Poliisi pysäytti ja nuhteli. En saanut mukaan sakkoja tai muutakaan. Voiko ne tulla postissa?

Anonyymi-ap

Poliisi pysäytti ylinopeudesta. Autoani oli juuri kolaroitu risteyksessä ja olin saamassa kyseisen auton kiinni, niin poliisi pysäyttikin mut.
Siinä pitivät mulle saarnaa mun törkeästä teosta, eivät välittäneet juurikaan, että autoani juuri kolaroitiin ja hän ei jäänyt paikalle vaan lähti pakoon.
En saanut paikalla mitään lappua, vaan katsoivat ajokorttini ja käskivät hetken rauhoittua ennen kuin ajan kotiin. Nyt aloin miettimään, tuleeko postissa sakkoa tai muuta? Ei ollut juttua

9

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa ei samasta teosta voi rangaista kahta kertaa.

      • Anonyymi

        Miten tuo liittyy aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy aloitukseen?

        Täh ? Olet aivan ulalla eikä juridiikasta ole hajuakaan. Todennäköisesti et ole sitä edes opiskellut ? Poliisin nuhtelu on suullinen huomautus, eli lievin rangaistus. Sen jälkeen ei voi rangaista toista kertaa samasta teosta esim. sakottamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh ? Olet aivan ulalla eikä juridiikasta ole hajuakaan. Todennäköisesti et ole sitä edes opiskellut ? Poliisin nuhtelu on suullinen huomautus, eli lievin rangaistus. Sen jälkeen ei voi rangaista toista kertaa samasta teosta esim. sakottamalla.

        Eli selvisin pelkällä kovalla saarnalla. Se oli aikamoista, mut tosiaan en mitään lappua saanut eivät korttia ottaneet. Eivät edes autosta nousseet. Seisoin siinä heidän ovellaan. Eka kohtaaminen poliisin kanssa ja jäi traumat. Olin tilanteessa muutenkin hysteerinen/itkuinen koska autoani oli juuri kolaroitu ja kyseinen kuski pääse menemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh ? Olet aivan ulalla eikä juridiikasta ole hajuakaan. Todennäköisesti et ole sitä edes opiskellut ? Poliisin nuhtelu on suullinen huomautus, eli lievin rangaistus. Sen jälkeen ei voi rangaista toista kertaa samasta teosta esim. sakottamalla.

        Myönnän kyllä, että pääaineeni oli hallinto-oikeus, eli rikos- ja prosessioikeus ei ole ydinaluettani. Sinulta kuitenkin, kun täällä esiinnyt kaikkien oikeudenalojen erityisasiantuntijana, jonka viesteistä kuitenkin isompi osa on vain asiaan liittymätöntä vittuilua, pyydän lisäargumentaatiota.

        ETL:n mukaan suullinen huomautus voidaan antaa, jos asiassa ei toimiteta (edes suppeaa) esitutkintaa tai se lopetetaan. Rikoslain mukaan sen paremmin suullinen kuin kirjallinenkaan huomautus eivät ole rangaistuksia lievimmän rangaistuksen ollessa rikesakko, joka sekin vaatii vähintään suppean esitutkinnan.

        Pelkkien ad hominemien ohella, voitko siis esittää jotain oikeaa argumentaatiota sille, että esitutkinnatta annettu huomautus olisi juridisesti rangaistus ja ne bis in idem -kiellon mukaisesti estäisi myöhemmin esimerkiksi ylemmän esitutkintaviranomaisen määräämän esitutkinnan ja sen perusteella annettavan rangaistuksen?

        Varsinkin kun kyse lopulta olisi tietysti huomautuksen korvaamisen esimerkiksi sakkorangaistuksella, ei kahden eri rangaistuksen asettamisesta. Kyllä oikeusjärjestelmässä jatkuvasti jo yhden instanssin määräämä rangaistus vaihdetaan toiseksi.


    • Anonyymi

      Poliisi pääsi helpolla, sai olla tekevinään töitä. Ei tavoittanut kolaroijaa, mutta nuhteli toista osapuolta.

      • Anonyymi

        Kun tieliikennelaki 1.6.2020 muuttui , niin pelkät peltikolarit eivät enää kuulu poliisille. Ehkä kysyjä ei ole kertonut täällä kaikkea kolariin liittyvää, minkä vuoksi poliisi on häntä nuhdellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tieliikennelaki 1.6.2020 muuttui , niin pelkät peltikolarit eivät enää kuulu poliisille. Ehkä kysyjä ei ole kertonut täällä kaikkea kolariin liittyvää, minkä vuoksi poliisi on häntä nuhdellut.

        Poliisi saarnasi ylinopeudesta, heidän mielestään kolariasia oli vähäpätöinen. Minä olin se syyllinen kun ylinopeutta ajoin ja yritin tavoittaa kyseisen kuskin niin siitä sain kovat saarnat. Odotin jo että käsketään autoon ja otetaan kortti pois yms. Ei kuitenkaan mitään muuta kuin kortin katsoivat ja käskivät rauhoittumaan, et lopeta kytkeminen yms. Olin siitä peltivauriosta niin kauhistunut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      135
      3693
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      112
      1440
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1269
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1154
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1091
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1048
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      958
    Aihe