Kertokaa nyt joku, että miksi ihmeessä kannabista EI pitäisi laillistaa.

Anonyymi-ap

Joo siis haluan kuulla FAKTAPOHJAISIA mielipiteitä, että miksi sitä kannabista Ei pitäisi laillistaa. Miksi sen pitäisi pysyä laittomana kaikin mahdollisin keinoin. Mieti sellainen tilanne, että sinun käsissäsi oli kannabiksen laillisuus ja nyt pitäisi kertoa faktaa sen laittomuudesta
Olen siis itse täysin täydellisen laillisuuden puolella ja minulla on siihen ihan faktapohjaiset syyt, mutta tottakai jos lähden itse etsimään tietoa, että miksi sitä ei kuitenkaan pitäisi laillistaa niin löydän vain aina syitä sen laillisuuden puolesta, koska ihminen löytää aina omaa kantaa vahvistavia väitteitä helpommin. You find what you want to know :) Kiitos vastauksista terveisin kannabislakimuutoksen allekirjoittanut nuori järjellä ajattelija.

41

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisi hyvä käydä vaikka mielisairaaloissa ja vankiloissa katselemassa, mitä huumeet voivat saada aikaiseksi. Ajatustapa saattaisi muuttua.
      Kannabista muutaman kerran, ok, tuskin siitä pahempaa seuraa, mutta pitkäaikaisella käytöllä on aina seurauksia, oli kyseessä mikä päihde tahansa.

      Myöskin porttiteoria varmasti pitää osittain paikkansa. Käyttäjästä on kiinni pitkälti, riittääkö kannabis kuinka kauan, ja siirtyykö sitten johonkin vahvempaan.
      Ehkä olisi hyvä pureutua siihen, miksi ihmisen ylipäänsä tarvitsee päihdyttää itsensä, onko se elämä niin vaikeaa, ettei kestä selvin päin?

      Porukat puhuu joskus, että lääkkeeksi kannabista. Lääkekannabis on jo asia erikseen, siitähän on otettu se huumaava aine pois. Eli jos käyttää huumaavaa kannabista " lääkkeeksi ", siinä on jo selityksen makua, halua puolustella omaa käyttöään.

      Henkilökohtaisesti minua ei haittaa, käyttäköön kukin mitä haluaa.
      Tosin olen ollut laitoksissa ja itse nähnyt, millaista jälkeä päihteet voivat pahimmillaan aiheuttaa.
      Yhteiskuntaa ajatellen, tulevaisuus tuo mahdollisesti suuria kustannuksia jossain vaiheessa.

      • Anonyymi

        Eintartte kun työskennellä akuutti vastaan otolla niin näkee mitä se aiheuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eintartte kun työskennellä akuutti vastaan otolla niin näkee mitä se aiheuttaa

        Täysin ymmärrettävää, siellä on vähän niin kuin aitiopaikalla. Jaksamista.


      • Anonyymi

        Porttiteoria on ensin todistettu virheelliseksi ja sen jälkeen myönnetty keksityksi. Ihan aikuisten oikeasti koko kannabiksen laittomuus perustuu valheille ja siksi se ei ole kestävällä pohjalla. Laillistaminen tai vähintään käytön salliminen ovat oikeat ratkaisut. Niin tehdään muuallakin ja laittomuus hyödyttää vain rikollisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eintartte kun työskennellä akuutti vastaan otolla niin näkee mitä se aiheuttaa

        joo helvetin paljon aiheuttaa harmia yksi narkkari puhumattakaan kun suomi täynnä hörhöjä, pilaavat oman elämänsä ja läheistensä, naapureittensa, Yhteiskunnalle pelkkää menoa varastaen, rikkoen, siivoustyötä, poliiseille, sosiaalitädeille, taloyhtiöille,
        jOKAINEN itse valitsee käyttääkö ja sitten kunollaan kuraojassa paskat housuissa niin tarvitaan apua, se joka siivoaa kurat, pesee, puhtaat vaatteet ja petipaikan sen takia että uhon kanssa käytetää ja monelle voi olla kerrasta elämä alamäessä ja sit uikutetaan kun ei kukaan auta, TODELLAKIN RAUKKAKMAISIA JA ITSEKKÄITÄ IHMISIÄ.KYLLÄ NIITÄKIN LÖYTYY JOTKA OMIEN VANHEMPIEN TAKIA ON KÄRSINYT ELÄMÄNSÄ JA PYSTYY RAKENTAMAAN ITSELLEEN ELÄMÄN katkaisten suhteensa vanhempiinsa ja ihan syystä.


