Vapaakuukaudet

Anonyymi-ap

Yritin kysellä ja hakea viranpuolesta tulevaa yhtä vapaakuukautta joka pitäisi saada automaattisesti vuoden ulosmittauksen jälkeen. En tiedä olenko nyt jotenkin saanut oman ulosottomiehen jotenkin kyrpiintymään itseeni kun ei se myönnä sitä vaan keksii aina puoli vuotta eteenpäin ajan jolloin tämän voi saada. Nyt olen maksanut yhtäjaksoisesti vuoden koska vaihdoin työpaikkaa jolloin sain täyttä palkkaa viisi kuukautta kun en tietenkään heille kertonut työpaikan vaihdosta.
Olen nyt huvikseen kerran viikkoon haeskellut sitten mitä typerimmillä syillä vapaakuukautta josta tulee aina hylky. Jatkan samaa rataa niin joutuvatpa käsittelemään vapaakuukausihakemuksia joiden erityinen syy on ostaa pussi kananpaskaa.

8

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta tänne rientää kymmenen peruskoulun käynyttä, jotka kertovat sinulle, että vapaakuukausia pitää nykyään saada automaattisesti aina kolme vuosittain. Se pitää paikkansa vain, jos on tulorajaulosmittauksessa, ja sinä ilmeisesti et ole.

      Automaattisia vapaakuukausia ei voi lykätä seuraavalle vuodelle. Tee valitus ulosottomiehen esimiehelle. Viikoittaiset hakupommitukset ovat tehottomia.

    • Anonyymi

      Kuulun tulorajaulosmittaukseen, mutta minulle on vain kerran (v. 2020) myönnetty vapaakuukaudet ns. viran puolesta. Aina olen niitä joutunut erikseen hakemaan ja joka kerta ne on mukisematta myönnetty. Ärsyttää vain tämä epätietoisuus, kun periaatteessahan niitä ei pitäisi joutua hakemaan. Tämähän lukee ulosoton sivuillakin. Nytkin eletään jo toukokuun puolta väliä, muttei mitään tietoa, milloin vapaakuukaudet ovat tänä vuonna. Eli pakko niitä on varmaan taas hakea, vaikkeivat halua vapaakuukausihakemuksia.

      • Anonyymi

        Joskus puhelimella soittaminen on tehokkaampaa kuin viestien kirjoittelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus puhelimella soittaminen on tehokkaampaa kuin viestien kirjoittelu.

        Muistelen ulosottolaitoksen ohjeistaneen no. sähköiseen yhteydenpitoon. En nyt satavarma oo, mutta näin tuuttaa takaraivon tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus puhelimella soittaminen on tehokkaampaa kuin viestien kirjoittelu.

        Näin tällä hetkellä, puhelimeen ei oman kokemukseni mukaan edes vastata:

        "Ohjeet hakemuksesta myönnettävien vapaakuukausien hakemiseen

        Huomaathan, että osa vapaakuukausista myönnetään ilman pyyntöä ja hakemus koskee ainoastaan harkinnanvaraisia vapaakuukausia.

        Asioiden käsittelyn nopeuttamiseksi pyydämme toimittamaan hakemukset ulosoton sähköisen asiointipalvelun kautta".


    • Anonyymi

      Soittakaa sille uo-henkilölle, tiedot ovat niissä maksukuiteissa.
      Niissä on puhelinnumero ja kellonaika milloin voi soittaa.
      Selviää varmaan kaikkein parhaiten. Vaikeaa antaa yleispätevää/yksilöllistä ohjetta kun jokaisen tilanne on omanlaisensa.
      Tulorajamittauksessa saa nykyään kolme. 1/3 saa yhden. Mutta koska laki tuli voimaan vasta toukokuussa on viisainta ottaa yhteyttä milloin vapaakuukauden/det haluaa pitää.

    • Anonyymi

      Täällä on annettu tiedot eri vaihtoehdoista toisessa tätä asiaa koskevassa ketjussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe