Uudehko ilmiö: Ihmiset uupuvat jo nuorena

Anonyymi-ap

12

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisiko olla että tämän päivän sukupolvi ei ole oppinut vastoinkäymisiin. Ymmärtäisin jos uupuneet olisivat henkilöitä, jotka ovat kasvaneet vastuuseen kykenemättömien vanhempien kanssa ja ovat joutuneet ottamaan liian paljon vastuuta liian nuorena.
      Mutta ei. Uupuminen yllättää sellaisetkin, joista on huolehdittu, on ollut riittävästi rahaa, harrastuksia ja läheisiä, eli kaikki perusasiat kunnossa.
      Olisi mielenkiintoista tietää, kumpaa ryhmää uupuneissa on enemmän. Ettei vain olisi niin päin että uupumatta selviävät he, jotka ovat jo tottuneet vaikeuksista selviämiseen. Ja vastaavasti ne huolehdittuna kasvaneet eivät jaksakaan avioliiton, lastenkasvattamisen ja työpaikan paineita.
      Jonkun pitäisi tehdä asiasta väitöskirja, jos ei ole jo tehty.

• Anonyymi

Kyllähän ne ne hyvin huolehdittu lapsetkin väsyvät, kaikki on valmista lasten huoneet täytetään sadoilla leikkikaluilla jo ennen kun lapsi edes ehtii toivoa mitään, ja rahaa on karkkeihin sun muihin tarpeisiin. Kotona ei tarvitse tehdä yhtään mitään, ja läksytkin tehdään toinen vanhempi vieressä korjailemaan väärin kirjoitettuja vastauksia. Siis lapset elävät että kaikki on valmista, mitään ei puutu ja kavereilla samat asiat kotonaan.
        Mitään ei jätetä lasten ratkaistavaksi kaikki on valmista nykyään.
        Minulla oli ystävä kerran joka ei ostellut turhia tavaroita yksi ainut nukke ja sille vaunut, sitten sai tyttö tehdä itse nukelleen vaatteet ja vaunuihin lakanat sun muut tarvikkeet.
        Tämä tyttö kehittyi hyvin ja oli kekseliäs . Tänään sairaalassa johtavassa asemassa oleva kahden lapsen äiti .hyvä palkka , jolla ei myöskään ostella turhia asioita kaupasta . Niin että jokaisen on saatava tuntea itsensä tarpeelliseksi jo pienenä. Miten lapsi joka ei tunne itseään tarleelisekisi jaksaisikaan , koska kaikki asiat hoituu ilman että hänen on tehtävä mitään.
        Maalaistalojen lapset tekivät aina kokoomaan töitä ennenvanhaan ja kesät heinäpellolle, heistä tuli aikuisena luotettavia työläisiä siksi koska eivät pelänneet työtä.
        Yhteiskunta on muuttunut ihmiset sen mukana

• Anonyymi

Tämä tulee massiivisesti lisääntymään AI myötä

yliopisto-opettajat poistetaan lakimiehet journalistit isännöitsijät ...
      tarpeettomina koska AI ja lohkoketju korvaavat ne helposti

aivan lapsia opetetaan sairaanhoitajia putkimiehiä siivoojia ... tarvitaan
      kansanedustajia ei tarvittaisi kuin muutama mutta ne eivät luovut eduistaan

maailma mullistuu ja massiiviset joukot tulevat työttömiksi lähivuosina
      siksi on hyvä tuoda maa täyteen kehitysmaalaisia kelaan valmiiksi harjoittelemaan
      työttömyyttä

lehdet kysyvät työvoimailla ansaitsevilta kuten Baronalta rekrytoijalta
      että tarvitsetteko matutyövoimaa totta kai mehän elämme siltä
      ja te elätätte

mutta siis AI jne tulee muuttamaan koko maailma aivan kauheaksi paikaksi
      hetken kuluttua

• Anonyymi

Jos sinunkin lapset kuuntelevat tuota yhtä ja samaa jankutustasi päivästä toiseen, niin ei ihmekään jos uupuvat.

• Anonyymi

Näinhän olen moniaita kertoja todennut: hyvinvointi ei tee hyvää. Ihmisistä tulee laiskoja ja lepsuja, huolimattomuus ja välinpitämättömyys lisääntyvät.

• Anonyymi

ON harmilista. Etä opiskelu joutuu ihan ottaa vastuu opiskelusta.Uusi ilmiö itsestään vastuun kantaminen.

• Anonyymi

Alakoululaiset oli kuukausiakin kotona etäopetuksessa korona-aikana.
        Pitkät päivät yksin oppimassa, kun vanhemmat oli töissä.

• Anonyymi

Mystistä miksi nuoretkin ihmiset uupuvat nykyään.
      Ehkä netti vie voimat ? Känny käteen kasvaneitten
      elämä on passiivista, siihen ei kuuluu liikuntaa eikä aktiivisia
      ja aktivoivia harrastuksia, joista saa voimaa,
      sekä psyykkistä että fyysistä hyvinvointia.

• Anonyymi

Elämä liian helppoa, työ ja koulu liian paljon ruutuaikaa, ihmissuhteet harvinaisia pinnallisia, ulkoinen habitus tärkeää, pitää olla muotivaatteita määrättyjä merkkejä, tatuoinnit, lävistykset, tekoripset, ym tyhjänpäiväistä

• Anonyymi

Uupuminen johtuu, kun pitää jokaisen trendin perässä kouhottaa. Ja työnantajat vaatii ennemmän mikään ei riitä. Joskus tsillailu on hyvästä.

• Anonyymi

Laiskuus ja mukavuudenhalu syynä?

• Anonyymi

Kaiken ikäiset ihmiset upuu koska heidän elämässä on numero 1 älypuhelin ja muut älylaiteet.Kadotetaan uni rytmi ja ulkoilu ei kinosta pätkääkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe