Valmistuin kaksi vuotta sitten kesäkuussa tieto- ja viestintätekniikka-alan ammattilaiseksi, mutta töitä ei ole tarjolla minnekkään. Syksystä 2021 yrittänyt tarjota itseäni, mutta paikkaa ei ole auennut. Joten uuden ammatin opiskelu kiinnostaisi todella. Kannattaa todella miettiä mihin itsensä kouluttaa. Kyselisin millaisia kokemuksia palstalaisilla on :
- Liiketoiminta alasta
- Puhtaus- ja kiinteistöpalvelu alasta
Toisen ammatin opiskelu harkinnassa
10
353
Vastaukset
- Anonyymi
mistä tiedät että olet tieto- ja viestintätekniikka-alan ammattilainen.
- Anonyymi
Mä oon datanomi.
- Anonyymi
Haluaisin kuulla kokemuksia:
Liiketoiminta-alasta (merkonomi)
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualasta (toimitilahuoltaja, kodinhuoltaja, kiinteistönhoitaja)- Anonyymi
Kaikki matalapalkka-aloja. Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalla kuitenkin töitä.
- Anonyymi
Jos haluat puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalle, vältä Omnian koulutustarjontaa. Tällä palstalla on pari keskustelua Omniasta.
Jos haet merkonomiksi, varmista, että koulutussopimuksen työpaikassasi on tarjolla monipuolista työtä - ei pelkkää manuaalista arkoistointia ja kahvinkeittämistä.
- Anonyymi
Kiitos neuvoista!
- Anonyymi
Haluaisin kuulla lisää kokemuksia. Kiitos jo etukäteen.
- Anonyymi
Lisää kokemuksia, kiitos.
- Anonyymi
Suosittelen merkonomiopintoja. Yllättävän hyvin työllistyy kaupan alan työtehtäviin ja asiakaspalvelutehtäviin.
- Anonyymi
Kuinka helppoa on päästä opiskelemaan toista alaa?
Merkonomeille ja toimitilahuoltajille on varmasti työpaikkoja hyvin tarjolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346