valtavat tehot pienveneeseen

Anonyymi-ap

haaveissa on ostaa joku ihan pieni nelimetrinen pulpetti/soutuvene ja sentaa siihen keskimoottoriksi joku mielisairaan isokokoien diesel. kokoluokaltaan siis sellainen että vene nippa nappa kantaa moottorin ja yhden kuljettajan. pystyputket moottoriin ja kun kaasua painaa niin mustaa pölläyttää ja sitten lähdettiin. tyyliin 300 hevosvoimaa veneeseen jossa riittäisi 10 heppaa.

25

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaaha... no mitäs sitten? Osta ja asenna.

    • Anonyymi

      Asenna vaan, mutta mihinkään se ei lähde jos potkuri ja voimansiirto moottorin ja potkurin välistä puuttuu.
      Jos laitat myös puuttuvat komponentit, niin todennäköisesti ei lähde sittenkään, vaan jokin paikka veneestä hajoaa, mikä ei pysty ottamaan vastaan työntövoimaa painelaakerista. Jos laitat nekin kuntoon, niin sitten rikot lakia, kun veneesi ei ole rekisteröity, mikäli siis ajat sitä Suomessa. Rekisterin et valmista venettä saa, jos tehot ylittää sallitut.
      Tee se venekin itse, niin saat laittaa siihen ihan minkä koneen haluat, ja minkä voimansiirron ja potkurin haluat.

      • Anonyymi

        Tekee sen pelkästään kilpakäyttöön niin ei tarvitse rekisteröidä.


    • Anonyymi

      Juu ja suorat väh 4 tuuman putket. Joku lasikuitu terhi vois olla hyvä aihio.

    • Anonyymi

      Ja tässäkö veneessä se home oli?

    • Anonyymi

      60-luvulla oli mäkäriä, jotka noudattivat kutakuinkin tuota ajatusta tehon ja painon suhteesta. Ne oli hulvattoman hauskoja pelejä, mutta vain tyynellä ilmalla.

      En kuitenkaan asentaisi diesel-moottoria vaan kaasuturbiinin.

      • Anonyymi

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.

        No hitti tottakai suihku-ja rakettimoottoreissa on sisällä tekniikkaa ja mekanismeja, ei ne suoria putkenpätkiä ole. Silti laite etenee massavirran voimalla. Potkuriturbiinit on eri asia, silloin laite etenee potkurin tuottamalla ilmavirralla.


    • Anonyymi
    • Thait tietävät, kuinka heidän jokiensa laajoilla suistoalueilla liikutaan nopeasti:

      https://www.youtube.com/watch?v=-9_udccBJLs

      En ehkä kuitenkaan suosittele tuollaisen pitkähännän tuomista Suomeen. Tuon videotäkynä toimineen tytön ehkä voisikin...

    • Anonyymi

      Lapsuus on mukavaa aikaa!

    • Anonyymi

      Tutustu t'ähän
      Puufiskari Fanny 910Hp/+50kn.

      • Anonyymi

        Joo, tuo on hyvä, ihana Cummins diesel, hieman viritetty...


    • Anonyymi

      Ongelmaksi muodostuu se, että veneen rakenne ei kestä moottorin painoa, tehoa eikä vääntöä. Lisäksi veneen hydrodynaamiset ominaisuudet eivät riitä.
      Tuollainen vene pitää suunnitella ja rakentaa alusta asti eikä siinä voi käyttää mitään valmista mallia apunaan.

      • Anonyymi

        No, katsoitko fannyn you tubesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoitko fannyn you tubesta?

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.

        Tällöin kyseessä ei ole enää vene vaan pintavaikutukseen perustuva lentolaite.


    • Anonyymi

      Terhi 4100 ja siihen suihkumoottori 🤣 kerrankin ois ekana jigipaikoilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10984
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5240
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2463
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2153
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1574
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1260
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1196
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      902
    Aihe