Laitan tämän ennakkoon jos se

Anonyymi-ap

Paulin pään aukominen heränneille vielä jatkuu näissä tulevissa seuroissa.

Niin jos siis heillä, lähetysmiehillä seurakunnan edessä kestää 30s todistaa itkevälle synnit anteeksi joka jo 10 vuotta ennen sitä on murheessa ollut ja on ollut huokaus Jumalan puoleen armahda minua syntistä jne...

Ja siihen he päälle sanovat eli nimittelevät joitakin heräyksen hautaajiksi kun eivät tuntoaan avaa sen jälkeen mitä yllä kirjoitin ja sen jälkeen kun he katsovat murheellisia ja alaspainetuita karsaasti ja ylhäältä päin...ynnä muuta sen kaltaista pois työntämistä...

Niin minä ennakkoon vain kirjoitan eli kysyn Jumalalta eli Isämme joka taivaassa olet, vaikka kyllä me sen tiedämme ettet sinä syntiä kärsi, mutta me heränneet ja sen hautaajat kysymme niin minä, joka tosin en sitä haudannut ensiksi vaan puhuin ja tulin silti haudatuksi ja muut minä heidän puolestaan kysyn, koskas sinä luet meidän kyyneeleemme ja kostat?

Sillä eikös sinun vanhurskautes pitäisi niitä tuomitseman jotka Jumalan Pojan ylönkatsovat?

Sillä eikös se isä niin ole että joka herännyt taikka murheellinen Hengessä on, on Kristuksen kautta herännyt tai murheellinen? Eli jumalan poikaa sydämessänsä kantaa? Eli joka sen ylönkatsoo, ylönkatsoo sinun Poikasi?

101

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja se mitä Pauli saarnasi heräyksen hautaajista eli ikäänkuin syytti heitti, se oli elävä todistus siitä miksi kaikki murheelliset eivät tahdo sinne seuroihinne tulla vaikka muuten Hengessä tahtoisivat.

      Eivät tunnusta eli puhu heräyksestään... kenelle pitäisi puhua timolleko tai Teemu tastille tai Ristolle jotka sanovat syntisille ja heränneille:"jotain heräämisen merkkejä näkyy..."

      Jumalan Pojan ylönlatsojat sillä ei yksikään syntinen herää ilman Poikaa sillä Jumalan Pojan Uskon kautta on kaikki heräys ja uudestisyntymisen armo myöskin tapahtunut eli syntien anteeksi antamus, eli joka puhu heränneistä pahaa puhuu Jumalan Pojasta pahaa!

      • Anonyymi

        Siksi te ette voi myöskään seisoa minua vastaan, sillä te seisotte silloin Kristusta vastaan, koska Jumalan Poika asuu minun sydämessäni! Niin paljon ku te tuomitsette heränneitä, tuomitsee Kristus teitä heränneen sydämen kautta! Millä tuomiolla tuomitsette sillä samalla tuomiolla teitä tuomitaan, mutta jumalansana tuomitsee jo ajassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi te ette voi myöskään seisoa minua vastaan, sillä te seisotte silloin Kristusta vastaan, koska Jumalan Poika asuu minun sydämessäni! Niin paljon ku te tuomitsette heränneitä, tuomitsee Kristus teitä heränneen sydämen kautta! Millä tuomiolla tuomitsette sillä samalla tuomiolla teitä tuomitaan, mutta jumalansana tuomitsee jo ajassa!

        Mitä se muutoin tarkoitti taannoin kun joku mainitsi "öljyjen valumisesta ja loppumisesta" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se muutoin tarkoitti taannoin kun joku mainitsi "öljyjen valumisesta ja loppumisesta" ?

        Pauli sen sano saarnassa että kuka on kauan aikaa sitte parannusta tehny niin se ei enään auta vaan öljy on saattanut valua maahan(huom.omin sanoin!), no minulle todisti lähetysmies viime kesänä synnit anteeksi, voi harmi kun se on maahan jo vuotanu, mutta Paulin pitäisi ymmärtää että koirat nuolevat maatakin kun vettä ei sada taivaalta.... ei ne niin syvälle oo voinu vuotaa ettei pienellä kaivamisella vois jälleen ylös tuoda...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pauli sen sano saarnassa että kuka on kauan aikaa sitte parannusta tehny niin se ei enään auta vaan öljy on saattanut valua maahan(huom.omin sanoin!), no minulle todisti lähetysmies viime kesänä synnit anteeksi, voi harmi kun se on maahan jo vuotanu, mutta Paulin pitäisi ymmärtää että koirat nuolevat maatakin kun vettä ei sada taivaalta.... ei ne niin syvälle oo voinu vuotaa ettei pienellä kaivamisella vois jälleen ylös tuoda...

        Ihmisopit ON vaarallisia. Sellaisten kanssa ei kenenkään pidä tuttavuutta tehdä. Siksi on niin tärkeätä tuntea Raamatun sanoma tarkoin, että erottaa nämä ihmisopit, jotka vääntävät täyden ja varman luottamuksen Jumalasta ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisopit ON vaarallisia. Sellaisten kanssa ei kenenkään pidä tuttavuutta tehdä. Siksi on niin tärkeätä tuntea Raamatun sanoma tarkoin, että erottaa nämä ihmisopit, jotka vääntävät täyden ja varman luottamuksen Jumalasta ihmisiin.

        Mun mielestä on kiva olla murheellinen. Se on mulle oikein ku teen aina syntiä...

        Toiseksi ei mun oo pakko kuunnella kaikkia saarnajia ehkä jatkossa kuuntelenkin vain Tuomo Liuksialaa ja Seppo Karhua niin ei tarvi koko ajan valittaa täällä ku muut opettaa mitä sylki suuhun tuo ja hengellinen ymmärrys muutenkin pyöreä 0 lähes kaikilla ja niillä kenellä sitä sitten on esim Pauli ja Risto ne on taas ihmisenä Risto varsinkin sellainen ääri sadisti kuka tuijottaa vaan omaan napaansa niin sellaisesta ei paljon kukaan seurakuntalainen esim vaivattu omatunto hyödy yhtään mitään... voisko saada vähän apua.."jotain heräämisen merkkejä näkyy" toinen saarnaaja voitko vähän opettaa mua? "Haetko ehkä vähän huomiota?" Kolmas saarnaaja katson kaukaa, "kukas perkele siellä tuijottaa.." neljäs saarnaaja "me olemme syntyneet elävään kristillisyyteen.."
        Siis tiivistettynä siellä on 99% fariseusten saarnaajia mutta saarnaajia syntisille siellä ei ole...


        "Hautasi heräyksen, ei puhunut siitä..."
        Hautasiko, vai tuliko ehkä haudatuksi ja kenen toimesta?

        No ei se ollu kysymys.... perkele hautaa kaikki, mutta jotkut saavat armon nousta, mutta se on helpompaa se nouseminen niille jotka luulevat jotakin olevansa ja jos syntisille ei ole saarnaajia niin syntisten on työläs nousta kun ei ole kenen tykö mennä,syntinen kun ei mitään ole... pietarillekaan ei kelvannut Paavalin seurakuntalaisten seura... sellaisia Pietareita on muutamat saarnaajat... sellaisia yrityspomoja oikein siveitä miehiä ja maailman edessä kunniallisia!

        Ja varmasti on Jeesuksen sovintoverellä peitetty kaikki mikä omasta siveydestä puuttuu! Mutta Tuomo Liuksiala vaikka hän on Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty, silti hän on syntinen. Olen kuullut 2 kertaa kun hän saarnaa ensimmäisellä kerralla hän kertoi kuinka niin huonona piti seuroihin tulla. Minä Tuomo vähän kerron sinulle, osa siitä huonouden tunteesta saattoi tulla siitäkin että Publikaani tuntee itsensä halvaksi fariseuksen kodissa!

        Mutta en minä silti lakkaa vaikka minä perkeleen kaltainen olen ja en ole silleen kelvollinen mihinkään virkaan kutsuttaa mutta se on kuitenkin pakko muistuttaa fariseuksia että olkaa tekin syntisiä vaikka teidän syntinne olis pyyhitty pois.

        Ei ole hyvää kasvaa kristillisyydessä on hyvä pysyä pienenä ja syntisä tuntevana silloin ei kasva fariseuksen ylpeys eli poisleikkaamisen hedelmä... Tosin publikaani voi olla ilman fariseusta, samakos se publikaanille on huokaako hän Herran temppelissä vai perkeleidensä kanssa metsässä... ei niitä huokauksia kukaan kuitenkaan kuule. Mutta fariseus pysyy synnittömänä oli hän missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä on kiva olla murheellinen. Se on mulle oikein ku teen aina syntiä...

        Toiseksi ei mun oo pakko kuunnella kaikkia saarnajia ehkä jatkossa kuuntelenkin vain Tuomo Liuksialaa ja Seppo Karhua niin ei tarvi koko ajan valittaa täällä ku muut opettaa mitä sylki suuhun tuo ja hengellinen ymmärrys muutenkin pyöreä 0 lähes kaikilla ja niillä kenellä sitä sitten on esim Pauli ja Risto ne on taas ihmisenä Risto varsinkin sellainen ääri sadisti kuka tuijottaa vaan omaan napaansa niin sellaisesta ei paljon kukaan seurakuntalainen esim vaivattu omatunto hyödy yhtään mitään... voisko saada vähän apua.."jotain heräämisen merkkejä näkyy" toinen saarnaaja voitko vähän opettaa mua? "Haetko ehkä vähän huomiota?" Kolmas saarnaaja katson kaukaa, "kukas perkele siellä tuijottaa.." neljäs saarnaaja "me olemme syntyneet elävään kristillisyyteen.."
        Siis tiivistettynä siellä on 99% fariseusten saarnaajia mutta saarnaajia syntisille siellä ei ole...


        "Hautasi heräyksen, ei puhunut siitä..."
        Hautasiko, vai tuliko ehkä haudatuksi ja kenen toimesta?

        No ei se ollu kysymys.... perkele hautaa kaikki, mutta jotkut saavat armon nousta, mutta se on helpompaa se nouseminen niille jotka luulevat jotakin olevansa ja jos syntisille ei ole saarnaajia niin syntisten on työläs nousta kun ei ole kenen tykö mennä,syntinen kun ei mitään ole... pietarillekaan ei kelvannut Paavalin seurakuntalaisten seura... sellaisia Pietareita on muutamat saarnaajat... sellaisia yrityspomoja oikein siveitä miehiä ja maailman edessä kunniallisia!

        Ja varmasti on Jeesuksen sovintoverellä peitetty kaikki mikä omasta siveydestä puuttuu! Mutta Tuomo Liuksiala vaikka hän on Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty, silti hän on syntinen. Olen kuullut 2 kertaa kun hän saarnaa ensimmäisellä kerralla hän kertoi kuinka niin huonona piti seuroihin tulla. Minä Tuomo vähän kerron sinulle, osa siitä huonouden tunteesta saattoi tulla siitäkin että Publikaani tuntee itsensä halvaksi fariseuksen kodissa!

        Mutta en minä silti lakkaa vaikka minä perkeleen kaltainen olen ja en ole silleen kelvollinen mihinkään virkaan kutsuttaa mutta se on kuitenkin pakko muistuttaa fariseuksia että olkaa tekin syntisiä vaikka teidän syntinne olis pyyhitty pois.

        Ei ole hyvää kasvaa kristillisyydessä on hyvä pysyä pienenä ja syntisä tuntevana silloin ei kasva fariseuksen ylpeys eli poisleikkaamisen hedelmä... Tosin publikaani voi olla ilman fariseusta, samakos se publikaanille on huokaako hän Herran temppelissä vai perkeleidensä kanssa metsässä... ei niitä huokauksia kukaan kuitenkaan kuule. Mutta fariseus pysyy synnittömänä oli hän missä tahansa.

        joltakulta on kylläkin öljyt pihalla niin moottorista kuin vaihteistostakin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisopit ON vaarallisia. Sellaisten kanssa ei kenenkään pidä tuttavuutta tehdä. Siksi on niin tärkeätä tuntea Raamatun sanoma tarkoin, että erottaa nämä ihmisopit, jotka vääntävät täyden ja varman luottamuksen Jumalasta ihmisiin.

        Raamatun oppi on suurelta osin ihmisoppia. Juutalaisilta perittyä uhrioppia, esimerkiksi.
        On Raamatussa totuuttakin mutta sitä pitää lukea Pyhän Hengen kanssa jotta ymmärtäisi mikä siellä on mitäkin.


    • Anonyymi

      Uskolla Kristukseen puhdistuvat sekä sydän että omatunto.

      Lakihenkisyydessä on pakkorippioppiakin. Ikään kuin synnit pyyhittäisiin pois VASTA puhumalla ne jollekin.

      Rippiäkään ei käsitetä oikein. Rippi on ihmistä itseään varten, jos omatunto ei taivu anteeksiantoon itselle, (syyttää ja syyttää), vaikka Jumala on kaikki synnit jo antanut anteeksi.

      Kokemuksesta tiedän hyvin, millaisesta kuormasta on kysymys, kun pakkorippioppia julistetaan.

      En minä täällä turhaan puhu ihmisoppien ja ihmiskäskyjen vaaroista, niiden synnyttämästä pelon, häpeän ja syyllisyyden täyttämästä elämästä. Minä tiedän millaista se elämä on!

      1. Joh. 3:19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme ...

      ***) ... hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
      1. Joh. 3:20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

      1. Joh. 3:21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,

      *) 1. Joh. 3:22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
      1. Joh. 3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, ...

      ***) ... että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
      1. Joh. 3:24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

      Ihmisopeissa ihmistä/ihmisiä käytetään toisten ihmisten hallitsijoina. Liikkeitä johtavat ihmiset nousevat Jumalan yläpuolelle, kontrolloimaan seurakuntalaisten elämää.

      Näin kaikkivaltias Jumala Jeesus Kristus jolta me kaiken lahjaksi saamme, (myös kaikki syntimme anteeksi), jää toisarvoiseen asemaan.

      • Anonyymi

        Tämän kirjoitti esikoiset ry lainen


    • Anonyymi

      TH vuosi sitten:"(huom.omin sanoin!) Netissä kirjoittelut voi kävellä vastaan joskus 10vuoden päästä..."

      Th tuu tänne sanoo lätty lätisee, keskustellaan tästä vielä....

      Jos ei seurakunnasta apua saa niin tottakai sitä etsitään sitten internetistä kun fariseuksia ei kiinnosta kuin seurustella toistensa kanssa...

      Th 10vuotta sitten: "silmät on sielun peili.."

      Tottakai silmät on mitä on jos ei oo Jeesuksen verellä omaa tuntoa puhdistettu mutta th kuinka odotat sellaiselta puhtautta jota ei olla puhdistettu, kuinka hän voisikaan olla puhdas?
      Eli pitääkö siis silmät eli sielun olla valkia ennen kuin Jeesuksen verellä puhdistettu? Eli hän joka lankeaa ei ole Tatun luokse tervetullut ennen kuin silmät loistaa Jeesuksen sovintoverta? Niinkö? Eli kuinka hän sitten puhdistuu jos th on ainut saarnamies maailmassa ja hän puhdistaa ainoastaan puhtaita sillä Jeesuksen verellä? Huomaatko Tatu, että tiesi ovat hieman hankalat?

    • Anonyymi

      Tatu ja muut hänen ikäisensä naperot ovat uhreja itsekin. (Tatun isä oli mukava mies.) Sitähän suu puhuu, mitä sydän on täynnä. Omanvanhurskauden vaatimuksia ja kuormia kantava saarnamies saarnaa muille samaa, mitä omassa sydämessä on.

      Totisesti ei ole helppoa armon varaan alistuminen, kokemusta on, piru laittaa lujaa hanttiin, ja sanoo, luuletko sen niin helppoa olevan.

      Lakihenkisten, heidän siis jotka eivät ole käsittäneet uskonvanhurskautta, virsi ja pilkkalaulu uskosta vanhurskaille on hyvin tuttu. Halveksien he puhuvat Jumalan armosta ja korostavat omia ponnistelujaan ripittäytymisiään ja parannuksen tekojaan.

      Tämä elon tie menee niin kauan tässä sumussa, kunnes ihminen on tullut siihen kohtaan, jossa oman yrittämisen tie loppuu kokonaan ja tyhjä jää käteen.

      Silloin jää jäljelle enää tämä AINUT mahdollisuus, ottaa armosta lahjana vastaan Kristuksen täydellinen vanhurskaus. Silloin alkaa valituksen sijaan kiitos ja surun sijaan tulee ilo Kristuksesta joka minut lunasti Jumalalle ilman minun ansioitani. ✝️❤️

      • Anonyymi

        Ei tuossa opissasi ole mitään väärää vaan ainoastaan se miten se otetaan vastaan eli kenen kautta.

        Eli kahdestaan Jumalan kanssa tai kristityn kanssa. Huomaatko että kummassakin uskon kautta lahjaksi jälkimmäisessä on vain välikappale! Samalla tavalla kuin Kristus oli Jumalan välikappale joka oli fariseuksille kauhistus, samalla tavalla on kristitty Kristuksen välikappale joka myöskin on fariseuksille kauhistus.

        En koskaan kiistä opetustasi lahjasta, ainoastaan kysymys on "välikappaleesta"

        Kysymys ei koskaan ole ollut uskon tai lahjavanhurskauden kiistämisestä, samaan lahjaan me uskomme, ainoastaan siinä tulee ero, täytyykö siinä olla välikappale, niin kuin Kristus oli Jumalan välikappale ja apostolit Kristuksen välikappaleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa opissasi ole mitään väärää vaan ainoastaan se miten se otetaan vastaan eli kenen kautta.

