Kaunista kesän alkua

ja Onnellista Äitienpäivää, luonto herää ja elämän halu kasvaa;)

24

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luontokin juhlistaa Äitienpäivää aivan suvivirren tunnelmin. Me kukin omalla paikallamme sukupolvien äitien ketjussa saamme nauttia päivän annista. Lämmin tervehdys täältä vehreyteen ja luumupuun- sekä kirsikankukkapilviin puhjenneelta etelärannikolta! Siniristilippu hulmuaa uljaasti vasten sinistä taivasta.🇫🇮

      🎂🌹🌼🦋🌱☘️🍓

    • Onnellista Äitienpäivää Suomen äideille. Täällä "Mustikassa" juhlitaan äitejä toukokuun viimeinen sunnuntai, kun palkat on tulleet tilille.
      ***
      Kaunis aamu meilläkin, tulppaanit kukkivat kilpaa narsissien, helmihyasinttien, kevätesikoiden ja skillan kanssa, pikarililjat ovat avaamassa nuppujaan ja lähdemme kohta viemään kukkia miehen edesmenneen haudalle.

    • Huomenta Skillan@

      Kiva kuulla sinusta, mutta kuten nyt näet ei meitä vakioita kauaa kaivata.

      Suurin osa kirjoittajista on mukana kommenttien lukumäärän vetäminä, muilta palstoilta tulleina.

      Kiusanhenkikin on kyllästynyt kun jäi huomiotta.

      No, jokatapauksessa kesää kohti mennään. Meillä on taloyhtiössä menossa aitaprojekti.
      Jokainen osakas saa omat reviirinsa.
      Nyt voimme kehitellä omaa pihaamme halujemme mukaan.

      Olen viettänyt yhden yön mökillä. Kauniita päiviä on riittänyt. Kestihän minulta viikko, että sain paikat talossa ja saunamökin siivottua.

      Onneksi pihapiiri on siisti syksyn jäljiltä joten voin nauttia auringosta rannalla.

    • Anonyymi

      Oletko sinäkin osakas siinä taloyhtiössä?

      • Anonyymi

        Oletpas sinä utelias. Jospa keskityt vaan omiin osakkuuksiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpas sinä utelias. Jospa keskityt vaan omiin osakkuuksiisi.

        No kun hän itse siitä projektista höyryää, vaikka on kertonut ettei ole taloyhtiön osakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun hän itse siitä projektista höyryää, vaikka on kertonut ettei ole taloyhtiön osakas.

        Olen osakas valtakirjalla ja ajan omistajan etuja. Koeta jo peittää pettymyksesi.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen osakas valtakirjalla ja ajan omistajan etuja. Koeta jo peittää pettymyksesi.

        Korppis

        Valtakirja ainoastaan valtuuttaa puhumaan osakkaan puolesta yhtiökokouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtakirja ainoastaan valtuuttaa puhumaan osakkaan puolesta yhtiökokouksessa.

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omistamut kolme osakehuoneistoa, joiden hallituksissa toimin. Omistan kaupungin kupeessa rantatontin rakennuksineen ja kuulun sen alueen osakkaisiin. Mitä sinä kuvittelet minulle opettavasi yhtiölainsäädännöstä.

        Korppis

        Itse kuvittelet omistavasi sen poikaystäväsi osakkeen.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.

        Jos asut vuokralla, sinut voi häätää milloin tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuvittelet omistavasi sen poikaystäväsi osakkeen.

        Sinä kuvittelet 😊 en minä.

        Ei ole kiusanhenki minnekään kadonnut.

        Korppis

        Yötä


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Jos saisin myytyä liian ison osakehuoneistoni niin muuttaisin vuokralle.
        Täällä ei asunnot mene kaupaksi.
        Vuokralla olisi helppoa voisi muuttaa jos ei tykkää, eikä ole remonttikuluja.
        60-70 lukujen vaihteessa olen viimeksi asunut vuokralla.
        Taloyhtiö kokoukset ovat painajaismaisia. Kaikki ovat eri mieltä. Kuulun myös hallitukseen vaikka en olisi halunnut. Valitsivat puoli väkisin kun ei ollut halukkaita.

        Korkotaso on noussut ja ihmiset ovat varovaisia velan otossa. No, me nyt asutaan tälleen kahden kerroksen väkenä, yhdessä isossa talossa.

        Korppis


    • Anonyymi
    • Nyt vasta avasin sivut.
      Kaunista kesää sinulle.
      Mukava kun muistat.

    • Kiitos SkillaN tervehdyksestä. Ikävä on ollut..))
      Kun luin Eeva Kilven kirjapäiväkirjoja, ihmettelin kun hän kirjoitti usein ikävästä. Enää en ihmettele..)) Vaikka nykyhetki olisi tyydyttävää, ikävöitävää tulee joka vuosi lisää erilaisten menetysten muodossa. Ja menetyksiä on mielestäni lupa surra.

      Tietysti me saamme todistaa myös ihmettä joka päivä - nyt tämän kevään muodossa.
      Oikein hyvää kesän tuloa sinne ja muuallekin.
      demeter1

      • Anonyymi

        Toivorikasta kevättä kaikille näin helatorstaina.
        Koivut ovat jo miltei täydessä lehdessä, voikukka peittää nurmikot.
        Mkr.


    • Anonyymi

      ...elämän halu kasvaa? Onko elämällä halu?

    • Tervehdys kevätillasta. Vähän viileempi päivä tänään.
      Kevätpuuhia kaikennäköisiä ja muutakin touhua on piisannut yllinkyllin.
      No minähän tykkään puuhaamisesta, kun vielä voin.
      Mökkinaapurini on lähtenyt tästä maailmasta, perillisensä poikennut pari kertaa. jutulla. Tunnen hänet kyllä ennestään, fiksu ihminen.
      Kevät on jo edennyt pitkälle, äsken kun kävin kääntämässä veneen, huomasin, että muutama rentukkakin oli silmänsä rannassa avannut.
      Katiskassa ollut niin pieniä haukia, että olen päästänyt kasvamaan.
      Sammakot tehneet lammikkoon ison kutulautan.
      Kyitä en ole vielä nähnyt.
      Koiraathan näin keväällä tulevat auringonpaisteeseen sukusolujaan lämmittelemään, muuten ei kai suvun jatkaminen toimi.
      Pari kuollutta punkkia olen kissasta nypännyt. Kuollutta siksi, että lääke nähtävästi toimii.
      Kyyt syövät myös punkkeja.
      Tässä päiviä muutamia nyt kisun kanssa kaksin ollaan, kunnes taas vilkastuu.
      Tuossa ihan säikähdin iltapäivällä, kun yhtäkkiä sahausääni kuului läheltä.
      No se olikin sähköyhtiön mies, joka linjojen alustoja raivasi.
      Kohta saan saunavihdankin, sillä silmällä koivunlehdenkokoa katselin.

      • Helatorstaiset terveiset, onnittelut ajatuksin lähetän Erkki miehelleni taivaan tiloihin;)

        Vanha sanonta, Erkki einettä annoo, vielä Urpokin uikuttaa, se tästä viileästä säästä tuli mieleen, Urposta sitten kesä pitäisi todella alkaa.

        Ramoonan pihapiiri on varmaan kauneimmillaan, juuri näin kesän alkamisen myötä, katselin minäkin naapuritalon tuomipihlajan heräämistä valkoisin kukkatertuin ja voi miten ihana onkaan tuo puiston puusto ikkunani takana, vihreyttä moni sävyisenä.

        Viime kesän alussa meidänkin talon orapihlaja-aita leikattiin, talvella puput kuorivat ne melko paljaiksi, mutta kyllä kasvu kuitenkin alkoi ja nyt jo kauniisti vihreä alaa voittaa.
        Miten on voimasi palautunut sairastelun jälkeen korppis, varmaan kuntoa kohottaa nuo kesäiset hommat, mitä mökilläsi taas teet.

        Liekko nuo harmit samaistan, yritin myydä asuntoani ja neljä kuukautta odottelin, kunnes muutin takaisin ja nyt olen hyvin tyytyväinen, en kotiutunut senioritaloon, suurin syy kuitenkin kahden asunnon yhtiövastikkeiden maksaminen.
        Tuttu kiinteistövälittäjä sanoi, muuta vaan takaisin, kysyntä on olematonta nykyisin vaikka kolmio olikin kysymyksessä.
        Nyt olen onnellinen, on ikkunanäkymiä moneen suuntaan ja avaruutta hengittää;)
        Kaikki pitää kokea, ennen kuin asiat oikein tajuaa, en ymmärrä mikä hulluus sai minut muutto rumpaan, onneksi apua siihenkin puuhaan löytyi.

        Demeter aika usein koneen ääreen istahdettuani, mieleeni tulet ja lueskellen teitä tuttuja haeskelen, mielestäni ei mitään ihmeellistä parannusta palstalle ole tullut, vaikka en enää häiriötä aiheuta;)
        Maailman eloa seuratessa ei mieli pilviin hyppää, joku kysyi elämän halusta, mistä mainitsin, mielestäni halu elää on jokaisella (luulisin ) ja halu kasvaa luonnon kasvun ja kukoistuksen nähdessään, tämä minun elämän halun kasvua on.
        Auringon lisääntyminen, kesäinen sade ja luonnon kauneus saa henkeä pidätellen näistä nauttimaan ja totta kai se myös elossa olemisen halua lisää;)
        Näin koen, pienestä se halu elää ja olla koostuu;)

        Rikkaaksi miellän myös sinun elämäsi sujumisen Eliaana, tuo kaikki mistä kerrot saa ikäväni kasvamaan mökki puuhiini mitä joskus harrastin, no olen yrittänyt kukkaloistoa parvekkeelle laitella.
        Käärmeistä lukeminenkin saa ihoni kananlihalle, asia mitä en osaa oikein kohdalleen laittaa, nyt kyyt jo suojeltaviin kuuluu, kai niilläkin oma osuutensa elämän kiertokulussa on.
        Punkkiin en ole tutustunut, en toivokaan tapaamista, ikävistä seurauksista olen kuullut.

        Paloman mainitsemat skillat täällä myös kukkii ja narsissit puiston penkeissä, silmänruokaa aina enenevissä määrin, hyvää kesää sinne naapurimaahan ja kaikille palstalaisille iloista kesää toivottelen edestä tulevan.


      • SkillaN kirjoitti:

        Helatorstaiset terveiset, onnittelut ajatuksin lähetän Erkki miehelleni taivaan tiloihin;)

        Vanha sanonta, Erkki einettä annoo, vielä Urpokin uikuttaa, se tästä viileästä säästä tuli mieleen, Urposta sitten kesä pitäisi todella alkaa.

        Ramoonan pihapiiri on varmaan kauneimmillaan, juuri näin kesän alkamisen myötä, katselin minäkin naapuritalon tuomipihlajan heräämistä valkoisin kukkatertuin ja voi miten ihana onkaan tuo puiston puusto ikkunani takana, vihreyttä moni sävyisenä.

        Viime kesän alussa meidänkin talon orapihlaja-aita leikattiin, talvella puput kuorivat ne melko paljaiksi, mutta kyllä kasvu kuitenkin alkoi ja nyt jo kauniisti vihreä alaa voittaa.
        Miten on voimasi palautunut sairastelun jälkeen korppis, varmaan kuntoa kohottaa nuo kesäiset hommat, mitä mökilläsi taas teet.

        Liekko nuo harmit samaistan, yritin myydä asuntoani ja neljä kuukautta odottelin, kunnes muutin takaisin ja nyt olen hyvin tyytyväinen, en kotiutunut senioritaloon, suurin syy kuitenkin kahden asunnon yhtiövastikkeiden maksaminen.
        Tuttu kiinteistövälittäjä sanoi, muuta vaan takaisin, kysyntä on olematonta nykyisin vaikka kolmio olikin kysymyksessä.
        Nyt olen onnellinen, on ikkunanäkymiä moneen suuntaan ja avaruutta hengittää;)
        Kaikki pitää kokea, ennen kuin asiat oikein tajuaa, en ymmärrä mikä hulluus sai minut muutto rumpaan, onneksi apua siihenkin puuhaan löytyi.

        Demeter aika usein koneen ääreen istahdettuani, mieleeni tulet ja lueskellen teitä tuttuja haeskelen, mielestäni ei mitään ihmeellistä parannusta palstalle ole tullut, vaikka en enää häiriötä aiheuta;)
        Maailman eloa seuratessa ei mieli pilviin hyppää, joku kysyi elämän halusta, mistä mainitsin, mielestäni halu elää on jokaisella (luulisin ) ja halu kasvaa luonnon kasvun ja kukoistuksen nähdessään, tämä minun elämän halun kasvua on.
        Auringon lisääntyminen, kesäinen sade ja luonnon kauneus saa henkeä pidätellen näistä nauttimaan ja totta kai se myös elossa olemisen halua lisää;)
        Näin koen, pienestä se halu elää ja olla koostuu;)

        Rikkaaksi miellän myös sinun elämäsi sujumisen Eliaana, tuo kaikki mistä kerrot saa ikäväni kasvamaan mökki puuhiini mitä joskus harrastin, no olen yrittänyt kukkaloistoa parvekkeelle laitella.
        Käärmeistä lukeminenkin saa ihoni kananlihalle, asia mitä en osaa oikein kohdalleen laittaa, nyt kyyt jo suojeltaviin kuuluu, kai niilläkin oma osuutensa elämän kiertokulussa on.
        Punkkiin en ole tutustunut, en toivokaan tapaamista, ikävistä seurauksista olen kuullut.

        Paloman mainitsemat skillat täällä myös kukkii ja narsissit puiston penkeissä, silmänruokaa aina enenevissä määrin, hyvää kesää sinne naapurimaahan ja kaikille palstalaisille iloista kesää toivottelen edestä tulevan.

        Huomenta Skillan@

        Helatorstain kohmea viileät terveiseni Korvesta. Kuntoni on vaihtelevaa. Kävin tiistaina hierojalla (käyn joka kuukausi) se antoi putia eilen siivota takapihaa. Nyt vain kukkia hommaamaan.

        Oli kiva haravoida omaa aluetta kun pihojen rajat ovat aidoilla selkeytyneet.

        Lähetin taloyhtiön puheenjohtajalle viestiä josko tehtäisiin pienet yrttimaat itse kukin omansa ylijääneeseen pihan osaan..Ei ole vielä kuulunut mitään, mutta voihan se olla vaikeaa toteuttaa vuokralaisen toiveita aivan kuin täälläkin kertoa tekemisistä taloyhtiössä. Ideoita minulla riittää kun vain kunto kestäisi niitä toteuttaa.

        Esikoinen toppuuttelee tuon tuosta, että rauhoituhan, sillä siitä ei ole kuin vuosi kun olit tosi sairas.

        No, etiäpäin mennään ja onneksi on lämmintä luvattu. Siirtynen mökille asustelemaan jossain vaiheessa.


    • Anonyymi

      Taas viime vuosikymmenen juttuja??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2331
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1351
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1335
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe