osaisko joku kokeneempi antaa neuvoja, millä systeemillä, välineillä ja aineilla onnistuu vanhojen, lakkapintaisten mäntyhuonekalujen maalaus.
kalusteet ovat vanhoja, enkä pidä niiden kellastuneesta väristä. mutta täytyykö kaikki vanha lakka hioa pois ennen maalausta? (aikamoinen homma) vai saako vähemmällä skrapaamisella peittävän ja pysyvän, siistin maalipinnan aikaiseksi. eli riittääkö vanhan lakkapinnan rikkominen?
kiitos jo etukäteen neuvoista! :)
mäntykalusteiden maalaus
3
2707
Vastaukset
- tumpula
???
- Minkälaisen
pinnan haluat.. Pöydän päälipinta ainakin kannattaisi hioa puu pinnalle.
Mutta kyllä maali pysyy jo sillä että peset pöydän maalarinliuottimella ja jos vielä pesun teet karhun- kielellä. Niin hyvä tulee..
Ja maaliksi joku kaluste maalilla, käy vaikka vesiohenteinen, vaikka itse kyllä käyttäisen tärpättiohenteista.... - Petri
Hionta ja maalaus.
Noilla ohjeilla pötkii jo pitkälle.
Osta hiomapaperia, karkeudeltaan vaikkapa 240. Hio kalusteiden pinnat kauttaaltaan kevyesti. Eli vanhan lakkapinnan pinta rikki, sillä tavalla että kiilto häviää. Puulle asti ei tarvitse hioa.
Sitten vaan maalia pintaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295614Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144204Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512890Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3111447Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148