Aurallinen Migreeni

Anonyymi-ap

Minulla on aurallinen migreeni. Tänään se tuli 2 kertaa putkeen! Onko se normaalia ja kuinka monella on aurallinen migreeni. Jos on jotakin vinkkejä sen helpottamiseksi, niin kertokaa ihmeessä.

5

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirkas auringonvalo mikä heijastui auton peilistä, katse osui hetken ja se on siinä. Inhoittavat salamakuviot,siksak ilmiöt pimentää näkökyvyn. Kohtaus voi kestää puoli tuntia, tai tunnin. Tekee huonon olon ja kireän pääsäryn. Tämä kevät ja kesä on karseita aikaa, muut sairaudet vielä päälle. Ikkunaverhot kaikki edessä,pimentävät sellaiset. Kesä on vasta alussa,inhoan tätä vuodenaikaa sen nykyisen tappohelteiden takia. Niin just, niitähän on ollut ja tulee olemaan,ihmiset eivät käsitä tätä että toisill todellakin voi olla hyvin uuvuttavaa aikaa kesä, kaikki eivät ole terveitä. Aurallinen migreenikohtaus voi iskeä missä vaan, kamala sairaus.

    • Anonyymi

      Peräkkäiset kohtaukset on aika harvinaisia, mutta normaaleja. Minullakin tulee satunnaisesti pari aurakohtausta tunnin parin välein.

      Aurakohtauksia on mahdotonta lieventää, mutta toistuvuuteen voi vaikuttaa välttämällä tunnettuja laukaisijoita, kuten valvominen, stressi, yhtäkkinen ponnistelu, vilkkuvat kirkkaat valot, hiivakäytetyt juomat, pitkään kypsytetyt juustot, sitrushedelmät, pähkinät, alkoholi jne.

    • Anonyymi

      Minulla on aurallinen migreeni ilman päänsärkyä. Kerran se oli vuosia sitten, mutta nyt on viimeisen parin vuoden aikana ollut parin kk:n välein. Kerran se oli 3 kertaa yhden päivän aikana. Yhdistävänä tekijänä on ollut se, että olen tehnyt jotakin, joka rasittaa niskaa. Viimeksi istuin sohvalla ja tuijotin TV;tä iPadilla monta tuntia olemalla hyvin paikallani. Seuraavana päivänä tuli migreeni.

      Kohtaus on joka kerta yhtä pelottava. Yleensä se menee onneksi ohi 10 minuutissa. Silmälääkärille olen asiasta maininnut. Pyysi seuraamaan tilannetta.

      • Anonyymi

        Nuorena alkoi aina ensin aura ja sen jälkeen kamala päänsärky. Nyt iäkkäänä ei tuke päänsärkyä ainoastaa aura


    • Anonyymi

      Aina kun saan silmiin auran niin otan särkylääkkeen ja menen sohvalle makoilemaan puoleksi tunniksi , kunnes lääke auttaa ja sitten ei tule edes mahdollista päänsärkyäkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe