Hei.
Onko kellään kokemuksia muuttamisesta omin voimin?
Itseltä löytyy työpaikka, sekä työkavereita, mutta toimenkuva on itsenäistä, epäsäännöllistä vuorotyötä, joten varsinaisia kavereita ei ole eikä tule hirveästi missään käytyäkään.
Itsellä nykyinen asunto ylimmässä kerroksessa, 5, ja vaikka taloyhtiöstä löytyy pieni komeroa muistuttava hissi, ei sillä voi pesukonetta isompia tavaroita liikutella.
Hankinnassa olisi lähinnä uusi, isohko sohva sekä pöytä, mutta näiden siirtäminen ei hissillä onnistu, eikä yksinkään niitä kovinkaan helpolla pysty viemään rappusia pitkin.
Teille jotka olette kohtalotovereita, kuinka olette muuttonne suorittaneet?
Muuttofirmoja toki löytyy useita, mutta periaatteessa hieman noloa palkata yritystä apuun muutaman huonekalun vuoksi.
Kiitos ja mukavaa vappua.
Muutto yksin?
11
988
Vastaukset
- Anonyymi
Siis ihan hyvin voi parin mööpelin takia ottaa muuttofirman. Ja siis muuttofirmojakin on hyvin erilaisia. On niitä täyden palvelun firmoja josta tulee kaveri ruuvimeisselin kanssa kokoamaan mööpelit, ja on niitä mies ja pakettiauto firmoja. Otat siis sen jälkimmäisen. etkä kymmentä kantajaa.
- Anonyymi
Asun ja elän yksin. Pari ystävää on, hekin vanhoja vaivaisia kuten olen itsekin.
Muutin pari vuotta sitten paljon tavaran kanssa. Ostin muuttopalvelun kuljetusliikkeestä, muuttolaatikot, kaksi miestä ja iso muuttoauto. Mitään en kantanut itse autoon enkä autosta uuteen kotiin. Muuttomiesten ja auton tulosta niiden pois lähtöön kului 9 tuntia, tavaraa oli paljon, vaikka matka ei ollut pitkä.
Itse pakkasin ja purin muuttolaatikot, mutta muuten en niihin koskenut. Muuttolaatikot tuotiin viikkoa ennen muuttoa ja haettiin pois viikon kuluttua muuttopäivästä, kuten oli sovittu.
Kyllä muuttopalvelujen käyttö on ihan normaalia, tosin aika kallista. Oma muuttoni maksoi yli 1000 euroa. Yhden pakettiauton ja kuljettajan tilaaminen maksaa kuitenkin vain murto-osan tuosta. Kun muuttaa, se maksaa. Siihen on varauduttava jo muuttoa suunnitellessa.
Muutto oli todella rankka homma. Ilman muuttofirmaa homma olisi ollut mahdoton.
Tietysti on ihmisiä, joilla on laaja tuttava- ja sukulaispiiri, jotka pannaan töihin hernekeittopalkalla. Itse en sellaiseen alentuisi. Kunniallista on tilata muuttofirma. - Anonyymi
Mä muutin tampereelta vajaan sata kilsaa toiseen suuntaan. Ja kaikki kannoin yksin. Hissiä ei ollut ja toisessa päässä piti kantaa kolmanteen kerrokseen. Pesukone menee nokkakärryillä porras kerrallaan. Mulla oli farmari auto, niin sen sai kallistettua takaluukusta sisään, eli älä nosta. Ulos ottaessa meinas käydä huonosti, kun piha oli jäässä ja alkoi jalkojen alla luistaa. Ehjänä kuitenkin sain. Mun sohva oli vaan 180 pitkä, eli keskeltä kiinni ja kantoon. Huomaathan että sohvan voi laittaa hissiin pystyyn ja jos ei ovesta korkeus riitä, niin laita yläpää ensin hissiin ja liuta ala pää sitten. Nokkakärryillä menee myös sohvapöytä poeraissa. Kannattaa otta kärry tarpeeksi suurilla renkailla. Tai sellasiakin on jossa kehällä kolme pienempää pyörää, pitän mennä helposti rapuissa, mutta ei kokemusta. 120 cm sänkykin menee kantamalla, mutta ei mahdu farmariin vaan piti viedä katolla. Muista aina kaikki nostot selkä suorana ja vältä nostamista, kallistele mieluummin. Pakkaa huonekalut, niin voi reilummin siirrellä. Siirtoalustaksi käy jopa normi rullalauta. Tietenkin jos toi sun sohva tulee huomekaluliikkeestä, niin ota kotiintoimitus. Se etu mikä mulla tietenkin oli, että yksinasuvalla ei mitään turhaa pikkutavaraa ole, astioita, kirjoja koristeita ym.
- Anonyymi
Ja tärkei unohtu että kun laitat tavarat hissiin älä mene itse mukaan, koska tavarat voi kiilautua hossin oveen ja sä murskaannut kuoliaaksi. ELI KÄVELE JA PAINA NAPPIA.
- Anonyymi
Joo, toi onnistuu kovakuntoiselta mieheltä mutta ei heiveröiseltä naiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, toi onnistuu kovakuntoiselta mieheltä mutta ei heiveröiseltä naiselta.
Sorry, en tullut ajatelleeksi, kun yleensä tälläset yksin tekijät on miehiä. Sellasta ei tarvi auttaa ajattelumallia meillä. Ja naisilla taas on sitä turvaverkkoo. No eihän se silleen tietenkään välttämättä mene. mutta toisaalta mä painan 60 kg, ettei se välttämättä painosta riipu mitä jaksaa nostaa.
- Anonyymi
Jos siis hankit uuden sohvan niin huonekalufirman poijaat sen kantaa tupaan jos on kuljetus mahdollisuus. Rappusin kolmanteen kun muutettiin ei ollut hissiä mutta muuttofirma vei painavammat jutut.
- Anonyymi
Jos ostat kaupasta, niin kysy kuljetuspalvelua.
- Anonyymi
Itse joutunut käyttää mutto firmaa. Katso Kirkko ja kaupuni lehteä. Siellä välillä on ilmoituksia tavaran kuljetus halvalla. Lehti löytyy netistäkin.
- Anonyymi
Kyllä niiltä muuttofirmoilta voi muuttoapua kysyä ihan pelkkien huonekalujenkin kuskaamiseen ja myös ne kantajat saa sieltä firmasta. Itse muutin jokunen vuosi sitten muuttofirman avulla ja oli kuskin lisäksi kaksi muuttomiestä joista meni lisämaksu, mutta mielelläni maksoin kun ei sitten itse tarvinnut kantaa mitään. Elämäni helpoin muutto oli kun tarvitsi vain pakata tavarat vanhassa asunnossa ja sitten uudessa purkaa laatikoista paikoilleen. Muuttomiehet laittoi huonekalut valmiiksi niille paikoille mitkä näytin mihin mikäkin tulee, niin ei niitäkään sitten yksin tarvinnut siirrellä.
- Anonyymi
Mutta varotuksen sana. Mä oon ollu muutaman kerran varamiesten kautta muuttofirmassa. Ja käytännössä siinä oli kaksi varamiestä ja yksi jakeluautoyrittäjä. Eikä meillä kellään ollut kokemusta ainostakaan muutosta. Useamman kerran tein ja aina oli uusi kokematon kaveri parina. Hirveen pientä palkkaa siitä maksettiin ja lopulta kieltäydyin. Vielä kerran sieltä kysyttiin kuskiksi, mutta en menny, kun ei ajokokemusta kuormaautosta ollut sitten inssiajon. Ammattipätevyyksiähän ei tuollon vielä vaadittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999