Voisiko joku olla niin ystävällinen ja kertoa miten voi järjestää oman vaelluksen?? onko siihen tiettyjä sääntöjä yms...?? tänkjuu
VAELLUKSET!!!
6
1101
Vastaukset
- PaWee
Ei omaan vaellukseen ole mitään sääntöjä.Luo itse omat sääntösi!Kukaan muu ei niitä voi määrätä.Tietenkin tulee muistaa jokamiehenoikeudet. Kunnioita luontoa ja näytä aina esimerkkiä muille.
Valitse itse reitti ja etenemis nopeus. Valitse itse ruoka ja seura.Mutta tietenkin kannattaa ajatella terveellä maalaisjärjellä.Ei välttämättä kannata raahata kinkkua mukaan.
Vaeltamista ei voi oppia lukemalla kirjoista tai netistä.Sen oppii vain kokeilemalla. Tietenkin kirjoista löytyy paljon vinkkejä ja neuvoja.Niitäkin kannattaa kokeilla.
Ensin voisin suositella jotain lyhyttä reittiä tietenkin riippuen osallistujista.Arvio heidän jaksamisensa ja taitonsa.Ei heti ekana kannata rynnätän lappiin 150km vaellukselle.Kokeilemalla oppii.
Toivottavasti tästä oli jotain apua. Hyvää vaellusta.Toivottavasti aurinko paistaa.:)- Juhis
> Mutta tietenkin kannattaa
> ajatella terveellä maalaisjärjellä.Ei välttämättä
> kannata raahata kinkkua mukaan.
Tuosta olen kyllä eri mieltä. Esimerkiksi vamispastat alkavat hyvin nopeasti maistua puulta, jos niihin ei voi lisätä mitään. Kinkku sopii erinomaisesti, eikä se edes kuivatettuna paina paljoa.
- jos partio vaelluksen ni on
meinaa silloin lue spn turvallisuus ohjeet! ikä raja on johatajalla ainaski ym. muuten jokamiehen oikeuksien mukaan voit toimia niinku haluut. ja ei haittaa jos matka ois lapissa joku 60km, ehkä pidempiki, ei matka vaikeuta vaan paikka! muista oll atarkk avarusteista, mitä viittii kantaa ja sillee, vaatetuksessa vältä puuvillaa!
- nenialoitrap
Juu Sp:n turvallisuus ohjeet todellakin pitää huomioida ja ensimmäisten vaellusten reitit pitää valita omia taitoja ja vuodenaikaa vastaaviksi.
P.S En tajua edellisen kirjoittajan kehoitusta välttää puuvillaa. Itse suosin luonnonmateriaaleja kestävinä, mukavina ja helposti kuivuvana. - kerran kastuu...
nenialoitrap kirjoitti:
Juu Sp:n turvallisuus ohjeet todellakin pitää huomioida ja ensimmäisten vaellusten reitit pitää valita omia taitoja ja vuodenaikaa vastaaviksi.
P.S En tajua edellisen kirjoittajan kehoitusta välttää puuvillaa. Itse suosin luonnonmateriaaleja kestävinä, mukavina ja helposti kuivuvana.eli ku kerran puuvillan kastat se ei reissussa kuivu, kesällä ei ny iha niin tarkkaa.toisekseen märkä puuvilla painaa ihan sikana. imee myös kosteuden iholta.mikäpitää ottaa huomioon makuupussiin menossa. ei hyvä materiaali retkeilyyn,ja tekniset asusteet ovat yhtä kestäviä kuin puuvilla. kuitenkaan puuvilla varusteet eivät ole este retkeilylle.vaan lähinnä tekninen pukeutuminen lisää mukavuutta ja on vastaerittäin kylmissäoloissa välttämätön. saa kysyä lisää jos jotakin epä selvää!=)
- atal
kerran kastuu... kirjoitti:
eli ku kerran puuvillan kastat se ei reissussa kuivu, kesällä ei ny iha niin tarkkaa.toisekseen märkä puuvilla painaa ihan sikana. imee myös kosteuden iholta.mikäpitää ottaa huomioon makuupussiin menossa. ei hyvä materiaali retkeilyyn,ja tekniset asusteet ovat yhtä kestäviä kuin puuvilla. kuitenkaan puuvilla varusteet eivät ole este retkeilylle.vaan lähinnä tekninen pukeutuminen lisää mukavuutta ja on vastaerittäin kylmissäoloissa välttämätön. saa kysyä lisää jos jotakin epä selvää!=)
lakkasi olemasta liikuntavaatetusta minulle sen jälkeen kun jo muutaman kilsan jälkeen märän t-paidan kainalo hankasi avohaavan.lajiin lajinmukaiset varusteet!jos luonnonmateriaaleja haluaa suosia,ovat villa ja silkki suositeltavia.Villa tuntuu kosteanakin miellyttävältä.Eli ihan käytännön syistä en itse käytä puuvillaa kuin leirissä,sitten kun päivän liikkumiset on liikuttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322973- 71376
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201316Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701181- 441140
- 371011
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381001Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877