Ilmanen ruoka

Anonyymi-ap

Jos ihminen hakee joka päivä ruokajonossa ilmaisen ruuan niin mihin se käyttää omat rahansa

12

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lasten vaatteisiin, lasten harrastuksiin, omiin vaatteisiin, vuokran omavastuuseen, sähkölaskuun yms. Onhan noita menoja.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­­N­y­­m­f­o­m­­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17853529G

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Köyhiä tai rahattomia on ihan oikeasti olemassa, jopa ameeriikassa asti!🍌

    • Anonyymi

      Ruokajonosta haetaan muroja joihin voi kuseskella.

    • Anonyymi

      Kuka mihinkin. Ryyppämiseen, huumeisin, peliriippuvuuden rahoittamiseen, velkoihin jne..

    • Anonyymi

      Nii just, tilapäisesti voi olla vaikka ja jos on kuulunut keskiluokkaan, olisi helposti pystynyt säästää. On tietysti kaikkia elämänhallinnan ongelmia yms mutta ei nämä selitä tätä ruokajakelun pysyvyyttä ja kasvua. Ilmaiselle on aina kysyntää, ja paljonhan noita hakee sellaisetkin, joilla rahaa kyllä on. Onhan se jaettava näissäkin ruvennut hupeneen, kun porukkaa käy enemmän ja kauppojen hävikki on vähentynyt. Täällä Loimaalla tuskin mitään kummoista jaetaan...? Päihteillä sentään saa nupin sekaisin mutta sitten on paljon muuta mihin ihmiset pistää rahansa. Ja se säästämisen puute!

      Kyllä mäkin voisin, vaikka jollekin ostaa akuuttiin tarpeeseen ruokaa ja vähän myös herkkuakin. Näin vaikka olen köyhä, enkä pystynyt tänään kaupassa edes alle 20€ ostosta kortilla maksaan...😳 Olin kyllä oikeesti äimänkäkenä, kun en ollut kortilla ostanut mitään isompaa, enhän mene rahattomna kauppaankaan! No, ei sentään hakkerikaan syynä. Oma sähläys, ja olin siirtänyt liikaa jemmatilille. Aikaisemmin on käynyt kerran samoin, silloin olin siirtänyt erehd. rahastotilille.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Ja noo mitä jaetaan saa kattoo tarkkaan päivämäärän , monikin juttu saattaa olla monta kuukautta sitten päivämäärä mennyt.

    • Anonyymi

      En usko, että kukaan syyttä suotta käy ruokakassia hakemassa. Vaikka olisikin esim. päihteet syynä, niin addiktio on sekin ja siihen tarvitsee apua. Ruokakasseja voisi jakaa enemmänkin. Itse ihmettelen kirpputoreja Suomessa. Ulkomailla niihin lahjoitetaan vaatteita ja tavaroita, ja tuotot menevät huono-osaisille. Suomessa hyväosaiset vievät niihin omia tavaroitaan tai vaatteitaan, ja tuotot menevät itselle. Whaaat?

    • Anonyymi

      Ekotorille ainakin tulee huonekalut lahjoituksena kaikki, sekä vaatteita astioita ja kaikkee mut ne tuotot menee ekotorin pyörittämiseen

    • Anonyymi

      Käsittäisin näin että ensin maksetaan tilistä laskut, ja jos tarvii lääkkeitä niin ne ostetaan sitten ruokaa ja sitten vasta harrastetaan jos jää rahaa. Ryypätä ei tartte ja tupakasta voi luopua. On paljon ilmaisia harrastuksia joita voi harrastaa

      • Anonyymi

        Joo, ja ne juopot mitä mä tiedän, ei paljon syö - leipää&makkaraa/pizzaa - tai siten ostavat ruokansa kaupasta. Huumehemmoja tiedän vain muutaman, vissiin samat syömistavat
        Muistaakseni Hurstilla käyvistä 25% oli arvioitu käyvän suotta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Sama juttu loimaalla. Ne kaikki ketä hakee ruokaa ei kuulu ruokajonoon, ja sit ne ketä oikeesti tarttis ilmasta ruokaa ei välttämättä saa sitä koska ruokajuttuja käytetään väärin. Siinä tarttis näyttää joku tulotodistus niinku kelallakin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe