valtavat tehot pienveneeseen

Anonyymi-ap

haaveissa on ostaa joku ihan pieni nelimetrinen pulpetti/soutuvene ja sentaa siihen keskimoottoriksi joku mielisairaan isokokoien diesel. kokoluokaltaan siis sellainen että vene nippa nappa kantaa moottorin ja yhden kuljettajan. pystyputket moottoriin ja kun kaasua painaa niin mustaa pölläyttää ja sitten lähdettiin. tyyliin 300 hevosvoimaa veneeseen jossa riittäisi 10 heppaa.

25

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaaha... no mitäs sitten? Osta ja asenna.

    • Anonyymi

      Asenna vaan, mutta mihinkään se ei lähde jos potkuri ja voimansiirto moottorin ja potkurin välistä puuttuu.
      Jos laitat myös puuttuvat komponentit, niin todennäköisesti ei lähde sittenkään, vaan jokin paikka veneestä hajoaa, mikä ei pysty ottamaan vastaan työntövoimaa painelaakerista. Jos laitat nekin kuntoon, niin sitten rikot lakia, kun veneesi ei ole rekisteröity, mikäli siis ajat sitä Suomessa. Rekisterin et valmista venettä saa, jos tehot ylittää sallitut.
      Tee se venekin itse, niin saat laittaa siihen ihan minkä koneen haluat, ja minkä voimansiirron ja potkurin haluat.

      • Anonyymi

        Tekee sen pelkästään kilpakäyttöön niin ei tarvitse rekisteröidä.


    • Anonyymi

      Juu ja suorat väh 4 tuuman putket. Joku lasikuitu terhi vois olla hyvä aihio.

    • Anonyymi

      Ja tässäkö veneessä se home oli?

    • Anonyymi

      60-luvulla oli mäkäriä, jotka noudattivat kutakuinkin tuota ajatusta tehon ja painon suhteesta. Ne oli hulvattoman hauskoja pelejä, mutta vain tyynellä ilmalla.

      En kuitenkaan asentaisi diesel-moottoria vaan kaasuturbiinin.

      • Anonyymi

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.

        No hitti tottakai suihku-ja rakettimoottoreissa on sisällä tekniikkaa ja mekanismeja, ei ne suoria putkenpätkiä ole. Silti laite etenee massavirran voimalla. Potkuriturbiinit on eri asia, silloin laite etenee potkurin tuottamalla ilmavirralla.


    • Anonyymi
    • Thait tietävät, kuinka heidän jokiensa laajoilla suistoalueilla liikutaan nopeasti:

      https://www.youtube.com/watch?v=-9_udccBJLs

      En ehkä kuitenkaan suosittele tuollaisen pitkähännän tuomista Suomeen. Tuon videotäkynä toimineen tytön ehkä voisikin...

    • Anonyymi

      Lapsuus on mukavaa aikaa!

    • Anonyymi

      Tutustu t'ähän
      Puufiskari Fanny 910Hp/+50kn.

      • Anonyymi

        Joo, tuo on hyvä, ihana Cummins diesel, hieman viritetty...


    • Anonyymi

      Ongelmaksi muodostuu se, että veneen rakenne ei kestä moottorin painoa, tehoa eikä vääntöä. Lisäksi veneen hydrodynaamiset ominaisuudet eivät riitä.
      Tuollainen vene pitää suunnitella ja rakentaa alusta asti eikä siinä voi käyttää mitään valmista mallia apunaan.

      • Anonyymi

        No, katsoitko fannyn you tubesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoitko fannyn you tubesta?

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.

        Tällöin kyseessä ei ole enää vene vaan pintavaikutukseen perustuva lentolaite.


    • Anonyymi

      Terhi 4100 ja siihen suihkumoottori 🤣 kerrankin ois ekana jigipaikoilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3376
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3176
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3014
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      70
      2938
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2881
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2648
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2470
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2331
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2185
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1953
    Aihe