Islamin viestin ydin on, että Jumala on yksi

Anonyymi-ap

Islamin ydin on Jumalan ykseys. Se että Jumala on yksi – kaikissa sanan merkityksissä.

Ei voi esimerkiksi sanoa, "Jumala on yksi ja se-ja-se on myös Jumala."

Ei voi sanoa, "Jumala on yksi; aurinko on jumala ja kuu on jumala."

Ei voi sanoa, "Jumala on yksi ja me olemme kaikki Jumalia."

Ei voi myöskään sanoa, "Jumala on yksi, mutta jakautunut kahteen/kolmeen/kymmeneen osaan."

Kaikki nämä lausahdukset ovat ristiriitaisia ja epäloogisia.

Ihminen ei voi olla muslimi jos hän ei ymmärrä Jumalan ykseyttä ja liittää Jumalalle kumppaneita, lapsia, vanhempia, vaimoja tai mitään mukamas yhdenvertaista.

55

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totuus on iäti että Jumala on yksi. Se on ratkaisu kaikkia uskontoja ajatellen. Jumala on Suurin ja tutkimaton sekä Koraanin mukaan paras Luojista. Mutta TODELLISUUDESSA on olemassa islamin lisäksi muita uskontoja joilla on omat käsitykset ylijumalista ja luojista.

      Totuus johtaa sielun lohdutukseen ja pelastukseen. Mutta todellisuus pitää myös kyetä tunnustamaan faktaksi. Sunna kertoo että islam joutuu kokemaan monta takaiskua uskon asioiden suhteen. Mutta taistelee miekan avulla kunnes jokainen lausuu uskontunnustuksen ja maksaa Zakat veron.

      Pahinta lienee synkretismi. Monet kristittyjen lahkot käyttävät sunnaa mutta eivät tunnusta islamia silti.

      Mä oon kiinnostunut kaikista uskonnoista, mutta lohdun sielulle saa vain uskomalla yhteen Jumalaan. Intian uskonnot kiehtoo oppinsa synkretismillä ja tietojen syvyydellä. Itse pidän esim. Vasudeva ja Korkein Herra sanojen viitaavan Allahiin Intiassa.

      Kaikki muut uskot tulevat olemaan petollisia ja valheellisia paitsi usko yhteen Jumalaan. Intian Mahabharata teos kertoo esim. Maailmansodasta jossa teurastetaan yli 400 miljoonaa asukasta. Islam on selkeä Rauhan uskonto esim. Verrattuna raamatun sotafantasioihin. Mä valitettavasti en kykene yksin islamia pitämään ainoana, vaan kaikki pyhät kirjat kiinnostaa. Kumpa Mahdi toisi voiton islamin puoleen.

      • Anonyymi

        Miten kristityt muka käyttää sunnaa kun eivät edes tiedä mikä se on?

        Kyllä Mahdi tuo voiton, mutta yksilön oikea voitto on taivas, joten et välttämättä ole Mahdin tulossa todistamassa. Muslimin ensisijainen tavoite on taivas - ei poliittinen voima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kristityt muka käyttää sunnaa kun eivät edes tiedä mikä se on?

        Kyllä Mahdi tuo voiton, mutta yksilön oikea voitto on taivas, joten et välttämättä ole Mahdin tulossa todistamassa. Muslimin ensisijainen tavoite on taivas - ei poliittinen voima.

        Salaam!

        En ole vielä kovin paljoa Sunnaa lukenut, mutta se vähäkin mitä olen lukenut on saanut minut törmäämään silloin tällöin juttuihin joita esim. helluntailaiset käyttää evankelioidessaan uskottomia. Esim. kun Sunna sanoo jotenkin että Joka pitää islamia tai Profeettaa (saas) riittävänä eikä muuta tarvita niin juuri samoja sanoja eräs Helluntailainen käytti minuun Jeesuksen asettaen Profeetan (saas) paikalle vain.

        Mä painotan luottamusta Mahdiin sen tähden kun olen sunnasta lukenut eräitä profetioita islamin joutumisesta vaikeuksiin. Esim. Koraani kielletään, meneminen 73 lahkoon jne. Mä luotan siihen, että Mahdilla on niin oikea oppi ja usko sekä sanat ja esimerkillinen käytös jotta mikään kirous ei hänen aikanaan voi kohdata islamia. Toivottavasti en ole väärässä.


        Salaam!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaam!

        En ole vielä kovin paljoa Sunnaa lukenut, mutta se vähäkin mitä olen lukenut on saanut minut törmäämään silloin tällöin juttuihin joita esim. helluntailaiset käyttää evankelioidessaan uskottomia. Esim. kun Sunna sanoo jotenkin että Joka pitää islamia tai Profeettaa (saas) riittävänä eikä muuta tarvita niin juuri samoja sanoja eräs Helluntailainen käytti minuun Jeesuksen asettaen Profeetan (saas) paikalle vain.

        Mä painotan luottamusta Mahdiin sen tähden kun olen sunnasta lukenut eräitä profetioita islamin joutumisesta vaikeuksiin. Esim. Koraani kielletään, meneminen 73 lahkoon jne. Mä luotan siihen, että Mahdilla on niin oikea oppi ja usko sekä sanat ja esimerkillinen käytös jotta mikään kirous ei hänen aikanaan voi kohdata islamia. Toivottavasti en ole väärässä.


        Salaam!

        ONKOS JO LUVASSA TUONPUOLEISESSA KIVENPYÖRITYKSESTÄ AINAKIN 72- NEITSETTÄ TARJOLLA JA KAIKKI MUUKIN ILMAISUUS TAATTUA ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaam!

        En ole vielä kovin paljoa Sunnaa lukenut, mutta se vähäkin mitä olen lukenut on saanut minut törmäämään silloin tällöin juttuihin joita esim. helluntailaiset käyttää evankelioidessaan uskottomia. Esim. kun Sunna sanoo jotenkin että Joka pitää islamia tai Profeettaa (saas) riittävänä eikä muuta tarvita niin juuri samoja sanoja eräs Helluntailainen käytti minuun Jeesuksen asettaen Profeetan (saas) paikalle vain.

        Mä painotan luottamusta Mahdiin sen tähden kun olen sunnasta lukenut eräitä profetioita islamin joutumisesta vaikeuksiin. Esim. Koraani kielletään, meneminen 73 lahkoon jne. Mä luotan siihen, että Mahdilla on niin oikea oppi ja usko sekä sanat ja esimerkillinen käytös jotta mikään kirous ei hänen aikanaan voi kohdata islamia. Toivottavasti en ole väärässä.


        Salaam!

        En tiedä mistä puhut että ei tarvita muuta.. Islamissa, kuten kaikissa uskonnoissa, olennaista on kyllä usko itsessään, mutta Islamissa usko yksin ei riitä. Tarvitaan myös tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä puhut että ei tarvita muuta.. Islamissa, kuten kaikissa uskonnoissa, olennaista on kyllä usko itsessään, mutta Islamissa usko yksin ei riitä. Tarvitaan myös tekoja.

        Se on vain yksi Hadith ja samaa asiaa kuvastaa oppi siitä että Muhammed (saas) on profeettojen sinetti.

        En tarkoittanut muuta kuin että mun mielestä hadith merkitsee että islamin kun on valinnut uskokseen ei tarvitse enää muita uskontoja havitella tai paluuta takaisin niihin. Sillä Islam saa 100 vuoden välein Mujaddid uudistajan.

        En ottanut kantaa siihen miten islamia kuuluu harjoittaa, vaan että Islam toki hyväksyy kaikki enkelit ja Jumalan kirjat yms, mutta on ylempi monin tavoin muita uskontoja ja RIITTÄVÄ KENEN TAHANSA USKOKSI.

        Salaam!

        Anteeksi että kirjoitan vähän sekavasti ja vaikeasti ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vain yksi Hadith ja samaa asiaa kuvastaa oppi siitä että Muhammed (saas) on profeettojen sinetti.

        En tarkoittanut muuta kuin että mun mielestä hadith merkitsee että islamin kun on valinnut uskokseen ei tarvitse enää muita uskontoja havitella tai paluuta takaisin niihin. Sillä Islam saa 100 vuoden välein Mujaddid uudistajan.

        En ottanut kantaa siihen miten islamia kuuluu harjoittaa, vaan että Islam toki hyväksyy kaikki enkelit ja Jumalan kirjat yms, mutta on ylempi monin tavoin muita uskontoja ja RIITTÄVÄ KENEN TAHANSA USKOKSI.

        Salaam!

        Anteeksi että kirjoitan vähän sekavasti ja vaikeasti ymmärtää.

        tehkääs temppuja mitäs tykkäätte MUHAMETTINNE KANSSA JA KERA

        KATOKAAS - KUN TEILTÄ PUUTTUU SE YKSI JA SEN MUKANA KAIKKI


    • Anonyymi

      Miten uskontoonne on pahhuus niinkin kovasti esillä ja sarjalait ja kivi, jota kierrätte ja kumarratte alvariinsa ???
      JA MUIHIN MAIHIN TUNKEUTUMINEN ON TEILLÄ AIVAN KUNIASSANNE SIITÄ MITÄEN METAKKAA JA HUUTOA ALVARINSA MUITA VÄÄRÄTUSKOISIKSI MEINAATTE JA RASEIKSI JOS ETTE PÖYTIIN ENSINMÄISINÄ PÄÄSE...

      • Anonyymi

        Mikä pahuus? Mitä pahaa sharia laissa muka on?

        Ei kukaan kivelle kumarra eikä edes kierrä sitä (Muslimeista). Me kierretään Kaabaa koska niin on käsketty pyhiinvaelluksella tekemään.

        Kaikki maa on Allahin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pahuus? Mitä pahaa sharia laissa muka on?

        Ei kukaan kivelle kumarra eikä edes kierrä sitä (Muslimeista). Me kierretään Kaabaa koska niin on käsketty pyhiinvaelluksella tekemään.

        Kaikki maa on Allahin.

        Luulette vain allhin orjat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pahuus? Mitä pahaa sharia laissa muka on?

        Ei kukaan kivelle kumarra eikä edes kierrä sitä (Muslimeista). Me kierretään Kaabaa koska niin on käsketty pyhiinvaelluksella tekemään.

        Kaikki maa on Allahin.

        Allanin ei allahin


    • Anonyymi

      Islam elää mennyttä aikaa ja siksi tämä on täysin tyssätävä näillä suomi helvetöidä.

      • Anonyymi

        Mihin ovat levitäytyneet:
        - seutu on tuhohottu näiten järettömyyksillä ja alkukantaisilla tavoilla.


      • Anonyymi

        Uskokoo ihminen mihin tykkää,,, mutta se on näiten tuhoisat tavat laumoin - joka vapaan elämä tuhoaa tyystin vapailta ihmisiltä, tämä on se kauhein pointi näissä.

        JA TÄMÄ KAIKKI ON JO SUOMESSAKIN NÄHTÄVILLÄ


      • Anonyymi

        Suomalaisten on nyt viimeistään avattava silmämme totuutta näkemään ja pitämään suomi omissa käsissämme.


    • Anonyymi

      Näähän valuu suomen ilmaisuuksiin tuhot mielissä.

    • Anonyymi

      Jeesus on paras Opettajamme. Hän opetti näin:
      "Etkö usko, että minä olen Isässä (Jumalassa) ja Isä on minussa? " Joh. 14:10.
      Isä on siis Jeesuksessa ja Jeesus on Isässä. Tämän tähden Jeesus sanoi myös: "Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu." Joh. 10:9.
      Kukaan ei siis pääse Taivaaseen eikä Paratiisiin muutoin kuin Jeesuksen kautta, tulemalla ensin Hänen luokseen. "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!" Joh. 14:6.

      Isä Jumala toimii ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta. Siksi Jumalan kuuloon ei mene yhtäkään rukousta ellet rukoile Jeesuksen nimessä.
      Ota jo tänään vastaan Jeesus Kristus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin sinusta tulee Jumalan lapsi. Ja sitten pääset tämän elämän jälkeen Taivaaseen. Muuten joudut helvettiin. Mutta Jumala ei tahdo sinun menevän sinne.

      .

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi olevansa lähetetty Vain israelilaisille. Oletko sinä israelilainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi olevansa lähetetty Vain israelilaisille. Oletko sinä israelilainen?

        Jeesus sanoi juutalaisille opetuslapsilleen:
        "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta (Jaakobin jälkeläisistä). Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." Joh. 10:16.
        Hän sanoi tässä, että syntinsä anteeksi saaneet ja Israelin Jumalan kanssa yhteyteen tulleet ovat kaikki YHTÄ PELASTUNEIDEN LAUMAA, joilla on yksi Paimen, Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi juutalaisille opetuslapsilleen:
        "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta (Jaakobin jälkeläisistä). Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." Joh. 10:16.
        Hän sanoi tässä, että syntinsä anteeksi saaneet ja Israelin Jumalan kanssa yhteyteen tulleet ovat kaikki YHTÄ PELASTUNEIDEN LAUMAA, joilla on yksi Paimen, Jeesus Kristus.

        "Myös muita lampaita", okei, oletko sinä yksi niistä vai ja millä perusteella? Jos Jeesus olisi tarkoittanut kaikkia "lampaita" siis kaikkia eläviä ihmisiä silloin ja tulevaisuudessa maailman loppuun saakka, olisi hän oletetusti sanonut niin.

        Missä hän sanoi että syntinsä anteeksi saaneet...?


    • Anonyymi

      Tämä on näin.

    • Anonyymi

      Islamin tuhoisuus on hemmo yhteiskuntien tuhoamista menneiseen aikaan aivan houruloiksi järetömyyksin.

      • Anonyymi

        Väärän profeetan uskonto. Varastettu juutalaisuudesta, kristinuskosta ja muista varhaisemmista uskomuksista, ja muokattu maailman valloitusta varten alistamalla yksinkertaiset ihmiset täysin. Ja pitämällä heidät yksinkertaisina. Voi pyhä yksinkertaisuus.


    • Anonyymi

      Islamissa on liedot lähettiläät,,, jotka valtausmielin pyrkivät runnomaan tuhoavia tapojaan joustaviin kultuureihin tuhot mielissään.

      JA TÄMÄ KAIKKI ON NÄHTÄVISSÄ JOKA PAIKASSA MIHIN OVAT EDENNEET

      • Anonyymi

        Siinä on Jumaluus kaukana,,, jos näitten annetaan vapaasti levitäytyä ja tuhota vapaita elämän yhteiskuntia sairausmiellillän täysin elämälle kelpaamattomiksi.


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on ainoa Pelastaja. Vain Hän on sovittanut syntimme sijaisuhrillaan, verellään ja kuolemallaan sekä voitollisella ylösnousemuksellaan.
      Hän osti meidät itselleen ikuiseksi kuningaskunnaksi. Ilm. 1:5,6.

      • Anonyymi

        KIVI SE ON JOTA KUMARTAVAT IKUISESTI, SILLÄ MERKITYT


    • Anonyymi

      MAA OTTAA OMANSA JA MULTA SYÄ LOPUT
      - en ymmärrä mikä merkitys tällä on, matkallamme

      VAIHTOEHTOJA ON VAIN YKSI

    • Anonyymi

      Muslimeita on paljon kääntynyt kristityiksi. He ovat antaneet elämänsä kokonaan Jumalalle ottaessaan vastaan Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajaksi. Nämä ex-muslimit ovat kristittyjen parhaimmistoa. He ovat Jumalalle erityisen rakkaita.

      • Anonyymi

        Huomattavasti enemmän ihmisiä kääntyy kristinuskosta islamiin kuin toisin päin. Islamista lähtevät ovat aina niitä islamia harjoittamattomia, jotka eivät tykkää kun on paljon sääntöjä. Kristinuskossa saa tehdä mitä vaan, koska Jeesus.


    • Anonyymi

      Luulevatkos nää suomen täyttävänsä ja tuhoavansa tavoilleen ?

    • Anonyymi

      Tuhoaminen on näille PYHYYTTÄ ja KUNNIAKASTA.

    • Anonyymi

      Passaakos tätä valoa tähän oikkein pistääkkää esillekään USKON SIEMENESTÄ ?
      ----
      Matteuksen evankeliumi 13:31-33

      ”Jeesus esitti heille myös tällaisen vertauksen:
      ’Jumalan valtakunta on kuin sinapinsiemen, jonka mies kylvi maahansa. Se on pienin kaikista siemenistä, mutta kun sen taimi kasvaa täyteen mittaansa, se on puutarhan kasveista suurin. Lopulta se on kuin puu, niin että taivaan linnut tulevat ja pesivät sen oksille.’

      Vielä hän esitti heille toisen vertauksen:
      ’Jumalan valtakunta on kuin hapate. Kun nainen sekoitti sen kolmeen vakalliseen jauhoja, koko taikina happani’.”

      • Anonyymi

        Uskon Siemen on jokahetkistä elämää, ei tämä ole mitään mennyttä kerraten

        KAIKKEUS VALMISTAA MEILLE JOKAHETKISTÄ POLKUAAN

        Mutta - MITÄ ISLAM ON vanhojen fraasien kiertämistä kiven ympärillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon Siemen on jokahetkistä elämää, ei tämä ole mitään mennyttä kerraten

        KAIKKEUS VALMISTAA MEILLE JOKAHETKISTÄ POLKUAAN

        Mutta - MITÄ ISLAM ON vanhojen fraasien kiertämistä kiven ympärillä

        Kaikkeus on kiveä kovempi ja Jumalaa ankarampi. Se vähä minkä olen oppinut sitä tuntemaan vaikuttaa siltä.

        Ette kai te kerro Kaikkeudesta perättömiä valheita tai toiveunia hellyyttä kaipaavan miehen. Ei kaikkeus ole hellä ainakaan kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeus on kiveä kovempi ja Jumalaa ankarampi. Se vähä minkä olen oppinut sitä tuntemaan vaikuttaa siltä.

        Ette kai te kerro Kaikkeudesta perättömiä valheita tai toiveunia hellyyttä kaipaavan miehen. Ei kaikkeus ole hellä ainakaan kaikille.

        Kaikkeus on kaiken takana ylläpitäjänä ja luojana ja pisti mailman tyhjyyteen elämän pystyyn IKUISUUTTAAN.

        Elämä on ikuista taaplaamista hyvineen ja huonoineen, koska emmi ikuista hyvyyttä kestäisi.
        - Kaikkeuden anteeksianto on myös täydellistä LUOJAMME HYVYYTTÄ
        - MIKÄ JEESUS KUVAELMIN TUUAAN ESILLE


    • Anonyymi

      Orpo väläyttää perussuomalaisempaa maahanmuuttopolitiikkaa – ”Vaalituloksen pitää näkyä”

      Helsingin poliisi palautti neljä henkilöä Irakiin – Palautetuilla rikostuomioita
      Poliisin mukaan henkilöiden palautus sujui hyvin.

    • Anonyymi

      Allahin luoma pimeys hävittää ELÄMÄN VALON IHMISELTÄ.

      PIMEÄ LUHYTNÄKÖISYYS ON LUULO, JOLLA ÄKKISELTÄÄ LUULEE OLEVANSA ELÄMÄNSÄ HERRA

      TULEVAT KOKEMAAN TÄMÄN VIELÄ KARVAASTI.

      • Anonyymi

        Allahin opetus on - kun teet tämän sinut palkitaan tällä.

        VOIKOS PIMEYS OLLA PIMEÄNPÄÄ ?


    • Anonyymi

      Jeesus Kaikkeus on USKON esilletuloa,,, mitä KIRJANOPPINEET EIVÄT KÄSITÄ

      VAAN LARAAVAT KIRJOJAAN MITÄÄN TOTUUTTA LÖYTÄMÄTTÄ

      JEESUS OLI ALUSTA JA JATKUU ja JATKAA IANKAIKKISUUTEEN

      HÄN ON ELÄMÄN KUNIGAS elikkä elävä usko on tätä ja jokaisen saatavilla.

    • Anonyymi

      Islam on on paremminkin diktaattori,joka kahlitsee empaattisen ajattelun kehittymisen puhdasoppisella vangitsemisella!

      • Anonyymi

        Islam elää maalista helveteä ja sitä ylläpitää säänöillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islam elää maalista helveteä ja sitä ylläpitää säänöillään.

        Mukas taivaskin on näitein neitseilyitä, on tämä kokonaisuus näillä täyttä kaistaa pahhuutta kaikki.


    • Anonyymi

      Koskas islamissa näinen nostetaan tähän asemaan ja vapauteen, meneekös miljoonia vuosia vielä ?

      >> Niittykukkaset Reijo Taipale

      • Anonyymi

        Muutamalla sanalla kerrotaan kaikkeus tuntein ja totuudellisesti yhteenkuuluvaisuus.


    • Anonyymi

      Monoteismi eli yksijumalaisuus kukoisti Israelissa Tuomarien aikana joka oli köyhää ja ahdistavaa aikaa. Mutta sitten alkoi muu palvonta kun Israel valitsi kuninkaan pappeuden asemesta. Ja kuninkaan valtaistuin siunattiin ikuiseksi ja Salomo otettiin Jumalan Pojaksi.

      Tuleva Jumalan valtakunta 2028 perustuu jälleen köyhyyteen ja ahdingoihin ja on monoteistinen jos Jumala suo? Mutta on kyllä olemassa myös polyteismiin, kuninkaan teismiin yms. Viittaavia agendoja ja suunnitelmia Jumalan valtakunnan suhteen.

      Jumala kykenee poistaan sodan ja armeijat, mutta se ei ole ikuinen ratkaisu sillä talouselämä tarvitsee armeijan olemassaolon pärjätäkseen.
      Monoteismi ei yksinomaa fundamentalistisena kelpaa, vaan pitää olla Kuningas, Lähettiläs tms.

      Paras ja täydellinen Monoteismi kyllä varmasti tulee olemaan suppean piirin tai kansan asia. Vieraat kansat on sotatanner ja omaa monia omia jumalia. Kun taas tuo yksi suppea piiri eli eliitti elää tuhansia sukupolvia ja muut sortuu kolmen tai neljän sukupolven eli 500 vuoden kuluessa.

      Suomi sai katolisen uskon 1000, mutta sortui 1500 luterilaisuuteen. Ja nyt on taas 2000 uusi sortuminen edessä. Sillä tuhansiin sukupolviin elää vain pieni eliitti.

      • Anonyymi

        ISLAMILLA EI OLE ELÄMÄN OSUUTTA


    • Anonyymi

      Minä olen minä, mutta ruumiini on myös minä, mutta ei koko minuuteni. Sieluni on minä, mutta ei koko minuuteni. Henkeni on minä, mutta ei minuuteni. Minä olen ruumis, sielu ja henki. Jumala loi Aatamin omaksi kuvakseen ja me olemme Aatamin kuvia. Jumala on yksi. Jumala on kolmiyhteinen; ruumis (Jeesus), sielu (Isä Jumala) ja henki (pyhä henki).

      Kiellätkö sinä sen, että sinun ruumiisi on olemassa ja että se on osa sinua? Vai kiellätkö sielusi olemassaolon? Entä henkesi? Pakanalla, eli ihmisellä, joka ei ole uudestisyntynyt kristitty, henki on kuollut. Uskoon tullessa ihminen saa Jumalan pyhän hengen ja tulee osaksi Jeesuksen ruumista ja saa ikuisen elämän. Nämä ovat vielä mysteerejä meille. Emme pysty kuin aavistuksenomaisesti ymmärtämään, mitä tämä tarkoittaa, mutta Raamattu kertoo näin.

      Raamattu, täydellinen Jumalan sana, eli King Jamesin Raamattu sanoo näin. Lue ajatuksella. Yritäpä sitten itse kirjoittaa kaksi lausetta, yksi yhdellä kielellä, toinen toisella. Sitten käännä ne kolmannelle kielelle, ja siinä olisi sitten tämä ihmeellinen ilmiö. Käytä vaikka ChatGPT:tä - veikkaan, ettei onnistu. Ja kolme tuhatta vuotta sitten ei ollut tietokoneita eikä kristallipalloja:

      Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi?

      Genesis 1 King James Bible (KJB)
      1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
      (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

      Revelation 22 King James Bible (KJB)
      21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
      (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

      1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

      • Anonyymi

        Holy Ghost on Jumalan Henki, joka ei siedä väkivaltaa ketään kohtaan.

        Mutta Pyhä Henki on Totuuden Henki, joka luo, ylläpitää ja tuhoaa. Se on vain uskovien puolustaja ja maailma ei voi sitä saada.

        Tarkoitan että Isä, Poika ja Holy Ghost ovat erittäin korkealla tasolla elämän kunnioituksessa. Se on harvinaista tänä päivänä ehkä muualla kuin Intiassa. Länsimaat ovat pitkälle luopumuksen vallassa. Jumalan Henki on jotakin niin suurta että Pyhän Hengen saajatkin asiaa ihmettelee.

        Pyhä Henki ja Holy Ghost ovat eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Holy Ghost on Jumalan Henki, joka ei siedä väkivaltaa ketään kohtaan.

        Mutta Pyhä Henki on Totuuden Henki, joka luo, ylläpitää ja tuhoaa. Se on vain uskovien puolustaja ja maailma ei voi sitä saada.

        Tarkoitan että Isä, Poika ja Holy Ghost ovat erittäin korkealla tasolla elämän kunnioituksessa. Se on harvinaista tänä päivänä ehkä muualla kuin Intiassa. Länsimaat ovat pitkälle luopumuksen vallassa. Jumalan Henki on jotakin niin suurta että Pyhän Hengen saajatkin asiaa ihmettelee.

        Pyhä Henki ja Holy Ghost ovat eri asioita.

        Holy Ghost ja Holy Spirit ovat yksi ja sama Jumalan Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Käärmeen aatos on katalin kaikista, näin maata tämä tulee ikuisesti kokopituudeltaan laahautumaan ja pölyänsä nielemään, käärme on hyvyyden hävittäjä.

      • Anonyymi

        KUOLEMALLA KUOLKAA - se on täysin kuolema, kun ajatus lukitaan mitään tajuavaksi tuntevaksi, vain tyhjää höpöttäväksi kumartajaksi.


    • Anonyymi

      Alus yritettiin kaapata Välimerellä – Italian erikoisjoukot riensivät apuun.

      Italian erikoisjoukot nousivat perjantaina Turkista Ranskaan matkalla olleeseen rahtilaivaan sen jälkeen, kun noin 15 henkilöä yritti kaapata aluksen, kertoo sanomalehti Guardian.

      Lehden mukaan 13 miestä ja kaksi naista, pääosin syyrialaisia, afganistanilaisia ja irakilaisia siirtolaisia, pääsivät väitetysti livahtamaan rahtialukselle epähuomiossa toiveenaan päästä Eurooppaan.

      Alus oli lähtenyt liikkeelle Turkista 7. kesäkuuta. Miehistön kerrotaan havainneen ”salamatkustajat”, joiden väitetään yrittäneen ottaa joitakin merimiehiä panttivangikseen veitsellä uhaten.

      Rahtilaivan kapteeni oli kuitenkin onnistunut hälyttämään apua. Alus oli tapahtumahetkellä noin 90 mailin päässä Italian rannikosta. Kapteeni kertoi Italian poliisille, että hän teki hälytyksen nähtyään kahden henkilön kantavan veitsiä.

      Lähes seitsemän tunnin operaation jälkeen erikoisjoukot saivat aluksen hallintaansa ja pidättivät väitetyt kaappaajat. Koko 22-henkisen miehistön on kerrottu päässeen turvaan.

      VALTAUSTA VALTAUKSEN PERÄÄN

    • Anonyymi

      TÄMÄ ON KOKOAJAN VÄÄNTELYÄ JA KÄÄNTELYÄ MILLA EUROOPAN SAISIVAT TÄYTETTYÄ JA MUUTETTUA TAVOILLEEN

      KAUHEUTTTA TUOMAN SEKAAME

    • Anonyymi

      Islamin profeetta oli jo epäilyttävä käyttäytymisellään!Jeesus tuntuu jo paljon sivistyneemmältä vaikka oli kai jo 600 vuotta ennen mohamedia!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe