"Yllätystä yllätyksen perään" ?

Anonyymi-ap

Julkinen talous ja sote-rahoitus "yllättivät" Orpon. Luultavasti hän yllättyy
pian myös kuullessaan, että Suomessa tehdään jo paikallisia sopimuksia.
Sen verran kaukana todellisuudesta ovat kokoomuksen vaatimukset luottamusmiesjärjestelmän ja työehtosopimusten murtamisesta,
totesi Mäkynen (SDP)

Kun on lukenut ja kuunnellut kokoomuksen puheita ei ollut yllätys,
että HUS:in diagnostiikkajohtaja (ilmeisesti kok?) haluaa lopettaa koko soten.
Kaikki sairaat vaan yksityisille ja veronmaksaja maksaa.
Kestääkö veronmaksajan p*rse ?
Se on tulonsiirto veronmaksajilta yksityisille ja sitä myötä rahat menevät veroparatiiseihin.

On muka olemassa kaksi "rinnakkaissysteemiä", joista sote joutaa
romutettavaksi kokonaan, eli kunnalliset terveyspalvelut.

Yksityinen systeemi tuli kunnallisen rinnalle, nopea tie varakkaille hoitoon.

A-Studiossa oli kiivas keskustelu.
Toimittaja joutui rauhoittelemaan toistensa päällepuhuvia.

35

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokkareilla ei ole mikään tilanne hallinnassa. Ahheudella on p*skanen loppu.
      Katastrofi. Suuri paljon rahaa syövä neuvotteluspektaakkeli on syytä
      viheltää poikki. Paljoko SE maksaa päivässä ?

    • Anonyymi

      Ohisalo:
      "Petteri Orpolle tuli tässä kohtaa yllätyksenä, että sotesta ei voikaan noin vain leikata, vaan sen rahoituksesta uupuu miljardi.

      Mietin mikä kaikki muu kokoomuksen leikkauslistoissa on valmisteltu heppoisin tiedoin?"

      Valistunut kansa oli kyllä asiasta tietoinen jo viime vuoden puolella,

      • Anonyymi

        preseesion valmistettu hepoisista päreistä


    • Ei sotea lopeteta, oppositiolle karmea takaisku kun meni valiokunnissa läpi he, se oli pakko saada siitä tuli EU:a huomautus ettekö osaa tehdä sotea. Tarvittiin Marin jo syntyi.

      Hankala järjestelmä koko terveydenhuolto kallis, ei voi mitään.

      • Anonyymi

        tali-lehden kirjeenvaihtaja amphörhöparimies mölisee


    • Anonyymi

      Soten alijäämä hoidetaan siten
      että se otetaan maalaisilta
      kepu ei elämöi koska se sai virat itselleen

      soten määrää nykyisin keskusjohto

      mikä tarkoittaa paria ministeriä hallituksessa
      kunnilla ei ole nokan koputtamista sotessa koska ne eivät maksa sotea
      ja veroäyrikin on romutettu alas

      eli espoo vantaa stadi lisäyksiä soteen muuten ei suju

      muille ei muutosta soteen tai leikkauksia alas

    • Pikkusen huolestuttaa nämä Orpille tulleet yllätykset. Eikö nämä soten tarvisemat miljardit olleet tiedossa ja tiedotettuna jo maaliskuussa? Ei voida mennä tietämättömyyden taakse tuolla pallilla kun totuus alkaa valjeta.

      • Anonyymi

        Orpo suoraan sanottuna valehtelee. Yrittää luoda paniikkitunnelmaan
        saadakseen imettyä kansalta rahaa yksityisektorrille kaikin keinoin
        mihin tähtää 0,7 mitoituksenkin peruminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Orpo suoraan sanottuna valehtelee. Yrittää luoda paniikkitunnelmaan
        saadakseen imettyä kansalta rahaa yksityisektorrille kaikin keinoin
        mihin tähtää 0,7 mitoituksenkin peruminen.

        Oudolta tuntuu kyllä jos on uutisoitu soten ongelmista jo vuosikaudet että nyt muka olis tullu yllärinä. Otsikot huutaneet hoitopaikkojen hätää ja tälle hädälle ei ole mitään tehty kun on odotettu uutta kaikenjärjestävää sotea.
        Luultiinko että toimien organisointi uudessa sotessa ratkaisisi kaikki resurssiongelmat. Ettei vain käynyt niin että uudella sotella kaadetaan viimeisetkin hyvinvointiyhteiskunnan rippeet.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Oudolta tuntuu kyllä jos on uutisoitu soten ongelmista jo vuosikaudet että nyt muka olis tullu yllärinä. Otsikot huutaneet hoitopaikkojen hätää ja tälle hädälle ei ole mitään tehty kun on odotettu uutta kaikenjärjestävää sotea.
        Luultiinko että toimien organisointi uudessa sotessa ratkaisisi kaikki resurssiongelmat. Ettei vain käynyt niin että uudella sotella kaadetaan viimeisetkin hyvinvointiyhteiskunnan rippeet.

        Årpå haluaa, että kunnallisessa järjestelmässä on "hätä" ja hän yrittää
        pahentaa sitä, että saisi asiakkaita yksityisiin, joiden etuja kokoomus ajaa,
        siksi kai hän haluaa romuttaa koko soten oikeiston intressejä ajaessaan.
        Kansan etu on vanhanaikainen ajatus Årpålle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Årpå haluaa, että kunnallisessa järjestelmässä on "hätä" ja hän yrittää
        pahentaa sitä, että saisi asiakkaita yksityisiin, joiden etuja kokoomus ajaa,
        siksi kai hän haluaa romuttaa koko soten oikeiston intressejä ajaessaan.
        Kansan etu on vanhanaikainen ajatus Årpålle.

        Kyllä. Ja haluaa näyttää että tämä ns hätä on tullut viime hallituksen9 aikana. Todellusuudessa hätä on tullut jo 15 vuoden aikana. Parin viimen vuoden aikana yrityksille on syydetty rahaa ja tätähän Orpi ei muista ja se on tullut hälle yllätyksenä


    • Anonyymi

      Politiikka radiossa naureskeltiin Orpon rahoitus puheista " eilen aamulla puhui sitä, iltapäivällä tätä ja tänä aamuna ei muista mitä kaikkea tuli puhuttua.

      • Tuo jäi


    • Anonyymi

      Årpålla on alkeelliset (lapselliset) ja muitten älykkyyttä rankasti aliarvioivat
      keinot:
      suoranainen valehtelu, asioitten vääntely omiin tarkoituksiin sopiviksi
      ja paniikin lietsonta.

      • Eikö kokoomuksen taktiikka ole ollutkin aina se että ensin lietsotaan kansalaisten keskuudessa paniikkia ja sitte ohjataan pelastavana toimenpiteenä palvelut yrityksille?


      • Siili2 kirjoitti:

        Eikö kokoomuksen taktiikka ole ollutkin aina se että ensin lietsotaan kansalaisten keskuudessa paniikkia ja sitte ohjataan pelastavana toimenpiteenä palvelut yrityksille?

        No nii, yrittää esittää että homma hallussa, välillä mainitsee demarien tekemisiä näyttääkseen, siksi tämä on vaikeaa ei meillä kokoomusessa.

        Orpolla on paljon vaikeammat tavoitteet, ne mistä luvannu valtion talous kuntoon.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        No nii, yrittää esittää että homma hallussa, välillä mainitsee demarien tekemisiä näyttääkseen, siksi tämä on vaikeaa ei meillä kokoomusessa.

        Orpolla on paljon vaikeammat tavoitteet, ne mistä luvannu valtion talous kuntoon.

        Todellisuudessa Orpo on vahvistamassa varakkaitten taloutta.


      • Pertikki kirjoitti:

        No nii, yrittää esittää että homma hallussa, välillä mainitsee demarien tekemisiä näyttääkseen, siksi tämä on vaikeaa ei meillä kokoomusessa.

        Orpolla on paljon vaikeammat tavoitteet, ne mistä luvannu valtion talous kuntoon.

        Saammepa nähdä kuinka homma on hallussa. Tulikohan asetettua liian isot sopeutustavoitteet ja nyt yritetään etsiä syyllistä omiin ylisuuriin tavoitteisiin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Saammepa nähdä kuinka homma on hallussa. Tulikohan asetettua liian isot sopeutustavoitteet ja nyt yritetään etsiä syyllistä omiin ylisuuriin tavoitteisiin.

        Mikään ei koskaan ole kokoomuksen vika.
        Sipilä-Orpo-Soini hallitus leikkauksillaan köyhensi 9/10 osaa suomalaisista
        ja lisäsi köyhyysrajan alle pudonneitten suomalaisten määrää.
        Rikkain kymmenesosa rikastui entisestään. Nytkin tavoite on sama.
        Rikasstuttaa rikkaimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei koskaan ole kokoomuksen vika.
        Sipilä-Orpo-Soini hallitus leikkauksillaan köyhensi 9/10 osaa suomalaisista
        ja lisäsi köyhyysrajan alle pudonneitten suomalaisten määrää.
        Rikkain kymmenesosa rikastui entisestään. Nytkin tavoite on sama.
        Rikasstuttaa rikkaimpia.

        Miljardi on vaikea luku: 9 nollaa ja ykkönen.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Saammepa nähdä kuinka homma on hallussa. Tulikohan asetettua liian isot sopeutustavoitteet ja nyt yritetään etsiä syyllistä omiin ylisuuriin tavoitteisiin.

        Kohta taas onkin jotain "ymmärretty" väärin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eikö kokoomuksen taktiikka ole ollutkin aina se että ensin lietsotaan kansalaisten keskuudessa paniikkia ja sitte ohjataan pelastavana toimenpiteenä palvelut yrityksille?

        Osuma ! Niin se menee.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        No nii, yrittää esittää että homma hallussa, välillä mainitsee demarien tekemisiä näyttääkseen, siksi tämä on vaikeaa ei meillä kokoomusessa.

        Orpolla on paljon vaikeammat tavoitteet, ne mistä luvannu valtion talous kuntoon.

        Orpon "Valtion talous kuntoon" tarkoittaa selkosuomella rikkaille lisää rahaa.


    • Anonyymi

      Nyt jyrätään hyvin laajalla rintamalla palkansaajia ja pienituloisia.
      Näyttää siltä, että asiaan on valmistauduttu kauan ja perusteellisesti.

      Miten muuten muka saisi hetkessä pystyyn spektaakkelimaiset neuvottelutkaan,
      joissa about 250 ihmistä istuu joka päivä täysihoidossa ?
      (mutta limuissa "säästettiin", mikä vitsi !)

      (Kokoomuksen) asiantuntijoita eli mielenmuokkaajia on ollut monta kymmentä,
      jo tähän mennessä, kerrottiin. Palkkio á 10000 euroa käynti ?

      Neuvotteluihin varattu 700000 euroa ei taida riittää ?

      • Anonyymi

        2023 oli Suomen kalleimmat hallitusneuvottelut, jonka hallitusohjelma tulee
        kaikkien aikojen kalleimmaksi kansalaisille.
        Ykkösesimerkkinä Purran tekemä hirvittävä velkataakka,
        vaikka Orpo lupasi: "Velanotto loppuu nyt !"


    • Anonyymi

      Aloituksen diagnostiikkajohtaja on valittu KELAN pääjohtajaksi.

      • Anonyymi

        Ja se (kok) on edelleen ajamassa julkista terveydenhuoltoa alas.


    • Anonyymi

      Muka yllätyksiä. Valehtelivat vaan ,että voivat alkaa leikata rahaa porhoille.

    • Anonyymi

      Siili on oikeassa:
      "Eikö kokoomuksen taktiikka ole ollutkin aina se että ensin lietsotaan kansalaisten keskuudessa paniikkia ja sitte ohjataan pelastavana toimenpiteenä palvelut yrityksille?"


      Sotesta leikattiin ensin rahaa, että saatiin sinne ruuhka ja "pelastukseksi"
      tarjotaan veronmaksajien omilla Kelarahoilla palveluita
      "pörriäisissä".

    • Anonyymi

      Joku on tehnyt väitöskirjan, että suunnilleen joka kolmas menee turhaan
      lääkäriin. Miten niin turhaan, olisi mukava kuulla.
      Tuskin kukaan huvikseen lääkärille menee.
      Joskus saa onnekseen tietää, ettei olekaan mitään vakavaa,
      mutta käyntiä ei voi sanoa turhaksi.
      Eihän sitä tiedä ennenkuin lääkärillä käy.
      Ei potilaat ole lääkäreitä, että itse tietäisivät.

    • Anonyymi

      "Kun on lukenut ja kuunnellut kokoomuksen puheita ei ollut yllätys,
      että HUS:in diagnostiikkajohtaja (ilmeisesti kok?) haluaa lopettaa koko soten.
      Kaikki sairaat vaan yksityisille ja veronmaksaja maksaa.
      Kestääkö veronmaksajan p*rse ?
      Se on tulonsiirto veronmaksajilta yksityisille ja sitä myötä rahat menevät veroparatiiseihin.

      On muka olemassa kaksi "rinnakkaissysteemiä", joista sote joutaa
      romutettavaksi kokonaan, eli kunnalliset terveyspalvelut."

      Terveydenhuolto tulee julmetusti paljon kalliimmaksi, jos yksityiset
      terveysjätit pääsisivät siihen käsiksi.

      • Anonyymi

        Terveysjätit nostivat heti hintoja, kun tuli tieto 65 vuotta täyttäneiden mahdollisuudesta
        terveysjättien asiakkaaksi 28 eurolla. Lopun eli ne korotetut hinnat maksavat
        kaikki veronmaksajat itse. Sekin henkilö, joka menee "edullisesti" yksityiselle
        lääkärille.


    • Anonyymi00029

      Hallitus on tukenut varakkaitten hoitoonpääsyä ja heikentänyt julkisen
      terveydenhuollon palveluita.

    • Anonyymi00030

      Hallituksen jutut on olleet pelkkää bluffia koko matkan.

    • Anonyymi00031
      UUSI

      Orpo vouhotti:

      "KRIISI"

      "KRIISI"

      "KRIISI".

      Se on perskokkarehallituksen itsensä aiheuttama.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe