LG pakastin ovi piippaa - korjaus maksaa euron

Anonyymi-ap

LG uudehko pakastin rupesi piippaamaan vaikka ovi oli kiinni. Ovitunnistin ei toimi. Vika voisi olla tunnistimessa, johtosarjassa tai ovimagneetissa. Tai piirikortissa.

Vanhemmissa pakastimessa ovitunnistin on mekaaninen.

Näissä uusissa on tyyppivika viime vuosina että oven magneetti on ilmeisesti tehty heikosta materiaalista ja sen ominaisuudet ilmeisesti hiipuvat ajan myötä. Tietenkin takuun loputtua… outo paikka säästää.

LG korjaa vian vaihtamalla koko oven, sillä magneetti on asennettu siihen kovin hankalasti.

Onneksi vian voi korjata alle eurolla. Ja pakastin toimii normaalisti.

Osta neodyymimagneetti eli ns. Supermagneetti ja asenna se oven magneetin kylkeen. Oikea paikka mallista riippuen on joko kahva tai saranapuolella magneettia. Neodyymimagneetti on niin voimakas, että se ei tipu minnekään, jos ovea ei paisko. Pieni pala jeesusteippiä jos näkee tarpeelliseksi.

Niin se ovimagneetti on siellä oven sisäpuolella oven yläreunan listassa.

Ovitunnistimen toiminnan voi tarkastaa laittamalla magneetti siihen, jos tunnistin toimii, sammuu pakastimen valo. Jos valo ei sammu on vika tunnistimessa, eikä magneetissa.

Jospa tämä auttaa jotain muutakin ko. Merkin ostanutta.

5

1363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni myös uusi goldstarin pakastin ja vika lienee siinä että kun pakastin täytetään, runko vääntyy painon alla ja ovi ei mene kiinni kunnolla. Itse totesin tämän painamalla ovea ala ja yläkulmasta kun pakastin täynnä. Säätöjalat auttoi hieman mutta lopulta piti laittaa lisämagneetti oveen. Hyvä että ovitunnistin on herkkä, mutta jos se on mitoitettu tyhjälle pakastimeen, ei auta. Minulla parhaiten toimi laittamalla magneetti suoraan ovimagneetin päälle, jolloin magneetti tuli 3 mm lähemmäs sensoria

Lg isoissa pakastimissa vois siis olla jäykempi runko.

• Anonyymi

Näissä lg:n ovinäytöllisissä kaapeissa on sama vika kuin henkilöautoissa, kun oven aukaisee riittävän usein, nitkuttavat saranan läpi kulkevat sähköjohdot itsensä poikki.

Oven Johtosarjan joutuu uusimaan tai kolvaamaan. Oven ylälistan alla olevien johtojen katkeamista voi olla vaikea havaita, sillä ympärillä on suojateippiä. Vaatii käytännössä oven ja kaapin päällisen purkamista.

Ovimagneetin sensori mistä tässä mainittu on tosin kaapin puolella, joten johtosarjan katkeaminen vaikuttaa ensin näytön toimintaan.

kelvottomasti suunniteltuja ovia siis lg:n uusissa kylmälaitteissa, varsinkin jos on ovinäyttö. Kompuran 10 v takuusta ei ole iloa, jos sähköpuoli pettää 3 kertaa ennen kompuran laukeamista

• Anonyymi

Minulla sama ongelma, mutten yhtään ymmärrä mihin tuo magneetti tulisi asentaa??

• Anonyymi

Lue uudestaan, kyllä se oli siellä selitetty. Parempi tietysti kun ostat jonkun paremman merkin tilalle.

• Anonyymi

Minulla oli samankaltainen ongelma, hälytti vaikka ovi oli kiinni. Saranapuolella olevat kaksi piuhaa jotka antavat laitteelle tiedon oven asennosta olivat poikki.. vähä jesaria ja alko toimimaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2129
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1557
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1339
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1190
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1106
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1016
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      936
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      901
    Aihe