Mehitähdetön

Klaara

Mihin katosi mehitähti? Kolme kesää hyvin kasvoi ja levisi jo tiheäksi matoksi tulppaanipenkin laitamille. Vaan nyt keväällä huomasin sen lähes tyystin kadonneen. Syökö myyrät sitä, vai harakat vai mihin ihmeeseen se katosi?
Harakat ainakin viime suvena nyppivät pikkuruusujen terälehdet heti kun kukat vaan avautuivat. Rakastaa, ei rakasta ... ;-)

7

2108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin syyllinen

Meillä vei fasaanit. Ehdin pelastaa muutaman joita nyt pidän sisällä koska ulkona ne tosiaan häviävät parempiin suihin tai ainakin ne on aina irti revitty.

• sari 1

Minulla harakat repi kaikki, kun sain istutettua,hetken päästä ne olivat pitkin nurmikkoa,oikeita pirulaisia nuo harakat,onneksi näin kuka ne varasti.

• Sannikka

Minun toinen mehitähteni ilmeisesti mätäni liiasta kosteudesta kevään aikana. Se oli kevään koittaessa melkein maatunut, aivan haperoa. Toinen on vielä elossa, otin siitä alkuja ja painelin maahan, eiköhän se siitä leviä:)

• Pinkki

Ei kai mehitähtesi kasvanut liian ravinteikkaassa tai kosteassa alustassa? Se ei todellakaan ole mikään kukkapenkkikasvi, vaan vaatii hyvin vähän elinympäristöltään.Elää sitkeasti hiekkakäytävän reunalla,kivikossa, kallion matalissa, sammaloituneissa koloissa ja -katollakin. Omani kukoistaa päältä melko tasaisen, noin 80 cm korkean ison kiven päällä. Sen seurana on kolmea erilaista sammalta,kolmea maksaruohoa ja rikkoa.Kokeile eri vaihtoehtoja.

• pakkasessa

Minun mehitähteni on kasvanut jo liki 20-v kiven päällä.Kivi on maassa oleva(ei siirretty).
        Asun napapiirin pohjoispuolella ja pakkasta on ollut talvella -47C.Tietysti lumi on suojana.
        Olen joskus kokeillut istuttaa muualle,mutta ei oikein menesty.Piene matala sammal on kivellä paras kasvualusta.

• kukki
        pakkasessa kirjoitti:

Minun mehitähteni on kasvanut jo liki 20-v kiven päällä.Kivi on maassa oleva(ei siirretty).
        Asun napapiirin pohjoispuolella ja pakkasta on ollut talvella -47C.Tietysti lumi on suojana.
        Olen joskus kokeillut istuttaa muualle,mutta ei oikein menesty.Piene matala sammal on kivellä paras kasvualusta.

viime kesänä ahkerasti on se selitys häviämiselle. Kukkivat osat kuihtuvat ja kuolevat kukittuaan. Silti ne kukkimattomat osat alkavat taas lisääntyä ja taas sinulla on niitä paljon. :D

• Ani
        kukki kirjoitti:

viime kesänä ahkerasti on se selitys häviämiselle. Kukkivat osat kuihtuvat ja kuolevat kukittuaan. Silti ne kukkimattomat osat alkavat taas lisääntyä ja taas sinulla on niitä paljon. :D

Monta vuotta kasvanut kattomehitähti alkoi "lahota" keskeltä, ihmeteltiin syytä? Se oli mitä todennäköisemmin oikukas talvi. Kasvupaikkana on luonnonkallion poimut. Lumi suli kolme kertaa, taisi siellä pieni pakkanenkin käydä.Joku tietty aika kai se on kasvillakin minkä jaksaa voimallisesti kasvaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7870
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      232
      2712
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2601
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      163
      1979
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      119
      1835
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1626
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1188
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1165
    Aihe