En hauku enkä herjaa, mutta vl-opissa pitää järki ottaa vangiksi ja suu auki uskoa puhujien valheet.
Silloinhan "tullaan tomppelix"? Loogista eikö totta? Mutta tuon ymmärtäminenhän vaatisi järkeä.
Raamattu kertoo järjen vangiksi ottaneista:
Psalmit:
32:9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty.
49:11 Vaan hänen täytyy nähdä, että viisaat kuolevat, että tyhmät ja järjettömät myös hukkuvat ja jättävät toisille tavaransa.
94:8 Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja te tomppelit - milloin te tulette järkiinne?
Jeremia:
10:21 Sillä paimenet olivat järjettömät eivätkä etsineet Herraa; sentähden he eivät menestyneet, vaan koko heidän laumansa hajotettiin.
2.Pietarin kirje:
2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa
Hyvää Vappua kaikille! Myös teille "tee se itse" tomppeleille. ☺
Te kansan järjettömät, te tomppelit -milloin tulette järkiinne?
7
217
Vastaukset
Bisnesmiehenne tosin eivät ole tomppeleita rahanteon suhteen. Onhan tyhmää sääliä asiakkaita jolla on väliaikaisesti hallussaan minun rahaani Eller hur?
- Anonyymi
Nosto
- Anonyymi
nyt kun olen täälläpäin voisin tehdä kattotarjouksenkin eli ei muuta kuin nimi paperiin katotaan hyvä hinta sitten myöhemmin.
kevään uusi myyntitrendi, eihän tunnu hassummalta.- Anonyymi
Kiinni vet ja kättä päälle. Sika säkissä, ostos tuntuukin hurskaan järjettömältä.
- Anonyymi
Kyllä täytyy sanoa ettei ole röyhkeydellä mitään rajaa kun luin että Sipilä oli hakenut heti sopeutusavustusta kun kansa pääsi erilleen yhdestä ahneesta !@#$%&¥.
Missä on järki sopii kysyä. - Anonyymi
Minä tulin järkiini -90 -luvulla, kun älysin, että kannattaa karttaa kaikkia seurapiirejä juurikin tuollaisen aloittajan harrastaman riitaisuuden vuoksi. Niissä muhii viha ja tora muka-rakkauden peiton suojassa.
Aloittajan kirjoitusta suomentaen: en vihaa enkä parjaa, mutta työ ootta aivan psskoja. Sekö on rakkautta? Vihaa se on! Kun Jeesus opetti rakastamaan vihamiestäänkin. Silloin tulisi käyttäytyä niin, että vihamieskin tunnistaa sen rakkauden. Tuollainen on Jeesuksen opetuksen pilkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2962676Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001409- 1081261
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831251Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991225Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451063
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75976Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33807