Mikä ihmisiä vaivaa, kun pakko hankkia "ylimittaiset" renkaat autoon?

Anonyymi-ap

Auton valmistajan suositukset on hyvä, joten mikä idea on hankkia esim. 50mm leveämmät ja prof. "maksimaalisen matalat"?
Matalaprof. renkaat on todella rumat silmäänkin jotka kärsii ja varmasti kyydissä ollessa korvatkin kärsii!
Ajo-ominaisuudet samalla myös katoaa eli ei kellään kivaa!

28

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyyli ennen terveyttä.

      • Anonyymi

        Tuo sinun pitää perustella.


    • Anonyymi

      Kovastipa sinua tuntuu ärsyttävän toisten valinnat. Miksi?
      Nuoriso on aina kautta aikojen tykännyt jostain, joka setämiehistä ei ole järkevää. Niin oli sinunkin nuoruudessasi….
      Jos joku nuori hankkii autoonsa omasta mielestään tyylikkäät ja näyttävät renkaat vanteineen, niin mitäpä haittaa siitä sinulle on? Tai muuten tuunaa autoaan….
      Kyllä niitä huonompiakin harrastuksia voisi olla….

      • Anonyymi

        No onneksi ne korotetut perät ovat mennyttä aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onneksi ne korotetut perät ovat mennyttä aikaa.

        Vaan oli se korotettu perä ja iso lintulauta päällä tyylikäs näky 70-luvulla.


    • Anonyymi

      Pullukka profiili sopii hyvin pohjoiskoreaan ja Kia maasturiin?😩😖

      • Anonyymi

        Niimpä, 245/75/17 oiva koko


    • Anonyymi

      Kyllä kohtuullinen leventäminen ja madaltaminen tekee usein hyvää myös ajo-ominaisuuksille. Toinen juttu on taas se "teinituunaaminen" kun pilataan auton ominaisuudet ulkonäön alttarille ja usein se liioittelu on oikeasti rumaa vaikka auto olisi kuinka "tontissa" ja raapii pohjastaan hidastetöyssyissä.

      • Anonyymi

        Setämiehen selkä tulee matalaprofiilin kyydissä tärinästä kipeäksi. EU:ssa on harkittu leveiden renkaiden kieltämistä niiden suuremman polttoaineen kulutuksen vuoksi. Turha harkinta, hölmöyttä ei voi säädöksin vastustaa.
        Kurvin voi ajaa nopeammin matalaprofiililla koska se ei "taitu alle" kuten korkea profiili.

        Ostipa naapuri Minin ja tilaukseen laitettiin korkea profiiliset renkaat - matalat tuli ja niillä on vaikeuksia ajaa syrjäseudun lumisilla teillä.
        Ja tämä: Maahantuotavissa autoissa on tehtaalla laitetut matalat profiilit - muuta halutessaan joutuu tilaamaan tehtaalta saakka korkeamman profiilin VANTEET ja renkaat - ne tyyppihyväksytyt! Tyhmyys on kuin sota - ei estettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Setämiehen selkä tulee matalaprofiilin kyydissä tärinästä kipeäksi. EU:ssa on harkittu leveiden renkaiden kieltämistä niiden suuremman polttoaineen kulutuksen vuoksi. Turha harkinta, hölmöyttä ei voi säädöksin vastustaa.
        Kurvin voi ajaa nopeammin matalaprofiililla koska se ei "taitu alle" kuten korkea profiili.

        Ostipa naapuri Minin ja tilaukseen laitettiin korkea profiiliset renkaat - matalat tuli ja niillä on vaikeuksia ajaa syrjäseudun lumisilla teillä.
        Ja tämä: Maahantuotavissa autoissa on tehtaalla laitetut matalat profiilit - muuta halutessaan joutuu tilaamaan tehtaalta saakka korkeamman profiilin VANTEET ja renkaat - ne tyyppihyväksytyt! Tyhmyys on kuin sota - ei estettävissä.

        Uudet autot tulee niillä vanteilla ja renkailla mitä kuhunkin varustetasoon kuuluu. Jos haluaa jotain muuta, niin siitä pitää maksaa lisää ja yleensä ne muutokset tehdään kun auto saapuu Suomeen ja myyjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Setämiehen selkä tulee matalaprofiilin kyydissä tärinästä kipeäksi. EU:ssa on harkittu leveiden renkaiden kieltämistä niiden suuremman polttoaineen kulutuksen vuoksi. Turha harkinta, hölmöyttä ei voi säädöksin vastustaa.
        Kurvin voi ajaa nopeammin matalaprofiililla koska se ei "taitu alle" kuten korkea profiili.

        Ostipa naapuri Minin ja tilaukseen laitettiin korkea profiiliset renkaat - matalat tuli ja niillä on vaikeuksia ajaa syrjäseudun lumisilla teillä.
        Ja tämä: Maahantuotavissa autoissa on tehtaalla laitetut matalat profiilit - muuta halutessaan joutuu tilaamaan tehtaalta saakka korkeamman profiilin VANTEET ja renkaat - ne tyyppihyväksytyt! Tyhmyys on kuin sota - ei estettävissä.

        Millaiset on korkeamman profiilin VANTEET?


    • Anonyymi

      Ei normaalit lihaa syövät työssäkäyvät selllaisia hommaakaan se on ihan teinix-meininkiä tarkoitus on viestittää ympäristölle kuski on degenroitunut 5-vuotiaan lapsen tasolle

      • Anonyymi

        Voi sinua metsien miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua metsien miestä.

        Metsien mies kirjoittaa täyttä asiaa toisin kuin haitakkeet.
        Autoteknikko vuodesta 1969.


    • Anonyymi

      Autoon kannattaa laittaa sellaiset renkaat jotka siihen oikeasti sopii ja valita sen mukaan haluaako painottaa mukavuutta vai ajettavuutta. Itse valitsen ajettavuuden ja tingin hieman mukavuudesta, sillä en pidä tunnottomasta ja heiluvasta autosta.

    • Anonyymi

      non komeet! mä otan aina matalat leveet läskit ja levee vanne, se pitää kovassa mutkassa vetäessä eikä kumi sorra alle! aina tulee vanne ja kumi yli kaaren!

      • Anonyymi

        Ihanaa amista!


    • Anonyymi

      Rengasapinat puhuu kebabrengastuksesta, mutta matkiihan sitä tyyliä böndepojatkin. Esim. jossain savo-kainuussa lippispäät pilaa "autonsa" tuolla tyylillä.

    • Anonyymi

      Uusissa sähköautissa vasta idiotismi oikeinkukkii !AIVAN JÄRJETTÖMIÄ LEVEYKSI Ä JA TUUMA KOKOJA!!!!
      Ja ympäristö on nyt tapetilla ja kaikkien huulilla maailman saatuminen ja aivan hulluja rengaskokoja uusissa tehdas autoissa!

      • Anonyymi

        Painava ja tehokas auto vaatii isommat ja leveämmät renkaat. Onko tämä sinulle uusi ja ihmeellinen asia?


      • Anonyymi

        Voihan kateuden määrää. Renkaat sovitetaan auton ominaisuuksien mukaan tehtaalla ja sitten lisävarusteena tai jälkeenpäin toiset haluaa jotain suurempaa ja mitä sitten? Ei ne tiet siitä kulu jos kantavaa pintaa on enemmän, eikä siitä ilmasto kärsi kuin hörhön harhaisessa mielessä.


    • Anonyymi

      Ja sitten ajetaan kuluneilla renkailla tai jollain kiinanihmeillä, kun ei ole varaa ostaa uusia renkaita leveille 18-tuumaisille vanteille. Ja loput saamme lukea aamun uutisista.

      • Anonyymi

        17 " vanteet alkavat olla minimi, sillä eihän kunnon jarrut enää mahdu pienempiin. Autojen painot ovat nousseet sitten 70-luvun tuplaksi, kuten turvallisuuskin. Enää ei ratti ja polkimet runtele kuskia hengiltäkolarissa. Toki lähteehän henki nykyautoilla yhä, kun oikein yrittää.


      • Anonyymi

        Vai ei ole varaa ostaa renkaita 18 tuumaisille "leveille" vanteille, no kyllä pitää olla talous kovin heikoilla osaamisen ja tulojen tasolla. Kannattaisiko hakea apua talouden hallintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei ole varaa ostaa renkaita 18 tuumaisille "leveille" vanteille, no kyllä pitää olla talous kovin heikoilla osaamisen ja tulojen tasolla. Kannattaisiko hakea apua talouden hallintaan?

        Niinhän se on kun kiinan paskoilla ajellaan kunhan saa leveää ja liian matalaa, pitää ostaa halvempaa ja ,,näkö nyt on makeeta kun on matalaa, mutta käyttö ja mukavuus on menetetty.


    • Anonyymi

      Miten määritellään "ylimittainen" Itse olen laottanut renkaita sen mukaan et saa nopeusmittarin näyttämään oikein jos autossa ei ole sille säätömahdollisuutta.

    • Anonyymi

      MIKSI ei kysymykseen vastata, vaan haukutaan aloitusta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3245
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2303
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1785
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1421
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1271
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1177
    Aihe