Verkkokaupan palautus, otetaanko tulona huomioon?

Anonyymi-ap

Hei,
otetaanko verkkokaupppojen palautukset perustoimeentulotuessa tulona huomioon? Jos olen maksanut vaikka mikron n.70e helmikuussa tililtäni ja palautan sen, ja saan rahat nyt huhtikuussa palautuksena, niin otetaanko ne tulona huomioon? Olen ollut koko tuon ajan perustoimeentulotuen saaja.

8

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei mielestäni, kun tuote maksettu toimeentulotuesta ja esim. tavaran ollessa huono se palautetaan niin samat rahat pitää saada takaisinkin.

      Asiasta on kuitenkin varmasti tehtävä selvitys Kelalle, esim. ostokuitti kannattaa pitää tallessa, jotta sitä rahaa ei katsottaisi tt-tulotukea vähentäväksi tuloksi.

      Muistan ainakin itse toimineeni aiemmin näin, eli jostakin tavarasta sain kauppasumman takaisin, se piti vain sitten tt-tuen hakemisen yhteydessä selvittää Kelalle mistä kyse.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­­­N­­­y­m­­­f­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17827593a

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Raha kun raa otetaan huomioon jos joku raiskaa saat kipurahaa se myös otetaan huomioon

    • Anonyymi

      Viallisen tavaran palautus saattaa olla kelvollinen syy, että saa rahansa takaisin.

      Myös tavaran vikaantuminen takuuaikana ja rahojen osittainen palautus sen takia on mahdollista ilman että sitä rahaa vähennetään tt-tuen laskelmassa, mutta se takaisinsaatava raha on käytettävä vastaavaan tavaraan.

      Näissä asioissa saattaa olla vaihtelevia tulkintoja, joten kannattaa kysyä Kelalta.

      • Anonyymi

        Aina kun jokin tulo joka ei ole todellisuudessa käytettävissä otetaan huomioon niin asia kannattaa viedä hallinto-oikeuden ratkaistavaksi!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun jokin tulo joka ei ole todellisuudessa käytettävissä otetaan huomioon niin asia kannattaa viedä hallinto-oikeuden ratkaistavaksi!

        Oikein. Sehän on niitä tt-tuen lakiin perustuvia perusteita, vaikka varallisuutta olisikin, mutta jos se ei ole käytettävissä eikä realisoitavissa, silloin tt-tuessa sitä varallisuutta ei voida ottaa huomioon millään tavoin. Tt-tuessa se voidaan huomioida vasta sitten, kun tuen saaja voi oikeastikin omalla päätöksellään vaikuttaa siihen että se varallisuus tulee omaan käyttöön jotta voi itseään elättää.

        Tt-tuessa kannattaa huomata myös nuo rahapalautukset ainakin siltä osin, kuin kyse on sellaisesta varallisuudesta jota ei muutoinkaan saa tt-tuen laskelmassa vähentää (esim. kodin tavanomainen irtaimisto, opiskelu- ja työvälineet yms.).

        Jos saa vaikkapa viallisesta tuotteesta rahoja takaisin, niitä rahoja EI pitäisi tt-tuessa vähentää, mutta se vaatii tt-tuen saajalta tietenkin aktiivisuutta Kelan suuntaan, jotta sitä rahaa ei laskelmassa vähennettäisi tuesta.


    • Anonyymi

      Palautukset tulee yleensä lahjakorttina. Minulle ei ole koskaan tullut niistä rahaa.

      • Anonyymi

        Palautusta lahjakorttina ei pidä hyväksyä. Kilpailu- ja kuluttajavirasto:
        Myyjän on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota käytit. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain jos annat siihen suostumuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      31
      4174
    2. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      16
      3468
    3. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      238
      2934
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      90
      2016
    5. Mä haluun et et....

      Sä näyttäydyt mulle... Nyt on sen hetken aika:)
      Ikävä
      83
      2013
    6. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      96
      1893
    7. Mitä saavutat dissaamalla naista?

      Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.
      Ikävä
      16
      1346
    8. Kirjota tähän että oot kunnossa

      Vaikkei meistä mitään tullutkaan.
      Ikävä
      101
      1253
    9. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      39
      1236
    10. Työn takiako et uskalla

      Sekö se syy on että kaikki junnaa paikallaan?
      Ikävä
      94
      1208
    Aihe