    • Anonyymi

      Oon ap vaikka sitä nyt en voi todistaakkaan, mutta tosta porttiteoriasta. Jos se edes jollain tapaa pitää paikkansa niin sehän johtuu juuri siitä että kannabis on laitonta. Jos meet ostaa alkosta viinaa niin eihän siellä kukaan tarjoile samalla esim. piriä tai edes tupakkaa. Mutta jos meet ostaa joltain diileriltä kannabista niin aika varmasti siltä löytyy myös jotain muuta jos kannabista ei nyt olisikaan saatavilla, laskee kynnystä kokeilla muita huumausaineita. Porttiteorialla voidaan todistaa ihan mitä tahansa vaan halutaan: Pentti aloitti polttamaan tupakkaa 15 vuotiaana, sitten hän joi alkoholia 18 vuotiaana ja hänestä tuli alkoholisti. Eli tupakka on siis porttihuume alkoholiin? Eihän se nyt aina näin mene mutta siinä yksi esimerkki miten porttiteoria ainakin median mukaan toimii. Ja pistäähän se miettimään, kun porttiteoriasta on puhuttu jo kymmeniä vuosia niin miten se voi olla vieläkin vaan teoria jos se oli oikeasti totta?

      • Anonyymi

        Teoria on vain teoria niin kauan kuin sinun kaltaisiasi ajattelijoita riittää.

        Sinulle saa esittää kaikki faktat ja sinä et usko empiiristä tietoa. Turha jatkaa enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teoria on vain teoria niin kauan kuin sinun kaltaisiasi ajattelijoita riittää.

        Sinulle saa esittää kaikki faktat ja sinä et usko empiiristä tietoa. Turha jatkaa enempää.

        No esitä minulle empiiristä tietoasi niin katsotaan. Mä ihan tosissaan haluaisin tietää miksi sitä kannabista ei saisi laillistaa jos siihen on nyt kerran niin hyvät syyt. Vai onko niitä sittenkään?


      • Anonyymi

        Niin just tuo, että diileri voi tarjota mitä vain jonkun toisen aineen tilalle, ja se kynnys voi todellakin olla joillain liian matala.
        Tupakkaa en sanoisi päihteeksi ollenkaan, se ei aiheuta euforista olotilaa.

        Tämä on juuri sitä seli...seli.. kun perustellaan asioita kaikella, mitä kuvitellaan voivan verrata esim. huumeiden käyttöön, ja kysellään tavallaan vähän typeriä kysymyksiä, miksi sitten niin ja näin... mutta entä jos...mitäs sitten kun...juodaanhan viinaakin, jne.
        Yrittääkö siinä jotenkin puolustella ja selitellä itselle omaa pientä epävarmuutta asioista, vai puolustella ja selitellä toisille, kuinka juuri minun täytyy saada poltella jotakin huumetta?

        Jokainenhan voi kokeilla ihan mitä itse haluaa, mutta on myös hyvä muistaa, että joka ikinen narkomaani on entinen kokeilija.
        Jos johonkin alkaa, on hyvä tietää seuraukset, mahdollisesti ne huonotkin. Jälkeen päin on enää aika turha parkua pettymystä itseensä ja valintoihinsa.
        No, monet asiat tulee joskus kokeiltua kantapään kautta, ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Miksi se pitäisi laillistaa , onko muuta syytä kuin että ei pystytä käyttöä lopettamaan ? Onko järkeä lisätä yksi keino millä saadaan pää sekaisin ? On kaunis ajatus että kun se laillista ,niin ei ongelmia Kaliforniassa on paljon siirrytty laittomaan kamaan kun on halvempaa ? Verotulot jää saamatta , haitat lisääntyy , suuri osa liikenneonnettomuuksissa aiheutuu kannabiksen käytöstä. Suomessa on vaan ongelma lain käytössä että kun vaan kannabista niin ei niin väliä. Ei nyt tarvitse Singaporen linjaa mutta niin ettei helposti uusita rikoksia.

      • Anonyymi

        Lääkekannabis pitäisi laillistaa kuten monissa maissa on tehty . Sillä jopa suomi tienaisi viljelyllä ym. valmistuksessa .


      • Anonyymi

        Kun joku selittää kannabiksesta jotakin, niin muutamista seikoista huomaa, että kyseinen henkilö on neitseellisen tietämätön siitä, mistä esittää jotakin tietävänsä, tekstissä toistuu silloin seuraavia sanoja ja ismejä: pään sekoittaminen, psykoosi, porttiteoriasta puhuminen, kannabis on yhtä kuin kaikki huumeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku selittää kannabiksesta jotakin, niin muutamista seikoista huomaa, että kyseinen henkilö on neitseellisen tietämätön siitä, mistä esittää jotakin tietävänsä, tekstissä toistuu silloin seuraavia sanoja ja ismejä: pään sekoittaminen, psykoosi, porttiteoriasta puhuminen, kannabis on yhtä kuin kaikki huumeet.

        Voitko sinä kertoa tietosi, kun muita väität neitseellisen tietämättömiksi?
        Kerro kannabiksesta jotain hyvää, mitä hyötyä siitä on, ja mihin tarkoitukseen sitä tulisi käyttää? Sulkien pois kivun hoidon, johon jossain saa lääkekannabista käyttää.
        Eli kerro mielestäsi ne muka hyvät puolet mainitsematta lainkaan kivun hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko sinä kertoa tietosi, kun muita väität neitseellisen tietämättömiksi?
        Kerro kannabiksesta jotain hyvää, mitä hyötyä siitä on, ja mihin tarkoitukseen sitä tulisi käyttää? Sulkien pois kivun hoidon, johon jossain saa lääkekannabista käyttää.
        Eli kerro mielestäsi ne muka hyvät puolet mainitsematta lainkaan kivun hoitoa.

        Ikää sinulla on varmaankin lähemmäs 70 - 80 vuotta, kun olet noin pihalla.

        Kyseessä on myös monipuolinen lääkeyrtti, yleisin käytön syy taitaa olla kuitenkin paljon haitallisemman ja vaarallisemman alkoholin vaihtaminen vähempihaittaiseen. Nuori nainen kertoo videolla oman näkemyksensä.
        https://www.youtube.com/watch?v=ZNh6JFkN5IA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikää sinulla on varmaankin lähemmäs 70 - 80 vuotta, kun olet noin pihalla.

        Kyseessä on myös monipuolinen lääkeyrtti, yleisin käytön syy taitaa olla kuitenkin paljon haitallisemman ja vaarallisemman alkoholin vaihtaminen vähempihaittaiseen. Nuori nainen kertoo videolla oman näkemyksensä.
        https://www.youtube.com/watch?v=ZNh6JFkN5IA

        Olet itse varmaan saman ikäinen...
        Kaikki aineet eivät vain sovellu lääkekäyttöön etenkään silloin kun niillä on huumaava vaikutus.
        Jos kannabista oikeasti käytetään laillisesti lääkkeenä, siitä on se huumaava ainesosa poistettu. Kyllä tuohon ikään jo sekin pitäisi tietää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse varmaan saman ikäinen...
        Kaikki aineet eivät vain sovellu lääkekäyttöön etenkään silloin kun niillä on huumaava vaikutus.
        Jos kannabista oikeasti käytetään laillisesti lääkkeenä, siitä on se huumaava ainesosa poistettu. Kyllä tuohon ikään jo sekin pitäisi tietää...

        Olet varmasti tämän palstan vanhin, sen kyllä huomaa ja kapeakatseisin. Sekin sinua katkeroittaan, kun tietää kaiken olevan ohi ja maailma vaan jatkaa kulkuaan. Korkea ikä myös kaventaa ajattelukykyäsi, jonkinlainen katkeruus paistaa myös läpi, että jäät joistakin iloista paitsi, etkä halua niitä muillekaan suoda. Haluat siksi kontrolloida muita.
        Itse asiasta sinä et ymmärrä mitään, etkä siksi pysty vastaamaan ketjun aloittaneen heittämään kysymykseen, länkytät vaan omiasi.
        Katso nyt tuo video, tiedät edes mistä keskustellaan, tyttö kertoo sinulle asioita, minkä varmasti yli miljoona suomalaista tietää ja voi allekirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmasti tämän palstan vanhin, sen kyllä huomaa ja kapeakatseisin. Sekin sinua katkeroittaan, kun tietää kaiken olevan ohi ja maailma vaan jatkaa kulkuaan. Korkea ikä myös kaventaa ajattelukykyäsi, jonkinlainen katkeruus paistaa myös läpi, että jäät joistakin iloista paitsi, etkä halua niitä muillekaan suoda. Haluat siksi kontrolloida muita.
        Itse asiasta sinä et ymmärrä mitään, etkä siksi pysty vastaamaan ketjun aloittaneen heittämään kysymykseen, länkytät vaan omiasi.
        Katso nyt tuo video, tiedät edes mistä keskustellaan, tyttö kertoo sinulle asioita, minkä varmasti yli miljoona suomalaista tietää ja voi allekirjoittaa.

