Sydänlihastulehdusko?

Panikoija

Voisikohan joku ystävällisesti kertoa miltä tuntuu sydänlihastulehduksen oireet? Onko pulssi siinä jatkuvasti nopea vai voiko se välillä laskea ihan normaalille tasolle? Entä millaista on ns. sydänkipu? Mulla on nyt eilisestä asti puristanu ja pistäny rinnasta, mut en oikein osaa sanoa onko se keuhkoista vai mistä. Voi olla, että eilen sain tuulta rintaani kun olin liian vähissä vaatteissa. Mut kävin myös reippaalla kävelylenkillä, vaikka mulla loppui viikon pituinen antibioottikuuri vasta torstaina. Lähdinköhän nyt liian aikaisin liikkelle, minä typerys?

3

7968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sydänlihas

Tulehdus on lähes aina jälitauti. Kuumetta ym. äkillisesti korkeana epämääräisen ajan toistuen uudelleen. Sydänoireet muuten voivat aiheutua esim liialisesta itsensä tarkkailusta. Oikean oiren tuntee kyllä siitä että henki alkaa olla menossa pilven päälle.

• diagnosoitu

lieviä sydänlihastulehduksia, tai oikeastaan sydänpussintulehduksia,perikardiitteja,joihin liittyy rintakipua, voi olla monellakin flunssan jälkeen.
        Se selviää EKG:ssä tai ekkossa,jos haluaa tietää.Ja niille ei tarvitse tehdä mitään.
        Kunnon myokardiitti taikka endokardiitti tai paha perikardiitti ovat tauteja,joita ei voi olla hbuomaamatta: olen itse juuri sairiksella kardiitin takia. herätti aamuyöstä valtavaan rintakipuun,joka ei säteillyt minnekään,oli vain kuin rinnassa olisi sydämen kohdalle pumpattu "jotain" ja liikkeet sattuivat pahasti,samoin sisäänhengittäminen. Kuume nousi lähelle 40,ja äkkiä,hengenahdistus oli alkanut 2 pvä aikaisemmin ja yllättävänä:olen kova liikkumaan,eikä 5 km lenkki vielä ole mitään,viikkoa aiemmin olin 10 km lenkillä.
        Ei kun aamusta lääkäriin, valkosolut yli 20,CRP vain 24,muut arvot ok.MUTTA.EKG:ssä näkyi ns.negatiivinen T-aalto, sinus-status oli"sillä rajalla",muuten normaali ekg.TNT alle 0,3%=normaali (lab.koe,onko sydäninfarkti ollut).
        DG kardiitti,muttei tiedetä,mikä muoto ja mistä syystä??!!Antibiootti alkoi vaikuttaa 2 pvän päästä ja nyt jo kirjoittelen. Olen reumapotilas,joten sekin voi aiheuttaa moisen.
        Tai sitten joku muu. Mutta:kipu on KAMALA,mikään lääke ei auta eikä- voi olla eikä hengittää - kyllä sen tuntee siis. Ja kuume.
        Sairaalaan lähete,mutten halunnut heti mennä polille jonottaan 6-9 tunniksi kipeenä.Jatkotutkimukset ovat kylläkin edessä.ja pitkä sairasloma.

• Hoituri

EKG:ssa ja pyydä ottamaan Troponiini T-entsyymikoe (verikoe), sillä se selviää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      185
      11391
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      57
      5412
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2677
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1841
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1785
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      27
      1443
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1440
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1366
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1349
    Aihe