Maisterintutkielman kirjoitusvirheet

Anonyymi-ap

Palautin aiheen ja sisällön puolesta (omasta mielestäni) varsin hyvän maisterintutkielman, mutta huomasin palautuksen jälkeen joitain virheitä:

- yksi kirjoitusvirhe tiivistelmässä
-joitain (~5) pieniä taivutusmuotoihin liittyviä tekstissä
-epähuomiossa erillisestä työpaperista copypastettu pätkä kahdesti
-yksi lähde lähdeluettelossa, johon en lopulta viitannut lainkaan

Onko kokemuksia tällaisten vaikutuksesta arviointiin ja arvosanaan? Sinänsä samantekevää työn kannalta, mutta olisi hauska sa jos jatko-opintojen mahdollisuus olisi olemassa.

Eli kertokaa omia kokemuksianne vastaavista tilanteista! Tiedän, että stressaan varmaan turhasta, mutta tällaista tämä nyt on näissä pitkän työrupeaman jälkimainingeissa.

4

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinua luultavasti pyydetään korjaamaan selvät virheet ja puutteet ennen tutkielman hyväksymistä.

Jos tarkoitat jatko-opinnoilla tohtoriopintoja, et ehkä ole se, jolta sellaista odotetaan.

• Anonyymi

Aika hosu olet ollut. Yksi kirjoitusvirhe tiivistelmässä tuskin vaikuttaisi mitään, mutta yhdessä kaiken muun kanssa sekin on haitta.

Erityisen paha on sama copypastetus kahdesti. Sen saanet korjata.

Tutkielma on ilmeisesti suomenkielinen, koskapa puhut taivutusmuodoissa olevista virheistä. Sellaisia ei maisterilta oikein voi hyväksyä. Korjaat ne samalla, kun korjaat muutakin.

Lähdeluettelossa ollaan tarkkoja.

Tutkielmassasi voi tietysti olla paljon muutakin huomautettavaa, sellaista mitä et itse osaa nähdä. Kyllä se silti vielä jossain vaiheessa hyväksytään jollakin arvosanalla sisällöstä riippuen. Jos arvosana tulee asteikon yläpäästä, jatko-opintoja voi harkita.

• Anonyymi

No, työ venyi henkilökohtaisen lämän odottamattomien vaikeuksien vuoksi ja piti nyt kaivaa laatikosta nopeaan palautukseen opinto-oikeuden loppuessa. Harmittaa, että paine oli kova ja aikaa vähän, mutta toisaalta olen tyytyväinen, että sain sen kuitenkin virheineenkin kasaan. Nyt ei auta kuin odottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      141
      4309
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      38
      2500
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2148
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      23
      1204
    5. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      71
      1092
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      59
      1037
    7. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      37
      954
    8. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      926
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      48
      869
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      104
      835
    Aihe