Naisen viha toista naista kohtaan

Anonyymi-ap

”Värisetkö inhotuksesta nähdessäsi kauniin julkkisnaisen televisiossa? Tiesitkö heti, että uuteen työkaveriisi ei ole luottamista? Moni tarjoaisi selitykseksi naisten välistä kateutta, mutta kyse ei ehkä olekaan siitä.

Moni nainen tunnistaa tämän tunteen: menet juhliin ja ensinäkemältä tunnet suurta vihamielisyyttä täysin tuntematonta naista kohtaan. Tai joku tietty julkkisnainen aiheuttaa sinussa inhonväristyksiä aina, kun näet hänet televisiossa.”


Meillä kaikilla on omat pienet heikkoutemme ja kateuden kohteemme, se on vain osa ihmisluontoa, sanoo psykologi Ingrid Collins London Medical Centeristä.

– Useimmiten nämä tunteet eivät kuitenkaan kumpua kateudesta. Jos mietitään esimerkiksi Marilyn Monroeta, niin naisethan jumaloivat häntä ja hän oli suuri seksisymboli.


Miljoonia vuosia sitten naisten piti tukeutua vaistoihinsa selvitäkseen. Heidän piti tietää, ettei yksikään lähipiirin nainen aikonut varastaa ruokaa tai miestä! Ehkäpä tämä vaisto onkin periytynyt meille luolanaisilta asti.

– Varmasti, jopa tänä päivänä, tapellaan valta-asemasta alfauroksen viehättämiseksi sen varmistamiseksi, että jälkikasvulla on paremmat mahdollisuudet elämässä.

– Tämä voi olla alitajuntaista, mutta sitä ilmenee juuri siksi, että olemme (pohjimmiltamme) eläimiä.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-kaunis-nainen-sinut-nakemaan-punaista-kyse-ei-olekaan-kateudesta/3193816#gs.xkn2i9


Naiset vaistoo että tuossa on miehiä miellyttävä nainen joka voi varastaa heidän miehen. Naiset vihaa siis kaunista naista miesten huomion takia!

51

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei noita juttujasi kukaan jaksa lukea.

      • Anonyymi

        Suutuitko? Miksi artikkeli suututtaa? Oliko liian totta?

        Tappelet muiden naisten kanssa ja pidät naisia vihollisina, miesten huomion takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suutuitko? Miksi artikkeli suututtaa? Oliko liian totta?

        Tappelet muiden naisten kanssa ja pidät naisia vihollisina, miesten huomion takia?

        Ehkä sen on vaikee myöntää juoruilua ja nyrkkitappelun johtuvan vain siitä että inhoaa, jos miehet huomioi muita naisia eikä häntä?

        Miehistä tappelu voi hävettää naisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suutuitko? Miksi artikkeli suututtaa? Oliko liian totta?

        Tappelet muiden naisten kanssa ja pidät naisia vihollisina, miesten huomion takia?

        Ei suututa enkä tappele. En lukenut sinua. Koitan vinkata että hanki elämä palstan sijaan. Olen ihana ystävä kaikille sukupuolesta riippumatta. Minun maailmassani ei tapella eiklä kadehdita toisia vaan ollaan iloisia siitä, että toinen on olemassa. Elät aivan ihmeellisessä kuplassa ja mesot täällä. Toistan: en lukenut aloitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suututa enkä tappele. En lukenut sinua. Koitan vinkata että hanki elämä palstan sijaan. Olen ihana ystävä kaikille sukupuolesta riippumatta. Minun maailmassani ei tapella eiklä kadehdita toisia vaan ollaan iloisia siitä, että toinen on olemassa. Elät aivan ihmeellisessä kuplassa ja mesot täällä. Toistan: en lukenut aloitusta.

        Miksi puolustelet itseäsi noin? Hävettääkö olla munan orja? Miesten palvonnasta riippuvainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sen on vaikee myöntää juoruilua ja nyrkkitappelun johtuvan vain siitä että inhoaa, jos miehet huomioi muita naisia eikä häntä?

        Miehistä tappelu voi hävettää naisia

        Palsta on täynnä otsikoita sinulta jotain naiskateutta ja muuta. Se että sinulla ei ole kavereita tuskin johtuu kateudesta. Eikä ne tuttusi täällä käy. Olet ihan pimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on täynnä otsikoita sinulta jotain naiskateutta ja muuta. Se että sinulla ei ole kavereita tuskin johtuu kateudesta. Eikä ne tuttusi täällä käy. Olet ihan pimeä.

        Minulla on kavereita. 3 hyvää ja 20 etäisempää. Perhe, lapset, mies, sisaruksia

        Taidat nyt nainen itse vähän siinä harhailla?

        Minnako taas kiikarissa?

        Sehän naaman nutturalle vetää. Vai joku julkkis jolla super hoikka ja seksikäs vartalo ja lyhyt mekko päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puolustelet itseäsi noin? Hävettääkö olla munan orja? Miesten palvonnasta riippuvainen?

        Jaa. Pitää jatkaa duunia. Pidä itsesi tärkeänä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puolustelet itseäsi noin? Hävettääkö olla munan orja? Miesten palvonnasta riippuvainen?

        Toistan: en lukenut aloitusta. Onko ymmärryksessä vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan: en lukenut aloitusta. Onko ymmärryksessä vikaa?

        Toistan. Onko duunissa joku tänään minihameessa ja super kaunis hoikka, vaaleat pitkät hiukset ja saa äärimmäisen paljon niehiltä huomioo?

        Saako se sut raivoihin? Haluisit itse noiden miesten huomion ja ne penteleet katselee tuota seksikästä naista eikä sinua?


      • Anonyymi

        Taitaa osua ja upota nyt kun noin raivostutaan.

        Olisiko se sinun fantasiasi?

        Olla joku Erika vikman jumpperissa lavalla ja miehet vislaa ja ottaa kuvia. Kehuu seksikkääksi j katselee vain sinua! Ei ketään toista naista?


      • Anonyymi

        Niin, ukkonäkökeskeisetmoehet maalaa naisten elämänkiejon vähän pelkistetyksi. Onnex me femakot ei anneta periksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sen on vaikee myöntää juoruilua ja nyrkkitappelun johtuvan vain siitä että inhoaa, jos miehet huomioi muita naisia eikä häntä?

        Miehistä tappelu voi hävettää naisia

        Kyllä tuo ätmi haiskahtaa enemmän sellaiselta fetissiklipiltä nyrkkitappelua miehistä tai joku uus käsikirjoitettu reality


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta on täynnä otsikoita sinulta jotain naiskateutta ja muuta. Se että sinulla ei ole kavereita tuskin johtuu kateudesta. Eikä ne tuttusi täällä käy. Olet ihan pimeä.

        Miten esim nää kaverit liittyy tähän ätmin feikkitapoeluun itsensä kanssa? Ny läks taas hieman ikäänkuin laukalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo ätmi haiskahtaa enemmän sellaiselta fetissiklipiltä nyrkkitappelua miehistä tai joku uus käsikirjoitettu reality

        Miksi sitten tuokin saa raivot täällä Erika Vikmanin musavideosta?

        Kertoo aika paljon siitä että eukko haluisi hypätä itse lavalle vikmanin tilalle alusvaatteissa saamaan miesten katseet ihailun ja vislaukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan. Onko duunissa joku tänään minihameessa ja super kaunis hoikka, vaaleat pitkät hiukset ja saa äärimmäisen paljon niehiltä huomioo?

        Saako se sut raivoihin? Haluisit itse noiden miesten huomion ja ne penteleet katselee tuota seksikästä naista eikä sinua?

        Duunissa ns minihameessa on vain lentoemot, haloo ätmi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Duunissa ns minihameessa on vain lentoemot, haloo ätmi

        Ja haluat olla tämän miesfanilauman ihailussa huolimatta parisuhdestatuksestasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten tuokin saa raivot täällä Erika Vikmanin musavideosta?

        Kertoo aika paljon siitä että eukko haluisi hypätä itse lavalle vikmanin tilalle alusvaatteissa saamaan miesten katseet ihailun ja vislaukset

        Ei kiinnosta sinun larppaukset naisena esiintyen ja ei vissiin oikein ketää muutakaan enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sinun larppaukset naisena esiintyen ja ei vissiin oikein ketää muutakaan enää

        Aina halunnu hypätä lavalle alusvaatteissa kääk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sinun larppaukset naisena esiintyen ja ei vissiin oikein ketää muutakaan enää

        Näyttää olevan kova paikka, kun sä et saa olla slasti lavalla ja miehet hurraa ja palvoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sinun larppaukset naisena esiintyen ja ei vissiin oikein ketää muutakaan enää

        Eipä oikein ketään kai, suurin osa tuntee ksi myötähäpeää lähinnä tästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten esim nää kaverit liittyy tähän ätmin feikkitapoeluun itsensä kanssa? Ny läks taas hieman ikäänkuin laukalle

        Niin lähti, tämä tyyppi saattaa olla jopa muu kuin ätmi mouhoamassa itsensä kanssa, se jos mikä on surullista mikäli näin.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuossa kateudessa on perääkin, ollut sieltä ammoisista ajoista lähtien. Selviytymiskeinonakin joo, mutta varsinkin sen oman edun tavoittelussa hyödynnettynä kuitenkin muullakin tavalla, ei pelkästään "selviytymiseen". Olihan niitä amatsoneitakin, jotka pitivät miehiä huonompina ja kohtelivat sen mukaisesti. Pätee myös nykypäivään, joskaan ei samassa mittakaavassa tietenkään, mutta ehkä meissä kaikissa asuu jonkinlainen "pieni" luolaihminen, vaistoineen ja pelkoineen.

      • Anonyymi

        Se on eri asia, jos tarttee sitä huomioo jokaiselta, mutta siihenkin on varmasti syynsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on eri asia, jos tarttee sitä huomioo jokaiselta, mutta siihenkin on varmasti syynsä.

        Mutta sitähän useampi kateellinen nainen haluaa!

        Mitä heille pitäs merkitä, joidenkin vieraiden miesten kehut ja ihailu netissä jonkun julkkisnaisen kuvalle?

        Ei niin mitään! Mutta silti he on siitä mustasukkaisia. He siis haluaa olla ainoa joka miehen fanituksen kohde!


    • Anonyymi

      Miehethän ne vasta kateellisia toisilleen onkin. Kun ne jännämiehet ja mallipojat vie kaikki naiset 😂

      • Anonyymi

        Miehet ei ole ulkonäöstä kateellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ei ole ulkonäöstä kateellisia.

        Ei naisten kuullen. 😉


    • Anonyymi

      Olen varmaan kaunis nainen kun en tunne kateutta kun nään kauniin naisen. 😂

    • Anonyymi

      Luin vain viimeisen kappaleen ja totesin, ettei enempää kannatakaan. Teoriassa tuollaista voisi joku kateellunen nainen ajatella, mutta oikeasti se ei mene noin. Ihan puppua.

    • Anonyymi

      Kyllä se kateus johtuu naisilla ihan heikosta itsetunnosta.
      En ole miehillä moista halua toisen jatkuvaan alas painamiseen huomannut.

      • Anonyymi

        No minä kyllä olen havainnut se vasta lilliputtimaista on


    • Anonyymi

      On tullut kyllä huomattua että kun yksi nainen on osoittanut mielenkiintoaan minua kohtaan, niin on toinenkin alkanut tekemään samalla tavalla.

      Tapahtunut useamman kerrankin, niin en usko että on vain pelkkää sattumaa.

    • Anonyymi

      Se että mies alkaa saada toisilta naisilta huomiota sen jälkeen kun yksi nainen huomioi johtuu ihan siitä että nainen alkaa nähdä miehen varteenotettavana ehdokkaana kun näkee toisen/toisten naisten arvostavan ko henkilöä.
      Tästä on tehty ihan tutkimuksia, esimerkiksi katsot kuvaa ja arvioit sen viehättävyyttä mikä on arvioijan mielestä asteikolla 5, hän saa tämän jälkeen tietää muiden arvioinnit ja ka on 9, arvioijan on mahdollista muuttaa antamaansa arviota ja nostaa sen ylemmäksi.
      Tämä voi johtua huonosta itsetunnosta tai ihan siitä että naiseus on itsekästä, tottakai nainen haluaa että hänen kumppaninsa näkee vain hänet, huomioi ja haluaa vain häntä. Nainen, naiseus on itsekästä luonnostaan

      • Anonyymi

        Noi on jotain yksinkertaisten juttuja


    • Anonyymi

      En minä ainakaan vihaa muita naisia. Outo näkemys. Päinvastoin naisten pitää pitää yhtä ja kultivoida sisaruutta.

