Jatkuva lihasnykinä pohkeissa jne.

Anonyymi-ap

Hei. Ajattelin kysyä onko täällä kellään samanlaista kuin minulla. Eli oireeni alkoivat toukokuussa 2021 , huomasin että vasemman jalan jalkateräni lihakset ns holvikaari , nyki jatkuvasti samoin oikean mutta vähempi . Lisäksi molempien jalkojen pohkeet nykii varsinkin levossa tuntuu inhottavalta ja samalla tuntuu kihelmöintiä jaloissa ei kipua kummiskaan . Nukkuma asentoa on vaikea löytää pohkeitten nykimisien takia. Pienessä liikkeessä nykimistä ei tunnu . Nyt olen huomannut myös pientä lievää kramppausta/kipua jalka pöydillä , sekä oikea käden nimetön / pikkurilli, olen ammatiltani lihanleikkaaja ja puristus voimaa pitää joka pv käyttää paljon lisäksi seisoma työ . Hieroja sanoo aina kroppani lihakset ovat tukossa , käyn 1 x kk. Sormet puutuilee öisin myös. Oikeassa kädessä todettu lievä rannekanavan tukos. Kävin neurologilla yli 2kk sitten. Neurologi teki testit , käsien ja jalkojen voimat on hyvät eikä muutakaan huolestuttavaa löytynyt . Harrastan juoksua nyt 15v jo. Tänään esim olin juoksemassa 7km , kovalla vauhdilla enkä ole huomannut lihasheikkouksia kösissä tai jaloissa. Motoriikka toimii . Itseä vaivaa edelleen ALS vaikka neurologi sanoi ettei ole sitä . Neurologi meinasi benigni nykinää eli hyvänlaatuista . Ruokkiiko pelkoni alsista koko ajan kroppaani , esim nämä lievät krampit jalkapöydissä ja käsissä joita nyt ilmenneet 3vkon ajan vaihtelevasti :( Olen 44v mies. Olen kova murehtimaan ja stressaamaan muutenkin , myös sairauden pelko on myös jatkuvasti läsnä jo vuosia . Myös Ahdistuneisuus häiriö todettu jo vuosia sitten . Kiitos teille. Löytyiskö lohtuttavia sanoja keltään . Kiitos vielä . kalium ja magnesium arvot on ok.

12

672

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lihasten nykimisestä käytetään nimitystä faskikulointi.
      Sitä on olemassa ihan hyvänlaatuisenakin, ettei taustalla ole mitään sairautta.
      Jos lihakset ovat jäykähköt muutenkin, ja niitä vielä lisäksi rasittaa liikkumalla paljon, niin ei mikään ihme, jos rentoutuessa alkavat nykiä.

Itse en paljoa edes liiku, mutta nykimistä on silti lähes joka ilta ja yö. Siihen ei ole löydetty mitään kummempaa syytä.
      Sen verran olen huomannut, jos joskus jalat rasittuvat päivän aikana enemmän, on nykiminenkin iltaisin voimakkaampaa.

• Anonyymi

Kiitos kommentistasi. Tunnut olevan hyvin perillä tästä. Olisi tärkeää mulle , jutella asiasta kanssasi jos vaan jaksat ? Mies44

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentistasi. Tunnut olevan hyvin perillä tästä. Olisi tärkeää mulle , jutella asiasta kanssasi jos vaan jaksat ? Mies44

No, ehkä jaksaisin, mutta pakko sanoa, että ei minulla varsinaisesti tästä asiasta enempää tietoa ole, mitään sen kummempaa.
        Googlestakin näitä juttuja löytää eri hakusanoilla liittyen lihaksiin ja nykimiseen, niitä olen itsekin joskus katsellut.
        Joskus olen myös lukenut muiden juttuja, juurikin hyvänlaatuisesta lihasten nykimisestä.
        On muuten yllättävän yleistä, huomasin lueskellessani.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

🍑 ­N­­y­m­f­­o­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17847974M

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kuulostaa rokotehaitalta ja ajankohtakin sopii.

• Anonyymi

Miten aina näitä rokoteasioita sullotaan joka juttuun, aiheesta viis?
        Joillain on jäänyt ns. " levy päälle ", kun jaksaa ja jaksaa...

• Anonyymi00007

Moikka! Itsellä juuri tällaista oireilua nyt. Vilkkaat faskikulaatiot jaloissa, yksittäisiä ympäri kehoa. Ovatko oireesi helpottaneet?

• Anonyymi00008

En ole aloittaja, mutta minullakin nykii ajoittain jalkojen lihakset aika paljonkin.
      Eniten nykimiseen vaikuttaa se, jos olen rasittanut jalkoja enemmän kuin normaalisti. Mitä enemmän jalat rasittuvat, sitä enemmän nykii. Minulla on sairauksia, joten liikkumiseni on aika vähäistä, voimien mukaan mennään.
      Nykiminen on kestänyt nyt reilut kymmenen vuoden ajan.
      Kerran päivystyksessä yksi neurologi kiinnostui, kun tuli muun asian takia minua tutkimaan, ja sanoin hänelle nykimisestä. Mutta päivystystilanne, hän ei ottanut siihen sen kummemmin kantaa, oli vain kiinnostunut ja vähän utelias ehkä myös.
      En ole käynyt lääkärillä lihasten nykimisen takia, eli ei ole tietoa, mistä mahtaa johtua.

• Anonyymi00009

Kofeiini pois ja varsinkin alkoholi. Ettei pukkaa epilepsia tai psykoosi.

• Anonyymi00010
        UUSI

Ei ole epilepsiaa, tuskin tuleekaan, ja psykoositkin ovat jo jääneet kauan sitten menneisyyteen. Maltilla kofeiinia, kuten myös alkoholia.
        Kiitos kuitenkin vinkistä.

• Anonyymi00011
      UUSI

Hyvin hitaasti etenevä hermoston rappeuma, polyneuropatia? Se tuntuu etenkin jaloissa ja jalkaterissä koska hermot päätyvät sinne.
      Jos ahdistuneisuushäiriöön syö neuroleptia tai SSRI lääkkeitä, ne ovat keskushermostoon vaikuttavia huumeita jotka rappeuttavat ajan kanssa hermostoa kuten muutakin elimistöä ja aivoja. Lääkärit eivät ymmärrä yhdistää lääkkeitä näihin oireisiin.

• Anonyymi00012
        UUSI

Minulle on kehittynyt polyneuropatia ajan myötä. Käsittääkseni se on ainakin osittain seurausta vuosikausien lääkityksistä, mielialalääkkeet, neuroleptit, ym.
        Neurologi sanoi aikoinaan, kun polyneuropatia oli todettu, että se ei johtunut ainakaan alkoholista, vaikka nuorempi, erikoistuva neurologi oli aiemmin niin sanonut.
        Löysin yhtäläisyyksiä neurolepteistä ja hermoston sairauksista, etenkin tuosta polyneuropatiasta (liittyy aivojen, hermoston aksoneihin), kun kaivoin tietoa. Lääkärit eivät paljon kertoneet koko sairaudesta, suurin piirtein sanoivat, että tuollainen sairaus on, pärjäile ja heippa.
        Yksi yleislääkäri sanoi vuosia myöhemmin, että olisi hyvä pitää lihaksista huolta, ettei mene voimat.
        Sen kummemmin ei ole polyneuropatiaa hoidettu terveydenhuollon puolelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1369
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      738
    3. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      52
      660
    4. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      659
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      82
      650
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51
      582
    9. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      133
      577
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      557
    Aihe