Jäätelölle

15

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      maitotuotteiden sisältämän kovan rasvan vuoksi oletettiin, että terveysvaikutukset olisivat negatiiviset Ne oletukset?

      • Anonyymi

        Jugurtin ja juuston rasvan on kerrottu olleen terveellistä, voin epäterveellistä. Mutta jostakin syystä ei ole kerrottu, että jäätelön rasva on ollut tutkimuksissa ilmeisesti terveellistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jugurtin ja juuston rasvan on kerrottu olleen terveellistä, voin epäterveellistä. Mutta jostakin syystä ei ole kerrottu, että jäätelön rasva on ollut tutkimuksissa ilmeisesti terveellistä.

        Rasvahan noissa rasvaisissa maitotuotteissa on samaa eli jostain syystä voi ja kerma lisäävät riskiä sairastua sydäntauteihin mutta juusto, jugurtti ja jäätelö ei.


      • hvp27 kirjoitti:

        Rasvahan noissa rasvaisissa maitotuotteissa on samaa eli jostain syystä voi ja kerma lisäävät riskiä sairastua sydäntauteihin mutta juusto, jugurtti ja jäätelö ei.

        Ei lisää...Voissa on mm. K2- vitamiinia, joka siirtää kalkin verenkierrosta ja verisuonista luustoon. Erittäin oleellinen tekijä estämään verisuonten kalkkeutuminen.
        Voi on erittäin terveellinen rasva, eikä aiheita sydäntautia.

        Älä usko kaikkea propagandaa. Ota selvää asioista ja opettele ajattelemaan itsenäisesti.


      • Anonyymi
        CamelBoots kirjoitti:

        Ei lisää...Voissa on mm. K2- vitamiinia, joka siirtää kalkin verenkierrosta ja verisuonista luustoon. Erittäin oleellinen tekijä estämään verisuonten kalkkeutuminen.
        Voi on erittäin terveellinen rasva, eikä aiheita sydäntautia.

        Älä usko kaikkea propagandaa. Ota selvää asioista ja opettele ajattelemaan itsenäisesti.

        »Voi on erittäin terveellinen rasva, eikä aiheita sydäntautia.»

        Jos kerran voi on terveystuote, niin miksi sydäntauteihin sairastuminen ei ole lisääntynyt, vaikka voin käyttö Suomessa on radikaalisesti vähentynyt?

        Päin vastoin sydäntaudit ovat vähentyneet Suomessa radikaalisesti samassa linjassa voin käytön vähenemisen kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        »Voi on erittäin terveellinen rasva, eikä aiheita sydäntautia.»

        Jos kerran voi on terveystuote, niin miksi sydäntauteihin sairastuminen ei ole lisääntynyt, vaikka voin käyttö Suomessa on radikaalisesti vähentynyt?

        Päin vastoin sydäntaudit ovat vähentyneet Suomessa radikaalisesti samassa linjassa voin käytön vähenemisen kanssa.

        Jeps, suomessa oli vuonna -70 maailman suurin sydäntautikuolleisuus ja maitorasvaa meni 40 kg per vuosi.

        PREDIMED-tutkimuksen mukaan jo 12 g voita päivässä tuplasi riskin sairastua diabetekseen ja Lyonin sydäntutkimuksen mukaan margariiniryhmän sydäntautikuolleisuus oli 80% pienempää kuin voiryhmän.

        Voissa ei ole erityisen paljoa K-vitamiinia joskin se on K2:sta mutta ihmisen elimistö muuntaa kasvisten K1-vitamiinin samoin kuin lehmien K2:seksi.

        Kun ihmiset syövät voita noin 10 g päivässä niin se ei ole merkittävä vitamiinien lähde. Rypsiöljyssä on liki 10 kertaa enemmän K-vitamiinia kuin voissa.


      • hvp27 kirjoitti:

        Jeps, suomessa oli vuonna -70 maailman suurin sydäntautikuolleisuus ja maitorasvaa meni 40 kg per vuosi.

        PREDIMED-tutkimuksen mukaan jo 12 g voita päivässä tuplasi riskin sairastua diabetekseen ja Lyonin sydäntutkimuksen mukaan margariiniryhmän sydäntautikuolleisuus oli 80% pienempää kuin voiryhmän.

        Voissa ei ole erityisen paljoa K-vitamiinia joskin se on K2:sta mutta ihmisen elimistö muuntaa kasvisten K1-vitamiinin samoin kuin lehmien K2:seksi.

        Kun ihmiset syövät voita noin 10 g päivässä niin se ei ole merkittävä vitamiinien lähde. Rypsiöljyssä on liki 10 kertaa enemmän K-vitamiinia kuin voissa.

        Voilla ei ole mitää tekemistä diabeteksen kanssa. Feikki tutkimuksia riittää kun ihmiselle luontaisia eläintuotteita ruokavaliossa pyritään demonisoimaan ( globaali agenda)

        K1 muuntuu heikosti k2 muotoon. Kasvirasvoja pyrin välttämään. Ne on inflatorisia rasvoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        »Voi on erittäin terveellinen rasva, eikä aiheita sydäntautia.»

        Jos kerran voi on terveystuote, niin miksi sydäntauteihin sairastuminen ei ole lisääntynyt, vaikka voin käyttö Suomessa on radikaalisesti vähentynyt?

        Päin vastoin sydäntaudit ovat vähentyneet Suomessa radikaalisesti samassa linjassa voin käytön vähenemisen kanssa.

        Sydänsairaudet ovat nyt räjähdysmäisessä kasvussa ympäri maailman.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Voilla ei ole mitää tekemistä diabeteksen kanssa. Feikki tutkimuksia riittää kun ihmiselle luontaisia eläintuotteita ruokavaliossa pyritään demonisoimaan ( globaali agenda)

        K1 muuntuu heikosti k2 muotoon. Kasvirasvoja pyrin välttämään. Ne on inflatorisia rasvoja.

        Inflatorisella tarkoitin tulehdusta aiheuttavaa..


      • Anonyymi
        CamelBoots kirjoitti:

        Inflatorisella tarkoitin tulehdusta aiheuttavaa..

        Inflatorinen on inflaatiota aiheuttavaa, inflammatorinen on tulehdusta aiheuttavaa.

        Käytän runsaasti rypsiöljyä, eikä labrassa näkynyt merkkejä tulehdustilasta. Sen sijaan voi aiheuttaa Laatikaisen mukaan tulehdusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inflatorinen on inflaatiota aiheuttavaa, inflammatorinen on tulehdusta aiheuttavaa.

        Käytän runsaasti rypsiöljyä, eikä labrassa näkynyt merkkejä tulehdustilasta. Sen sijaan voi aiheuttaa Laatikaisen mukaan tulehdusta.

        Kuten myös punainen liha.


      • Anonyymi
        CamelBoots kirjoitti:

        Voilla ei ole mitää tekemistä diabeteksen kanssa. Feikki tutkimuksia riittää kun ihmiselle luontaisia eläintuotteita ruokavaliossa pyritään demonisoimaan ( globaali agenda)

        K1 muuntuu heikosti k2 muotoon. Kasvirasvoja pyrin välttämään. Ne on inflatorisia rasvoja.

        Feikkitutkimus aina kun tulos ei ole mieleinen?


    • Anonyymi

      Jos eläinperäiset asiat, kuten voi, punainen liha ja kananmunat tappaa, selittäkää missä oli 100 vuotta sitten iso osa syövistä ja ms-tauti. Selittäkää myös, miten on mahdollista että kaikissa tunnetuissa kulttuureissa syödään jotain lihaperäistä (kana, kala, märehtijät, sika). Missä on se vielä löytämätön kulttuuri jossa on aina ja vain syöty pelkkää kasvis ruokaa?

      Mikä yhtälö on sillä, että ennen kuoltiin nuorempina mutta terveempinä ja nykyisellä ikuisen nuoruuden tavoittelulla, mikä johtaa aina vain sairaampiin mutta iäkkäämpiin ihmisiin. Onko muistisairaan keholtaan rapistuneen elämä niin arvokasta että sitä on kaikkien tavoiteltava keinolla millä hyvänsä.

      • Ennen ei syöty lihaa kovinkaan paljoa, suomalaisten lihan käyttö on nelinkertaistunut sadassa vuodessa ja ihmiset olivat valtavan paljon sairaampia kuin nykyään. Vuonna - 70 itäsuomalaisten ikävakioitu sydäntautikuolleisuus oli 800 per 100 000 eli 40% miehistä kuoli sydänkohtaukseen ennen kuin täytti 65 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2070
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      701
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      66
      626
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      477
    Aihe