Kirjan ja ruusun päivä

Tänään vietämme kansainvälistä kirjan päivää, eli Kirjan ja ruusun päivää, alkuperäisen idean mukaan, jonka keksi valecialainen kirjakauppias, joka halusi juhlistaa Miguel de Cervantesin päivää, alunperin syntymäpäivää, mutta sittemmin se yhdistettiin hänen ja toisen suuren klassikon William Shakespearen kuolinpäivälle, huhtik. 23.
Vahva symboliikka toiveessa että naisille lahjoitettaisi ruusu ja miehille kirja.

178

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyyh. Ei kumpikaan ole leskelle ajankohtainen

    • Anonyymi

      Symboli on ilmeisesti kaukaa menneisyydestä ?
      Koska naiset eivät saaneet osata lukea, annettiin ruusu.
      Oikeus lukemiseen oli vain miehillä,
      koska nainen oli "yksinkertainen olento",
      jolla ei tunnustettu olevan edes sielua.

      • Niinkin sen voisi tulkita, mutta minä ajattelen sen silleen että naiset tarvitsivat enemmän rakkautta, miehet enemmän viisautta
        Nimitys on vuodelta 1925.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niinkin sen voisi tulkita, mutta minä ajattelen sen silleen että naiset tarvitsivat enemmän rakkautta, miehet enemmän viisautta
        Nimitys on vuodelta 1925.

        Ajat muuttuvat.
        Nykyisin tyttöjen osuus lukioissa on 60%
        Uskoisin, että ruusu kuitenkin aina ilahduttaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Niinkin sen voisi tulkita, mutta minä ajattelen sen silleen että naiset tarvitsivat enemmän rakkautta, miehet enemmän viisautta
        Nimitys on vuodelta 1925.

        Voi hellanlettas !
        Ei Suomessakaan 1900-luvun alussa naiselle täyttä ihmisarvoa annettu.
        Mm. Mannerheim kauhistui ajatuksesta, että naiset saisivat äänioikeuden,
        että "piikatytöllä olisi yksi ääni niinkuin minullakin !!!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hellanlettas !
        Ei Suomessakaan 1900-luvun alussa naiselle täyttä ihmisarvoa annettu.
        Mm. Mannerheim kauhistui ajatuksesta, että naiset saisivat äänioikeuden,
        että "piikatytöllä olisi yksi ääni niinkuin minullakin !!!"

        Eikös Suomi kuitenkin ollut ensimmäisten joukossa antamaan naiselle äänioikeuden?


      • Anonyymi

        Kyllä naiselle on sielu löytynyt. Sielusta on keskusteltu joskus tuhatluvulla, jollei aikaisemminkin, ja silloin kirkkoisät päättivät, että kyllä naisilla se sielu on.
        Suomessa kirkko vaati kansalaisilta lukutaitoa ja Luteeruksen tuntemusta. Rippikoulussa oli ne viimeistään osoitettava, ja jollei rippikoulua läpäissyt, ei naimalupaa herunut.
        Suomenkielinen kansakoulu on toiminut 1800-luvun puolivälistä, vaikka oppivelvollisuutta tuolloin ei vielä ollut.


    • Anonyymi

      Sen kunniaksi kahvit Vilhelmiinojen kera

      • Kuka)ketkä/mikä/mitkä on vilhelmiinoja?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kuka)ketkä/mikä/mitkä on vilhelmiinoja?

        Ne on logiikkani mukaan jotain keksejä, koska nautitaan kahvin kanssa ja niitä voi ottaa monta. Pienellä kirjoitettuna eivät viittaa henkilöön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne on logiikkani mukaan jotain keksejä, koska nautitaan kahvin kanssa ja niitä voi ottaa monta. Pienellä kirjoitettuna eivät viittaa henkilöön.

        Vilhelmiina on oikeestaan aika hieno nimi. Nimpparia juhlitaan 26 pvä.
        (Minä kirjoitin pienellä)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kuka)ketkä/mikä/mitkä on vilhelmiinoja?

        Vilhelmiina keksit luulen että ruotsiksi ovat kolakakor 🙂


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Vilhelmiina on oikeestaan aika hieno nimi. Nimpparia juhlitaan 26 pvä.
        (Minä kirjoitin pienellä)

        Miksi sitten kysyit, KETKÄ on ( oikea muoto ”ovat”) vilhelmiinoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vilhelmiina keksit luulen että ruotsiksi ovat kolakakor 🙂

        Kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kysyit, KETKÄ on ( oikea muoto ”ovat”) vilhelmiinoja?

        Tiedän oikean muodon. Puhekieltähän tämä on.


    • Anonyymi

      Kulttuurin ra kastajia. Katsoin eilen poikkeuksellisesti Suomen postkodmiljönääria ja siinä oli 20+ daniel gutierrez - niminen joka kertoi että rakastaa uusien kulttuurien tunte mista ja matkustelua ja muuta hienoa ja sukua löytyy Italiaa myöten ja eAmerikka kiinnostaa jos rahaa tulee ... suomalainen vaimoehdokas katsomossa ...

      Ja sitten tuli alkupään kysymys
      Errare humanum est
      Mitä tarkoittaa ja vaihtoehdot jne

      Gutierrez kulttuureja rakastava matkamies pohti päänsä puhki .... joutui kysymään yleisöltä jne?
      Espanjaksi lause on
      Errar es humano

      Nyt Neiti Marple- kyvyt esiin, mitä johtopäätöksiä?
      https://millionaire.fandom.com/wiki/Haluatko_miljonääriksi?_(2023_spring_season)

      • Erehtyminen on inhimillistä.
        Mitkä ne muut vaihtoehdot olivat?
        En muuten haluaisi miljonääriksi. Aivan liian työlästä istua rahakasan päällä ja vahtia ettei kukaan veisi minulta mitään.
        Enkä ole muuten mikään batiikkinoita myöskään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Erehtyminen on inhimillistä.
        Mitkä ne muut vaihtoehdot olivat?
        En muuten haluaisi miljonääriksi. Aivan liian työlästä istua rahakasan päällä ja vahtia ettei kukaan veisi minulta mitään.
        Enkä ole muuten mikään batiikkinoita myöskään.

        Miljoona on pikkusumma. Se uppoaa helposti pääkaupunkiseudulla asuntoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miljoona on pikkusumma. Se uppoaa helposti pääkaupunkiseudulla asuntoon.

        Missä tahansa.
        Kolumbian pesoissa olen jo miljonääri ollut pitkään :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Missä tahansa.
        Kolumbian pesoissa olen jo miljonääri ollut pitkään :)

        Miljardilla pesolla saa kaksion Puutarhakadulta tai Brahenkadulta


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Erehtyminen on inhimillistä.
        Mitkä ne muut vaihtoehdot olivat?
        En muuten haluaisi miljonääriksi. Aivan liian työlästä istua rahakasan päällä ja vahtia ettei kukaan veisi minulta mitään.
        Enkä ole muuten mikään batiikkinoita myöskään.

        Kaikeksi onneksi voitosta menee kamala vero.
        Hyvä jos kahvirahat jää ja pari lanttia wilhelmiinoihin.
        ;)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Missä tahansa.
        Kolumbian pesoissa olen jo miljonääri ollut pitkään :)

        Ploma kiinnostakaa manipulointi kirjallisuudessa
        Tammi on siis sodem-kustantamo
        ja Tontti klassillisen lukion käynyt (eli lukiolla on oikeus kirjoittaa LATINAN JA SAKSAN
        HYVÄKSYMISIÄ) vaikka se joutui aloittamaan luonnontieteen opetuksen

        Vihreistä eronnut liiton aktiivi ja eduskunnassa puolueen lainsäädäntösihteerinä toiminut Jaarkko Tontti kertoo viherpskasakista

        https://yle.fi/a/74-20027723

        Erityisen ongelmalliseksi Tontti näkee sen, että Tammi on käyttänyt sensitiivisyyslukijana vihreiden kansanedustajaa Bella Forsgrenia. Forsgren oli yksi kolmesta tarkastajasta, jotka lukivat Joe Bidenin virkaanastujaisjuhlassa yleisön hurmanneen nuoren afroamerikkalaisen Amanda Gormanin runoteoksen Kukkula jolle kiipeämme. The Hill We Climb -runon käänsivät suomeksi runoilijat Aura Nurmi ja Laura Eklund Nhaga.

        – Olisiko tälle toiminnalle oikeampi nimitys poliittinen ennakkosensuuri?


      • Paloma.se01
        Anonyymi kirjoitti:

        Ploma kiinnostakaa manipulointi kirjallisuudessa
        Tammi on siis sodem-kustantamo
        ja Tontti klassillisen lukion käynyt (eli lukiolla on oikeus kirjoittaa LATINAN JA SAKSAN
        HYVÄKSYMISIÄ) vaikka se joutui aloittamaan luonnontieteen opetuksen

        Vihreistä eronnut liiton aktiivi ja eduskunnassa puolueen lainsäädäntösihteerinä toiminut Jaarkko Tontti kertoo viherpskasakista

        https://yle.fi/a/74-20027723

        Erityisen ongelmalliseksi Tontti näkee sen, että Tammi on käyttänyt sensitiivisyyslukijana vihreiden kansanedustajaa Bella Forsgrenia. Forsgren oli yksi kolmesta tarkastajasta, jotka lukivat Joe Bidenin virkaanastujaisjuhlassa yleisön hurmanneen nuoren afroamerikkalaisen Amanda Gormanin runoteoksen Kukkula jolle kiipeämme. The Hill We Climb -runon käänsivät suomeksi runoilijat Aura Nurmi ja Laura Eklund Nhaga.

        – Olisiko tälle toiminnalle oikeampi nimitys poliittinen ennakkosensuuri?

        Sattuipa somasti että olin juuri lukemassa tuota Tontin juttua, palaan asiaan


    • Anonyymi

      Tontilla on jokunen fiksukin ajatus, mutta enimmäkseen hän liikkuu
      persujen ajatusmaailmassa ja haluaa mm. lisää rasistista sananvapautta
      niinkuin persujen Halla-aho ja muutkin persut.

    • Anonyymi

      Vihreistä voi Tontin kanssa olla samaa mieltä. Vihreät on kupla.

    • Minäkin olen seuraillut Jarkko Tonttia jo vuosia..)) Hän edustaa minulle eräänlaista "järjen ääntä", tuo mainittu kirja "Haava" on ollut tilauksessa pitkään, aforistisia runoja olen häneltä lukenut ja tietysti noita lehtijuttuja...
      Kirjan ja ruusun päivä oli ja meni. En tien tiennytkään tuosta historiasta...

      • Anonyymi

        Kyllä se historia on joka vuosi esillä. Imartelet vain tuota palomaa, itse olet paljon fiksumpi kirjallisuus asioissa ja muussakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se historia on joka vuosi esillä. Imartelet vain tuota palomaa, itse olet paljon fiksumpi kirjallisuus asioissa ja muussakin.

        Äläs nyt, Ano 14.48. Muistan kyllä, että tuollaista päivää on vietetty, mutta en muistanut miksi..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Äläs nyt, Ano 14.48. Muistan kyllä, että tuollaista päivää on vietetty, mutta en muistanut miksi..))

        Varsinainen imartelija ja manipuloija (tiedän kyllä että Demeter1 lukee rivien välistä aivan riittävän hyvin) taas liikkeellä.

        Anonyymi
        2023-04-24 14:48:12
        Se ensimmäinen lauseesi oli riittänyt hyvin


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Äläs nyt, Ano 14.48. Muistan kyllä, että tuollaista päivää on vietetty, mutta en muistanut miksi..))

        Voi hyvät hyssykät sentään!
        Ettäs kehtaat tuollalailla imarrella, demeter :))
        En muistanut minäkään tuota kirjan ja ruusun päivän historiaa.
        Sain muistutuksen sähköpostiin:
        "23. huhtikuuta vietetään UNESCO:n kansainvälistä kirjan ja tekijänoikeuksien päivää. Vuonna 1995 perustettu kirjan ja tekijänoikeuksien teemapäivä on omistettu kaiken kirjallisuuden ja kirjailijoiden työn kunnioittamiselle."

        Imarrallen brinkkala
        Rosa Liksom palkittiin jokunen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät sentään!
        Ettäs kehtaat tuollalailla imarrella, demeter :))
        En muistanut minäkään tuota kirjan ja ruusun päivän historiaa.
        Sain muistutuksen sähköpostiin:
        "23. huhtikuuta vietetään UNESCO:n kansainvälistä kirjan ja tekijänoikeuksien päivää. Vuonna 1995 perustettu kirjan ja tekijänoikeuksien teemapäivä on omistettu kaiken kirjallisuuden ja kirjailijoiden työn kunnioittamiselle."

        Imarrallen brinkkala
        Rosa Liksom palkittiin jokunen

        Jopas tuli oudon näköistä tekstiä.
        Piti olla: Rosa Liksom palkittiin jokunen vuosi sitten kirjan ja ruusun päivänä kijallisista ansioistaan ja on nimensäkin osuva tuohon päivään.
        brinkkala


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät sentään!
        Ettäs kehtaat tuollalailla imarrella, demeter :))
        En muistanut minäkään tuota kirjan ja ruusun päivän historiaa.
        Sain muistutuksen sähköpostiin:
        "23. huhtikuuta vietetään UNESCO:n kansainvälistä kirjan ja tekijänoikeuksien päivää. Vuonna 1995 perustettu kirjan ja tekijänoikeuksien teemapäivä on omistettu kaiken kirjallisuuden ja kirjailijoiden työn kunnioittamiselle."

        Imarrallen brinkkala
        Rosa Liksom palkittiin jokunen

        Heh, brinkkala..)) Seepra ei pääse raidoistaan, imartelija ja nuolijahan minä olen aina ollut, kuulemma. Mutta kiitos sinulle Ano, 14.48. Laitan kehusi talteen enkä ole huomaavinani tuota vertailua..)) Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eikä kai sille mitään voi ?

        Kiva kuulla sinusta ja olostasi siellä, brinkkala. Yhtä aktiivinen kuin ennenkin ? Siellä "uudessa" kotikaupungissasi.

        Ai Rosa Liksom on palkittu ? Kuvataiteilijana vai kirjailijana ? Joillakuilla on noita lahjoja. Mutta onhan se hyvä, että me vähälahjaisetkin saamme niistä nauttia..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, brinkkala..)) Seepra ei pääse raidoistaan, imartelija ja nuolijahan minä olen aina ollut, kuulemma. Mutta kiitos sinulle Ano, 14.48. Laitan kehusi talteen enkä ole huomaavinani tuota vertailua..)) Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eikä kai sille mitään voi ?

        Kiva kuulla sinusta ja olostasi siellä, brinkkala. Yhtä aktiivinen kuin ennenkin ? Siellä "uudessa" kotikaupungissasi.

        Ai Rosa Liksom on palkittu ? Kuvataiteilijana vai kirjailijana ? Joillakuilla on noita lahjoja. Mutta onhan se hyvä, että me vähälahjaisetkin saamme niistä nauttia..))

        Talven tokkuran jälkeen aloitellut pyöräilykauden, siinä sitä aktiviteettiä tarpeeksi. Takamus ja reidet sen kertovat. Et sinäkään ihan laakereilla lepäillyt ole. Löysin Neeasan aloituksen. Mukavaa, että hän avaa tavan tallaajille arkisia ketjuja.

        Niin, Rosa Liksom on niin monasti palkittu ja ansiokas monessa.
        Tuo mainitsemani huomio liittyi Helsingin kirjan ja ruusun päiviin, joita vietetään vissiin viikko kerrallaan :) Onhan siellä ollut vissiin kaikki eturivin kirjailijat, Hotakainen, Tervo jne.

        brinkkala


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Varsinainen imartelija ja manipuloija (tiedän kyllä että Demeter1 lukee rivien välistä aivan riittävän hyvin) taas liikkeellä.

        Anonyymi
        2023-04-24 14:48:12
        Se ensimmäinen lauseesi oli riittänyt hyvin

        Sinä et päätä kenedtä täällä tykätään ja mikä riittää! D on kehunsa ansainnut, ne tuntuu olevan sinulta pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et päätä kenedtä täällä tykätään ja mikä riittää! D on kehunsa ansainnut, ne tuntuu olevan sinulta pois.

        Onhan tuossa Paloman kommentoinnissa pikkuisen sitä sävyä, että Hän tietää, miten minä kehuihin suhtaudun, Ano 8.50..))
        Olen aikaisemminkin sanonut, että jokainen kirjoittaja edustaa täällä omaa laatuaan, eikä kukaan ei ole niin ainutlaatuinen, ettei hänen kaltaisiaan olisi muita. Samanhenkiset löytävät toisensa, täälläkin. Kun rohkaisee toista, kertoo myös itsestään.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Onhan tuossa Paloman kommentoinnissa pikkuisen sitä sävyä, että Hän tietää, miten minä kehuihin suhtaudun, Ano 8.50..))
        Olen aikaisemminkin sanonut, että jokainen kirjoittaja edustaa täällä omaa laatuaan, eikä kukaan ei ole niin ainutlaatuinen, ettei hänen kaltaisiaan olisi muita. Samanhenkiset löytävät toisensa, täälläkin. Kun rohkaisee toista, kertoo myös itsestään.

        P on ilmiselvästi kateellinen, nuo D: saamat kehut sitä v.tuttaa sitä tavattomasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        P on ilmiselvästi kateellinen, nuo D: saamat kehut sitä v.tuttaa sitä tavattomasti.

        "Tavallinen" tulee helpommin ymmärretyksi, Ano 10.02, erityinen, erilainen, ei välttämättä herätä samanlaista vastakaikua. Ehkä se ei ole kateutta vaan oman laadun puolustamista...


      • Anonyymi kirjoitti:

        P on ilmiselvästi kateellinen, nuo D: saamat kehut sitä v.tuttaa sitä tavattomasti.

        Minua ei harmita Demeterin saamat kehut, mutta katson että samassa lauseessa jossa kehutaan yhtä moititaan jotain toista. on tarpeetonta ja vahingollista. Se halventaa keskustelun tasoa ja tekee tästä henkilökohtaisten kaunojen tuuletuspaikan.
        Jos sinulla ei ole muta asiaa tälle palstalle, kuin imarrella ja manipuloida suosikkejasi ja lytätä ja moittia niitä joista et pidä, niin voisit aivan yhtä hyvin keskittyä vain lukemiseen.


      • demeter1 kirjoitti:

        "Tavallinen" tulee helpommin ymmärretyksi, Ano 10.02, erityinen, erilainen, ei välttämättä herätä samanlaista vastakaikua. Ehkä se ei ole kateutta vaan oman laadun puolustamista...

        Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta, mutta ei kai tarkoitus voi olla että tullaan palstalle listaamaan suosikkeja ja lyttäämään inhokkeja. Tämä sinun ihailijasi saa ihan rauhassa ihailla sinua, mutta olisi paljon parempi jos hän tekisi hyviä, fiksuja aloituksia, esimerkiksi kirjoista tai kirjallisuudesta, sen sijaan että vertailisi vain kirjoittajia keskenään.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta, mutta ei kai tarkoitus voi olla että tullaan palstalle listaamaan suosikkeja ja lyttäämään inhokkeja. Tämä sinun ihailijasi saa ihan rauhassa ihailla sinua, mutta olisi paljon parempi jos hän tekisi hyviä, fiksuja aloituksia, esimerkiksi kirjoista tai kirjallisuudesta, sen sijaan että vertailisi vain kirjoittajia keskenään.

        Sinäkin juuri nytkin vertailet kirjoittajia keskenään. Jos et ole positiivisen palautteen puutteessa, miksi sitten huolestut jonkun muun saamasta hyvästä palautteesta?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minua ei harmita Demeterin saamat kehut, mutta katson että samassa lauseessa jossa kehutaan yhtä moititaan jotain toista. on tarpeetonta ja vahingollista. Se halventaa keskustelun tasoa ja tekee tästä henkilökohtaisten kaunojen tuuletuspaikan.
        Jos sinulla ei ole muta asiaa tälle palstalle, kuin imarrella ja manipuloida suosikkejasi ja lytätä ja moittia niitä joista et pidä, niin voisit aivan yhtä hyvin keskittyä vain lukemiseen.

        Yritä nyt jo ymmärtää se, että sinä et ole se, joka täällä antaa ohjeita muille, kuten taas tuossa teit.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta, mutta ei kai tarkoitus voi olla että tullaan palstalle listaamaan suosikkeja ja lyttäämään inhokkeja. Tämä sinun ihailijasi saa ihan rauhassa ihailla sinua, mutta olisi paljon parempi jos hän tekisi hyviä, fiksuja aloituksia, esimerkiksi kirjoista tai kirjallisuudesta, sen sijaan että vertailisi vain kirjoittajia keskenään.

        Mistä sinä tiedät, kuinka monta aloitusta tuo henkilö on tehnyt?

        Kirjoista ja kirjallisuudesta täällä on ihan tarpeeksi aloituksia.

        Äläkä kirjoita yksikössä Demen ihailijasta. Et sinä tiedä sitäkään, kuinka monta ihailijaa Demellä on.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta, mutta ei kai tarkoitus voi olla että tullaan palstalle listaamaan suosikkeja ja lyttäämään inhokkeja. Tämä sinun ihailijasi saa ihan rauhassa ihailla sinua, mutta olisi paljon parempi jos hän tekisi hyviä, fiksuja aloituksia, esimerkiksi kirjoista tai kirjallisuudesta, sen sijaan että vertailisi vain kirjoittajia keskenään.

        "Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta".....

        ei ole montaakaan päivää, kun kirjoitit, että positiivisen palautteen saanti tuntuu hyvältä, mutta toiselle kirjoittajalle positiivinen palaute on keskustelun tason halventamista.

        Mitä se kertookaan sinusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät, kuinka monta aloitusta tuo henkilö on tehnyt?

        Kirjoista ja kirjallisuudesta täällä on ihan tarpeeksi aloituksia.

        Äläkä kirjoita yksikössä Demen ihailijasta. Et sinä tiedä sitäkään, kuinka monta ihailijaa Demellä on.

        Myös minä samaa mieltä kuin 11.24.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minua ei harmita Demeterin saamat kehut, mutta katson että samassa lauseessa jossa kehutaan yhtä moititaan jotain toista. on tarpeetonta ja vahingollista. Se halventaa keskustelun tasoa ja tekee tästä henkilökohtaisten kaunojen tuuletuspaikan.
        Jos sinulla ei ole muta asiaa tälle palstalle, kuin imarrella ja manipuloida suosikkejasi ja lytätä ja moittia niitä joista et pidä, niin voisit aivan yhtä hyvin keskittyä vain lukemiseen.

        Sinähän se noita henkilökohtaisia kaunoja tuulettelet.
        Taas tuot manipuloinnin ja imartelun esiin, ottaa koville näköjään.
        D nyt on lahjakkaampi, ei sitä voi kieltää. Toimittajan tausta ja ilmiömäinen muisti, kaunis suomen kieli ja hyväntahtoisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin juuri nytkin vertailet kirjoittajia keskenään. Jos et ole positiivisen palautteen puutteessa, miksi sitten huolestut jonkun muun saamasta hyvästä palautteesta?

        Onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää?
        Henkilökohtaisuudet eivät kuulu tämäntyyppisille keskustelupalstoille. Positiivinen palaute asiayhteyteen viitaten on ok, mutta luonneanalyysit muista kirjoittajista laskevat palstan tasoa ja halventavat sitä.
        Minä en ole pätkääkään huolestunut muiden saamasta posittivisesta palautteesta, vaikka siinäkin yhteydessä olisi asiallista pidättäytyä luonneanalyyseistä.
        Mikä ihme siinä on että noin yksinkertainen asia ei mene perille? Ei tämä ole mikään juorulehtien jatke vaan yritämme ylläpitää hyvien tapojen mukaista asiakeskustelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta".....

        ei ole montaakaan päivää, kun kirjoitit, että positiivisen palautteen saanti tuntuu hyvältä, mutta toiselle kirjoittajalle positiivinen palaute on keskustelun tason halventamista.

        Mitä se kertookaan sinusta?

        En tiedä mitä se kertoo minusta, mutta tuli selkeästi esille mitä se kertoo sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se noita henkilökohtaisia kaunoja tuulettelet.
        Taas tuot manipuloinnin ja imartelun esiin, ottaa koville näköjään.
        D nyt on lahjakkaampi, ei sitä voi kieltää. Toimittajan tausta ja ilmiömäinen muisti, kaunis suomen kieli ja hyväntahtoisuus.

        :))
        Ei moitteen sijaa minultakaan, mutta on täällä muutama muukin, joka kirjoittaa kaunista suomea, on hyvämuistinen ja ehdottomasti kirjallisia kykyjä. Et kuitenkaan ole itse esittänyt mitään näytettä lahjakkuudestasi, ainakaan vielä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää?
        Henkilökohtaisuudet eivät kuulu tämäntyyppisille keskustelupalstoille. Positiivinen palaute asiayhteyteen viitaten on ok, mutta luonneanalyysit muista kirjoittajista laskevat palstan tasoa ja halventavat sitä.
        Minä en ole pätkääkään huolestunut muiden saamasta posittivisesta palautteesta, vaikka siinäkin yhteydessä olisi asiallista pidättäytyä luonneanalyyseistä.
        Mikä ihme siinä on että noin yksinkertainen asia ei mene perille? Ei tämä ole mikään juorulehtien jatke vaan yritämme ylläpitää hyvien tapojen mukaista asiakeskustelua.

        Onko tämä nyt niin vaikea sinun ymmärtää, että sinä et jakele täällä ohjeita ja neuvoja.

        (olihan täällä "ystävykset", jotka jakeli kovastikin henkilökohtaisia kehuja eli muistahan se)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :))
        Ei moitteen sijaa minultakaan, mutta on täällä muutama muukin, joka kirjoittaa kaunista suomea, on hyvämuistinen ja ehdottomasti kirjallisia kykyjä. Et kuitenkaan ole itse esittänyt mitään näytettä lahjakkuudestasi, ainakaan vielä.

        :(( Ei kukaan ole kieltänytkään etteikö täällä olisi muita kaunista suomen kieltä kirjoittavia.
        Sinä nyt vaan kilahdit siitä, kun 2023-04-24 14:48:12 kehui ja moitti D:tä.
        Olisit antanut heidän selvittää näkemyksensä.
        Sinun täytyy ilmeisesti saada riita-annos viikoittain tai päivittäin. Riippuvaisuus (?)


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä saan kyllä riittävästi positiivista palutetta, mutta ei kai tarkoitus voi olla että tullaan palstalle listaamaan suosikkeja ja lyttäämään inhokkeja. Tämä sinun ihailijasi saa ihan rauhassa ihailla sinua, mutta olisi paljon parempi jos hän tekisi hyviä, fiksuja aloituksia, esimerkiksi kirjoista tai kirjallisuudesta, sen sijaan että vertailisi vain kirjoittajia keskenään.

        Olitkin näköjään vastannut minulle, Paloma. Jouduin poistumaan eilen, enkä illalla jaksanut enää kahlata ketjua läpi.
        Enpä oikein osaa asiasta enää mitään sanoa. Itse sain pienet nuhteet, mutta myös (epäsuorat) kehut..)) Sinä viittasit manipulointiin, etkä pitänyt kirjoittajien vertailua sopivana. Ei kai tässä nyt kuitenkaan mitään mullistavaa tapahtunut ? " Näin on aina ollut, ja näin on aina oleva" ...))
        Olen kyllä yrittänyt olla "mielistelemättä" - vai millä nimellä osallistumistani nyt pitäisi kutsua? - mutta jokainen tietää, ettei omaa luontoaan voi kovin pitkälle väärentää. Ja jos itse hyväksyy oman luonteenpiirteensä ja useimmat muutkin ovat sen hyväksyneet - ainakin muualla - niin ehkä minun ei pidä tapojani kovasti muuttaa.

        Jos tästä jotakin tahtoisi oppia niin ilmeiseltä vaikuttaa se, että muille annetut ohjeet, jopa toiveet, koetaan määräyksinä, eikä niistä tykätä. Tuo henkilöön menevä kritiikki, maalitus ei tietenkään ole mukavaa, jos itse joutuu tulilinjalle ja kuten on monesti sanottu, maalituksen kohteeksi joutunut on osittain osansa valinnut, olemalla avoin, luottamalla muihin. Riski on tietysti se, että saa sitä, mitä ei ole tilannut..)) Kaikella on hintansa.

        Tämä nyt saattoi olla ikävä rönsy tuohon aloituksen aiheeseen, mutta niinhän usein pakkaa käydä ja ajattelen, että meille se jo voitaisiin suodakin - eihän meidän enää tarvitse "pysyä riveissä" ja sanakin on kuulemma vapaa - ainakin siinä "pahassa", hyvässä ei ehkä niinkään..))

        Vaikuttaa myös siltä, että ketjukin jatkui "asiallisissa merkeissä", joten ehkä tämä pieni mielipiteiden vaihto ei kovin suurta hämmennystä aiheuttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän se noita henkilökohtaisia kaunoja tuulettelet.
        Taas tuot manipuloinnin ja imartelun esiin, ottaa koville näköjään.
        D nyt on lahjakkaampi, ei sitä voi kieltää. Toimittajan tausta ja ilmiömäinen muisti, kaunis suomen kieli ja hyväntahtoisuus.

        Kiitos nyt sinulle, Ano 12.20, ja muillekin palautteista. En tahdo olla noteeraamatta niitä ja olen tietysti niistä otettu.
        Ja kuten sanottu, täällä on paljon hyviä kirjoittajia, jospa olisikin syytä painottaa meidän yhteistä tuotosta, ei ketään erityisesti ?..) Anonyymiys tietysti tukee tuota tavoitetta hyvin.

        Kaikki on suhteellista (viittaan kehuihin), suomen kielen osaaminen, edes tällä tasolla, on kyllä minulla ollut työn ja tuskan takana, jonkinasteisen lukihäiriön, sanasokeuden, vuoksi ja vanhemmiten vaiva on kyllä selvästi pahentunut. En aina edes jaksa korjata virheitä, vaikka ne huomaisinkin.
        Siksikin on vapauttavaa kirjoittaa täällä, kun virheisiin yleensä suhtaudutaan ymmärtäen. Lainausmerkkejä joudun käyttämään usein, kun en oikein tahdo löytää sopivaa sanaa tarkoitukseeni. Niistä tuleekin joskus aiheellisia korjausehdotuksia tai täsmennyspyyntöjä. Yhteistyöllä se sujuu..))


    • Anonyymi

      Tonttiakin pitää lukea kriittisesti.

      "Niin, se vihapuhe. Tontin ulostuloja seuranneet tietävät, että hän suhtautuu intohimoisesti koko konseptiin, ja haastaa sen. Tontin mukaan vihapuhe on peitesana sille, että joku on eri mieltä punavihreän poliitikon, toimittajan, taiteilijan tai tutkijan kanssa."

      Mutta oikeasti vihapuhe on vihapuhetta, ihan sitä itseään, esim. rasismia.

      • Anonyymi

        sosdemien inisijöiden menneen ajan sensuuria



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sosdemien inisijöiden menneen ajan sensuuria

        Nuole sinä vaan niitä halla-ahon varpaanvälejä niinkuin ennenkin H44 15:30


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15:30:lle suorat sanat
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tutkija-sanoi-suoraan-jussi-halla-aho-on-rasisti/a1626d36-0cfe-401f-991d-f4c755a930a0

        Tunnettu suomalainen, YLE Ranskan kirjeenvaihtaja Helena Petäistö
        kirjoittaa Maaseudun tulevaisuudessa:
        "Perussuomalaiset ovat natseja

        Toimittaja Helena Petäistö valotti omaa poliittista ajatteluaan kirjoittamalla Maaseudun tulevaisuuteen Perussuomalaisista. Hänen mukaansa puolue on luonut itsestään kiiltokuvan, jonka takaa löytyy karu maailmankuva, josta puolueen kuntavaaliehdokkaita rekrytoiva kampanja vaikenee.

        "Halla-ahon johtamissa joukoissa asetetaan koko nykyinen poliittinen systeemi kyseenalaiseksi eikä rasistisia ajatuksia enää pidetä loitolla... Populistipuolueesta on tullut äärioikeistopuolue, jonka ajatuksia kannattaisi ruotia nyt eikä sitten, kun se on myöhäistä."

        "Olisi syytä lukea Lauri Nurmen ansiokas Halla-aho-kirja, jossa valotetaan persujohtajan liian vähälle huomiolle jääneitä blogikirjoituksia ja kytköksiä äärioikeistolaiseen Suomen Sisu -ryhmään ja sen ajatteluun. Siinäpä oikea SS-ryhmä, nimi on tuskin silkkaa sattumaa... Sen pohjana ollut Thule-seura otti nimensä suoraan saksalaisten Thule-seuralta,.. thulelaiset perustivat Saksan kansallissosialistisen työväenliikkeen, Hitlerin ponnahduslaudan tunnetuin seurauksin."


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnettu suomalainen, YLE Ranskan kirjeenvaihtaja Helena Petäistö
        kirjoittaa Maaseudun tulevaisuudessa:
        "Perussuomalaiset ovat natseja

        Toimittaja Helena Petäistö valotti omaa poliittista ajatteluaan kirjoittamalla Maaseudun tulevaisuuteen Perussuomalaisista. Hänen mukaansa puolue on luonut itsestään kiiltokuvan, jonka takaa löytyy karu maailmankuva, josta puolueen kuntavaaliehdokkaita rekrytoiva kampanja vaikenee.

        "Halla-ahon johtamissa joukoissa asetetaan koko nykyinen poliittinen systeemi kyseenalaiseksi eikä rasistisia ajatuksia enää pidetä loitolla... Populistipuolueesta on tullut äärioikeistopuolue, jonka ajatuksia kannattaisi ruotia nyt eikä sitten, kun se on myöhäistä."

        "Olisi syytä lukea Lauri Nurmen ansiokas Halla-aho-kirja, jossa valotetaan persujohtajan liian vähälle huomiolle jääneitä blogikirjoituksia ja kytköksiä äärioikeistolaiseen Suomen Sisu -ryhmään ja sen ajatteluun. Siinäpä oikea SS-ryhmä, nimi on tuskin silkkaa sattumaa... Sen pohjana ollut Thule-seura otti nimensä suoraan saksalaisten Thule-seuralta,.. thulelaiset perustivat Saksan kansallissosialistisen työväenliikkeen, Hitlerin ponnahduslaudan tunnetuin seurauksin."

        Suuri osa suomalaisista on naiiveja ja tietämättömiä.
        He eivät vaivaudu ottamaan selvää asioista.
        Hallituksen irvikuva voi olla uskovaiset ja rasistit yhdessä.
        Heillä on yhteiset arvot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa suomalaisista on naiiveja ja tietämättömiä.
        He eivät vaivaudu ottamaan selvää asioista.
        Hallituksen irvikuva voi olla uskovaiset ja rasistit yhdessä.
        Heillä on yhteiset arvot.

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        Odotas vaan, kun presidentinvaalit alkavat. Hallanahokin on ehdokkaana.
        Siinä se veri punnitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotas vaan, kun presidentinvaalit alkavat. Hallanahokin on ehdokkaana.
        Siinä se veri punnitaan.

        Ihan totta?
        Sehän olisi melkein yhtä mieletöntä kuin että jos tää meidän Jimmy Åkesson pääsisis pääministeriksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        Sinä raukka tutiset pelossa, muttet voi mitään asioille. pitäähän demarien ja vihreiden tuhot yrittääbkorjata.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        Helluntailainen Essayah tunkee myös hallitukseen.
        Rahankeräysyhdistys hihhulihelluntailaiset ja PS yhdessä hallituksessa
        olisi demokratian irvikuva.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        Valistumaton vaalikarja...

        ja näin kirjoittaa henkilö, joka toisia ohjeistaa nettietikettiin,


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        PS:n linja on pahempi kuin Ruotsidemokraattien.
        PS oli Brysselissä Suomi-vastaisessa ryhmässä
        muitten äärioikeistolaisten (uusnatsien) kanssa äänestämässä Venäjän puolesta,
        siis isänmaataan Suomea vastaan.
        Ihan äskettäin PS siirtyi toiseen ryhmään m a i n e h a i t a n takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valistumaton vaalikarja...

        ja näin kirjoittaa henkilö, joka toisia ohjeistaa nettietikettiin,

        Hän ei koskaan erottele tai luokittele muita, juuri äskettäin niin sanoi. Hänelle kaikki ovat yhtä arvokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa suomalaisista on naiiveja ja tietämättömiä.
        He eivät vaivaudu ottamaan selvää asioista.
        Hallituksen irvikuva voi olla uskovaiset ja rasistit yhdessä.
        Heillä on yhteiset arvot.

        Totta kirjoitat: uskovaiset + rasistit on vaarallisin yhdistelmä.

        Suomi, mihin olet menossa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ääripopulistit, kuten Perussuomalaisten nykyinen linja ja ruotsidemokraatit muistuttavat todellakin eniten joitakin uskovaisten herätysliikkeitä enemmän kuin järkeen perustuvaa politiikkaa.
        Kansa saadaan sankoin rivein äänestämään kun palopuheissa kiihotetaan perinteisiä puolueita vastaan vaahtoamalla kaiken, jopa kolean sään olevan demareiden tai vihervasemmiston syytä ja että kyllä me korjaamme asiat, kunhan pääsemme valtaan.
        Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovatvaarallinen yhdistelmä.

        Yhä uudestaan hämmästyy miten ihmiset voivat nykyään olla niin äärimmäisen tietämättömiä, koska tietoa tulee monesta tuutista.
        Vai onko syy siinä, että joillakin ihmisillä ei ole minkäänlaista kykyä vetää
        johtopäätöksiä kuulemastaan tai lukemastaan.
        Ei edes selkeä ja suora tietokaan lävistä aivokuorta.
        Samat ihmiset varmaan uskovat edelleen, että maa on litteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valistumaton vaalikarja...

        ja näin kirjoittaa henkilö, joka toisia ohjeistaa nettietikettiin,

        "Valistumaton vaalikarja ja häikäilemättömät poliitikot ovat vaarallinen yhdistelmä"

        Se on faktaa. Vaarallinen fakta. Yli 600000 äänestäjää on täysin pöljiä.
        Sama ryhmä, joka uskoo vieläkin, että maa on litteä, PS kannattajineen.
        Herätkää ! Ravistelkaa itsenne hereille !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen Essayah tunkee myös hallitukseen.
        Rahankeräysyhdistys hihhulihelluntailaiset ja PS yhdessä hallituksessa
        olisi demokratian irvikuva.

        Sehän sitä demokratiaa on, että kansan vaaleilla valitsemat edustajat pääsevät valtaan.
        Vai miten sinä demokratian ymmärrät?


    • Anonyymi

      Mä vetäsin ruusufinnirasvaa naamaani tänään.
      Naama on kuin pakanamaan kartta.

      • Anonyymi

        millainen on pakanamaan kartta ?
        pakanamaassa poppamies joutuu mitä jos sadetanssi menee rummuttaessa pitkäksi
        no sen pitää pakanamaassa soittaa kuivausrumpua


    • Anonyymi

      Yli 600000:tta ihmistä vedätetään ja viedään kuin litran mittaa.

    • Anonyymi

      Miksi täällä saa rasistit jyrätä ?
      Rasismi aiheuttaa henkistä pahoinvointia normaaleissa ihmisissä.
      Täällä ei suvaita edes ihmisarvoa kunnioittavia kommentteja.
      Asialliset kommentit poistetaan.
      Rasistiset ihmisarvoa loukkaavat kommentit saavat olla.

      • Anonyymi

        Taso on tällä iällä hyvin vaihteleva. Joku on tässä päivässä ja joku vanhuudensenilli.


      • Anonyymi

        Mutta Nojatuoli piti hävittää.


    • Anonyymi

      PS:n tausta pitäisi tutkia ja mahdollisesti kieltää koko puolue.
      Onko natsismi laillista Suomessa. Äärioikeisto halusi muun muassa
      heiluttaa natsilippua kulkueessaan 6.12 itsenäisyyspäivänä.
      Siihen eivät saaneet lupaa poliisilta.

    • Anonyymi

      Suomi on malliesimerkki erittäin tasa-arvoisesta maasta.
      Suomessa voi kouluttamaton pöpi rasistikin päästä hyville palkoille
      kansanedustajaksi
      jos on tarpeeksi pöpejä äänestäjiä.

      • Demokratian nurja puoli.
        Valistumaton ja politiikasta tietämätön ja kiinnostumaton popula äänestää lyhytnäköisesti puolueita jotka eniten vikoja löytävät hallituksen toimissa ja joille luvataan paljon, mutta lupauksia ei sitten kuitenkaan täytetä. Suuri osa kansasta äänestää selkeästi oman edun vastaisesti myös, jostain keksitystä ideologisesta lähtökohdasta.
        Demokratiaa parempaa systeemiä ei kylläkään ole keksitty, vaikka siinäkin on sudenkuoppia, kuten 30-luvun Saksa sai todeta kun sosiaalidemokraatit päästivät natsit valtaan kuvitellen voivansa pitää ne aisoissa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demokratian nurja puoli.
        Valistumaton ja politiikasta tietämätön ja kiinnostumaton popula äänestää lyhytnäköisesti puolueita jotka eniten vikoja löytävät hallituksen toimissa ja joille luvataan paljon, mutta lupauksia ei sitten kuitenkaan täytetä. Suuri osa kansasta äänestää selkeästi oman edun vastaisesti myös, jostain keksitystä ideologisesta lähtökohdasta.
        Demokratiaa parempaa systeemiä ei kylläkään ole keksitty, vaikka siinäkin on sudenkuoppia, kuten 30-luvun Saksa sai todeta kun sosiaalidemokraatit päästivät natsit valtaan kuvitellen voivansa pitää ne aisoissa.

        En osaa ottaa kantaa tuohon, kuka mitäkin äänestää. En ole tehnyt tutkimusta asiasta, mutta noita vaalilupauksia lupaa jokainen puolue ja usein ne jää vain lupauksista.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demokratian nurja puoli.
        Valistumaton ja politiikasta tietämätön ja kiinnostumaton popula äänestää lyhytnäköisesti puolueita jotka eniten vikoja löytävät hallituksen toimissa ja joille luvataan paljon, mutta lupauksia ei sitten kuitenkaan täytetä. Suuri osa kansasta äänestää selkeästi oman edun vastaisesti myös, jostain keksitystä ideologisesta lähtökohdasta.
        Demokratiaa parempaa systeemiä ei kylläkään ole keksitty, vaikka siinäkin on sudenkuoppia, kuten 30-luvun Saksa sai todeta kun sosiaalidemokraatit päästivät natsit valtaan kuvitellen voivansa pitää ne aisoissa.

        Yrität mitätöidä PS äänestäjät, 1/5 osan Suomen kansaa! Osaatko edes hävetä?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demokratian nurja puoli.
        Valistumaton ja politiikasta tietämätön ja kiinnostumaton popula äänestää lyhytnäköisesti puolueita jotka eniten vikoja löytävät hallituksen toimissa ja joille luvataan paljon, mutta lupauksia ei sitten kuitenkaan täytetä. Suuri osa kansasta äänestää selkeästi oman edun vastaisesti myös, jostain keksitystä ideologisesta lähtökohdasta.
        Demokratiaa parempaa systeemiä ei kylläkään ole keksitty, vaikka siinäkin on sudenkuoppia, kuten 30-luvun Saksa sai todeta kun sosiaalidemokraatit päästivät natsit valtaan kuvitellen voivansa pitää ne aisoissa.

        Nyt on samantapaista tapahtumassa Suomessa, PS haluaa viedä Suomea kohti
        Natsi-Saksan kaltaista yhteiskuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität mitätöidä PS äänestäjät, 1/5 osan Suomen kansaa! Osaatko edes hävetä?

        Miksi pitäisi hävetä sen 1/5 osan tyhmyyttä ???
        Omapa on häpeänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität mitätöidä PS äänestäjät, 1/5 osan Suomen kansaa! Osaatko edes hävetä?

        Sinun kirjoittuksesi tunnistaa hyvin.
        Kommenteissasi ei ole koskaan mitään argumenttia.
        Luulet voivasi kuitata kaiken halveksuvaan tyyliisi: "Osaatko edes hävetä?"


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Demokratian nurja puoli.
        Valistumaton ja politiikasta tietämätön ja kiinnostumaton popula äänestää lyhytnäköisesti puolueita jotka eniten vikoja löytävät hallituksen toimissa ja joille luvataan paljon, mutta lupauksia ei sitten kuitenkaan täytetä. Suuri osa kansasta äänestää selkeästi oman edun vastaisesti myös, jostain keksitystä ideologisesta lähtökohdasta.
        Demokratiaa parempaa systeemiä ei kylläkään ole keksitty, vaikka siinäkin on sudenkuoppia, kuten 30-luvun Saksa sai todeta kun sosiaalidemokraatit päästivät natsit valtaan kuvitellen voivansa pitää ne aisoissa.

        Nimenomaan perussuomalaiset äänestävät itseään vastaan,
        koska heillä on väärä mielikuva PS-puolueesta,
        mikä taas johtuu siitä, ettei heidän älynsä riitä analysoimaan PS-puoluetta,
        joka heitä vedättää
        vain päästäkseen itse hyville liksoille ja saadakseen valtaa levittääkseen ideologiaansa.
        (N-Saksa ideologiaa)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrität mitätöidä PS äänestäjät, 1/5 osan Suomen kansaa! Osaatko edes hävetä?

        Tunnen toki myötähäpeää.
        Kyllä 1/5 kansasta voi olla helposti väärässä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tunnen toki myötähäpeää.
        Kyllä 1/5 kansasta voi olla helposti väärässä.

        Marinin sanoma on noteerattu ympäri maailmaa,
        Ranskassa, Saksassa, USA:ssa ja al-Jazeeraa myöten.


    • Ehkä kysymys ei ole kuitenkaan siitä että Perussuomalaisia äänestävä tavallinen ihminen olisi jotenkin heikkolahjaisempi kuin kukaan muukaan, mutta heidän poliittinen valveutuneisuutensa on heikompi ja he ovat usein suhtautuneet politiikkaan ja poliitikkoihin nurjamielisesti ja heihin uppoavat populistiset puheet helpommalla, koska ovat periaatteessa tyytymättömiä asioiden tilaan, siihen että maailma muuttuu ja ihmiset vaeltavat, mikään ei ole niin kuin ennen. Kylän raitilla tulee vastaan oudon näköistä porukkaa jotka kailottavat outoa kieltään ja lujaa, eivät osaa edes hävetä!
      Pahoina aikoina populismi kasvaa erityisen nopeasti, koska heidän argumenttinsä käyvät hyvin kaupaksi. Jos naapurilla menee paremmin, on parempi auto ja matkustelee ulkomaille samalla kun itsellä on tiukkaa ja lapset eivät menesty koulussa tai työssä, niin on helppo syyttää demareita tai vihervasemmistoa tai ketä nyt tahansa, koska syntipukki on aina löydyttävä. Populistit kalstavat sameissa vesissä, talouskriisin, sodanuhkan, maahanmuuton, yhteiskunnallisten muutoksien ja paradigmien vaihtumisien ajankohtina.
      ***
      Ei yksittäinen, tavallinen PS-äänestäjä ole sen tyhmempi kuin kukaan muukaan. Jos tehtäisi tutkimus saattaisi paljastua, että PS-äänestäjät ovat vain vähiten perillä siitä miten politiikka (edelleen vain yhteisten asioiden hoitoa), suhtautuvat kaikkein kriittisimmin politiikkaan tai hallitukseen ("kaikki politiikot ovat valehtelijoita ja politiikka on likaista peliä"), koska media ja puolue mielellään hehkuttaa epäkohtia ja epäonnistumisia.
      ***
      Tässä saumassa on hyvä nostaa esille lieksalainen yrittäjä ja leipuri joka vei puolueensa, keskustan, ylivoimaiseen voittoon ja nuiji perussuomalaiset maahan kotikaupungissaan.

      • Anonyymi

        Vai nuiji maahan, jopa on aggressiot taas pahana. Rauhoitu ja nosta pers penkistä ja mene vähän kävelylle.


      • Anonyymi

        "Ei yksittäinen, tavallinen PS-äänestäjä ole sen tyhmempi kuin kukaan muukaan."

        Ai ei vai ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai nuiji maahan, jopa on aggressiot taas pahana. Rauhoitu ja nosta pers penkistä ja mene vähän kävelylle.

        Mitkä ihmeen aggressiot?
        Minä olen saanut jo koko joukon arkiaskareita tehtyä tässä palstalla poikkeamisten lomassa. kikhernekeitto tekeytymässä illaksi, kylppäri pesty perinpohjaisesti.
        Kävelemään ei viitsi mennä tihkusateessa ja kolme astetta mittarissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei yksittäinen, tavallinen PS-äänestäjä ole sen tyhmempi kuin kukaan muukaan."

        Ai ei vai ?

        Minä haluan uskoa että ainoastaan vähemmän kiinnostunut politiikasta, lukee ehkä vähemmän ja lähdekriittisyys ei paras.
        Tunnen hyvin useampia sekä perussuomalaisia että ruotsidemokraatteja ja monet heistä ihan ok ihmisinä, mutta eivät ole tottuneet ottamaan selvää asioista.
        Älyllistä laiskuutta?
        Ei mielenkiintoa politiikkaa kohtaan?
        Reagoivat tapahtumiin tunnepohjaisesti?


    • Anonyymi

      Minkälaisia yleensä ovat tietämättömät, valveutumattomat ihmiset ?
      Ovatko he älyllisesti lahjakkaita ..... ?

      Valveutuneilla on joka tapauksesa tiedonhalua ja älykkyyttä perehtyä asioihin,
      ottaa selvää asioista ja tehdä järkiperäisiä päätöksiä.

      Valveutumaton tekee päätöksensä tunnepohjalta. (Rasistinen viha).
      Tunnepohjalta tehtyä päätöstä ei pysty järkisyillä muuttamaan.

      • Vastasinkin tuossa edelliseen vahingossa.
        Juuri tuo tunnepohjalla reagoiminen , tunnesyistä tehdyt päätökset jotka eivät ole edes oman saati sitten yhteiskunnan kannalta edullisia ovat tyypillisä oikeistopopulistien äänestäjillä.


    • Anonyymi

      PS:n kiihkeimmille kannattajille on tyypillistä hyökätä aggressiivisesti
      PS-puoluetta ja sen aatetta asiallisesti kritisoivia vastaan.
      Persun kannattaja tuppaa herkästi raivostumaan kritiikistä,
      koska ei pysty kuin tunneperäiseen reaktioon.

      • Joku lieksalainen leipuri oli nuijinut (kaulimellako?) perussuomalaiset maahan, luin tuolta ketjusta aikaisemmin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Joku lieksalainen leipuri oli nuijinut (kaulimellako?) perussuomalaiset maahan, luin tuolta ketjusta aikaisemmin.

        Lieksan kaupunginjohtaja ja paikallinen palkittu maaseudun kehittäjä Timo Väänänen sai lähes puolet lieksalaisten äänistä ja näin hänen puolueensa, maalaisliitto, päihitti kirkkaasti perussuomalaiset ja kaikki muutkin puolueet. Tämä oli vain yksi esimerkki miten luottamus poliitikkoihin joilla on näyttöä aikaansaamisestaan voi vaikuttaa vaalien tulokseen. Sen sijaan äänestetään poliitikkoja joilla ei ole ollut mitään muuta kuin suunsoittoa ja vääristeltyjä totuuksia maahanmuuttajista tarjolla.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Lieksan kaupunginjohtaja ja paikallinen palkittu maaseudun kehittäjä Timo Väänänen sai lähes puolet lieksalaisten äänistä ja näin hänen puolueensa, maalaisliitto, päihitti kirkkaasti perussuomalaiset ja kaikki muutkin puolueet. Tämä oli vain yksi esimerkki miten luottamus poliitikkoihin joilla on näyttöä aikaansaamisestaan voi vaikuttaa vaalien tulokseen. Sen sijaan äänestetään poliitikkoja joilla ei ole ollut mitään muuta kuin suunsoittoa ja vääristeltyjä totuuksia maahanmuuttajista tarjolla.

        Oletkos nähnyt karttaa, missä näkyy kuinka monessa Suomen vaalipiirissä perussuomalaiset ovat päihittäneet kaikki muut puolueet.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6eec267f-7895-4922-8daf-38cb8367fe69

        Tämä oli vain yksi esimerkki miten luottamus poliitikkoihin joilla on näyttöä aikaansaamisestaan voi vaikuttaa vaalien tulokseen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lieksan kaupunginjohtaja ja paikallinen palkittu maaseudun kehittäjä Timo Väänänen sai lähes puolet lieksalaisten äänistä ja näin hänen puolueensa, maalaisliitto, päihitti kirkkaasti perussuomalaiset ja kaikki muutkin puolueet. Tämä oli vain yksi esimerkki miten luottamus poliitikkoihin joilla on näyttöä aikaansaamisestaan voi vaikuttaa vaalien tulokseen. Sen sijaan äänestetään poliitikkoja joilla ei ole ollut mitään muuta kuin suunsoittoa ja vääristeltyjä totuuksia maahanmuuttajista tarjolla.

        T. tekee parhaansa ahkeroidakseen provokommentteja ja ollakseen
        mahdollisimman epämiellyttävä.
        Moneskohan vuosi on menossa ?

        Totuus kuitenkin on, että jos aivopestyt luottaa aivopesijöihinsä (PS-puolue),
        ei voi puhua luottamuksesta.

        PS:llä ei ole yhtäkään näyttöä mistään. Ainoa missä ne ovat olleet mukana
        on taksilakiuudistus, joka oli susi jo syntyessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T. tekee parhaansa ahkeroidakseen provokommentteja ja ollakseen
        mahdollisimman epämiellyttävä.
        Moneskohan vuosi on menossa ?

        Totuus kuitenkin on, että jos aivopestyt luottaa aivopesijöihinsä (PS-puolue),
        ei voi puhua luottamuksesta.

        PS:llä ei ole yhtäkään näyttöä mistään. Ainoa missä ne ovat olleet mukana
        on taksilakiuudistus, joka oli susi jo syntyessään.

        Taksiliiton puheenjohtaja: Taksilain uudistus täysi epäonnistuminen !
        (Siinä oli PS-puolueen "näyttö". Onneksi muita ei ole)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        T. tekee parhaansa ahkeroidakseen provokommentteja ja ollakseen
        mahdollisimman epämiellyttävä.
        Moneskohan vuosi on menossa ?

        Totuus kuitenkin on, että jos aivopestyt luottaa aivopesijöihinsä (PS-puolue),
        ei voi puhua luottamuksesta.

        PS:llä ei ole yhtäkään näyttöä mistään. Ainoa missä ne ovat olleet mukana
        on taksilakiuudistus, joka oli susi jo syntyessään.

        Yli 600000 aivopestyä äänesti rasistisia uusfasisteja.
        Järkyttävää.
        PS:llä on lähes sama aivopesumetodi kuin Natsi-Saksassa.
        PS:n kannattajat (ne pöpit) luulevat nyt olevansa "parasta arjalaista rotua"

        Häpeää niin paljon isänmaansa (ja Kokoomuksen) puolesta, jos ne Orpolle
        kelpaavat hallitukseen.
        Mitähän Kokoomuksen äänestäjät tuumivat ?
        Mitä ajatellaan muissa EU-maissa ?
        Että suomalaiset on kajahtaneita.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lieksan kaupunginjohtaja ja paikallinen palkittu maaseudun kehittäjä Timo Väänänen sai lähes puolet lieksalaisten äänistä ja näin hänen puolueensa, maalaisliitto, päihitti kirkkaasti perussuomalaiset ja kaikki muutkin puolueet. Tämä oli vain yksi esimerkki miten luottamus poliitikkoihin joilla on näyttöä aikaansaamisestaan voi vaikuttaa vaalien tulokseen. Sen sijaan äänestetään poliitikkoja joilla ei ole ollut mitään muuta kuin suunsoittoa ja vääristeltyjä totuuksia maahanmuuttajista tarjolla.

        Näin meillä Suomessa. Vain Marin uskaltaa sanoa sen minkä valveutunut
        kansanosa tietää

        Kokoomukselle fasismi ei ole este
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7c1925b3-a470-47b5-a062-4ab96b1636a2


    • Anonyymi

      Jos PS olisi saanyt yksin päättä, PS olisi jättänyt koronasairaat hoitamatta,
      koska PS:n mielestä ei koronaa ole olemassakaan, vaikka siihen on kuollut about 10000 suomalaista.

      • Nyt on kuitenkin hoidettu 9 215 koronapotilasta hautaan.
        Aika huonosti hoidettu.


    • Anonyymi

      "Avoimen yhteiskunnan hinta on se, että jotkut käyttävät vapauttaan
      ja sen tuomia mahdollisuuksia kyseenalaisella tavalla,
      usein rapauttaakseen toiminnallaan avointa yhteiskuntaa itseään.
      Hyvä esimerkki tästä on sananvapauden marttyyrina esiintyvä
      populistinen ja kansallismielinen äärioikeisto (PS),
      jonka arvomaailma on kummallisen lähellä heidän näennäistä
      vastustajaansa, ääri-islamismia".

      Siteeraus on Jarkko Tontin kirjasta "Koti, uskonto ja isänmaa"

    • Anonyymi

      Sinimusta-hallitus on 99,9% varma.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Anonyymi palstalainen kysyy, tuleeko tästäkin palstasta persupalsta, opolitiikan repostelijoiden fooru.i? Ei riittänyt, että karkoitettiin nojatuolilaiset, nyt halutaan karkoittaa muutkin kommentoijat.
      On ollut tapana viime aikoina kysyä, eikö teitä hävetä.

      • Anonyymi

        Olen lukenut, että tämä ns. "nuoriso" tuli tänne, kun heidän omassa ikäryhmässä jauhettiin vain politiikkaa, mutta oliko sitten syynä kuitenkin se, etä heidän korkeatasoinen keskustelu hukkui siihen massaan ja tulivat sitten tänne pätemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut, että tämä ns. "nuoriso" tuli tänne, kun heidän omassa ikäryhmässä jauhettiin vain politiikkaa, mutta oliko sitten syynä kuitenkin se, etä heidän korkeatasoinen keskustelu hukkui siihen massaan ja tulivat sitten tänne pätemään.

        Olihan tietenkin aiheellista karkottaa kahdeksankymppiset pois, että tilaa saatiin näille yleville palstoille.
        Kahdeksankymppiset kun fossiileina vain istuskelivat nojatuoleissa ja jutustelivat elämästään.
        Eihän se toki sopinut aktiivisille ja korkeasti koulutetuille tulijoille.


      • Anonyymi

        "Eikö teitä hävetä"
        Muuta et osaakaan sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan tietenkin aiheellista karkottaa kahdeksankymppiset pois, että tilaa saatiin näille yleville palstoille.
        Kahdeksankymppiset kun fossiileina vain istuskelivat nojatuoleissa ja jutustelivat elämästään.
        Eihän se toki sopinut aktiivisille ja korkeasti koulutetuille tulijoille.

        Me (minä ja muutamat muutkin "alaikäiset") jotka tulimme 80+-palstalle koska oman ikäryhmämme olivat valloittaneet pelkän poliittisen propagandan levittäjät ja rasistit emme kuulu niihin, jotka karkoittivat palstan vakituiset yli kahdeksankymppiset. Me keskustelimme heidän kanssaan arkielämästä samaan tapaan nojatuolissa ja teimme omia aloituksia, joihin kaikki olivat tervetulleita.

        Nämä perässähiihtäjämme (kirjoitustavasta päätellen
        Anonyymi
        2023-04-28 10:13:57
        on yksi heistä)

        haluavat tehdä meistä syntipukkeja luodakseen kuvan että juuri me olemme tuhonneet palstan, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Me (minä ja muutamat muutkin "alaikäiset") jotka tulimme 80 -palstalle koska oman ikäryhmämme olivat valloittaneet pelkän poliittisen propagandan levittäjät ja rasistit emme kuulu niihin, jotka karkoittivat palstan vakituiset yli kahdeksankymppiset. Me keskustelimme heidän kanssaan arkielämästä samaan tapaan nojatuolissa ja teimme omia aloituksia, joihin kaikki olivat tervetulleita.

        Nämä perässähiihtäjämme (kirjoitustavasta päätellen
        Anonyymi
        2023-04-28 10:13:57
        on yksi heistä)

        haluavat tehdä meistä syntipukkeja luodakseen kuvan että juuri me olemme tuhonneet palstan, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).

        Anonyymit ovat anonyymeja. Ei ole mahdollista erotella toisistaan eri kasteissa olevia.
        Joutuu vastaajaksi asiassa, johon ei ole osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Me (minä ja muutamat muutkin "alaikäiset") jotka tulimme 80 -palstalle koska oman ikäryhmämme olivat valloittaneet pelkän poliittisen propagandan levittäjät ja rasistit emme kuulu niihin, jotka karkoittivat palstan vakituiset yli kahdeksankymppiset. Me keskustelimme heidän kanssaan arkielämästä samaan tapaan nojatuolissa ja teimme omia aloituksia, joihin kaikki olivat tervetulleita.

        Nämä perässähiihtäjämme (kirjoitustavasta päätellen
        Anonyymi
        2023-04-28 10:13:57
        on yksi heistä)

        haluavat tehdä meistä syntipukkeja luodakseen kuvan että juuri me olemme tuhonneet palstan, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).

        Miten se sanonta menikään, kuka sen kissan hännän nostaa.......

        Etkö se ollut juuri sinä, jolle palstalaisten ja palstan aloitusten taso ei riittänyt ja perustit oman keskustelupalstan?

        Anteeksi, jos sekoitan sinut nyt johonkin toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se sanonta menikään, kuka sen kissan hännän nostaa.......

        Etkö se ollut juuri sinä, jolle palstalaisten ja palstan aloitusten taso ei riittänyt ja perustit oman keskustelupalstan?

        Anteeksi, jos sekoitan sinut nyt johonkin toiseen.

        Et sekoita mitään. Minä kutsuin palstalaisia perustamaani suljettuun FB-ryhmään, jos tuntui siltä että meno täällä oli liian hurjaa. Ei se ollut keskustelun tason takia, vaan palstalla esiintyneen ajojahdin ja mollauskampanjoiden takia. Palstalla on aina ollut sekaisin laadukasta, normaalia keskustelua, trollausta, pahansuopaa lyttäystä ja aggressiivista, joskus passiivis-aggressiivista huutelua. Monien mielestä se on varmaankin normaalia, asiaankuuluvaa palstakäyttäytymistä.
        Edelleenkin, jos joku haluaa tulla juttelemaan "ilman sarvia ja hampaita" niin ovet ovat auki, linkki on profiilissani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymit ovat anonyymeja. Ei ole mahdollista erotella toisistaan eri kasteissa olevia.
        Joutuu vastaajaksi asiassa, johon ei ole osaa eikä arpaa.

        Kuitenkin me joita syytetään ikäryhmäosion alasajamisesta olemme helposti tunnistettavia, koska kirjoitamme rekattuina.
        Olemme vastuussa kaikesta kirjoittamastamme, kun taas anonyymit eivät ole vastuussa mistään, mutta ottavat kollektiivisesti vastaan kaiken kritiikin juuri nimenomaan henkilökohtaisesti tälle anonyymille osoitettuna, vaikka kritiikki olisi ollut täysin yleisesti tarkoitettua.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kuitenkin me joita syytetään ikäryhmäosion alasajamisesta olemme helposti tunnistettavia, koska kirjoitamme rekattuina.
        Olemme vastuussa kaikesta kirjoittamastamme, kun taas anonyymit eivät ole vastuussa mistään, mutta ottavat kollektiivisesti vastaan kaiken kritiikin juuri nimenomaan henkilökohtaisesti tälle anonyymille osoitettuna, vaikka kritiikki olisi ollut täysin yleisesti tarkoitettua.

        Kaislikostahan sinäkin usein niitä kirjaimia heittelet, että lopeta tuo "vastuusta" jauhaminen.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Me (minä ja muutamat muutkin "alaikäiset") jotka tulimme 80 -palstalle koska oman ikäryhmämme olivat valloittaneet pelkän poliittisen propagandan levittäjät ja rasistit emme kuulu niihin, jotka karkoittivat palstan vakituiset yli kahdeksankymppiset. Me keskustelimme heidän kanssaan arkielämästä samaan tapaan nojatuolissa ja teimme omia aloituksia, joihin kaikki olivat tervetulleita.

        Nämä perässähiihtäjämme (kirjoitustavasta päätellen
        Anonyymi
        2023-04-28 10:13:57
        on yksi heistä)

        haluavat tehdä meistä syntipukkeja luodakseen kuvan että juuri me olemme tuhonneet palstan, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).

        Tätä samaa taas, no minun puolisoni on korkeastikoulutettu pitkälti yli 80-vuotias.

        Ei ole syitä, miksi en voisi komminikoida
        kaikenikäisten kanssa. Olen joskus ajatellut palata plus 70-palstalle, mutta kun tulin tälle plus 80-palstalle kiinnostus paluulle loppui.

        Paloma, meillä on seuraajia, olkaamme ylpeitä, että jaksamme kiinnostaa nimettömiä vuodesta toiseen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tätä samaa taas, no minun puolisoni on korkeastikoulutettu pitkälti yli 80-vuotias.

        Ei ole syitä, miksi en voisi komminikoida
        kaikenikäisten kanssa. Olen joskus ajatellut palata plus 70-palstalle, mutta kun tulin tälle plus 80-palstalle kiinnostus paluulle loppui.

        Paloma, meillä on seuraajia, olkaamme ylpeitä, että jaksamme kiinnostaa nimettömiä vuodesta toiseen.

        Tuskin nyt seuraajia, mutta jos lukee jotakin ketjua, niin pakkohan se on lukea jokainen kommentti, jotta olet kärryillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaislikostahan sinäkin usein niitä kirjaimia heittelet, että lopeta tuo "vastuusta" jauhaminen.

        Kauan on siitä aikaa, kun vierailin kaislikossa ja silloinkin ilmoitin siitä etukäteen.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Et sekoita mitään. Minä kutsuin palstalaisia perustamaani suljettuun FB-ryhmään, jos tuntui siltä että meno täällä oli liian hurjaa. Ei se ollut keskustelun tason takia, vaan palstalla esiintyneen ajojahdin ja mollauskampanjoiden takia. Palstalla on aina ollut sekaisin laadukasta, normaalia keskustelua, trollausta, pahansuopaa lyttäystä ja aggressiivista, joskus passiivis-aggressiivista huutelua. Monien mielestä se on varmaankin normaalia, asiaankuuluvaa palstakäyttäytymistä.
        Edelleenkin, jos joku haluaa tulla juttelemaan "ilman sarvia ja hampaita" niin ovet ovat auki, linkki on profiilissani.

        Itsesi sinä vain nolaat, kun arvostelet tätä palstaa.

        Jatkuvasti arvostelet ja silti roikut täällä? Minusta se on todellakin koomista touhua sinulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsesi sinä vain nolaat, kun arvostelet tätä palstaa.

        Jatkuvasti arvostelet ja silti roikut täällä? Minusta se on todellakin koomista touhua sinulta.

        Lukutaitosi taitaa olla vähän hukassa? Tai lukemisen ymmärtäminen?
        Tai sitten et halua tunnustaa sitä että täällä trollataan hyvinkin ahkerasti ja anteliaasti. Tai ehkä et osaa erottaa normaalia keskustelua trollaamisesta?
        Minä mitään roiku. Olen ajoittain täällä, koska täällä on koko joukko kirjoittajia joiden ajatuksia, mielipiteitä ja havaintoja arvostan.
        Et tainnut olla yksi heistä?
        No, aina on mahdollista tehdä parannus.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Lukutaitosi taitaa olla vähän hukassa? Tai lukemisen ymmärtäminen?
        Tai sitten et halua tunnustaa sitä että täällä trollataan hyvinkin ahkerasti ja anteliaasti. Tai ehkä et osaa erottaa normaalia keskustelua trollaamisesta?
        Minä mitään roiku. Olen ajoittain täällä, koska täällä on koko joukko kirjoittajia joiden ajatuksia, mielipiteitä ja havaintoja arvostan.
        Et tainnut olla yksi heistä?
        No, aina on mahdollista tehdä parannus.

        Toivottavasti teet parannuksen.


      • korppis kirjoitti:

        Tätä samaa taas, no minun puolisoni on korkeastikoulutettu pitkälti yli 80-vuotias.

        Ei ole syitä, miksi en voisi komminikoida
        kaikenikäisten kanssa. Olen joskus ajatellut palata plus 70-palstalle, mutta kun tulin tälle plus 80-palstalle kiinnostus paluulle loppui.

        Paloma, meillä on seuraajia, olkaamme ylpeitä, että jaksamme kiinnostaa nimettömiä vuodesta toiseen.

        Sitähän tämä the same the same, mutta perjantait ovat kuitenkin omaa luokkaansa, koska tuovat esille yhä kasvavan joukon palstalaisia jotka näyttävät aloittaneen jo aamusta.
        Olen tehnyt koko joukon tavallisia munkkeja ja laitankin korillisen vappulämpimäisiä tyttärelle ja tyttärenpojille tänään. Pullollisen simaa myös :)
        ***
        Olenhan minä otettu :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut, että tämä ns. "nuoriso" tuli tänne, kun heidän omassa ikäryhmässä jauhettiin vain politiikkaa, mutta oliko sitten syynä kuitenkin se, etä heidän korkeatasoinen keskustelu hukkui siihen massaan ja tulivat sitten tänne pätemään.

        Onhan yhdellä korkeastikoulutettu ulkomaalainen lähes 90 v poikaystävä, kyllä se nostaa statusta.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sitähän tämä the same the same, mutta perjantait ovat kuitenkin omaa luokkaansa, koska tuovat esille yhä kasvavan joukon palstalaisia jotka näyttävät aloittaneen jo aamusta.
        Olen tehnyt koko joukon tavallisia munkkeja ja laitankin korillisen vappulämpimäisiä tyttärelle ja tyttärenpojille tänään. Pullollisen simaa myös :)
        ***
        Olenhan minä otettu :)

        No mutta, ihanko sinä tuhlaat kallista aikaasi moiseen kirjanpitoon perjantain palstasta.

        Siinähän se onkin "elämän suola".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, ihanko sinä tuhlaat kallista aikaasi moiseen kirjanpitoon perjantain palstasta.

        Siinähän se onkin "elämän suola".

        Nyt taitaa olla se ruusun ojentamisen hetki.
        Kirjakin olisi mukava.
        Hyvää päivänjatkoa! 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taitaa olla se ruusun ojentamisen hetki.
        Kirjakin olisi mukava.
        Hyvää päivänjatkoa! 😀

        Kiitos samoin Profiiliini jätin kirjoja ja ruusun.
        Nyt laittamaan brunssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, ihanko sinä tuhlaat kallista aikaasi moiseen kirjanpitoon perjantain palstasta.

        Siinähän se onkin "elämän suola".

        Hän oikein seuraa mihin kellonaikaan täällä muut kirjoittelee.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sitähän tämä the same the same, mutta perjantait ovat kuitenkin omaa luokkaansa, koska tuovat esille yhä kasvavan joukon palstalaisia jotka näyttävät aloittaneen jo aamusta.
        Olen tehnyt koko joukon tavallisia munkkeja ja laitankin korillisen vappulämpimäisiä tyttärelle ja tyttärenpojille tänään. Pullollisen simaa myös :)
        ***
        Olenhan minä otettu :)

        Kyllä ne mummon munkit kuivettuu ja sima käy kiljuksi, koska vappuun on vielä monta päivää. Jätätkö sinä vävydi ilman tulisisia, vsi onko hän etäisä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne mummon munkit kuivettuu ja sima käy kiljuksi, koska vappuun on vielä monta päivää. Jätätkö sinä vävydi ilman tulisisia, vsi onko hän etäisä?

        Sima ja munkit tulee perille tänään :)
        Vävyllekin riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan yhdellä korkeastikoulutettu ulkomaalainen lähes 90 v poikaystävä, kyllä se nostaa statusta.

        Jokainen meistä vanhenee, mutta elämännälkää ei kaikille suoda.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Jokainen meistä vanhenee, mutta elämännälkää ei kaikille suoda.

        . Ei se elämännälkä ole mikään ”suotu” , ylhäältä annettu asia. Tähän ikään mennessä on jo saanut siihen nälkään paljon tyydytystä, en ainakaan mmä ole jäänyt paitsi elämän annista ja lahjoista. Kiitollinen olen elämääni, jonka sain ja on mielenkiintoa vielä seurata ja siunata lastenlastenlastenkin elämää ja olla siinä mukana.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sima ja munkit tulee perille tänään :)
        Vävyllekin riittää.

        Mullekin lapsenlapseni soitti tänään, että tuo mulle vappuaattona simaa ja munkkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oikein seuraa mihin kellonaikaan täällä muut kirjoittelee.

        "OIKEIN SEURAA".
        Kun ei muuta nälvittävää enää keksi. Hanki elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "OIKEIN SEURAA".
        Kun ei muuta nälvittävää enää keksi. Hanki elämä.

        "mutta perjantait ovat kuitenkin omaa luokkaansa, koska tuovat esille yhä kasvavan joukon palstalaisia jotka näyttävät aloittaneen jo aamusta."

        Ploman tekstiä tuo


      • Anonyymi kirjoitti:

        "mutta perjantait ovat kuitenkin omaa luokkaansa, koska tuovat esille yhä kasvavan joukon palstalaisia jotka näyttävät aloittaneen jo aamusta."

        Ploman tekstiä tuo

        Olisikohan tämä nyt kuitenkin vain alkusoittoa vapunjuhlintaan?
        Klara vappen drick bara vatten!"


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olisikohan tämä nyt kuitenkin vain alkusoittoa vapunjuhlintaan?
        Klara vappen drick bara vatten!"

        Palomalle.Humalasta selviää, mutta tympeä luonteesi sinulla on aina.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Olisikohan tämä nyt kuitenkin vain alkusoittoa vapunjuhlintaan?
        Klara vappen drick bara vatten!"

        Mikä sinun mielestä on sitten se oikea kellonaika tulla tänne palstalle?

        Itselläni on se tilanne, että jos täällä käväisen, niin se on todellakin aamusta. Ei ole aikaa päivällä, eikä illalla.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Et sekoita mitään. Minä kutsuin palstalaisia perustamaani suljettuun FB-ryhmään, jos tuntui siltä että meno täällä oli liian hurjaa. Ei se ollut keskustelun tason takia, vaan palstalla esiintyneen ajojahdin ja mollauskampanjoiden takia. Palstalla on aina ollut sekaisin laadukasta, normaalia keskustelua, trollausta, pahansuopaa lyttäystä ja aggressiivista, joskus passiivis-aggressiivista huutelua. Monien mielestä se on varmaankin normaalia, asiaankuuluvaa palstakäyttäytymistä.
        Edelleenkin, jos joku haluaa tulla juttelemaan "ilman sarvia ja hampaita" niin ovet ovat auki, linkki on profiilissani.

        Pikkulinnut lauloi, että ei perustamassasi ryhmässä tapahdu mitään.


    • Anonyymi

      tässä on se
      Guti Guti Gutierrez

      Ensin hän väitti olevansa KULTTUUREISTA kiinnostunut ja ETTÄ ISÄ ON ESPANJASTA ja että sukua on Italiaa ja eAmerikkaa myöten
      lässyn lässyn ja on tapaillut primojaan ympäri maailmaa

      mutta kun kysyttiin mitä tarkoittaa lause

      Errare humanum est

      ja sitten oli jotain vaihtoehtoja, niin Gutierrez joutui kysymään apua suomalaiselta yleisöltä

      koska ei tiennyt
      vaikka isänkielisesti espanjaksi lause on melkein sama literalmente traducido

      Errar es humano

      EI TIENNYT kulttuureista kiinnostunut ... JA JA JA JA JA JA = ha ha ha espanjaksi
      https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009549442.html

    • Anonyymi

      Tänäänkin vietän kirjan ja kiljun päivää, ei sikäli poikkea muista päivistä.

      • Anonyymi

        Luetko Virtahepoa olohuoneessa? Onko vappukilju jo valmista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luetko Virtahepoa olohuoneessa? Onko vappukilju jo valmista?

        En, luettavani tai jo viim yönä lähes loppuun luettuina ovat esim. seuraavat kirjat:
        Immanuel ja hänen lapsensa Venäjällä
        Pyhä Eurooppa
        Bysantti
        jne. (nuo ovat siis kirjojen suomennettuja nimiä!)


    • Anonyymi

      Vain narsistinen petolintu voisi kuvitella, että palstalla käydään sen takia.

      • Anonyymi

        Mikä tekee ikääntyvästä viimeisiä vuosiaan elävästä vanhuksesta noin happaman ja katkeran?
        Onko elämänne ollut teille niin suuri pettymys, että toisen hyvä mieli saa tunteet kuumenemaan ja vihan pintaan?
        Ymmärrättekö ollenkaan, kuinka säälittäviä te olette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee ikääntyvästä viimeisiä vuosiaan elävästä vanhuksesta noin happaman ja katkeran?
        Onko elämänne ollut teille niin suuri pettymys, että toisen hyvä mieli saa tunteet kuumenemaan ja vihan pintaan?
        Ymmärrättekö ollenkaan, kuinka säälittäviä te olette?

        " toisen hyvä mieli "

        Se toisen "hyvä mieli" on voinut tulla siitä, että se on 20 vuotta jyrännyt muita
        palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee ikääntyvästä viimeisiä vuosiaan elävästä vanhuksesta noin happaman ja katkeran?
        Onko elämänne ollut teille niin suuri pettymys, että toisen hyvä mieli saa tunteet kuumenemaan ja vihan pintaan?
        Ymmärrättekö ollenkaan, kuinka säälittäviä te olette?

        Kuitenkin luet täällä "säälittävien" kirjoituksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin luet täällä "säälittävien" kirjoituksia?

        Miksi en lukisi? Onhan joku lukenut niitä jo20 v. ja kärsinyt jyräämistä urhoollisesti. Juuri tuolla siitä kehuskeli.
        Minä en ole täällä 20 v roikkunut..
        Minä luen ketjuja löytääkseni kirjoittajia, jotka pysyvät otsikon asiassa, ja sanonpa vaan, että olen huomannut, että ketju kuin ketju lipsahtaa ärrinpurritasolle melko nopeasti ja alkuperäinen aihe katoaa mielestä.
        Katkeruus ja pahansuopaisuus kukkii näillä palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin luet täällä "säälittävien" kirjoituksia?

        Joukossa on kivojakin juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toisen hyvä mieli "

        Se toisen "hyvä mieli" on voinut tulla siitä, että se on 20 vuotta jyrännyt muita
        palstoilla.

        Minä en korostanut ketään, mutta luitte taas rivien välistä, että tarkoitin "hyvällä mielellä" jotakuta nimettyä osallistujaa.
        No itsepä tiedätte, kuka on hyvillä mielin, kuka ei.
        Kalikka - oho - iski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee ikääntyvästä viimeisiä vuosiaan elävästä vanhuksesta noin happaman ja katkeran?
        Onko elämänne ollut teille niin suuri pettymys, että toisen hyvä mieli saa tunteet kuumenemaan ja vihan pintaan?
        Ymmärrättekö ollenkaan, kuinka säälittäviä te olette?

        Hyvää mieltä voi täällä teeskennellä, täällä on yleisöä sille teatterille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi en lukisi? Onhan joku lukenut niitä jo20 v. ja kärsinyt jyräämistä urhoollisesti. Juuri tuolla siitä kehuskeli.
        Minä en ole täällä 20 v roikkunut..
        Minä luen ketjuja löytääkseni kirjoittajia, jotka pysyvät otsikon asiassa, ja sanonpa vaan, että olen huomannut, että ketju kuin ketju lipsahtaa ärrinpurritasolle melko nopeasti ja alkuperäinen aihe katoaa mielestä.
        Katkeruus ja pahansuopaisuus kukkii näillä palstoilla.

        Olen kuullut sanottavan, että tämmöisillä keskustelupalstoilla kirjoittelee omanlaisensa
        porukka??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää mieltä voi täällä teeskennellä, täällä on yleisöä sille teatterille.

        Ihmisviha kyllä tunkee näkyviin väkisinkin. Jos ulkopuolelta havaitaan joku ryhmä, joka keskustelee keskenään , on ryhmään iskettävä ja hajoitettava. Hyvä esimerkki on Nojatuoli, joka ajettiin alas kateuden ja pahansuopuuden toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut sanottavan, että tämmöisillä keskustelupalstoilla kirjoittelee omanlaisensa
        porukka??????

        Olet osa sitä porukkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisviha kyllä tunkee näkyviin väkisinkin. Jos ulkopuolelta havaitaan joku ryhmä, joka keskustelee keskenään , on ryhmään iskettävä ja hajoitettava. Hyvä esimerkki on Nojatuoli, joka ajettiin alas kateuden ja pahansuopuuden toimesta.

        Ajettiin alas yhden kateellisen toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajettiin alas yhden kateellisen toimesta.

        Nojatuoli ajautui alas yhden narsistisen ihmisen takia, joka sai mielihyvänsä muitten
        kiusaamisesta, kun ei muuten saanut mielestään tarpeeksi huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuoli ajautui alas yhden narsistisen ihmisen takia, joka sai mielihyvänsä muitten
        kiusaamisesta, kun ei muuten saanut mielestään tarpeeksi huomiota.

        Nojatuoli loppui, koska vetäjä sai häiritsemisestä tarpeekseen.
        Toisilta palstoilta siirtyneet stalkkaajat eivät antaneet rauhaa ketjulle, joka ei häirinnyt ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuoli ajautui alas yhden narsistisen ihmisen takia, joka sai mielihyvänsä muitten
        kiusaamisesta, kun ei muuten saanut mielestään tarpeeksi huomiota.

        Se samainen stalkkaaja pilasi nojatuolin. Se siirtyi paikasta toiseen
        missä näki pilattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se samainen stalkkaaja pilasi nojatuolin. Se siirtyi paikasta toiseen
        missä näki pilattavaa.

        Satuitko olemaan mukana, kun Nojatuolin yhteen ketjuun kirjoitettiin 700 herjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se samainen stalkkaaja pilasi nojatuolin. Se siirtyi paikasta toiseen
        missä näki pilattavaa.

        Yhden ihmisen sabotaasi on "julkinen salaisuus", jonka tajuavat melkein kaikki tällä
        palstalla. Siitä ei vain voi suoraan puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden ihmisen sabotaasi on "julkinen salaisuus", jonka tajuavat melkein kaikki tällä
        palstalla. Siitä ei vain voi suoraan puhua.

        Ja sen vuoksi esim minun oli viisainta poistaa nimmarini ja siirtyä anonyymiksi?
        Ei kukaan jaksa olla maalitauluna loputtomasti.
        N kyllähän periaatteellisetkin anot tietävät, että anona on helppo olla, ei kukaan irvi, ei kiehu polla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden ihmisen sabotaasi on "julkinen salaisuus", jonka tajuavat melkein kaikki tällä
        palstalla. Siitä ei vain voi suoraan puhua.

        Suurin osa tietää. Muut olkoot höhlinä luuloissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen vuoksi esim minun oli viisainta poistaa nimmarini ja siirtyä anonyymiksi?
        Ei kukaan jaksa olla maalitauluna loputtomasti.
        N kyllähän periaatteellisetkin anot tietävät, että anona on helppo olla, ei kukaan irvi, ei kiehu polla.

        Olitko maalitauluna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toisen hyvä mieli "

        Se toisen "hyvä mieli" on voinut tulla siitä, että se on 20 vuotta jyrännyt muita
        palstoilla.

        Olethan sinäkin jo vuosikausia räkyttänyt täällä tuota jyräämis-jankutustasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhden ihmisen sabotaasi on "julkinen salaisuus", jonka tajuavat melkein kaikki tällä
        palstalla. Siitä ei vain voi suoraan puhua.

        Ano 12,12 jos sabotointi yhden anon taholta on julkinen salaisuus niin on pakko sanoa, että on mennyt minulta ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sinäkin jo vuosikausia räkyttänyt täällä tuota jyräämis-jankutustasi.

        Koko palstalle se jyrääminen julistettiin, kyllä sen moni vielä muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet osa sitä porukkaa!

        Tuo on taas kommentti, jota en ymmärrä miksi moinen pitää edes kirjoittaa.

        Kerroin vain, mitä olen kuullut ja KIRJOITIN sen ja koska kirjoitin sen tänne palstalle, niin totta hitossa tiedän, että olen silloin yksi siitä porukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " toisen hyvä mieli "

        Se toisen "hyvä mieli" on voinut tulla siitä, että se on 20 vuotta jyrännyt muita
        palstoilla.

        Se tulikin korjaamaan:
        "Minä en ole täällä 20 v roikkunut.."
        17 vain ?


    • Anonyymi

      Naiselle ei riitä ruusu, kirjasta puhumattakaan, pitää saada kunnon kolmikäsittely

      Ennen riitti, kun toi tilipussin kotiin
      Tarina jatkuu silläkurin, että erohan siitä tuli käsittelyn puutteesta

      En ole lehden tilaaja

      ""Elena Kurki 22.2. 3:00 
      KEVYTTÄ PIISKAA ja kuristamista, ehkä vähän alistamista. https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009340791.html

      • Anonyymi

        Mikä se alkuperäinen kommentti oli, johon vastasit ?
        Se on poistettu. Se liittyi siivestämiseen, naisten elämiseen miesten
        kustannuksella.


    • Anonyymi

      Miksi jotkut naiset siivestävät, eivätkä lainkaan häpeä sitä. Se on uskomatonta.
      Sitten nämä samat siipeilijät kuitenkin huutavat, että heitä pitäisi kohdella parisuhteessa ja yhteiskunnassa tasavertaisina. Sekin on uskomatonta.

    • Anonyymi

      Asianomaiselta itseltään "on mennyt ohi".

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      431
      13417
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2634
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2602
    4. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      156
      2594
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2087
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2048
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1535
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      63
      1500
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1470
    Aihe