    • Anonyymi

      Minusta nämä elämänkouluellat, jotka jaksaa jostain aitolehdistä länkyttää somessa vuosi toisensa perään on jotenkin surullisia

    • Anonyymi

      Nojaa. Noinhan jotkut tekee. Kokemusta on. Mutta ei kaikki tee. Elämässä oppipineet,jotka ei ole enään noin alhaisten tunteiden vanki. Meitä on moneksi ja eri oppikoulujen myötä eri levelillä. Siis älä yleistä. Säälittävää tuollainen omista itsekkäistä lähtöisin oleva lyttäävä yleistäminen👎.💩

      • Anonyymi

        J aivan samoin miehet vihaa alfauroksia,omine puutteineen. Tämäkin aloitus lienee ollut juurikin sellaisen alkuunpanema👎.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J aivan samoin miehet vihaa alfauroksia,omine puutteineen. Tämäkin aloitus lienee ollut juurikin sellaisen alkuunpanema👎.💩

        Pitkä rimsu tänne pitänyt kirjoittaa lytätäkseen,ei nostaakseen. Aika köyhää henkistä 8 oppimattomuutta. Omasta egosta lähtöisin olevaa alistamista ja luttäämistä. Luulitko tai luuletko jotai hyvää tuolla itse saavuttavasi? Oikeastikko? Jos,niin aika pahvi olet. Jonkuhan se on pakko kertoa. 👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä rimsu tänne pitänyt kirjoittaa lytätäkseen,ei nostaakseen. Aika köyhää henkistä 8 oppimattomuutta. Omasta egosta lähtöisin olevaa alistamista ja luttäämistä. Luulitko tai luuletko jotai hyvää tuolla itse saavuttavasi? Oikeastikko? Jos,niin aika pahvi olet. Jonkuhan se on pakko kertoa. 👎💩

        Kun ei vihaa ketään. Ei nurempia naisia,eikä vanhempiakaan. Päinvastoin,näkee heidät kaikki yhtä arvokkaina. Sitten tulee joku katkera gubbe suoltaan jotain omaan agendaansa sopivaa katkeraa soppaa. Ei kiitos. Ei hyvin mee. Et saa edes sääli pisteitä👎💩


    • Anonyymi

      Miljoonia vuosia sitten.........
      ihan kuin tiedettäisiin jotain niin kauas kun ihmisiä ei ollut edes olemassa.

    • Anonyymi

      En vihaa tuntemattomia. Vain yhtä naista inhoan ja johtuu siitä, että oli kunnia tutustua. Pari muuta on sellaisia, joiden kanssa en välitä olla tekemisissä ja kyllä, tunnen heidätkin. Siinä määrässä ihmisiä, joita viikottain ja päivittäin tapaan, minusta varsin kohtuullinen määrä.

    • Anonyymi

      Mun täytyy kyllä sanoa ettei ole tarvetta vihata muita.

    • Anonyymi

      Sanoisin, että voi istua joihinkin naisiin, mutta ei kaikkiin.

      Esimerkiksi nuorissa naisissa, jotka ovat laittaneet ulkonäkönsä viimeistä silausta myöten kuntoon, ei ärsytä tai aiheuta kateutta ulkonäkö tai viekö hän mahdollisesti miehiä vai ei. Monet ovat kauniita katsella.

      Ärsyyntymisen aiheuttaa sen sijaan joidenkin jatkuva peiliin tuijottelu, selfieiden ottaminen joka tilanteessa, vetelyys, työnteon välttely tai jättäminen kokonaan toisten tehtäväksi ja botox-huulet.

      Varsinaiseen kadehtimiseen ei ole ollut syytä, enkä usko sitä jatkossakaan tulevan, mitä vanhemmaksi tulen. Varmasti muilla omat kokemuksensa.

      • Anonyymi

        Ei paha. Pidä tuo. Hyvä sinä. 👍 t.💩


    • Anonyymi

      itse en osaa tuntea kateutta, mutta välillä itsekin tuntee tunteita, silloin jos tuntuu että itseltä viedään estetään ja tuntuu ettei saa sitä mitä on, tai mitä haluaisi. Silloin joutuu tekemään itsetutkistelua miksi mietin joistakin niin ja miksi yleensä mietin mitä tunnen ja koen. Onko minulla kaikki itsellä hyvin, viekö joku asia enemmän ja vaikuttaa muuhun niin sanotusti vieden tilaa ja aikaa, onnistumista. Voinko tehdä toisin tai muuttaa elämää, miksi olen katkera. Olenko priorisoinut väärin, enkö jaksa odottaa tai tehdö töitä oman tieni eteen, mihin en ole tyytyväinen, mistä pidän ja mikä vie elämässä niin sanotusti paljon. Onko todellista että joku tekee kiusaa, onko elämässäni porsaanreikiä joista valuu muille, olenko jonkun otteessa mistä en pidä? Olenko avannut suuni rakentavasti, olenko tehnyt itse tarpeeksi. Voisinko lisätä jotain asiaa mikä toisi parempaa oloa itselle, jos tuntuu että väheksyn itseäni tai olen tuntemassa kateutta, katkeruutta ja epäilen muita. Voisinko rakentaa elämää niin että se suojaisi itseä paremmin, ettei tarvitsisi pelätä, voinko toimia niin etten joutuisi kiusatuksi tai kateuden kohteeksi, olenko itse epähuomiossa loukkaava tai annanko käytökseni tuoda esiin muuta itsestä kuin olen. Mikään asia ei ole mustavalkoinen, uskon että kaikkeen voi itse vaikuttaa mutta ei asiat onnistu heti ja jos joku keino ei tuo tulosta niin pitää muuttua myös itse. Ei liikaa mutta katsoa myös peiliin.

      • Anonyymi

        Hienoa ajattelua. Aivan mahtavaa. Kiitos muidenkin puolesta t.💩


    • Anonyymi

      Tuo on nii hättöpöttö ajattelua että naiset olisi naista vastaan. Toiveajattelua. Kun ei olla. Hyvä naiset!i iästä riippumatta.♥️💩

      • Anonyymi

        Tuollaiset ätmit tahtoo luoda pahaa verta. No ei onnistunut. Itkettääkö? 💩


    • Anonyymi

      En henkilökohtaisesti tarvitse jokaisen miehen huomiota vaan riittäisi, että oma rakas pitää viehättävänä eikä vilkuile kaipaillen muita naisia. Miksi ihmeessä pitäisi olla kateellinen ventovieraalle julkkikselle tai insta-beibelle vaikka mies heitä mielellään katselisikin? Eivät elokuvien, instagramin tai TikTokin naiset ole läsnä hänen irl elämässään. Enemmän olen kohdaanut suhtatumista, jossa minulle ollaan oltu näreissään, jos olen maininnut, että olipa kaunis, tai säteilevä tai karismaattinen (julkisuuden henkilö) aivan, kuin ei saisi mainita esim julkkiksesta, koska pitäisi sanoa samoja asioita paikalla olijasta. en minä loukkaannu, jos Adelen lauluääntä kehutaan vaikka olenkin laulanut. Olemme kuitenkin täysin eri maailmoissa ja syystäkin Adele on maailmanluokan tähti.

      Kokemukseni naisyhteisöistä ovat olleet äärimmäisen negatiivisia ja mm. viimeksi tänään huomasin, että eräät jutut joihin periaatteessa kenelläkään, kuin korkeintaan parilla työtoverilla olisi ollut pääsy (jos ovat menneet penkomaan tiedostoja tai laukkuani) ovat ilmeisesti kuitenkin levinneet. Eli ei suhtautumiseni naisiin ole alun alkaen ollut negatyiivinen tai kilpaileva saatika kateuden sävyttämä vaan kokemus toistuvista selkäänpuukotuksista niin ns. ystävien, kuin naiskollegojen taholta on tehnyt tehtävänsä. Kuulen minäkin tarinoita ties kenestä, mutten ole heidän kipukohtiaan tai kertomuksiaan kertonut eteenpäin. Milloinkohan minulle suodaan sama ylellisyys?

      Olen useaan otteeseen päättänyt luottaa, mutta kerta toisensa jälkeen saanut pettyä, joten en enää tee sitä virhettä, että luottaisin kanssasisariin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe