Nainen kysyy akusta

Anonyymi-ap

Kumpi ompi parempi tapa ladata auton akkua. Akkulaturilla vai ajamalla.?? Jos siis saan auton käyntiin jos naapuri antaa virtaa, että pääsee liikkeelle.
Jos ajan esim puoli tuntia niin onko akku täysi ?

24

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tekee akulle hyvää ladata joskus laturilla. Näin kesäkeleillä ehjä auto lataa itse riittävästi.

      • Anonyymi

        Kaupunkiajossa akku ei lataudu vaan vaatii latausta tai pidempää ajoa kuin kauppa reissut.


    • Anonyymi

      Ensiksikin, akku pitää olla kunnossa, laturin pitää olla kunnossa. Jostakin syystä se akku on mennyt tyhjäksi, eli onko nuo kunnossa? Ja jos akku on pitkään tyhjillään, se ei ole sen jälkeen kyllä kunnossa.

      Ihan sama lataatko ajamalla vai laturilla, jos lataus ei toimi niin silloin on turha ajella rinkiä.

      Vaikea sanoa latautuuko puolessa tunnissa ajelemalla. Ehkä riittävän lämpimällä kelillä voi latautuakin, talvella ei varmastikaan.

      • Anonyymi

        En tiedä oliko akku aivan tyhjä. Ei varmaan kun kerta sain auton käyntiin kun tarpeeksi kauan starttasin . Ja naapuri ei ollut kotona., että se siitä apukäymnistyksestä. Ajoin noin 100 kilsaa. Ja nyt näyttää pelittävän. Auto seisoi tallissa useamman päivän . Huomenna näen mitä se nyt sanoo 😀


    • Anonyymi

      Osta Defan akkulaturi ja lataa on hyvä laite.

      • Anonyymi

        Defa maksaa 150 euroa. Itse hain 30 euron laturin ja hyvin ne on akut silläkin latautuneet.


    • Anonyymi

      Ja vielä kysyn, vielä autossa oleva kompura paljon virtaa ???Siis se laite jolla laitetaan ilmaa renkaisiin. Piuha auton tupakinsytyttimestä

      • Anonyymi

        Voi se viisi ampeeria ottaa.


    • Anonyymi

      Älylaturilla se tulee ainakin varmasti ladattua ajan kanssa

    • Anonyymi

      Jos et aja autolla pitempään aikaan, lataa sen akku ainakin kerran kuukaudessa, ettei se mene pilalle. Varminta olisi irrottaa toinen kaapelikenkäkin akusta, ettei joku päälläoleva sähkölaite tyhjentäisi sitä kokonaan. Tosin silloin ainakin radion asemamuisti nollaantuu ja nykyisissä elektroniikkakasoissa todennäköisesti menee muutakin kaputt, joten lataus ainakin kahdesti kuussa voisi olla paikallaan.

      • Anonyymi

        Jos tuikkaa muutaman euron jännitemittarin tupakansytyttimen liittimeen niin siitähän sen lataustarpeen näkee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuikkaa muutaman euron jännitemittarin tupakansytyttimen liittimeen niin siitähän sen lataustarpeen näkee

        Ei muuten näe! Happomittari on ainut, millä sen näkee. Opettele itse vähän akkutekniikkaa niin osaat sitten neuvoa muitakin.
        Kirjoitti vanha (80 v) autosähkäri ja autoteknikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten näe! Happomittari on ainut, millä sen näkee. Opettele itse vähän akkutekniikkaa niin osaat sitten neuvoa muitakin.
        Kirjoitti vanha (80 v) autosähkäri ja autoteknikko.

        Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.

        Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.

        Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.

        Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.

        Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.

        Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.

        Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi.

        Onhan se jännitemittari parempi kuin ei mitään. Tosin se ei välttämättä kerro akun kunnosta paljoakaan. Joten näillä varauksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se jännitemittari parempi kuin ei mitään. Tosin se ei välttämättä kerro akun kunnosta paljoakaan. Joten näillä varauksilla.

        Olisko parempi siis porata reijät siihen akun kennoihin ja mittailla ennen starttausta happomittarilla?

        Ei ihan käytännöllisin ratkaisu sittenkään.

        Akku on kunnossa, se on vasta hiljattain ostettu, ongelma on siinä että lyhyessä talviajossa akku menee lopulta niin tyhjäksi ettei jaksa startata autoa.

        Jännitemittarilla sain itselleni ihan riittävästi tietoa varaustasosta. Kun lepojännite pikkuhiljaa hiipui niin tiesin sen kohdan kun piti alkaa latailemaan.

        Eihän se nyt mikään tieteellisen tarkka menetelmä tietysti ole, mutta jos se hoitaa hommansa, että akku ei mene liian tyhjäksi niin eikö sitä saa käyttää. Ainakin omalla kohdallani tuo toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.

        Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.

        Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.

        Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi.

        Kannattaa ennemmin ostaa uusi akku ja akkulaturi ja ladata akku talvella vaikka kuukauden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko parempi siis porata reijät siihen akun kennoihin ja mittailla ennen starttausta happomittarilla?

        Ei ihan käytännöllisin ratkaisu sittenkään.

        Akku on kunnossa, se on vasta hiljattain ostettu, ongelma on siinä että lyhyessä talviajossa akku menee lopulta niin tyhjäksi ettei jaksa startata autoa.

        Jännitemittarilla sain itselleni ihan riittävästi tietoa varaustasosta. Kun lepojännite pikkuhiljaa hiipui niin tiesin sen kohdan kun piti alkaa latailemaan.

        Eihän se nyt mikään tieteellisen tarkka menetelmä tietysti ole, mutta jos se hoitaa hommansa, että akku ei mene liian tyhjäksi niin eikö sitä saa käyttää. Ainakin omalla kohdallani tuo toimi.

        Itse ratkaisin laittamalla lidl ultimate speed 5.0A älylaturin puolikiinteästi akkuun ja aina lataukseen autosta poistuttaessa ei tarvitse murehtia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ennemmin ostaa uusi akku ja akkulaturi ja ladata akku talvella vaikka kuukauden välein.

        Olen ostanut uuden akun ja uuden laturin. Mutta miksi sitä akkua pitäisi ladata kuukauden välein, etenkin kun joudun irrottamaan akun autosta ja viemään sisälle lataukseen. Nyt on riittänyt se, että on kerran talvessa on ladannut.

        Olen tarkkaillut jännitemittarista lepojännitettä ja päätellyt sen pikkuhiljaa alenemisesta että koska olisi oikea aika ladata.

        Täällä väitetään että tuo on nyt väärin hoidettu, mutta kaikki vaihtoehtoiset toimenpiteet mitä ehdotetaan, on ollut huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ostanut uuden akun ja uuden laturin. Mutta miksi sitä akkua pitäisi ladata kuukauden välein, etenkin kun joudun irrottamaan akun autosta ja viemään sisälle lataukseen. Nyt on riittänyt se, että on kerran talvessa on ladannut.

        Olen tarkkaillut jännitemittarista lepojännitettä ja päätellyt sen pikkuhiljaa alenemisesta että koska olisi oikea aika ladata.

        Täällä väitetään että tuo on nyt väärin hoidettu, mutta kaikki vaihtoehtoiset toimenpiteet mitä ehdotetaan, on ollut huonompia.

        Jos ajat talvella paljon lyhyttä ajoa ja käytät sähkölämmittimiä, niin akku ei välttämättä lataudu riittävästi ja akku tykkää muutenkin kun sitä välillä ladataan laturilla talvella jos ei jatkuvasti aja pitkiä matkoja tai akku on hieman vanha. En ole ikinä mittaillut akun jännitteitä, vaan ladannut akkua ennen kovin pakkasten tuloa. Uusimmissa autoissa on GMT akut ja ne herjaa talvella kovin helposti liian pientä jännitettä koska auto ei lataa sitä koskaa 100%, vaan noin 80%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajat talvella paljon lyhyttä ajoa ja käytät sähkölämmittimiä, niin akku ei välttämättä lataudu riittävästi ja akku tykkää muutenkin kun sitä välillä ladataan laturilla talvella jos ei jatkuvasti aja pitkiä matkoja tai akku on hieman vanha. En ole ikinä mittaillut akun jännitteitä, vaan ladannut akkua ennen kovin pakkasten tuloa. Uusimmissa autoissa on GMT akut ja ne herjaa talvella kovin helposti liian pientä jännitettä koska auto ei lataa sitä koskaa 100%, vaan noin 80%.

        En käytä sähkölämmittimiä, akku ei ole vanha, autoni akun lataaminen vaatii sen että akku irrotetaan autosta ja viedään sisälle lataukseen, autoni ei ole uudempi, eikä siinä ole GMT akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä sähkölämmittimiä, akku ei ole vanha, autoni akun lataaminen vaatii sen että akku irrotetaan autosta ja viedään sisälle lataukseen, autoni ei ole uudempi, eikä siinä ole GMT akkua.

        Siinäkö ei ole mitään sähköpaikkaa lähellä esim. moottorilämmitystä varten?


    • Anonyymi

      Lyhyet ajot talvella, syövät paremmankin akun tyhjäksi.

    • Anonyymi

      Sähköauto on aina latinkissa ja valmiina nousuun!!☢️

      • Anonyymi

        Ihana poika.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      3802
    2. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1413
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1257
    4. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      65
      1054
    5. Perjantaita!

      Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      58
      877
    6. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

      The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      13
      871
    7. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      860
    8. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

      Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      839
    9. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

      Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      11
      837
    10. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

      Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      831
    Aihe