Verikokeet, nestehukka

Anonyymi-ap

Kävin Puhti-verikokeissa huonon olon, hakkaavan sydämen ja nousseen verenpaineen vuoksi. Muutama arvo oli rajalla, muutama alle ja muutama yli suositusten. Tulosten (voin kertoa, jos jotakuta kiinnostaa) perusteella epäilen nestehukkaa. Olen yleensä juonut vettä todella vähän, mutta nyt pari päivää vetänyt ihan kunnolla. Toivon näin arvojen korjaantuvan. Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

25

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eilen kävin täsmälleen samoista syistä verikokeissa ja tuloksia luvassa ensiviikolla. Juon vettä runsaasti. Mikäli mitään kummallista ei löydy niin olisko ne tyypilliset syyt. Ylipaino ja heikohko fyysinen kunto

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Kerrotko sitten tuloksista ne saatuasi. Minulla ei ole ylipainoa ja käyn 2x/vko kuntosalilla ja 2x/vko ryhmäjumpassa. Muuten kyllä makoilen. Noiden Puhti-tulosten kanssa voin mennä kuulemaan lääkärin tuomion, mutta testaan nyt jonkin aikaa tätä nesteytystä. Varmaan tarpeen, vaikka oireet eivät kuivumisesta johtuisiaan. Aika kuivan kurttuiseksi ovat kyllä käsivarretkin menneet. Palaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Kerrotko sitten tuloksista ne saatuasi. Minulla ei ole ylipainoa ja käyn 2x/vko kuntosalilla ja 2x/vko ryhmäjumpassa. Muuten kyllä makoilen. Noiden Puhti-tulosten kanssa voin mennä kuulemaan lääkärin tuomion, mutta testaan nyt jonkin aikaa tätä nesteytystä. Varmaan tarpeen, vaikka oireet eivät kuivumisesta johtuisiaan. Aika kuivan kurttuiseksi ovat kyllä käsivarretkin menneet. Palaillaan.

        Veriarvot kutakuinkin kohallaan. Verenpaine ja EKG menee lääkärin päätettäväksi.


    • Itse menisin kyllä lääkäriin oireiden vuoksi. Voisin saada kokonaisvaltaisempaa arviota huonovointisuuden syistä

    • Anonyymi

      Nestehukka-

      Itellä nestehukkaa lähinnä silloin, kun vetänyt viikon keskaria, eikä muistanut juoda mitään muuta nestettä. Lisäks tietysti kahvin ylenmääräinen kittaaminen aiheuttaa saman. Siis nestehukka ei ole suoraan nesteen puutetta, mutta nesteen laadulla on merkitystä paljon. Iteasiassa, kun normaalisti kittaa pari litraa vettä päivässä, keskaria kittaa helpolla moninkertaisesti sen määrän. Ja silti kuivuu.

      Mä en ole lekuri, enkä osaa etänä tehdä mitään diagnooseja. Kandee jutella oikeelle lekurille asiasta.Koska verikokeita on jo tehty, kai niistä palautetta on tullut?

      Verenpaineista totean. Itellä tietenkin on paineita, terkkarissa mitattuna reippaastikkin. Tympiinnyin hoitsun nalkutukseen ja se koitti väkisellä tunkee verenpainelääkkeitä. Ratkaisin homman helposti, ostin verenpainemittarin. Iteasiassa kaks, toinen mökille. Kun rauhassa itekseen mittaillut paineta, net suunnalleen ihanteellisissa ohjearvoissa. Mulla stressaa ihmiset, etenkin tolvanat, verenpaine nousi jo yksistään sen tollon hoitsun naamarin näkemisestä. Nyt, vuosia omia paineitani seurailtua, olen tullut tulokseen, ei mulla mitään verenpainetautia ole, satunnaista stressiä kyllä.

      Vettä voi muuten juoda liikaakin, ei sekään hyvä ole.

      Joop, juttele oikean lekurin kans, täällä suoli24.ssä ei päivystä sellaisia.

      =DW=

      • Anonyymi

        En tiedä juuri mitään muuta niiin typerää kuin itsensä narraaminen.


      • Siis sulla on valkotakkipainetta kuten monilla muillakin.


    • Anonyymi

      Sen jälkeen kun olen käynyt vessassa paikkaan nestevajeen
      juomalla mukillisen vettä.
      Muuten en muista juoda riittävästi.
      Ihminen myös hikoilee nestettä ulos paljon, vaikkei huomaisi.
      Varsinkin kesällä keho kaipaa runsaampaa nesteytystä.

      • Hengityksen ja ihon kautta haihtuu nestettä vaikka et hikoilisikaan.


      • Anonyymi

        Hyvä konsti juomiseen on myös laittaa vaikka juomapullo pöydälle ja siitä hörpätä aina ohimennen, näin tulee huomaamattaan juoneeksi enemmän kuin ne aamu- ja iltakahvit/teet ja ruokailun yhteydessä se lasillinen juomaa. Itsellä puolen litran juomapullollinen jonka vähintään juon päivän aikana vettä ja siihen kun lisää aamukahvin ja iltateen sekä ruuan kanssa juomani veden niin nestettä juonkin jo yli litran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä konsti juomiseen on myös laittaa vaikka juomapullo pöydälle ja siitä hörpätä aina ohimennen, näin tulee huomaamattaan juoneeksi enemmän kuin ne aamu- ja iltakahvit/teet ja ruokailun yhteydessä se lasillinen juomaa. Itsellä puolen litran juomapullollinen jonka vähintään juon päivän aikana vettä ja siihen kun lisää aamukahvin ja iltateen sekä ruuan kanssa juomani veden niin nestettä juonkin jo yli litran.

        Vaihda pullo litraseen, niiin alkaa olla paree. Ja kahvi on diureetti, ei kantsi laskea juoduksi nesteeksi, kun se enempi kuivattaa kuin nesteyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda pullo litraseen, niiin alkaa olla paree. Ja kahvi on diureetti, ei kantsi laskea juoduksi nesteeksi, kun se enempi kuivattaa kuin nesteyttää.

        Sitten alkaa olla jo liikaa, nytkin jo ihan riittävästi saan vessassa juosta. Kahvia juon vain sen yhden mukillisen aamiaisella ja perään samanverran vettä. Iltaa kohden on pakko vähentää juomista jos meinaan saada yöni nukkua edes 6 tuntia putkeen ilman että pitää vessassa juosta kesken unien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten alkaa olla jo liikaa, nytkin jo ihan riittävästi saan vessassa juosta. Kahvia juon vain sen yhden mukillisen aamiaisella ja perään samanverran vettä. Iltaa kohden on pakko vähentää juomista jos meinaan saada yöni nukkua edes 6 tuntia putkeen ilman että pitää vessassa juosta kesken unien.

        Riittävää nesteytystä ei pidä kaihtaa wc-käyntien pelossa. Määräsi ei ole riittävä.


    • Anonyymi

      Virtsan väri kertoo onko juonut tarpeeksi. Tumma väri kertoo vähästä
      juomisesta. Mitä haileampi väri sen parempi nestetasapainon kannalta.

    • Anonyymi

      Olen huomannut sellaisen asian, että joskus kun tuntuu että on nälkä
      onkin jano, "vedennälkä", muttei tiedosta sitä. Kun juo vettä, nälän tunne
      lähtee.
      Joskus on tietysti nälkäkin, muttei nälkä ei juuri pääse yllättämään,
      kun säännöllisesti syö eikä vasta sitten kun on kiljuva nälkä, jolloin
      helposti syö liian nopeasti ja liikaa ja tulee ähky olo.

    • Anonyymi

      Miten labratuloksissa näkyy nestehukka ?

      • Anonyymi

        Kun oli pientä häikkää joissain valkosolu- ja punasolutiheyksissä sekä munuaisarvoissa, tutustuin aiheisiin ja löysin yhteisenä tekijänä mm. kehon kuivumisen. Tätä aloin nyt hoitamaan, koska se sopii niin hyvin "juomakäyttäytymiseeni". Saas nähdä.
        Mitään varsinaista "nestearvoa" ei tuloksissa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oli pientä häikkää joissain valkosolu- ja punasolutiheyksissä sekä munuaisarvoissa, tutustuin aiheisiin ja löysin yhteisenä tekijänä mm. kehon kuivumisen. Tätä aloin nyt hoitamaan, koska se sopii niin hyvin "juomakäyttäytymiseeni". Saas nähdä.
        Mitään varsinaista "nestearvoa" ei tuloksissa ole.

        ”Elämää”, mitä tuolla jo kyseltiin😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Elämää”, mitä tuolla jo kyseltiin😂

        ???


      • Anonyymi

        Natrium# hemoglobiini ja hematokriitti kielivät kuivumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Natrium# hemoglobiini ja hematokriitti kielivät kuivumasta.

        Hemtokriitti on ihan eri asia !!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hemtokriitti on ihan eri asia !!!!!

        Eräät äkilliset tilanteet, kuten elimistön kuivumistila, palovammat tai pitkään kestävä fyysinen rasitus voivat nostaa hematokriittiarvoja.


    • Anonyymi

      Itse kun menen verikokeisin,jossa oltava paastolla. Minulla on vesipullo mukana ja vege leipä tai sämpylä.Joita saa kätevästi pakattuna K-ketjun liikeistä.Niin ei tule huonoa oloa,ei sydän hakaa ymm.

      • Anonyymi

        Varmistan: syötkö evääsi ennen vai jälkeen kokeitten? Paasto ennen labroja tarkoittaa, ettei syödä yhtään mitään ennen kokeita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe