Millainen testamentti?

Anonyymi-ap

Omistan aviopuolisoni kanssa yhteisen asunnon (minä 2/3 ja mies 1/3), ei yhteisiä lapsia, miehellä täysi-ikäinen poika.
Molemmat omistamme omat sijoitusasunnot.
Haluaisimme turvata toistemme tulevaisuuden tekemällä testamentin toistemme hyväksi niin, että perinnön saaja saa käyttää täysin omistusoikeuksin toiselta testamentilla tulevaa omaisuutta (mm. tarvittaessa myydä sijoitusasunnon).
Millainen testamentti mieheni pitäisi tehdä, jotta siis minä saa tuon edellä mainitun oikeuden, mutta että testamentissa olisi myös jokin toissijaismääräys, että minun kuoleman jälkeen isänsä omaisuus siirtyisi pojalleen?
Käsittääkseni keskinäiseen hallintaoikeustestamenttiin voidaan tuo toissijausmääräys laittaa, mutta se antaa perinnön ensisaajalle, eli minulla vain oikeuden hallita omaisuutta, ei kuitenkaan myydä sitä.
Keskinäinen omistusoikeustestamentti taas antaa kaiketi täyden omistus-ja hallintaoikeuden toiselta tulevaan perintöön, mutta saako/voiko siihen laittaa toissijausmääräystä?
Tiedän kyllä, että lapsi saa vaatia lakiosaansa tuossa vaiheessa ja se on ihan ok.

5

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi yrität viedä rahoja miehesi lapselta???

• Anonyymi

> Molemmat omistamme omat sijoitusasunnot.

Kuten tuossa edellä jo kysyttiin, mitä te oikein puuhastelette tuon pojan selän takana? Eikö tuon miehen pitäisi ajatella lapsensa etua ensimmäisenä, vaikka lapsi onkin täysikäinen.

Teillä on yhteinen koti jonka lisäksi sijoitusasunnot...?! Rahasta ei siis ole pulaa. Sen lisäksi pitää vielä yrittää turvata jotakin - siis turvaan pojalta ettei hän vain saisi mitään, niinkö? Miksi te ette pohdi sitä, että turvaisitte pojalle parempaa tulevaisuutta ja vähemmän velkaa vaikkapa antamalla hänelle jotakin jo nyt?

Paljonko sinä ja te tarvitsette kaikkea lisää ja kaikkea turvaa lisää, jotta olisitte tyytyväisiä?

Ilmeinen pilailumielessä tehty avaus.

• Anonyymi

Eikö testamenttiin voi laittaa määräystä toissijaisesta,eli pojasta,ja ettei vaadi lakiosaa sinun elinaikanasi?
      Siis lykkäävät ehdot. Isähän itse poikansa tuntee,tietää osaako tämä käsitellä omaisuutta järkevästi.

• Anonyymi

No ei voi.Leskelle kaikki ja lesken sukuun.Vihaa poikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      38
      2386
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2020
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      9
      1946
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1671
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      136
      1391
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      22
      1001
    7. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      883
    8. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      67
      876
    9. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      118
      871
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      856
    Aihe