Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onnea ja Menestystä!

Kaikki ei pysty ottaa vastaan myötätuntoa, miksiköhän =((
Rohkaisemalla ystävää rohkaiset myös itseäsi olemaan myötätuntoinen ja välittämään lähimmäisestäsi.

Toisinaan mä ainakin väsyn kuunteluun, ei aina voi jaksaa olla toisen puolella.

Milloin viimeksi olen ketään kannustanut jaksamaan epäonnistumisten jälkeen? Kun on synkkä ja myrskyinen yöööö,,,, varjot pitkät ja sumuiset, majakka ei loista valoaan, silloin on ystävän paikka tärkeä. Jokaiselle pitäs olla joku, joka kuuntelee ja kuulee....

Onnea, menestystä ja saavutuksia tarvitaan haaveiden matkoille. Pyrkimyksiä, haasteita, aitojen ylityksiä riittää vielä näin vanhemmitenkin. Rohkaisu ja kannustus on paljon arvokkaampaa kuin lämmin kädenpuristus tai olalle taputaputaputuS.

Jos joku Sinun lähelläsi, tarvitsee Sinua, annatko apuasi, kannustat, ja autat??
Vai onko helpompi olla salaa vahingoniloinen ja kateellinen hänelle?

....Mistä tunnet sä Ystävän, onko oikea Sinulle hän?

9

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ymmärrä, miten voisin olla kateellinen henkilölle, joka tarvitsee apuani.

      Autan ihmistä, joka minulta apua pyytää, jos minulla on siihen mahdollisuus.
      Kuuntelen, jos ihmisellä on todellisia huolia, mutta turhamaisia valituksia en jaksa kuunnella pätkääkään.

      kylmätotuus

      • Olen itse kohdannut tilanteita, joissa ilkeämielisesti kateellisena väitetään " itsehän olet asiasi tuohon jamaan hoitanut, selviä niistä myös, itsehän olet ojasi kaivanut, hypännyt kaivoosi" Pitäisikö minunkin sinne ahdinkoon kanssasi tulla? Ilkeämielinen voi-voi-asenne.
        Auttamisen tahto 0


      • Anonyymi
        WelcomeToMyWorld kirjoitti:

        Olen itse kohdannut tilanteita, joissa ilkeämielisesti kateellisena väitetään " itsehän olet asiasi tuohon jamaan hoitanut, selviä niistä myös, itsehän olet ojasi kaivanut, hypännyt kaivoosi" Pitäisikö minunkin sinne ahdinkoon kanssasi tulla? Ilkeämielinen voi-voi-asenne.
        Auttamisen tahto 0

        Minusta kuvaamasi käytös on ilkeyttä, empatiakyvyttömyyttä ja kenties vahingoniloakin, mutta kateutta se ei ole.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kuvaamasi käytös on ilkeyttä, empatiakyvyttömyyttä ja kenties vahingoniloakin, mutta kateutta se ei ole.

        kylmätotuus

        Kateellisuus minun mielestäni ilmestyy juuri syyttelynä, vähättelynä, kiusaamisena ja mollaamisena. Mutta en käy nyt kateelliseks, vaikket olekaan samaa mieltä mun kanssa.


    • Anonyymi

      " Rohkaisu ja kannustus on paljon arvokkaampaa kuin lämmin kädenpuristus tai olalle taputaputaputuS."

      Niinkö ? Kyllä lämmin halaus joskus kertoo enemmän ja tuntuu paremmalta
      kuin rohkaisukliseet.

      • Olalle taputus, taptaptap (kyllä se siittä, tuo on vielä pientä, kun tietäisit mitä mulle... jne.)
        Lämmin kädenpuristus.... (noh noin käy kaikille, ei tuossa olemitään uutta, kaikkea voi sattua)
        Kliseet on sanontoja, joita ei tarkoiteta, sanotaan vaan koska näin on sanottu vuosisatoja

        on

        eri asia kuin myötätuntoinen halaus, läsnäolo. Niin.
        Rohkaisua se halauskin on =) kannustaa jaksamaan. NIIN.


    • Anonyymi

      Koko aikuikäni ole kanustanut autanut ihmisä,ilman että se olisi vastavuoroista. Lopuksi juuri siksi saanut takkiini.Empatialla keränyt ymärilleni ne ihmiset jotka empatiaani ja sinisilmäisyttäni käyttivät hyväksi.Siivous,ravinto,lasten hoidot,Kun täytin 65v. Rupesin Huolehtimaan omasta hyvin voinnista ja omasta tahdostani.Sanomaan myös Ei.Kun se oppi sanoman EI ! Kilttikin saa rauhan. Esim Koskaan ei vuoroin viaraluja. Aina kotiinin nälkä kurkena tai Kahvi janoisena.Paras ystävänikin selitti kutsun kylään kun siivonut. Kolmanen muttonsa salasi.Kun en vieraile 20 v. kutsuttu ,pitkään siivosi.Lopulta jätin hänet takseni.Muille sanoin ,kotini osaan yksin olla ja ehdotin Lounaalle,kävely, tai kahvilat.Jokainen maksaa itse ostoksensa. Kiireen taakse menivät ja katosivat sepä se!Jos joku pytää apuani ohjestan sosiali virasto,Helsinki lähiö kun asun.Myös otaa kontakti Helsinki Mission,sietä saa keikka apua aina. Kuin jos ruokaa ei ole.Kontakti kirkon diakoni saa osto lapun kauppaan.Jolla tosin tupakka ja kaljaa ei sa ostaa.Ohjeistan myös Myllypuro Helsinki 92.Metro aseman vieren Ruuan jako jonoon.On ilmasta ravintoa saatvilla Maananti,keskiviikko perjanta. Rahattomana ja nälkäisenä ei ilmaisravinosta pidä nirsoilla.Joutu vain nähdä vaimaa ja mennä jonotaa sinne 1000 ihmisen kanssa.Oli Tavi,kevät,kesä ,syksy. piste

      • Toi hyväkskäytön mahdollisuus on aina ilkeillä ihmisillä,
        kun näkevät jonkun rohkean auttajan ja myötelävän lähellä.


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe