Pankkivirkailija varasti

Anonyymi-ap

Vein lapseni säästöjä pankkiin ja huomasin virkailijan ottavan ohi rahaa.
Nippu minkä annoin pankkivirkailijalle sisälsi eniten 50 euron seteleitä, mukana oli myös vitosia ja kymppejä.
Sitten kun virkailija laittoi viiskymppiset setelinlaskukoneeseen. Ensin hän laittoi yhden 10 euron setelin pikkusormen ja nimettömän väliin ja viiskymppiset peukalon ja etusormen väliin - sitten setelin laskijaan.
- Lopputulos oli 50 jaollinen eli ei päätynyt lukuun 60 tai 10 siis viimeiset luvut. Eli tämä kymppi hävisi! Olisi pitänyt olla esim 560, tai 610jne... Nyt luku päättyi summaan 550, en ollut tarkastanut itse paljonko rahaa nipussa oli.
- Ei tarvise enää viedä pankkiin seteleitä laskettavaksi, saatikka kolikoita.
Kysyin virkailijalta missä tämä kymppi on? Hän hermostui ja sanoi että ne hän laskee myöhemmin, heti kun tulee niiden vuoro. Ihmettelen vain että miksi hän sitten otti sen kympin, viisikymppisten kanssa? - Se vain hävisi!
En nostanut mitään metelia asiasta, koska menin niin hämilleni.
Olen aina ajatellut että pankkeihin voi luottaa, mutta nyt silmät aukesi. Näköjään moni varastaa, heti kun on tilaisuus. Hän vielä kysyi minulta ennen laskemista, että tiedänkö paljonko nipussa on?
Vastasin etten tiedä. - Meeppä siinä sitten valittamaan.
- Ainakin tämmöinen setelin laskukone ja kolikon laskukone tulisi olla pankissa aina siten sijoitettuna että näkee kaiken kun virkailija käsittelee käteistä rahaa.
Se on tosi helppo ottaa rahaa kun kukaan ei ole näkemässä koko tapahtumaa, vieläpä jos et itse ole tietoinen paljonko rahaa on kyseessä. Tilaisuus näköjään saattaa tehdä varkaan.

- Miten itse toimisitte tilanteessa? Minää kyllä otin opiksi.

20

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi et laskenut valmiiksi rahojasi. On turha huudella virkailija varkaaksi. Laskemalla rahat etukäteen välttyy kaikelta epäilyltä. Ja toisekseen virkailijat kysyy rahojen alkuperää. Toivottavasti olet viisaampi seuraavalla kerralla.

      • Anonyymi

        Tiesin suurin piirtein, rahat laskettiin siksi että ne tallennetaan pankkitilille. Joo, kyllä olen.
        Kyseinen kymppi hävis tiskin uumeniin, eikä koskaan päätynyt setelin laskukoneeseen.
        Aika ilmeistä että että työntejiä otti sen. Vai saikohan seteli jalat alleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin suurin piirtein, rahat laskettiin siksi että ne tallennetaan pankkitilille. Joo, kyllä olen.
        Kyseinen kymppi hävis tiskin uumeniin, eikä koskaan päätynyt setelin laskukoneeseen.
        Aika ilmeistä että että työntejiä otti sen. Vai saikohan seteli jalat alleen?

        Kovaa puhetta virkailijan varastamisesta kun et ole varma.


    • Anonyymi

      Ei tämmösessä banasnivaltiossa voi mihinkään luottaa. Pankkivirkailija on köyhä ja varastaa kun palkka ei riitä ruokaan. Täällähän tapetaan ihmisiä pienemmistäkin rahoista kuin kympistä. Vähän nyt ymmärtystä kehiin.

    • Anonyymi

      Kuka virkailija pilaa elämänsä 10 euron setelin vuoksi.

      • Anonyymi

        Tämähän se pointti onkin. Kympin voi ottaa eikä tule seurauksia, jos ei nyt ihan videolle jää. kympistä ei saa aikaiseksi rikostutkintaan. Korkeintaan hymähdyksen....


    • Anonyymi

      Pankeissa on kamera tallenteet kuin ihan pienet siinä missä virkailia käsittelee rahaa,mitä ei asiakas itse näe .Ota kontakti pankkii heti.Prisma ja ctymarket ainakin kassoilla samat talenteet KUin Jokaisessa kaupassa on video valvonta erikseen.Setelit ja kädet näkyy kuitenkin kassoilla rahaa käsitellessä niin kaupat kuin pankit.

    • Anonyymi

      Aikoinaan tyhjensin kolikkoautomaatteja, äänilevy, makeisautomaatteja.

      Kolikot vein aina Sypin konttoriin kruunuhakaan.

      Pomo alkoi ihmettelemään miksi summat pienenee jotka tulee tilille.
      Kolikkolaskinlaitteen alla oli kaappi johon aina jokin pussi "unohtui" rahaa siis varastettiin pankissa.
      Kyseinen varas sai kenkää mutta kun oli mahdoton todistaa paljonko hävisi, ehkäpä jokin satatuhattamarkkaa .. juttu ei mennyt koskaan oikeuteen.
      Sen jälkeen kaikki kuljetettiin Suomen pankin kolikkopisteeseen.

    • Anonyymi

      Tämä aloitus ei vaikuta (valheelliselta) provolta..

      • Anonyymi

        Voi olla keksittykin. Jos voi varastaa 610 euroa, niin sehän viedään, ennen kuin 10 euroo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla keksittykin. Jos voi varastaa 610 euroa, niin sehän viedään, ennen kuin 10 euroo

        Mistä tuo 610 euroa tuli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo 610 euroa tuli?

        Kympistä tuossa on kysymys.


    • Anonyymi

      Minullakin on pankkivirkailijatarina, ja se on tosi. Menin mieheni mukana pankin pikkukonttoriin, takahuoneeseen, kun hänellä oli lainojensa hoitamisesta asiaa. Siinä samalla ajattelin, että voisin pyytää virkailijaa laittamaan tililleni satasen, koska seuraava lainan lyhennys veisi tilin miinukselle. Hän katseli minua jotenkin pitkään, ikään kuin ihmeissään. Nyt jälkeenpäin tuntuu kummalliselta, että yritin tallettaa rahaa hänen kauttaan. Olin vähän aikaisemmin palannut maahan oltuani kauan poissa. Olin ollut huomaavinani, että pikkukonttorissa voi toimia epävirallisemmin. Hän sitten otti sen rahan, yhä tuijottaen minua.

      Kun sitten myöhemmin katsoin tiliäni, se oli miinuksella. Rahaa ei ollutkaan laitettu tililleni. Kirjoitin pankkineidille. Hän vastasi, että mitään satasta ei ole ollutkaan. Valitin konttorin johtajalle. Hän uskoi virkailijaa. Minulle ei silloin tullut mieleen, että siellä ehkä olisi ollut valvontakamera. Pian sen jälkeen sinne asennettiin kamera tiskille, metrin päähän asiakkaan naamasta. Mikä on törkeää sekin.

      En koskaan saanut satastani takaisin. Työttömälle se on iso summa. En usko, että varastettu satanen toi siunausta virkailijalle.

      • Anonyymi

        Etkö saanut kuittia talletuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö saanut kuittia talletuksesta?

        En ajatellut pyytää. Oli sellainen tuttavallinen pikkukylän meininki. Ei tullut mieleenkään olla luottamatta. Jälkeenpäin pohdin hänen tuijotustaan. Ehkä hän yritti ymmärtää, miksi 'yritin lahjoa' häntä. Tai sitten hän vain harkitsi, olinko niin tyhmä, että hän voi ottaa rahan itselleen. Tuli kai siihen tulokseen, että olin. En pyytänyt kuittia. Ajattelin, että hän voi hoitaa asian, kunhan hänellä on hetki aikaa myöhemmin. Hänellä ei sitten ollut aikaa kuin sujauttaa se seteli taskuunsa. Seteli, jonka olin juuri nostanut toisen pankin tililtä, nostanut tilin lähes tyhjäksi.


    • Anonyymi

      On ja ne kyttäilee toisten raha tilanteita

    • Anonyymi

      Törkeää täällä syytellä pankkivirkailijaa, oikea osoite on virkailijan pomo tai pankin johto.

      • Anonyymi

        Virkailijan pomo oli uskovinaan virkailijaa. Suojeli oman pankin mainetta.


    • Anonyymi

      Ylös

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe