Missään muualla Suomen kaupungeissa ei ole niin hiljaista ja rauhallista ilta- ja yöaikaan kuin Raahessa. Toki tehtaan ja sen tavarajunan äänet kuuluu, mutta se voi luoda suurille ikäluokille jopa tietynlaista turvallisuuden tunnetta..
Erityisesti talvella ihmiset pysyy sisällä eikä lenkkeilijöitä näy. Sitten yks kaks kevään korvilla kaupunki herää jälleen eloon. Leikkipuistoihin ilmestyy taas lapsia monen kuukauden tauon jälkeen. Pestyt autot ja kiiltävät vanteet ilmestyy katukuvaan..
Alkaa muutaman perinteisen tapahtuman aika. Pekan Päivät on se hetki vuodessa, kun Raaheen ilmestyy valtavasti ihmisiä. Missä lienee asuvat, mutta kaupunki täyttyy hetkellisesti. Kesällä Raahessa alkaa joka pihalla myös trampoliini ja grilli hulinat..
Sitten tulee syksy ja kylmä merituuli. Ihmiset siirtyy takaisin sisätiloihin. Kaupunki ikään kuin sammuu ja vetäytyy takaisin kuoreensa lähes kotilon lailla. Raahe sopii niille, jotka ei kaipaa sitä stressiä ja kestokiirettä mihin isot kaupungit pakottaa..
Raahessa parasta on hiljaisuus..
6
260
Vastaukset
- Anonyymi
Onpa siinäkin mietelmä.vai hiljainen paikka.
- Anonyymi
On kai sitä hiljaista kun ei asu ketään missään. Ei mitään tapahdu koskaan. Tietyillä asuinalueilla mopoja saattaa kyllä olla riesaksi asti. Samoin poppikoneet autoissa jumputtaa.
- Anonyymi
Niin Raahe menee talviunille ja puolen vuoden horrokseen mutta elämä jatkuu seinien sisällä.
- Anonyymi
Herätysliike ja lahkoon joo raahessa ei vittumaista oo jos hyväveli häädettäis pois näistä kaupungin viroista ym.siellä ei järjellä osata mennä .kaupungin valtuustokin on tolloja täynnä.
- Anonyymi
Raahessa parasta on kun voipi olla kädellä metsikössä rauhassa ja päästää mallit luontoon kaarnan kylkeen.ah Suomi ja ooh Raahe.
- Anonyymi
Kamareissa tapahtuu ja kuolonkori korisee toisaalla
T.Torsti Taskila
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569