Mercedes-Benz E 350 E Sedan (AA) 4OV 1991CM3 A - hybridi(bensiini/sähkö) 2018
Myyjä: Autoliike Palomäki Premium
Auto ostettu 6.3.23 (68800km). Vika ilmeni 24.3.23 (70000km)
Vian kuvaus ja todettu ongelma:
Akkulaturi kytkentä. --> Pikatesti herjaa 12 voltin virransaantia dc/dc muuntimelta. --> Akun jännite tarkastettu akulta auton käydessä--> 11.5 volttia --> ei kunnossa, ei lataa 12V järjestelmää.
12 voltin johto tarkastettu tehoelektroniikalta --> liitos hapettunut
Johto hapettunut lähes kokonaan poikki ja sitä irrotettaessa katkesi kokonaan.
Johto on tilattava ja uusittava.
Hapettunut johto on sen verran paksu, että hapettuma kyseisessä johtosarjassa on ollut jo pidemmän aikaa.
Kustannukset:
Diagnoosi: 1038€
Korjaustyö: 1209€
Uusi johtosarja: 349€
Monelta korjaamolta ja autokauppiailta kysytty. Kaikkien mielestä tämä johtosarja ei ole kuluva osa ja virhevastuu on liikkeen. Auto seisoo edelleen Vehon pihalla. Veho on myöskin samalla linjalla kuin muutkin. Mersu huollettu kerran ei valtuutetussa korjaamossa, tän takia se ei mene mersu takuuseen.
Autoliike Palomäki sanoo kustannusten menevän 50/50.
Mielipiteitä/ neuvoja kaipaisin.
Mersu e350e hybrid johtosarja hajosi alle 3vk oston jälkeen
17
2797
Vastaukset
- Anonyymi
Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen, turha täältä on mielipiteitä kysellä, ne ei vie asiaa eteenpäin.
- Anonyymi
Ihana tarina, mutta miksi halusit tuon jakaa?
Suoli ei anna lausuntoa tai ratkaisua sinulle asiaan. - Anonyymi
Harmin paikka. Korjaa romusi äläkä tälle itke.
- Anonyymi
Valmistus ja suunnitteluvika jos johtosarjassa vika ja sitä ei fyysisesti rikottu, esim muun korjauksen ym autojen noston yhteydessä.
Jos normaali sadevesi ja roiske aiheuttaa vastaavaa ja vedenpoistoreijät ja muut on aina puhtaan niin silloin joku suunnitteluvika.
Mielestäni kulut ei kuulu sinulle diagnoosista ja korjauksesta, osasta, vaan maahantuojan, Mersun maksettavaksi.
On mieletön veloitus diagnoosista ja korjauksesta. Pieni tuntimäärä ja pienipalkkainen asentaja hommissa.
Saa virheettömän auton ostettua omaksi käytettynä 2000e jossa ei koskaan tule tuollaisia € korjauksia vaikka ajaa 200 000km oston jälkee. - Anonyymi
Onnea Harri?
- Anonyymi
Avauksessa on se syy, miksi en ikinä osta käytettyä autoa. Ne kalleimmat kilometrit kun ajaa itse, niin yleensä tietää missä kunnossa auto on. Ja sen varusteet.
Tietysti uudessa autossa ne tyyppiviat tulevat omalle kohdalllekin, mutta eipä tarvitse arvuutella onko joku tyyppivika korjattu jo takuuaikana vai onko kyseessä pommi joka on siirtynyt seuraavalle omistajalle.
Eikä ainakaan tarvitse varautua sellaisiin yllätyksiin jollainen omalle kohdalle sattu kun olen erehtynyt kerran ostamaan arvokkaan auton vähän käytettynä. Ja se pommi oli se, että auto sisälsi 2x arvokkaat alkuperäiset vanteet seuran sporttiosastolta. Osoittautui, että talvirenkaille laitettu sarja oli peräisin todennäköisesti kolariautosta.
Noin 2500€ vannesarja muuttui samalla hetkellä käytönnössä arvottomaksi. Ja tuollaista kiistaa on vaikea kääntää ostajan voitoksi. Enkä edes alkanut kiistelemään asiasta, katsoin peiliin ja jatkoin matkaa jotain oppineena. - Anonyymi
Mese on kallis hankkia ja korjata.
Toyota on laatuunsa nähden edullinen ostos ja säilyttää arvonsa. - Anonyymi
Olen MB kusipää mutta MB:ni paloi juuri poroksi turunväylällä.
T: BMW kusipää - Anonyymi
Jos auto on takuuaikana ( 2 vuotta ) huollettu asianmukaisesti missä vaan , niin takuu on voimassa . 2 vuoden jälkeen voidaan edellyttää merkkiliikkeen huoltoja takuun voimassa pysymiseen . Virhevastuu ei ole takuu . Sillä ei ole voimassaolo aikaa .
- Anonyymi
Vuosimallin 2018 autossa, takuu tuskin on voimassa enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosimallin 2018 autossa, takuu tuskin on voimassa enää.
Kiassa olis vielä takuu voimassa . Saksalaisessa autossa ei tietenkään ole .
- Anonyymi
Joo varmasti seiska lehti maksaa AP:lle mojovasti
- Anonyymi
"Diagnoosi: 1038€"
Joko asentajat tekee töitä puvut päällä ja kultaiset työkalut kädessä, tai sitten sattui kohdalle asentaja joka ei osaa ja aikaa kului ihan tolkuttomia määriä.- Anonyymi
Kyllä, Oulussa ainakin riittää kun aamulla ilmestyy työpaikalle ja iltapäivällä heti häviää kotiin kun työaika päättyy.Välillä ei tarvitse saada mitään hyödyllistä aikaan.
- Anonyymi
Merkkiliikkeissä on paljon oppipoikia, ja valitettavasti heidänkin "harjoitteluista" veloitetaan asiakkaalta täysi tunti veloitus.
- Anonyymi
Kun yhden kaapelin vikaantuminen aikaansaa 2500 euron laskun, on aika mielenkiintoista matematiikkaa se, että hybridillä pitäisi säästää ajossa.
Taidan jatkaa 25 vuotta vanhalla autollani ajamista edelleen. Pienillä vioilla on menty, mutta nyt ilmeisesti alkuperäiset takaiskunvaimentimet alkaa olla lopuillaan.
Iskarit on nettikaupassa poistomyynnissä hintaan 9 euroa / kpl. Ja kun ne on vielä eri helppo itsekin vaihtaa niin ei voi kuin ihmetellä "rikkaiden" ongelmia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5318965Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1616170Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3745220Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664749Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s994361Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664053SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1853942- 921896
- 1041412
- 47979