Takertuvat ystävät

Anonyymi-ap

Ystävät ovat tärkeitä....mutta en pidä myöskään siitä että jatkuvasti soitellaan ja odotetellaan tapaamisia, kahvikutsuja yms. Itse olen sosiaalinen mutta tarvitsen myös omaa aikaa...Tämänkin ikäisenä haluan vielä olla toimelias ja harrastaa kaikenlaista mistä pidän ja sekin ottaa aikansa. Miten pitäisi toimia että saisi ystäviään ymmärtämään ettei aina jaksa olla tavoitettavissa? En myöskään haluaisi suututtaa ketään, harvakseen olisi kivakin pitää yhteyttä.

25

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos olet puhekykysi menettänyt niin älä vastaa puhelimeen.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17842734n

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Enpä usko, että sinunlaiseesi ihmiseen kukaan takertuu.

• Anonyymi

Korkeintaan imukalat, jos Juhannuksena hukkuu.

• Anonyymi

Ei tarvi vastata aina puhelimeen. Tai puhelimeen vastatessa toteaa, että nyt ei ehdi puhumaan soittelen myöhemmin. Ite olen aikanaan sanonut läheisilleni jos haluavat tulla luokseni enkä halua/jaksa ottaa vastaan, niin saatan sanoa, että on muita suunnitelmia. Ymmärtävät :).

• Anonyymi

Jatkan vielä, sama sopimus on lasten ja ystävien kesken, jos tai kun heillä on samankaltainen jaksamaton tilanne. Soittelen heille myöhemmin tai tavataan toisella kertaa. Toimii!

• Anonyymi

Jos ei tähän ikään ole oppinut sanomaan, että minulla on muuta menoa,
      niin on aika avuton ja sinun ehdoillasiko vain tapaat ystäviäsi,
      jotka "ovat tärkeitä sinulle" ?

• Anonyymi

Pidättekö soittovuoroista tiukasti kiinni?
      Soitin vanhalle luokkakaverille yli kuusi vuotta sitten, ja ei ole puhelin pirissyt, vai pitäisikö itse soittaa kuulumiset?

• Anonyymi

Mitä ihmeen soittovuoroja ? Ei tässä mitään alakoululaisia olla.

• Anonyymi

Narsistin provoaloitus. Ei ole saanut tarpeeksi huomiota.

• Anonyymi

Voiko ihminen olla vielä 70-vuotiaana niin sosiaalisesti taitamaton,
      että pitää pyytää 70 plussasta (!!!) neuvoa ???

• Anonyymi

Sinä siis täydellinen ihminen.

• Anonyymi

Ei liity taitamattomuuteen. Monet ihmiset ovat hyvänlaisia, auttavat ystäviään eikä halua tai saa sanotuksi vastaan. Ja osa meistä ihmisistä on hyvinkin riippuvaisia ystävistä/tuttavista ja saattaa syntyä tilanteita jotka ahdistavat avuliasta henkilöä. Sananlaskuissa on erinomainen elämänviisaus " Älä astu ystäväsi huoneeseen liian usein, ettei se vihaksi muutu". Jotenkin näin se meni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei liity taitamattomuuteen. Monet ihmiset ovat hyvänlaisia, auttavat ystäviään eikä halua tai saa sanotuksi vastaan. Ja osa meistä ihmisistä on hyvinkin riippuvaisia ystävistä/tuttavista ja saattaa syntyä tilanteita jotka ahdistavat avuliasta henkilöä. Sananlaskuissa on erinomainen elämänviisaus " Älä astu ystäväsi huoneeseen liian usein, ettei se vihaksi muutu". Jotenkin näin se meni.

Ei tarvitse sanoa vastaan, jos sanoo, että on muuta menoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä siis täydellinen ihminen.

En ainakaan sellainen tumpelo kuin aloittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse sanoa vastaan, jos sanoo, että on muuta menoa.

Juuri sitä tarkoitan. Ite olen ollut se ystävä, joka soitteli parhaalle ystävälleen päivittäin (paitsi en vkloppuisin )korona-aikana yksin kun olin. Jossakin vaiheessa huomasi, että hän oli vaisu. Tulkitsin sen että hän oli väsynyt puheluihini ja sanoin hänelle että sanoo ettei nyt jaksa jutella tai ei vastaa puhelimeen. Laitan sitten viestin kun on asiaa ja kun ei ole asiaa kirjoitan, että puheripulia vaan olisi pukannut. Näin itse toimin.

• Anonyymi

Kolmen kympin ihmisolio.

• Anonyymi

Aloittaja.
      Jo on sulla pulma, aito vai tekaistu?
      On aika teennäistä syytellä ystäviä yhteydenotoista.
      Miksi sanot heitä ystäviksi?
      Beng

• Anonyymi

On myös äitejä, jotka soittavat päivittäin lapselleen jopa töihin.

• Anonyymi

On "vaikea" pulma, mutta aika kyllä hoitaa pulmat pois . . .

• Anonyymi

Kohtuus kaikessa. Minulla taas "ongelma" toisin päin. Katsoin juuri tänään puhelimen muistista, että olen puhunut puhelimessa ystävän kanssa viimeksi 24.3.2023, joten ei ole kukaan kaivannut pitkään aikaan, eikä sekään tunnu kivalta.

• Anonyymi

Silloin kun tuli vielä naukkailtua, niin tuiterissa tuli soiteltua, tuntui olevan puheltavaa.
      Selvinpäin ei viitsi tyhjänpäiväsiä höpötellä.

• Anonyymi

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin hiprakassa olevan kanssa 'keskustelu'.
        Mitä keskustelua se on? Nix.
        "Selvinpäin tyhjänpäiväisiä höpötellä".
        Voisitko vähän ajatella sitä toista, etkä vain itseäsi.
        Eikö ole tapana kysyä:"Hei, mitä kuuluu?"
        Voitko olla varma, ettet tarvitse ystäviä jossain elämän tilanteessa?
        Arvosta heitä, jos yliarvostat itseäsikin.
        Ilkeyttä ystäviltä ei tarvitse sietää.
        Beng

• Anonyymi

Itselläni ei juurikaan ole ystäviä, enää, olen ikään kuin katkonut välejäni heihin, en halua tavata. Joidenkin kanssa olen harvoissa puhelinkeskusteluissa.

Ja puhelineston laitoin eräälle, jonka jokunen vuosi sitten tajusin tosi sairaaksi yksilöksi ja vuosikymmenten epärehelliseksi hyväksikäyttäjäkseni, narsistiksi. Narsisti vie voimat kaikilta joiden kanssa joutuu tekemisiin.

https://www.terve.fi/teemat/narsismi

Jos narsisteja muka on vain 1% koko väestöstä, ne kaikki ovat jo pikkulapsesta asti olleet kokoontuneina minun ympärilleni! Katson olevani narsismin, jos monen muunkin rikollisuudenlajin pitkäaikainen uhri. Ilmeisesti molemmat vanhempani olivat narsisteja, erilaisia, mutta ahdistavia. Ja vielä viimeaikaisessa ystäväpiirissäni on ollut (äkkiä laskien) ainakin 4 aikuista narsistia.

Itsessäni en ole havainnut nimenomaisia narsismin piirteitä, sillä tunnen empatiaa ja osaan ottaa myös muita huomioon. Etenkin vastaavat, aidot, mahd. rikosuhrit saavat itseltäni henkistä tukea. Pidän tätä peräti pyhänä velvollisuutenani: jokaisella meistä on mahdollisuus ja velvollisuuskin auttaa, jos näemme lähellämme jonkun, mahd. henkisen väkivallan uhrin.

Yksin eläen ja etäisesti nettituttavuuksia ylläpitäen voin valita hetken ja esim. foorumin, missä jutustella ja jos alkaa kovin keittää, poistua koneelta, vaihtaa porukkaa fiksumpaan. Tämä 70-forkka ei (ainakaan) vielä ole onnistunut haavoittamaan itseäni. Yritän varoa täällä, etten osallistuisi riitaisiin ketjuihin, tai vastaisi riitaisille ihmisille.

Virheen tehtyään, voi aina huilata ja pitää taukoa. Miettiä myös omaa käytöstään. Esim. hermonsa menettäneen tulee siis tajuta, että poistuu sieltä, missä provosoidaan: ei suostua uhriksi ja näin ehkä, peräti riidan syntipukiksi!

• Anonyymi

Provoilijat kuvittelevat voittaneensa, kun ovat vaientaneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      259
      6586
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      211
      6144
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      38
      5630
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      144
      4937
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      23
      3746
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      183
      3678
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3435
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      33
      3123
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      317
      2730
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      27
      2585
    Aihe