Kumpi ompi parempi tapa ladata auton akkua. Akkulaturilla vai ajamalla.?? Jos siis saan auton käyntiin jos naapuri antaa virtaa, että pääsee liikkeelle.
Jos ajan esim puoli tuntia niin onko akku täysi ?
Nainen kysyy akusta
24
441
Vastaukset
- Anonyymi
Tekee akulle hyvää ladata joskus laturilla. Näin kesäkeleillä ehjä auto lataa itse riittävästi.
- Anonyymi
Kaupunkiajossa akku ei lataudu vaan vaatii latausta tai pidempää ajoa kuin kauppa reissut.
- Anonyymi
Ensiksikin, akku pitää olla kunnossa, laturin pitää olla kunnossa. Jostakin syystä se akku on mennyt tyhjäksi, eli onko nuo kunnossa? Ja jos akku on pitkään tyhjillään, se ei ole sen jälkeen kyllä kunnossa.
Ihan sama lataatko ajamalla vai laturilla, jos lataus ei toimi niin silloin on turha ajella rinkiä.
Vaikea sanoa latautuuko puolessa tunnissa ajelemalla. Ehkä riittävän lämpimällä kelillä voi latautuakin, talvella ei varmastikaan.- Anonyymi
En tiedä oliko akku aivan tyhjä. Ei varmaan kun kerta sain auton käyntiin kun tarpeeksi kauan starttasin . Ja naapuri ei ollut kotona., että se siitä apukäymnistyksestä. Ajoin noin 100 kilsaa. Ja nyt näyttää pelittävän. Auto seisoi tallissa useamman päivän . Huomenna näen mitä se nyt sanoo 😀
- Anonyymi
Osta Defan akkulaturi ja lataa on hyvä laite.
- Anonyymi
Defa maksaa 150 euroa. Itse hain 30 euron laturin ja hyvin ne on akut silläkin latautuneet.
- Anonyymi
Ja vielä kysyn, vielä autossa oleva kompura paljon virtaa ???Siis se laite jolla laitetaan ilmaa renkaisiin. Piuha auton tupakinsytyttimestä
- Anonyymi
Voi se viisi ampeeria ottaa.
- Anonyymi
Älylaturilla se tulee ainakin varmasti ladattua ajan kanssa
- Anonyymi
Jos et aja autolla pitempään aikaan, lataa sen akku ainakin kerran kuukaudessa, ettei se mene pilalle. Varminta olisi irrottaa toinen kaapelikenkäkin akusta, ettei joku päälläoleva sähkölaite tyhjentäisi sitä kokonaan. Tosin silloin ainakin radion asemamuisti nollaantuu ja nykyisissä elektroniikkakasoissa todennäköisesti menee muutakin kaputt, joten lataus ainakin kahdesti kuussa voisi olla paikallaan.
- Anonyymi
Jos tuikkaa muutaman euron jännitemittarin tupakansytyttimen liittimeen niin siitähän sen lataustarpeen näkee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuikkaa muutaman euron jännitemittarin tupakansytyttimen liittimeen niin siitähän sen lataustarpeen näkee
Ei muuten näe! Happomittari on ainut, millä sen näkee. Opettele itse vähän akkutekniikkaa niin osaat sitten neuvoa muitakin.
Kirjoitti vanha (80 v) autosähkäri ja autoteknikko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten näe! Happomittari on ainut, millä sen näkee. Opettele itse vähän akkutekniikkaa niin osaat sitten neuvoa muitakin.
Kirjoitti vanha (80 v) autosähkäri ja autoteknikko.Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.
Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.
Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.
Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.
Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.
Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.
Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi.Onhan se jännitemittari parempi kuin ei mitään. Tosin se ei välttämättä kerro akun kunnosta paljoakaan. Joten näillä varauksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se jännitemittari parempi kuin ei mitään. Tosin se ei välttämättä kerro akun kunnosta paljoakaan. Joten näillä varauksilla.
Olisko parempi siis porata reijät siihen akun kennoihin ja mittailla ennen starttausta happomittarilla?
Ei ihan käytännöllisin ratkaisu sittenkään.
Akku on kunnossa, se on vasta hiljattain ostettu, ongelma on siinä että lyhyessä talviajossa akku menee lopulta niin tyhjäksi ettei jaksa startata autoa.
Jännitemittarilla sain itselleni ihan riittävästi tietoa varaustasosta. Kun lepojännite pikkuhiljaa hiipui niin tiesin sen kohdan kun piti alkaa latailemaan.
Eihän se nyt mikään tieteellisen tarkka menetelmä tietysti ole, mutta jos se hoitaa hommansa, että akku ei mene liian tyhjäksi niin eikö sitä saa käyttää. Ainakin omalla kohdallani tuo toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa. Eli ihan sama onko lepojännite 11,5 tai 12,6 volttia.
Minä viime talvena latasin akun aina piripintaan siinä vaiheessa kun lepojännite oli laskenut alle 12 voltin ja startti alkoi selvästi pyörittää hitaammin kuin normaalisti.
Pieleenhän se siis meni vaikka kertaakaan ei jäänyt matka tekemättä.
Pitääpä hankkia happomittari ensi talveksi ja porakone jotta pääsee niihin kennoihin käsiksi.Kannattaa ennemmin ostaa uusi akku ja akkulaturi ja ladata akku talvella vaikka kuukauden välein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko parempi siis porata reijät siihen akun kennoihin ja mittailla ennen starttausta happomittarilla?
Ei ihan käytännöllisin ratkaisu sittenkään.
Akku on kunnossa, se on vasta hiljattain ostettu, ongelma on siinä että lyhyessä talviajossa akku menee lopulta niin tyhjäksi ettei jaksa startata autoa.
Jännitemittarilla sain itselleni ihan riittävästi tietoa varaustasosta. Kun lepojännite pikkuhiljaa hiipui niin tiesin sen kohdan kun piti alkaa latailemaan.
Eihän se nyt mikään tieteellisen tarkka menetelmä tietysti ole, mutta jos se hoitaa hommansa, että akku ei mene liian tyhjäksi niin eikö sitä saa käyttää. Ainakin omalla kohdallani tuo toimi.Itse ratkaisin laittamalla lidl ultimate speed 5.0A älylaturin puolikiinteästi akkuun ja aina lataukseen autosta poistuttaessa ei tarvitse murehtia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ennemmin ostaa uusi akku ja akkulaturi ja ladata akku talvella vaikka kuukauden välein.
Olen ostanut uuden akun ja uuden laturin. Mutta miksi sitä akkua pitäisi ladata kuukauden välein, etenkin kun joudun irrottamaan akun autosta ja viemään sisälle lataukseen. Nyt on riittänyt se, että on kerran talvessa on ladannut.
Olen tarkkaillut jännitemittarista lepojännitettä ja päätellyt sen pikkuhiljaa alenemisesta että koska olisi oikea aika ladata.
Täällä väitetään että tuo on nyt väärin hoidettu, mutta kaikki vaihtoehtoiset toimenpiteet mitä ehdotetaan, on ollut huonompia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ostanut uuden akun ja uuden laturin. Mutta miksi sitä akkua pitäisi ladata kuukauden välein, etenkin kun joudun irrottamaan akun autosta ja viemään sisälle lataukseen. Nyt on riittänyt se, että on kerran talvessa on ladannut.
Olen tarkkaillut jännitemittarista lepojännitettä ja päätellyt sen pikkuhiljaa alenemisesta että koska olisi oikea aika ladata.
Täällä väitetään että tuo on nyt väärin hoidettu, mutta kaikki vaihtoehtoiset toimenpiteet mitä ehdotetaan, on ollut huonompia.Jos ajat talvella paljon lyhyttä ajoa ja käytät sähkölämmittimiä, niin akku ei välttämättä lataudu riittävästi ja akku tykkää muutenkin kun sitä välillä ladataan laturilla talvella jos ei jatkuvasti aja pitkiä matkoja tai akku on hieman vanha. En ole ikinä mittaillut akun jännitteitä, vaan ladannut akkua ennen kovin pakkasten tuloa. Uusimmissa autoissa on GMT akut ja ne herjaa talvella kovin helposti liian pientä jännitettä koska auto ei lataa sitä koskaa 100%, vaan noin 80%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajat talvella paljon lyhyttä ajoa ja käytät sähkölämmittimiä, niin akku ei välttämättä lataudu riittävästi ja akku tykkää muutenkin kun sitä välillä ladataan laturilla talvella jos ei jatkuvasti aja pitkiä matkoja tai akku on hieman vanha. En ole ikinä mittaillut akun jännitteitä, vaan ladannut akkua ennen kovin pakkasten tuloa. Uusimmissa autoissa on GMT akut ja ne herjaa talvella kovin helposti liian pientä jännitettä koska auto ei lataa sitä koskaa 100%, vaan noin 80%.
En käytä sähkölämmittimiä, akku ei ole vanha, autoni akun lataaminen vaatii sen että akku irrotetaan autosta ja viedään sisälle lataukseen, autoni ei ole uudempi, eikä siinä ole GMT akkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En käytä sähkölämmittimiä, akku ei ole vanha, autoni akun lataaminen vaatii sen että akku irrotetaan autosta ja viedään sisälle lataukseen, autoni ei ole uudempi, eikä siinä ole GMT akkua.
Siinäkö ei ole mitään sähköpaikkaa lähellä esim. moottorilämmitystä varten?
- Anonyymi
Lyhyet ajot talvella, syövät paremmankin akun tyhjäksi.
- Anonyymi
Sähköauto on aina latinkissa ja valmiina nousuun!!☢️
- Anonyymi
Ihana poika.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai908416Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424738Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414391Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452615Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981478- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441246Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641152Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671090