        Eli kahdestaan Jumalan kanssa tai kristityn kanssa. Huomaatko että kummassakin uskon kautta lahjaksi jälkimmäisessä on vain välikappale! Samalla tavalla kuin Kristus oli Jumalan välikappale joka oli fariseuksille kauhistus, samalla tavalla on kristitty Kristuksen välikappale joka myöskin on fariseuksille kauhistus.

        En koskaan kiistä opetustasi lahjasta, ainoastaan kysymys on "välikappaleesta"

        Kysymys ei koskaan ole ollut uskon tai lahjavanhurskauden kiistämisestä, samaan lahjaan me uskomme, ainoastaan siinä tulee ero, täytyykö siinä olla välikappale, niin kuin Kristus oli Jumalan välikappale ja apostolit Kristuksen välikappaleita.

        Eli kahdesta asiasta on kysymys

        1. Täytyykö olla kristitty välikappale ?

        2. Voiko evankeliumin saarnata heräämättömälle?

        3. Se mikä koskee uskon vanhurskautta eli lahjaa, siitä varmaan itsessään ajattelemme kaikki samalla tavalla sekä väärät että vanhurskaat että se on ilmaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kahdesta asiasta on kysymys

        1. Täytyykö olla kristitty välikappale ?

        2. Voiko evankeliumin saarnata heräämättömälle?

        3. Se mikä koskee uskon vanhurskautta eli lahjaa, siitä varmaan itsessään ajattelemme kaikki samalla tavalla sekä väärät että vanhurskaat että se on ilmaiseksi.

        Raamatullinen avainten valta on myönteinen asia, ei kielteinen.Ei Jeesus tarkoittanut, että mahdollisimman paljon suljetaan ulkopuolelle, vaan avainten valta tarkoittaa olla rohkaisemassa ja kutsumassa pelastukseen.
        Jeesus opetti ensimmäisiä lähettiläitään seuraavasti: Kuhunka huoneeseen tekäytte, sanokaa rauha olkoon tälle huoneelle. Jos siellä on rauhan lapsia, niin se rauha jää heille, mutta jos ei ole se rauha palaateille. Vaikutus ratkaisee. Täysin heräämätön ihminen ei tarvitse enkä oikein usko, että pystyisi ottamaan vastaan pelastusta, jos ei yhtään tarvetta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kahdesta asiasta on kysymys

        1. Täytyykö olla kristitty välikappale ?

        2. Voiko evankeliumin saarnata heräämättömälle?

        3. Se mikä koskee uskon vanhurskautta eli lahjaa, siitä varmaan itsessään ajattelemme kaikki samalla tavalla sekä väärät että vanhurskaat että se on ilmaiseksi.

        Ja koska minä tiedän ettei totuuden Henki silleen asu tällä palstalla niin minä vastaan itse tuohon kysymykseen tai kysymyksiini!

        Ensiksi täytyy olla kristitty välikappale Timo tai Pauli tai Risto tai T Tast juuri he keitä olen haukkukut tai Tuomo tai Seppo heitä en hauku toisesta syystä vaikka saman Hengen lapsia he ehkä ovatkin, mutta he ovat ihmisenä erilaisia varsinkin Tuomo, en siis ihmisenä pidä melkein kenestäkään saarnaajasta, ei ole kysymys kristillisyydestä niin paljon, vaikka ehkä vähän sitäkin mutta ei paljon. Sen verran kristillisyydestä, että joka tuntee omat syntinsä, niin pitäisi kyllä olla laupias muitakin syntinsä tuntevia eli murheellisia kohtaa siitä minä voin julkisesti nuhdella sillä minä olen aina murheellinen ollut ja en kuitenkaan koskaan muuta kuin halpa ja joku jota saa karsaasti katsoa, miksi he eivät siis muillekin murheellisille niin tee jos minullekin?

        Toiseksi heräämättömille ei voi saarnata evankeliumia vaan heräämättömille pitää saarnata parannusta, katso ristinpuulle sinä olet tappanut Kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen! Mutta lopultakin siinä on hengellinen merkitys ja se tarkoittaa että Jeesus on kuollut juuri minun tai sinun sydämestäsi! Että se ylösnousis jälleen juuri siinä omassa sydämessä! Siksi ei evankeliumia saarnata heräämättömille koska ei se mitään heissä vaikuta muuta kuin pahuuden peitteen mutta Kristus on murheellisille lohdutus ja alaspainetuille vahvistus silloin vasta Kristus nousee ylös kun syntiselle saarnataan evankeliumi Kristuksesta sinun syntis on anteeksi annettu!

        Mutta mitä siinä tapahtuu kun synnittömälle saarnaa evankeliumin Kristuksesta?

        Siinä käy niin että elämä jatkuu samalla tavalla kuin mitä se oli ennenkin huoraaminen,koreilu, kiroilu,tappelu, riitely, orjuus, ilkeän voiton tavoittelu, anteeksi antamattomuus, kylmyys eli rakastamattomuus, jne ynnä muut senkaltaiset lihan työt jatkuvat joista suurin synti on rakastamattomuus, vaikka epäuskosta on kirjoitettu että se on suurin synti, mutta se on sen tähden sanottu että oikia usko synnyttää sekä murheen synnistä että myös ilon syntien anteeksi antamuksesta eli totisen parannuksen, mutta lihan töistä itsessään on rakastamattomuus suurin synti mutta epäusko kaiken niitten juuri eli alku!

        Siksi tulee evankeliumi saarnata heränneille että se oikean hedelmän kantaa, mutta se ei tapahdu oman järjen valossa että kuka on herännyt ja kuka ei vaan tulee saarnata parannusta herätykseksi ja evankeliumia ylösnousseesta vapahtajasta ja se on Jumalan käsissä kenessä se vaikuttaa hyvää kasvua ja kenessä ei... elävässä kristillisyydessä saarnataan kaikille synnit anteeksi mutta ei se kaikissa hedelmää kanna, koska eivät kaikki ole heränneet vaikka he hakeutuvat johanneksen kasteelle samalla tavalla heränneitten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koska minä tiedän ettei totuuden Henki silleen asu tällä palstalla niin minä vastaan itse tuohon kysymykseen tai kysymyksiini!

        Ensiksi täytyy olla kristitty välikappale Timo tai Pauli tai Risto tai T Tast juuri he keitä olen haukkukut tai Tuomo tai Seppo heitä en hauku toisesta syystä vaikka saman Hengen lapsia he ehkä ovatkin, mutta he ovat ihmisenä erilaisia varsinkin Tuomo, en siis ihmisenä pidä melkein kenestäkään saarnaajasta, ei ole kysymys kristillisyydestä niin paljon, vaikka ehkä vähän sitäkin mutta ei paljon. Sen verran kristillisyydestä, että joka tuntee omat syntinsä, niin pitäisi kyllä olla laupias muitakin syntinsä tuntevia eli murheellisia kohtaa siitä minä voin julkisesti nuhdella sillä minä olen aina murheellinen ollut ja en kuitenkaan koskaan muuta kuin halpa ja joku jota saa karsaasti katsoa, miksi he eivät siis muillekin murheellisille niin tee jos minullekin?

        Toiseksi heräämättömille ei voi saarnata evankeliumia vaan heräämättömille pitää saarnata parannusta, katso ristinpuulle sinä olet tappanut Kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen! Mutta lopultakin siinä on hengellinen merkitys ja se tarkoittaa että Jeesus on kuollut juuri minun tai sinun sydämestäsi! Että se ylösnousis jälleen juuri siinä omassa sydämessä! Siksi ei evankeliumia saarnata heräämättömille koska ei se mitään heissä vaikuta muuta kuin pahuuden peitteen mutta Kristus on murheellisille lohdutus ja alaspainetuille vahvistus silloin vasta Kristus nousee ylös kun syntiselle saarnataan evankeliumi Kristuksesta sinun syntis on anteeksi annettu!

        Mutta mitä siinä tapahtuu kun synnittömälle saarnaa evankeliumin Kristuksesta?

        Siinä käy niin että elämä jatkuu samalla tavalla kuin mitä se oli ennenkin huoraaminen,koreilu, kiroilu,tappelu, riitely, orjuus, ilkeän voiton tavoittelu, anteeksi antamattomuus, kylmyys eli rakastamattomuus, jne ynnä muut senkaltaiset lihan työt jatkuvat joista suurin synti on rakastamattomuus, vaikka epäuskosta on kirjoitettu että se on suurin synti, mutta se on sen tähden sanottu että oikia usko synnyttää sekä murheen synnistä että myös ilon syntien anteeksi antamuksesta eli totisen parannuksen, mutta lihan töistä itsessään on rakastamattomuus suurin synti mutta epäusko kaiken niitten juuri eli alku!

        Siksi tulee evankeliumi saarnata heränneille että se oikean hedelmän kantaa, mutta se ei tapahdu oman järjen valossa että kuka on herännyt ja kuka ei vaan tulee saarnata parannusta herätykseksi ja evankeliumia ylösnousseesta vapahtajasta ja se on Jumalan käsissä kenessä se vaikuttaa hyvää kasvua ja kenessä ei... elävässä kristillisyydessä saarnataan kaikille synnit anteeksi mutta ei se kaikissa hedelmää kanna, koska eivät kaikki ole heränneet vaikka he hakeutuvat johanneksen kasteelle samalla tavalla heränneitten kanssa.

        "mutta se ei tapahdu oman järjen valossa että kuka on herännyt ja kuka ei "

        Näköjään RL voi kuitenkin järjestään huudella "jotain heräämisen merkkejä näkyy"

        Niin näkyy... mistähän näkee? Näkyy ristonki silmistä katkera sappi ja naamasta kuolon kalpeus...mieshän on kalpia ku lumihanki lieneekö geeneistä johtuvaa vai ehkä vaimonsa ansiota katsokaas kun asia menee niin että kun miehen alapää ei pysy sillä tavalla sidottuna vaan jos se on niin kuin avonainen lähde niin sehän voi ilmetä kalpeutena kasvoissa mistähän lie johtuu en osaa sanoa...Mutta kuinkahan se bigmentti muuttuisi jos hän olisi sinkkumies vai muuttuisiko yhtään sitäkään en osaa sanoa, katsokaas kun avioliitossa seksuaalisuus on hyväksyttävää mutta pointtini oli että ei se bigmentti niin paljon varmaan muuttuisi vaikka hän olisi sinkkumies...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta se ei tapahdu oman järjen valossa että kuka on herännyt ja kuka ei "

        Näköjään RL voi kuitenkin järjestään huudella "jotain heräämisen merkkejä näkyy"

        Niin näkyy... mistähän näkee? Näkyy ristonki silmistä katkera sappi ja naamasta kuolon kalpeus...mieshän on kalpia ku lumihanki lieneekö geeneistä johtuvaa vai ehkä vaimonsa ansiota katsokaas kun asia menee niin että kun miehen alapää ei pysy sillä tavalla sidottuna vaan jos se on niin kuin avonainen lähde niin sehän voi ilmetä kalpeutena kasvoissa mistähän lie johtuu en osaa sanoa...Mutta kuinkahan se bigmentti muuttuisi jos hän olisi sinkkumies vai muuttuisiko yhtään sitäkään en osaa sanoa, katsokaas kun avioliitossa seksuaalisuus on hyväksyttävää mutta pointtini oli että ei se bigmentti niin paljon varmaan muuttuisi vaikka hän olisi sinkkumies...

        Joku meinasi että öljyt on pihalla, lieneekö tarkoittanut tätä kirjailijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku meinasi että öljyt on pihalla, lieneekö tarkoittanut tätä kirjailijaa.

        Samaa henkilöä ja siitä on varmaan suurikin ilo sekä perkeleen että saarnaajien keskuudessa.

        Sillä Kirjoitettu on että viimeisenä aikana tähdet tippuvat taivaalta, niin ei siis mikään ihme ole että he muutamat katsovat murheellisia,syntisiä ja alaspainetuita karsaasti tai ovat joskus katsoneet.

        Siis Jeesusta karsaasti, murheellisessa sydämessä asuu Jeesus Kristus.

        Kun tämän ajan tähti riippumatta seurakunnasta näkee murheellisen niin hän kävelee ohitse.

        Paljosta vetoo riippumatta seurakunnasta siellä on väh 10murheellista joka ikisessä seurakunnassa, jotka Jeesus Kristus on murheelliseksi tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa henkilöä ja siitä on varmaan suurikin ilo sekä perkeleen että saarnaajien keskuudessa.

        Sillä Kirjoitettu on että viimeisenä aikana tähdet tippuvat taivaalta, niin ei siis mikään ihme ole että he muutamat katsovat murheellisia,syntisiä ja alaspainetuita karsaasti tai ovat joskus katsoneet.

        Siis Jeesusta karsaasti, murheellisessa sydämessä asuu Jeesus Kristus.

        Kun tämän ajan tähti riippumatta seurakunnasta näkee murheellisen niin hän kävelee ohitse.

        Paljosta vetoo riippumatta seurakunnasta siellä on väh 10murheellista joka ikisessä seurakunnassa, jotka Jeesus Kristus on murheelliseksi tehnyt.

        Viimeks ku olin eslesta seuroissa näin ainaki 5murheellista eikä kukaan pysähtyny. Leeviläiset kävelevät ohitse.


    • Anonyymi

      Pauli Pauli, ketäs sinä tahdot eksyttää?

      "Onneton on se ihminen jota jumalansana ei saa särkeä ja sitä kautta korjamaan sovintoverta(huom! Omin sanoin).


      Pauli valitettavasti sellainen jumalansana joka on omasta päästä puhuttu ilman Pyhää Henkeä niin se ei vain särje. Kun Pyhä Henki särkee sydämen.


      Tee vain parannus poisleikkaamisesta.

      • Anonyymi

        Herännyt ihminen kun on jo särkynyt. Jos ei Paulin puhe häntä enempää särje niin se kertoo vain Paulista ei muusta.

        Tee parannus. Poisleikkaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herännyt ihminen kun on jo särkynyt. Jos ei Paulin puhe häntä enempää särje niin se kertoo vain Paulista ei muusta.

        Tee parannus. Poisleikkaaja.

        Varokaa ton Paulin opetusta siinä on poisleikkaamisen Henki! Varokaa eli kavahtakaa häntä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varokaa ton Paulin opetusta siinä on poisleikkaamisen Henki! Varokaa eli kavahtakaa häntä!

        Hänellä on hirveä tarve karsia vaikka kirjoitettu on että antakaa rikkaruohojen myös kasvaa että Jumala ne ajallaan tuomitsee.

        Se mitä opetin joskus hedelmistä että niistä tunnistaa elävä uskoisen kristityn niin se oli vain henkilökohtaisesti jollekin mieleen että hän itse ymmärtää eikä niinkään että joku alkais karsimaan... voi vahingossa karsia enkeleitä.

        Kun ei aina sana särje. Pauli Pauli, tänään sinä huomenna joku toinen sen saman Jumalansanan kautta, vaan ei sana itsessään vaan Pyhä Henki sanan kautta. Puhaltaa minne tahtoo se on oikeaa opetusta, puhaltaa minne tahtoo eli särkee ketä tahtoo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä on hirveä tarve karsia vaikka kirjoitettu on että antakaa rikkaruohojen myös kasvaa että Jumala ne ajallaan tuomitsee.

        Se mitä opetin joskus hedelmistä että niistä tunnistaa elävä uskoisen kristityn niin se oli vain henkilökohtaisesti jollekin mieleen että hän itse ymmärtää eikä niinkään että joku alkais karsimaan... voi vahingossa karsia enkeleitä.

        Kun ei aina sana särje. Pauli Pauli, tänään sinä huomenna joku toinen sen saman Jumalansanan kautta, vaan ei sana itsessään vaan Pyhä Henki sanan kautta. Puhaltaa minne tahtoo se on oikeaa opetusta, puhaltaa minne tahtoo eli särkee ketä tahtoo...

        Ihan hirvee tuomiohenki ja poisleikkaaminen tolla Paulilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hirvee tuomiohenki ja poisleikkaaminen tolla Paulilla...

        Pitäiskö se asettaa virasta hetkeksi ja miettiä vähän, seurakunnassakin on muitakin kuin hänen mieleisensä?

        Joku itkee siellä verikyyneleitä tälläkin hetkellä ja EI tullut Pauli sinun eteesi itkemään vaan istuu siellä jossakin takarivissä hiljaa. Senki Pauli vaan poisleikkas koska on hiljaa ja sit siellä on joku joka eilen särky mutta ei tänään senkin Pauli tuomitsi koska jumalansana ei särkenyt häntä tänään...

        Keskity Pauli saarnaamiseen ja lopeta se karsiminen tuomitset ittes vielä vahingossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö se asettaa virasta hetkeksi ja miettiä vähän, seurakunnassakin on muitakin kuin hänen mieleisensä?

        Joku itkee siellä verikyyneleitä tälläkin hetkellä ja EI tullut Pauli sinun eteesi itkemään vaan istuu siellä jossakin takarivissä hiljaa. Senki Pauli vaan poisleikkas koska on hiljaa ja sit siellä on joku joka eilen särky mutta ei tänään senkin Pauli tuomitsi koska jumalansana ei särkenyt häntä tänään...

        Keskity Pauli saarnaamiseen ja lopeta se karsiminen tuomitset ittes vielä vahingossa!

        Etelä karjalan juntti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä karjalan juntti.

        "Etelä karjalan juntti."

        No nyt tuli huippuhyvä kirjoitus, tosin minä en ymmärrä sen ajatusta.


    • Anonyymi

      Vaikka kyllä musta vähän tuntuu että minä leikkaan tuota Paulia pois. Mutta se johtuu hänen saarnaus asenteesta mua alkaa ärsyttää toi eroittelu... Ku eiks VOI VAAN SAARNATA NIIN ETTÄ SE SYDÄN SÄRKYY! Sen sijaan että alkaa märehtii jostain helvettiin menijöistä ja ei tee mitään sen eteen että eivät menisi helvettiin...

      Saarnaa sellainen parannus saarna että kaikki itkevät äläkä syyttele kova sydämiä...

      Ilkka on parempi saarnaaja vaikka juntti seki on lappeenrannasta.

      • Anonyymi

        Ja koska se heränneille suun soittaminen jatkui niin todettokoot vaan että Pauli, sä oot ihan paska saarnaaja.

        Tiivistettynä.


    • Anonyymi

      Se on totta mitä Johannes saarnasi saddukeuksille ja fariseuksille jotka hakeutuivat johanneksen kasteelle.

      Mutta siinä täytyy ymmärtää se että Johannes saarnasi myös parannusta herätyksesksi!

      Jos siis joku saarnaa pelkkää tuomiota ilman parannussaarnaa eli ilman että hän antaa edes sitä mahdollisuutta että joku heräisi ja tulisi eli löytäisi sydämen särkymä paikalle, niin kuinka hän sitten saarnaa tuomiota että hän tuomitsee myös ne jotka olisivat heränneet jos parannussaarna olisi saarnattu. Eli hän kelvottomasti saarnaa ja koska ei hänen parannussaarnansa ole terävä eli teroitettu ja ei siksi ketään herätä ja siitä heräämättömyydestä hän syyttää niitä jotka Jumala kuitenkin herättää tahtoo, nii. Onko vika silloin siinä joka ei herännyt vai siinä jonka terä oli niin tylsä ettei se yhdenkään sydämeen löytänyt?

      Niin saarnaa siis parannusta ja syntien anteeksi antamusta ja se vaikuttaa kenessä se tahtoo vaikuttaa mutta muuta käskyä ei ole annettu!

      Mutta apostolit ja Johannes Kastaja tahtoi katumattomille osoittaa tuomiota niin me voimme kuitenkin sanoa heistä että heidän parannussaarnassaan oli myös terä ja sen tähden he voivat niin sanoa!

      Mutta älä sinä jonka miekka tylsä syytä heräämätöntä kova sydämisyydestä JOS sinun oma miekkasi on niin tylsä ettei se ylety kenenkään sydämeen!

      • Anonyymi

        Hieman tuosta saarnaajien arvostelusta kun en tiedä tai ihan varma ole mitä Ilkka sillä tarkoitti, mutta omasta puheestani sanon sen verran että arvostelu ja totuuden sanominen ei ole ihan sama siis arvostelu panettelu mielessä tai totuuden sanominen sen tähden ettei perkele riko laumaa rikki!

        Ja ei ole hyvä sanoa hyväksi sellaista joka ei ole hyvä, tai onhan se hyvä siinä mielessä että se tuntuu kivalta sen korvissa joka sen kuulee, itse en kuitenkaan halua että sana hyvä kärsii inflaation.

        En siis arvostele haukkumis mielessä niin kuin Pauli heräämättömiä! Ei hän niitä sen takia hauku että heräisivät vaan korostaakseen omaa kristillisyyttään välittämättä tippaakaan mitä niille heräämättömille lopulta käy. Siinä on siis väärä mieli.

        Helvetin tuomio, jos joku sen saarnaa, sekin tulee saarnata sillä mielellä että joku siitä heräisi, eikä sillä mielellä että "minä en ole niin kuin tuo" se on farisealaista ajatusmallia että minä en ole kuin nuo muut! Korottaa itsensä muiden yläpuolelle!

        Vaan opin totuuden tähden täytyy heräämättömille osoittaa tuomio, ei siis niin kuin Pauli että korottaa itseänsä, vaan opin totuuden tähden! Että valitut pelastuisivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman tuosta saarnaajien arvostelusta kun en tiedä tai ihan varma ole mitä Ilkka sillä tarkoitti, mutta omasta puheestani sanon sen verran että arvostelu ja totuuden sanominen ei ole ihan sama siis arvostelu panettelu mielessä tai totuuden sanominen sen tähden ettei perkele riko laumaa rikki!

        Ja ei ole hyvä sanoa hyväksi sellaista joka ei ole hyvä, tai onhan se hyvä siinä mielessä että se tuntuu kivalta sen korvissa joka sen kuulee, itse en kuitenkaan halua että sana hyvä kärsii inflaation.

        En siis arvostele haukkumis mielessä niin kuin Pauli heräämättömiä! Ei hän niitä sen takia hauku että heräisivät vaan korostaakseen omaa kristillisyyttään välittämättä tippaakaan mitä niille heräämättömille lopulta käy. Siinä on siis väärä mieli.

        Helvetin tuomio, jos joku sen saarnaa, sekin tulee saarnata sillä mielellä että joku siitä heräisi, eikä sillä mielellä että "minä en ole niin kuin tuo" se on farisealaista ajatusmallia että minä en ole kuin nuo muut! Korottaa itsensä muiden yläpuolelle!

        Vaan opin totuuden tähden täytyy heräämättömille osoittaa tuomio, ei siis niin kuin Pauli että korottaa itseänsä, vaan opin totuuden tähden! Että valitut pelastuisivat!

        Ja tämä Pauli on nyt 2seuroissa peräkkäin yrittänyt rikkoa laumaa ja jos ei hän sitä lopeta, niin minä jatkan ja niin kauan minä seison häntä vastaan, koska hän sen lopettaa!

        Osoita ihmeessä tuomio jolle tuomio kuuluu, mutta jos sinä syytät omasta miekkasi tylsyydestä heränneitä jotka eivät sinulle tule syntejään valittamaan koska eivät heränneet eli sattuneet sinun tylsään miekkaasi, niin ennen kuin jaat tuomion, ota ensin peite silmiltäsi ja katso sinun miekkasi on tylsempi kuin aarnihauta! No se kirkastui mieleen piti ihan tarkistaa. No jos aarnihauta merkitsee aarretta joka on maan alle kätketty eli sitä heräystä joka sydämessä asuu, ja sinun miekkasi on niin tylsä ettei se sinne asti yllä, niin katso Pauli ihmeessä itseesi eli mene itseesi, ja sitten kun sinä huomaat ettei sinun miekkasi niin terävä ole kuin se voisi olla, niin ota sitten miekkasi ja teroita se ja kun sinä sen teroittanut olet, niin lyö sitten jos se aarnihaudan pohjaan osuis ja joku herännyt sielu palaisi isän kotiin. Sillä ei yksikään ihminen tule Herran Jeesuksen luokse muutoin kuin Jumalan kutsusta ja Isä kutsuu omantunnon heräyksen kautta, ja Isä on apostolit antanut tämän maan päälle miekalla lyömään, sivalla siis miekkasi ihmisten sydämiin niin silloin nousee sydämestä vasta veri ja sellainen veri joka tahtoo että se parannetaan! Ja yksi on joka sen parantaa jos sinä tuomitset verta vuotavan sitten jollakin muulla kuin armolla ja laupeudella niin älä sitten sano, minun poikani jonka minä verta vuotavaksi sivalsin meni pois ja ei tullut minun tyköni että minä jälleen häntä paikkaisin, jos et sinä kuitenkaan hänelle osoittanut sitä sidettä jolla olisit paikannut vaan tuomion sinä eksynyt ja sinä laiska! Niin tuomitse siis heränneet ja verta vuotavat jos sinä tahdot ja tuomitse heräämättömät sinun miekkasi tylsyydestä jos sinä tahdot! Mutta taivaassa on kuitenkin Jumala joka muistaa aina eli tietää totuuden ja näkee jokaisen sydämen lävitse enemmän kuin yksikään itseensä rakastunut saarnamies!

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä Pauli on nyt 2seuroissa peräkkäin yrittänyt rikkoa laumaa ja jos ei hän sitä lopeta, niin minä jatkan ja niin kauan minä seison häntä vastaan, koska hän sen lopettaa!

        Osoita ihmeessä tuomio jolle tuomio kuuluu, mutta jos sinä syytät omasta miekkasi tylsyydestä heränneitä jotka eivät sinulle tule syntejään valittamaan koska eivät heränneet eli sattuneet sinun tylsään miekkaasi, niin ennen kuin jaat tuomion, ota ensin peite silmiltäsi ja katso sinun miekkasi on tylsempi kuin aarnihauta! No se kirkastui mieleen piti ihan tarkistaa. No jos aarnihauta merkitsee aarretta joka on maan alle kätketty eli sitä heräystä joka sydämessä asuu, ja sinun miekkasi on niin tylsä ettei se sinne asti yllä, niin katso Pauli ihmeessä itseesi eli mene itseesi, ja sitten kun sinä huomaat ettei sinun miekkasi niin terävä ole kuin se voisi olla, niin ota sitten miekkasi ja teroita se ja kun sinä sen teroittanut olet, niin lyö sitten jos se aarnihaudan pohjaan osuis ja joku herännyt sielu palaisi isän kotiin. Sillä ei yksikään ihminen tule Herran Jeesuksen luokse muutoin kuin Jumalan kutsusta ja Isä kutsuu omantunnon heräyksen kautta, ja Isä on apostolit antanut tämän maan päälle miekalla lyömään, sivalla siis miekkasi ihmisten sydämiin niin silloin nousee sydämestä vasta veri ja sellainen veri joka tahtoo että se parannetaan! Ja yksi on joka sen parantaa jos sinä tuomitset verta vuotavan sitten jollakin muulla kuin armolla ja laupeudella niin älä sitten sano, minun poikani jonka minä verta vuotavaksi sivalsin meni pois ja ei tullut minun tyköni että minä jälleen häntä paikkaisin, jos et sinä kuitenkaan hänelle osoittanut sitä sidettä jolla olisit paikannut vaan tuomion sinä eksynyt ja sinä laiska! Niin tuomitse siis heränneet ja verta vuotavat jos sinä tahdot ja tuomitse heräämättömät sinun miekkasi tylsyydestä jos sinä tahdot! Mutta taivaassa on kuitenkin Jumala joka muistaa aina eli tietää totuuden ja näkee jokaisen sydämen lävitse enemmän kuin yksikään itseensä rakastunut saarnamies!

        Aamen!

        Oikeastaan en jatka. Syytä en kirjoita.

        Voin sen sanoo. En jaksa kuunnella sen saarnoja enään.. 🫢

        Kyl kristittynä pidän silti. Samalla tavalla kuin jotain muuta. Kaikkia opettajia ei vaan jaksa jotenki tylsä miekka ei osu omaa rintaan... kai se johonki osuu...ihmiset on erilaisia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan en jatka. Syytä en kirjoita.

        Voin sen sanoo. En jaksa kuunnella sen saarnoja enään.. 🫢

        Kyl kristittynä pidän silti. Samalla tavalla kuin jotain muuta. Kaikkia opettajia ei vaan jaksa jotenki tylsä miekka ei osu omaa rintaan... kai se johonki osuu...ihmiset on erilaisia...

        Kaikki ihmiset ovat kai kuitenkin pohjimmiltaan samanlaisia, luuta, lihaa, nahkaa ja karvoja?


    • Anonyymi

      On vain YKSI Totuus, hän on Jeesus Kristus. Hän on myös Tie ja Elämä.

      Kristuksesta jolta saat kaiken lahjaksi kristityn pitää todistaa, eikä huseerata joitakin nimeltä mainittuja henkilöitä vastaan.

      Kenenkään pelastumisesta ja armahduksesta kun ei päätä kukaan ihminen, vaan Jeesus Kristus.

      Kristinusko kun ei perustu kenenkään tykkäämisiin, vaan siihen että Jeesus Kristus vuodatti verensä ja antoi henkensä syntiemme sovitukseksi. Jokainen joka tämän sovituksen ottaa uskossa lahjana vastaan, hän pelastuu.

      Ihmisopit ja ihmiskäskyt tekee tiestä vaikean ja uskomisesta hyvin monimutkaisen, niissä kun pitää kelvata eri ihmisille ja tietyille yhdistyksille. Yllä kirjoitellut henkilö ei ole selvillä vesillä kristinuskosta, koska sotkee esikoislestadiolaisuutta vaivaavat ihmisopit, ihmiskäskyt ja vielä omat tykkäämisensäkin osaksi pelastusta. Lillukanvarsien seassa tarpomiseksi on henkilöllä mennyt. Ilmaiseksi saisi kaiken Jeesukselta ja ihan ilman omia tekoja ja ansioita, kun nöyrtyisi tyhjäksi kaikista omistaan. Suostuisi ARMON alle. Toki omasta kokemuksestani tiedän, että ahdas portti on oikeasti ahdas, - kun siitä on mentävä alasti sisälle, että saa puvun lahjaksi.

      • Anonyymi

        Onko se niin ahdas että pitää mennä oikein kirkkoon syömään ja juomaan ehtoollista illuminatille sielunsa myyneiden vapaamuurari pappien kanssa?

        Onko se niin ahdas portti että siellä portin toisella puolella näkyy käärijän vihreät takin helmat? Onko se niin ahdas portti että sinne ei mahdu kuin sellaiset tyhjät jotka elävän Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen ovat hyljänneet ja tilalle ottaneet perkeleen ja elämän hekuman?

        Minä luulen että ja olen siitä varma että oikea ahdas portti on sellainen että sen toisella puolella on kaita elämän tie, ettei siihen ahtaalle portille jää ainoastaan omavanhurskaus vaan siihen jääpi myös maailman rakkaus!

        Sillä te olette käyneet sen portin tykö, jossa kyllä omavanhurskaus jäi kyllä nimellisesti taakse, mutta maailman rakkaus ja Pyhän Hengen viha pysyi matkassa yhä!

        Sillä siitä portista josta on kirjoitettu että se on ahdas, on myös sanottu että se tie joka sen portin takana on, on kaita ja on suora!

        Ja siitä minä tiedän ja myös näen kuka on mennyt oikean ahtaan portin lävitse, se on sellainen ahdas portti ettei siinä ainoastaan ihmisen omavamhurskaus vaan siinä jää myös maailman rakkaus!

        Mutta perkele tahtoo siitä portista tehdä hieman laveammin, kuitenkin minä sanon, etten minä sitä porttia tunne, vaan yksi ahdas portti on jonka minä tunnen, ja minä todistan ettei se ole monessa paikkaa, hylkää syntis, hylkää perkele ja maailma , hylkää omavanhurskaus ja pue päällesi Kristuksen häävaate siinä on oikea ahdas portti! Ei ainoastaan omavanhurskaus se on leventää ahdasta porttia vaan myös maailman rakkaus sillä Kirjoitettu on että sekä tien oikealla että vasemmalla puolella on vaarat ja ne ON ne vaarat jotka tuli jo ahtaalla portilla jäädä omavanhurskaus ja maailman rakkaus!

        Esikoiset ry laiset kyllä jättivät nimellisen omanvanhurskauden mutta maailman rakkaus jäi sydämeen asumaan ja niin eivät he koskaan ole tulleet oikean ahtaan portin tykö vaan sen perkeleen tykö jota laveaksi öö avaraksi portiksi kutsutaan siitä te olette käyneet ja laveaa tietä te kuljette joka vie helvettiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se niin ahdas että pitää mennä oikein kirkkoon syömään ja juomaan ehtoollista illuminatille sielunsa myyneiden vapaamuurari pappien kanssa?

        Onko se niin ahdas portti että siellä portin toisella puolella näkyy käärijän vihreät takin helmat? Onko se niin ahdas portti että sinne ei mahdu kuin sellaiset tyhjät jotka elävän Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen ovat hyljänneet ja tilalle ottaneet perkeleen ja elämän hekuman?

        Minä luulen että ja olen siitä varma että oikea ahdas portti on sellainen että sen toisella puolella on kaita elämän tie, ettei siihen ahtaalle portille jää ainoastaan omavanhurskaus vaan siihen jääpi myös maailman rakkaus!

        Sillä te olette käyneet sen portin tykö, jossa kyllä omavanhurskaus jäi kyllä nimellisesti taakse, mutta maailman rakkaus ja Pyhän Hengen viha pysyi matkassa yhä!

        Sillä siitä portista josta on kirjoitettu että se on ahdas, on myös sanottu että se tie joka sen portin takana on, on kaita ja on suora!

        Ja siitä minä tiedän ja myös näen kuka on mennyt oikean ahtaan portin lävitse, se on sellainen ahdas portti ettei siinä ainoastaan ihmisen omavamhurskaus vaan siinä jää myös maailman rakkaus!

        Mutta perkele tahtoo siitä portista tehdä hieman laveammin, kuitenkin minä sanon, etten minä sitä porttia tunne, vaan yksi ahdas portti on jonka minä tunnen, ja minä todistan ettei se ole monessa paikkaa, hylkää syntis, hylkää perkele ja maailma , hylkää omavanhurskaus ja pue päällesi Kristuksen häävaate siinä on oikea ahdas portti! Ei ainoastaan omavanhurskaus se on leventää ahdasta porttia vaan myös maailman rakkaus sillä Kirjoitettu on että sekä tien oikealla että vasemmalla puolella on vaarat ja ne ON ne vaarat jotka tuli jo ahtaalla portilla jäädä omavanhurskaus ja maailman rakkaus!

        Esikoiset ry laiset kyllä jättivät nimellisen omanvanhurskauden mutta maailman rakkaus jäi sydämeen asumaan ja niin eivät he koskaan ole tulleet oikean ahtaan portin tykö vaan sen perkeleen tykö jota laveaksi öö avaraksi portiksi kutsutaan siitä te olette käyneet ja laveaa tietä te kuljette joka vie helvettiin!

        Enkä minä edelleenkään mieti puheitani vaan puhun kuin kirkastuu. Jos joku ulkopuolinen lukee meitä kirkoittelikoija on pääsääntöisesti kourallinen. Eli tämä esikoiset ry lainen, mikä esikoislaestaadiolainen kuuntelupalvelun kuuntelija sitten se luterilainen nainen, eräs joka huutaa ilman että saa mitään selvää ja harvemmin joku vierailija eli pääsääntöisesti meitä on 2.

        Niin älkää kukaan ajatelko että täällä useampi kirjoittaa.

        Älkää myöskään ajatelko että minun puheeni on yhteinen ajatus vaan minä puhun mitä minulle kirkastuu, mutta seurakunta mitä seurakunnassa on yhteisesti koeteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä minä edelleenkään mieti puheitani vaan puhun kuin kirkastuu. Jos joku ulkopuolinen lukee meitä kirkoittelikoija on pääsääntöisesti kourallinen. Eli tämä esikoiset ry lainen, mikä esikoislaestaadiolainen kuuntelupalvelun kuuntelija sitten se luterilainen nainen, eräs joka huutaa ilman että saa mitään selvää ja harvemmin joku vierailija eli pääsääntöisesti meitä on 2.

        Niin älkää kukaan ajatelko että täällä useampi kirjoittaa.

        Älkää myöskään ajatelko että minun puheeni on yhteinen ajatus vaan minä puhun mitä minulle kirkastuu, mutta seurakunta mitä seurakunnassa on yhteisesti koeteltu.

        Meitä kirjoittelijoita *
        Minä kuuntelupalvelun kuuntelija*
        Luterilainen nainen
        Esikoiset rystä padasjoenukko eli vanhus
        2-3muuta henkilö jotka harvemmin kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Hyvin ja tiivistetysti kirjoitettu lestadiolaisuus- ja kristinuskoasiasta hänenKIN luettavakseen. Kiitos siitä, että jaksat.

        Ja tälle varsinaiselle kirjailijalle, jolta tajunnan virtaa tulee kuin vettä koskesta, voimia ja kaikkea hyvää myös hänelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin ja tiivistetysti kirjoitettu lestadiolaisuus- ja kristinuskoasiasta hänenKIN luettavakseen. Kiitos siitä, että jaksat.

        Ja tälle varsinaiselle kirjailijalle, jolta tajunnan virtaa tulee kuin vettä koskesta, voimia ja kaikkea hyvää myös hänelle!

        En minä sinun voimaasi tarvitse.

        Minun voimani on Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen voima!

        Ja siitä minä vielä sanon vaikka siitä jo kirjoitin!

        Että maailman lapset he tahtovat sellaista kristillisyyttä että ainoastaan omavanhurskaus tulee jättää pois!

        Mutta minä huudan teille hullut ja järjettömät!
        Ei ainoastaan omavanhurskaus vaan myös maailman rakkaus!

        Ei ole kuin YKSI ahdas portti ja YKSI kaita elämän tie! YKSI usko, YKSI kaste, YKSI seurakunta, YKSI oppi, YKSI Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika!

        Ja jos te yritätte sellaista ahdasta porttia tuoda edes sujuttaa elävän seurakunnan sisään jossa ainoastaan omavanhurskaus tulisi hyljätä mutta maailman rakkautta ei tarvitse hyljätä! Minä huudan teille, kääntykää takaperin ja tehkää parannus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä sinun voimaasi tarvitse.

        Minun voimani on Jeesuksen Kristuksen ja Pyhän Hengen voima!

        Ja siitä minä vielä sanon vaikka siitä jo kirjoitin!

        Että maailman lapset he tahtovat sellaista kristillisyyttä että ainoastaan omavanhurskaus tulee jättää pois!

        Mutta minä huudan teille hullut ja järjettömät!
        Ei ainoastaan omavanhurskaus vaan myös maailman rakkaus!

        Ei ole kuin YKSI ahdas portti ja YKSI kaita elämän tie! YKSI usko, YKSI kaste, YKSI seurakunta, YKSI oppi, YKSI Jeesus Kristus elävän Jumalan Poika!

        Ja jos te yritätte sellaista ahdasta porttia tuoda edes sujuttaa elävän seurakunnan sisään jossa ainoastaan omavanhurskaus tulisi hyljätä mutta maailman rakkautta ei tarvitse hyljätä! Minä huudan teille, kääntykää takaperin ja tehkää parannus!

        Ja en minä tarvi muuta oppia kuin yhden ja elävän seurakunnan opin sillä se oppi joka tahtoo maailman rakkauden luvalliseksi tehdä että ainoastaan omanvanhurskauden tuomitsee se oppi on perkeleestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja en minä tarvi muuta oppia kuin yhden ja elävän seurakunnan opin sillä se oppi joka tahtoo maailman rakkauden luvalliseksi tehdä että ainoastaan omanvanhurskauden tuomitsee se oppi on perkeleestä!

        Tai että tuomitsee maailman rakkauden mutta ei omaavanhurskautta se oppi on myös perkeleestä vaan elävässä ja yhdessä seurakunnassa tuomitaan nämä kumpikin omavanhurskaus ja maailman rakkaus ja Kristus on hallitseva heitä seurakunnan Päänä ajan loppuun asti!


    • Anonyymi

      Kaikki muut paitsi esikoislaestaadiolaiset on perkeleestä!

      Jokainen joka sanoo Kristuksen olevan ja ei tee Kristuksen tahtoa on perkeleestä!

      Hylkää maailman rakkaus ja omavanhurskaus ja pue päällesi Pyhän Hengen voimalla Kristuksen häävaate se on uskoa synnit anteeksi Pyhän Hengen voiman kautta ja Kristuksen uskolla omistaa se itselle!

      Mutta ei sitä ole muualla kuin yhdessä ja elävässä seurakunnassa katso sinä uskoton ja ulkopuolinen katso vääriä seurakuntia ja katso Sionin vuorelle elävän Jumalan kaupunkia ja kerro mitä sinä näet mitä sinun silmäsi näkevät?

      Sillä se pitää kaikkien tietää ettei ole kuin yhdessä seurakunnassa elävän uskon hedelmä! Se on Kristuksen häävaate sen apostolisen opin muodon jälkeen kuin annettu on! Ettei ainoastaan tule omavanhurskaus vaan myös maailman rakkaus hyljätä, ettei kukaan joka sanoo Kristuksesta olevan ja maailmaa rakastaa ole kuitenkaan Kristuksesta eikä myöskään kukaan joka sanoo Kristuksesta olevan ja itseään korottaa ole myöskään Kristuksesta vaan joka on Kristuksen verellä vapaaksi ostettu eli saanut synnit anteeksi Krituksen kautta eli hyljänneet omanvahurskauden ja tekee Isän tahdon joka on taivaissa eli on myös maailman rakkauden hyljännyt turhana! Hän on Jeesuksen opetuslapsi!

      • Anonyymi

        Höpö höpö.


    • Anonyymi

      Sen minä vielä huudan että vaikka minä joskus olen epäillyt kun opin totuus on hämärtynyt niin en minä merkkejä voi kuitenkaan unohtaa enkä niitä kristityitä joita kultaisilla vaunuilla on taivaaseen viety enkä niitä enkeleitä jotka onnettomuudesta estäneet ovat jotka ihmisen äänellä puhuneet ovat niin kuin ihminen ihmiselle ja ei kuitenkaan ihmistä missään ole ja niin on kuolemaan johtava onnettomuus estynyt! Ja monta muuta sen kaltaista jota merkkiä en taida unohtaa sillä sen minä tiedän ettei perkele eli saatana ketään kultaisilla vaunuilla taivaaseen vie eikä perkele myöskään kuolemasta ketään varoita!

      Niin siis katso maailma jos te näette jossain Kristuksen ja hän perkeleen edessä kuitenkin kumartaa niin kuka Kristus hän on?

      Sillä sen minä huudan teille, ettei Kristus Jeesus joka elävän Jumalan Poika on kumarra muun kuin elävän Jumalan edessä!

    • Anonyymi

      Niin voisi siis tiivistää jos muutamalla sanalla pitäisi elävää kristillisyyttä viitoittaa;

      Usko Herraan Jeesukseen ja älä rakasta maailmaa!

      Sillä usko Herraan Jeesukseen kuolettaa omanvanhurskauden , mutta mistä maailman rakkaus kuolee?

      Koska ei kristitty ole lain alla! Kuitenkaan ei kristityn tule maailmaa rakastaa mutta armon jälkeen ettei se orjuuden jälkeen tapahdu vaan armon!

      Kuinka siis on jos joku uskoo Kristukseen ja ei maailma rakasta niin eikö vapaa ole Kristuksessa?

      Eli eikö Kristus hänet vapaaksi tee?

      Vaan jos ei Kristus jotain vapaaksi tee niin ei silloin ole turvaa maailmaan eikä taivaaseen sillä ei perkele ketään armahda vaan orjuuttaa!

      Niin siis Kristuksen kautta tulee vapaus ja maailman kautta orjuus!

      Sentähden ei ole hyvä maailmaa rakastaa että se tekee orjan muodon ja raskaan ikeen ihmisen päälle!

      Elävä kristillisyys ei tahdo johdattaa orjuuteen vaan Kristuksessa Jeesuksessa vapauteen ajassa ja kerran iankaikkisuudessa! Sillä Kristus on niin kuin kirjoitettu on, "elämän puu" ja niin siis kaikki jotka Kristuksessa elää saa Kristuksen kautta elämän!

      Ja se on elämä jota perkele ja maailma ei anna eikä myöskään omavanhurskaus!

      • Anonyymi

        Mutta me joudumme tässä kohtaa aina palata kun tulemme vapauteen että tuleeko vapaus vain siitä että uskoo Kristuksen ja kieltää maailman? Eli onko myös tarpeellista omantunnon puhtaus ripin kautta? Eli rippi joka tapahtuu kätten päälle panemisen armolahjan kautta?

        No siitä kätten päälle panemisesta on kirjoitettu että Pyhä Henki sen kautta lasketaan ja sen Pyhän Hengen takia siitä syntien anteeksi saamisesta tulee elävä todistus että synnit on anteeksi annettu! Ilman Pyhää Henkeä niin se jää järkeen ja uskomiseen! Mutta jos on tie kuitenkin selkeä Eli kirkas että se on Jeesus Kristus kuitenkin joka on uskon alkaja ja täyttäjä ettei siitä tule pakkorippiä, mutta jos tuntuu siltä että Pyhä Henki on niin kauas paennut minusta ja maailma on niin lähelle tullut silloin on hyvä nousta ja ottaa kristitty veli tai sisar jolla on Pyhän Hengen todistus ja pyytää häneltä sitä todistusta syntien anteeksi antamuksesta mutta ilman Pyhää Henkeä se on sama asia kuin että uskoo synnit anteeksi ilman todistusta kun kätten päälle panemisen tarkoitus on ainoastaan Pyhän Hengen toimitus!

        Niin lopultakaan sillä itse teolla ei ole mitään virkaa jos ei Kristus on Henkensä kanssa siinä läsnä.

        Mutta rippi tahtoo kuolettaa maailman rakkautta jos usko Jeesukseen kuolettaa omaavanhurskautta niin rippi kuolettaa maailman rakkautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta me joudumme tässä kohtaa aina palata kun tulemme vapauteen että tuleeko vapaus vain siitä että uskoo Kristuksen ja kieltää maailman? Eli onko myös tarpeellista omantunnon puhtaus ripin kautta? Eli rippi joka tapahtuu kätten päälle panemisen armolahjan kautta?

        No siitä kätten päälle panemisesta on kirjoitettu että Pyhä Henki sen kautta lasketaan ja sen Pyhän Hengen takia siitä syntien anteeksi saamisesta tulee elävä todistus että synnit on anteeksi annettu! Ilman Pyhää Henkeä niin se jää järkeen ja uskomiseen! Mutta jos on tie kuitenkin selkeä Eli kirkas että se on Jeesus Kristus kuitenkin joka on uskon alkaja ja täyttäjä ettei siitä tule pakkorippiä, mutta jos tuntuu siltä että Pyhä Henki on niin kauas paennut minusta ja maailma on niin lähelle tullut silloin on hyvä nousta ja ottaa kristitty veli tai sisar jolla on Pyhän Hengen todistus ja pyytää häneltä sitä todistusta syntien anteeksi antamuksesta mutta ilman Pyhää Henkeä se on sama asia kuin että uskoo synnit anteeksi ilman todistusta kun kätten päälle panemisen tarkoitus on ainoastaan Pyhän Hengen toimitus!

        Niin lopultakaan sillä itse teolla ei ole mitään virkaa jos ei Kristus on Henkensä kanssa siinä läsnä.

        Mutta rippi tahtoo kuolettaa maailman rakkautta jos usko Jeesukseen kuolettaa omaavanhurskautta niin rippi kuolettaa maailman rakkautta!

        Kuolettakaa siis nämä kaksi omavanhurskaus ja maailman rakkaus, omavanhurskaus Jeesuksen Kristuksen uskomisen kautta ja maailman rakkaus syntien tunnustamisen kautta eli ripin kautta!

        Mutta rippi ei ole pätevä ilman Pyhää Henkeä!

        Sillä Pyhä Henki ainoastaan voi antaa synnit anteeksi! Siksi tarvitaan elävä tuntoinen kristitty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolettakaa siis nämä kaksi omavanhurskaus ja maailman rakkaus, omavanhurskaus Jeesuksen Kristuksen uskomisen kautta ja maailman rakkaus syntien tunnustamisen kautta eli ripin kautta!

        Mutta rippi ei ole pätevä ilman Pyhää Henkeä!

        Sillä Pyhä Henki ainoastaan voi antaa synnit anteeksi! Siksi tarvitaan elävä tuntoinen kristitty!

        Ja kun Jeesuksen sovintoveri priiskuu Pyhän Hengen kautta sydämeen silloin kuolee maailman rakkaus! Ja uskon kautta Jeesukseen Kristukseen kuolee omavanhurskaus!


    • Anonyymi

      En minä pysty nyt nukkua kun on pakko puhua vaikka en missään vaiheessa ole tiennyt että mitä pitäisi puhua,

      Mutta suloiset ovat sinun asumasijas Herra Sebaot kauniit ovat sinun kukkaset, ihanat ovat sinun tiesi, rauhallinen on sinun vanhurskautesi, sinua sielu ikävöi ja kun taivas sitten lähestyy suloinen on ja ihana on sinun läsnäolosi, jos se mahdollista olis niin ota minut taivaaseen iankaikkisesti.

      Rakastan Jumalaa.

      • Anonyymi

        Ei Kristuksessa elävien Jumalan lapsien estoton panettelija tunne Jumalaa, saati rakastaisi häntä. Ei ole evankeliumi Kristuksesta sinulle kelvannut. Aina on viesteissäsi lyöty lihaa väliin, milloin milläkin tavalla kuritettavaksi ja tällä tavoin julistettu autuus lihaa kurittamalla ansaittavaksi.

        Kukaan ihminen ei voi autuutta ansaita millään tavalla, joka tällaisia julistaa millä tavoin hyvänsä, on valehtelija.

        Ap. t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kristuksessa elävien Jumalan lapsien estoton panettelija tunne Jumalaa, saati rakastaisi häntä. Ei ole evankeliumi Kristuksesta sinulle kelvannut. Aina on viesteissäsi lyöty lihaa väliin, milloin milläkin tavalla kuritettavaksi ja tällä tavoin julistettu autuus lihaa kurittamalla ansaittavaksi.

        Kukaan ihminen ei voi autuutta ansaita millään tavalla, joka tällaisia julistaa millä tavoin hyvänsä, on valehtelija.

        Ap. t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
        Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

        Ettei sen vapauden kuitenkaan tule lihalle sijaa antaa niin kuin apostoli jatkaa!

        Voi sinua siveä perkele kyllä sinä olet omanvanhurskauden hyljännyt mutta maailman rakkaus ja Pyhän Hengen viha on jäänyt sydämeesi asumaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei sen vapauden kuitenkaan tule lihalle sijaa antaa niin kuin apostoli jatkaa!

        Voi sinua siveä perkele kyllä sinä olet omanvanhurskauden hyljännyt mutta maailman rakkaus ja Pyhän Hengen viha on jäänyt sydämeesi asumaan!

        Aha, sinun sairaista mielikuvituksistasi on jo tullut pyhä henki?
        Seuraavaksi se vissiin muuttuu jeesukseksi.

        Lopeta tuo valehtelu tuntemattomista ihmisistä, ja rukoile Jumalalta parannuksen armoa omalle kohdallesi.

        Vaikka sitä lihaasi kristukseksi ja pyhäksi hengeksikin vatkaat, niin tämä pelleily ei vie sinua yhtään lähemmäksi todellista vapautta ja pelastusta, joka tapahtuu uskolla Kristukseen, ilman omia töitä.

        Tämä vaatii nöyryyttä, tunnustaa itsensä tyhjäksi (mennä ahtaasta portista sisälle), jos vähänkin liha vielä värisee jumalallisessa ylpeydessään, ei ihminen voi tulla tuntemaan Kristusta.

        Kristus ei ole jaettavissa, hän ei tule kenenkään itse rakennettua vanhurskautta jatkamaan.

        Mark. 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".

        Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, sinun sairaista mielikuvituksistasi on jo tullut pyhä henki?
        Seuraavaksi se vissiin muuttuu jeesukseksi.

        Lopeta tuo valehtelu tuntemattomista ihmisistä, ja rukoile Jumalalta parannuksen armoa omalle kohdallesi.

        Vaikka sitä lihaasi kristukseksi ja pyhäksi hengeksikin vatkaat, niin tämä pelleily ei vie sinua yhtään lähemmäksi todellista vapautta ja pelastusta, joka tapahtuu uskolla Kristukseen, ilman omia töitä.

        Tämä vaatii nöyryyttä, tunnustaa itsensä tyhjäksi (mennä ahtaasta portista sisälle), jos vähänkin liha vielä värisee jumalallisessa ylpeydessään, ei ihminen voi tulla tuntemaan Kristusta.

        Kristus ei ole jaettavissa, hän ei tule kenenkään itse rakennettua vanhurskautta jatkamaan.

        Mark. 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".

        Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

        Edelleen se jota sinä kutsut ahtaaksi portiksi ON ainoastaan perkeleen avara portti joka vie helvettiin!

        Koska ei portti jonka Kristus on antanut ole ainoastaan ahdas omallevanhurskaudelle eikä ainoastaan ahda lain vanhurkaudelle vaan se on myös ahdas niille jotka ovat rakastuneet syntiin ja maailmaan!

        Ja ei kukaan kuka sanoo Kristuksen tuntevan ja rakastaa maailmaa tunne Kristusta sillä sen minä teille jo huusin, että ettekö te ymmärtämättömät ehkä näe sitä ettei Jeesus Kristus kumarra perkeleen edessä vaan ainoastaan elävän Jumalan edessä!

        Miksi siis muutama teistä sanoo Kristuksen olevan ja perkeleen edessä kumartaa?

        Minä luulen ettei hän ainoastaan kumarra perkeleen edessä, vaan minä tiedän että hän myös sydämestään palvelee sitä jota hän kumartaa!

        Ja koska Kristus palvelee Jumalaa. Hän myös kumartaa Jumalan edessä!

        Ja jos joku teistä sitten Kristukseen uskoo ja rakastaa maailmaa eli perkelettä kumartaa niin onko hänellä isä taivaassa? Ei vaan minä luulen ja tiedän että hänen isänsä on perkele!

        Sillä jokainen joka Kristuksesta Jeesuksesta on ei palvele omaa lihaansa, ei rakasta maailmaa, vihaa perkelettä, rakastaa Isää joka on taivaissa ja tuntee sen vanhurskauden joka tulee Uskosta Jeesukseen ja ei palvele hekumaa vaan Jumalaa!

        Sillä yksi on ahdas portti ja ei kahta! Yksi on Kristus. Yksi on uskon vanhurskaus! Yksi ovi, ja yksi tie, Herra Jeesus Kristus ja yksi hedelmä, joka yjdenkaltaisen muodon antaa, ei kanna kahtalaista hedelmää yksi puu, vaan toinen hedelmä on Jumalasta ja toinen perkeleestä. Ja se hedelmä joka perkeleestä antaa kunnian perkeleelle, vaan se hedelmä joka Jumalasta antaa kunnian Jumalalle!

        Sillä uskon kautta tulee vanhurskaus mutta eivät kaikki käy yhden portin lävitse yhden ahtaan portin lävitse!

        Vaan toinen joka uskoo käy avaran portin tykö jossa matkaan jää elämän hekuma ja Pyhän Hengen viha!

        Ja toinen joka uskoo käy sen portin tykö, jossa jää myös elämän hekuma ja maailman rakkaus!

        On ahdas portti ja on avara portti!

        Ja sen minä huudan teille, vaikka kuinka te uskoisitte mutta jos te käytte avarasta portista lävitse ja laveaa tietä kuljette niin ei teidän uskonne teitä mitään hyödytä koska ei se ole Jumalasta vaan perkeleestä!

        Sillä perkele on avara portti

        Ja Kristus on ahdas portti!

        Jos siis joku maailmaa rakastaa tai omaavanhurkautta eli lakia tahtoo pystyttää hän ei ole tullut ahtaan portin tykö eli Kristuksen tykö, vaan perkeleen tykö, avaran portin tykö!

        Mutta joka on tullut ahtaalle portille, hän on nähnyt mitä synti ja syntielämä on maksanut vapahtajalle Jeesukselle Kristukselle ja hän ei ainoastaan tahdo pukea Jeesuksen häävaatetta uskolla päälle vaan hän tahtoo myös jättää entiset tiensä niin kuin Kristus Jumalaa palvelee niin tahtoo myös Kristuksen kautta vanhurkautettu Jumalaa palvella!

        Niin katsokaa siis te epäuskoiset, jos te näette Kristus puun kahtalaista hedelmää kantavan niin tietäkää ystävät rakkaat ettei kummatkin ole Kristiksesta vaan toinen Jumalasta ja toinen perkeleestä!

        Hedelmistä heitä tuntekaa sillä hyvä puu Jeesus Kristus kantaa hyvät hedelmät Mutta mädännyt puu eli perkele kantaa häijyt hedelmät!

        Niin minä vielä tahdon vielä kertoa että jos te Kristuksen uskotte miksi te perkelettä palvelette?

        Eli tahdotteko te uskoa Kristukseen eli mielestänne olla Kristuksen mutta jäseniltänne perkeleen?

        Kuinka te silloin otatte sanan vastaan kun jumalansanaa puhutaan, eli jos te ainoastaan tahdotte Kristukseen uskoa vaan ette kuitenkaan palvella niin eikö teillä silloin ole viha Pyhää Henkeä ja Jumalaa kohtaan koska teillä on rakkaus maailmaan ja rakkaus perkelettä kohtaan?

        Kuule sinä Israel! Oi jos sinä perkelettä rakastat ja maailmaa palvelet ja Kristukseen tahdot samalla uskoa, niin missä on silloin sinun elämäsi?

        En minä jaksa jatkaa voisin loputtomiin kuunnella.

        Mutta kirjoitan vielä tuosta ahtaasta portista vähän.

        Se on niin ahdas portti ettei siitä mahdu lävitse maailman rakkaus, omavanhurskaus eli lainvanhurskaus eli tekojenvanhurskaus, ja joka siitä portista on läpi mennyt rakastaa sekä Isää että Poikaa ja Pyhää Henkeä! Silloin on rakkaus vasta täydellinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen se jota sinä kutsut ahtaaksi portiksi ON ainoastaan perkeleen avara portti joka vie helvettiin!

        Koska ei portti jonka Kristus on antanut ole ainoastaan ahdas omallevanhurskaudelle eikä ainoastaan ahda lain vanhurkaudelle vaan se on myös ahdas niille jotka ovat rakastuneet syntiin ja maailmaan!

        Ja ei kukaan kuka sanoo Kristuksen tuntevan ja rakastaa maailmaa tunne Kristusta sillä sen minä teille jo huusin, että ettekö te ymmärtämättömät ehkä näe sitä ettei Jeesus Kristus kumarra perkeleen edessä vaan ainoastaan elävän Jumalan edessä!

        Miksi siis muutama teistä sanoo Kristuksen olevan ja perkeleen edessä kumartaa?

        Minä luulen ettei hän ainoastaan kumarra perkeleen edessä, vaan minä tiedän että hän myös sydämestään palvelee sitä jota hän kumartaa!

        Ja koska Kristus palvelee Jumalaa. Hän myös kumartaa Jumalan edessä!

        Ja jos joku teistä sitten Kristukseen uskoo ja rakastaa maailmaa eli perkelettä kumartaa niin onko hänellä isä taivaassa? Ei vaan minä luulen ja tiedän että hänen isänsä on perkele!

        Sillä jokainen joka Kristuksesta Jeesuksesta on ei palvele omaa lihaansa, ei rakasta maailmaa, vihaa perkelettä, rakastaa Isää joka on taivaissa ja tuntee sen vanhurskauden joka tulee Uskosta Jeesukseen ja ei palvele hekumaa vaan Jumalaa!

        Sillä yksi on ahdas portti ja ei kahta! Yksi on Kristus. Yksi on uskon vanhurskaus! Yksi ovi, ja yksi tie, Herra Jeesus Kristus ja yksi hedelmä, joka yjdenkaltaisen muodon antaa, ei kanna kahtalaista hedelmää yksi puu, vaan toinen hedelmä on Jumalasta ja toinen perkeleestä. Ja se hedelmä joka perkeleestä antaa kunnian perkeleelle, vaan se hedelmä joka Jumalasta antaa kunnian Jumalalle!

        Sillä uskon kautta tulee vanhurskaus mutta eivät kaikki käy yhden portin lävitse yhden ahtaan portin lävitse!

        Vaan toinen joka uskoo käy avaran portin tykö jossa matkaan jää elämän hekuma ja Pyhän Hengen viha!

        Ja toinen joka uskoo käy sen portin tykö, jossa jää myös elämän hekuma ja maailman rakkaus!

        On ahdas portti ja on avara portti!

        Ja sen minä huudan teille, vaikka kuinka te uskoisitte mutta jos te käytte avarasta portista lävitse ja laveaa tietä kuljette niin ei teidän uskonne teitä mitään hyödytä koska ei se ole Jumalasta vaan perkeleestä!

        Sillä perkele on avara portti

        Ja Kristus on ahdas portti!

        Jos siis joku maailmaa rakastaa tai omaavanhurkautta eli lakia tahtoo pystyttää hän ei ole tullut ahtaan portin tykö eli Kristuksen tykö, vaan perkeleen tykö, avaran portin tykö!

        Mutta joka on tullut ahtaalle portille, hän on nähnyt mitä synti ja syntielämä on maksanut vapahtajalle Jeesukselle Kristukselle ja hän ei ainoastaan tahdo pukea Jeesuksen häävaatetta uskolla päälle vaan hän tahtoo myös jättää entiset tiensä niin kuin Kristus Jumalaa palvelee niin tahtoo myös Kristuksen kautta vanhurkautettu Jumalaa palvella!

        Niin katsokaa siis te epäuskoiset, jos te näette Kristus puun kahtalaista hedelmää kantavan niin tietäkää ystävät rakkaat ettei kummatkin ole Kristiksesta vaan toinen Jumalasta ja toinen perkeleestä!

        Hedelmistä heitä tuntekaa sillä hyvä puu Jeesus Kristus kantaa hyvät hedelmät Mutta mädännyt puu eli perkele kantaa häijyt hedelmät!

        Niin minä vielä tahdon vielä kertoa että jos te Kristuksen uskotte miksi te perkelettä palvelette?

        Eli tahdotteko te uskoa Kristukseen eli mielestänne olla Kristuksen mutta jäseniltänne perkeleen?

        Kuinka te silloin otatte sanan vastaan kun jumalansanaa puhutaan, eli jos te ainoastaan tahdotte Kristukseen uskoa vaan ette kuitenkaan palvella niin eikö teillä silloin ole viha Pyhää Henkeä ja Jumalaa kohtaan koska teillä on rakkaus maailmaan ja rakkaus perkelettä kohtaan?

        Kuule sinä Israel! Oi jos sinä perkelettä rakastat ja maailmaa palvelet ja Kristukseen tahdot samalla uskoa, niin missä on silloin sinun elämäsi?

        En minä jaksa jatkaa voisin loputtomiin kuunnella.

        Mutta kirjoitan vielä tuosta ahtaasta portista vähän.

        Se on niin ahdas portti ettei siitä mahdu lävitse maailman rakkaus, omavanhurskaus eli lainvanhurskaus eli tekojenvanhurskaus, ja joka siitä portista on läpi mennyt rakastaa sekä Isää että Poikaa ja Pyhää Henkeä! Silloin on rakkaus vasta täydellinen!

        Mul ei oo tapana silleen järjellä miettiä mitä tulee vaan mieleen. Mutta jos yhden kerran puhuisin vähän järjellä ja silleen selkeästi että kaikki ymmärtää yhden kappaleen!

        Eli on kaksi Kristusta!

        Oikea Jeesus Kristus ja sitten on väärä Kristus joka on perkele joka esittää Kristusta! Ja mistä sen väärän Kristuksen tunnistaa! En minä edes osaa järjellä silleen puhua kun alkaa heti kirkastumaan paikkoja. Mutta Jeesus puhuu siitä että ei valtakunta nouse valtakuntaa vastaan kun häntä syytettiin perkeleeksi eli taitaako perkele itseään vastaan nousta ja tällä tarkoitan hyvin yksinkertaisesti sitä että valhe Kristus eli perkele ei koskaan nouse itseään vastaan eli perkele ei koskaan sano että maailman ja synnin rakkaus on väärin, päinvastoin perkele opettaa rakastamaan syntiä ja maailmaa! Siitä tuntekaa valhe Kristuksen tuntee omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta sillä perkele puhuu aina vähintään toisen puolesta hän ei koskaan nouse kumpaakin vastaan samaan aikaa eli omaavanhurskautta ja maailman rakkautta vastaan samaan aikaan sitä perkele ei koskaan tee! Miksi? Juuri niin kuin Jeesus itse sanoo, taitaako valtakunta itseään vastaan nousta? Ei perkele itseään vastaan sodi! Siitä tuntekaa valhe Kristus joka on oikeasti perkele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul ei oo tapana silleen järjellä miettiä mitä tulee vaan mieleen. Mutta jos yhden kerran puhuisin vähän järjellä ja silleen selkeästi että kaikki ymmärtää yhden kappaleen!

        Eli on kaksi Kristusta!

        Oikea Jeesus Kristus ja sitten on väärä Kristus joka on perkele joka esittää Kristusta! Ja mistä sen väärän Kristuksen tunnistaa! En minä edes osaa järjellä silleen puhua kun alkaa heti kirkastumaan paikkoja. Mutta Jeesus puhuu siitä että ei valtakunta nouse valtakuntaa vastaan kun häntä syytettiin perkeleeksi eli taitaako perkele itseään vastaan nousta ja tällä tarkoitan hyvin yksinkertaisesti sitä että valhe Kristus eli perkele ei koskaan nouse itseään vastaan eli perkele ei koskaan sano että maailman ja synnin rakkaus on väärin, päinvastoin perkele opettaa rakastamaan syntiä ja maailmaa! Siitä tuntekaa valhe Kristuksen tuntee omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta sillä perkele puhuu aina vähintään toisen puolesta hän ei koskaan nouse kumpaakin vastaan samaan aikaa eli omaavanhurskautta ja maailman rakkautta vastaan samaan aikaan sitä perkele ei koskaan tee! Miksi? Juuri niin kuin Jeesus itse sanoo, taitaako valtakunta itseään vastaan nousta? Ei perkele itseään vastaan sodi! Siitä tuntekaa valhe Kristus joka on oikeasti perkele!

        Puhdasta ihmisopin sotkua, käsitteiden toistoa joista niiden kirjoittaja ei ymmärrä mitään, kuullut vai esikoislestadiolaisilta puhujilta. Liikkeen ideologiana on nimenomaan noukkia Raamatusta jakeita ja lukuja sieltä täältä, ja sen jälkeen ne tulkitaan nämä liikkeen strategian mukaisesti.

        Ihmettelin pitkään esikoislestadiolaisuudessa kun aloin ymmärtää Raamattua, miksi selitykset keksittiin omasta päästä, ja toisteltiin sellaisina, kun isät ja isien isät olivat niitä toistelleet, vaikka sanoma oli ihan eri. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta en ala niitä toistelemaan.

        Yhden voin mainita, nämä vähän väliä toisteltavat valheet, joiden mukaan Paavali sai synninpäästön Ananiaalta. - Joka vähänkin on lukenut Raamattua huomaa heti humpuukin julistuksessa.

        Perusasiat kristinuskossa pitää ensin käsittää.

        Kokosyntisyys.
        Täydellinen kyvyttömyys tehdä mitään pelastuakseen.
        Ansaittu kadotustuomio.
        Huuto, armahda oi Kristus minua.

        Tästä lähtee tie.
        Tie on Jeesus Kristus.
        HÄNESSÄ on syntien anteeksiantamus.
        Kristittyjen tehtävä on todistaa Kristuksesta jolla on syntien anteeksiantamus. Ei leikkiä Jumalaa, jolla on valta.

        Jumala on kaikkivaltias. Ihmisillä ei siis ole mitään valtaa, heillä on ainoastaan TEHTÄVÄ, julistaa Kristusta.


        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Ilm. 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

        Ilm. 22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhdasta ihmisopin sotkua, käsitteiden toistoa joista niiden kirjoittaja ei ymmärrä mitään, kuullut vai esikoislestadiolaisilta puhujilta. Liikkeen ideologiana on nimenomaan noukkia Raamatusta jakeita ja lukuja sieltä täältä, ja sen jälkeen ne tulkitaan nämä liikkeen strategian mukaisesti.

        Ihmettelin pitkään esikoislestadiolaisuudessa kun aloin ymmärtää Raamattua, miksi selitykset keksittiin omasta päästä, ja toisteltiin sellaisina, kun isät ja isien isät olivat niitä toistelleet, vaikka sanoma oli ihan eri. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta en ala niitä toistelemaan.

        Yhden voin mainita, nämä vähän väliä toisteltavat valheet, joiden mukaan Paavali sai synninpäästön Ananiaalta. - Joka vähänkin on lukenut Raamattua huomaa heti humpuukin julistuksessa.

        Perusasiat kristinuskossa pitää ensin käsittää.

        Kokosyntisyys.
        Täydellinen kyvyttömyys tehdä mitään pelastuakseen.
        Ansaittu kadotustuomio.
        Huuto, armahda oi Kristus minua.

        Tästä lähtee tie.
        Tie on Jeesus Kristus.
        HÄNESSÄ on syntien anteeksiantamus.
        Kristittyjen tehtävä on todistaa Kristuksesta jolla on syntien anteeksiantamus. Ei leikkiä Jumalaa, jolla on valta.

        Jumala on kaikkivaltias. Ihmisillä ei siis ole mitään valtaa, heillä on ainoastaan TEHTÄVÄ, julistaa Kristusta.


        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

        Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Ilm. 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

        Ilm. 22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

        Edelleen minä huudan teille kaikille tiettäväksi ettei perkele ole Kristus vaikka kovasti yrittää niin väittää!

        Perkele ei koskaan nouse itseään vastaan, perkele ei koskaan nuhtele samassa lauseessa omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta sellaista perkele ei taida tehdä koska silloin hän nousis itseään vastaan!

        Oppikaa tuntemaan valhe Kristus eli perkele hedelmistään eli mitä hän puhuu eli siitä ettei perkele taida pahaa perkeleestä puhua!

        Sillä sen minä sanon teillet rakkaat veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa että nyt on monta meidän nimessämme jotka perkeleen evankeliumia vievät eteenpäin Kristuksen nimessä ja niin he tekevät oikean Kristuksen nimen pilkatuksi ja turhaksi! Kenelle kelpaa enään oikea Kristuksen evankeliumi koska perkeleen hapatus on maailman laajuisesti levinnyt!

        Katsokaa ja oppikaa hedelmää, katsokaa kuinka perkele joka sanoo Kristuksesta olevan ja ei kuitenkaan taida itseään tuomita eli omaavanhurskautta ja maailman rakkautta samassa lauseessa että hän ei ole Kristus vaan perkele!

        Kuunnelkaa kuinka suloista evankeliumia hän puhuu ja kuinka suloisia armon merkkejä hän antaa ja sanoo minä olen Kristus, mutta jos hän olisi Kristus miksi hän perkeleen puolella?

        Miksi et nyt nuhtele omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta samassa lauseessa? Juuri siksi koska et voi itseäsi nuhdella sinä ruma ja häijy perkele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen minä huudan teille kaikille tiettäväksi ettei perkele ole Kristus vaikka kovasti yrittää niin väittää!

        Perkele ei koskaan nouse itseään vastaan, perkele ei koskaan nuhtele samassa lauseessa omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta sellaista perkele ei taida tehdä koska silloin hän nousis itseään vastaan!

        Oppikaa tuntemaan valhe Kristus eli perkele hedelmistään eli mitä hän puhuu eli siitä ettei perkele taida pahaa perkeleestä puhua!

        Sillä sen minä sanon teillet rakkaat veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa että nyt on monta meidän nimessämme jotka perkeleen evankeliumia vievät eteenpäin Kristuksen nimessä ja niin he tekevät oikean Kristuksen nimen pilkatuksi ja turhaksi! Kenelle kelpaa enään oikea Kristuksen evankeliumi koska perkeleen hapatus on maailman laajuisesti levinnyt!

        Katsokaa ja oppikaa hedelmää, katsokaa kuinka perkele joka sanoo Kristuksesta olevan ja ei kuitenkaan taida itseään tuomita eli omaavanhurskautta ja maailman rakkautta samassa lauseessa että hän ei ole Kristus vaan perkele!

        Kuunnelkaa kuinka suloista evankeliumia hän puhuu ja kuinka suloisia armon merkkejä hän antaa ja sanoo minä olen Kristus, mutta jos hän olisi Kristus miksi hän perkeleen puolella?

        Miksi et nyt nuhtele omastavanhurskaudesta ja maailman rakkaudesta samassa lauseessa? Juuri siksi koska et voi itseäsi nuhdella sinä ruma ja häijy perkele!

        Joku saa jotain tuon p e r k e l e sanan toistamisesta, ehkä orgasmin ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku saa jotain tuon p e r k e l e sanan toistamisesta, ehkä orgasmin ???

        Minä tiedän ettei perkele ja hänen orjansa kestä sitä että hänestä pahaa puhutaan siksi minä sitä niin paljon käytän. Se on merkkinä niille jotka merkkiä kaipaavat ettei perkele kestä että hänestä pahaa puhutaan ei myös valhe Kristus joka on perkele oikealta nimeltään kestä sitä että isännästään pahaa puhutaan!


    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos Pauli tai SK laittaisi jotakin kommenttia. Onko Pauli niin sanotusti vielä "kartalla". Heikinsuolla oli kaverina joku Timo, miten hän pärjäsi?

      • Anonyymi

        Mitä heidän pitäisi laittaa, sillä Kirjoitettu on, kuuntele mitä Henki seurakunnalle/nnille sanoo, ei minun henkeni, ei yksittäisen saarnaajan henki, vaan Pyhä Henki!

        He ovat uskollisia siinä mitä Jumalansana sanoo. Minä en ole niin uskollinen. Koska. En tiedä. Puhun vaa. Mulla on auktoriteetti ongelma. Jos joku kieltää puhumisen puhun sitä suuremmalla syyllä.


    • Anonyymi

      Oppikaa tuntemaan perkele eli mitä hän tahtoo eli saada ihmisen yrittämään itse ja rakastamaan syntiä silloin te opitte myös tuntemaan valhe Kristuksen joka on perkele joka ei koskaan nouse itseään vastaan eli saarnaa omaavanhurskautta ja maailman rakkautta vastaan samassa lauseessa koska silloin hän sotii itseään vastaan!

      • Anonyymi

        Ja kun te tiedätte miehet veljet ja sisaret kun te tiedätte mitä perkele tahtoo, ja joku sitten tulee Kristuksen Jeesuksen nimeen saarnaamaan evankeliumia teille niin koetelkaat puhuuko hän yhtään sitä vastaan mitä perkele teidän tahtoisi tekevän eli missä perkele tahtoisi teidän elävän! Siitä te tunnette valhe Kristuksen eli perkeleen Kristuksen kaavussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun te tiedätte miehet veljet ja sisaret kun te tiedätte mitä perkele tahtoo, ja joku sitten tulee Kristuksen Jeesuksen nimeen saarnaamaan evankeliumia teille niin koetelkaat puhuuko hän yhtään sitä vastaan mitä perkele teidän tahtoisi tekevän eli missä perkele tahtoisi teidän elävän! Siitä te tunnette valhe Kristuksen eli perkeleen Kristuksen kaavussa!

        Jos ei hän raaski nousta perkelettä vastaan ja niitä asioita vastaan joita perkele ja maailma meidän tahtoo tekevän niin ei hän taida oikea Kristus olla eli hänen uskonsa oikean Kristuksen päälle vaan perkeleen päälle ja hän viettelee monta!

        Minä sanon teille rakkaat veljet etten minä puhu teille siitä viisaudesta joka minulla itselläni olis, sillä ei minulla joka tyhmä olen ja hieman syntymä sairas eli yksinkertainen ole sellaista viisautta että taitaisin mitään jumalansanaa selittää, en minä myöskään puhu niin kuin opittua, mutta kun minulle tästä kirkastui mieleeni niin en halua niin nopeasti ohi tästä mennä, ja puhun ehkä niin kauan että kaikki tämän käsittää ettei minä tahdo ainoastaan sanoa että omavanhurskaus ja maailman rakkaus vaan rakkaat veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa koetelkaat ensin sitä mitä sielunvihollinen tahtoo meidän tekevän, ja sen jälkeen koetelkaat puhuuko hän joka Kristuksen nimeen tulee yhtään sitä vastaan jota sielunvihollinen tahtoo! Siitä te tunnistatte kuka hän oikeasti on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei hän raaski nousta perkelettä vastaan ja niitä asioita vastaan joita perkele ja maailma meidän tahtoo tekevän niin ei hän taida oikea Kristus olla eli hänen uskonsa oikean Kristuksen päälle vaan perkeleen päälle ja hän viettelee monta!

        Minä sanon teille rakkaat veljet etten minä puhu teille siitä viisaudesta joka minulla itselläni olis, sillä ei minulla joka tyhmä olen ja hieman syntymä sairas eli yksinkertainen ole sellaista viisautta että taitaisin mitään jumalansanaa selittää, en minä myöskään puhu niin kuin opittua, mutta kun minulle tästä kirkastui mieleeni niin en halua niin nopeasti ohi tästä mennä, ja puhun ehkä niin kauan että kaikki tämän käsittää ettei minä tahdo ainoastaan sanoa että omavanhurskaus ja maailman rakkaus vaan rakkaat veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa koetelkaat ensin sitä mitä sielunvihollinen tahtoo meidän tekevän, ja sen jälkeen koetelkaat puhuuko hän joka Kristuksen nimeen tulee yhtään sitä vastaan jota sielunvihollinen tahtoo! Siitä te tunnistatte kuka hän oikeasti on!

        Miettikää koko maailma kaikki kristinuskovaiset he ovat kaikki eksyneet! Kaikki! Kuin saatana on petollinen!

        He puhuvat kaikki vain suloista evankeliumia mutta yhtään he eivät varoita sielunvihollisesta, maailman rakkaudesta, lihan himoista, lihan töistä, elämän hekumasta, jne eivätkä mistään vihollisen juonista, vain suloisesta Kristuksesta on puhe, joka ei olekaan Kristus vaan naamioituneena Jeesukseksi! Koko maailma on eksynyt!

        Mutta te tunnette sen perkeleen eli valhe Kristuksen juuri siitä ettei se yhtään nuhtele eli varoita sielunvihollinen juonista! Jos yhdestä vielä varoittaakin niin toisesta se ei puhu mitään! Jos se vielä uskon hyväksyy eli miksi? Koska sen Jeesuksen kaavun takana on perkele siksi se vielä sen uskon hyväksyy, mutta kun tulee puhe synnin nuhteesta eli perkeleen nuhtelemisesta silloin nousee vasta karva!

        Miehet veljet kuulkaa avatkaa korvanne ja oppikaa näitä sillä valhe Kristus eli perkele hallitsee kristinuskoa koko maailmassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää koko maailma kaikki kristinuskovaiset he ovat kaikki eksyneet! Kaikki! Kuin saatana on petollinen!

        He puhuvat kaikki vain suloista evankeliumia mutta yhtään he eivät varoita sielunvihollisesta, maailman rakkaudesta, lihan himoista, lihan töistä, elämän hekumasta, jne eivätkä mistään vihollisen juonista, vain suloisesta Kristuksesta on puhe, joka ei olekaan Kristus vaan naamioituneena Jeesukseksi! Koko maailma on eksynyt!

        Mutta te tunnette sen perkeleen eli valhe Kristuksen juuri siitä ettei se yhtään nuhtele eli varoita sielunvihollinen juonista! Jos yhdestä vielä varoittaakin niin toisesta se ei puhu mitään! Jos se vielä uskon hyväksyy eli miksi? Koska sen Jeesuksen kaavun takana on perkele siksi se vielä sen uskon hyväksyy, mutta kun tulee puhe synnin nuhteesta eli perkeleen nuhtelemisesta silloin nousee vasta karva!

        Miehet veljet kuulkaa avatkaa korvanne ja oppikaa näitä sillä valhe Kristus eli perkele hallitsee kristinuskoa koko maailmassa!

        Ja taas mun pitää jotain vielä kirjoittaa vaikka en tiedä mitä mun mielestä kirjoitin ihan tarpeeksi.

        Ehkä tuo koko maailma oli kärjistetty kun yksi elävä seurakunta on vielä esikoislaestaadiolaisten seurakunta jossa uskotaan Jeesukseen Kristukseen ja vielä varoitetaan sielunvihollisen vaaroista ja juonista.

        Mutta en tiedä. Mitä pitäisi puhua.

        Ei mul tuu mitään ajatusta. Enään. Nyt varmaan saan nukkua?

        Ei sano mitään. Tyhjää pää täysi. Kiva taas tuntea vähän hyvää Jumalasta sitä saa niin harvoin tuntea... Siksi kirjoitin ylempänä että rakastan Jumalaa ku mulla tuli Pyhän Hengen lämpö mun sydämeen oli niin hyvä olla että oli viimeksi vuosi sitten sama olo ku synnit todistettiin edessä anteeksi. Kun on erilaisia tuntemuksia. Lihalliset tunteetkin tuntuu hyvältä mutta ku Pyhä Henki saa ottaa sijaa se on niinku lasi täytettäisiin vedellä jos lasi on ihminen ja sen kuori on liha, ja sen lasin kuoren voi kiillottaa niin se alkaa hohtaa ja tuntuu hyvältä mutta ei se samalta tunnu kuitenkaan jos se täytetään niinku sillä vedellä. Vaikka ei mulle kukaan todistanu syntejä anteeksi vuoteen tyyliin mutta tuntu ku olis Pyhä Henki tullu tonne sisälle ku oli niin hyvä olla tos olikohan se nyt sunnuntai... miks en voi sanoo siis että rakastan Jumalaa ku ei se varmaan sen jälkee ku oon perkelettä haukkunu ympäri korvia varmaan tuu mitään hyviä tuntemisia antaa? Mistä sen tietää ei usko tuntemisiin perustu mutta jos tuntemiset synnyttää rakkautta niin ei ne varmaan pahasta ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas mun pitää jotain vielä kirjoittaa vaikka en tiedä mitä mun mielestä kirjoitin ihan tarpeeksi.

        Ehkä tuo koko maailma oli kärjistetty kun yksi elävä seurakunta on vielä esikoislaestaadiolaisten seurakunta jossa uskotaan Jeesukseen Kristukseen ja vielä varoitetaan sielunvihollisen vaaroista ja juonista.

        Mutta en tiedä. Mitä pitäisi puhua.

        Ei mul tuu mitään ajatusta. Enään. Nyt varmaan saan nukkua?

        Ei sano mitään. Tyhjää pää täysi. Kiva taas tuntea vähän hyvää Jumalasta sitä saa niin harvoin tuntea... Siksi kirjoitin ylempänä että rakastan Jumalaa ku mulla tuli Pyhän Hengen lämpö mun sydämeen oli niin hyvä olla että oli viimeksi vuosi sitten sama olo ku synnit todistettiin edessä anteeksi. Kun on erilaisia tuntemuksia. Lihalliset tunteetkin tuntuu hyvältä mutta ku Pyhä Henki saa ottaa sijaa se on niinku lasi täytettäisiin vedellä jos lasi on ihminen ja sen kuori on liha, ja sen lasin kuoren voi kiillottaa niin se alkaa hohtaa ja tuntuu hyvältä mutta ei se samalta tunnu kuitenkaan jos se täytetään niinku sillä vedellä. Vaikka ei mulle kukaan todistanu syntejä anteeksi vuoteen tyyliin mutta tuntu ku olis Pyhä Henki tullu tonne sisälle ku oli niin hyvä olla tos olikohan se nyt sunnuntai... miks en voi sanoo siis että rakastan Jumalaa ku ei se varmaan sen jälkee ku oon perkelettä haukkunu ympäri korvia varmaan tuu mitään hyviä tuntemisia antaa? Mistä sen tietää ei usko tuntemisiin perustu mutta jos tuntemiset synnyttää rakkautta niin ei ne varmaan pahasta ole?

        Siis tuoko perkele hyviä tuntemisia sen jälkeen kun on häntä haukkunu? Se vasta outoa on....eli tykkääkö perkele siis että häntä haukutaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuoko perkele hyviä tuntemisia sen jälkeen kun on häntä haukkunu? Se vasta outoa on....eli tykkääkö perkele siis että häntä haukutaan?

        En usko siihen ne oli kysymyksiä tälle vanhukselle mietittäväksi....Kyllä mä itse tiedän että olen Jumalanlapsi ja taivaan perillinen. Vaikka joskus tuntuu et on vähän kaukana...samaa aikaa rakastan Jumalaa ja vihaa perkelettä siitä tiedän että tuntemiset on Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko siihen ne oli kysymyksiä tälle vanhukselle mietittäväksi....Kyllä mä itse tiedän että olen Jumalanlapsi ja taivaan perillinen. Vaikka joskus tuntuu et on vähän kaukana...samaa aikaa rakastan Jumalaa ja vihaa perkelettä siitä tiedän että tuntemiset on Jumalasta.

        Eihän usko tunteisiin perustu mutta onhan se vähän sama asia tai luokkaa raha ei tuo onnea mutta kyllä sitä jokapäiväiseen elämiseen kuitenkin vähän tarvi jne seliseli....

        Kyl mä haluun tuntee välillä hyvää Jumalasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tuoko perkele hyviä tuntemisia sen jälkeen kun on häntä haukkunu? Se vasta outoa on....eli tykkääkö perkele siis että häntä haukutaan?

        Näyttää tykkäävän mitä näitten luterilaisten ja esikoiset rylaisten juttuja kuuntelee, mistähän se johtuu etteivät he siedä että heidän isäntäänsä perkelettä haukkuu?

        Onko se outoa jonkun mielestä? Eikö niin ole että jos on lapsi ja isä ja lapsen kuullen Isää haukutaan niin eikö lapsi siitä suutu ja puolusta isäänsä?

        Niin myös on teidän kohdallanne! Ettette sitä kärsi kun perkelettä tuomitaan koska ei lapsi kärsi kuulla kun isäänsä tuomitaan!


    • Anonyymi

      Sellainen Kristus joka ei kärsi että perkeleestä pahaa puhutaan, mahtaakohan se nyt olla Kristus vai perkele Kristuksen kaavussa?

      • Anonyymi

        Ei tietenkään kärsi, eihän Jeesuskaan kärsinyt kuulla kun Isän nimeä pilkattiin vaan saarnasi totuuden niin on myös valhe Kristuksen kanssa, kuinka kukaan elävä kärsii sitä että isästään pahaa puhutaan?

        Kuka on se joka tuomitsee eli varoittaa omasta isästään! Eli jollakin on elävä Jumala taivaassa tai saatana maan päällä Herranaan niin eikö kummatkin puolusta omaa isäänsä hän joka Kristuksen tuntee puolustaa elävää Jumalaa ja hän joka valhe Kristuksen tuntee puolustaa maailman Herraa... Eikö se saarnaa hyshys kun aletaan puhumaan maailman rakkaudesta?

        Omastavanhurskaudesta rietas ei nuhtele koska ei hän siitä pahennu että joku hänen päällensä uskoo, eli siitä että joku valhe Kristukseen uskoo eli saatanaan kuinka hän siitä pahentuisi? Mutta siitä hän pahentuu kun maailman rakkaudesta eli hänestä itsestään nuhdellaan ja varoitetaan!


    • Anonyymi

      Huomatkaa kuitenkin että sanoin näitä niin kuin mieleen tiedoksi kaikille henkilökohtaiseksi ymmärrykseksi en niin kuin seurakunnan edessä.

      Koska se on kirjoitettu (huom omin sanoin!) Että rikkaruohon pitää myös antaa kasvaa eli ettei se ole meidän tehtävä tuomita.

      Mutta halusin antaa vaan ymmärrystä jollekin jolta sitä puuttuu.

      Mutta on eri asia mitä seurakunnan edessä opettaa, eli vihollisen voi tuomita ja vihollisen työt Mutta että alkaa ihmisiä tuomitsemaan eli erottelemaan kuka on oikea ja kuka väärä, siinä voi enkeleitä myöskin poisleikata!

      Siksi puhun vaa mieleen ymmärrykseksi enkä niin kuin seurakunnan edessä opeta näitä!

      • Anonyymi

        Ja siitä minä myös Paulia nuhtelin, että hän alkoi ihmisiä jaottelemaan oikeisiin ja vääriin kun hän puhui laiskoista jotka heräyksen hautaa!

        Ei hän väärin puhunut, se on hyvä ymmärtää se asia, mutta jumalansana neuvoo ainoastaan vihollisen työt seurakunnan edessä tuomitsemaan eikä ihmisiä!

        Koska vaikka se on totta että on oikeat ja väärät, silti se tuomiovalta ei ole ihmiselle annettu, sen lisäksi että siinä voi vahingossa tuomita niitä joita ei tulisi tuomita.

        "Eivät he" "eivät he kuitenkaan..."

        Sen olisi voinut sanoa myös että vihollinen tahtoo haudata sen heräyksen ja sanoa yhdelle heränneelle että älä puhu siitä mitään, sen saman asian, silloin siinä olis ollut kutsuva ääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitä minä myös Paulia nuhtelin, että hän alkoi ihmisiä jaottelemaan oikeisiin ja vääriin kun hän puhui laiskoista jotka heräyksen hautaa!

        Ei hän väärin puhunut, se on hyvä ymmärtää se asia, mutta jumalansana neuvoo ainoastaan vihollisen työt seurakunnan edessä tuomitsemaan eikä ihmisiä!

        Koska vaikka se on totta että on oikeat ja väärät, silti se tuomiovalta ei ole ihmiselle annettu, sen lisäksi että siinä voi vahingossa tuomita niitä joita ei tulisi tuomita.

        "Eivät he" "eivät he kuitenkaan..."

        Sen olisi voinut sanoa myös että vihollinen tahtoo haudata sen heräyksen ja sanoa yhdelle heränneelle että älä puhu siitä mitään, sen saman asian, silloin siinä olis ollut kutsuva ääni.

        Että olis kertonut vaan mitä vihollinen tahtoo ja osoittaa vihollisen töitä ja sitä vihollisen ääntä, eikä silleen ihmistä alkaa syyttää, Jumala tuomitsee ihmisen mutta me tuomitsemme perkeleen työt ja kannamme vihollisen päälle!


    • Anonyymi

      Nuhdelkaa, nuhdelkaa synnistä ja älkää lakatko varoittamasta sielunvihollisen juonista sillä siitä tunnetaan oikea Jumala Sionissa! Ei nouse valtakunta itseään vastaan, ei nouse perkele itseään vastaan, tuhanten juonten mestari, jopa Kristukseksi naamioituneena saarnaa uskosta Jeesukseen eli itseensä mutta tuntekaa elävä Jumala Sionissa siitä. Ettei valtakunta itseään vastaan nouse eli perkele itsestään varoita!

    • Anonyymi

      Onko se nyt sitten niin, kun täällä yötä päivää vakuutat, että sinulle ei Kristuksen vanhurskaus kelpaa lahjaksi?

      Toistelemalla toistelet kuulemiasi ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, jotka eivät voi kuitenkaan sinua pelastaa, mutta pitävät kyllä kuormien alla. Nämä kuormat näkyvät jatkuvana virtaavista viesteistäsikin.
      Jos psyykeltään herkkä psyykeltään ylivaativa ihminen joutuu lain kuormien alle, käsittämättä sitä vapautta, jota Kristus tarjoaa armosta, niin kuorma on kova.

      Voi ihmisparkaa, kaiken saisit lahjaksi, ei maksa mitään sinulle, kun Jeesus Kristus on jo kaiken maksanut.

      Rukoile nyt Jumalalta voimaa tulla kuulemaan puhdasta lain ja evankeliumin julistusta, armon sanomaa, uskoon kehoittavaa, evankeliumia.

      Jätä sellainen liike jossa ei SELVÄSTI eroteta lakia ja evankeliumia toisistaan, vaan julistetaan kumpaakin sekaisin, ja pyritään lisäksi tunnemanipulaation avulla saamaan aikaan "parannuksia" seurojen lopussa.

      Näihin tunnejuttuihin voi jäädä myös "koukkuun", eli jää sisäinen vaatimuksen henki väärien opetusten vuoksi, ei erota itkun kanssa "kaulailua" enää USKOMISESTA. Luulee saavansa syntinsä anteeksi ainoastaan kaulailemalla itkien puhujia ja uskon ystäviä. Enää ei ymmärrä mitä USKON KAUTTA tarkoittaa. Tämä on yksi iso ongelma esikoislestadiolaisuuden harhaan johtavissa opetuksissa, ettei tunneta enää sitä, mitä syntien anteeksisaaminen uskon kautta Kristuksen tähden tarkoittaa.

      Ilmeisesti tämän nimeltä mainitsemattoman ruotsalaisen arkkitehdin edustama pakkorippioppi on tullut vapaakirkon myötä takaisin esikoislestadiolaisuuteen?

      Mainittu henkilö oli G. Jönssonin kanssa samaa ikäluokkaa, liikkeen naperot ei naistä asioista tiedä mitään. Vaikka olin silloin nuori, niin oli se karseata kuulla arkatuntoisen ihmisen. Jönssonin ja Larssonien (Eevald ja Lasse) saarnat olivat ihan erilaisia, tämän erotti jo nuorena.

      No, kiitos Jeesuksen, koko liike ei sentään liukunut vapaakirkoksi, ihmisoppeineen.

      Evankelinen julistus ja avautuminen alkoi esikoislestadiolaisuudessa 1980 luvun loppupuolella, se kuitenkin tukahdutettiin valheiden ja väkivallan avulla uuden ruotsalaisen johdon voimin muutaman suomalaisen puhuja kellokkaan tahdittamana v. 2016. 20 vuotta väänsivät väkisin Jeesusta pois, - ihmisoppien tieltä.

      • Anonyymi

        Eli keneltä saarnaajalta minä olen kuullut annan sen nimi? Ei vaan he kuuntelevat minua.

        Ja jos minä jotain kuuntelen niin sitä joka minulle puhuu, jos se minun järkeni, tai sydämeni, tai kokemukseni, tai mielikuvitukseni, tai Pyhä Henki, niin se ei kuitenkaan ole yksikään toinen saarnaaja!

        He puhuvat omilla lahjoillaan ja minä puhun sillä lahjalla kuin minulla on.

        Ja jos en jotain ymmärrä oikein, niin ei se ole mikään ihme, koska minä olen mitään ymmärtänyt, mutta sen verran kuitenkin ymmärrän ettei perkele itseään vasta nouse! Kyllä hän perkele voi itsensä Kritukseksi tehdä ja saarnasta uskokaa minuun eli kehen uskot silloin Jeesukseen joka on sisältä perkele! Vaan mistä sen tunnistaa? Sanoin sen ja sanon yhä, perkele ei koskaan nouse itseään vastaan. Siitä tuntekaa valhe Kristukset. Ja valhe usko, ja valhe seurakunnat! Koskaan he eivät sanallakaan perkeleen töistä varoita tai nuhtele. Kuinka perkele itsestään varoittaisi, koska ei se taidakkaan! Hän on siveä ja kunniallinen mies, miksi hän itsestään varoittaisi?

        Mutta oikea Jeesus Kristus varoittaa ja nuhtelee aina synnistä ja maailmasta ja sielunvihollisen juonista!
        Miksi? Hän taitaa tehdä sen, mutta ei kukaan muu! Siitä tuntekaa elävä Jumala Sionissa! Sillä kenkään muu taida perkeleestä varoittaa kuin Hän yksin! Saatana ei koskaan itseään vastaan nouse!

        Niin minä vielä huudan teille rakkaat veljet Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa tuntemaan elävää Jumalaa Sionissa sillä yksi on Jumala joka on kaiken luonut ja ei ole toista Jumalaa! Ei ole kahta oppia, on yksi Jumala ja yksi oppi, ja joka toista oppia opettaa puhuu perkeleestä eli saatanasta! Mutta emme me puhu saatanasta vaan elävästä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta ja Pyhän Hengen osallisuudesta!

        Mutta me varoitamme saatanasta koska hän johdattaa pois elävän Jumalan tuntemisesta! Mutta valhe Kristus ei varoita saatanasta koska hän on itse saatana!

        Mutta me olemme Jumalan lapset emmekä me rakasta maailmaa vaan Jumalaa!


    • Anonyymi

      Ei siinä ole mitään väärää uskoa Jeesukseen Kristukseen mutta jos se on valhe Kristus niin silloin sinä uskot saatanaan etkä Jeesukseen! Usko Kristukseen tekee vanhurskaaksi mutta se Kristus joka rakastaa maailmaa ei ole Kristus vaan saatana Kristuksen kaavussa!.
      Tuntekaa oikea Kristus väärästä Kristuksesta ettei teidän uskonne ole saatanan päälle vaan elävän Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen päälle!
      Jos te uskotte oikeaan Kristukseen niin te tiedätte sen siitä ette te enään rakasta maailmaa vaan Jumalaa!

    • Anonyymi

      Se ei ole mitään muuta, kun maailman rakastamista, kun omin ponnistuksin rakennetaan ja ylläpidetään autuuden tuntoa.
      Samaan "vain me pelastumme" harhaoppiin liittyy voimakas Kristuksessa uskon kautta vanhurskaiden panettelu, halveksunta tuomitseminen ja heistä valehteleminen.

      Kyse ei ole mitään muusta, kun omista rääsyistä ylpeilemistä. Turvataan näiden omien "parannusten" tekemisten kaikkivoipaan mahtiin. Säälittävää kyllä, tähän uskonnonharjoitukseen kuuluu myös syntikeskeisyys, syyllisyys, pelot ja häpeä. Ei voi näet koskaan tietää, onko tehnyt riittävästi "parannuksia" kelvatakseen Jumalalle.

      Kun kaiken saa Kristukselta lahjana, se on aina täydellinen. Lapseksi Jumalalle syntynyt on lapsi ja isän perillinen ASEMANSA VUOKSI. Tämä on ihan eri asia, kun renkinä (palkollisena) rehkiminen isännälle.

      Tämä ei vain tahdo millään mennä heillä perille jotka ovat autuuden tienaajina ("parannuksen" tekijöinä) ikänsä ahertaneet. Ymmärtämättä sitä, että ihminen tulee uskon kautta vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä ei voi tekojensa kautta vapaaksi koskaan päästä.

      Ap. t. 13:38 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus
      Ap. t. 13:39 ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

      Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

      • Anonyymi

        Ei lain kautta vaan oikean Kristuksen kautta, sinä tahdot saatanan kautta vanhurskaaksi tulla! Mutta me emme opeta sellaista vanhurskautta että saatanan kautta vanhurskaus tulis vaan elävän Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen kautta, joka ei maailma rakasta vaan on Jumalasta syntynyt ja Pyhästä Hengestä siinnyt Jumalan karitsa elävä ja totinen ja ei vaikka maailmassa on ja olemme niin emme kuitenkaan maailmasta ole! Se ei ole lain vanhurskautta että maailmaa ja perkelettä vihaa vaan joka Jumalasta syntynyt on ei rakasta maailmaa vaan synnyttäjäänsä!

        Mutta te rakastatte maailmaa koska perkele ja maailma on teidät synnyttänyt!

        Mutta me elävän Jumalan lapset me rakastamme elävää Jumalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lain kautta vaan oikean Kristuksen kautta, sinä tahdot saatanan kautta vanhurskaaksi tulla! Mutta me emme opeta sellaista vanhurskautta että saatanan kautta vanhurskaus tulis vaan elävän Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen kautta, joka ei maailma rakasta vaan on Jumalasta syntynyt ja Pyhästä Hengestä siinnyt Jumalan karitsa elävä ja totinen ja ei vaikka maailmassa on ja olemme niin emme kuitenkaan maailmasta ole! Se ei ole lain vanhurskautta että maailmaa ja perkelettä vihaa vaan joka Jumalasta syntynyt on ei rakasta maailmaa vaan synnyttäjäänsä!

        Mutta te rakastatte maailmaa koska perkele ja maailma on teidät synnyttänyt!

        Mutta me elävän Jumalan lapset me rakastamme elävää Jumalaa!

        Ja maailman rakkaudella * Minä tarkoitan synnin rakkautta, Jumala on maailma rakastanut niin että antoi ainokaisen poikansa, mutta Jumala ei ole koskaan syntiä rakastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maailman rakkaudella * Minä tarkoitan synnin rakkautta, Jumala on maailma rakastanut niin että antoi ainokaisen poikansa, mutta Jumala ei ole koskaan syntiä rakastanut.

        Ei vaan se on rietas joka opettaa syntiä rakastamaan mutta Jeesus Kristus ei opeta rakastamaan syntiä!

        Että teidän tykönne tulee opettajia Kristukseen nimeen jotka syntiä rakastavat niin kenestä Kristuksesta he opettavat eli saatanasta!

        Jeesus Kristus ei rakasta syntiä!

        Ja siksi elävässä kristillisyydessä jossaa Kristuksen opetuslapset ovat varoitetaan ja nuhdellaan synnistä!

        Mutta perkele eli valhekristus ei koskaan nouse synnin,perkeleen ja maailman rakkautta vastaan, kuinka hän itseään vastaan nousis?


    • Anonyymi

      He puhuvat uskon vanhurskaudesta muutamat anteeksi nyt kun käytän tuota sanaa "he" eli jaottelen eli teen saman vian kuin Pauli mutta teen sen opin totuuden tähden opetusmielessä en tuomitakseni, seurakunnan edessä.

      He puhuvat muutamat eriseuraiset uskon vanhurskaudesta Jeesuksen Kristuksen armon ja ansion päälle joka itsessään ei ole väärin jos he uskoisivat oikeaan vapahtajaa eikä saatanan päälle:
      Että he tahtovat uskon vanhurskauden ja synnin rakkauden sujuttaa samaan lauseeseen eli elämään että tahtovat samaan aikaan rakastaa syntiä, maailmaa, oma lihaa ja perkelettä ja uskoa Kristukseen sen kaltaista vanhurskautta ei ole apostolit opettaneet enkä minä myöskään opeta vaan minä neuvon teitä ystävät rakkaat, että käykää sen Kristuksen tykö uskon kanssa joka ei syntiä, perkelettä, omaa lihaa ja maailman hekumaa rakasta sillä se on oikea Kristus mikä ei ole kaavalla verhottu niin kuin saatana verhoo valhe Kristuksen rakkauden kaavalla vaikka sisällä asuu viha Pyhää Henkeä kohtaan! Mutta Kristus on verhottu verihiellä ja orjantappukruunulla ja siinä on sellainen verho eli vaate joka sen pukee päällensä hän Kristuksen kanssa maailmalle ristiinnaulittu ja ei enään rakasta syntiä ja maailmaa!

      • Anonyymi

        Kaava on myös oikea sana mutta puhuin saatanan kaavusta siitä joka rakkauden nimeen ja Kristuksen nimeen vannoo wäeli tulee mutta sisällä asuu häijy perkele! Että kyllä toisella hetkellä saatana antaa suloisia tuntemisia ja toisella hetkellä hän sanoo ota tuosta ja syö tuosta ja käy minun eteeni ja palvele minua, senkaltainen Kristus ei ole Isästä vaan joka maailmaa eli syntiä rakastaa ja Kristuksen tahtoo itselleen omistaa hän rakastaa ainoastaan perkelettä ja saatanaa. Kristusta eli antikristusta! Oi sinä hekuman perkele kuka on sinusta Kristuksen tehnyt katso sinä siveä perkele oikea Kristus riippuu ristinpuulla haavat ja naulan reiät käsissään ja jaloissaan siellä riippuu oikea Kristus pilkattu ja halveksittu ja maailmalta syljeksitty maailmalle ristiinnaulittu katso nyt tarkoin ristille sinä hekuman perkele katso Jeesus lasta ristinpuulla katso nyt tarkasti kuinka oikea Jeesus Kristus vuotaa verta ja verihikeä kuinka paljon sinä löydät sieltä hekumaa ja synnin rakkautta katso nyt oikeaa Jeesusta ja unohda se antikristus käännä silmäsi ristille ja orjantappurakruunulla kruunattuun Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen! Ei siellä näy yhtään hekumaa, vaan viaton ja teurastettu Karitsa joka vuotaa verta ja verihikeä! Oi Katso sinä Jumalaton maailma katso oikean vapahtajan on Jeesus elävän Jumalan Poika katso Golgatan ristille kuinka paljon sinä löydät sieltä maailman kunniaa ja synnin rakkautta katso ja työnnä sormesi Jeesuksen haavoihin kosketa hänen vertaan kuinka paljon sieltä hekumaa ja synnin rakkautta? Hän oikea Jeesus Kristus maailmalle kuollut ja maailmalta ristiinnaulittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaava on myös oikea sana mutta puhuin saatanan kaavusta siitä joka rakkauden nimeen ja Kristuksen nimeen vannoo wäeli tulee mutta sisällä asuu häijy perkele! Että kyllä toisella hetkellä saatana antaa suloisia tuntemisia ja toisella hetkellä hän sanoo ota tuosta ja syö tuosta ja käy minun eteeni ja palvele minua, senkaltainen Kristus ei ole Isästä vaan joka maailmaa eli syntiä rakastaa ja Kristuksen tahtoo itselleen omistaa hän rakastaa ainoastaan perkelettä ja saatanaa. Kristusta eli antikristusta! Oi sinä hekuman perkele kuka on sinusta Kristuksen tehnyt katso sinä siveä perkele oikea Kristus riippuu ristinpuulla haavat ja naulan reiät käsissään ja jaloissaan siellä riippuu oikea Kristus pilkattu ja halveksittu ja maailmalta syljeksitty maailmalle ristiinnaulittu katso nyt tarkoin ristille sinä hekuman perkele katso Jeesus lasta ristinpuulla katso nyt tarkasti kuinka oikea Jeesus Kristus vuotaa verta ja verihikeä kuinka paljon sinä löydät sieltä hekumaa ja synnin rakkautta katso nyt oikeaa Jeesusta ja unohda se antikristus käännä silmäsi ristille ja orjantappurakruunulla kruunattuun Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen! Ei siellä näy yhtään hekumaa, vaan viaton ja teurastettu Karitsa joka vuotaa verta ja verihikeä! Oi Katso sinä Jumalaton maailma katso oikean vapahtajan on Jeesus elävän Jumalan Poika katso Golgatan ristille kuinka paljon sinä löydät sieltä maailman kunniaa ja synnin rakkautta katso ja työnnä sormesi Jeesuksen haavoihin kosketa hänen vertaan kuinka paljon sieltä hekumaa ja synnin rakkautta? Hän oikea Jeesus Kristus maailmalle kuollut ja maailmalta ristiinnaulittu!

        Köyhä ja pilkattu Nasaretilainen ei oppinut vaan Jumalalta opetettu!

        Katso nyt sinä joka Kristuksen sanot olevan katso oikeaa Jeesusta ja hänen muotoaan! Katso köyhää Marian Poikaa kuinka hän vuotaa verta Getsemaanessa ja Golgatalla kuinka paljon sinä löydät sieltä maailman kunniaa, hekumaa ja synnin rakkautta! Hän joka on oikea Jeesus Kristus siellä hän on käsistään ja jaloistaan nautlittuna ristinpuulle katsokaa sinne te syntiin rakastuneen katsokaa katsokaa verta vuotavaa Jumalan Poikaa! Sillä hän se luvattu messias josta Profeetat ovat todistaneet ja ei ole toista Kristusta!


    • Anonyymi

      Kaikille ihmisille eksyneille ja horjumattomille yksinkertaisen sydämen kautta, ei korkean ymmärryksen jälkeen mutta kuitenkin totuudessa horjumaton selkeä sana opilliseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi teille!

      Niin tahdon minä vielä lyhyesti kirjoittaa eli ikäänkuin tiivistää tuon pitkän saarnan tai puheen johonkin yksinkertaiseen muotoon!

      Kun te kohotatte uskon silmät Herraan Jeesukseen niin älkää olko niin kuin te katsoisitte johonkin tuntemattomaan eli muukalaiseen Jumalaan, vaan pitäkää myös kirkkaana mielessä sen uskon kanssa sen Jeesuksen muoto jonka päälle te uskotte! Ettei saatana kavalasti teitä pettäisi ja eksyttäisi Kristuksen uskosta uskomaan jotain toista joka ei ole Kristus! Siksi minä teille yksinkertaisen muodon kirjoitin Jumalan Pojasta että hän on köyhä Marian Poika orjantappura kruunulla kruunattu, pilkattu, halveksittu, ylönkatsottu ja syljetty ja halpa ja outo senkaltaisen Jeesuksen päälle me uskomme!

      Muistakaa aina kaikki Jeesukseen uskovat muistakaa myös Hänen muotoaan. Silloin ei voi vihollinen teitä pettää!

      "Katso minä panen sioniin valitun kiven joka rakentajilta hyljätyksi tulee, kulmakiveksi pitää se kutsuttaa!" Se on sellainen kulmakivi se ylönkatsottu ja halpa aasin tamman varsalla ratsastaja köyhä Jeesus Nasaretilainen että ilman sitä kiveä ei yksikään rakennus kestä elävän Jumalan edessä!

      Missä on meidän uskon silmämme tänä päivänä onko se oikean Jeesuksen päällä sen köyhän ja syljeksityn?

      • Anonyymi

        Kyllä sellainen ihminen on Kristuksen päälle sylkijä, joka yrittää ansaita sitä, minkä Kristus hänelle lahjoittasi.

        Miksi ihminen sitten yrittää niin kovasti ja vilpittömästi ansaita Jeesuksen suosiota ja hyväksyntää? Siksi koska lankeemuksessa saatu ylpeys ei millään suostuisi KOKONAAN syntiseksi, ja kokonaan syntisenä täydellisen vanhurskauden vaatteen vastaanottajaksi. Vanhurskautetuksi ilman tekoja!!

        *) Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        Omavanhurskaus on vaan niin kaunis tavoiltaan ja ovela, että hänen valheensa on helppo niellä, kun ne vastaavat niin hyvin ihmisen omiin tarpeisiin, vähentää monin eri tavoin syntitaakkaansa.

        Tyhjäksi tuleminen ja sellaisena Kristuksen luokse tuleminen on niin peräti vaikeaa ja hävettävää, kun ei ole minkäänlaista lahjaa Jeesukselle annettavana, vain syntikuorma. Kun ei ensimmäistäkään erää syntivelastaan kykene maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sellainen ihminen on Kristuksen päälle sylkijä, joka yrittää ansaita sitä, minkä Kristus hänelle lahjoittasi.

        Miksi ihminen sitten yrittää niin kovasti ja vilpittömästi ansaita Jeesuksen suosiota ja hyväksyntää? Siksi koska lankeemuksessa saatu ylpeys ei millään suostuisi KOKONAAN syntiseksi, ja kokonaan syntisenä täydellisen vanhurskauden vaatteen vastaanottajaksi. Vanhurskautetuksi ilman tekoja!!

        *) Room. 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;

        Omavanhurskaus on vaan niin kaunis tavoiltaan ja ovela, että hänen valheensa on helppo niellä, kun ne vastaavat niin hyvin ihmisen omiin tarpeisiin, vähentää monin eri tavoin syntitaakkaansa.

        Tyhjäksi tuleminen ja sellaisena Kristuksen luokse tuleminen on niin peräti vaikeaa ja hävettävää, kun ei ole minkäänlaista lahjaa Jeesukselle annettavana, vain syntikuorma. Kun ei ensimmäistäkään erää syntivelastaan kykene maksamaan.

        Kun minä tahtoisin että sinä ensimmäiseksi ymmärtäisit kuka on Jeesus Kristus Kun se ei hyödytä yhtään mennä saatanan eteen tyhjäksi, koska ei saatana ketään pelasta. Ymmärtäkää ihmiset ensin kuka on Jeesus! Jeesus on köyhä ja ylönkatsottu ja verille ruoskittu maailman halveksittu Jumalan uhri Karitsa!

        Jos siis joku teistä uskoo "Jeesuksen" eikä tunne Jeesusta niin kehen hän uskoo? Että hän Jeesuksen uskoo ja maailmaa eli hekumaa rakastaa, niin ei hän tunne oikeaa Jeesusta vaan sielunvihollisen saatanan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä tahtoisin että sinä ensimmäiseksi ymmärtäisit kuka on Jeesus Kristus Kun se ei hyödytä yhtään mennä saatanan eteen tyhjäksi, koska ei saatana ketään pelasta. Ymmärtäkää ihmiset ensin kuka on Jeesus! Jeesus on köyhä ja ylönkatsottu ja verille ruoskittu maailman halveksittu Jumalan uhri Karitsa!

        Jos siis joku teistä uskoo "Jeesuksen" eikä tunne Jeesusta niin kehen hän uskoo? Että hän Jeesuksen uskoo ja maailmaa eli hekumaa rakastaa, niin ei hän tunne oikeaa Jeesusta vaan sielunvihollisen saatanan!

        Mitä siis auttaa saatanan edessä omavanhurskaus riisua? Että te ette tunne oikeaa Jeesusta vaan olette perkeleeseen ja saatanaan mielistyneet ja sanotte sitä Kristukseksi joka ei ole Kristus, mitä teitä silloin auttaa teidän uskonne eli että riisutte omat tekonne ja puette päällenne saatanan vanhurskauden koska ette tunne Jeesusta Jumalan Poikaa?

        Tuntekaa siis ensin Jeesus ja vasta sen jälkeen uskokaa ettei teidän uskonne hukkaan heittettäisi sillä ei yksikään pelastu saatanan uskolla vaan Jeesuksen Kristuksen uskolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siis auttaa saatanan edessä omavanhurskaus riisua? Että te ette tunne oikeaa Jeesusta vaan olette perkeleeseen ja saatanaan mielistyneet ja sanotte sitä Kristukseksi joka ei ole Kristus, mitä teitä silloin auttaa teidän uskonne eli että riisutte omat tekonne ja puette päällenne saatanan vanhurskauden koska ette tunne Jeesusta Jumalan Poikaa?

        Tuntekaa siis ensin Jeesus ja vasta sen jälkeen uskokaa ettei teidän uskonne hukkaan heittettäisi sillä ei yksikään pelastu saatanan uskolla vaan Jeesuksen Kristuksen uskolla!

        no voi saatana sentään on se nyt yhtä perkelettä että asiaa ei saada järjestykseen


    • Anonyymi

      Älkää saarnaveljet(en minä ole saarnaaja) mutta älkää peljätkö silloin kuin te näette synkät pilvet taivaalla tietäen että meidän Jumalamme joka on taivaissa peittää kirkkautensa pilvellä ettemme sokaistuisi hänen valkeudestaan. Vaikka on kirjoitettu että kun Profeetat profetoi niin taivaalla ei ole pilviä, kuitenkaan me emme ole Profeetat vaan saarnaajat ja apostolit Kristuksen todistajat.

      Niin saa avata suun silloinkin rohkeasti eli sitä rohkeammin jos taivaalla vielä synkkiä pilviä näkyy. Sillä joku täällä joskus kirjoitti että nyt on synkät pilvet taivaalla, ikäänkuin se olisi eli tietäisi jotain onnettomuutta mutta sen voi nähdä toisellakin tavalla eli että Jumala laskeutuu pilvessä peittäen kirkkautensa.

      Vaikka Jumala ei sanasta sanaan puhuisi Hän voi kuitenkin Henkensä kanssa olla läsnä!

      Ehkä hän kuuntelee näitäkin puheita juuri nyt, minä kysyn Isä koskas sinä tapat antikristuksen eli näytät kuka on sinun poikasi ja kuka on rietas Kristuksen kaavussa, meidän eli heidän evankeliumin työ menee hukkaa jotka ovat sinun lapsesi. Ei kukaan kuule heitä koska he kuuntelevat mielellään sitä Kristusta joka tarjoo paljon hekumaa ja synnin iloa sitä rakkauden kaavulla verhottua perkelettä! Kirkasta meille eli maailmalle joskus jotain siinä köyhästä miehestä joka ratsasti sillä aasin tamman varsalla! Kirkasta jonkun kautta jotain siitäkin, koska me olemme nyt niin paljon saaneet kuulla tuosta Hekumeenisesta Kristuksesta joka syntiä ja perkelettä rakastaa. Mutta minä tahtoisin Isä kuulla siitä toisesta Kristuksesta joka on se halpa ja ristiinnaulittu.

      • Anonyymi

        niin, et vielä ole saarnaaja, mutta kai sinua on monasti esitetty ja ehdotettu tehtävään, kun vaikutat niin kovin lahjakkaalta sanan suoltajana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, et vielä ole saarnaaja, mutta kai sinua on monasti esitetty ja ehdotettu tehtävään, kun vaikutat niin kovin lahjakkaalta sanan suoltajana

        Kyllä saarnavirka on Pyhän Hengen virka, en minä tiedä miksi kaikilla saarnaajilla ei ole puhuvaista Pyhää Henkeä vaan niin kuin mykkä. Kuinkas anonyymiä ehdotat eli tuntematonta? Tai sellaista jolla ei ole seurakuntaa eli kenen palvelija hän on eli minkä seurakunnan saarnaaja hän tahtois olla jolla ei seurakuntaa silleen ole, eli keneltä hän huomiota kaipaa?


    • Anonyymi

      Joo ei oikea kristitty tahdo maailmaa rakastaa.

    • Anonyymi

      Gal5.
      "19. Mutta lihan työt* ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
      20. Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
      21. Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

      Tämä oli vkl saarnatekstinä tai rinnalla.

      Tarttui vain korvaan tuo:

      "ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

      Mietin vaa et miks muutama saarnaja sit on läskejä. Taunoa siitä tosin nuhtelin mutta luuletteko että oikeasti tiesin että raamatussakin olis siitä vielä puhuttu. Se enemmänkin sellainen aavistus että niin minä luulen että se on syntiä tai no puhun ku kirkastuu enkä siinä hetkessä luule vaan sanon niin kuin se on. Mutta hauska vaa kuulla että Paavali noin jyrkästi se än tuomitsee että;

      "jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän."

      Siis yleinsyömärit Paavalin mukaan he eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      • Anonyymi

        "Siis yleinsyömärit Paavalin mukaan he eivät peri Jumalan valtakuntaa."

        Mietin vaa et mites sit aliravitut pääseeks ne kalifiks kalifin paikalle? Mitä nää on nämä diabeetikot vai anorektikot mitä ne onkaan, anoreksiaa sairastavat istuvat taivaan valtakunnassa Aabrahamin helmassa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siis yleinsyömärit Paavalin mukaan he eivät peri Jumalan valtakuntaa."

        Mietin vaa et mites sit aliravitut pääseeks ne kalifiks kalifin paikalle? Mitä nää on nämä diabeetikot vai anorektikot mitä ne onkaan, anoreksiaa sairastavat istuvat taivaan valtakunnassa Aabrahamin helmassa....

        Mikähän siinä yleinsyömisessä on se synti ku mä en enää muista miksi saarnasi sen synniksi kun en siis tienny että raamattukin sen synniksi sanoo. Ku kirjoitan jotain ymmärrän sillon sen mitä sanon mutta jälkeenpäin en enää ymmärrä se on vähän outoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä yleinsyömisessä on se synti ku mä en enää muista miksi saarnasi sen synniksi kun en siis tienny että raamattukin sen synniksi sanoo. Ku kirjoitan jotain ymmärrän sillon sen mitä sanon mutta jälkeenpäin en enää ymmärrä se on vähän outoa..

        Hyvä kysymys


    • Anonyymi

      Maailman ja synnin rakkaus tunkeutuu voimalla kristittyjen sydämiin ja jäähdyttää kristittyjen välisen rakkauden!

      Varjele Isä sinun lapsiasi!

      Ja kun rakkaus jäähtyy kristityihin silloin on työläs tulla yhteisiin seuratilaisuuksiin vaikka kyllä sen voi tehdä kylmälläkin sydämellä eli tulla seuroihin.

      Mutta ei rakkaus siitä palaa takaisin että välttelee syntiä, synnin kautta rakkaus ainoastaan jäähtyy mutta Kristuksen veren kautta öö kun Jeesuksen sovintoveri osuu sydämeen niin silloin rakkaus toisia kristittyjä kohtaan lisääntyy kun saa omat synnit uskoa anteeksi niin ei silloin näe vikaa toisissa.

      Mutta koska rietas eksyttää myös kristittyä niin siksi täytyy varoittaa myös synnin eli maailman rakkaudesta ja omastavanhurskaudesta vaikka ei vikaa silleen näkiskään muissa jos on hyvä omatunto itsellä.

      Rietas ei voi omallavanhurskaudella niin paljon kiusata tänäpäivänä kun uskonvanhurskaudesta on niin paljon opetettu vaikka muutamat tosin eivät tunne Jeesuksen sovintoverta vaikka Jeesukseen sanovat uskovan, mutta maailman rakkauden kautta tahtoo rietas sammuttaa sen työn minkä Kristus aloittaa! Ja kun rakkaus maailmaa tulee suureksi eli synti alkaa makealta maistumaan niin silloin ei enään omatunto kolkuta synneistä vaikka viellä nimellinen tai öö jonkin näköinen usko vielä Jeesukseen olis, niin tulee synti kuitenkin luvalliseksi ja se ei enään synnytä murhetta joka on Jumalan mielen jälkeen, eikä se myöskään enään tahdo armoa jeesukselta anoa koska Jeesus on nyt pahuuden peitteeksi tullut koska maailmasta on tullut niin rakas! Ja koska maailman rakkaus nyt asuu sydämeen miehet veljet se tietäkäät ettei yhteen sydämeen kahta rakkautta mahdu maailman rakkautta yhdessä Kristuksen rakkauden kanssa vaan yhdessä sydämessä on yksi Herra joko Jumala tai rietas!

      Mutta minä olen myös itse syntinen ja ei ole tarkoitus tuomita näillä sanoilla vaan varoittaa että perkele eli saatana tahtoo maailman rakkauden kautta monen sydämen jäähdyttää ja lopulta kuolettaa niin kylmäksi ettei armon aurinko enään nouse eikä paista sinne!

      Varjele Isä sinun lapsia sillä perkele käy niin kuin kiljuva jalopeura meidän päällemme etsien kenet saisi niellä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe