VAELLUKSET!!!

..tietämätön

Voisiko joku olla niin ystävällinen ja kertoa miten voi järjestää oman vaelluksen?? onko siihen tiettyjä sääntöjä yms...?? tänkjuu

6

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaWee

      Ei omaan vaellukseen ole mitään sääntöjä.Luo itse omat sääntösi!Kukaan muu ei niitä voi määrätä.Tietenkin tulee muistaa jokamiehenoikeudet. Kunnioita luontoa ja näytä aina esimerkkiä muille.
      Valitse itse reitti ja etenemis nopeus. Valitse itse ruoka ja seura.Mutta tietenkin kannattaa ajatella terveellä maalaisjärjellä.Ei välttämättä kannata raahata kinkkua mukaan.
      Vaeltamista ei voi oppia lukemalla kirjoista tai netistä.Sen oppii vain kokeilemalla. Tietenkin kirjoista löytyy paljon vinkkejä ja neuvoja.Niitäkin kannattaa kokeilla.
      Ensin voisin suositella jotain lyhyttä reittiä tietenkin riippuen osallistujista.Arvio heidän jaksamisensa ja taitonsa.Ei heti ekana kannata rynnätän lappiin 150km vaellukselle.Kokeilemalla oppii.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua. Hyvää vaellusta.Toivottavasti aurinko paistaa.:)

      • Juhis

        > Mutta tietenkin kannattaa
        > ajatella terveellä maalaisjärjellä.Ei välttämättä
        > kannata raahata kinkkua mukaan.

        Tuosta olen kyllä eri mieltä. Esimerkiksi vamispastat alkavat hyvin nopeasti maistua puulta, jos niihin ei voi lisätä mitään. Kinkku sopii erinomaisesti, eikä se edes kuivatettuna paina paljoa.


    • jos partio vaelluksen ni on

      meinaa silloin lue spn turvallisuus ohjeet! ikä raja on johatajalla ainaski ym. muuten jokamiehen oikeuksien mukaan voit toimia niinku haluut. ja ei haittaa jos matka ois lapissa joku 60km, ehkä pidempiki, ei matka vaikeuta vaan paikka! muista oll atarkk avarusteista, mitä viittii kantaa ja sillee, vaatetuksessa vältä puuvillaa!

      • nenialoitrap

        Juu Sp:n turvallisuus ohjeet todellakin pitää huomioida ja ensimmäisten vaellusten reitit pitää valita omia taitoja ja vuodenaikaa vastaaviksi.

        P.S En tajua edellisen kirjoittajan kehoitusta välttää puuvillaa. Itse suosin luonnonmateriaaleja kestävinä, mukavina ja helposti kuivuvana.


      • kerran kastuu...
        nenialoitrap kirjoitti:

        Juu Sp:n turvallisuus ohjeet todellakin pitää huomioida ja ensimmäisten vaellusten reitit pitää valita omia taitoja ja vuodenaikaa vastaaviksi.

        P.S En tajua edellisen kirjoittajan kehoitusta välttää puuvillaa. Itse suosin luonnonmateriaaleja kestävinä, mukavina ja helposti kuivuvana.

        eli ku kerran puuvillan kastat se ei reissussa kuivu, kesällä ei ny iha niin tarkkaa.toisekseen märkä puuvilla painaa ihan sikana. imee myös kosteuden iholta.mikäpitää ottaa huomioon makuupussiin menossa. ei hyvä materiaali retkeilyyn,ja tekniset asusteet ovat yhtä kestäviä kuin puuvilla. kuitenkaan puuvilla varusteet eivät ole este retkeilylle.vaan lähinnä tekninen pukeutuminen lisää mukavuutta ja on vastaerittäin kylmissäoloissa välttämätön. saa kysyä lisää jos jotakin epä selvää!=)


      • atal
        kerran kastuu... kirjoitti:

        eli ku kerran puuvillan kastat se ei reissussa kuivu, kesällä ei ny iha niin tarkkaa.toisekseen märkä puuvilla painaa ihan sikana. imee myös kosteuden iholta.mikäpitää ottaa huomioon makuupussiin menossa. ei hyvä materiaali retkeilyyn,ja tekniset asusteet ovat yhtä kestäviä kuin puuvilla. kuitenkaan puuvilla varusteet eivät ole este retkeilylle.vaan lähinnä tekninen pukeutuminen lisää mukavuutta ja on vastaerittäin kylmissäoloissa välttämätön. saa kysyä lisää jos jotakin epä selvää!=)

        lakkasi olemasta liikuntavaatetusta minulle sen jälkeen kun jo muutaman kilsan jälkeen märän t-paidan kainalo hankasi avohaavan.lajiin lajinmukaiset varusteet!jos luonnonmateriaaleja haluaa suosia,ovat villa ja silkki suositeltavia.Villa tuntuu kosteanakin miellyttävältä.Eli ihan käytännön syistä en itse käytä puuvillaa kuin leirissä,sitten kun päivän liikkumiset on liikuttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe