Logistiikkakeskus

Anonyymi-ap

https://www.ksml.fi/paikalliset/5868880

Tällaistahan minä ehdotin Pieksämäelle. Logistiikkakeskuksen paikka tulisi olla sellainen että se palvele niin maatie-ja rautatiekuljetuksia.
Pieksämäki on rautateiden risteyspaikka joten logistiikkakeskukselle oivallinen paikka.

28

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä se logistiikkakeskus sitten tarkalleen palvelisi? Eli miksi tavaraa vietäisiin tuollaiseen logistiikkakeskukseen? Ei se ole mikään itseisarvo, että on joku logistiikkakeskus.

      • Anonyymi

        No miähän se siellä Viitasaarella palvelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miähän se siellä Viitasaarella palvelee?

        Nykyään verkkokaupan tilaukset lisääntyneet ja lisääntyy. Pian käy ahtaaksi jo olemassa olevat logistiikkakeskuksen ja tarvitaan myös lisää keskuksia.
        Rautateillä tavaraliikenne lisääntynyt ja minulla on vahva epäilys siitä että pian rautateillä liikkuu tavaraa yhä enemmän. Lyhyet matkat eli jakelu ja kuljetukset sinne mihin ei rautateitä ole suoritetaan logistiikkakeskuksista rekoilla ja jakeluautoilla.
        Pieksämäki on ihanteellinen Juri tällaiseen sijaintinsa vuoksi. Rautatie lähtee, tai tulee neljästä suunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään verkkokaupan tilaukset lisääntyneet ja lisääntyy. Pian käy ahtaaksi jo olemassa olevat logistiikkakeskuksen ja tarvitaan myös lisää keskuksia.
        Rautateillä tavaraliikenne lisääntynyt ja minulla on vahva epäilys siitä että pian rautateillä liikkuu tavaraa yhä enemmän. Lyhyet matkat eli jakelu ja kuljetukset sinne mihin ei rautateitä ole suoritetaan logistiikkakeskuksista rekoilla ja jakeluautoilla.
        Pieksämäki on ihanteellinen Juri tällaiseen sijaintinsa vuoksi. Rautatie lähtee, tai tulee neljästä suunnasta.

        Lisäys edellisen jatkoksi:
        Joku voi naureskella ideoilleni. Kerron että jo 2003 vuonna ehdottelin Suomi24/Jyväskylä palstalle Jyväskylän keskustassa ratapihan laittamista kannella ja kannen ylle mm liiketiloja. Silloin tästä asiasta ei ollut Jyväskylässä kellään edes haavetta mutta minulla oli ja nyt kantta suunnitellaan, tarkalleen en tiedä missä asia menee, ehkä rahoitus on seikka mikä jarruttaa mutta uskon että katettu ratapiha nähdään vielä tällä vuosikymmenellä.
        Vaikka itse sanonkim niin ideoillani olen kymmenen vuotta muita edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miähän se siellä Viitasaarella palvelee?

        Pelkkä kunnan haave tuo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään verkkokaupan tilaukset lisääntyneet ja lisääntyy. Pian käy ahtaaksi jo olemassa olevat logistiikkakeskuksen ja tarvitaan myös lisää keskuksia.
        Rautateillä tavaraliikenne lisääntynyt ja minulla on vahva epäilys siitä että pian rautateillä liikkuu tavaraa yhä enemmän. Lyhyet matkat eli jakelu ja kuljetukset sinne mihin ei rautateitä ole suoritetaan logistiikkakeskuksista rekoilla ja jakeluautoilla.
        Pieksämäki on ihanteellinen Juri tällaiseen sijaintinsa vuoksi. Rautatie lähtee, tai tulee neljästä suunnasta.

        Siis tämä logistiikkakeskus olisi Postin lajittelukeskus?

        Rautateillä muuten kuljetetaan lähinnä puutavaraa. Verkkokauppatilaukset ja muut paketit menevät Postin kuorma-autoilla tai Matkahuollon busseilla ja kuorma-autoilla. Rautateillä ei ole kuljetettu paketteja enää vuosikymmeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä logistiikkakeskus olisi Postin lajittelukeskus?

        Rautateillä muuten kuljetetaan lähinnä puutavaraa. Verkkokauppatilaukset ja muut paketit menevät Postin kuorma-autoilla tai Matkahuollon busseilla ja kuorma-autoilla. Rautateillä ei ole kuljetettu paketteja enää vuosikymmeniin.

        Logistiikkakeskus ei ole pelkästään Postin, sehän voi palvella kaikkia tavaran toimittajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä logistiikkakeskus olisi Postin lajittelukeskus?

        Rautateillä muuten kuljetetaan lähinnä puutavaraa. Verkkokauppatilaukset ja muut paketit menevät Postin kuorma-autoilla tai Matkahuollon busseilla ja kuorma-autoilla. Rautateillä ei ole kuljetettu paketteja enää vuosikymmeniin.

        No kyse ei nyt ole pelkästään mistään pienistä pahvilaatikoista.
        On se nyt kumma kun ihmiset ei tajua millainen voi logistiikkakeskus olla ja miten se palvelisi mm. rautateitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä logistiikkakeskus olisi Postin lajittelukeskus?

        Rautateillä muuten kuljetetaan lähinnä puutavaraa. Verkkokauppatilaukset ja muut paketit menevät Postin kuorma-autoilla tai Matkahuollon busseilla ja kuorma-autoilla. Rautateillä ei ole kuljetettu paketteja enää vuosikymmeniin.

        Eikös esim. uusi traktorikin ole "paketti" kun sen tilaa. Tosin sitä ei pahvilaatikkoon pakata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyse ei nyt ole pelkästään mistään pienistä pahvilaatikoista.
        On se nyt kumma kun ihmiset ei tajua millainen voi logistiikkakeskus olla ja miten se palvelisi mm. rautateitä.

        Pieksämäellä oli ennen tuollainen logistiikkakeskus. Sitä kutsuttiin tavara-asemaksi ja se sijaitsi Kukkaroniementien alussa. Sinne sai kuka tahansa viedä vaikka minkälaista tavaraa jos halusi että se kuljetetaan junalla. Enää sitä ei ole vaan se purettiin noin 5 vuotta sitten. Sitä ennen se oli ollut käyttämättömänä tosi pitkään, koska tavara-asemille ei ole enää käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieksämäellä oli ennen tuollainen logistiikkakeskus. Sitä kutsuttiin tavara-asemaksi ja se sijaitsi Kukkaroniementien alussa. Sinne sai kuka tahansa viedä vaikka minkälaista tavaraa jos halusi että se kuljetetaan junalla. Enää sitä ei ole vaan se purettiin noin 5 vuotta sitten. Sitä ennen se oli ollut käyttämättömänä tosi pitkään, koska tavara-asemille ei ole enää käyttöä.

        Ai ei ole enää käyttöä,miksiköhän Viitasaarella rakennetaan viiden miljoonan hintainen logistiikkakeskus.
        Helsingin Ilmalassa on suuri logistiikkakeskus jota laajennettu.
        Elättekö täällä Pieksämäellä säkki päässä. Ei ihme ettei Pieksämäki kehity kun ette tajua nykymaailman menosta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei ole enää käyttöä,miksiköhän Viitasaarella rakennetaan viiden miljoonan hintainen logistiikkakeskus.
        Helsingin Ilmalassa on suuri logistiikkakeskus jota laajennettu.
        Elättekö täällä Pieksämäellä säkki päässä. Ei ihme ettei Pieksämäki kehity kun ette tajua nykymaailman menosta mitään.

        Logistiikkakeskus oli tulossa muutama vuosi sitten, mutta kaavoitettua-aluetta ei ollut tarjolla ja verukkeena ei haluttu raskasta liikennettä kaupunkiin. Eli ilmoitettiin hienovaraisesti menkää muualle. Keskustalla oli pelko, että SDP:n kannatus nousee kuntavaaleissa.


    • Anonyymi

      Kouvolaan rakennettiin juuri logistiikkakeskus 34 miljoonalla eurolla josta kaupunki maksoi yli kaksi kolmasosaa. Loppuosan maksoivat EU ja valtio. Erikoisuutena tässä logistiikkakeskuksessa on kilometrin mittainen lastauslaituri sekä erityisesti se, ettei kyseiselle logistiikkakeskukselle ole tiedossa minkäänlaista käyttöä.

      Kyllä se on vaan niin, että jos bisnestä aletaan tekemään niin sitä varten ovat firmat. Muut eivät ymmärrä bisneksestä hölkäsen pöläystä ja rahat menevät kankkulan kaivoon.

      Firmat eivät näitä logistiikkakeskuksia tarvitse.

      • Anonyymi

        Puutavaraterminaalikin meni muualle, kun ei Pieksämäeltä löytynyt tilaa, vaikka viiden kilometrin ratapiha on ennimmäkseen tyhjillään. Nyrkkipajat ja perämetsien miehet eivät ymmärrärrä, että Pieksämäki sijaitsee logistisessa mielessä keskeisellä paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puutavaraterminaalikin meni muualle, kun ei Pieksämäeltä löytynyt tilaa, vaikka viiden kilometrin ratapiha on ennimmäkseen tyhjillään. Nyrkkipajat ja perämetsien miehet eivät ymmärrärrä, että Pieksämäki sijaitsee logistisessa mielessä keskeisellä paikalla.

        Ei mennyt mihinkään muualle puutavaraterminaali. Sellaista ei ole lähiseudulla missään. Johtuen siitä että Äänekosken uusi tehdas on niin lähellä että puutavara menee sinne enimmäkseen autolla. Eikä siis ison mittakaavan lastausta juniin tarvita, toisin kuin mitä ajateltiin siinä vaiheessa kun Äänekosken uutta tehdasta ei vielä ollut.


    • Anonyymi

      Ettekö dementikot muista? Pieksämäelle on rakennettu jo vuosia sitten logistiikkakeskus!! Sille ei vaan ollut tarvetta!! Hei haloo pahvit! Siinä toimii nykyään jokin Moilasen leipomo. (gluteeniton)

      • Anonyymi

        Moilasen Piirakoille ei ole tarvetta junajakeluun. Vuosia sitten isotkauppaketjut jo valmistelivat Pieksämäelle logistiikkakeskusta. Hankeeseen olisi tarvinnut muuta kuin vähäinen kaavamuutos. KVR-urakka oli paperilla sovittu, Seurauksena oli, että mm. kesko vetäytyi kauppakeskushankkeesta.


    • Anonyymi

      Viitasaari on pikkusen eri asia kun on 4 tien varressa. Pieksämäki on oikeastaan huonoin mahdollinen paikka logistiikkakeskukselle, jos ajatellaan kumipyörillä liikkuvaa liikennettä. Kaupunki on keskellä metsää eikä ohikulkevaa liikennettä käytännössä ole pl. tietysti raideliikenne

      • Anonyymi

        Etkö ole nähnyt kuinka paljon rekkoja liikkuu Pieksämäen ohi.
        Kyllä tavaran täytyy liikkua myös poikittain eikä pitkittäin.
        Kysehän olisi junarahdin ja rekkarahdin yhdistäminen.
        Tulevaisuudessa käy niin että polttoaineet ei ole halpoja eikä sähkö. Sähkörekoillakin tulee olemaan rahtaaminen kallista.
        Junat toimii suurimmaksi osaksi sähköllä mutta kuljetuskapasiteetti on huomattavasti suurempi kuin rekoilla.
        Paluu junarahtiin on ajan kysymys. Sitä ennustaa se että puun kuljetuksissa uitot ovat lisääntyneet eli palataan vanhoihin rahtimenetelmiin ja raideliikenne on yksi niistä.
        Sanokaa mun sanoneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole nähnyt kuinka paljon rekkoja liikkuu Pieksämäen ohi.
        Kyllä tavaran täytyy liikkua myös poikittain eikä pitkittäin.
        Kysehän olisi junarahdin ja rekkarahdin yhdistäminen.
        Tulevaisuudessa käy niin että polttoaineet ei ole halpoja eikä sähkö. Sähkörekoillakin tulee olemaan rahtaaminen kallista.
        Junat toimii suurimmaksi osaksi sähköllä mutta kuljetuskapasiteetti on huomattavasti suurempi kuin rekoilla.
        Paluu junarahtiin on ajan kysymys. Sitä ennustaa se että puun kuljetuksissa uitot ovat lisääntyneet eli palataan vanhoihin rahtimenetelmiin ja raideliikenne on yksi niistä.
        Sanokaa mun sanoneen.

        Juniin ei tule enää ikinä kappaletavara liikennettä. Junat ajetaan kokojunia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole nähnyt kuinka paljon rekkoja liikkuu Pieksämäen ohi.
        Kyllä tavaran täytyy liikkua myös poikittain eikä pitkittäin.
        Kysehän olisi junarahdin ja rekkarahdin yhdistäminen.
        Tulevaisuudessa käy niin että polttoaineet ei ole halpoja eikä sähkö. Sähkörekoillakin tulee olemaan rahtaaminen kallista.
        Junat toimii suurimmaksi osaksi sähköllä mutta kuljetuskapasiteetti on huomattavasti suurempi kuin rekoilla.
        Paluu junarahtiin on ajan kysymys. Sitä ennustaa se että puun kuljetuksissa uitot ovat lisääntyneet eli palataan vanhoihin rahtimenetelmiin ja raideliikenne on yksi niistä.
        Sanokaa mun sanoneen.

        Monipuolinen huoltovarmuus tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juniin ei tule enää ikinä kappaletavara liikennettä. Junat ajetaan kokojunia .

        Kuka on puhunutkaan kappaletavaroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on puhunutkaan kappaletavaroista.

        Yllä puhuttiin verkkokaupan toimituksista. Ne ovat kappaletavaraa lähes aina, koska harvoin yksi verkkokauppatilaus täyttäisi kokonaista vaunua. Toisaalta eipä VR suostu kuljettamaan yksittäisiä vaunujakaan enää, vaan pitää olla pitkä ja säännöllisesti kulkeva kokojuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllä puhuttiin verkkokaupan toimituksista. Ne ovat kappaletavaraa lähes aina, koska harvoin yksi verkkokauppatilaus täyttäisi kokonaista vaunua. Toisaalta eipä VR suostu kuljettamaan yksittäisiä vaunujakaan enää, vaan pitää olla pitkä ja säännöllisesti kulkeva kokojuna.

        Verkkokaupoista voi ostaa vaikka auton tai traktorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkkokaupoista voi ostaa vaikka auton tai traktorin.

        Jos on aikomus ostaa kaikki mitä kokonainen auto- tai traktoritehtas tuottaa vuodesta toiseen, niin silloin VR on oikea osoite mitä kuljetuspalveluihin tulee. Tosin tässäkin tapauksessa kuljetusmatkan tulee olla vähintään satoja kilometrejä.


    • Anonyymi

      Aika entinen ei koskaan enää palaa. Näin on näreet.

      • Anonyymi

        Kyllä vaan palaa mutta ei ihan siinä muodossa kuten kuvittelet.

        Niin vaan paljasti "aika entinen" puunkuljetuksiin, uitot lisääntyneet räjähdysmäisesti mutta tavat entisistä ajoista muuttuneet. Enää ei kipata puunippua kuorma-auton kyydistä järveen vaan nostetaan pois auton kyydistä ja lasketaan veteen.

        Nämä menneisyyden vangit kuvittelee että paluu taaksepäin olisi sitä mitä on ollut heidän työiässä kun ovat olleet ratapihoilla, junissa, konepajalla ja siksi ovat sitä mieltä ettei sellaiset menetelmät palaa.
        Vähäjärkisten kuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan palaa mutta ei ihan siinä muodossa kuten kuvittelet.

        Niin vaan paljasti "aika entinen" puunkuljetuksiin, uitot lisääntyneet räjähdysmäisesti mutta tavat entisistä ajoista muuttuneet. Enää ei kipata puunippua kuorma-auton kyydistä järveen vaan nostetaan pois auton kyydistä ja lasketaan veteen.

        Nämä menneisyyden vangit kuvittelee että paluu taaksepäin olisi sitä mitä on ollut heidän työiässä kun ovat olleet ratapihoilla, junissa, konepajalla ja siksi ovat sitä mieltä ettei sellaiset menetelmät palaa.
        Vähäjärkisten kuvitelmia.

        Rautateillä kuljetusten lisääntyminen maksimiin ei tapahdu näiden elinaikana joilla silmissä kuva -50-70 luvun rautateistä. Hokevat että "entinen aika ei palaa".

        Merillä on palattu ajassa kauas taaksepäin, purjealusten aikakauteen mutta nykyään ei pullistelee kangaspurjeet vaan modernit purjeet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe