Työvoima pula

Anonyymi-ap

Rautanet loppuu Soneralta eivät saaneet työvoimaa mistään kaikkea on yritetty kertoo tj

6

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eipä ole ainakaan te- toimiston sivuilla työntekijöitä etsitty.

• Anonyymi

Mites se Sonera tähän liittyy?

• Anonyymi

Todellinen syy on kannattamattomuus.
      Pitää lopettaa ennenkuin menee koko korserni konkurssiin.
      Ei tämä yritys mitään työntekijöitä ole etsinyt ainakaan työkkärin sivuilla.

• Anonyymi

Kuulemma kiinteistön omistava s ketju nostelee vuokraa yli järkevän. Veikkaan että purkaa kiinteistön kun purkaa myös omistamansa naapurikiinteistön. Monopoli k ja s ketjuille varmaaan hakusessa koko suomeen

• Anonyymi

Olisko todellinen syy kumminkin K-rauta? Loppuu Loimaaltakin, sillä konkurssihakemuksen jättivät viime kuussa ja menossa tyhjennysmyynti, ellei jo loppunut.

Kyllä se vaikee on lähtee kilpaileen, kun hintojakaan ei loputtomiin voi laskea. Tuotteetkin on hyvin pitkälti samoja joka liikkeessä. Valikoimakin paljon suppeampi. Kuka viitsii hakee esim. kipsilevyä tai puutavaraa muualta ellei sitten saa tosi paljon halvemmalla?
        Mä vähän ihmettelen miks on edes avattu paikkakunnilla,
        K-rauta, kun enimmäkseen Rautanetit on siellä missä ei pahinta kilpailijaa. Sitten on vielä pitkä litania negatiivisia piirteitä markkinoilla, eikä vähiten vain suhdanneluontoisia.

Loimaalla eräs perustajista oli aiemmin K-raudassa ja eräs toinen on KTM, mutta silti lopputulos oli enemmän toivotaan toivotaan kenties liialla näyttämisen halulla ja vähän naivilla uskolla ja homma loppui jo 2, 5 vuoden jälkeen. En halua bessewisseröidä mutta parempaan analyysiin olisi pitänyt kyetä, mutta onko edes tehty! Itse pidän äärimmäisen haastavana lähteä tässä tilanteessa lähtee nollista alkuun ja yrittää raivata kilpailijalta asiakkaita , kun markkinat ei kasva - jos olisin ollut rahoittaja, en olisi luotottanut ollenkaan. Yrittämisessä on aina riskejä ja niitä varotaan liikaa mutta nyt riskejä oli aivan liikaa, olisi luullut KTM:n ainakin ymmärtäneen. En tiedä onko kellään mitään kytköstä yrittäjyyteen, edes kotoa tai muutenm läheltä, sillä se nyt vaan on niin eri olla palkkatöissä - yrittäjänä kun pitää huolehtia niin monesta muustakin ja tehdä oikeita asioita eikä yrittäjän palkka/voitto ole ollenkaan itsestään selvyys. Mulla ei sitte ole mitään antipatioita, vaan ihan vilpittömässä mielessä olen.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisko todellinen syy kumminkin K-rauta? Loppuu Loimaaltakin, sillä konkurssihakemuksen jättivät viime kuussa ja menossa tyhjennysmyynti, ellei jo loppunut.

Kyllä se vaikee on lähtee kilpaileen, kun hintojakaan ei loputtomiin voi laskea. Tuotteetkin on hyvin pitkälti samoja joka liikkeessä. Valikoimakin paljon suppeampi. Kuka viitsii hakee esim. kipsilevyä tai puutavaraa muualta ellei sitten saa tosi paljon halvemmalla?
        Mä vähän ihmettelen miks on edes avattu paikkakunnilla,
        K-rauta, kun enimmäkseen Rautanetit on siellä missä ei pahinta kilpailijaa. Sitten on vielä pitkä litania negatiivisia piirteitä markkinoilla, eikä vähiten vain suhdanneluontoisia.

Loimaalla eräs perustajista oli aiemmin K-raudassa ja eräs toinen on KTM, mutta silti lopputulos oli enemmän toivotaan toivotaan kenties liialla näyttämisen halulla ja vähän naivilla uskolla ja homma loppui jo 2, 5 vuoden jälkeen. En halua bessewisseröidä mutta parempaan analyysiin olisi pitänyt kyetä, mutta onko edes tehty! Itse pidän äärimmäisen haastavana lähteä tässä tilanteessa lähtee nollista alkuun ja yrittää raivata kilpailijalta asiakkaita , kun markkinat ei kasva - jos olisin ollut rahoittaja, en olisi luotottanut ollenkaan. Yrittämisessä on aina riskejä ja niitä varotaan liikaa mutta nyt riskejä oli aivan liikaa, olisi luullut KTM:n ainakin ymmärtäneen. En tiedä onko kellään mitään kytköstä yrittäjyyteen, edes kotoa tai muutenm läheltä, sillä se nyt vaan on niin eri olla palkkatöissä - yrittäjänä kun pitää huolehtia niin monesta muustakin ja tehdä oikeita asioita eikä yrittäjän palkka/voitto ole ollenkaan itsestään selvyys. Mulla ei sitte ole mitään antipatioita, vaan ihan vilpittömässä mielessä olen.

lajijasuris

...yhdellä ainakin yrittäjäkokemusta. Homma kai lähti liikkeelle erään itselle puolituitun paikallisen menestyneen mutta pitkän linjan raha-ja bisnesmiehen sutkautuksesta. Ei ole "neste" noussut päähän, tulee juttuun kaikkien kanssa, on niin tavis kuinolla ja voi.
        Mutta olikohan ihan tosissaan vaim jotain läppää...?
        Persnettoo ollu pahinkin kilpailija. Seudulla mm. Jaakonhaka pärjäilee ihan ok ja myyntiäkin kohtuudella. Tässä varmaan paljon auttaa tosi vilkas mökkikunta Tammela.

Epävarmuus jatkuu, työttömyys nousee, huoli tulevasta kasvaa. Ei hyvältä näytä. Pankkien ekonomistit näkee aina kasvua, kun se on heille bisnesetu. Muuten noin yleensä mä oon niin rakennusalan kuin yleisen taloustilanteen osalta samoilla linjoilla kuin vaikkapa PTT:n Ollipekka Ruuskan ja SAK:n Patrik Lainá, vaikka muuten en jälkimmäisen ay-kaikuisten näkemysten kannalla olekaan.

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7063
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3390
    Aihe