Pistorasia ei toimi

Anonyymi-ap

Jos sähkölaite ei toimi rasiaan kytkettynä, pitäisikö jännitekynän valo palaa rasian läheisyydessä?

34

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoitatko kysyä että toimiiko jännitekynä toimivan pistorasian läheisyydessä?

      • Anonyymi

        En. Se toimii toimivan rasian läheisyydessä.


    • Anonyymi

      Johtuu aivan siitä mitä tällä "läheisyydellä tarkoitetaan" ja sähkölaitteen toimimattomuuden vaikutuksesta jännitekynän palamiseenkin vois spekuloida.

    • Anonyymi

      Ei tai kyllä. Riippuu viasta.

      • Anonyymi

        Miten viisaasti! Otti varmaan aivojen paikalta kipeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten viisaasti! Otti varmaan aivojen paikalta kipeää.

        Viisaasti ajatellen; jos sulake on palanut, niin kynä ei toimi. Jos sulake on ehjä, mutta nallajohdin irti, niin palaa. Jos vaihe vuotaa nollaan, niin palaa, mutta säkölaite ei toimi. ym. ym.

        Eli ei tai kyllä. Riippuen viasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaasti ajatellen; jos sulake on palanut, niin kynä ei toimi. Jos sulake on ehjä, mutta nallajohdin irti, niin palaa. Jos vaihe vuotaa nollaan, niin palaa, mutta säkölaite ei toimi. ym. ym.

        Eli ei tai kyllä. Riippuen viasta.

        Mulla on sellanen kuvitelma ettei tuo ole missään omassa sulakkeessaan.


    • Anonyymi

      Eikös semmoiset jännitekynät ole olleet kiellettyjä jo kauan. Jännitemittarilla se rasia täytyy tsekata.

      • Anonyymi

        Kiellettyjä -miten niin muka?


      • Anonyymi

        Nuo on niitä amispoikien höpinöitä.


      • Anonyymi

        On kai se kynä kuitenkin sormea parempi jännitteenilmaisin, ainakin turvallisempi. Yleismittarikin taitaa löytää jonkinlaisia jännitteitä melkein mistä hyvänsä, se kun ei juuri kuormita mittauskohdettaan. Mutta jos sillä selvästi löytyy vakaa 235 volttia kahden mittauspisteen välistä niin siihen väliin ei kannata itseään työntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai se kynä kuitenkin sormea parempi jännitteenilmaisin, ainakin turvallisempi. Yleismittarikin taitaa löytää jonkinlaisia jännitteitä melkein mistä hyvänsä, se kun ei juuri kuormita mittauskohdettaan. Mutta jos sillä selvästi löytyy vakaa 235 volttia kahden mittauspisteen välistä niin siihen väliin ei kannata itseään työntää.

        Mitä siihen mittareita tarvii laita siihen vaikka pölynimuri
        Jos ei toimi sulake palanut

        Asiantuntija vastaa kyselyyn myös myöhemmin


    • Anonyymi

      Ja näillä höpötys- kommentoinneilla yritetään palstaa aktivoida ties miten pitkään...

    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi, tai ei pitäisi.
      Jännitekynän reagointi riippuu siitä, mikä on syynä siihen ettei sähkölaite toimi.
      Tätähän sinä kysyit?

    • Anonyymi

      Jos sähkökynä valo palaa toimivan rasian läheisyydessä ja ei toimi mahdollisesti toimimattoman rasian läheisyydessä voisi olettaa ettei rasia toimi.

      Jos mahdollista kokeile varmasti toimivalla laitteella että pelittääkö.

      • Anonyymi

        Katselin tuota otsikkoa "Valaistus ja sähkötyöt" eli ei kannata eikä saakaan tehdä sähkötöitä itse. Tämä vaan varoituksena.
        Sulakkeen voi vaihtaa (proppusulake) tai palauttaa ja vikavirtasuojan voi resetoida.

        https://tukes.fi/tee-se-itse-sahkotyot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin tuota otsikkoa "Valaistus ja sähkötyöt" eli ei kannata eikä saakaan tehdä sähkötöitä itse. Tämä vaan varoituksena.
        Sulakkeen voi vaihtaa (proppusulake) tai palauttaa ja vikavirtasuojan voi resetoida.

        https://tukes.fi/tee-se-itse-sahkotyot

        Mitä jos ei kerro kenellekään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos ei kerro kenellekään?

        Ottaa ison riskin että joku kuolee tai talo palaa. Ainakin jos ei ole ammattitaitoa.
        Ei olisi kiva fiilis sellaisen jälkeen vaikkei jäisi kiinnikään teostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa ison riskin että joku kuolee tai talo palaa. Ainakin jos ei ole ammattitaitoa.
        Ei olisi kiva fiilis sellaisen jälkeen vaikkei jäisi kiinnikään teostaan.

        ja vaikkei sattuisikaan mitään niin voisi jäädä kalvava epäily että tuliko asennettua oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaa ison riskin että joku kuolee tai talo palaa. Ainakin jos ei ole ammattitaitoa.
        Ei olisi kiva fiilis sellaisen jälkeen vaikkei jäisi kiinnikään teostaan.

        Lähtee pois niin ei tarvitse katsella mitä käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselin tuota otsikkoa "Valaistus ja sähkötyöt" eli ei kannata eikä saakaan tehdä sähkötöitä itse. Tämä vaan varoituksena.
        Sulakkeen voi vaihtaa (proppusulake) tai palauttaa ja vikavirtasuojan voi resetoida.

        https://tukes.fi/tee-se-itse-sahkotyot

        Minäpä en keltään mitään lupaa kysele koska minulla on sähköurakointioikeus joka oikeuttaa tekemään tee-se-itse-sähkötöitä ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä en keltään mitään lupaa kysele koska minulla on sähköurakointioikeus joka oikeuttaa tekemään tee-se-itse-sähkötöitä ihan itse.

        Miksi sitten kyselet täältä miten söhkökynä toimii
        Oikeistesi on ajalta jollion oli vain kaksi piuhaa.


    • Anonyymi

      Minun kynässäni ei ole mitään sulaketta joten ei toimimattomuus ainakaan sulakkeen palamisesta johdu.

    • Anonyymi

      Pistorasiassa voi olla sellainen vika että se antaa vaikka vain 85VAC jännitettä, jolloin johdotusvika, eli uusittava sähköjohdot kokonaan. Tai vain 54VAC.

      Yleismittarilla voi selvitä vian laatu.

      • Anonyymi

        Just ja joo taas


      • Anonyymi

        Nykyään on sähkössä, viisi piuhaa


    • Anonyymi

      Ei. Onko kynän pää pyöreä vai litteä. Litteät ovat USA:han eivätkä toimi täällä, ei välttämättä mene niin syvälle, että antaisi positiivisen tuloksen edes toimivasta rasiasta - kokemusta on. Kumma, että noita saa täällä myydä.

      Jo palaa rasian läheisyydessä voi olla väärin nollatu rasia, jossa maassa on vaihe.

      • Anonyymi

        Riippuu ihan siitä missä maassa kytkennät on tehty. Suomessa on iha eri maa kuin Norjassa.


    • Anonyymi

      Huuhaa kynällä ei saa tarkkaa tulosta. Se antaa usein ilmotuksen jo muutaman kymmenen voltin vaihto jännitteestä, joka voi vaikka indusoitua viereisistä kaapeleistä. Jos sulake ei ole palanut / lauennut, niin sitten soitto sähkärille. Vika voi olla tyypiltään tulipaloriskin sisältävä.

      • Anonyymi

        Sähkäri osaa korjata sen kynän ja sitten vaan mittailemaan lisää.


    • Anonyymi

      Kun tilaat sähkömiehen korjaamaan pistorasiasi, sittenhän voit samalla helposti kysyä häneltä pitäisikö sen jännitekynän valon palaa.

      Älä nyt ainakaan itse sitä pistorasiaa ala korjaamaan jos ei ole sähköalan osaamista.

      • Anonyymi

        Tässä todennäköisesti tarkoitetaan huuhaa kynää, jossa valo alkaa vilkkua muutaman sentin päästä vaihtovirtajohdinta. KO laitteella ei voi vian haussa paljoa päätellä. Sopii lähinnä kertomaan, että jokusen senttimetrin päässä kynän kärjestä on vaihtovirtaa. Jännitteen voimakkuutta se ei kerro ja eri kynät reagoivat eri suuruisiin jännitteisiin. Oma huuhaa kynäni malliltaan Beha alkaa piipittää jo 50VAC speksien mukaan.


      • Anonyymi

        Mutta sinun yaiyisimonmsitö,luokaa että elä,edes laitanvaloja päälle katkaisijasta

        Lahopiä


    • Anonyymi

      Mulla on kahdesta koulusta sähkö oppo täysi kymppi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe