Raamatussa ihmisen syntiä kuvataan Jumalan lain rikkomisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana. Synti johtaa ihmisen erottumiseen Jumalasta ja hänen hyväksytyksi tulemisensa menettämiseen. Raamatun mukaan ihmiskunta on syntiinlankeemuksen seurauksena luonnostaan syntinen, ja jokainen ihminen tekee syntiä.
Raamatun mukaan Jumala on pyhä ja oikeamielinen, ja hänellä on oikeus rankaista syntiä. Mutta koska Jumala myös rakastaa ihmisiä, hän tarjoaa syntien anteeksiantoa niille, jotka kääntyvät pois synnistä ja kääntyvät hänen puoleensa.
Raamatun mukaan ihminen tarvitsee jatkuvasti syntien anteeksiantoa, koska hän tekee jatkuvasti syntiä. Kukaan ei ole täydellinen eikä voi täyttää Jumalan vaatimuksia omassa voimassaan. Raamatun mukaan syntien anteeksianto on mahdollista vain uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli ristillä ihmisten syntien tähden. Jumalan rakkaus ja armo ovat siis keskeisiä tekijöitä syntien anteeksiantamisessa.
Raamatussa sanotaan myös että syntien anteeksianto on jatkuva prosessi, joka vaatii jatkuvaa parannuksen tekemistä ja uudistumista. Kristittyjen uskon mukaan Pyhä Henki auttaa ihmistä kasvamaan pyhyydessä ja elämään Jumalan tahdon mukaisesti, mutta syntiä ei koskaan täysin poisteta tässä elämässä. Siksi syntien anteeksianto on jatkuvasti tarpeellista.
Lyhyesti sanottuna Raamattu opettaa, että ihmisen synti erottaa hänet Jumalasta, mutta Jumala tarjoaa syntien anteeksiantoa Jeesuksen Kristuksen kautta. Ihminen tarvitsee jatkuvasti syntien anteeksiantoa, koska hän tekee jatkuvasti syntiä ja koska syntien anteeksianto on jatkuva prosessi, joka vaatii jatkuvaa parannuksen tekemistä ja uudistumista.
Ihmisen tarve syntien anteeksiantoon
19
163
Vastaukset
- Anonyymi
Synti on turha käsite jolla vain syyllistetään yhä kaikkein yksinkertaisinpia.
- Anonyymi
Vaikka synti on käsite, joka herättää monenlaisia tunteita ja ajatuksia, se ei ole turha käsite. Synti voi auttaa meitä ymmärtämään, miksi tietyt teot tai käyttäytymismallit ovat haitallisia yksilölle ja yhteiskunnalle. Synti voi myös auttaa meitä tunnistamaan, mitä hyveitä ja arvoja haluamme edistää ja säilyttää yhteisössämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka synti on käsite, joka herättää monenlaisia tunteita ja ajatuksia, se ei ole turha käsite. Synti voi auttaa meitä ymmärtämään, miksi tietyt teot tai käyttäytymismallit ovat haitallisia yksilölle ja yhteiskunnalle. Synti voi myös auttaa meitä tunnistamaan, mitä hyveitä ja arvoja haluamme edistää ja säilyttää yhteisössämme.
Raamatussa on 10 käskyä, kun niitä noudattaa, ei tarvi mitään vl-liikkeen syntilistaa.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka synti on käsite, joka herättää monenlaisia tunteita ja ajatuksia, se ei ole turha käsite. Synti voi auttaa meitä ymmärtämään, miksi tietyt teot tai käyttäytymismallit ovat haitallisia yksilölle ja yhteiskunnalle. Synti voi myös auttaa meitä tunnistamaan, mitä hyveitä ja arvoja haluamme edistää ja säilyttää yhteisössämme.
Perisynti on todella kirkkojen keksintöä. Raamattu sitä ei tunne
- Anonyymi
Piinasänky kirjoitti:
Perisynti on todella kirkkojen keksintöä. Raamattu sitä ei tunne
Raamattu tuntee sen oikein hyvin
Tosi hyvä kannan otto, mutta painotan lisäksi yhtä seikkaa.
Ero Jumalaan, synnin ja tottelemattomuuden johdosta on tullut niin suureksi, että Hän joutui uhraamaan oman Poikansa, joka sovitti maailman synnin ja tie on auki Jumala- yhteyteen ainoastaan Jeesuksen mukaan niin, että tekee parannuksen Häneen; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Monikaan ihminen ei tätä tietä tiedä, eikä käytä.- Anonyymi
Tuo Raamatun määrittelemä käsitys synnistä kumoaa täysin kirkkojen keksimän perisynnin:
"Raamatussa ihmisen syntiä kuvataan Jumalan lain rikkomisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana."
Pieni lapsi ei ole vielä rikkonut lakia eikä toiminut Jumalan tahtoa vastaan. Syntyminenhän on Jumalan tahdon toteutumista, eikä siten voi olla synti.
Perisyntikäsite on keksitty vain, jotta voidaan puolustaa pienten, viattomien lasten kastamista. Anonyymi kirjoitti:
Tuo Raamatun määrittelemä käsitys synnistä kumoaa täysin kirkkojen keksimän perisynnin:
"Raamatussa ihmisen syntiä kuvataan Jumalan lain rikkomisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana."
Pieni lapsi ei ole vielä rikkonut lakia eikä toiminut Jumalan tahtoa vastaan. Syntyminenhän on Jumalan tahdon toteutumista, eikä siten voi olla synti.
Perisyntikäsite on keksitty vain, jotta voidaan puolustaa pienten, viattomien lasten kastamista.Perisynti on todella kirkkojen keksintöä. Raamattu sitä ei tunne.
Aamen!
Room.
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; (Jeesukseen), sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla .
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,Anonyymi kirjoitti:
Tuo Raamatun määrittelemä käsitys synnistä kumoaa täysin kirkkojen keksimän perisynnin:
"Raamatussa ihmisen syntiä kuvataan Jumalan lain rikkomisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana."
Pieni lapsi ei ole vielä rikkonut lakia eikä toiminut Jumalan tahtoa vastaan. Syntyminenhän on Jumalan tahdon toteutumista, eikä siten voi olla synti.
Perisyntikäsite on keksitty vain, jotta voidaan puolustaa pienten, viattomien lasten kastamista.Tietenkin saivarrellen voisi sanoa että kuolema on se perisynti. Mutta se on kuitenkin kirous, joka tuli Adamin kautta perinnöksi.
Room.
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo Raamatun määrittelemä käsitys synnistä kumoaa täysin kirkkojen keksimän perisynnin:
"Raamatussa ihmisen syntiä kuvataan Jumalan lain rikkomisena ja Jumalan tahdon vastaisena toimintana."
Pieni lapsi ei ole vielä rikkonut lakia eikä toiminut Jumalan tahtoa vastaan. Syntyminenhän on Jumalan tahdon toteutumista, eikä siten voi olla synti.
Perisyntikäsite on keksitty vain, jotta voidaan puolustaa pienten, viattomien lasten kastamista.Raamatussa synti on ero Jumalasta. Se koskee kaikkia. Pieni lapsikin on erossa Jumalasta ja kuoleman orja. Synti on se miksi kastetaan ja miksi Jeesus käski evankeliumia julistamaan
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa synti on ero Jumalasta. Se koskee kaikkia. Pieni lapsikin on erossa Jumalasta ja kuoleman orja. Synti on se miksi kastetaan ja miksi Jeesus käski evankeliumia julistamaan
Raamatussa todella synti erottaa Jumalasta, mutta lapsen kohtako on eri.
Evan rikkomuksen vuoksi Hän on sidottu kuolemaan, mutta niin kauan, kunnes Hän ei erota todellisuutta siitä, mikä on oikea ja mikä väärä, ei Hän ole vastuussa synnistä ja on Jumalan oma Jeesuksessa.
Vastuu tulee vasta sitten, kun tajuaa eron ja sen jälkeen pelastuakseen Hänen tulee tehdä parannus Jeesukseen ja lähteä seuraamaan Häntä.
Jeesus käski kastaa upottamalla, jolloin synnit saa anteeksi. Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Lapsihan ei juuri huutele, ei nouse ja kävele kasteelle.SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Tietenkin saivarrellen voisi sanoa että kuolema on se perisynti. Mutta se on kuitenkin kirous, joka tuli Adamin kautta perinnöksi.
Room.
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;Kuolema on kirous syntiinlakeamisessa, sekä myös maa koki saman.
1 Moos 3;19 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat
Aloittaja ei ilmeisesti tiedä että Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus kantoi koko ihmiskunnan synnit ristille. Yksi kerta!
Tuli kuolemaksi puolestamme, koska synnin palkka on kuolema.
Kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan, hän voitti synnin kuoleman-ja perkeleen vallan.
Tuosta voitosta pääset osalliseksi uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen.- Anonyymi
Eikös Presidentimme jyyri allekirjoittanut ,Kyykäärmeen tappo kiellon.
Kyykäärmeen taposta sai 9 syntiä anteeksi,oliko se nyt määritelty jopa Raamatussa.
Jotenkin tuntuu että Pressamme ei olisikaan vielä luopunut "Puoluejäsenkirjastaan." - Anonyymi
Juu ei kannata huolehtia synneistä. Jeesus ne sovitti kaksi tuhatta vuotta sitten. Nyt voi elää miten haluaa. Myös epäuskon synti on sovitettu.
Ei juuri sovittanut, vaan kantoi, mutta nekin heille, jotka uskovat Hänet luvatuksi Messiaaksi. Usko Jumalaan ei tässä auta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei juuri sovittanut, vaan kantoi, mutta nekin heille, jotka uskovat Hänet luvatuksi Messiaaksi. Usko Jumalaan ei tässä auta.
Mihin hän ne kantoi ja kenelle antoi? Mikä on luvattu messias? Kuka luvan on myöntänyt? Jos hänellä on lupa, mihin hän tarvitsee muiden uskoa häneen?
Tuntuu pinna, että kirjoitat ulkoa opittua tekstiä vailla kontekstia, kuten tapaat sivistyssanaa käyttää. Tuollainen jargoni ei maadoitu mihinkään todellisuuteen.
Tiedätkö, et ehkä tiedä, sen molemmissa, UT;ssä sekä VTssä.
Lue sieltä, myös kantoi löytyy samalla.
Sitten syntien anteeksi antoa on jatkuva, kun sen pyytää Jeesukselta, mutta kuuluu vain Hänen omilleen. Ei muiden omille.
Missä se on Kirjassa, - mutta Jumala tarjoaa syntien anteeksiantoa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Se on Jeesuksen oma juttu, Hänessä on synnin sovitus, ei Jumalassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174926
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2142649Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341715Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697- 281634
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301528Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1501143
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81134Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962