        Kovin vanha en vielä ole, mutta nuorena olin kyllä liian kapeakatseinen ja sorruin polttelemaan kannabista.
        Sitä jatkui kohtalaisen satunnaisesti useamman vuoden ajan, eikä käyttöä ollut kestänyt edes kauaa, kun jo alkoi psykoosit kolkutella. Sekoilua jatkuikin valitettavasti aika pitkään.

        Ohi on, joo, kannabiksen polttelu, ja siitä hyvästä elämäni ei onneksi ole vielä ohi. Jos elämäni olisi jatkunut vuosia sitten päihdehuuruisena vähänkin pidempään, niin se olisi jo ohi, päättynyt ajat sitten.

        Enkä todellakaan koe tarvetta kontrolloida kenenkään elämää, riittää kun oma elämäni on omassa kontrollissani, silloin se ei ollut, kun kannabiksen käytöllä hankin itseäni sairaaksi toistuvasti.
        Minua ainoastaan harmittaa, kun ihmiset luulevat kannabista niin kovin turvalliseksi aineeksi. Eihän sitä toki ole muutkaan päihteet, siis turvallisia millään tavalla. Mutta edelleenkään, minulle ei kuulu, kuka käyttää ja mitä käyttää.
        Tosin eihän se kiva ole, että lasku lankeaa myöhemmin yhteiskunnan maksettavaksi.
        Myönnettäköön sekin, että olen minäkin jossain vaiheessa omalta osaltani vähän yhteiskuntaa " rasittanut " taloudellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin vanha en vielä ole, mutta nuorena olin kyllä liian kapeakatseinen ja sorruin polttelemaan kannabista.
        Sitä jatkui kohtalaisen satunnaisesti useamman vuoden ajan, eikä käyttöä ollut kestänyt edes kauaa, kun jo alkoi psykoosit kolkutella. Sekoilua jatkuikin valitettavasti aika pitkään.

        Ohi on, joo, kannabiksen polttelu, ja siitä hyvästä elämäni ei onneksi ole vielä ohi. Jos elämäni olisi jatkunut vuosia sitten päihdehuuruisena vähänkin pidempään, niin se olisi jo ohi, päättynyt ajat sitten.

        Enkä todellakaan koe tarvetta kontrolloida kenenkään elämää, riittää kun oma elämäni on omassa kontrollissani, silloin se ei ollut, kun kannabiksen käytöllä hankin itseäni sairaaksi toistuvasti.
        Minua ainoastaan harmittaa, kun ihmiset luulevat kannabista niin kovin turvalliseksi aineeksi. Eihän sitä toki ole muutkaan päihteet, siis turvallisia millään tavalla. Mutta edelleenkään, minulle ei kuulu, kuka käyttää ja mitä käyttää.
        Tosin eihän se kiva ole, että lasku lankeaa myöhemmin yhteiskunnan maksettavaksi.
        Myönnettäköön sekin, että olen minäkin jossain vaiheessa omalta osaltani vähän yhteiskuntaa " rasittanut " taloudellisesti.

        Kehittelit sitten kömpelön tarinan uskottavuutesi lisäämiseksi. Täysin kokematon kuitenkin olet, ehkä salaa toivot, että olisit joskus kokeillut, silloin sinulla ei olisi tarvetta keksiä juttuja ja tuskin edes halua paasata katkerana palstoilla.
        Nyt sinua vaivaa sairaan lailla muiden tekemiset. Sama ilmiö näkyy pikkulapsilla, jos toiset saa maistaa jotakin karkkia, mitä itsellä ei ole, alkaa kiukuttelu.

        Sellainen sanontakin on, että ihminen tulee vanhetessaan jälleen lapseksi. Ei millään pahalla, mutta sinun kannattaa siirtyä 8-kymppisten keskustelufoorumille, siellä on samanhenkistä porukkaa, kansanradiosta tuttua tyyliä purkaa vihaa ja katkeruutta muita kohtaan. Tämä porukka on valitettavasti löytänyt myös internetin, sen huomaa tästäkin keskusteluketjusta.
        Sinulla ei ole mitään annettavaa, eikä uutta näkökulmaa tähän keskusteluun. Jonkun satoja kertoja kuullun propagandan toistelu psykoosista ei kiinnosta ketään, kun moni lääkärikin on todennut, että kannabis itsessään ei aiheuta psykoosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehittelit sitten kömpelön tarinan uskottavuutesi lisäämiseksi. Täysin kokematon kuitenkin olet, ehkä salaa toivot, että olisit joskus kokeillut, silloin sinulla ei olisi tarvetta keksiä juttuja ja tuskin edes halua paasata katkerana palstoilla.
        Nyt sinua vaivaa sairaan lailla muiden tekemiset. Sama ilmiö näkyy pikkulapsilla, jos toiset saa maistaa jotakin karkkia, mitä itsellä ei ole, alkaa kiukuttelu.

        Sellainen sanontakin on, että ihminen tulee vanhetessaan jälleen lapseksi. Ei millään pahalla, mutta sinun kannattaa siirtyä 8-kymppisten keskustelufoorumille, siellä on samanhenkistä porukkaa, kansanradiosta tuttua tyyliä purkaa vihaa ja katkeruutta muita kohtaan. Tämä porukka on valitettavasti löytänyt myös internetin, sen huomaa tästäkin keskusteluketjusta.
        Sinulla ei ole mitään annettavaa, eikä uutta näkökulmaa tähän keskusteluun. Jonkun satoja kertoja kuullun propagandan toistelu psykoosista ei kiinnosta ketään, kun moni lääkärikin on todennut, että kannabis itsessään ei aiheuta psykoosia.

        Kokeilkoon ken haluaa, onnea matkaan...


    • Anonyymi

      Minulla järkyttävät kivut yötä päivää. Josta liikuntakyvytön. Kysyisin mihin maahan suomalaisena muuttaisin .Että saisin esim. Lääkekannabista kohtuuhintaan käyttää särkyihin . Olen ymmärtänyt että Kanadassa ja osin USA.ssa on hyviä kokemuksia kivunhoidossa . Ym.osassa Eurooppaa . Suomessa eivät lääkärit reseptiä anna, vaikka ovat syyllisiä minun invalidisoimiseen .

      • Anonyymi

        ETSIVÄ LÖYTÄÄ JA KOLKUTTAVALLE AVATAAN!


    • Anonyymi

      HuumeHörhöt ovat aiheuttaneet ettei sen ettei kipulääkkeitä
      lääkäritkään pysty ns. normaali-ihmisille määräämään.

      Olen osan toimeentulostani saanut välillisesti huumeiden käyttäjien
      elon turvaamisesta ja näin eläkeläisenä pystyy oman mielipiteeni asiasta sanomaan
      ilman työsuhteen menettämisen pelosta. Käykää kyselemässä potilailta kannattaako kannabislaillistaa. Henkilökunta ei uskalla mielipidettään julkaista koska
      vaarassa on työsuhteen päättyminen.

      Minun puolestani saatte käyttää mitä tahansa mut yhteiskunnan varoja ei hoitoon tungeta. Eläkää tavallanne, rappukäytävistä vedän teidät ulos pakkaseen.

    • Anonyymi

      Kertokaas, mikä siinä kannabiksessa on niin hyvää? Jotta tietäisi itsekin sitä hommata, tuleeko siitä mahtava euforinen fiilis? Kestääkö se voimaannuttava tunne kuinka pitkään? Onko jotenkin yli-inhimillinen olo? Vai tuleeko se yli-inhimillisyyden tunne juuri siitä, kun se on kiellettyä ja uskaltaa rikkoa sääntöjä? Tekeekö se kutaa hengityselinissä vai päässä, onko maku vastustamattoman ihana? Luulen kuitenkin, että kannabiksen käyttämisen ja sen puolustamisen takana on kuitenkin heikko ihminen, heikkoluonteinen, jolla ei ole minkäänlaista kykyä rajoittaa tekemisiään. Ei pysty kontrolloimaan itseään ja asettamaan itselleen rajoja, itsehillinnän puutteesta kärsivä reppana. Millä tavoin tällaista pitäisi sitten auttaa tai ymmärtää.

      • Anonyymi

        No jos vaihtoehtona on juoda 2 pulloa viinaa ja toisella puolen yksi tai kaksi kannabissätkää, kun stressaa, ahdistaa ja vtuttaa. Mitä luulet, jos juot ne 2 pulloa viinaa illalla, arkena, oletko työkykyinen aamulla? Vaikka tuon viina määrän korvaisi keskioluella (mitä sitten saa juoda korillisen jos toisenkin saadakseen saman vaikutuksen) aamulla olisi vähintäänkin pöhnä ja krapula. En itse käytä kuin alkoholia, mutta muutamia tuttuja on, jotka saattavat, ihan arki iltana polttaa kannabissätkän jos toisenkin ja aamulla hyvillä mielin, ilman krapulaa töihin.

        Olen myös kuullut ihmisistä, jotka ovat alkoholin käytöllään juoneet autot, talot, työt ja perheen. Mutta en ole kuullut ihmisistä, jotka olisivat pelkällä kannabiksella onnistuneet samaan. Sekakäyttäjät on sitten erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos vaihtoehtona on juoda 2 pulloa viinaa ja toisella puolen yksi tai kaksi kannabissätkää, kun stressaa, ahdistaa ja vtuttaa. Mitä luulet, jos juot ne 2 pulloa viinaa illalla, arkena, oletko työkykyinen aamulla? Vaikka tuon viina määrän korvaisi keskioluella (mitä sitten saa juoda korillisen jos toisenkin saadakseen saman vaikutuksen) aamulla olisi vähintäänkin pöhnä ja krapula. En itse käytä kuin alkoholia, mutta muutamia tuttuja on, jotka saattavat, ihan arki iltana polttaa kannabissätkän jos toisenkin ja aamulla hyvillä mielin, ilman krapulaa töihin.

        Olen myös kuullut ihmisistä, jotka ovat alkoholin käytöllään juoneet autot, talot, työt ja perheen. Mutta en ole kuullut ihmisistä, jotka olisivat pelkällä kannabiksella onnistuneet samaan. Sekakäyttäjät on sitten erikseen.

        Viinat, kannabikset, kaikki päihteet, toiveajattelua, että ne auttaisivat ahdistukseen, vitutukseen, masennukseen.
        Päin vastoin, ne ruokkivat juuri noita tiloja. Mitä enemmän ja useammin itsensä päihdyttää, voi olla varma, että ainakin ahdistus ja masennus vain kasvavat ajan myötä.

        Miksi vitutusta ja ahdistusta ei voisi saada pois selvin päin, parempi lopputulos. Päihteet poistavat ne ehkä hetkeksi, mutta kaikki palaa taas takaisin, ja sitten taas tarvitsee lisää päihdettä, koska ne tunteet ovat taas edessä. Oravanpyörä on valmis, ja saattaa johtaa...mihin johtaa, sen kukin pystyy saamaan itse selville, jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinat, kannabikset, kaikki päihteet, toiveajattelua, että ne auttaisivat ahdistukseen, vitutukseen, masennukseen.
        Päin vastoin, ne ruokkivat juuri noita tiloja. Mitä enemmän ja useammin itsensä päihdyttää, voi olla varma, että ainakin ahdistus ja masennus vain kasvavat ajan myötä.

        Miksi vitutusta ja ahdistusta ei voisi saada pois selvin päin, parempi lopputulos. Päihteet poistavat ne ehkä hetkeksi, mutta kaikki palaa taas takaisin, ja sitten taas tarvitsee lisää päihdettä, koska ne tunteet ovat taas edessä. Oravanpyörä on valmis, ja saattaa johtaa...mihin johtaa, sen kukin pystyy saamaan itse selville, jos haluaa.

        Joskus saattaa olla jokin tilanne, joka aiheuttaa vitutusta ja ahdistusta pitemmän aikaa ja joutuu kärsimään näistä tunteista, ilman että pystyisi itse vaikuttamaan kovin suuresti siihen asiaan, mikä näitä tunteita aiheuttaa.

        En sinusta tiedä, mutta itse kasvoin siihen, että vitutusta ja ahdistusta olisi hyvä purkaa jotenkin, ettei ole kirves kourassa poistamassa sitä mikä aiheuttaa näitä tunteita. Kaikkia ei vain kiinnosta jotku juoksulenkit, joogat yms. Tai ei ole mahdollisuutta niiden harjoittamiseen. Ja juodessa tulee hoidettua se sosiaalinenkin puoli, yleensä juodaan jossakin porukassa, baarissa, puistossa tms. missä on muitakin ihmisiä.


      • Anonyymi

        No oma kokemus asiasta on se että kun ekaa kertaa poltin niin jos elämää kuvattaisiin viivana kaaviossa missä on hyvät hetket ylhäällä ja huonot hetket alhaalla niin se oli aikamoista vuoristorataa mutta kuitenkin koko ajan laskien. Sitten kun poltin niin tämä musta viiva jakautui kaikkiin väreihin mitä maailmassa on ja en enää tunne huonoja hetkiä niin paljoa kun tiedän että selviän niistä kuitenkin aina jollain keinolla. Koen että sen kerran kun poltin pilveä niin kävin läpi koko menneen elämäni siinä parin tunnin tunnin aikana ja mietin miten voisin olla parempi ihminen. Olen polttanut muutaman kerran sen jälkeen ja kokemukset ovat joka kerta olleet hyviä ja erilaisia. Huonoja kokemuksia ei ole ollut. Tottakai ymmärrän sen että yleensä pienellä käytöllä yulee ne hyvät kokemukset ja jos polttelisin useasti niin se ei olisi enää niin mukavaa ja terveellistä. Siksi on hyvä tietää omat rajat ja siksi uskon olevani suhteellisen vahva ihminen kuitenkin, siinä mielessä että minua ei kiinnosta leuhkia siitä muille ihmisille kunhan tiedän sen itse. Tämä kirjoitus on vain oma kokemukseni enkä tahdo tällä mitään huomiota kun tiedän itse että minulla on kaikki hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinat, kannabikset, kaikki päihteet, toiveajattelua, että ne auttaisivat ahdistukseen, vitutukseen, masennukseen.
        Päin vastoin, ne ruokkivat juuri noita tiloja. Mitä enemmän ja useammin itsensä päihdyttää, voi olla varma, että ainakin ahdistus ja masennus vain kasvavat ajan myötä.

        Miksi vitutusta ja ahdistusta ei voisi saada pois selvin päin, parempi lopputulos. Päihteet poistavat ne ehkä hetkeksi, mutta kaikki palaa taas takaisin, ja sitten taas tarvitsee lisää päihdettä, koska ne tunteet ovat taas edessä. Oravanpyörä on valmis, ja saattaa johtaa...mihin johtaa, sen kukin pystyy saamaan itse selville, jos haluaa.

        Joo joillakin poistaa hetkeksi mutta joka kerta kun poltan niin se itse kokemus poistaa kaikki tuskat siksi aikaa mutta sitten ainakin viikon sen jälkeen mietin sitä kokemusta koko ajan ja sitä miten voisin jatkossa selvitä elämän ongelmista. Se kannabis sätkä on vain starttipistooli mitä välillä tulee laukastua paremman elämän lähtöviivalla. Kuitenkin vähintään kahden kuukauden tauoilla.


    • Anonyymi

      Kaikille vanhuksille ja sairaille kannabis lääkkeeksi, niin loppuu turhat rutinat ja sairaala jonot!!🤒🤒

      • Anonyymi

        katso joku dokumentti pakistanin huume alueelta missä pöljät rullaa oman pippelinsä rullalle tai sytyttävät kuivattua pakipaakkuja tuleen ja menvät sitten istumaan ja jookaamaan tulikuumaan pätsiin niin että nahka kääärventyy tai leikkivät ilkosilla alasti ja pöökäilevät ja ovat ihan apina tasolla ...nähty on!


      • Anonyymi

        No jos se kerran on niin turvallinen ja vaaraton huume, niin miten se vanhukset ja sairaat poistaisi jonoista ?
        Vaaraton huumehan aiheuttaisi sitten kaikille samat jutut, tai sitten ei kenellekään.
        Toki kun nuorempana alkaa poltella, niin pääsee vanhana muiden joukkoon rutisemaan. Onhan sitä siinäkin hyvät toiveet tulevaisuuteen...


    • Anonyymi

      kannabis toimii hyvänä apuna sellaisille pölkkypäille jotka eivät saa kavereita ympärille muutakuin huumeitten avulla ihan samanlailla on alkoholin kanssa kavereita piisaa kun viinaa piisaa ja pitkä aikaisen käytön jälkeen ne rupee HAISEMAAN!

      • Anonyymi

        Joku juoppo vissiin selittää omiaan. Kykenetkö erottamaan kannabiksen huumeista? Mulla on yli 30 vuotta kokemusta viihdekäytöstä. Suurin haitta tähän mennessä on yhdet sakot. Ei aiheuta krapulaa eikä koukuta fyysisesti. Yksi harvoja päihteitä mistä ei ole mahdollista ottaa tappavaa annosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku juoppo vissiin selittää omiaan. Kykenetkö erottamaan kannabiksen huumeista? Mulla on yli 30 vuotta kokemusta viihdekäytöstä. Suurin haitta tähän mennessä on yhdet sakot. Ei aiheuta krapulaa eikä koukuta fyysisesti. Yksi harvoja päihteitä mistä ei ole mahdollista ottaa tappavaa annosta.

        Taitaa kuitenkin koukuttaa psyykkisesti ?
        Mainitsit ainoastaan, ettei koukuta fyysisesti, miksi näin ?


    • Anonyymi

      kannabista voi käyttää lääkkeenä mutta silloin se on oltava öljymäisessä muodossa !tehoaa tulehduksiin ja vaimentaa kovia kipuja,

    • Anonyymi

      ihmisille tyrkytetään lääkkeitä ihmisiä myrkytetään tyrkyttämällä niille lääkkeitä hullu menevät entisestää sekaisemmaksi ja alkavavat mumista.ja se onkin systeemin tarkoitus.ilman lääkkeitä mailma olisi kannabiksen polttajia pellot täynnä ja ne vain eläisi niinkuin böögit

    • Anonyymi

      vetäkööt huumeita tai käteen ihan sama

    • Anonyymi

      Jos "taikasienet" eli psilosybiinisienet laillistettaisiin niin Suomesta tulisi parempi paikka. Aluksi Apteekit vosivat alkaa myymään sitä reiluun sopuhintaan. Taikasieniin ei jää koukkuun eikä niitä voi jatkuvasti käyttää koska niihin nousee toleranssi jopa 1. kerran jälkeen ja siihen menee ainakin 14 vuorokautta ennen kuin voi ottaa uuden annoksen. Taikasienet eivät myöskään omaa psykoosiriskiä. Taikasinet ovat myös auttaneet monia alkoholisteja pääsemään eroon viinasta (asiaa on tieteellisesti tutkittu!).

      • Anonyymi

        Minkäänlaiset sienet eivät omaa psykoosiriskiä.
        Psykoosiriskin saattaa omata ihminen, ja jokin päihdyttävä aine voi laukaista sen psykoosin, vaikka se ei ilman aineita tulisi ikinä.
        Eivät kaikki toki psykoosia saa päihteistä, yksilöllistä sekin on. Mutta kukapa sen tietää, kenellä mahdollisesti on olemassa se psykoosiriski, ja kenellä ei.


    • Anonyymi

      Mene töihin akuutti osastolle sairaalaan niin ei muita selityksiä tarvitse

      • Anonyymi

        Itse olen ollut akuuteilla potilaana, myös psykiatrisessa sairaalassa pitkäaikaisessa hoidossa.
        Kyllä siellä tuli hyvinkin selväksi, miten ne huumeet ihmisiin vaikuttaa, eikä ole isoa merkitystä, onko ollut kannabista vai jotain vahvempaa kamaa.
        Kroonikko potilaat mielenterveysongelmineen ovat psykiatrisissa sairaaloissa hyvin edustettuina, ja taustalta aika monilta löytyy jonkinlainen huumaava aine, jonka käyttö on vienyt sairaalaan psyyken takia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe