Ahdistuslääkkeen vaihtaminen

Anonyymi-ap

Tarvitsisin nyt neuvoa teiltä. Minulla on menossa tällä hetkellä toistuvan masennuksen hankala jakso, sekä kärsin paniikkikohtauksista ja sosiaalisten tilanteitten pelosta.

Olen koittanut pärjätä ilman masennuslääkettä. Uuden lääkkeen aloittaminen pelottaa kamalasti. Ahdistukseen käytetty Ketipinoria 100 mg oli tarkoitus nostaa, mutta siinä ilmeni ongelmia. Sydän alkoi hakkaamaan ja sydämen Qt-arvo meni poskelleen. Muuten se olisi onnistunut, ja tehosi mielestäni hyvin nopeasti.

En haluaisi aloittaa mitään, mutta olen nyt sellaisessa tilanteessa, että kohta viimeisetkin elämänhalun rippeet ovat kadonneet. En ole joutunut olemaan sairauslomalla näitten oireitten takia 15 vuoteen, mutta nyt en kykene mihinkään. 1,5 kuukautta saikkua takana, ja haluaisin jo pikkuhiljaa palata työhön.

Ensi viikolla on taas lääkäriaika, ja siellä keskustellaan mahdollisesti lääkkeen vaihtamisesta. Haluaisin kuitenkin kokemuksia siitä, että mikä lääke voisi auttaa pääsemään alkuun tässä toivottomuudessa.

3

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi kurjaa tuo olotila, ei sitä oikein kukaan voi sanoa mikä lääke olisi se auttava, koska me ihmiset ollaan niin erilaisia että se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
      Tuttavani käyttää paroxetiinia ja sanoo että voi todella hyvin sen kanssa.
      entinen kollegani pärjäilee jonkun cipramiilin kanssa jos nyt muistin nimen oikein, niin että sinun pitää luottaa lääkäriin , ja musta että lääkityksen alussa on aina hieman vaikea oli siinä pari viikkoa ennenkuin se kääntyy parempaan suuntaan . Toivon sinulle vointinsa paranemista

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­­N­y­­m­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17832252D

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Ei tietenkään pysty sanomaan, että mikä juuri sinua auttaisi, mutta voin kertoa oman kokemukseni. Söin ahdistukseen Cipralexia yli 3v. Toi helpotuksen ahdistukseen, mutta pikkuhiljaa alkoi syödä sisältä, olin aivan energiaton, tunteet täysin tasapaksuja, mikään ei kiinnostanut jne. Halusin lopettaa lääkkeen ja lääkärin ohjauksessa pikkuhiljaa lopetin. Joitain kk olin ilman kunnes mielialat alkoi heitellä, alkoi taas ahdistaa ja tuli sydämen tykytyksiä. Jokusen kuukauden kärsin ja yritin hoitaa itseäni muutoin, liikunnalla, hieronnoilla ym. hyvää oloa tuottavilla keinoilla mutta tilanne ei muuttunut ja työt alkoi kärsiä, keskittyminen oli hankalaa ym. Menin uudelleen lääkäriin ja sain Duloxetiini-lääkityksen. Parissa viikossa olo koheni todella paljon, olin taas elävien kirjoissa. Melkein 3 vuotta meni aivan täydellisesti sen lääkkeen kanssa kunnes se oli pakko lopettaa, kun olin löytänyt parisuhteen ja aloimme toivoa lasta. Nyt 2,5 v ilman lääkettä, 2 raskautta sinä aikana, mielialan kanssa on ollut todella matalalentoa, vaikka pienet lapseni ilahduttavat minua kovin. Lääkkeen pariin on kuitenkin palattava, omat avut mielenterveyden ylläpitämiseen eivät auta. Uskon Duloxetiinin olevan mulle se sopiva taas ja syön sitä mielelläni vaikka loppuikäni pitääkseni itseni kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3621
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1678
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      981
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe