Sydämellistä viikkoa

Sydänliiton Sydänviikkoa vietetään aiheena liikunta ja luonto. Sydänliiton sivuilta löytyy eri paikkaluntien tapahtumat. Sieltä voi valita halutessaan itselle sopivia asioita.

19

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuli mieleen.

      Mainoksien intouttamana ostin rasian "Alentaja"- merkkistä levitettä, oikein pitäisi kolesteroliarvojen romahtaa tuota leivälle levittämällä, taatusti sydäntuote.

      Täysin paska tuote. Vetelää, valuu näkkileivän reijistä läpi. Täysin mautonta, ei mitään makua. Ei käy liukastimenakaan, se lähinnä siis valuu. Lisäksi kai kaikista kallein levite kaupoissa.

      Lisäks kiinnitin huomiota, lihan suositusmäärät pienennetty. Ennen oli puol kiloo viikossa, mikä on tosi vähän. Nykyinen suositus 350 grammaa viikossa. Haloo, siis yks kunnollisen kokoinen pihvi viikossa, tai pari nakkia päivässä!!!!!

      Joopa, ei tollasia suosituksia kukaan ota tosissaan. Sitäpaitsi, ihmiset elää liian vanhoiksi ja rasittavat terveydenhuoltoa aivan liikaa. Toisaalta tietenkin pitempi elinikäinen työllistää rutkasti hoitohenkilökuntaa vanhemmiten, että osa tulee valtiolle takaisin verovaroina. Täyttä humpuukia kaikki terveyshöpötykset. Kunnon voita leivälle ja kyljyksiä paistinpannuun, pitää ruuan maistuakkin ja poistaa näläntunne.

      =DW=

      • Nii. Suosituksethan on suosituksia ja jokainen päättää itse syömisensä. Uskon että kuitenkin vähemmistö syö suositusten mukaisesti. Lisäksi on näitä ketoruokavalioita ja vähähiilihydraattisia jossa energia tulee rasvasta.

        Uteliaisuuttani olin vasta 8vk vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Oli melkoinen kokemus. Paino putosi kuutisen kiloa mutta muutoin elintarvikkeet alkuviikoilla oli kyllä poikkeavat verrattuna siihen mitä normisti syön. Palasin entiseen lähinnä lautasmalliin. Kyllä ruoan pitää maistua hyvältä. Aivot tarvitsevat myös hiilihydraatteja ja jos jo ennestään on sydän-ja verisuonisairauksia ei elimistö ainakaan liiasta rasvasta kiitä. Itse käytän tällä hetkellä kasvisrasvalevitettä leivälle, kylmäpuristettua neitsytöljyä tai rypsiöljyä ruoanlaitossa. Voitakin käytän jos siltä tuntuu ja maitotuotteet on vähärasvaisia.

        Eikös nyt ole trendi et eläkeläiset pelastavat Suomen työvoimapulan. Siksi terveyskasvatus ja ennaltaehkäisevä terveydenhoito nostetaan taas arvoon arvaamattomaan. Aiemmin tetveysneuvonnasta luovuttiin pitkälti sen tehottomuuden vuoksi.

        Mutta aloituksen aiheeseen, luonto ja liikunta on hyväksi ei lihota, tuottaa mielihyvää kun ei ole pakkopullaa ja on.itselle sopivaa.

        Suomen kesäluontoa ei voita mikään.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Nii. Suosituksethan on suosituksia ja jokainen päättää itse syömisensä. Uskon että kuitenkin vähemmistö syö suositusten mukaisesti. Lisäksi on näitä ketoruokavalioita ja vähähiilihydraattisia jossa energia tulee rasvasta.

        Uteliaisuuttani olin vasta 8vk vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Oli melkoinen kokemus. Paino putosi kuutisen kiloa mutta muutoin elintarvikkeet alkuviikoilla oli kyllä poikkeavat verrattuna siihen mitä normisti syön. Palasin entiseen lähinnä lautasmalliin. Kyllä ruoan pitää maistua hyvältä. Aivot tarvitsevat myös hiilihydraatteja ja jos jo ennestään on sydän-ja verisuonisairauksia ei elimistö ainakaan liiasta rasvasta kiitä. Itse käytän tällä hetkellä kasvisrasvalevitettä leivälle, kylmäpuristettua neitsytöljyä tai rypsiöljyä ruoanlaitossa. Voitakin käytän jos siltä tuntuu ja maitotuotteet on vähärasvaisia.

        Eikös nyt ole trendi et eläkeläiset pelastavat Suomen työvoimapulan. Siksi terveyskasvatus ja ennaltaehkäisevä terveydenhoito nostetaan taas arvoon arvaamattomaan. Aiemmin tetveysneuvonnasta luovuttiin pitkälti sen tehottomuuden vuoksi.

        Mutta aloituksen aiheeseen, luonto ja liikunta on hyväksi ei lihota, tuottaa mielihyvää kun ei ole pakkopullaa ja on.itselle sopivaa.

        Suomen kesäluontoa ei voita mikään.

        Itseaiheutetut sairaudet.

        Aina jaksetaan keuhkota tupakinpiltosta ja viinan juomisen aiheuttamista sairauksista. Tässä unohdetaan se, kunnon tupakoiva juoppo ehtii tehdä töitä eläkeikäiseksi, sairastuu nopeesti sairastaa kotona ja vie vain muutaman sairaalapäivän ennen kuolemaa. Siis pirun hyviä veronmaksajia, jotka ei rasita terveydenhoitoa paljoakaan.

        Sitten on nämät urheilijatyypit, koko ajan jalka/käsi kipsissä mäenlaskusta tai juoksusta. Hö yhellä oli nenä lytyssä nyrkkeiluharrastuksesta. Aina joki keuhkoputkentulehdus ja töistä poissaoloja. Niitä kipsaillaan ja leikellään koko työuran ajan. Sitten ne jää rähjäisessä kunnossa eläkkeelle, mutta elävät pitkään. Kuluttavat eläkepäivilläänkin hirveesti kolotuksineen ja kulumineen sairaaloita jne. JA sitten, pitkän ajan kuluttua kuolevat hitaasti sairaalahoidossa. HOX, eivät maksa veroja harrastuksistaan ollenkaan.

        Mun mielestä tähän terveydenhoitoa rasittavaan ihmisryhmään ei kiinnitetä huomiota juuri ollenkaan. Päinvastoin kiitellään hyvästä kunnosta... Pöh, paree ois tehdä tietoiskuja liikunnan vaarallisuudesta ja sen aiheuttamista yhteiskunnallisista rasitteista.

        Kippis, nyt röökille :D

        =DW=


      • Siili2
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseaiheutetut sairaudet.

        Aina jaksetaan keuhkota tupakinpiltosta ja viinan juomisen aiheuttamista sairauksista. Tässä unohdetaan se, kunnon tupakoiva juoppo ehtii tehdä töitä eläkeikäiseksi, sairastuu nopeesti sairastaa kotona ja vie vain muutaman sairaalapäivän ennen kuolemaa. Siis pirun hyviä veronmaksajia, jotka ei rasita terveydenhoitoa paljoakaan.

        Sitten on nämät urheilijatyypit, koko ajan jalka/käsi kipsissä mäenlaskusta tai juoksusta. Hö yhellä oli nenä lytyssä nyrkkeiluharrastuksesta. Aina joki keuhkoputkentulehdus ja töistä poissaoloja. Niitä kipsaillaan ja leikellään koko työuran ajan. Sitten ne jää rähjäisessä kunnossa eläkkeelle, mutta elävät pitkään. Kuluttavat eläkepäivilläänkin hirveesti kolotuksineen ja kulumineen sairaaloita jne. JA sitten, pitkän ajan kuluttua kuolevat hitaasti sairaalahoidossa. HOX, eivät maksa veroja harrastuksistaan ollenkaan.

        Mun mielestä tähän terveydenhoitoa rasittavaan ihmisryhmään ei kiinnitetä huomiota juuri ollenkaan. Päinvastoin kiitellään hyvästä kunnosta... Pöh, paree ois tehdä tietoiskuja liikunnan vaarallisuudesta ja sen aiheuttamista yhteiskunnallisista rasitteista.

        Kippis, nyt röökille :D

        =DW=

        Tupakki viina ja lihavuus.
        Terveyskasvatus näiden suhteen resurssien tuhlausta. Jos ei itsellä löydy motivaatiota ei sitä ulkopuoleltakaan voi antaa. Harva oikeasti juoppo on töissä eläkeikään. Keski-iässä menee jo omaisuus asunta ja akka/ukko. Vaikka itse ei hakeudu hoitoon polliisi ja ensihoito kaapii kyytiinsä jos joku kunnon kansalainen välittää een verran et soittaa hätäkeskukseen sammuneesta eritteet allaan makaavasta kanssaihmisestä.

        Urheilijoiden vammat taas liittyvät terveelliseen elämään ja vakuutusko heidän hoitonsa korvaa eikä veronmaksajat?


      • Siili2 kirjoitti:

        Tupakki viina ja lihavuus.
        Terveyskasvatus näiden suhteen resurssien tuhlausta. Jos ei itsellä löydy motivaatiota ei sitä ulkopuoleltakaan voi antaa. Harva oikeasti juoppo on töissä eläkeikään. Keski-iässä menee jo omaisuus asunta ja akka/ukko. Vaikka itse ei hakeudu hoitoon polliisi ja ensihoito kaapii kyytiinsä jos joku kunnon kansalainen välittää een verran et soittaa hätäkeskukseen sammuneesta eritteet allaan makaavasta kanssaihmisestä.

        Urheilijoiden vammat taas liittyvät terveelliseen elämään ja vakuutusko heidän hoitonsa korvaa eikä veronmaksajat?

        Ai niin. Ja oon minäki tupakkia polttanu joskus aikoinaan lyhyen pätkän lähinnä seuratupakointina. Nyt jos vetäisin kessun varmaan vintti pimenis. Kaljat olen juonu viimeksi vuosi sitten. Mieluummin kokonaan ilman kuin joutua sen seurauksena heräämöön saamaan sähköä rytmihäiriöön.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Tupakki viina ja lihavuus.
        Terveyskasvatus näiden suhteen resurssien tuhlausta. Jos ei itsellä löydy motivaatiota ei sitä ulkopuoleltakaan voi antaa. Harva oikeasti juoppo on töissä eläkeikään. Keski-iässä menee jo omaisuus asunta ja akka/ukko. Vaikka itse ei hakeudu hoitoon polliisi ja ensihoito kaapii kyytiinsä jos joku kunnon kansalainen välittää een verran et soittaa hätäkeskukseen sammuneesta eritteet allaan makaavasta kanssaihmisestä.

        Urheilijoiden vammat taas liittyvät terveelliseen elämään ja vakuutusko heidän hoitonsa korvaa eikä veronmaksajat?

        ?

        Kuinka usein olet nähnyt lihavan juopon?

        Muutenhan kirjoituksesi olikin sekoitus puutaheinää ja urheilijoitten/uskovaisten propagandaa. Mutta ton täysin perättömän väitteen lähteen olisin kiinnostunut kuulemaan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        ?

        Kuinka usein olet nähnyt lihavan juopon?

        Muutenhan kirjoituksesi olikin sekoitus puutaheinää ja urheilijoitten/uskovaisten propagandaa. Mutta ton täysin perättömän väitteen lähteen olisin kiinnostunut kuulemaan.

        =DW=

        Ai minkä väitteen?


      • Siili2 kirjoitti:

        Ai minkä väitteen?

        Ja kaljamahaisia juoppoja näen päivittäin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa,

        Siis tällasiako tarkoitat:

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Starved_girl.jpg/375px-Starved_girl.jpg

        =DW=

        No jos tuo on sinun käsityksesi juoposta niin NOUP.


      • Siili2 kirjoitti:

        No jos tuo on sinun käsityksesi juoposta niin NOUP.

        Lisään vielä et tosijuopoilla etenkin pitkän ryyppyputken jälkeen ravitsemustilassa on B-vitamiinin puute, saavat sitä kalliiksitulevassa katkaisuhoidossa suoneen tai lihakseen noin kolmena päivänä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Lisään vielä et tosijuopoilla etenkin pitkän ryyppyputken jälkeen ravitsemustilassa on B-vitamiinin puute, saavat sitä kalliiksitulevassa katkaisuhoidossa suoneen tai lihakseen noin kolmena päivänä.

        Itse sen sanoit.

        "ravitsemustila". Kunnon ammattilainen elää lähes pelkällä viinalla. Ehkä voi olla pullottava kaljamaha, mutta missään nimessä se ei ole lihava. Vaikka alkoholissa onkin rutkasti kaloreita, pelkästään sillä ei liho. Elimistö kuivuu, läskit sulaa ravinnoksi, lihakset surkastuu. Maha voi turvota kyllä.

        Ammattijuoppo on aina biafralaisen ruumiinrakenteella varustettu ruikula, ehkä pömppömahalla. Ikinä en ole nähnyt lihavaa ammattijuoppoa, amatöörejä kylläkin.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse sen sanoit.

        "ravitsemustila". Kunnon ammattilainen elää lähes pelkällä viinalla. Ehkä voi olla pullottava kaljamaha, mutta missään nimessä se ei ole lihava. Vaikka alkoholissa onkin rutkasti kaloreita, pelkästään sillä ei liho. Elimistö kuivuu, läskit sulaa ravinnoksi, lihakset surkastuu. Maha voi turvota kyllä.

        Ammattijuoppo on aina biafralaisen ruumiinrakenteella varustettu ruikula, ehkä pömppömahalla. Ikinä en ole nähnyt lihavaa ammattijuoppoa, amatöörejä kylläkin.

        =DW=

        Kyllä ammattijuoppo voi olla lihava jos viinan lisäksi in vara syödä lihottavia halparuokia. Harva ammattijuoppo on biafralaisen laiha.

        Jos et vaan tunnista lihavaa juoppoa kun kerta sun mielestä heitä ei ole .


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kyllä ammattijuoppo voi olla lihava jos viinan lisäksi in vara syödä lihottavia halparuokia. Harva ammattijuoppo on biafralaisen laiha.

        Jos et vaan tunnista lihavaa juoppoa kun kerta sun mielestä heitä ei ole .

        Kumma juttu muuten.

        Palstan juopppoasiantuntia leski ei ole kommentoinut kejuun ollenkaan. Liekö tuo ikinä edes juoppo ollutkaan, sen kun kehuu vaan :D

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu muuten.

        Palstan juopppoasiantuntia leski ei ole kommentoinut kejuun ollenkaan. Liekö tuo ikinä edes juoppo ollutkaan, sen kun kehuu vaan :D

        =DW=

        Se ei tuu mun aloitukseen enkä minä hänen😉.


      • Anonyymi

        Lidi saa kaikkein halvimalla rasvan.


    • Anonyymi

      Olen kroonisen sydänhäiriön kanssa elänyt noin seitsemän vuotta.
      Se on helvettiä. Luulee joka hetki kuoleman tulvan.
      Sydän voi olla normaali 1-3 minuuttia muutaman kerran
      kuukaudessa. Muuten riehuu, hyppii. surraa, pomppii, väpättää,
      mutta ei lyö tasaseen koskaan.
      Tutkittu on: toiminnallinen häiriö.
      Siihen ei ole lääkettä.

      • Krooninen toiminnallinen sydänhäiriö jolle ei voi mitään? Onko sillä joku muu nimi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe