Omistan aviopuolisoni kanssa yhteisen asunnon (minä 2/3 ja mies 1/3), ei yhteisiä lapsia, miehellä täysi-ikäinen poika.
Molemmat omistamme omat sijoitusasunnot.
Haluaisimme turvata toistemme tulevaisuuden tekemällä testamentin toistemme hyväksi niin, että perinnön saaja saa käyttää täysin omistusoikeuksin toiselta testamentilla tulevaa omaisuutta (mm. tarvittaessa myydä sijoitusasunnon).
Millainen testamentti mieheni pitäisi tehdä, jotta siis minä saa tuon edellä mainitun oikeuden, mutta että testamentissa olisi myös jokin toissijaismääräys, että minun kuoleman jälkeen isänsä omaisuus siirtyisi pojalleen?
Käsittääkseni keskinäiseen hallintaoikeustestamenttiin voidaan tuo toissijausmääräys laittaa, mutta se antaa perinnön ensisaajalle, eli minulla vain oikeuden hallita omaisuutta, ei kuitenkaan myydä sitä.
Keskinäinen omistusoikeustestamentti taas antaa kaiketi täyden omistus-ja hallintaoikeuden toiselta tulevaan perintöön, mutta saako/voiko siihen laittaa toissijausmääräystä?
Tiedän kyllä, että lapsi saa vaatia lakiosaansa tuossa vaiheessa ja se on ihan ok.
Millainen testamentti?
5
436
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi yrität viedä rahoja miehesi lapselta???
- Anonyymi
> Molemmat omistamme omat sijoitusasunnot.
Kuten tuossa edellä jo kysyttiin, mitä te oikein puuhastelette tuon pojan selän takana? Eikö tuon miehen pitäisi ajatella lapsensa etua ensimmäisenä, vaikka lapsi onkin täysikäinen.
Teillä on yhteinen koti jonka lisäksi sijoitusasunnot...?! Rahasta ei siis ole pulaa. Sen lisäksi pitää vielä yrittää turvata jotakin - siis turvaan pojalta ettei hän vain saisi mitään, niinkö? Miksi te ette pohdi sitä, että turvaisitte pojalle parempaa tulevaisuutta ja vähemmän velkaa vaikkapa antamalla hänelle jotakin jo nyt?
Paljonko sinä ja te tarvitsette kaikkea lisää ja kaikkea turvaa lisää, jotta olisitte tyytyväisiä?
Ilmeinen pilailumielessä tehty avaus. - Anonyymi
Eikö testamenttiin voi laittaa määräystä toissijaisesta,eli pojasta,ja ettei vaadi lakiosaa sinun elinaikanasi?
Siis lykkäävät ehdot. Isähän itse poikansa tuntee,tietää osaako tämä käsitellä omaisuutta järkevästi.- Anonyymi
No ei voi.Leskelle kaikki ja lesken sukuun.Vihaa poikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n342448Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj1042339Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk211410Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.491237Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o331172Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o30976- 73912
Muistatko? Maisa Torppa jakso räjäytti Veitolan somen: "epäaitoa ja teeskentelyä"...
Maisa Torppa täyttää tänään 35 vuotta, onnea! Maria Veitola vieraili Yökylässä-ohjelmassa aikansa kohujulkkis Maisa To11841- 53765
- 56754