Kaunista kesän alkua

SkillaN

ja Onnellista Äitienpäivää, luonto herää ja elämän halu kasvaa;)

24

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luontokin juhlistaa Äitienpäivää aivan suvivirren tunnelmin. Me kukin omalla paikallamme sukupolvien äitien ketjussa saamme nauttia päivän annista. Lämmin tervehdys täältä vehreyteen ja luumupuun- sekä kirsikankukkapilviin puhjenneelta etelärannikolta! Siniristilippu hulmuaa uljaasti vasten sinistä taivasta.🇫🇮

      🎂🌹🌼🦋🌱☘️🍓

    • Onnellista Äitienpäivää Suomen äideille. Täällä "Mustikassa" juhlitaan äitejä toukokuun viimeinen sunnuntai, kun palkat on tulleet tilille.
      ***
      Kaunis aamu meilläkin, tulppaanit kukkivat kilpaa narsissien, helmihyasinttien, kevätesikoiden ja skillan kanssa, pikarililjat ovat avaamassa nuppujaan ja lähdemme kohta viemään kukkia miehen edesmenneen haudalle.

    • Huomenta Skillan@

      Kiva kuulla sinusta, mutta kuten nyt näet ei meitä vakioita kauaa kaivata.

      Suurin osa kirjoittajista on mukana kommenttien lukumäärän vetäminä, muilta palstoilta tulleina.

      Kiusanhenkikin on kyllästynyt kun jäi huomiotta.

      No, jokatapauksessa kesää kohti mennään. Meillä on taloyhtiössä menossa aitaprojekti.
      Jokainen osakas saa omat reviirinsa.
      Nyt voimme kehitellä omaa pihaamme halujemme mukaan.

      Olen viettänyt yhden yön mökillä. Kauniita päiviä on riittänyt. Kestihän minulta viikko, että sain paikat talossa ja saunamökin siivottua.

      Onneksi pihapiiri on siisti syksyn jäljiltä joten voin nauttia auringosta rannalla.

    • Anonyymi

      Oletko sinäkin osakas siinä taloyhtiössä?

      • Anonyymi

        Oletpas sinä utelias. Jospa keskityt vaan omiin osakkuuksiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä utelias. Jospa keskityt vaan omiin osakkuuksiisi.

        No kun hän itse siitä projektista höyryää, vaikka on kertonut ettei ole taloyhtiön osakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun hän itse siitä projektista höyryää, vaikka on kertonut ettei ole taloyhtiön osakas.

        Olen osakas valtakirjalla ja ajan omistajan etuja. Koeta jo peittää pettymyksesi.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen osakas valtakirjalla ja ajan omistajan etuja. Koeta jo peittää pettymyksesi.

        Korppis

        Valtakirja ainoastaan valtuuttaa puhumaan osakkaan puolesta yhtiökokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakirja ainoastaan valtuuttaa puhumaan osakkaan puolesta yhtiökokouksessa.

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis

        Itse kuvittelet omistavasi sen poikaystäväsi osakkeen.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.

        Jos asut vuokralla, sinut voi häätää milloin tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuvittelet omistavasi sen poikaystäväsi osakkeen.

        Sinä kuvittelet 😊 en minä.

        Ei ole kiusanhenki minnekään kadonnut.

        Korppis

        Yötä


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.

        Korkotaso on noussut ja ihmiset ovat varovaisia velan otossa. No, me nyt asutaan tälleen kahden kerroksen väkenä, yhdessä isossa talossa.

        Korppis


    • Anonyymi
    • Nyt vasta avasin sivut.
      Kaunista kesää sinulle.
      Mukava kun muistat.

    • Kiitos SkillaN tervehdyksestä. Ikävä on ollut..))
      Kun luin Eeva Kilven kirjapäiväkirjoja, ihmettelin kun hän kirjoitti usein ikävästä. Enää en ihmettele..)) Vaikka nykyhetki olisi tyydyttävää, ikävöitävää tulee joka vuosi lisää erilaisten menetysten muodossa. Ja menetyksiä on mielestäni lupa surra.

      Tietysti me saamme todistaa myös ihmettä joka päivä - nyt tämän kevään muodossa.
      Oikein hyvää kesän tuloa sinne ja muuallekin.
      demeter1

      • Anonyymi

        Toivorikasta kevättä kaikille näin helatorstaina.
        Koivut ovat jo miltei täydessä lehdessä, voikukka peittää nurmikot.
        Mkr.


    • Anonyymi

      ...elämän halu kasvaa? Onko elämällä halu?

    • Tervehdys kevätillasta. Vähän viileempi päivä tänään.
      Kevätpuuhia kaikennäköisiä ja muutakin touhua on piisannut yllinkyllin.
      No minähän tykkään puuhaamisesta, kun vielä voin.
      Mökkinaapurini on lähtenyt tästä maailmasta, perillisensä poikennut pari kertaa. jutulla. Tunnen hänet kyllä ennestään, fiksu ihminen.
      Kevät on jo edennyt pitkälle, äsken kun kävin kääntämässä veneen, huomasin, että muutama rentukkakin oli silmänsä rannassa avannut.
      Katiskassa ollut niin pieniä haukia, että olen päästänyt kasvamaan.
      Sammakot tehneet lammikkoon ison kutulautan.
      Kyitä en ole vielä nähnyt.
      Koiraathan näin keväällä tulevat auringonpaisteeseen sukusolujaan lämmittelemään, muuten ei kai suvun jatkaminen toimi.
      Pari kuollutta punkkia olen kissasta nypännyt. Kuollutta siksi, että lääke nähtävästi toimii.
      Kyyt syövät myös punkkeja.
      Tässä päiviä muutamia nyt kisun kanssa kaksin ollaan, kunnes taas vilkastuu.
      Tuossa ihan säikähdin iltapäivällä, kun yhtäkkiä sahausääni kuului läheltä.
      No se olikin sähköyhtiön mies, joka linjojen alustoja raivasi.
      Kohta saan saunavihdankin, sillä silmällä koivunlehdenkokoa katselin.

      • Helatorstaiset terveiset, onnittelut ajatuksin lähetän Erkki miehelleni taivaan tiloihin;)

        Vanha sanonta, Erkki einettä annoo, vielä Urpokin uikuttaa, se tästä viileästä säästä tuli mieleen, Urposta sitten kesä pitäisi todella alkaa.

        Ramoonan pihapiiri on varmaan kauneimmillaan, juuri näin kesän alkamisen myötä, katselin minäkin naapuritalon tuomipihlajan heräämistä valkoisin kukkatertuin ja voi miten ihana onkaan tuo puiston puusto ikkunani takana, vihreyttä moni sävyisenä.

        Viime kesän alussa meidänkin talon orapihlaja-aita leikattiin, talvella puput kuorivat ne melko paljaiksi, mutta kyllä kasvu kuitenkin alkoi ja nyt jo kauniisti vihreä alaa voittaa.
        Miten on voimasi palautunut sairastelun jälkeen korppis, varmaan kuntoa kohottaa nuo kesäiset hommat, mitä mökilläsi taas teet.

        Liekko nuo harmit samaistan, yritin myydä asuntoani ja neljä kuukautta odottelin, kunnes muutin takaisin ja nyt olen hyvin tyytyväinen, en kotiutunut senioritaloon, suurin syy kuitenkin kahden asunnon yhtiövastikkeiden maksaminen.
        Tuttu kiinteistövälittäjä sanoi, muuta vaan takaisin, kysyntä on olematonta nykyisin vaikka kolmio olikin kysymyksessä.
        Nyt olen onnellinen, on ikkunanäkymiä moneen suuntaan ja avaruutta hengittää;)
        Kaikki pitää kokea, ennen kuin asiat oikein tajuaa, en ymmärrä mikä hulluus sai minut muutto rumpaan, onneksi apua siihenkin puuhaan löytyi.

        Demeter aika usein koneen ääreen istahdettuani, mieleeni tulet ja lueskellen teitä tuttuja haeskelen, mielestäni ei mitään ihmeellistä parannusta palstalle ole tullut, vaikka en enää häiriötä aiheuta;)
        Maailman eloa seuratessa ei mieli pilviin hyppää, joku kysyi elämän halusta, mistä mainitsin, mielestäni halu elää on jokaisella (luulisin ) ja halu kasvaa luonnon kasvun ja kukoistuksen nähdessään, tämä minun elämän halun kasvua on.
        Auringon lisääntyminen, kesäinen sade ja luonnon kauneus saa henkeä pidätellen näistä nauttimaan ja totta kai se myös elossa olemisen halua lisää;)
        Näin koen, pienestä se halu elää ja olla koostuu;)

        Rikkaaksi miellän myös sinun elämäsi sujumisen Eliaana, tuo kaikki mistä kerrot saa ikäväni kasvamaan mökki puuhiini mitä joskus harrastin, no olen yrittänyt kukkaloistoa parvekkeelle laitella.
        Käärmeistä lukeminenkin saa ihoni kananlihalle, asia mitä en osaa oikein kohdalleen laittaa, nyt kyyt jo suojeltaviin kuuluu, kai niilläkin oma osuutensa elämän kiertokulussa on.
        Punkkiin en ole tutustunut, en toivokaan tapaamista, ikävistä seurauksista olen kuullut.

        Paloman mainitsemat skillat täällä myös kukkii ja narsissit puiston penkeissä, silmänruokaa aina enenevissä määrin, hyvää kesää sinne naapurimaahan ja kaikille palstalaisille iloista kesää toivottelen edestä tulevan.


      • SkillaN kirjoitti:

        Helatorstaiset terveiset, onnittelut ajatuksin lähetän Erkki miehelleni taivaan tiloihin;)

        Vanha sanonta, Erkki einettä annoo, vielä Urpokin uikuttaa, se tästä viileästä säästä tuli mieleen, Urposta sitten kesä pitäisi todella alkaa.

        Ramoonan pihapiiri on varmaan kauneimmillaan, juuri näin kesän alkamisen myötä, katselin minäkin naapuritalon tuomipihlajan heräämistä valkoisin kukkatertuin ja voi miten ihana onkaan tuo puiston puusto ikkunani takana, vihreyttä moni sävyisenä.

        Viime kesän alussa meidänkin talon orapihlaja-aita leikattiin, talvella puput kuorivat ne melko paljaiksi, mutta kyllä kasvu kuitenkin alkoi ja nyt jo kauniisti vihreä alaa voittaa.
        Miten on voimasi palautunut sairastelun jälkeen korppis, varmaan kuntoa kohottaa nuo kesäiset hommat, mitä mökilläsi taas teet.

        Liekko nuo harmit samaistan, yritin myydä asuntoani ja neljä kuukautta odottelin, kunnes muutin takaisin ja nyt olen hyvin tyytyväinen, en kotiutunut senioritaloon, suurin syy kuitenkin kahden asunnon yhtiövastikkeiden maksaminen.
        Tuttu kiinteistövälittäjä sanoi, muuta vaan takaisin, kysyntä on olematonta nykyisin vaikka kolmio olikin kysymyksessä.
        Nyt olen onnellinen, on ikkunanäkymiä moneen suuntaan ja avaruutta hengittää;)
        Kaikki pitää kokea, ennen kuin asiat oikein tajuaa, en ymmärrä mikä hulluus sai minut muutto rumpaan, onneksi apua siihenkin puuhaan löytyi.

        Demeter aika usein koneen ääreen istahdettuani, mieleeni tulet ja lueskellen teitä tuttuja haeskelen, mielestäni ei mitään ihmeellistä parannusta palstalle ole tullut, vaikka en enää häiriötä aiheuta;)
        Maailman eloa seuratessa ei mieli pilviin hyppää, joku kysyi elämän halusta, mistä mainitsin, mielestäni halu elää on jokaisella (luulisin ) ja halu kasvaa luonnon kasvun ja kukoistuksen nähdessään, tämä minun elämän halun kasvua on.
        Auringon lisääntyminen, kesäinen sade ja luonnon kauneus saa henkeä pidätellen näistä nauttimaan ja totta kai se myös elossa olemisen halua lisää;)
        Näin koen, pienestä se halu elää ja olla koostuu;)

        Rikkaaksi miellän myös sinun elämäsi sujumisen Eliaana, tuo kaikki mistä kerrot saa ikäväni kasvamaan mökki puuhiini mitä joskus harrastin, no olen yrittänyt kukkaloistoa parvekkeelle laitella.
        Käärmeistä lukeminenkin saa ihoni kananlihalle, asia mitä en osaa oikein kohdalleen laittaa, nyt kyyt jo suojeltaviin kuuluu, kai niilläkin oma osuutensa elämän kiertokulussa on.
        Punkkiin en ole tutustunut, en toivokaan tapaamista, ikävistä seurauksista olen kuullut.

        Paloman mainitsemat skillat täällä myös kukkii ja narsissit puiston penkeissä, silmänruokaa aina enenevissä määrin, hyvää kesää sinne naapurimaahan ja kaikille palstalaisille iloista kesää toivottelen edestä tulevan.

        Huomenta Skillan@

        Helatorstain kohmea viileät terveiseni Korvesta. Kuntoni on vaihtelevaa. Kävin tiistaina hierojalla (käyn joka kuukausi) se antoi putia eilen siivota takapihaa. Nyt vain kukkia hommaamaan.

        Oli kiva haravoida omaa aluetta kun pihojen rajat ovat aidoilla selkeytyneet.

        Lähetin taloyhtiön puheenjohtajalle viestiä josko tehtäisiin pienet yrttimaat itse kukin omansa ylijääneeseen pihan osaan..Ei ole vielä kuulunut mitään, mutta voihan se olla vaikeaa toteuttaa vuokralaisen toiveita aivan kuin täälläkin kertoa tekemisistä taloyhtiössä. Ideoita minulla riittää kun vain kunto kestäisi niitä toteuttaa.

        Esikoinen toppuuttelee tuon tuosta, että rauhoituhan, sillä siitä ei ole kuin vuosi kun olit tosi sairas.

        No, etiäpäin mennään ja onneksi on lämmintä luvattu. Siirtynen mökille asustelemaan jossain vaiheessa.


    • Anonyymi

      Taas viime vuosikymmenen juttuja??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe