Leivinuunin lämmitys

Anonyymi-ap

Moikka,
voiko leivinuunia lämmittää siten, että pitää luukun auki? Yleensä oon lämmittänyt siten, että pidän aina luukun kiinni. Tänään testasin lämmittää luukku auki. Mukavampi on katsoa tulta, että luukun läpi. Sitten hiilloksen aikana panin luukun kiinni, että paremmin varaa lämpöä. Ihan normaalisti sinne yli 200 asteeseen lämpeni, vaikka luukku auki kun tuli. Nyt tosin alkaa lämmityskausi loppua, ensiviikolle täälläpäin näyttää jokapäivälle yli 10 astetta lämmintä:)

24

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Entä mitä? Miten teillä oululaisilla ottaa nuin lujalle opetella yks saatanan "kuin"


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­­N­y­­m­f­­­o­m­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17848699a

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Voi jos haluaa mutta pitäisi olla jatkuva vartiointi. Mulla on kyllä paljon muutakin tekemistä kuin töljöttää palavia puita.

      • Anonyymi

        En minä sitä koko ajan sitä katso. Ja koivupuusta ei kipinöitä lentele samanlailla kun esim. Männystä. 2vuotta takaperin, kävin 20km päästä kaupassa kun uunissa oli tuli. Luukun jätin auki ja ladoin pesän ihan täyteen isoja puita, niin oli pientä tulta sittenkin kun palasin kaupasta. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sitä koko ajan sitä katso. Ja koivupuusta ei kipinöitä lentele samanlailla kun esim. Männystä. 2vuotta takaperin, kävin 20km päästä kaupassa kun uunissa oli tuli. Luukun jätin auki ja ladoin pesän ihan täyteen isoja puita, niin oli pientä tulta sittenkin kun palasin kaupasta. Ap

        Eihän se haittaa, jos 99 päivänä sadasta talo ei pala kivijalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se haittaa, jos 99 päivänä sadasta talo ei pala kivijalkaan.

        Mulla ei ole ollut tapana töljötellä takkavalkeeta tai jättää vartioimatta. Ei myöskään pesukonetta tai muita sähkökoneita tai ovia lukitsematta ym. Mutta kukin tyylillään. Ehkä vakuutus korvaa jotakin.


    • Anonyymi

      Vakuutuksen korvauksen kanssa yhtä tärkeää on palstan aktivointi !

      • Anonyymi

        Palsta aktivoituu myös tarinoilla monitran ensisammutus ominaisuuksista. Myös siinä monitra on loistava!


    • Anonyymi

      Ap:lle: voi lämmittää luukku auki! Itse lämmitän kans sillä tavalla. Jotenkin lämmitys on paljon rentouttavampaa kun lämmittää sillätavalla.

      • Anonyymi

        Mulla ollut monta kertaa pelti kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut monta kertaa pelti kiinni.

        No varmaan kaikilla on joskus pelti kiinni uunista. Lämmitys turhaa jos pelti aina auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan kaikilla on joskus pelti kiinni uunista. Lämmitys turhaa jos pelti aina auki.

        varaava leivinuuni perustuu siihen , että uuni varaa ensin lämpöä ja silloin kun uuni lämpötila laskee, sitämukaan se luovuttaa lämpöä. Jos tässä vaiheessa pellit auki, uuni ei luovutakkaan sitä lämpöä taloon, vaan piipusta ulos. Toki pellit aukijos on hiillosta, mutta eipäse lämpötila laske hiilloksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ollut monta kertaa pelti kiinni.

        Sama täällä. Naula päässä ja pelti kiinni. Talo täynnä savua.


    • Anonyymi

      Öiseen aikaan voit kiitos rukoilla jesukseen kheistolseen

    • Anonyymi

      Täältä ohjeet tulen tuijotteluun luukku auki. Voi sen luukun tietysti sulkeakin jos ei halua kärpäsiä nieleskellä.

      https://www.youtube.com/watch?v=7bX3pa1RoNI

    • Anonyymi

      Luukun kokonaan aukipitäminen kyllä heikentää lämpöä uunin sisällä ja tuvassa.

      • Anonyymi

        Eihän uunin avoin läpituuletus hormista ulos energiataloudellista ole mutta jos se kivalta tuntuu eikä mikään pala niin antaa mennä.


      • Anonyymi

        Ei heikennä kunhan ei pidä kokoaikaa kiinni, niinkuin minulla on kiinni hiilloksella. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän uunin avoin läpituuletus hormista ulos energiataloudellista ole mutta jos se kivalta tuntuu eikä mikään pala niin antaa mennä.

        Kyllä on.


      • Anonyymi

        Kuka puhui kokonaan aukipidosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka puhui kokonaan aukipidosta

        No voihan sitä liekkiä luukun raostakin tiirailla jos se kivalta tuntuu.


    • Anonyymi

      Mulla on ollu usein pelti kiinni ja takki auki.

      • Anonyymi

        Yleensä se on päinvastaisessa järjestyksessä. Joskus voi ollut naamakin auki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe