Kannattaako perintöä jättää

Anonyymi-ap

45

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuhlaus?
      Koko ajatus on minusta älytön!
      Kun kuluttaa omien, todellisten tarpeiden mukaan niin se ei ole tuhlaamista ja jos jää kuluttamatta jotain niin sekään ei ole säästämistä vaan sääsTYmistä.
      Minun ja vaimoni omat tarpeet ovat olleet normaaleja elämän perustarpeita ja niiden lisäksi mielitekojen tyydyttämisiä.
      Omissa tarpeissa on ollut mm. yksityisen terveydenhuollon palvelujen käyttämistä.
      Mieliteoissa ehkä suurimpana ryhmänä matkustelu. Yli 50:n vuoden aikana 4 maanosaa, 52 valtioita ja yhteen laskettuna noin 18 kuukautta.
      Taloudellinen pelivara antaa tietyn vapauden tunteen.
      Keski-ikää lähestyviä lapsiamme olemme sponssanneet vuosien mittaan 6-numeroisilla summilla ja seuraavaa sukupolvea kuukausittaisilla siirroilla.
      En todellakaan ymmärrä miksi olisi pitänyt, tai pitäisi nyt ryhtyä tuhlaamaan.
      Allekirjoittaneet osa-aikainen myymäläapulainen ja metallin sekatyöläinen.

      • Lapselleni oon antanut kolmen vuoden sisällä verottomana nuuka 5000 € pitemmän aikaa, ainoa mistä lapseni joutuu maksaa veroa kun siirsin mulle tulevan perinnön suoraan hänelle.
        Kyllä mulla huoli miten jaksan kotona mikäli tilanne menee huonompaan, aika huonoksi pitää mennä etten jaksa. Ihmeen vähän tarvitsee rahaa kun ei kuluta juuri mihinkään ylimääräiseen, perusmenot nykyään.


      • Anonyymi

        Ei oo ihme että moisella resuamisella ilmasto lämpenee.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Lapselleni oon antanut kolmen vuoden sisällä verottomana nuuka 5000 € pitemmän aikaa, ainoa mistä lapseni joutuu maksaa veroa kun siirsin mulle tulevan perinnön suoraan hänelle.
        Kyllä mulla huoli miten jaksan kotona mikäli tilanne menee huonompaan, aika huonoksi pitää mennä etten jaksa. Ihmeen vähän tarvitsee rahaa kun ei kuluta juuri mihinkään ylimääräiseen, perusmenot nykyään.

        Ihmettelen usein että miksi on maksettava vielä perintöveroja kerran jo maksetuista säästöistä .joista on veroa maksettu
        Jos joku ihminen on säästänyt verollisesta tilistään vuosikausia elämällä nuukasti , niin jo on taas veroja niilläkin rahoilla jos minkälaisia
        Ja jos antaa omalle lapselleen rahaa niin jo taas. siitäkin verotetaan
        Eikö se riitä kun rahaa tienatessa on maksanut tienesteistä verot. Käsketään elämään säästäväisesti, siis kelle sitten menee hyöty siitä säästämisestä kun omista tilistään on jo kerran maksanut verot.
        Onko suomi ainut maa jossa on perintövero , ihmeellistä sinänsä


      • Pertikki
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen usein että miksi on maksettava vielä perintöveroja kerran jo maksetuista säästöistä .joista on veroa maksettu
        Jos joku ihminen on säästänyt verollisesta tilistään vuosikausia elämällä nuukasti , niin jo on taas veroja niilläkin rahoilla jos minkälaisia
        Ja jos antaa omalle lapselleen rahaa niin jo taas. siitäkin verotetaan
        Eikö se riitä kun rahaa tienatessa on maksanut tienesteistä verot. Käsketään elämään säästäväisesti, siis kelle sitten menee hyöty siitä säästämisestä kun omista tilistään on jo kerran maksanut verot.
        Onko suomi ainut maa jossa on perintövero , ihmeellistä sinänsä

        Taitaa olla. Maksmme veroja verotetun päälle alkutuotteesta lopputuotteeseen ja siltä väliltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen usein että miksi on maksettava vielä perintöveroja kerran jo maksetuista säästöistä .joista on veroa maksettu
        Jos joku ihminen on säästänyt verollisesta tilistään vuosikausia elämällä nuukasti , niin jo on taas veroja niilläkin rahoilla jos minkälaisia
        Ja jos antaa omalle lapselleen rahaa niin jo taas. siitäkin verotetaan
        Eikö se riitä kun rahaa tienatessa on maksanut tienesteistä verot. Käsketään elämään säästäväisesti, siis kelle sitten menee hyöty siitä säästämisestä kun omista tilistään on jo kerran maksanut verot.
        Onko suomi ainut maa jossa on perintövero , ihmeellistä sinänsä

        Kunpa saisi ne perintöverorahat takaisin! Parasiiteillemene kaikki ihmisten rahat. Poliitikot ovat satanistien joku tyttöjä. Liika aväkeä kunta ja valtio ja opetus yliopisto aivopesulaitos sukupuolista. Roska sakkia joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa saisi ne perintöverorahat takaisin! Parasiiteillemene kaikki ihmisten rahat. Poliitikot ovat satanistien joku tyttöjä. Liika aväkeä kunta ja valtio ja opetus yliopisto aivopesulaitos sukupuolista. Roska sakkia joka paikassa.

        Sekavaa puhetta humalaiselta.


    • Anonyymi

      Presaukisen urpot erottaa aina puheesta jopa ammattihuijarin Janssonin = Auervaara koska presaukinen tuppura tähtää kulutukseen eli alkaa kertoa mitä ostaisi tai minne matkustaisi

      Amppariukolle jos sanoo osake se luulee että puhutaan kaksiosta Savilahdella Tuppuralassa tai Urpolassa ja tätä rataa presaukisuus paljastuu

      • Anonyymi

        Ps. Kyllähän täällä kirjoituksista näkyy ketkä on elämän aikana polkeneet

        presaukisina paikallaan

        eikä ole nousukkaita kuten minä


      • Lisää kummallisuuksia.
        Hittoahs minuun takerrutte, kyse on yleisestä tilanteesta mitä linkki tarkoittaa.
        Todellisuudessa uskon vanhempien vanhusten ajattelevan omaa hyvinvointiaan.


    • Anonyymi

      Lapseni viisikymppisiä varakkaita kysyvät miten auttaa, onko puutetta.
      Jokainen ikäpolvi joutuu etsimään toimeen tulonsa.

      • Anonyymi

        Joo ja presaukiselle ei kannata antaa rahaa se on kaataisi viinaa juopon kurkkuun

        esimerkiksi voi avata sijoitustilin pankkiin ja sinne osakkeita jotain turvallista jos ei osaa
        sijoittaa kuten rahastoja tai suuryhtiöitä Suomesta

        jos presauinen lapsi ei osaa eikä kiinnosta ei pidä antaa mitään nehän menee taivaan tuliin
        ja muut huijaavat rahat niilla karibian reissuihin tai huulten botox-suurennuksiin

        injektiota sijoituksiin ei huuliin preseestä puhumattakaan
        https://www.synergyplasticsurgery.com/photos/body-contouring/buttock-augmentationbrazilian-butt-lift/257/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja presaukiselle ei kannata antaa rahaa se on kaataisi viinaa juopon kurkkuun

        esimerkiksi voi avata sijoitustilin pankkiin ja sinne osakkeita jotain turvallista jos ei osaa
        sijoittaa kuten rahastoja tai suuryhtiöitä Suomesta

        jos presauinen lapsi ei osaa eikä kiinnosta ei pidä antaa mitään nehän menee taivaan tuliin
        ja muut huijaavat rahat niilla karibian reissuihin tai huulten botox-suurennuksiin

        injektiota sijoituksiin ei huuliin preseestä puhumattakaan
        https://www.synergyplasticsurgery.com/photos/body-contouring/buttock-augmentationbrazilian-butt-lift/257/

        🤣 :D :D


    • Anonyymi

      Nykyajan lapset ihan kelpoja joka suhteessa.

      • Anonyymi

        kamalaa paapottu eivät pärjää globalisaatiossa rokotettu sodemialla
        avuttomia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaa paapottu eivät pärjää globalisaatiossa rokotettu sodemialla
        avuttomia

        Minulla eri käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla eri käsitys.

        joo mutta minä olen ammattilainen
        en perusta tuttavapiiriin huomioita

        onhan aivan selvää että kun ysin keskiarvolla ei päästä opiskelemaan
        vaikka pitäisi antaa seiska oppilaalle ja seiska tarkoittaa lukutaidon puuttetta

        niin kyseessä on pelleily jolla opettajat pääsevät vähemmällä ja oppilaita paapotaan

        Näet sitten lopputuloksen kun mennään kansainvälisille areenoile joissa kehitysmaiden räätätyt aasialaiset jättävät suomalaiset pskapaapotut kauaksi taakseen kilpailussa

        Perusopetuslain mukaan ”arvioinnilla pyritään ohjaamaan ja kannustamaan opiskelua sekä kehittämään oppilaan edellytyksiä itsearviointiin”. Monilla oppilailla arviointi todella toimii kannusteena. He saavuttavat kohtuullisella työllä hyviä arvosanoja, mutta lukematta jättäminen kostautuu numeroissa heti ja kannustaa yrittämään paremmin seuraavana vuonna.

        Valitettavasti suuri osa oppilaista ei kuulu tähän joukkoon. Osalle oppilaista peruskoulun oppimäärä on niin helppo, että he saavat hyviä numeroita juurikaan yrittämättä. Silloin rivi yhdeksikköjä todistuksessa on viesti, että oppiakseen ei tarvitse ponnistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kamalaa paapottu eivät pärjää globalisaatiossa rokotettu sodemialla
        avuttomia

        GLOBALISMI JOKA ON KOMMUNIESTI stanisti pedo homo sionisti JUUTALAISTEN ORJUUTTA niin sillä pahuudella ei ole tulevaisuutta. Saatte nähdä. EU on pahuutta ja natsismi =zionismi


    • Anonyymi

      Oikeististo ajoi leikkausilla koulutuksen huonoksi. Koulutus vaikka vaikuttaa nuorten menestymiseen ei koskenut aloitusta.

      • Anonyymi

        Ei rahalla ketään kouluteta tavisduunarin käsitys
        kun tavis on laiska ja tyhmä niin syyttää rahaa

        ja herrat saavat paremman koulun muka

        kun se tavis on vain ääliö

        me nousukkaat tiedämme miten raha opiskelussa voitetaan taiooilla


    • Nykyään tuetaan opiskelua ettei siitä kiinni, toista oli minun nuoruudessa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

    • Anonyymi

      höpn höpö alotus ja pähkäily mediassa,

      kukaan suomessa ei rikastu jos asunto jää perikunalle jaettavaksi,

      koko ajattelu on täyttä höpötystä,

      suomalaiset on köyhiä, yksi vanha asunto siitä ny rahaa ei jää kellekää jaettavaksi, vielä hullumpaa kun köyhät jälkeläiset joutuu maksamaan perintöveroa arvottomasta vanhasta hommeisesta asunnostaki, valtio on oikein kiskuri valtio, kehtaa köyhiltä viedä viimesen leipäpalanki suusta, pyh,

      vain muutamilla on kertyny oikeasti jotain jaettavaa, otettakoon niiltä rahat pois valtion kirstuun,, se olisi oikeudenmukaista,

    • Anonyymi

      presaukisten on hyvä miettiä perinnönjakoaan täällä koska
      ne on monta kertaa saaneet rahat sosiaalirahana Kelalta tai eläkkeenä
      eikä ne ole tarvinneet kaikkea eikä käytä ja jää rahaa nurkkiin

      eli kun ne eivät joudu itse ansaitsemaan niin kuin pakkatyönä tai sijoittamalla
      sen kuin makaa vaan ja tilille tulee paalua niin

      ne voi jakaa pussikaupalla tai muuten mihin haluaa jos ei mitään
      muuta keksi niin vaikka sukulaisille kun niiden eteen ei ole tarvinnut tehdä muuta
      kuin vetää lonkkaa ja elää riittävän kauan

      • Anonyymi

        LIPPONENHAN TUON POLITIIKAN KEKSI
        kai muistat,
        LIPPONE kun pääsi valtaan
        HETI kaikki TEOLLISUUS ajettiin suomessa konkurrsiin, ja melkein MILJOONA työntekijää suomen kansalaista HETI tehtiin työttömiä LOPPU ELÄMKSEEN sillä yli 50+ vuoitaita EI ENMÄÄ kelpuutettu mihinkään töihin,


        SYYTÄ kaikessa rahuassa SDP:n politiikkaa se on syyllinen suomen suuriin työttömyyslukuihin LIPPOSEN johdolla, ja sen jäkleen kaikkien muittenki SDP johdolla,


    • Asunto on perustarve vaikka asuu vuokralla, muuttaisin vuokralle jos tulisi muutto, kesämökistä en olisi luopunu, irtaimisto auto vene ne oli kulutusta varten, niistäkin luovuin, muu irtaimisto ei merkitystä. Asunnossa tarpeellinen josta karsisunut tarpeettoman ettei jää jälkipolven harmiksi.

      • Anonyymi

        Sinulta ei taida jäädä perinnöksi kuin polkupyörä ja pateettinen persuviha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta ei taida jäädä perinnöksi kuin polkupyörä ja pateettinen persuviha.

        Sämpylä mummo
        En vihaa persuja. Putinia vihaan, harmittaa ihmisten moraali, kahtia jako ja rasismi.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Sämpylä mummo
        En vihaa persuja. Putinia vihaan, harmittaa ihmisten moraali, kahtia jako ja rasismi.

        Taasko se Marin kommentoi sinulle?
        Yritä jo unohtaa se surkea sämpyläsähläys.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Sämpylä mummo
        En vihaa persuja. Putinia vihaan, harmittaa ihmisten moraali, kahtia jako ja rasismi.

