Kevyesti kesään

Anonyymi-ap

Kesällä on paljon juhlia, tekee mieli pukeutua nätteihin ja keveisiin vaatteisiin ja rannallakin oleilla uimapuvussa.Vielä ehtii pari kiloa pudottaa, tuntuu olo varmemmalta ja kevyemmältä. Lämpimällä ilmalla ei muutenkaan tee mieli raskasta ruokaa, joten nyt kertokaapa omia kevytruokianne. Minulle on tuttuja sosekeitot, niihin vähän lisään raejuustoa syödessä.

142

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näillä ruuan hinnoilla kyllä laihtuu. Syön puuroja ja opiskelija lapsenlapselta opin nuudelit, niissä on hyviä makuja ja ovat halpoja ja nopea valmistaa..Punalaputettua leipää, on terveelisempää kuin ihan tuore.

      • Anonyymi

        En ole koskaan syönyt nuudeleita enkä tiedä edes mitä ne ovat jotain ohutta spagettia? Kiinal hyi ja hyi.
        Perunaa ja vihaamaksi ja juureksi ja voita ja naudan ja broilerin lihaa ja munia. Proteiinia pitää olla. Kotimaan marjoja on ympäri vuoden pakasteena.


    • Anonyymi

      Mä olen alkanu syödä tomatteja kokonaisia,
      ne ovat nyt kaupassa hiukan raakoja,
      mutta pistän ne koton kuumaan veteen lämpeneen ja sitten anna niitten vaikka yhden päivä huoneen lämmössä kypsyä
      kyllä maistuvat makoisilta,
      melkein kuin espanjassa espanjassa tomati ovat ihan makeita,

      mulla on menny ruokahalu, ei taho tietää mitä voi suuhusa panna,
      mutta tomat nyt maistuu tosi hyvin, syön niitä masun täyteen, kun muuta ruokaa ei halua syödä,

    • Onneksi rannallani voin kellistellä ihan omana itsenäni vanhoissa hepenissä enkä edes aijo muuttaa ruokatottumuksiani.

      Grillivartaat, joissa on tomaattia, sipulia, herkkusieniä ja vihanneksia jne. ovat herkullisia illan istujaisissa ja loimulohi on keskikesän huippu.

      • Anonyymi

        Kyllä ihmiset yleensä haluaa olla omassa kodissaankin ja omalla rannallaankin siistin ja huolitellun näköisiä ihan oman itsekunnioituksen takia. Joku on oma itsensä lihavana ja homssuisena, joku taas hoikkana ja huoliteltuna. Monilla on mökilläkin seuraa, kiva olla nättinä, ei vanhojen tarvitse olla niitä resupekkoja ja ryysymantoja.
        Nuo grilliruuat on täynnä karsinogeenejä, vihannekset parhaita tuoreina js vaikka graavina tai uunissa tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset yleensä haluaa olla omassa kodissaankin ja omalla rannallaankin siistin ja huolitellun näköisiä ihan oman itsekunnioituksen takia. Joku on oma itsensä lihavana ja homssuisena, joku taas hoikkana ja huoliteltuna. Monilla on mökilläkin seuraa, kiva olla nättinä, ei vanhojen tarvitse olla niitä resupekkoja ja ryysymantoja.
        Nuo grilliruuat on täynnä karsinogeenejä, vihannekset parhaita tuoreina js vaikka graavina tai uunissa tehtynä.

        Kyllä minun oma itsekunnioitukseni lähtee ihan muista asioista, kuin räteistä, kiloista tai ruuasta.

        Sinäkö pistät jakkupuvun päälle, täyden meikin, kampauksen, joka ikinen päivä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset yleensä haluaa olla omassa kodissaankin ja omalla rannallaankin siistin ja huolitellun näköisiä ihan oman itsekunnioituksen takia. Joku on oma itsensä lihavana ja homssuisena, joku taas hoikkana ja huoliteltuna. Monilla on mökilläkin seuraa, kiva olla nättinä, ei vanhojen tarvitse olla niitä resupekkoja ja ryysymantoja.
        Nuo grilliruuat on täynnä karsinogeenejä, vihannekset parhaita tuoreina js vaikka graavina tai uunissa tehtynä.

        Miten sait kuvat lihavasta homssusta/laihasta huolitellusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun oma itsekunnioitukseni lähtee ihan muista asioista, kuin räteistä, kiloista tai ruuasta.

        Sinäkö pistät jakkupuvun päälle, täyden meikin, kampauksen, joka ikinen päivä?

        Kaikkea sitä kysytäänkin. Totta kai jokainen palstalainen pukeutuu viimosen päälle joka aamu. Vakiajat kauneushoitolassa ja ensi luokan parturissa.
        Säännölliset ateriat ensi luokan ravintolassa, jollaisia kaikeksi onneksi meidän lähettyviltämme löytyy, eri puolilla Suomea.
        Olet varmaan tässä porukassa ainoa, jolle nämä seikat eivät ole itsestääselvyys.
        Ota itseäsi niskasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sitä kysytäänkin. Totta kai jokainen palstalainen pukeutuu viimosen päälle joka aamu. Vakiajat kauneushoitolassa ja ensi luokan parturissa.
        Säännölliset ateriat ensi luokan ravintolassa, jollaisia kaikeksi onneksi meidän lähettyviltämme löytyy, eri puolilla Suomea.
        Olet varmaan tässä porukassa ainoa, jolle nämä seikat eivät ole itsestääselvyys.
        Ota itseäsi niskasta!

        En ota itseäni kiinni niskasta menemällä parturiin, se on miesten paikka. mää käyn kampaajalla. :))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota itseäni kiinni niskasta menemällä parturiin, se on miesten paikka. mää käyn kampaajalla. :))))

        Kauneushoitola saattaisi olla mukava kokemus.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Miten sait kuvat lihavasta homssusta/laihasta huolitellusta?

        Kuvatkin sen kertovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneushoitola saattaisi olla mukava kokemus.

        On se kiva meille jotka voimme korostaa kauneuttamme hoidoilla. Kaikille ei ole suotu kauneutta hoidettavaksi.


      • Anonyymi

        Anna armoa nmökkinaapureile jos kellistelet kovin pienissä vaatekappaleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ota itseäni kiinni niskasta menemällä parturiin, se on miesten paikka. mää käyn kampaajalla. :))))

        👍👍👍👍👍😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun oma itsekunnioitukseni lähtee ihan muista asioista, kuin räteistä, kiloista tai ruuasta.

        Sinäkö pistät jakkupuvun päälle, täyden meikin, kampauksen, joka ikinen päivä?

        Outo käsitys asiallisesta pukeutumisesta on jakkupuku joka tilanteessa. Samoin aina täysi meikki. Tilanteen mukaan vaatteet, mutta aina siisti ja katseet kestävä, ei virttyneitä isoja teepaitoja tai kalsarimaisia legginssejä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmiset yleensä haluaa olla omassa kodissaankin ja omalla rannallaankin siistin ja huolitellun näköisiä ihan oman itsekunnioituksen takia. Joku on oma itsensä lihavana ja homssuisena, joku taas hoikkana ja huoliteltuna. Monilla on mökilläkin seuraa, kiva olla nättinä, ei vanhojen tarvitse olla niitä resupekkoja ja ryysymantoja.
        Nuo grilliruuat on täynnä karsinogeenejä, vihannekset parhaita tuoreina js vaikka graavina tai uunissa tehtynä.

        Minä olen onneksi löytänyt viime vuonna hyvän vaate valmistajan, puuvillasta ommellaan Suomessa pohjanmaalla mukavia vaatteita ja hyvin tehtyjä. Verkkokaupasta ostan ja posti tuo kotiin. Minulla on kymmeniä vuosia vanhoja tee paitoja jotka risana ja pidän yöpaitana ne loppuun. Nanso ei tee enää niin hyviä. Ostan aina suomalaista kun voin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo käsitys asiallisesta pukeutumisesta on jakkupuku joka tilanteessa. Samoin aina täysi meikki. Tilanteen mukaan vaatteet, mutta aina siisti ja katseet kestävä, ei virttyneitä isoja teepaitoja tai kalsarimaisia legginssejä koskaan.

        Koskaan ei voi tietää, kenen katse minkäkin rätin kestää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sitä kysytäänkin. Totta kai jokainen palstalainen pukeutuu viimosen päälle joka aamu. Vakiajat kauneushoitolassa ja ensi luokan parturissa.
        Säännölliset ateriat ensi luokan ravintolassa, jollaisia kaikeksi onneksi meidän lähettyviltämme löytyy, eri puolilla Suomea.
        Olet varmaan tässä porukassa ainoa, jolle nämä seikat eivät ole itsestääselvyys.
        Ota itseäsi niskasta!

        Sait nauramaan. Sarkasmi on hyvä huumorin laji.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se kiva meille jotka voimme korostaa kauneuttamme hoidoilla. Kaikille ei ole suotu kauneutta hoidettavaksi.

        Mistähän johtuu että en tunnu komistumaan päin olevan, kovista ponnistuksistani huolimatta
        :)
        Onkohan vika siinä että olen syntynyt silloin kun oli puutetta sodan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        👍👍👍👍👍😂

        Miten sen kauneushoitolan kanssa on?
        Otetaanko sinua sinne asiakkaaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo käsitys asiallisesta pukeutumisesta on jakkupuku joka tilanteessa. Samoin aina täysi meikki. Tilanteen mukaan vaatteet, mutta aina siisti ja katseet kestävä, ei virttyneitä isoja teepaitoja tai kalsarimaisia legginssejä koskaan.

        Mistä ihmisille tulisikaan virttyneitä teepaitoja tai kalsarimaisia legginsejä?
        Muuttuvatko sun vaatteesi muotoaan?
        Minä huolehdin omista vaatteistani, ne eivät ikinä muutu räteiksi. Ostan uusia, kun en enää vanhoissa viihdy.
        Mutta jokainen totta kai tekee kuin parhaaksi näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo käsitys asiallisesta pukeutumisesta on jakkupuku joka tilanteessa. Samoin aina täysi meikki. Tilanteen mukaan vaatteet, mutta aina siisti ja katseet kestävä, ei virttyneitä isoja teepaitoja tai kalsarimaisia legginssejä koskaan.

        Ei kai kesällä jakkupukuja pidetä , ohkaisia mekkoja ja caprihousuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmisille tulisikaan virttyneitä teepaitoja tai kalsarimaisia legginsejä?
        Muuttuvatko sun vaatteesi muotoaan?
        Minä huolehdin omista vaatteistani, ne eivät ikinä muutu räteiksi. Ostan uusia, kun en enää vanhoissa viihdy.
        Mutta jokainen totta kai tekee kuin parhaaksi näkee.

        Paljon käytetty T paita on paras yöpaitana,


    • Anonyymi

      Petolintu tuli taas pilaamaan mukavan aloituksen.

      • Anonyymi

        Senkin olisi syytä mennä kauneushoitoihin, saisi sulkansa järjestykseen.


      • Anonyymi

        Miksi nimittelet itseäsi noin?


    • Kun ranta on kyläläisten yhteinen niin on melkein pakko laittaa jotain päälle, esim shortsit tai teepaita uimapuvun päälle kun lähtee sinne. On siellä pukukoppikin, mutta melkein kivempi vaihtaa kotona ja ottaa vain suuren pyyhkeenmukaan. Ei tarvitse jakkupukua eikä kampaajalla käyntiä jos rannalla käy, ei ainakaan meilläpäin.

      Eipä sinne kyläläiset lähde muutenkaan toisiaan pällistelemään. Uimaan mennään, ottamaan aurinkoa ja piknikille perheen kanssa.

      Sunnuntaina menen pelaamaan mölkkyä suomiseuran aktiivien naisten kanssa. Pitäisköhän käydä kampaajalla ja laittaa korsetti farkkujen alle ? Ne voisi kyllä nauraa minulle siellä.

    • Juu kevyesti.
      Kun olen yksin ja saunon, laitan ison kietaisupyyhkeen ylleni ja juoksen rataan, viskaan sen penkille ja pulahdan veteen.
      Vastarannalta on näköyhteys, mutta niin nopeita eivät ole, että ehtisivät kiikarin edes käteen ottaa, ennenkuin olen jo järvessä.
      Uimapukua käytän, jos on näköetäisyydellä muita ihmisiä.
      Piti pari vuotta sitten ostaa uusi, kun poika rupes kyseleen, että miltäs vuosisadalta toi sun uimapukusi oikein on.

    • Anonyymi

      Jos ymmärsin oikein, niin kyselit kevyen ruuan perään, aloittaja?
      Minäkin syön sosekeittoja, laitan linsseja joukkoon proteiinin saamiseksi.
      Ruokatermarissa kulkee.
      Usein teen salaatteja. Salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, oliiveja, siemeniä, mozzarellaa/fetaa, keitettyjä kananmunia. Kastike kulkeutuu pienessä lasipurkissa.
      Myös hedelmistä ja marjoista teen salaatteja, siemeniä joukkoon, minttua. Saatan lirauttaa vaahterasiirappiakin.
      Nämä ovat eväsruokia, sillä elän kesäisin ulkona aamusta iltaan.
      Toki termarissa kahvia itsetehtyjen keksien painikkeeksi. Mukana vettä, tietysti.
      Nykyisin on niin ihania, kevyitä kylmälaukkuja. Niissä eväät säilyy ja pyörän koreissa kulkevat.
      Uikkareita on useita. Uimahallia varten omansa. Uimarannalla kietaisen uikkarin ympärille sarongin. En tosin viihdy uimarannoilla, mutta joskus lastenlasten kanssa uimassa ja retkellä.

    • Kesällä ruokavalio kevenee entisestäänkin ihan luonnostaan ja aikaa vietetään ulkosalla, pihalla, mökillä, veneellä, luontoretkillä. Puuhien ja sään mukaan valitaan vaatteet ja ruokailukin. Rennot vapaa-ajan vaatteet saavat toki olla myös ilo silmälle ja pukea kantajiaan. Uimapukuja minullakin on monia ymprivuotiseen käyttöön ja kun solmii alaosaksi kietaisuhameen, on salonkikelpoinen asu ruokapöytään tai vaikka jäätelökojulle. Uimapukujen yläosathan ovat usein kauniisti työstettyjä ja hyvin istuvia. Pitkä hame toimii myös vaatteiden vaihtokoppina tarvittaessa. Tuntuisi ihan hassulta pukea uikkari kun ui saunasta käsin mökillä, pyyhe toimii tosiaan nopeammin kuin mahdollinen vastarannan kiikari.

      Eihän grilliruokaa pidä polttaa karsinogeeniseksi, vaan hellästi loimutella, käännellä ja odotella. En harrasta sosekeittoja, vaan haluan kasvikset omanvärisinään ja suutuntumaa. Salaatti on kesän luottoruoka, moni tuttu klassikko ja ehtymätön inspiraatiomahdollisuus. Nyytteihin ja grillivartaisiin saa koottua mieleisensä ainekset, tiskiäkään ei paljon tule.

      Ovatkohan nuo ”rantakuntoon kesäksi” - jutut vähentyneet, ei ole tullut vastaan aikoihin. Mehän ollaan aina rantakunnossa, vesien ääreen suomalainen halajaa.

      • Anonyymi

        👍Kylläkyllä. Rantakunnossa ollaan, jos vaan päästään jollain konstilla rantaan. Vaikka rollaattorilla tai pyörätuolilla,


    • Anonyymi

      Vinkki vitonen! Minä teen sosekeittoja samanvärisistä. Aurinkokeitto porkkanoista, keltaisista/oransseista paprikoista, punaisista linsseistä, kurpitsoista. Samettisuutta tuorejuustosta. Pinnalle paahdettuja pinjan, kurpitsan siemeniä suutuntumaksi.
      Vihreää sosekeittoa vihreistä kasviksista ja vihreistä linsseistä.
      Punaista punajuurista, jonka päälle murustelen fetajuustoa jne.
      Bon appetit!

      • Anonyymi

        Hyvä vinkki, sillä jos sekottaa, tulee ruman ruskeaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vinkki, sillä jos sekottaa, tulee ruman ruskeaa!

        Sitäkin on tullut tehtyä :) Jo vähän nahistuneista kasviksista. Maku on kyllä ollut ihmeen hyvä. Johtui varmaan juustosta.


    • Keveämpää kohti kevättä tapahtuu melkein auttomaattisresti kun tuoreiden vihannesten ja hedelmien hinnat laskevat kaupoissa. Sosekeittoja en ole laittanut juurikaan, mutta kevyt linssi/vihanneskeitto on ruokalistalla silloin tällöin. Butternutsquashista (suomeksi "myskikurpitsa") tehty keitto, johon ripaus chilia ja ranskankermaa terävöittää makua on myös suosittua. Salaatteja joka päivä, vähemmän pataruokia ja soosseja, enemmän grillattua ja air fryerissä tehtyä.

      Muroja syömme myös useammin brunssilla tuoreiden hedelmien ja jugurttien kanssa nyt ilmojen lämmetessä. Painoa ei meidän tarvitse oikeastaan kenenkään tarkkailla, samat vaatteet sopii edelleenkin ja ja uusia vaatteita voi tilaa edullisesti netistä, samat koot kuin aikaisemminkin, ei tule yllätyksiä.

    • En juuri mieti kiloja.
      Syön kaikkea mikä maistuu.
      Olen nirso, vanhemmiten tullut aina vain nirsommaksi.
      Kaali oli ennen herkkua, nyt jo hajukin etoo. Kuten moni muukin entinen hyvältä maistunut ruoka.
      Näillä kymmenillä on suositus että lievä ylipaino on hyväksi.
      Uimaan menen ajattelematta miltä näytän uimapuvussa.

      • Anonyymi

        Minäkään en mieti kiloja. Niitä on aina ollut liikaa, ja olen elämässäni varmaan laihduttanut oman painoni verran eri aikoina. Takaisin kilot tulevat korkojen kanssa.
        Että nyt olen onnellinen kiloineni päivineni.


    • Anonyymi

      ALOITUS alkaa vaatteista ja sitten tulee ruoka asiaa mitä syö että laimenisitte yms jne.
      Olisit aloittanut niin että haluat ruoka ohjeita mitä syö jotta voi pukeutua kauniisti. Minä luin niin että puhutaan sopivista vaatteista.
      Jos aloitusta ei osaa muotoilla oikein tulee väärin käsityksiä helposti.
      Olen huomannut monista ketjuissa että txt menee sivuraiteelle tai joku alkaa
      saivarrella kaikkea ja iikeillä,jauhaa vaikka olisi selkeä aihe.

      • Anonyymi

        Tämä on mitä on. Kun itse yrittää kirjoittaa ymmärrettävästi se riittää.
        Kirjoitit:
        "ruoka asiaa mitä syö että laimenisitte yms jne."
        Saattaa olla, että ymmärsin tuon väärin. "Laimenisitte" tekee lauseesta minulle oudon.

        Kiitos aloittajalle! Vain uusien aloitusten voimin palsta pysyy pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on mitä on. Kun itse yrittää kirjoittaa ymmärrettävästi se riittää.
        Kirjoitit:
        "ruoka asiaa mitä syö että laimenisitte yms jne."
        Saattaa olla, että ymmärsin tuon väärin. "Laimenisitte" tekee lauseesta minulle oudon.

        Kiitos aloittajalle! Vain uusien aloitusten voimin palsta pysyy pystyssä.

        Kun ajatus lentää nopeammin kuin sormet näppäimillä, tulee kirjoittaneeksi kummallisia lauseita.
        Väärinymmärrykset ovat lähellä.
        Yksi syy myös on, että unohtaa panna pilkut tai lainausmerkit tekstiin, jolloin lukija ei aina ymmärrä kirjoittajan tarkoitusta.
        Myös yhdyssanojen kirjoitustaito on monilta unohtunut. Väärinymmärrystä sekin edistää.
        Yksi lisäongelma on puhelimen nåpyttely. Sen korjausohjelma voi muuttaa sanan kummallisella tavalla, joten lauseessa ei ole mitään järkeä. Joskus korjailukaan ei auta, kun puhelin on jääräpäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajatus lentää nopeammin kuin sormet näppäimillä, tulee kirjoittaneeksi kummallisia lauseita.
        Väärinymmärrykset ovat lähellä.
        Yksi syy myös on, että unohtaa panna pilkut tai lainausmerkit tekstiin, jolloin lukija ei aina ymmärrä kirjoittajan tarkoitusta.
        Myös yhdyssanojen kirjoitustaito on monilta unohtunut. Väärinymmärrystä sekin edistää.
        Yksi lisäongelma on puhelimen nåpyttely. Sen korjausohjelma voi muuttaa sanan kummallisella tavalla, joten lauseessa ei ole mitään järkeä. Joskus korjailukaan ei auta, kun puhelin on jääräpäinen.

        Kännykällä usein kirjoittelen. Hipaisunäppäimet ja osuu viereiseen kirjaimeen mitä tarkoitin. Aina ei malta lukea oikeellisuutta. Pääosin luulen ymmärtäväni toisten kirjoitukset. Joskus ihan yksittäinen sana voi heittää häränpyllyksi koko lauseen.
        Kysymällä selviää, jos jää askarruttamaan. Pääasia on, että osallistuu. Muuten tyrehtyy palsta ja itsestä tulee tylsämielinen omien ajatustensa kanssa. Ittestäni puhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajatus lentää nopeammin kuin sormet näppäimillä, tulee kirjoittaneeksi kummallisia lauseita.
        Väärinymmärrykset ovat lähellä.
        Yksi syy myös on, että unohtaa panna pilkut tai lainausmerkit tekstiin, jolloin lukija ei aina ymmärrä kirjoittajan tarkoitusta.
        Myös yhdyssanojen kirjoitustaito on monilta unohtunut. Väärinymmärrystä sekin edistää.
        Yksi lisäongelma on puhelimen nåpyttely. Sen korjausohjelma voi muuttaa sanan kummallisella tavalla, joten lauseessa ei ole mitään järkeä. Joskus korjailukaan ei auta, kun puhelin on jääräpäinen.

        Ennakoiva txt tuo aina sanoja joita ei ole itse koskaan käyttänyt. Niitä pääsee mukaan ja usein on ihan päinvastainen merkitys.
        Minullakin on tabletissa sanoja joiden sama virhe muoto toistuu vuosia vaikka poistaa niin se toistuu. Joskus huomaa miten laite yrittää ennakoida muutaman sanan joita tavallisesti käytetään.
        Jos on liian nopea kahdella sormella niin virheitä tulee, minä käytän keskisormia kirjoittamiseen. Etusormet ovat heikompia.
        En ole koskaan kännykkää peukalolla käyttänyt ja peukalointi näyttää hassulta. Ja todella epätarkalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakoiva txt tuo aina sanoja joita ei ole itse koskaan käyttänyt. Niitä pääsee mukaan ja usein on ihan päinvastainen merkitys.
        Minullakin on tabletissa sanoja joiden sama virhe muoto toistuu vuosia vaikka poistaa niin se toistuu. Joskus huomaa miten laite yrittää ennakoida muutaman sanan joita tavallisesti käytetään.
        Jos on liian nopea kahdella sormella niin virheitä tulee, minä käytän keskisormia kirjoittamiseen. Etusormet ovat heikompia.
        En ole koskaan kännykkää peukalolla käyttänyt ja peukalointi näyttää hassulta. Ja todella epätarkalta.

        Itse ole poistanut tuon ennakoivan tekstin.


      • Anonyymi

        Niinhän se aina menee eräiden kanssa lapsellisuuksiin. Ne jutut, ja saivartelu kohdistetaan aina samaan ihmiseen. Vaikea ymmärtää kun palsta on 80 vuotiaiden keskustelupalsta .
        Näyttää siltä ettei voi puhua tällä palstalla mistään asiasta joka erottuu saivartelijoiden maailmankuvasta , sillä se merkitsee heille että joku haluaa olla ” hieno” tai ” parempi kun muut” jne, näinhän he ovat ehkä eläneet elämänsä kontrolloidaan ettei kukaan vaan ole erilainen kun mitä kuuluu heidän normeihin.
        Huumoria se ei myöskään ole, ainoastaan typerää jaarittelua ja pilkkaamista toisen ihmisen kustannuksella .


    • Anonyymi

      Kiva kun vanhatkin naiset vielä ajattelee ulkonäköään ja itsensä hoitamista, Satu Tiivola on melkein 100 ja niin nätti ja kauniisti kammattu ja pukeutunut aina.

      • Anonyymi

        Kin on nuorena nätti ja siro, on sitä vanhanakin, kun vaan hoitaa mitä on luonnonlahjaksi saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kin on nuorena nätti ja siro, on sitä vanhanakin, kun vaan hoitaa mitä on luonnonlahjaksi saanut.

        Monille nuorille hiustenhoitokin tuomittiin turhamaisuudeksi. "Rumat ne vaatteilla koreiloo". Oppi nuoresta asti hankkimaan halpaa ja kestävää. Ikäihmisenäkään ei pysty ostamaan vaatetta mieltymyksensä mukaan, vaan on hintalappu ensin katsottava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monille nuorille hiustenhoitokin tuomittiin turhamaisuudeksi. "Rumat ne vaatteilla koreiloo". Oppi nuoresta asti hankkimaan halpaa ja kestävää. Ikäihmisenäkään ei pysty ostamaan vaatetta mieltymyksensä mukaan, vaan on hintalappu ensin katsottava.

        kun ostaa laadukasta ja ajatonta vaatetta, se tulee ajann myötä halvemmaksi kuin halvat huonot muotirätit.


      • Anonyymi

        Osaahan ne kampaajat kammata kauniisti. Kaikilla ei vaan riitä rahat päivittäiseen kampauksiin eli rahalla saa ha hevosella pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaahan ne kampaajat kammata kauniisti. Kaikilla ei vaan riitä rahat päivittäiseen kampauksiin eli rahalla saa ha hevosella pääsee.

        Kun käy leikkuuttamassa hiukset hyvään malliin 4 kertaa vuodessa, niin se riittää. Mnulla on muotovaahtoa, jolla laitan tukkani pesun jälkeen malliinsa . Vain juhlia ennen käyn ottamassa kampauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun käy leikkuuttamassa hiukset hyvään malliin 4 kertaa vuodessa, niin se riittää. Mnulla on muotovaahtoa, jolla laitan tukkani pesun jälkeen malliinsa . Vain juhlia ennen käyn ottamassa kampauksen.

        Vastasinkin tuo ST:n hiuksia koskevaan kommenttiin mutta saattaahan hänellä olla peruukki.

        Mitä liet tarkoittavan "hyvään malliin" leikkauksella?

        Oma mallini ei kestä noin pitkää väliä.


      • Anonyymi

        Satu Tiivolalla on kaunis luusto. Linnunluinen on sanonta. Hänen hiuksistaan tuli mieleen, että käyttääkö hän Haikon kartanon kampaajaa? Käy kleopatrakylvyissä ja suola- ja kylmähuoneessa. En ole kyllä seurannut onko hän enää sidoksissa Haikkoon.
        Toisenlaisen ruumiinrakenteen omaavista tuli mieleen Eeva-Riitta Siitonen. Hiljattain näin hänestä artikkelin kuvineen. Hänelle sopi hyvin niin housuasu kuin hameet ja leningit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasinkin tuo ST:n hiuksia koskevaan kommenttiin mutta saattaahan hänellä olla peruukki.

        Mitä liet tarkoittavan "hyvään malliin" leikkauksella?

        Oma mallini ei kestä noin pitkää väliä.

        Uskon Tiivolalla olevan omat, tietysti värjätyt hiukset. Ona malli on kevennettu polkka, ei ihan lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun ostaa laadukasta ja ajatonta vaatetta, se tulee ajann myötä halvemmaksi kuin halvat huonot muotirätit.

        Niinhän nuorille pienipalkkaisille naisille aina korostettiin aikoinaan. Kun teki mieli seurata muotia, sai kuulla olevansa hienohelma, jolla ei ole käsitystä rahankäytöstä.
        Kun lapset olivat pieniä, ja miehen palkan piti riittää kaikkeen, oppiirouva pois meikeistä ja kampaajasta, usein hammaslääkäristäkin. Vaatteet kestivät vuosia, ne olivat crimpleeneä ja teryleeniä, eivät kuluneet eivätkä virttyneet. Värit olivat nenvihreitä ja muita kammottavuuksia.
        Nyt kun eläke on omassa käytössä, niin yhä ostetaan varovaisesti edullisia vaateparsia, ikään kuin joka roitin tulisi kestää vuosikausia. Miksi? Mitä hupia on kulkea vuosikausia samassa leningissä, jossa on olkatoppaukset ja pliseerattu helma, muotia 80-luvulta.
        Miksi aina pitää ajatella, että vuosien mittaan vaate tulee halvemmaksi kuin laadukas ja muodinmukainen vaate, eivät ne mitään rättejä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän nuorille pienipalkkaisille naisille aina korostettiin aikoinaan. Kun teki mieli seurata muotia, sai kuulla olevansa hienohelma, jolla ei ole käsitystä rahankäytöstä.
        Kun lapset olivat pieniä, ja miehen palkan piti riittää kaikkeen, oppiirouva pois meikeistä ja kampaajasta, usein hammaslääkäristäkin. Vaatteet kestivät vuosia, ne olivat crimpleeneä ja teryleeniä, eivät kuluneet eivätkä virttyneet. Värit olivat nenvihreitä ja muita kammottavuuksia.
        Nyt kun eläke on omassa käytössä, niin yhä ostetaan varovaisesti edullisia vaateparsia, ikään kuin joka roitin tulisi kestää vuosikausia. Miksi? Mitä hupia on kulkea vuosikausia samassa leningissä, jossa on olkatoppaukset ja pliseerattu helma, muotia 80-luvulta.
        Miksi aina pitää ajatella, että vuosien mittaan vaate tulee halvemmaksi kuin laadukas ja muodinmukainen vaate, eivät ne mitään rättejä ole.

        Ihan niin ei minustakaan vaatteet ole mitään rättejä , ja ostelen silloin sun tällöin siitä mistä tykkään enkä edes ajattele että vaatteen pitäisi olla klassillinen ajaton jotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun ostaa laadukasta ja ajatonta vaatetta, se tulee ajann myötä halvemmaksi kuin halvat huonot muotirätit.

        Aina ei haluta se ajaton vaan haluaa hieman vivahteita,


    • Anonyymi

      Ap on jäänyt kyllä jollekin asteelle. Bimbo.

      • Anonyymi

        Niinpä.Tv ja naistenlehdet ja julkkis seuranta. Sitten joillakin on jatkuva politiikka mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.Tv ja naistenlehdet ja julkkis seuranta. Sitten joillakin on jatkuva politiikka mielessä.

        Kuka on ap?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ap?

        Sitäpä kannattaakin miettiä. Tällä palstalla on paljon kysymyksiä herättäviä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ap?

        Se on Aili Pirkitta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Aili Pirkitta.

        Aila Paula?


    • Anonyymi

      Tvssä on nyt esillä usein rouvia, joilla on kesämekko. Kuinka haikein mielin muistelenkaan naisellisia 50-60-lukuja, jolloin naisten vaatteet olivat todella tyylikkäitä.
      Nykymekot ovat kuin lapsuuteni puuvillamekkoja, hameosa rypytetty vyötärönauhaan, puhvihihat, pieni kaulus ja napit. Tuollaisia käytin 8-vuotiaana.

      • Anonyymi

        Nythän naisilla ei ole vyötäröä, mekot sellaisia kaapuja. Naiset pilanneet vartalonsa legginsseillä ja farkuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän naisilla ei ole vyötäröä, mekot sellaisia kaapuja. Naiset pilanneet vartalonsa legginsseillä ja farkuilla.

        Mitä? Miten vartalon voi pilata legginsseillä ja farkuilla?

        Olen aina luullut, että syömisellä pilataan, mutta että jo vaatteillakin.

        Voi pyhä jysäys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Miten vartalon voi pilata legginsseillä ja farkuilla?

        Olen aina luullut, että syömisellä pilataan, mutta että jo vaatteillakin.

        Voi pyhä jysäys!

        Kyllähän se on liika syöminen joka lihottaa eikä farkkujen käyttö puhumattakaan leggingseistä


    • Minä pidän paljon mekkoja/leninkejä kesällä. Kevyet, lyhythihaiset puuvillamekot ovat helppoja ja kevyitä laittaa päälle kun aurinko paistaa ja lämpötila kipuaa 20 asteen yli. Sandaalit jalkaan tai tennarit, aurinkohattu päähän ja tervetuloa kesä!

      • Anonyymi

        Niinhän kaikki naiset on kautta aikain mekkoja pitäneetainakin kesällä ja kangas osataan valita. . Sinä kyllä kerroit uimapuvun päällekkin laittavadi sortsit ja mainostat usein niitä citysortsejasi. Kenkiä ja lakkeja löytyy joka lähtöön, mutta tennarit on rumst ja hiostavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kaikki naiset on kautta aikain mekkoja pitäneetainakin kesällä ja kangas osataan valita. . Sinä kyllä kerroit uimapuvun päällekkin laittavadi sortsit ja mainostat usein niitä citysortsejasi. Kenkiä ja lakkeja löytyy joka lähtöön, mutta tennarit on rumst ja hiostavat.

        Minusta Aino tossut on parhaat kesäjalkineet. Niin helppo sujauttaa jalkaan. Punaruudulliset ja vielä se ihana tupsu siinä keikkuu kesäisesti. Telkkarin leivontakilpailussa kaikilla on Ainot, se Miitta Sorvali tuomarina on minun ihanne muutonkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kaikki naiset on kautta aikain mekkoja pitäneetainakin kesällä ja kangas osataan valita. . Sinä kyllä kerroit uimapuvun päällekkin laittavadi sortsit ja mainostat usein niitä citysortsejasi. Kenkiä ja lakkeja löytyy joka lähtöön, mutta tennarit on rumst ja hiostavat.

        Aina Suomessa käydessäni ihmettelen, miksi naiset eivät pidä enemmän leninkejä kesällä. Legginsit ja pitkät tunikat, farkut ja urheiluvaatteet ja ne reisitaskuhousut, mutta kaikkein kaameimmat ovat caprihousut, elikkä vajaamittaiset housut jotka harvoin pukevat ketään. Niiden kanssa sitten laitetaan urheilusandaalit tai crocksit jalkaan.
        Uimapuvun päälle laitan joko shortsit tai kietaisuhameen.
        ***
        Jokainen tietenkin pukeutuu juuri niin kuin itse haluaa ja mikä omaa silmää miellyttää. Joskus kun katselee kuvia viisikymmentäluvun tyylikkäistä naisista niin ensimmäisenä tulee mieleen että mahtaa olla epämukavaa kun vyötärön on oltava noin kapea ja korot noin korkeat. Onko kaunis hymy mallinkasvoilla pelkkää teeskentelyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta Aino tossut on parhaat kesäjalkineet. Niin helppo sujauttaa jalkaan. Punaruudulliset ja vielä se ihana tupsu siinä keikkuu kesäisesti. Telkkarin leivontakilpailussa kaikilla on Ainot, se Miitta Sorvali tuomarina on minun ihanne muutonkin.

        Minä pidän kesällä ulkona pihalla mielelläni sellaisia kenkiä mihin vain sujauttaa jalan sisään. Tohveleita en pidä kesällä edes sisällä vaan kuljen sisätiloissa paljain jaloin. (laadadadadii-laadadadadaa). Kaupoille tai kylille kultasandaalit tai valkoiset nahkakengät, jossa on nauhat.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä pidän kesällä ulkona pihalla mielelläni sellaisia kenkiä mihin vain sujauttaa jalan sisään. Tohveleita en pidä kesällä edes sisällä vaan kuljen sisätiloissa paljain jaloin. (laadadadadii-laadadadadaa). Kaupoille tai kylille kultasandaalit tai valkoiset nahkakengät, jossa on nauhat.

        Kultasandaalit, hahhahhaaa!!!! Varmaan muoviset halvat ja huonot jostain torikojusta. Taitaa olla harvinainen juhlahetki kun joenmutkasta pääsee kylille ja ihan kauppaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Aina Suomessa käydessäni ihmettelen, miksi naiset eivät pidä enemmän leninkejä kesällä. Legginsit ja pitkät tunikat, farkut ja urheiluvaatteet ja ne reisitaskuhousut, mutta kaikkein kaameimmat ovat caprihousut, elikkä vajaamittaiset housut jotka harvoin pukevat ketään. Niiden kanssa sitten laitetaan urheilusandaalit tai crocksit jalkaan.
        Uimapuvun päälle laitan joko shortsit tai kietaisuhameen.
        ***
        Jokainen tietenkin pukeutuu juuri niin kuin itse haluaa ja mikä omaa silmää miellyttää. Joskus kun katselee kuvia viisikymmentäluvun tyylikkäistä naisista niin ensimmäisenä tulee mieleen että mahtaa olla epämukavaa kun vyötärön on oltava noin kapea ja korot noin korkeat. Onko kaunis hymy mallinkasvoilla pelkkää teeskentelyä?

        Siis noinko tarkkaan katselet mitä muilla on päällä?

        Miten kommentoisit omaa pukeutumistasi.


      • Anonyymi

        Puuvillan kasvatus kuormittaa jumalattomasti luonto. Vettä kuluu ja kemikaaleja eli en suosi puuvillaa tuosta syystä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Aina Suomessa käydessäni ihmettelen, miksi naiset eivät pidä enemmän leninkejä kesällä. Legginsit ja pitkät tunikat, farkut ja urheiluvaatteet ja ne reisitaskuhousut, mutta kaikkein kaameimmat ovat caprihousut, elikkä vajaamittaiset housut jotka harvoin pukevat ketään. Niiden kanssa sitten laitetaan urheilusandaalit tai crocksit jalkaan.
        Uimapuvun päälle laitan joko shortsit tai kietaisuhameen.
        ***
        Jokainen tietenkin pukeutuu juuri niin kuin itse haluaa ja mikä omaa silmää miellyttää. Joskus kun katselee kuvia viisikymmentäluvun tyylikkäistä naisista niin ensimmäisenä tulee mieleen että mahtaa olla epämukavaa kun vyötärön on oltava noin kapea ja korot noin korkeat. Onko kaunis hymy mallinkasvoilla pelkkää teeskentelyä?

        Olet käynyt varmaan vain Kainuun korvessa, jossa ei leninkejä tunneta, vaan on verkkarit ja legginssit aina. Kyllä muualla mekkoja ja hameita pidetään. Kyllä sinä sanoit laittavasi sortsit uikkarin päälle, lue itse tästä ketjusta , et hameesta mitään puhunut. . Caprit on ihan ok, jos on normaalipituiset tai pitkät jalat. Persjalkasella lyhyellä muorillahan ne ulottuu nilkkoihin. Nyt sitä ollaan niin mekkoihmistä että, kyllä ne sinun citysortsi elvistelyt muistetaan. Reisitaskuhousujen taskutkin persjalkasella ulottuu polviin, siksikö niitä vihaat? Ne on hyvät retkillä ja töissä, voi säilyttää tavaroita, ei tarvitse laukkuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis noinko tarkkaan katselet mitä muilla on päällä?

        Miten kommentoisit omaa pukeutumistasi.

        En minä tarkkaan katsele, kiinnitän vainhuomioini helposti vaatteisiin ja asusteisiin.
        Tilanteen mukaan, lämpötilan mukaan, miten milloinkin, mikä tunttu hyvältä. Kierrätän, haen ullakolta, vaihdan siskon kanssa, tyttären kanssa.
        "Tilaisuuksiin" joita minulla on harvoin tykkään laittaa jotain parempaa tai uudempaa rättiä päälle. Viimeisin hankintani kesämekoksi oli Nanson Helmi-mekko, jossa on epäsymmetrinen helma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt varmaan vain Kainuun korvessa, jossa ei leninkejä tunneta, vaan on verkkarit ja legginssit aina. Kyllä muualla mekkoja ja hameita pidetään. Kyllä sinä sanoit laittavasi sortsit uikkarin päälle, lue itse tästä ketjusta , et hameesta mitään puhunut. . Caprit on ihan ok, jos on normaalipituiset tai pitkät jalat. Persjalkasella lyhyellä muorillahan ne ulottuu nilkkoihin. Nyt sitä ollaan niin mekkoihmistä että, kyllä ne sinun citysortsi elvistelyt muistetaan. Reisitaskuhousujen taskutkin persjalkasella ulottuu polviin, siksikö niitä vihaat? Ne on hyvät retkillä ja töissä, voi säilyttää tavaroita, ei tarvitse laukkuja.

        Voi hyvinkään hyttyshyrrät, minä laitan päälleni milloin mitäkin ja vaihdan ja muutan mieltäni vaatteiden suhteen sesongin ja vuosikerran mukaan. Seuraan trendejä, kevyesti.
        Caprit ovat harvoin pukevat, edes nuorten pitkäjalakaisten päällä, saati sitten vanhojen mummojen tai keski-ikäisien suurikokoisten matamien päällä.
        Cityshortseja en ole vielä ottanut esille, mutta niitäkin pidän kunhan ilmat lämpenevät. Laivalla, kaupungissa, kylillä.
        Käyn monessa eri paikassa kun olen Suomessa, Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja.
        ***
        Nyt kun olemme saaneet uteliaisuutesi tyydytetyksi mitä tulee minun pukeutumiseeni voisimmeko siirtyä yleiseen keskusteluun? Kesällä keveästi, vaatteista ja ruokavaliosta? Painonhallinnasta? Kevytmielisesti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultasandaalit, hahhahhaaa!!!! Varmaan muoviset halvat ja huonot jostain torikojusta. Taitaa olla harvinainen juhlahetki kun joenmutkasta pääsee kylille ja ihan kauppaan.

        Viime viikolla taidettiin kulkea ainakin kolmesataa kilsaa autolla. Tarviikin viedä auto taas huoltoon, ennen kuin ajamme Lappiin ja sieltä Suomeen. Syksyllä tulen Turkuun messuille laivalla. Jossain välissä voisi käväistä ulkomaillakin :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puuvillan kasvatus kuormittaa jumalattomasti luonto. Vettä kuluu ja kemikaaleja eli en suosi puuvillaa tuosta syystä.

        Mitä materiaali vaatteiden sitten pitäisi olla ettei kuormittaisi luontoa? Kysyn ihan oikeasti, kun ei tule muuta mieleenkuin viikunanlehti tai lampaantalja.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Mitä materiaali vaatteiden sitten pitäisi olla ettei kuormittaisi luontoa? Kysyn ihan oikeasti, kun ei tule muuta mieleenkuin viikunanlehti tai lampaantalja.

        Juuttisäkkiä suosittelen, kun on ensin perunat siitä syönyt. Pienelle ihmislle sopii ihan maxi mekoksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Voi hyvinkään hyttyshyrrät, minä laitan päälleni milloin mitäkin ja vaihdan ja muutan mieltäni vaatteiden suhteen sesongin ja vuosikerran mukaan. Seuraan trendejä, kevyesti.
        Caprit ovat harvoin pukevat, edes nuorten pitkäjalakaisten päällä, saati sitten vanhojen mummojen tai keski-ikäisien suurikokoisten matamien päällä.
        Cityshortseja en ole vielä ottanut esille, mutta niitäkin pidän kunhan ilmat lämpenevät. Laivalla, kaupungissa, kylillä.
        Käyn monessa eri paikassa kun olen Suomessa, Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja.
        ***
        Nyt kun olemme saaneet uteliaisuutesi tyydytetyksi mitä tulee minun pukeutumiseeni voisimmeko siirtyä yleiseen keskusteluun? Kesällä keveästi, vaatteista ja ruokavaliosta? Painonhallinnasta? Kevytmielisesti!

        Taitta sun suurikokosella matamiystävällä olla usein caprit jalassa. Tai legginssit capripituisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitta sun suurikokosella matamiystävällä olla usein caprit jalassa. Tai legginssit capripituisena.

        Minun sekä suuri-että pienikokoiset ystävät ja kaikki muutkin saavat pitää ihan mikä heitä itseään miellyttää.
        Jos tarkoitat jotain tiettyä ystävääni, niin häntä pukee mikä tahansa vaatekappale.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuttisäkkiä suosittelen, kun on ensin perunat siitä syönyt. Pienelle ihmislle sopii ihan maxi mekoksi.

        Saako sen pestä ennen käyttöä?


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Voi hyvinkään hyttyshyrrät, minä laitan päälleni milloin mitäkin ja vaihdan ja muutan mieltäni vaatteiden suhteen sesongin ja vuosikerran mukaan. Seuraan trendejä, kevyesti.
        Caprit ovat harvoin pukevat, edes nuorten pitkäjalakaisten päällä, saati sitten vanhojen mummojen tai keski-ikäisien suurikokoisten matamien päällä.
        Cityshortseja en ole vielä ottanut esille, mutta niitäkin pidän kunhan ilmat lämpenevät. Laivalla, kaupungissa, kylillä.
        Käyn monessa eri paikassa kun olen Suomessa, Mansessa, Lappeenrannassa, Jyväkylässä jne. keskikokoisissa kaupungeissa, kirkonkylillä, pikkukaupungeissa ja kesämökeillä maalla. Otanta on laaja.
        ***
        Nyt kun olemme saaneet uteliaisuutesi tyydytetyksi mitä tulee minun pukeutumiseeni voisimmeko siirtyä yleiseen keskusteluun? Kesällä keveästi, vaatteista ja ruokavaliosta? Painonhallinnasta? Kevytmielisesti!

        Caprit ovat tosi kauniit, jos myötäilevät vartalon linjoja. Mieleen tulee Audrey H:n pepitaruudulliset caprit. Ballerinat oli niiden kanssa ja hihaton tyköistuva pusero.
        Capreissa se hyvä puoli, että peittävät polvet. Pyöräillessä hyvät, helmat jäisi pinnojen väliin. Harvoille yli 70 v. sopii ns. pyöräilyshortsit. Ne mitä kilpapyöräilijät käyttää.
        Ei kyllä vesirajashortsit katukäyttöön väjemmälläkään mallilla. Ei miehille eikä naisille.

        Kestävän kehityksen puuvillatuotteita on. Pellavaa myös. Nykyisin bambu on suosittua ekologisuutensa vuoksi.
        Suomessa on kehitteillä useampiakin uusiokäytetyistä materiaaleissta valmistettuja kankaita. Jotkut tiettävästi jo markkinoilla.
        Reisitaskuhousuja en ole vuosiin nähnyt. Reisitaskullisia bermudashortseja miehillä kyllä. Kännykkä, röökit, silmälasit kulkevat niissä?
        Olisiko ne reisitaskulliset sitten maalaisoloissa kätevät. Puutarha/peltotöissä kännykkä, avaimet ym. kulkevat mukana.

        Naisten vaatetus ja hiukset saavat aina aikaan keskustelua. Eipä siinä mitään, makuja on moneksi.
        Jokainen voisi luottaa omaan makuunsa.
        Tyyligurutkin erehtyvät.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En minä tarkkaan katsele, kiinnitän vainhuomioini helposti vaatteisiin ja asusteisiin.
        Tilanteen mukaan, lämpötilan mukaan, miten milloinkin, mikä tunttu hyvältä. Kierrätän, haen ullakolta, vaihdan siskon kanssa, tyttären kanssa.
        "Tilaisuuksiin" joita minulla on harvoin tykkään laittaa jotain parempaa tai uudempaa rättiä päälle. Viimeisin hankintani kesämekoksi oli Nanson Helmi-mekko, jossa on epäsymmetrinen helma.

        Kesämekoksi pitkähihainen?

        Epäsymmetrinen helma sopii kookkaille naisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Caprit ovat tosi kauniit, jos myötäilevät vartalon linjoja. Mieleen tulee Audrey H:n pepitaruudulliset caprit. Ballerinat oli niiden kanssa ja hihaton tyköistuva pusero.
        Capreissa se hyvä puoli, että peittävät polvet. Pyöräillessä hyvät, helmat jäisi pinnojen väliin. Harvoille yli 70 v. sopii ns. pyöräilyshortsit. Ne mitä kilpapyöräilijät käyttää.
        Ei kyllä vesirajashortsit katukäyttöön väjemmälläkään mallilla. Ei miehille eikä naisille.

        Kestävän kehityksen puuvillatuotteita on. Pellavaa myös. Nykyisin bambu on suosittua ekologisuutensa vuoksi.
        Suomessa on kehitteillä useampiakin uusiokäytetyistä materiaaleissta valmistettuja kankaita. Jotkut tiettävästi jo markkinoilla.
        Reisitaskuhousuja en ole vuosiin nähnyt. Reisitaskullisia bermudashortseja miehillä kyllä. Kännykkä, röökit, silmälasit kulkevat niissä?
        Olisiko ne reisitaskulliset sitten maalaisoloissa kätevät. Puutarha/peltotöissä kännykkä, avaimet ym. kulkevat mukana.

        Naisten vaatetus ja hiukset saavat aina aikaan keskustelua. Eipä siinä mitään, makuja on moneksi.
        Jokainen voisi luottaa omaan makuunsa.
        Tyyligurutkin erehtyvät.

        Samaa mieltä, 3/4 lahkeet ja hihat ovat tyylikkäät kapeina, tekevät siron vaikutelman.Ne ovat ilman muuta paremmannäkäiset kuin polvet ja osan reittä paljaiksi jättävät shortsit. Kotosalla ne menettelee, mutta kaupunki tai työasuna epäsdialliset ja rumat, Mutta kyllä hame on vilposampi kuin lyhkäsetkään housut ja ennen muuta nätimpi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minun sekä suuri-että pienikokoiset ystävät ja kaikki muutkin saavat pitää ihan mikä heitä itseään miellyttää.
        Jos tarkoitat jotain tiettyä ystävääni, niin häntä pukee mikä tahansa vaatekappale.

        Sanot ensin yhtä ja sitten kun saat kritiikkiä, niin levy vaihtuu. Miksi isolla romuluiselle iitalle rumat vastteet muka sopivat, mutta ei tavallisen kokoisille? Osaat olla todella kaksinaamainen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, 3/4 lahkeet ja hihat ovat tyylikkäät kapeina, tekevät siron vaikutelman.Ne ovat ilman muuta paremmannäkäiset kuin polvet ja osan reittä paljaiksi jättävät shortsit. Kotosalla ne menettelee, mutta kaupunki tai työasuna epäsdialliset ja rumat, Mutta kyllä hame on vilposampi kuin lyhkäsetkään housut ja ennen muuta nätimpi.

        Samaa mieltä, että hameet ja mekot ovat vilpoisempia ja nätimpiä.
        Käyttötilanteen mukaan.
        (Taisi olla taskukokoinen S. Sykkö, joka hiljattain arvosteli noita capreja. Ei se ole mikään totuus.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesämekoksi pitkähihainen?

        Epäsymmetrinen helma sopii kookkaille naisille.

        Minäkin katsoin netistä sitä Nanson Helmi mekkoa. Pitkähihaista yöpaitaa muistutti, se helma roikkui rumasti kuin olisi yhdestä paikasta venynyt. En ottaisi ilmaiseksikaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin katsoin netistä sitä Nanson Helmi mekkoa. Pitkähihaista yöpaitaa muistutti, se helma roikkui rumasti kuin olisi yhdestä paikasta venynyt. En ottaisi ilmaiseksikaan,

        Sanoppa muuta. Nuo epäsymmetriset helmat varsinkin trikookankaissa näyttävät viruneilta.
        Makunsa kullakin. Ehkä se sopii alamittaiselle alle 160 cm, epäilen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa muuta. Nuo epäsymmetriset helmat varsinkin trikookankaissa näyttävät viruneilta.
        Makunsa kullakin. Ehkä se sopii alamittaiselle alle 160 cm, epäilen.

        :)
        Mekon helma avutuu viuhkamaisesti epäsymmetrisessä kohtaa ja luo liikettä ja tilaa mekon alaosaan, joka suosii erinomaisesti siroa ja hoikkaa kropanmallia ja antaa prinsessamaisen vaikutelman.
        Pitkät hihat ovat kesällä hyvät ilmastoiduissa tiloissa ja viileinä iltoina. Ei se ole mikään hellemekko.
        Kokeilin jo päälle. Olen erittäinen tyytyväinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanot ensin yhtä ja sitten kun saat kritiikkiä, niin levy vaihtuu. Miksi isolla romuluiselle iitalle rumat vastteet muka sopivat, mutta ei tavallisen kokoisille? Osaat olla todella kaksinaamainen!!

        Et sinä ole antanut minulle kritiikkiä ano16:20. Ei tylyttäminen ole kritiikkiä, koska mitään minkä olen sanonut en ole kohdistanut juuri sinulle, enkä ole ketään sanonut romuluiseksi tai rumasti pukeutuvaksi.
        Levy cvaihtuu koska kukaan ihminen ei ikuisesti jankuta samaa mantraa eikä pidä samaa halaattia ja caprihousuja päällään. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt varmaan vain Kainuun korvessa, jossa ei leninkejä tunneta, vaan on verkkarit ja legginssit aina. Kyllä muualla mekkoja ja hameita pidetään. Kyllä sinä sanoit laittavasi sortsit uikkarin päälle, lue itse tästä ketjusta , et hameesta mitään puhunut. . Caprit on ihan ok, jos on normaalipituiset tai pitkät jalat. Persjalkasella lyhyellä muorillahan ne ulottuu nilkkoihin. Nyt sitä ollaan niin mekkoihmistä että, kyllä ne sinun citysortsi elvistelyt muistetaan. Reisitaskuhousujen taskutkin persjalkasella ulottuu polviin, siksikö niitä vihaat? Ne on hyvät retkillä ja töissä, voi säilyttää tavaroita, ei tarvitse laukkuja.

        Ei Caprit voi lyhytjalkaisella ulottua nilkkoihin.

        Sillä Caprit ovat aika lyhyet,peittää ainoastaan polvet , joten kyllä ne monelle ihmiselle sopii minun mielestäni . Ja oikeastaan hällä väliä mitä muut tykkää , pääasia että itse viihtyy vaatteissaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Caprit voi lyhytjalkaisella ulottua nilkkoihin.

        Sillä Caprit ovat aika lyhyet,peittää ainoastaan polvet , joten kyllä ne monelle ihmiselle sopii minun mielestäni . Ja oikeastaan hällä väliä mitä muut tykkää , pääasia että itse viihtyy vaatteissaan

        Millaiset on sitten nämä city-shortsit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultasandaalit, hahhahhaaa!!!! Varmaan muoviset halvat ja huonot jostain torikojusta. Taitaa olla harvinainen juhlahetki kun joenmutkasta pääsee kylille ja ihan kauppaan.

        Miten niin halvat ja muoviset?Ihan ulkopuolisena ja mielenkiinnosta kysyn.
        Tällä tietäjien palstalla on mielenkiintoista lisätä omaa tietämystään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaiset on sitten nämä city-shortsit?

        Cityshortseiksi sanotaan tyyppi mieluimmin yksivärisiä bermudashortsien mittaisia shortseja jotka ylettyvät polvien yläpuolelle. Usein jotain laskeutuvaa kangasta. Tilavat, nappi tai resori vyötäröllä. Kesäiset ja siistit myös kaupungilla asiointiin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Cityshortseiksi sanotaan tyyppi mieluimmin yksivärisiä bermudashortsien mittaisia shortseja jotka ylettyvät polvien yläpuolelle. Usein jotain laskeutuvaa kangasta. Tilavat, nappi tai resori vyötäröllä. Kesäiset ja siistit myös kaupungilla asiointiin.

        Omat vaatteeni ovat sellaisia, että kaikki sopivat niin maalle, kuin kaupunkiin.

        Minua suorastaan oksettaa tämä ajatusmalli, että kaupungissa pitäisi olla jotakin hienompaa, kuin lähikauppaan mennessä.
        Usein kuulee esim. mökkiläisten sanovat, että maalla voi mennä missä rutkuissa vaan kauppaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt varmaan vain Kainuun korvessa, jossa ei leninkejä tunneta, vaan on verkkarit ja legginssit aina. Kyllä muualla mekkoja ja hameita pidetään. Kyllä sinä sanoit laittavasi sortsit uikkarin päälle, lue itse tästä ketjusta , et hameesta mitään puhunut. . Caprit on ihan ok, jos on normaalipituiset tai pitkät jalat. Persjalkasella lyhyellä muorillahan ne ulottuu nilkkoihin. Nyt sitä ollaan niin mekkoihmistä että, kyllä ne sinun citysortsi elvistelyt muistetaan. Reisitaskuhousujen taskutkin persjalkasella ulottuu polviin, siksikö niitä vihaat? Ne on hyvät retkillä ja töissä, voi säilyttää tavaroita, ei tarvitse laukkuja.

        Mitä vikaa on verkkareissa tai legginsissä, no ei mitään. Capreja en käytä enkä shortseja, en vaan tykkää niistä.

        Kesällä kun myllerrän puutarha- tai timpurihommissa housut ovat käytännöllisimmät. Minulla on muutama musta hame niitä käytän hautajaisissa.

        Kyliä en enää kierteile, ei kiinnosta ja ruokaostoksille markettiin en pruukaa pukea parhaimpiani 😊Liekö minulla edes niin kutsuttuja parhaimpia.

        Joten jos kiinnostaa Korven asukkaan pukeutuminen se on maanläheinen, koreilematon ja vaatimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vaatteeni ovat sellaisia, että kaikki sopivat niin maalle, kuin kaupunkiin.

        Minua suorastaan oksettaa tämä ajatusmalli, että kaupungissa pitäisi olla jotakin hienompaa, kuin lähikauppaan mennessä.
        Usein kuulee esim. mökkiläisten sanovat, että maalla voi mennä missä rutkuissa vaan kauppaan.

        Lähikauppaan täytyy kaittaa kultasandaalit!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        Mekon helma avutuu viuhkamaisesti epäsymmetrisessä kohtaa ja luo liikettä ja tilaa mekon alaosaan, joka suosii erinomaisesti siroa ja hoikkaa kropanmallia ja antaa prinsessamaisen vaikutelman.
        Pitkät hihat ovat kesällä hyvät ilmastoiduissa tiloissa ja viileinä iltoina. Ei se ole mikään hellemekko.
        Kokeilin jo päälle. Olen erittäinen tyytyväinen.

        Onhan niitä prinsessojakin joka lähtöön, eikä kaikista niin ihanaa mielikuvaa tule. Onko ihanteesi Ruotsin prinsessa Birgitta? Minä otan villatakin mekon päälle kun menen ilmastoituun kauppaan, ei tarvitse vaihtaa eri mekkoa siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vaatteeni ovat sellaisia, että kaikki sopivat niin maalle, kuin kaupunkiin.

        Minua suorastaan oksettaa tämä ajatusmalli, että kaupungissa pitäisi olla jotakin hienompaa, kuin lähikauppaan mennessä.
        Usein kuulee esim. mökkiläisten sanovat, että maalla voi mennä missä rutkuissa vaan kauppaan.

        Pysy siis maalla Ei ole mieltä ylentävää liikkua kaupungissa oksentamassa.
        Kaupunkilaiset eivät ole tottuneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysy siis maalla Ei ole mieltä ylentävää liikkua kaupungissa oksentamassa.
        Kaupunkilaiset eivät ole tottuneet

        Typerä kommentti, mutta vastaan kuitenkin, että en enää tässä iässä ala muuttamaan maalle, joten pysyn stadissa.

        Mukavaa päivänjatkoa sinulle. Minä lähden eläkeläismummujen kanssa Suomenlinnaan.


      • korppis kirjoitti:

        Mitä vikaa on verkkareissa tai legginsissä, no ei mitään. Capreja en käytä enkä shortseja, en vaan tykkää niistä.

        Kesällä kun myllerrän puutarha- tai timpurihommissa housut ovat käytännöllisimmät. Minulla on muutama musta hame niitä käytän hautajaisissa.

        Kyliä en enää kierteile, ei kiinnosta ja ruokaostoksille markettiin en pruukaa pukea parhaimpiani 😊Liekö minulla edes niin kutsuttuja parhaimpia.

        Joten jos kiinnostaa Korven asukkaan pukeutuminen se on maanläheinen, koreilematon ja vaatimaton.

        Verkkareita en edes omista, mutta pitäisi oikeestaan hommata, ne on käytännölliset täällä landella kun on ulkona pihatöissä ja kasvimaalla, etenkin kesällä ja syksyllä. Kaupoille, kirjastoon, apteekkiin, yleensäkin asioille vaihdan kyllä puhtaat farkut tai jos on lämmintä shortsit tai mekon. Mekon kanssa voi kyllä laittaa leggingsit tai taitsit, sävy sävyyn tai sitten paljain säärin, jos tarkenee.
        Maanläheisesti pukeudun minäkin täällä maalla. Kaupungissa pukeudun taas mieluiten "kaupunginläheisesti". Kesän pikku tapahtumiin onkin sitten tarkoituksenmukaiset leningit, joita en pidä arkikäytössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähikauppaan täytyy kaittaa kultasandaalit!

        Minulla on kauniit, hoidetut, sirorakenteiset jalat, kelpaa niitä esitellä kultasandaaleissa lähikaupassa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä prinsessojakin joka lähtöön, eikä kaikista niin ihanaa mielikuvaa tule. Onko ihanteesi Ruotsin prinsessa Birgitta? Minä otan villatakin mekon päälle kun menen ilmastoituun kauppaan, ei tarvitse vaihtaa eri mekkoa siihen.

        En seuraa kuninkaalisia en edes tiedä miltä Birgitta näyttää.
        Juu, kyllä kaupoille saa ottaa villatakin tai hupparin kesälläkin, niissä on ilmastointi niin suurella.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Verkkareita en edes omista, mutta pitäisi oikeestaan hommata, ne on käytännölliset täällä landella kun on ulkona pihatöissä ja kasvimaalla, etenkin kesällä ja syksyllä. Kaupoille, kirjastoon, apteekkiin, yleensäkin asioille vaihdan kyllä puhtaat farkut tai jos on lämmintä shortsit tai mekon. Mekon kanssa voi kyllä laittaa leggingsit tai taitsit, sävy sävyyn tai sitten paljain säärin, jos tarkenee.
        Maanläheisesti pukeudun minäkin täällä maalla. Kaupungissa pukeudun taas mieluiten "kaupunginläheisesti". Kesän pikku tapahtumiin onkin sitten tarkoituksenmukaiset leningit, joita en pidä arkikäytössä.

        Ei pihatyöt verkkareita vaadi. Sinne käy vanhat joustofarkutkin ja mekkokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä kommentti, mutta vastaan kuitenkin, että en enää tässä iässä ala muuttamaan maalle, joten pysyn stadissa.

        Mukavaa päivänjatkoa sinulle. Minä lähden eläkeläismummujen kanssa Suomenlinnaan.

        Vastasin henkilölle, jota "oksettaa" ajatus erilaisesta pukeutumisesta kaupungissa kuin maalla.
        Aikuisten yli 80-vuotiaiden ihmisten olisi kyllä syytä olla ja pukeutua oman näkemyksensä mukaisesti ja sallia se muillekin.
        Ala-arvoista on avata kokonainen ketju erilaisille pukeutumisohjeille ja samalla tuomita muiden mielipiteet.
        Teini-ikäisten puuhaa.
        Vanhat lapsettuvat ja rupeavat kerskailemaan vaateparsillaan.
        Typerää, kuten sanot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin henkilölle, jota "oksettaa" ajatus erilaisesta pukeutumisesta kaupungissa kuin maalla.
        Aikuisten yli 80-vuotiaiden ihmisten olisi kyllä syytä olla ja pukeutua oman näkemyksensä mukaisesti ja sallia se muillekin.
        Ala-arvoista on avata kokonainen ketju erilaisille pukeutumisohjeille ja samalla tuomita muiden mielipiteet.
        Teini-ikäisten puuhaa.
        Vanhat lapsettuvat ja rupeavat kerskailemaan vaateparsillaan.
        Typerää, kuten sanot.

        Vastasit minulle ja kyllä minua edelleen "oksettaa" tämä ajatus, että maalaisia pidetään huonompana eli heidän eteensä voi mennä missä ryysyissä vaan, mutta kaupunkiin pitää pukeutua hienosti. Minä arvostan yhtä paljon maalaisia, kuin kaupunkilaisia, vaikka Stadissa asunkin.

        mutta nyt kohti sitä Suomenlinnan lauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän kaikki naiset on kautta aikain mekkoja pitäneetainakin kesällä ja kangas osataan valita. . Sinä kyllä kerroit uimapuvun päällekkin laittavadi sortsit ja mainostat usein niitä citysortsejasi. Kenkiä ja lakkeja löytyy joka lähtöön, mutta tennarit on rumst ja hiostavat.

        Mainostat???????
        En näe mitään mainostamista tässä uimapuku jutussa. Sadat naiset käyttävät shortseja kesäisin , joten ei siinä mitään erikoista ole että pitäisi huomautella .
        Teet asiasta ihan toisen miten hän oli sen tarkoittanut.
        Olisi mielenkiintoista tietää mistä johtuu että takerrutaan yhden ihmisen ajatuksiin asioista aina negatiivisesti , siis ei tartte kun ihan normaali kommentti niin heti se väännellään joksikin muuksi.
        Ei anna hyvää kuvaa ikäihmisiltä mitenkään.
        Joten alanpas taas vääntelemään, sehän on olennaista sinun luonteellesi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulla on kauniit, hoidetut, sirorakenteiset jalat, kelpaa niitä esitellä kultasandaaleissa lähikaupassa :)

        Miten voi joku olla noin vedätettävä, vanhus kehua retostaa vanhuskoipiaan ja esittelee innoissaan koko kämäsen rättivarastonsa, kun muut yllyttää. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi joku olla noin vedätettävä, vanhus kehua retostaa vanhuskoipiaan ja esittelee innoissaan koko kämäsen rättivarastonsa, kun muut yllyttää. 🤣🤣🤣

        No, mistä puhuttais jos ei pukeutumisesta. Minä en itseasiassa voi käyttää polvipituisia hameita. Oikea kaunis sääreni on muuttunut vanhuskoiveksi pullottavine suonikohjuineen.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, mistä puhuttais jos ei pukeutumisesta. Minä en itseasiassa voi käyttää polvipituisia hameita. Oikea kaunis sääreni on muuttunut vanhuskoiveksi pullottavine suonikohjuineen.

        Se taitaa olla niin, että ne sääret muuttuvat jokaisella iän myötä. Jos ei suonet näy, niin iho on menettänyt kimmoisuutensa. Toisilla lie suonut silmiensä päällä eivätkä halua nähdä iän tuomia muutoksia itsessään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, mistä puhuttais jos ei pukeutumisesta. Minä en itseasiassa voi käyttää polvipituisia hameita. Oikea kaunis sääreni on muuttunut vanhuskoiveksi pullottavine suonikohjuineen.

        Se on kuitenkin SINUN sääresi ja se ei mielestäni estä sinua käyttämästä vaatetta, kuin vaatetta. Pistä vain polvipituinen mikäli se sinua miellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainostat???????
        En näe mitään mainostamista tässä uimapuku jutussa. Sadat naiset käyttävät shortseja kesäisin , joten ei siinä mitään erikoista ole että pitäisi huomautella .
        Teet asiasta ihan toisen miten hän oli sen tarkoittanut.
        Olisi mielenkiintoista tietää mistä johtuu että takerrutaan yhden ihmisen ajatuksiin asioista aina negatiivisesti , siis ei tartte kun ihan normaali kommentti niin heti se väännellään joksikin muuksi.
        Ei anna hyvää kuvaa ikäihmisiltä mitenkään.
        Joten alanpas taas vääntelemään, sehän on olennaista sinun luonteellesi.

        Onko sinusta siis oikeutetumpi, että tuo yksi haukkuu koko kansakunnan naiset?
        Ei edes itse asu Suomessa, mutta tietää miten huonoja suomalaisnaiset ovat, ainakin pukeutumaan. Jestas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin henkilölle, jota "oksettaa" ajatus erilaisesta pukeutumisesta kaupungissa kuin maalla.
        Aikuisten yli 80-vuotiaiden ihmisten olisi kyllä syytä olla ja pukeutua oman näkemyksensä mukaisesti ja sallia se muillekin.
        Ala-arvoista on avata kokonainen ketju erilaisille pukeutumisohjeille ja samalla tuomita muiden mielipiteet.
        Teini-ikäisten puuhaa.
        Vanhat lapsettuvat ja rupeavat kerskailemaan vaateparsillaan.
        Typerää, kuten sanot.

        Avaustanko oli miten kesällä pukeudutaan , ihan normi juttu joka alkaa olla ajnkohtainen jokaisella kun ilmat lämpenee.
        Sitten että jokaisella on oma makunsa tekee sen eräille vaikeaksi jolloin ketjusta tulee koulukiusaajiin verrattu juttu. Siis lapsellista . Jos minä pidän jostakin vaatekappaleestani ja sanon sen , samoin jos en pidä jostain, saan sanoa sen , mutta tällä,palstalla ” ei pitäminen” tulkitaan haukkumiseksi jotain kohtaan vaikka vaan ilmaisee noin yleisesti kuten kaikki muutkin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasit minulle ja kyllä minua edelleen "oksettaa" tämä ajatus, että maalaisia pidetään huonompana eli heidän eteensä voi mennä missä ryysyissä vaan, mutta kaupunkiin pitää pukeutua hienosti. Minä arvostan yhtä paljon maalaisia, kuin kaupunkilaisia, vaikka Stadissa asunkin.

        mutta nyt kohti sitä Suomenlinnan lauttaa.

        Itse asun kaupungissa ja ihan tavallisissa vaatteissa ihmiset täälläkin kulkee, jos olis jotain epätavallista niin sen olis huomannut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi joku olla noin vedätettävä, vanhus kehua retostaa vanhuskoipiaan ja esittelee innoissaan koko kämäsen rättivarastonsa, kun muut yllyttää. 🤣🤣🤣

        Minun tädilläni oli kauniit jalat vielä 99 vuotiaanakin vaikka oli synnyttänyt eläessään kuusi lasta , ei ollut suonikohjuja silti, kuten itselläni oli jo 40 ikäisenä .niin että on olemassa ihmisiä joilla on sirot jalat, eikö sitä saa sanoa , se ei ole myöskään keltään pois jos sanoo .
        Itse olisin ikionnellinen jos ei olis suonikohjuja .


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, mistä puhuttais jos ei pukeutumisesta. Minä en itseasiassa voi käyttää polvipituisia hameita. Oikea kaunis sääreni on muuttunut vanhuskoiveksi pullottavine suonikohjuineen.

        Duonikohjuja ei tarvitse häpeillä ja peitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tädilläni oli kauniit jalat vielä 99 vuotiaanakin vaikka oli synnyttänyt eläessään kuusi lasta , ei ollut suonikohjuja silti, kuten itselläni oli jo 40 ikäisenä .niin että on olemassa ihmisiä joilla on sirot jalat, eikö sitä saa sanoa , se ei ole myöskään keltään pois jos sanoo .
        Itse olisin ikionnellinen jos ei olis suonikohjuja .

        Minulla on vielä 80- kymppisenä omat tuuheat pitkät hiukset, jotkut voi joutua turvautumaan peruukkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta siis oikeutetumpi, että tuo yksi haukkuu koko kansakunnan naiset?
        Ei edes itse asu Suomessa, mutta tietää miten huonoja suomalaisnaiset ovat, ainakin pukeutumaan. Jestas!

        Ei ole haukkunut ketään , haukkumiset ovat omia kuvittelujasi .
        Jos vertailee ruotsin ja suomen pukeutumista niin hieman erilaisuuksia voi olla , mutta ainakin nuorten ihmisten pukeutuminen on Euroopassa saman laista joka maassa .
        Eikä hän ole sanonut missään että suomalaiset olisivat huonompia kun kukaan muukaan.
        Joten itse tulkitset asiat tavallasi.
        Mielipiteistä ei voi kiistellä, kaikilla on oma makunsa.. itse oikein ryhmässä olette aliarvioineet häntä ihan joka asiasta , olipa kyse ihan mistä vaan mitä hän tekee tai sanoo, niin koko ajan ollaan haukkumassa ilkeillä sanoilla.
        Puhu sinä kansakunnan naisista, mutta hän ei ole niistä maininnut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vielä 80- kymppisenä omat tuuheat pitkät hiukset, jotkut voi joutua turvautumaan peruukkiin.

        Hienoa!
        Onnittelen.
        Minun tukkani on ohentunut nivelreumalääkityksen johdosta ja siksi pidän "tilaisuuksissa" peruukkia. Kotioloissa tukkani, joka on nyt taas vahvistumassa, ei tarvitse muuta kuin säännöllisen pesun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi joku olla noin vedätettävä, vanhus kehua retostaa vanhuskoipiaan ja esittelee innoissaan koko kämäsen rättivarastonsa, kun muut yllyttää. 🤣🤣🤣

        Kukahan tässä on vedätettävä ?????
        😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultasandaalit, hahhahhaaa!!!! Varmaan muoviset halvat ja huonot jostain torikojusta. Taitaa olla harvinainen juhlahetki kun joenmutkasta pääsee kylille ja ihan kauppaan.

        Raukka siellä hekottelee asiasta mistä ei tiedä mitään. Voitko hyvin joka kerta kun yrität alentaa toista ihmistä. Omiin kavioihisi ne eivät tietysti edes sopisi , niin että kukin tavallaan
        Toiset pukeutuu miten lauma määrää, taas toiset miten itse haluaa.
        Ja ei minun mielestäni ole mitään halpoja edes 120 euroa maksaa kenkäkaupassa nämä sandaalit jotka ovat ihan kivoja kesäkeleillä


    • Anonyymi

      Kesällä kellohame heilahtaa...

    • Anonyymi

      Voi tulla kahvittelukesä.

    • Anonyymi

      Kesällä ohuesta kankaasta valmistettu pohkeisiini ulottuva leninki ja valkoiset tennarit siinä on kesän tuntua , kun saa laittaa talvivaatteet sivuun vähäksi aikaa

      • Anonyymi

        Hyi hitto, voin kuvitella. Mekko ei koskaan pohkeisiin, joko polviin tai maxi -pituinen.
        Tennarit - nounou.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi hitto, voin kuvitella. Mekko ei koskaan pohkeisiin, joko polviin tai maxi -pituinen.
        Tennarit - nounou.

        Hyi hitto ,,, parempi pohkeisiin asti mekkon pituus kuin polviin,

        jos pituus jää vain polviin asti,
        näyttää omituisen kynityltä kanalta, hah,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi hitto, voin kuvitella. Mekko ei koskaan pohkeisiin, joko polviin tai maxi -pituinen.
        Tennarit - nounou.

        Kullakin makunsa meidän kaupungissa on monta vaateliikettä ja kaikissa on näitä pohkeisiini ulottuvia mekkoja, joten kun näkee televisioissa jotain ohjelmaa missä näytetään katukuvaa niin sielläkin huomaa mekot jotka ulottuvat pohkeisiini.
        Ja niin monella on tennarit niiden kanssa, joten ei ole no no monelle ne tennarit
        Siis kukin tyylillään ja toiset tavoillaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kullakin makunsa meidän kaupungissa on monta vaateliikettä ja kaikissa on näitä pohkeisiini ulottuvia mekkoja, joten kun näkee televisioissa jotain ohjelmaa missä näytetään katukuvaa niin sielläkin huomaa mekot jotka ulottuvat pohkeisiini.
        Ja niin monella on tennarit niiden kanssa, joten ei ole no no monelle ne tennarit
        Siis kukin tyylillään ja toiset tavoillaan

        Voisin harkita sellaista pohkeisiin ylettyvää hulppeeta kesäleninkiä voisi olla kivaa vaihtelua.


    • Paloma.se01

      Kukallinen kesämekko puolisääreen, valkoiset tennarit, kesäinen ja kevyt .
      ***
      Mutta mikä minua kaikkein eniten ihmetyttää tässä rupattelussa on kaikki ne negatiiviset tunteet jotka nousee pintaan kun puhutaan pukeutumisesta,, vaatteista, asusteista, kesämielestä? Miten jotain voi "oksettaa", "inhottaa" jne, se mitä joku toinen laittaa päälleen? Olemmeko me murkkuikäisiä, häiriintyneitä, turhautuneita teinejä? Ongelmanuoria, joiden elämän täyttymys on roikkuja mummojen ja vaarien palstoilla ivaamassa ja pilkkaamassa ja esittämässä keskenkasvuisia, provoiksi tarkoitettuja "mielipiteitään"?
      ***
      Vaatteista ja pukeutumisesta voidaan kyllä keskustella, miksi ei. Osa jokaisen arkipäivää, Juhlaakin joskus välillä.
      ***
      Asiaan liittyen: kuinka usein viette vanhoja vaatteita kierrätykseen? Kirppikseen? Nyt olisi kai hyvä aika siivota taas ullakoita ja komeroita ja tehdä tilaa cityshortseille, kukkaläningeille, joustofarkuille ja kultasandaaleille :)

      • Anonyymi

        Mikäli ei sisäistä lukemaansa, niin silloin pitää esittää tuollaisia kysymyksiä.


      • Anonyymi

        Kukahan se teilaa tietynpituiset housut vain siksi että itselleen ei persjslkaisena ne ole pukevat? Sitten kehuu kinttujaan, ei ole ilmiselvästi saanut mistään koskaan positiivista palautetta ulkonäöstään. Se vaikuttaa keskenkasvuiselta ja huonolta itsetunnolta. Käytös oksettaa, ei ne rievut päällä.Jos nuoria käy täällä, ovat ihmeissään kun isomummon ikäiset täällä sitysortsejaan ja kultakenkiään kehua retostaa ja muitten mummojen vaatteita mollaa. Ne sity sortsit puuttuu, mutta muuten mummoilla on tyylikkäät vaatevarastot, mekkojakin joka lähtöön ja kauniita oikeita kenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli ei sisäistä lukemaansa, niin silloin pitää esittää tuollaisia kysymyksiä.

        Mikäli ei sisäistä omia tekstejään, pitää esittää kysymyksiä ja kääntää omien kirjoituksiensa sisällöt toisten kirjottamiksi.


      • Anonyymi

        Siitä kirppiksestä .
        Minä päätän joka kevät että nyt lähtee vaatteet komeroista , vaan kun alan valkkaamaan niin kaikki jää paikoilleen mietteellä ” jos joskus ” joten en ole monia vaatteita käyttänyt vuosikausiin siltikin jotenkin tunetee ettei halua päästä niistä eroonkaan .
        Sekin on vääränlaista riippuvaisuutta.
        Sama juttu kenkien kanssa niitä on pitkät rivit kenkähyllyissä , ja silti käytän yksiä ja samoja aina.
        Joten pitäis saada potku peffaan jotenkin että tekis kameroihin tilaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se teilaa tietynpituiset housut vain siksi että itselleen ei persjslkaisena ne ole pukevat? Sitten kehuu kinttujaan, ei ole ilmiselvästi saanut mistään koskaan positiivista palautetta ulkonäöstään. Se vaikuttaa keskenkasvuiselta ja huonolta itsetunnolta. Käytös oksettaa, ei ne rievut päällä.Jos nuoria käy täällä, ovat ihmeissään kun isomummon ikäiset täällä sitysortsejaan ja kultakenkiään kehua retostaa ja muitten mummojen vaatteita mollaa. Ne sity sortsit puuttuu, mutta muuten mummoilla on tyylikkäät vaatevarastot, mekkojakin joka lähtöön ja kauniita oikeita kenkiä.

        No niin, sinä se väänsit taas kertomisen kehuiksi jotenkin. En ymmärrä sitä oikein että saat siitä vääntelyksi kehumiseksi . Sana City shortsit ovat Ruotsissa ihan tavallinen asia siin kukaan ei Ruotsissa saisi väännettyä käyttäjää kehujaksi .
        Ja ne nuoret sitten jotka käyvät siellä sinun luonasi , ihmettelevät , eivätkö nekään ole koskaan nähneet ihmisiä shortseissa ja luuleeko ne että shortsit ovat vaan nuorten ihmisten vaatekappaletta. Anna heidän ihmetellä kaippahan joskus oppivat että maailmassa on muutakin kun se kylä missä asuvat.
        Sitten on ihmisiä joilla on sirot jalat vaikka alkaa olle iäkäskin, eikö sitäkään saisi sanoa ettei vaan lasketa kehuiksi. Vika on ainoastaan omassa huonossa itsetunnossa kun ivataan ihmistä kaikesta mitä hän kirjoittaa. Suurinpiirtein samalla tavalla kun koulussa ennen ivattiin sitä parasta oppilasta kun eilisten osattu mitään. Joten jos kouluiässä näki kateuden tuomaa vähättelyä jossa yritetään laittaa joku toinen niin matalaksi kun vaan pystytään.
        En tiennyt että vielä iäkkäänäkin ollaan samalla tasolla.


      • En vie vaatteita kirppikselle vaan haen niitä sieltä..)) Olen tehnyt niin jo kymmeniä vuosia. En edes muista, milloin olisin jotakin uutta ostanut. Kun sisko eli, hän piti huolen siitä, että minulla oli jotakin kaunista päälle pantavaa ja olen kyllä senkin jälkeen saanut hyvää palautetta pukeutumisestani. Varmana ovat manipuloineet, nämä kehujat..))

        Kirpparilta voi välillä saada ihan käyttämättömiä vaatteita ja kun itse olen normaalikokoa, aina löytyy se, mitä tarvitsen.
        Totta kai tapani herättävät kanssaihmisissä pahimmillaan inhon, halveksunnan ja säälin tunteita, mutta olen tottunut. Tuttujen kesken elämäntapani on vitsailun aihe. Ei sekään haittaa.
        Jos oikein alentuvasti kohdellaan, kerron kyllä omasta ideologiastani ja vaikka siitä, että tekstiiliteollisuus on merkittävä päästöjen lähde ilmastonmuutoksessa. En häpeä sitä, että yritän oman osani tehdä sen torjumisessa.
        Yksi ongelma tuossa kesäpukeutumisessa on. Pitäisi löytää peittäviä asuja, melanoomauhan vuoksi. Siskolla ja veljellä, auringonpalvojia molemmat, oli melaanooma, vaikea-asteinen vielä. Rasvaa ei ole kiva käyttää, mutta pakko siihen on turvautua, ellei peittävää vaatetusta löydy.
        demeter1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä kirppiksestä .
        Minä päätän joka kevät että nyt lähtee vaatteet komeroista , vaan kun alan valkkaamaan niin kaikki jää paikoilleen mietteellä ” jos joskus ” joten en ole monia vaatteita käyttänyt vuosikausiin siltikin jotenkin tunetee ettei halua päästä niistä eroonkaan .
        Sekin on vääränlaista riippuvaisuutta.
        Sama juttu kenkien kanssa niitä on pitkät rivit kenkähyllyissä , ja silti käytän yksiä ja samoja aina.
        Joten pitäis saada potku peffaan jotenkin että tekis kameroihin tilaa

        Mukavaa, että jollekin muullekin on vaikeeta luopua vanhoista vaatteistaan. Minulla on varastorakennuksen vintillä vanhoissa nahkaisissa matkalaukuissa vaatteita joita olen kuljettanut edestakaisin Atlantin ja Pohjanlahden yli, seitkytluvulta eteenpäin. Jospa ne kasarityylit ja värit tulisivat vielä uudelleen muotiin? Haha. Periaatteessa en ole heittänyt menemään tai vienyt kierrätykseen mitään vaatteita jotka mahtuvat päälleni ja nyt, lähes ihannepainoisena, monet vanhat vaatteet ovatkin taas sopivia. Jos vaate on ehjä, ei virttynyt tai värit juosseet, olen laittanut säilöön vintille.
        ***
        Muistan lapsena kun purettiin amerikantädin lähettämiä kirstuja ja ihailtiin niitä erikoisia vaatekappaleita mitä niistä löytyi. Sen jälkeen niihin kirstuihin on säilötty minunkin suomenaikaisia vaatteita, ylioppilasjakkupaku, tanssiasläninki, jne. joita siskot ja heidän tyttärensä ovat vuoronperään sovittaneet, mutta eivät ole mahtuneet niihin.
        ***
        Sittemmin rakensin muistoarkun mieheni edesmenneelle, johon säilöin hänen kauneimmat mekkonsa, pukukorut, kenkiä, koriste-esineitä joita hän oli keräillyt eläessään (nukkeja, enkeleitä kristalliesineitä jne.)hänen parfyymejään, asusteitaan jne. ja ajattelin, että jos joskus meidän täältä lähdettyään joku sukulaistyttö tai lapsenlapsenlapsi olisi kiinnostunut tietämään vähän enemmän kuin pelkän nimen ja valokuvan, niin siinä arkussa on paljon esineitä ja vaatteita jotka kertovat hänen persoonastaan. Ei taida olla paljon toivoa, ei ainakaan siltä näytä, että ketään kiinnostaisi, mutta antaa ajan kulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, sinä se väänsit taas kertomisen kehuiksi jotenkin. En ymmärrä sitä oikein että saat siitä vääntelyksi kehumiseksi . Sana City shortsit ovat Ruotsissa ihan tavallinen asia siin kukaan ei Ruotsissa saisi väännettyä käyttäjää kehujaksi .
        Ja ne nuoret sitten jotka käyvät siellä sinun luonasi , ihmettelevät , eivätkö nekään ole koskaan nähneet ihmisiä shortseissa ja luuleeko ne että shortsit ovat vaan nuorten ihmisten vaatekappaletta. Anna heidän ihmetellä kaippahan joskus oppivat että maailmassa on muutakin kun se kylä missä asuvat.
        Sitten on ihmisiä joilla on sirot jalat vaikka alkaa olle iäkäskin, eikö sitäkään saisi sanoa ettei vaan lasketa kehuiksi. Vika on ainoastaan omassa huonossa itsetunnossa kun ivataan ihmistä kaikesta mitä hän kirjoittaa. Suurinpiirtein samalla tavalla kun koulussa ennen ivattiin sitä parasta oppilasta kun eilisten osattu mitään. Joten jos kouluiässä näki kateuden tuomaa vähättelyä jossa yritetään laittaa joku toinen niin matalaksi kun vaan pystytään.
        En tiennyt että vielä iäkkäänäkin ollaan samalla tasolla.

        Hirveä itsekehu ja itsensä esiin tuominen voivat myös kieliä heikosta itsetunnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se teilaa tietynpituiset housut vain siksi että itselleen ei persjslkaisena ne ole pukevat? Sitten kehuu kinttujaan, ei ole ilmiselvästi saanut mistään koskaan positiivista palautetta ulkonäöstään. Se vaikuttaa keskenkasvuiselta ja huonolta itsetunnolta. Käytös oksettaa, ei ne rievut päällä.Jos nuoria käy täällä, ovat ihmeissään kun isomummon ikäiset täällä sitysortsejaan ja kultakenkiään kehua retostaa ja muitten mummojen vaatteita mollaa. Ne sity sortsit puuttuu, mutta muuten mummoilla on tyylikkäät vaatevarastot, mekkojakin joka lähtöön ja kauniita oikeita kenkiä.

        Sekoitatko siinä hieman kahden eri ihmisen kommentit jotenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä itsekehu ja itsensä esiin tuominen voivat myös kieliä heikosta itsetunnosta.

        Enpä ole nähnyt mitään itsekehua täällä ainoastaa tavallisia toteamuksiin asioista , joten meni vääntö vikaan taas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole nähnyt mitään itsekehua täällä ainoastaa tavallisia toteamuksiin asioista , joten meni vääntö vikaan taas

        Eikä kukaan ole niin väittänytkään. Et tainnut huomata, että oli itsetunnosta kyse, ei palstan kirjoituksista eli miten väärin sinun vääntösi meni?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe