Ahdistuslääkkeen vaihtaminen

Anonyymi-ap

Tarvitsisin nyt neuvoa teiltä. Minulla on menossa tällä hetkellä toistuvan masennuksen hankala jakso, sekä kärsin paniikkikohtauksista ja sosiaalisten tilanteitten pelosta.

Olen koittanut pärjätä ilman masennuslääkettä. Uuden lääkkeen aloittaminen pelottaa kamalasti. Ahdistukseen käytetty Ketipinoria 100 mg oli tarkoitus nostaa, mutta siinä ilmeni ongelmia. Sydän alkoi hakkaamaan ja sydämen Qt-arvo meni poskelleen. Muuten se olisi onnistunut, ja tehosi mielestäni hyvin nopeasti.

En haluaisi aloittaa mitään, mutta olen nyt sellaisessa tilanteessa, että kohta viimeisetkin elämänhalun rippeet ovat kadonneet. En ole joutunut olemaan sairauslomalla näitten oireitten takia 15 vuoteen, mutta nyt en kykene mihinkään. 1,5 kuukautta saikkua takana, ja haluaisin jo pikkuhiljaa palata työhön.

Ensi viikolla on taas lääkäriaika, ja siellä keskustellaan mahdollisesti lääkkeen vaihtamisesta. Haluaisin kuitenkin kokemuksia siitä, että mikä lääke voisi auttaa pääsemään alkuun tässä toivottomuudessa.

3

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi kurjaa tuo olotila, ei sitä oikein kukaan voi sanoa mikä lääke olisi se auttava, koska me ihmiset ollaan niin erilaisia että se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.
      Tuttavani käyttää paroxetiinia ja sanoo että voi todella hyvin sen kanssa.
      entinen kollegani pärjäilee jonkun cipramiilin kanssa jos nyt muistin nimen oikein, niin että sinun pitää luottaa lääkäriin , ja musta että lääkityksen alussa on aina hieman vaikea oli siinä pari viikkoa ennenkuin se kääntyy parempaan suuntaan . Toivon sinulle vointinsa paranemista

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

😋 ­­N­y­­m­­f­­­o­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17832252D

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Ei tietenkään pysty sanomaan, että mikä juuri sinua auttaisi, mutta voin kertoa oman kokemukseni. Söin ahdistukseen Cipralexia yli 3v. Toi helpotuksen ahdistukseen, mutta pikkuhiljaa alkoi syödä sisältä, olin aivan energiaton, tunteet täysin tasapaksuja, mikään ei kiinnostanut jne. Halusin lopettaa lääkkeen ja lääkärin ohjauksessa pikkuhiljaa lopetin. Joitain kk olin ilman kunnes mielialat alkoi heitellä, alkoi taas ahdistaa ja tuli sydämen tykytyksiä. Jokusen kuukauden kärsin ja yritin hoitaa itseäni muutoin, liikunnalla, hieronnoilla ym. hyvää oloa tuottavilla keinoilla mutta tilanne ei muuttunut ja työt alkoi kärsiä, keskittyminen oli hankalaa ym. Menin uudelleen lääkäriin ja sain Duloxetiini-lääkityksen. Parissa viikossa olo koheni todella paljon, olin taas elävien kirjoissa. Melkein 3 vuotta meni aivan täydellisesti sen lääkkeen kanssa kunnes se oli pakko lopettaa, kun olin löytänyt parisuhteen ja aloimme toivoa lasta. Nyt 2,5 v ilman lääkettä, 2 raskautta sinä aikana, mielialan kanssa on ollut todella matalalentoa, vaikka pienet lapseni ilahduttavat minua kovin. Lääkkeen pariin on kuitenkin palattava, omat avut mielenterveyden ylläpitämiseen eivät auta. Uskon Duloxetiinin olevan mulle se sopiva taas ja syön sitä mielelläni vaikka loppuikäni pitääkseni itseni kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      193
      2604
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      40
      2483
    3. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      58
      2159
    4. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      108
      2113
    5. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      70
      2054
    6. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      40
      2040
    7. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      68
      1444
    8. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      132
      1267
    9. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      24
      1137
    10. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      56
      1001
    Aihe