valtavat tehot pienveneeseen

Anonyymi-ap

haaveissa on ostaa joku ihan pieni nelimetrinen pulpetti/soutuvene ja sentaa siihen keskimoottoriksi joku mielisairaan isokokoien diesel. kokoluokaltaan siis sellainen että vene nippa nappa kantaa moottorin ja yhden kuljettajan. pystyputket moottoriin ja kun kaasua painaa niin mustaa pölläyttää ja sitten lähdettiin. tyyliin 300 hevosvoimaa veneeseen jossa riittäisi 10 heppaa.

25

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaaha... no mitäs sitten? Osta ja asenna.

    • Anonyymi

      Asenna vaan, mutta mihinkään se ei lähde jos potkuri ja voimansiirto moottorin ja potkurin välistä puuttuu.
      Jos laitat myös puuttuvat komponentit, niin todennäköisesti ei lähde sittenkään, vaan jokin paikka veneestä hajoaa, mikä ei pysty ottamaan vastaan työntövoimaa painelaakerista. Jos laitat nekin kuntoon, niin sitten rikot lakia, kun veneesi ei ole rekisteröity, mikäli siis ajat sitä Suomessa. Rekisterin et valmista venettä saa, jos tehot ylittää sallitut.
      Tee se venekin itse, niin saat laittaa siihen ihan minkä koneen haluat, ja minkä voimansiirron ja potkurin haluat.

      • Anonyymi

        Tekee sen pelkästään kilpakäyttöön niin ei tarvitse rekisteröidä.


    • Anonyymi

      Juu ja suorat väh 4 tuuman putket. Joku lasikuitu terhi vois olla hyvä aihio.

    • Anonyymi

      Ja tässäkö veneessä se home oli?

    • Anonyymi

      60-luvulla oli mäkäriä, jotka noudattivat kutakuinkin tuota ajatusta tehon ja painon suhteesta. Ne oli hulvattoman hauskoja pelejä, mutta vain tyynellä ilmalla.

      En kuitenkaan asentaisi diesel-moottoria vaan kaasuturbiinin.

      • Anonyymi

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kompakti suihkumoottori kuin Batmobiilissa olisi paras, ei tarvitse mitään potkureita ja voimansiirtoja.

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suihkumoottoreista ole jätetty voimansiirtoa pois, vaan se on integroitu osaksi valmista kokonaisuutta. Potkuri on korvattu ahtimella, ja usein myös puhaltimella. Ne on kytketty sisäisellä integroidulla voimansiirrolla turbiiniin. Lisäksi niissä on vielä suutin, toisinaan säätyvä, toisinaan kiinteä sellainen, jotta hyötysuhde ja siten myös työntövoima saadaan optimoitua kaikilla vauhdeilla ja kaikilla tehoasetuksilla. Samasta syystä ilmanottokin on aerodynaamisesti hyvin suunniteltu.

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ymmärrät kaiken väärin. Suihku- ja rakettimoottorilla työntövoima perustuu massavirran purkautumiseen moottorin suuttimesta, joka työntää laitetta eteenpäin, aivan Newtonin peruslakien mukaisesti.

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele suihkumoottorin toiminnan alkeet ennen kuin yrität tulla tänne pätemään. Kun poistat voimansiirron turbiini ja ahtimen välistä, poistuvat pakokaasut molemmista päistä eikä työntöä synny. Ja lisäksi polttoaineen palaminen loppuu hapen puutteeseen, eli moottori ei edes pysy enää käynnissä.

        No hitti tottakai suihku-ja rakettimoottoreissa on sisällä tekniikkaa ja mekanismeja, ei ne suoria putkenpätkiä ole. Silti laite etenee massavirran voimalla. Potkuriturbiinit on eri asia, silloin laite etenee potkurin tuottamalla ilmavirralla.


    • Anonyymi
    • Thait tietävät, kuinka heidän jokiensa laajoilla suistoalueilla liikutaan nopeasti:

      https://www.youtube.com/watch?v=-9_udccBJLs

      En ehkä kuitenkaan suosittele tuollaisen pitkähännän tuomista Suomeen. Tuon videotäkynä toimineen tytön ehkä voisikin...

    • Anonyymi

      Lapsuus on mukavaa aikaa!

    • Anonyymi

      Tutustu t'ähän
      Puufiskari Fanny 910Hp/+50kn.

      • Anonyymi

        Joo, tuo on hyvä, ihana Cummins diesel, hieman viritetty...


    • Anonyymi

      Ongelmaksi muodostuu se, että veneen rakenne ei kestä moottorin painoa, tehoa eikä vääntöä. Lisäksi veneen hydrodynaamiset ominaisuudet eivät riitä.
      Tuollainen vene pitää suunnitella ja rakentaa alusta asti eikä siinä voi käyttää mitään valmista mallia apunaan.

      • Anonyymi

        No, katsoitko fannyn you tubesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoitko fannyn you tubesta?

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvinnut katsoa, sillä tunnen fannyn rakentajan ja olen ollut monesti kyydissä. Fannyn runko on uudestaan rakennettu kantotasoja myöden. Sillä oli muuten täysin mahdoton ajaa suuremmissa nopeuksissa.

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se rakentaja tajunnu laittaa siihen 5 metrin pituista pyrstöä, jonka siivet vakauttaisi sen , kuin heittotikkojen pyrstö tekee.

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tikan aerodynamiikkassa on vähän eri asioista kyse kuin veneen pohjan hydrodynamiikassa.

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on tarpeeksi tehoa, hydrodynamiikasta tulee aerodynamiikkaa etenkin, jos ei ole potkuria vedessä.

        Tällöin kyseessä ei ole enää vene vaan pintavaikutukseen perustuva lentolaite.


    • Anonyymi

      Terhi 4100 ja siihen suihkumoottori 🤣 kerrankin ois ekana jigipaikoilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3047
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2664
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1503
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe