Te kansan järjettömät, te tomppelit -milloin tulette järkiinne?

En hauku enkä herjaa, mutta vl-opissa pitää järki ottaa vangiksi ja suu auki uskoa puhujien valheet.

Silloinhan "tullaan tomppelix"? Loogista eikö totta? Mutta tuon ymmärtäminenhän vaatisi järkeä.

Raamattu kertoo järjen vangiksi ottaneista:

Psalmit:
32:9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty.
49:11 Vaan hänen täytyy nähdä, että viisaat kuolevat, että tyhmät ja järjettömät myös hukkuvat ja jättävät toisille tavaransa.
94:8 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit - milloin te tulette järkiinne?
Jeremia:
10:21 Sillä paimenet olivat järjettömät eivätkä etsineet Herraa; sentähden he eivät menestyneet, vaan koko heidän laumansa hajotettiin.
2.Pietarin kirje:
2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa

Hyvää Vappua kaikille! Myös teille "tee se itse" tomppeleille. ☺

7

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bisnesmiehenne tosin eivät ole tomppeleita rahanteon suhteen. Onhan tyhmää sääliä asiakkaita jolla on väliaikaisesti hallussaan minun rahaani Eller hur?

• Anonyymi

Nosto

• Anonyymi

nyt kun olen täälläpäin voisin tehdä kattotarjouksenkin eli ei muuta kuin nimi paperiin katotaan hyvä hinta sitten myöhemmin.

kevään uusi myyntitrendi, eihän tunnu hassummalta.

• Anonyymi

Kiinni vet ja kättä päälle. Sika säkissä, ostos tuntuukin hurskaan järjettömältä.

• Anonyymi

Kyllä täytyy sanoa ettei ole röyhkeydellä mitään rajaa kun luin että Sipilä oli hakenut heti sopeutusavustusta kun kansa pääsi erilleen yhdestä ahneesta !@#$%&¥.

Missä on järki sopii kysyä.

• Anonyymi

Minä tulin järkiini -90 -luvulla, kun älysin, että kannattaa karttaa kaikkia seurapiirejä juurikin tuollaisen aloittajan harrastaman riitaisuuden vuoksi. Niissä muhii viha ja tora muka-rakkauden peiton suojassa.

Aloittajan kirjoitusta suomentaen: en vihaa enkä parjaa, mutta työ ootta aivan psskoja. Sekö on rakkautta? Vihaa se on! Kun Jeesus opetti rakastamaan vihamiestäänkin. Silloin tulisi käyttäytyä niin, että vihamieskin tunnistaa sen rakkauden. Tuollainen on Jeesuksen opetuksen pilkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1873
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1776
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      38
      1587
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1205
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1168
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1012
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      879
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50