Nousukyky, nopeus?
Mikä tekee huonon purjeveneen?
15
633
Vastaukset
- Anonyymi
Aluksen päällikkö
- Anonyymi
Epäkäytännöllisyys.
Jos nostimet ovat mastossa ja kajuuttaan pitää kiivetä alas kapeita, pitkiä tikkaita, vessa on keulavälikössä ilman ovea ja karttapöytää käytetään seisten, aletaan olla jo niin hirveän virityksen kanssa tekemisissä, että voidaan puhua "huonosta" purjeveneestä.
Kisavehkeet ovat tietysti asia erikseen, niissä ei ole tarkoituskaan asua, vaan ehkä ottaa nokoset tai säilyttää kamoja.
Moni vene on sisustaltaan niin perseestä, että mukaan kannattaa ottaa kunnollinen huvilateltta, mennä päivän päätteeksi maihin ja majoittua teltassa. - Anonyymi
Teräspurjeveneestä tekee huonon pitkälle edennyt rungon ruostuminen.
Puupurjeveneestä tekee huonon pitkälle edennyt rungon lahoaminen.
Lujitemuovipurjeveneestä tekee huonon pitkälle edennyt rungon osmoosiongelma.- Anonyymi
Eikös osmoosi ole lähinnä kosmeettista pintafinneilyä lasikuiturungossa? Se korkeintaan hidastaa hieman vauhtia mutta mihin hemmettiin kaikilla on nykyään kiire? Jos runko kukkii barnaakkeleit ja hanhenkauloja niin osmoosin vaikutusta tuskin huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös osmoosi ole lähinnä kosmeettista pintafinneilyä lasikuiturungossa? Se korkeintaan hidastaa hieman vauhtia mutta mihin hemmettiin kaikilla on nykyään kiire? Jos runko kukkii barnaakkeleit ja hanhenkauloja niin osmoosin vaikutusta tuskin huomaa.
Osmoosi ei ole mikään esteettinen, vaan rakenteellinen ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osmoosi ei ole mikään esteettinen, vaan rakenteellinen ongelma.
Höpö höpö, pikku rakkuloista ei ole mitään murhetta rakenteen lujuudellisesti pohtien. Vasta kämmentä suuremmat alkavat vaikuttaa rakenteen lujuuteen huolestuttavasti.
Jokaisessa veneessä on kuplia rungossa jo uudesta lähtien.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On rakenteellisesti merkittävä ero onko kyseessä runkolaminaatin osmoosiongelma, vaiko gelcoatin osmoosiongelma. Jälkimmäisestä tulee kuitenkin ajan kanssa edellinen, jollei asialle tee yhtään mitään. Aikaa siihen menee vuosista useisiin vuosikymmeniin, mutta tapahtuu aikanaan venettä korjaamatta joka tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On rakenteellisesti merkittävä ero onko kyseessä runkolaminaatin osmoosiongelma, vaiko gelcoatin osmoosiongelma. Jälkimmäisestä tulee kuitenkin ajan kanssa edellinen, jollei asialle tee yhtään mitään. Aikaa siihen menee vuosista useisiin vuosikymmeniin, mutta tapahtuu aikanaan venettä korjaamatta joka tapauksessa.
Miten näet tämän "merkittävän eron", niin, kuin vaikuttavan käytännössä veneilyssä?
Koskaan en ole kuulut veneen uponneen tai hajonneen rakkuloihin saati aiheuttaneen muuta, kuin mieli pahaa.
- Anonyymi
Nousukyvyyttömyys ja hitaus tuli ensiksi mieleen.
- Anonyymi
Epäsiisteys joka saavuttanut kroonisen tason, haiseva pilssi, kohtuuton homeen määrä. Edellä mainitut yhdessä tai erikseen
- Anonyymi
Kaikki mainitsemasi "ongelmat" poistuvat siivoamalla vene. Jos näet veneen vasta sen jälkeen ensimmäisen kerran, et koskaan edes tule tietämään että kyseessä on ollut sinun määritelmälläsi huono vene.
- Anonyymi
Virttyneet huonot purjeet.
Käyttöön huonosti sopiva vene. Esim. pikku järvelle sopii purjejolla. - Anonyymi
Tasapainoinen purjehdittavuus. Hyvä hallittavuus. Rakenteellisesti tarkoituksenmukaisesti suunniteltu, eli ei tolkutonta ylimitoitusta ja ylipainoa, mutta ei äärimmilleen viilattua keveyttäkään.
- Anonyymi
Osaamaton suunnittelija ja veistämö tekee huonon purjeveneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401