Kyllä minun on pari autistia nähneenä, vaikea uskoa väitettä.
Mitä mieltä olette?
Laulaja Eveliina väittää olevansa autisti
38
1327
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän tuo vaan halunnut lärvinsä lehteen. Liekö joku tyhjänpäiväinen levy tulossa markkinoille?
- Anonyymi
Kummasti löytyy diagnoosi, kun Kirjolla -sarja sai niin suuren suosion. Mä tunnen useita autisteja eikä Eveliina todellakaan vaikuta olevan autisti. Saattaa sillä jotain piirteitä olla, mutta diagnoosi vaatii kyllä ns 100 %:n autismin. Eikö missään olisi julkisuudessa näkynyt vilaustakaan? Nolo tyyppi ja ajankohta kertoa (jos olisi).
- Anonyymi
Jos oikeasti tietäisitte jotain autismin kirjosta, olisi teillä ainakin se perustieto, että jokainen autisti on erilainen.
- Anonyymi
Ihan niin, huomasin tämän yksinkertaisuuden eräässä muussakin diagnoosissa jossa jonkun sukulaisella oli sama tausta kun sillä jonka etuja olin ajamassa.
Tämä ihminen kertoi ettei minun asiakkaakkaalla voi olla kyseistä diagnoosia siksi kun hänen Tädillään tämä sairaus oli ja täti oli silti työkykyinen.
Ei tiennyt että kyseinen sairaus etenee . Tälläiset ihmiset eivät saisi olla edes työssä sairaiden ihmisten lähelläkään , sillä he loukkaavat ihmisiä joilla on kuoleman tuomio jo laskettu viikoissa,äsiis jokainen sairaus pitää sisällään eri muotoja , siksi ei pitäisi mennä epäilemään toisten diagnooseja jos ei edes ole lääketieteellistä koulutusta
- Anonyymi
Nykyään jokainen on autisti, pari vuotta sitten jokainen oli koulukiusattu.
- Anonyymi
Älä liioittele, kitä tulee koulukiusaamiseen niin sitä on enemmän nyt kun parivuotias sitten.
Typerät oppilaan kiusaavat niitä jotka haluavat oppia jotain koulussa ja häiritsevät opiskelu rauhaa. Joten diagnooseja on monia nykyisin, ennen oli kaikki Kirjot diagnoosilla
” tuo on kummallinen ihminen” niin että silleen - Anonyymi
No, Suomessa on 300 000 työtöntä ja valtio on velkaantunut aika hurjaa tahtia. Keskustelut ovat myös järjenvastaisia ja tyhmiä. Kertovat siis tämän päivän yhteiskunnasta.
- Anonyymi
Aloittaja asiantuntija sanoo painavan sanan. Olen nähnyt pari... siinäpä se syy onkin. Jos on nähnyt vaan pari niin ei kannata huudella mitään. Autismin kirjo, nuo sanat selittävät jo itsessään paljon. Ei ole yhtä tarkkarajaista määritelmään. Kakkosviestin komppaaja? Eikö löydy muuta sanottavaa kuin negatiivista?
- Anonyymi
Sielläpä tälläiset ihmiset aina kuittaavat asioita, ovat nähneet pari kappaletta .
Sana kirjo jo ketoo paljon jos tämä joka on nähnyt pari kappaletta lukisi asiasta hieman enenmmän se kun itsevarmana kuittaa asian omilla luuloillaan halventavan jotain muuta ihmistä omilla möläytyksillään.
- Anonyymi
Jos lääkäri on tehnyt diagnoosin niin miten se on väite? Se on fakta.
- Anonyymi
Mistä sä tiedät diagnoosin? Oletko nähnyt
- Anonyymi
"Saattaa sillä jotain piirteitä olla, mutta diagnoosi vaatii kyllä ns 100 %:n autismin. Eikö missään olisi julkisuudessa näkynyt vilaustakaan?" Siis oikeesti, kirjotteletteko te tosissanne näitä kommentteja?
- Anonyymi
Voi taivas näitä lääkäreitä täällä, ei voi olla totta, ellei näkisi näitä kommentteja! Voiko ihmiset olla näin tyhmiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi taivas näitä lääkäreitä täällä, ei voi olla totta, ellei näkisi näitä kommentteja! Voiko ihmiset olla näin tyhmiä?
On , todella ovat. Sitä keittiöviisautta ovat eräät harrastaneet aina.
Muistan kun olin kipeänä kovasti ja olin anopin luona kun mies oli työmatkoilla.vatsaan koski ja oli paha olo.
Sanoin anopille että taitaa olla umpisuoli kysymyksessä , silloin anoppi sanoi että hänen lapsista kahdella on leikattu umpisuoli ettei minulla ole samanlaisia oireita ,viimein pääsin lääkäriin ja hän passitti sairaalaan välittömästi sanoi että oli umpisuoli .
Kesti linja autolla mennä kolme tuntia lähimpään kaupunkiin , kun se kierteli kaikki pikkukylät .
Jos olis viety omalla autolla niin olis kestänyt 20 minuuttia .
Joten kun pääsin perille niin tuuperruin sairaalan ovella ja heräsin seuraavana päivänä ja sanoivat että minulta oli umpisuoli päässyt puhkeamaan leikkaus oli ollut akuutti.
Niin että ei pitäisi koskaan vertailla sairautta jonkun toisen kokemuksiin , itselle oli vähällä käydä huonosti kun ei ollut samoja oireita kun jollain muulla oli ollut
.niin että kaikki keittiölääkärit jotka puhuvat autismista voisivat ensin ottaa selvää asioista ennen kun sanovat mitään. Hyvin loukkaavaa sinänsä kun epäillään ja kerrotaan niitä omia ns tietoja asiasta josta itse asiassa ei tiedetä mitään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kun olin kipeänä kovasti ja olin anopin luona kun mies oli työmatkoilla.vatsaan koski ja oli paha olo.
Sanoin anopille että taitaa olla umpisuoli kysymyksessä , silloin anoppi sanoi että hänen lapsista kahdella on leikattu umpisuoli ettei minulla ole samanlaisia oireita ,viimein pääsin lääkäriin ja hän passitti sairaalaan välittömästi sanoi että oli umpisuoli .
Kesti linja autolla mennä kolme tuntia lähimpään kaupunkiin , kun se kierteli kaikki pikkukylät .
Joten kun pääsin perille niin tuuperruin sairaalan ovella ja heräsin seuraavana päivänä ja sanoivat että minulta oli umpisuoli päässyt puhkeamaan leikkaus oli ollut akuutti.
Niin että ei pitäisi koskaan vertailla sairautta jonkun toisen kokemuksiin , itselle oli vähällä käydä huonosti kun ei ollut samoja oireita kun jollain muulla oli ollut
.niin että kaikki keittiölääkärit jotka puhuvat autismista voisivat ensin ottaa selvää asioista ennen kun sanovat mitään. Hyvin loukkaavaa sinänsä kun epäillään ja kerrotaan niitä omia ns tietoja asiasta josta itse asiassa ei tiedetä mitäänSatun tietämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.niin että kaikki keittiölääkärit jotka puhuvat autismista voisivat ensin ottaa selvää asioista ennen kun sanovat mitään. Hyvin loukkaavaa sinänsä kun epäillään ja kerrotaan niitä omia ns tietoja asiasta josta itse asiassa ei tiedetä mitäänUmpisuoli ja autismi vertailussa. Ei muuta sanottavaa paitsi se, että autismin toteamiseen menee useita kuukausia ja läheiset haastatellaan useaan otteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kello 08:28 olet oikeasti tyhmä
- Anonyymi
Toinen vastaava itse tehty diagnoosi on ADHD. Monet tekevät siitä syyn, kun työnteko, osaaminen tai opiskelu eivät suju laiskuuttaan tai älyn puutteen takia. Harmittaa oikeiden ADHD -ihmisten puolesta! Minä tunnen heitä useitakin ja sieltä löytyy älyä nollasta sataan kuten valtaväestöstäkin.
- Anonyymi
Minulla on pari sukulaista tällä diagnoosilla itse koen heidät ihan tavallisina ihmisinä joskin erityis lahjakkaiden muutamissa asioissa , niin että sekin diagnoosi esiintyy eri tavoilla ei ole mitään universaalia sääntö että kaikki diagnoosin saaneet olisivat samanlaisia
Ehkä keskittymis kyky on yksi asia juuri tässä diagnoosissa siksi ei opinnot suju . En tiedä todellakaan paljoa tästä kirjain yhdistelmästä siksi en osaa kommentoidakaan siitä erityisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on pari sukulaista tällä diagnoosilla itse koen heidät ihan tavallisina ihmisinä joskin erityis lahjakkaiden muutamissa asioissa , niin että sekin diagnoosi esiintyy eri tavoilla ei ole mitään universaalia sääntö että kaikki diagnoosin saaneet olisivat samanlaisia
Ehkä keskittymis kyky on yksi asia juuri tässä diagnoosissa siksi ei opinnot suju . En tiedä todellakaan paljoa tästä kirjain yhdistelmästä siksi en osaa kommentoidakaan siitä erityisestiMinun tyttärelläni todettiin ADHD teini-ikäisenä ja hän sai siihen lääkityksen. Yläastella numerot nousivat todella huonoista erittäin hyviin eli keskiarvo oli 4/5. Lääkitys ei auta kuin oikeata ADHDta, muilla vaikutus on päinvastainen. Hän elää aivan normaalia elämää lääkityksen avulla. KUTEN minäkin verenpainelääkityksellä. Samahan se on, onko vika päässä tai alempana. ADHD on neurologinen vaiva, ei mielenterveyden. Vaikka ei mielenterveydenkään vaivoista läheskään kaikkien tarvitse kärsiä, jos on ohjaava lähipiiri ja oikea diagnoosi ja siihen lääkintä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun tyttärelläni todettiin ADHD teini-ikäisenä ja hän sai siihen lääkityksen. Yläastella numerot nousivat todella huonoista erittäin hyviin eli keskiarvo oli 4/5. Lääkitys ei auta kuin oikeata ADHDta, muilla vaikutus on päinvastainen. Hän elää aivan normaalia elämää lääkityksen avulla. KUTEN minäkin verenpainelääkityksellä. Samahan se on, onko vika päässä tai alempana. ADHD on neurologinen vaiva, ei mielenterveyden. Vaikka ei mielenterveydenkään vaivoista läheskään kaikkien tarvitse kärsiä, jos on ohjaava lähipiiri ja oikea diagnoosi ja siihen lääkintä.
Adhd on aivan eri asia kuin autismi. Autismiin ei ole lääkettä, adhd:n on.
- Anonyymi
Tekeehän lääkäritkin vääriä diagnooseja. Ei ne mitään Jumalia ole, mutta tsemppiä Eveliinalle. Laulaa kuin enkeli.
- Anonyymi
Autismi ilmenee niin monella eri tavalla, kaikki eivät koe sitä samalla tavalla, joillakin lievä juttu, taas toisilla vaikeampi
- Anonyymi
Että saa nimenomaan autismidiagnoosin, on oltava ns täysiverinen autisti. Autismin piirteitä voi olla, mutta silloin ei tule diagnoosia. Tämä on fakta
- Anonyymi
Mistä sä puhut? Ei autismi ole mikään pikku vaiva, vaan se vaikuttaa ihmisen elämään huomattavasti. Lievä autismi, mikä se on? Tutustu siihen mitä on nimenomaan autismi. Erilaisia yksilöllisiä neurologisia poikkeuksia on monella, mutta lääkärin diagnoosi vaatii paljon enemmän kuin yksittäisiä poikkeuksia
- Anonyymi
On varmasti.
- Anonyymi
Onko hänellä oikeasti diagnoosi vai onko tuo omaa päättelyä? Tytär on sosionomi ja hän silloin tällöin joutuu erityisnuorten kanssa tekemisiin vanhempien kanssa, siis vanhempien, jotka ovat itse päätellet nuoren käyttäytymishäiriöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hänellä oikeasti diagnoosi vai onko tuo omaa päättelyä? Tytär on sosionomi ja hän silloin tällöin joutuu erityisnuorten kanssa tekemisiin vanhempien kanssa, siis vanhempien, jotka ovat itse päätellet nuoren käyttäytymishäiriöt.
On saatettu sanoa, että on joitain autismin piirteitä. Täällä tyhmät väittää, kun eivät ymmärrä. Autismi on sellainen piirre, että se kyllä näkyy arjessa ja muussa. Teillä on neljä erilaista autistia siinä ohjelmassa. Jokainen heistä on erilainen, mutta jokaisella heistä on arkielämässä haasteita. Älä lässyttäkö, että tottakai Eveliina on autisti. Edelleen väitän, että sillä VOI olla joki autistinen piirre, mutta diagnoosia ei ole. Tutustukaa itse asiaan. Eveliina julkisuusriippuvaisena bongas suuren suosion saaneen Kirjolla -sarjan ja nyt tuli ns kaapista ulos.
- Anonyymi
Se on nyt muotia olla autisti, adhd tai vähintään kovin ahdistunut.
- Anonyymi
Minä olen törmännyt oikeasti ja todellisesti lapsen ADHDhen. Kovan taistelun jälkeen pääsimme ADHD-keskuksen asiakkaaksi ja sitä myöden asiat ovat alkaneet lutviutua. Myönnän, että on korkea kynnys ja vaikeata saada apua näissä tilanteissa, mutta tekosairaat tai myötätuntoa julkisuuden takia tekevät hallaa oikeasti apua tarvitseville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen törmännyt oikeasti ja todellisesti lapsen ADHDhen. Kovan taistelun jälkeen pääsimme ADHD-keskuksen asiakkaaksi ja sitä myöden asiat ovat alkaneet lutviutua. Myönnän, että on korkea kynnys ja vaikeata saada apua näissä tilanteissa, mutta tekosairaat tai myötätuntoa julkisuuden takia tekevät hallaa oikeasti apua tarvitseville.
Näin on. Tutkimukset on ruuhkautuneet kun nyt kaikki haluavat muotidiagnoosin. Kännykkäriippuvuus tuhonnut keskittymiskyvyn =pitää päästä tutkimuksiin. Oikea adhd on jonossa odottamassa ja vanhemmat, kuten sinä, joutuvat taistelemaan lapsensa puolesta väsymykseen asti.
- Anonyymi
Evelinalla on ihanat reisilihat.
- Anonyymi
Ja kuumottava kakkonen.
- Anonyymi
Voi suakin onnetonta 😫.
- Anonyymi
Evelinalle nostan hattua! Hän kertoo avoimesti olevansa
autismikirjolla, on saanut siitä lääkäriltä diagnoosin.
Täällä jotkut "keskustelijat" ovat selviä valelääkäreitä
eivätkä tiedä autismikirjosta edes perusasioita.
Evelina on lahjakas artisti. Moni autismikirjolainen on
erityislahjakas. Jos ette sitä tienneet niin ottakaa
asioista selvää, jotta ette joudu jatkossakin
naurunalaisiksi. - Anonyymi
rekkalespon näkönen kuvassa
- Anonyymi
Näitkö siis itsesi peilistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitkö siis itsesi peilistä?
Hyvä kysymys 🤭.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst27814558Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1544043PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1303821Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1701718Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3991681En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351649Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn491346Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81111Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok621088Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1181079