Vaihdatin auton alle 225/55-17 kumit ja rengasliikkeessä tuumasivat että sopiva rengaspaine olisi 2.6-2.8 baria.
Auton ohjekirja ei tunne 17" kokoa mutta siitä löytyy suosituspaineet 245/55R16 koolle: 2.0 eteen ja 2.3 taakse kun autossa on tavallinen kuormitus. Kannattaisiko minun siis noista 17" kumeistakin laskea painetta tuohon mukavuuden parantamiseksi?
Autolla on painoa noin 1800kg jos sillä on jotain merkitystä.
225/55 oikeat rengaspaineet?
7
10396
Vastaukset
- Buzz
Kyllä 2.0-2.3 on ihan liian pienet paineet tuon kokoisiin renkaisiin.
Autoliikkeen antamat suositukset näyttäis olevan aikalailla kohdillaan. - mmm
Ihan oikeilta tuntuu paineet olevan renkaissa.
Omassa autossani 225/45/17 olen pitänyt noin. 3 bar:in paineita ja hyvin on toiminut ja kulunutkin tasaisesti. - Jäsen R
Jos renkaat kuluu enemmän keskeltä, on rengaspaine liian suuri, jos taas reunat kuluu keskustaa enemmän, paineet ovat liian pienet.
- Anonyymi
Juuri päinvastoin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri päinvastoin
no eihän ole
jos paine on liian suuri, kuluu rengas keskeltä ja laidoista jos paine on liian pieni
jos sensijaan ajoitus on väärä, rengas kuluu aaltomaiseksi ja jos renkaassa on kudosvaiva se kuluu pistemäisesti
nämä tiedot minulle antoi mihelinin valtuutettu rengasedustaja käyntikotin kera - Anonyymi
Mitähän 70-luvulta nuo opit on saatu. Nykyiset teräsvyörenkaat kuluvat keskeltä jos paineet on liian pienet, koska maantienopeuksissa varsinkin liian tyhjä rengas pullistuu keskeltä ja kuluu väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri päinvastoin
Ihan 2005 vuoden tyhmä ketju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005