        Minua harmittaa yhdyssanojen kahtiajako.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Sämpylä mummo
        En vihaa persuja. Putinia vihaan, harmittaa ihmisten moraali, kahtia jako ja rasismi.

        ei täällä muita ole kuin tänne muuttaneet venäläiset
        jotka puutinista vielä höpöttää vaikka se on täysin hullu,
        ne ei sitä näköjään tajua,

        suomalaiset tietää kuinka hullu se oikeesti on,


    • Anonyymi

      Ihmiset, jotka ovat tehneet lapsia, heillä on velvollisuus jättää perintöä, etteivät lapsensa jää pelkästään tukien varaan, jos heille osuu myöhemmin huono kohtalo.

      • Kunnon kansalaiselta jää perintöä, harvoin sitäkin tapahtuu haudataan kunnan avulla, kunnon kansalainen jättää ainakin hautajaiskulun verran rahaa.


    • Anonyymi

      En oikein usko että tänä päivänä enää on vanhuksia jotka lapsillensa perinnönjättöä haluten jättäisivät itse elämättä. Ikäihmisillä on implantit, he matkustavat, pukeutuvat kohtalaisesti, käyvät kampaajalla ja hierojalla. Silloin kun on kyse normaali työeläkkeellä eläjistä joihin itse kuulun. Varalla on, mutta se luo itselle turvaa, mistä tietää millaisia välineitä tarvitsee vielä, sellaisia joita ei apuvälinevarasto ilmaiseksi tarjoa. Tai pitää kotiin hankkia turvavälineitä. Tai vaikka maksaa avustajankin ulkomaan matka että itse pääsee.
      Jos sitten jotain jää, ilomielin saavat lapset periä, sehän on merkki juuri siitä että itse olen saanut elään terveempänä, enkä ole niitä erikois-lisävarusteita tai -palveluja tarvinnut. Jutun kirjoittaja on tietämätön nykypäivästä.

    • Anonyymi

      Hgin yliopiston emeritus proffa Urpo Kangas kehottaa ikäihmisiä tuhlaamaan kaikki rahansa , eikä jättää perintöä.

      • Anonyymi

        no ei tietenkään näin
        sitäpaitsi se on ikänsä puhunut tästä

        tämä hänen kehotuksensa koskee presaukisia

        eihän kukaan sijoittaja ala tuhlata salkkuaan joka on kerätty sitä varten ettei
        tarvi käydä töissä
        eli sitä kutsutaan FIRETYKSEKSI
        se on sijoittajan tarkoitus
        https://www.ramseysolutions.com/retirement/what-is-the-fire-movement


      • Anonyymi

        johan se käy työstä, että lähteä ihan määrätietoisesti oikein tuhlaan , ilman mitään tarvetta siihen.


    • Anonyymi

      Vaan , kun ei osaa tuhlata. On ykköskoti ja kakkoskoti, mukava syödä terveellisesti itselaittamaa ruokaa. Se ruuan laitto kun on pikku askare. Koneet pesee pyykit ja astiat. Ollaan niin mukavuudenhaluisia, ettei tahdota lähteä 5-7 tunniksi lentokoneeseen istumaan. 1-2 h on riittävä kotimaassa.
      Autoakaan ei tarvitse kuin mökillä, koska tykkää kävellä ja pyöräillä paljon. Pysyy kunnossa. Ei niin hirveästi sitä rahaa mene, mutta eläessä pitää lahjottaa,,,,,,,,

    • Anonyymi

      Kaksi nappiin osunutta kirjoitusta

      ""johan se käy työstä, että lähteä ihan määrätietoisesti oikein tuhlaan , ilman mitään tarvetta siihen."

      ""Ollaan niin mukavuudenhaluisia, ettei tahdota lähteä 5-7 tunniksi lentokoneeseen istumaan. 1-2 h on riittävä kotimaassa."

      Näin juuri. Tästä juuri on kyse. Tuulipuku"palvelujen" ostaminen on työlästä, koska kukaan ei palvele, pitää selvitellä ja hoitaa ja päälle maksaa ...

      Tavisten kannattaa kyllä elää, tehdä kaikenlaista, mutta optimoida samalla aika ja raha

    • Anonyymi

      Perinnössä mitään ihmeellistä, velvollisuus lapsia kohtaan lähinnä huoli heidän pärjäämisestä, Lapsen lähdettyä kotoa joutuu ottaa vastuun itsestää, näin oltava muuten ei kasva aikuisuuteen. Työ uransa aikana kertyy omaisuutta, jos elää kädestä suuhun ei kerry, tuskin lapsii elää perinnön toivossa, perintö tulee jos tullakseen.

      pe

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe