Mitä tehdä??

Anonyymi-ap

Hei! Tänään huomasin kun kävin aamulla vessassa, että (Tämä on todella ällöä, anteeksi!) alushousuissani oli, kyllä p*skaa.... Siis en voinut tajuta miksi, minulla ei ole ripulia, päin vastoin. Kävin tänään toisen kerran ihan juuri vessassa ja minulla on taas pieni ummetus. :(( Eli p*ska ei vain mahdu tulemaan pyllystä. Tämä on todella tuskallista ja noloa. Tämä sama vaiva oli pari viikkoa sitten (nykyisin on aika paljon ummetusta). Mutta joo, ihmettelen että miksi minun housussani oli p*skaa ja mitä minä nyt teen?! :(( 🥺😢
Kiitos, jos joku edes vaivautuu vastaamaan! :0
T: 11-vuotias tyttö..........

7

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene nyt ensiksi vaikka kouluterveydenhoitajalle puhumaan ongelmasta. Sen taustalla voi olla vaikka mitä.

      Myös vanhemmille pitäisi pystyä puhumaan asiasta, vaikka tuntuisi nololta. Apuahan sinun on saatava, et voi asialle yksin mitään.

    • Anonyymi

      Hei vain! Jokaisella meillä on oma suoli mutta kysyppäs huoltajiltasi että sellanen ongelma. Omasta kokemuksesta voin sanoa että vaivasi kuulostaa siltä että pitäisi syödä lisää kuitua. Aamulla kaurapuuro+ itselle lisänä keitetty kananmuna ja jos sulla on marjoja esim mustikoita mukava sekoittaa puuroon tai hillaa mitä marjoja vaan onkaan. Pellavansiemeniä käytän joka toinen aamu, siinä on kuitua sekä muistaa juoda joka aterialla lasillinen, itse juon vettä. Maito ei itselle sovi niimpä juon piimää tai vettä. Välipala siitä kahden tunnin päästä vaikka leipää kurkku kinkku paprika tomaatti leipä niin on hyvää. Lounas taas kahden tunnin päästä kotiruoka on paras vaihtoehto jos on esim makaronilaatikko niin siihen myös kasviksia vaikka lisäksi porkkanaa, puolukkahilloa yms. Kasviksiahan kuuluisi joka aterialle sisältää mutta itsellä se on ehkä 3-4 päivän 5-7syöntikerrasta. Myöskin suolisto vilkastuu kun saa liikuntaa.

      Ne pika ruokapaikat jos syö mäkkärissä niin ei niistä saa oikeita ravintoaineita millä suolisto toimii, mutta raskaan olon kun on nopeat kalorit!

      • Anonyymi

        Kiitos todella paljon, kun olette viitsineet vastata! ☺
        Eilen illalla selvisikin, että minulla alkoi ne...
        Mutta oikeasti se veri näytti ihan kakalta... Mutta myöhemmin mukana tuli myös sellaista "näkyvää" verta, tiesimme, että se on vain verta eikä ulostetta. Kerroin siis aika nopeasti tämän aloituksen tekemisen jälkeen perheelleni asiasta.

        Juu, mutta todella kiva kun kerroit keinoista välttää ummetusta. :)) Minä en käy lähes koskaan missään mäkkärissä tmv. Mutta jostain ihmeen syystä minulle tulee monesti ummetus, vaikka tekisin mitä. Minä liikun joka päivä, juon vettä runsaasti ja syön kuituja, mutta silti vatsani on outo. Välillä tuntuu tosi pahalta. Joskus pienempänä kävimme lääkärissä, kun minua sattui monesti mahaan, niin sehän oli juuri sitä ummetusta... :((
        Ter.Aloittaja


    • Anonyymi

      Täältä on poistettu kaksi sääntöjenvastaista kommenttia, miksi? Millaisiahan ne kommentit olivat? 🤔 Miksi joku kommentoi tällaiseen keskusteluun jotain epäasiallisuuksia? En ole mielestäni sanonut yhtään mitään tyhmää tähän...

    • Anonyymi

      Sinun pitäisi jutella vanhemmillesi ja kysyä, että miksi he tekivät paskahousun, eikä kunnon kersaa.

      • Anonyymi

        Tuo ei ollut kovin kiltisti sanottu.
        Hoidata omat ongelmasi, niin ei tarvitse dissata porukkaa täällä.


    • Anonyymi

      Useimmiten kakkaan vaikuttaa ruokavalio. Syötköhän liian raskaasti? Liikaa karkkia? Älä syö karkkia vaan jotain hedelmiä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      381
      3591
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2529
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      127
      1792
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1137
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      50
      1125
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      162
      1104
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1074
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      908
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      882
    Aihe