Jatkuva lihasnykinä pohkeissa jne.

Anonyymi-ap

Hei. Ajattelin kysyä onko täällä kellään samanlaista kuin minulla. Eli oireeni alkoivat toukokuussa 2021 , huomasin että vasemman jalan jalkateräni lihakset ns holvikaari , nyki jatkuvasti samoin oikean mutta vähempi . Lisäksi molempien jalkojen pohkeet nykii varsinkin levossa tuntuu inhottavalta ja samalla tuntuu kihelmöintiä jaloissa ei kipua kummiskaan . Nukkuma asentoa on vaikea löytää pohkeitten nykimisien takia. Pienessä liikkeessä nykimistä ei tunnu . Nyt olen huomannut myös pientä lievää kramppausta/kipua jalka pöydillä , sekä oikea käden nimetön / pikkurilli, olen ammatiltani lihanleikkaaja ja puristus voimaa pitää joka pv käyttää paljon lisäksi seisoma työ . Hieroja sanoo aina kroppani lihakset ovat tukossa , käyn 1 x kk. Sormet puutuilee öisin myös. Oikeassa kädessä todettu lievä rannekanavan tukos. Kävin neurologilla yli 2kk sitten. Neurologi teki testit , käsien ja jalkojen voimat on hyvät eikä muutakaan huolestuttavaa löytynyt . Harrastan juoksua nyt 15v jo. Tänään esim olin juoksemassa 7km , kovalla vauhdilla enkä ole huomannut lihasheikkouksia kösissä tai jaloissa. Motoriikka toimii . Itseä vaivaa edelleen ALS vaikka neurologi sanoi ettei ole sitä . Neurologi meinasi benigni nykinää eli hyvänlaatuista . Ruokkiiko pelkoni alsista koko ajan kroppaani , esim nämä lievät krampit jalkapöydissä ja käsissä joita nyt ilmenneet 3vkon ajan vaihtelevasti :( Olen 44v mies. Olen kova murehtimaan ja stressaamaan muutenkin , myös sairauden pelko on myös jatkuvasti läsnä jo vuosia . Myös Ahdistuneisuus häiriö todettu jo vuosia sitten . Kiitos teille. Löytyiskö lohtuttavia sanoja keltään . Kiitos vielä . kalium ja magnesium arvot on ok.

6

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lihasten nykimisestä käytetään nimitystä faskikulointi.
      Sitä on olemassa ihan hyvänlaatuisenakin, ettei taustalla ole mitään sairautta.
      Jos lihakset ovat jäykähköt muutenkin, ja niitä vielä lisäksi rasittaa liikkumalla paljon, niin ei mikään ihme, jos rentoutuessa alkavat nykiä.

      Itse en paljoa edes liiku, mutta nykimistä on silti lähes joka ilta ja yö. Siihen ei ole löydetty mitään kummempaa syytä.
      Sen verran olen huomannut, jos joskus jalat rasittuvat päivän aikana enemmän, on nykiminenkin iltaisin voimakkaampaa.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Tunnut olevan hyvin perillä tästä. Olisi tärkeää mulle , jutella asiasta kanssasi jos vaan jaksat ? Mies44


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Tunnut olevan hyvin perillä tästä. Olisi tärkeää mulle , jutella asiasta kanssasi jos vaan jaksat ? Mies44

        No, ehkä jaksaisin, mutta pakko sanoa, että ei minulla varsinaisesti tästä asiasta enempää tietoa ole, mitään sen kummempaa.
        Googlestakin näitä juttuja löytää eri hakusanoilla liittyen lihaksiin ja nykimiseen, niitä olen itsekin joskus katsellut.
        Joskus olen myös lukenut muiden juttuja, juurikin hyvänlaatuisesta lihasten nykimisestä.
        On muuten yllättävän yleistä, huomasin lueskellessani.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­N­­y­m­f­­o­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17847974M

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kuulostaa rokotehaitalta ja ajankohtakin sopii.

      • Anonyymi

        Miten aina näitä rokoteasioita sullotaan joka juttuun, aiheesta viis?
        Joillain on jäänyt ns. " levy päälle ", kun jaksaa ja jaksaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe