Erään viestin "anatomiaa".

Anonyymi-ap

Lainaus ym. viestistä:

"... Oli se vuosi sitten vielä lämmin. Mutta kun ei ole kukaan sen jälkeen syntejä todistanut anteeksi niin ei ole päässyt enään lämpenemään. Mutta ei se estä minua julistamasta Jumalan sanaa, vaikka kyllä se varmaan joskus näkyy minun puheistani ettei siinä ihan sitä ensimmäistä lämpöä ehkä ole mikä Golgatan ristillä paistoi. Mutta kun Pauli puhui niistä enkeleistä että jokaisella on niitä matkaystäviä niin ei minulla kuitenkaan ole. ..."

Viesti (vilpitön) kertoo karulla tavalla mitä siitä seuraa, kun iankaikkisen elämän toivo jää yhdistysten, ihmisten ja ihmisoppien varaan. Viesti kertoo kaipauksesta kuulla synninpäästön sanat.

Viesti ei kuitenkaan kerro oleellista, - mikä estää. Seuroja on esim. eri lestadiolaisryhmissä viikottain, +muita tapahtumia kuten esim. raamattupiirejä viikollakin.

Tällä palstalla on meitä, jotka välittömästi pyydettäessä todistamme Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen palvelijoina hänen käskystään kaikki synnit anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä.

Mikä on siis syy siihen, miksi Kristuksen sanaa ei voi ottaa uskossa vastaan?

Eräs ystäväni, joka kamppailee mielen sairautensa kanssa, on perustellut vaikeuttaan uskoa, kaikkeen siihen mitä hänen sairas aivotoimintansa tuottaa. Hän näkee piruja kuulee ääniä ym. ymmärrettävästi erittäin raskasta. Vaikka kuinka vakuutan hänelle, että pelastuksesi ei ole siinä mitä sinä olet, vaan siinä mitä Kristus on, siinä ristinkuolemassa jolla Kristus on kaikki sinunkin syntisi sovittanut ja sairautesi kantanut.✝️

On hyvin raskasta nähdä kuinka valtava taakka se on, kun ihminen etsimällä etsii itsestään jotakin, joka oikeuttaisi hänet olemaan Jumalan lapsi.

Taivaan tavarat on kaikki Kristuksessa Jeesuksessa, ja ne on jokaiselle tarjolla, ihan ilmaiseksi. Syntiensä painon alla elävällä ei ole mitään syytä kieltäytyä ottamasta Jumalan armoa vastaan. Ei yhtäkään syytä. Saatanan valheisiin ei ole mitään syytä uskoa, tulkoot ne mitä kautta hyvänsä syntinsä tunnossa kamppailevan tietoisuuteen.

Jos sinulle valehdellaan, että valta todistaa Kristuksesta ja sovinnosta hänessä on vain jonkun tietyn liikkeen hallussa, niin sinulla ei ole mitään syytä uskoa tällaisia valheita, olkoon valehtelija kuinka tuttu ja luotettu henkilö hyvänsä. Valta ja KÄSKY, on jokaisella meillä, jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa, (Jumalan Sanassa).

Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
Ja joka janoaa, tulkoon,
ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

Piru tekee kaikkensa, etteivät ihmiset uskoisi evankeliumia Kristuksesta, että he pysyisivät valheiden vankeina.
Jokainen häneen uskova on taistelukentällä, tarvitsemme kaikki Jumalan antamat sota aseet Perkeleen kavalia juonia voittaaksemme. Kiitos Jumalan, meillä on ystävät ympärillä, sotimassa meidän kanssamme samalla rintamalla. Ystävät tunnistaa nyös valmiudesta tukea ja auttaa niitä sotilaita, jotka ovat "heikommassa hapessa". Siihen tilaan voi joutua kuka hyvänsä, milloin mistäkin syystä, heti on ystävät ympärillä tukemassa horjuvaa, tai jo ehkä maahan kaatunutta. ✝️❤️

158

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpö höpö valta on Sepolla ja Tuomolla ainaki. Muista en ole 100% varma Ristolla ehkä.

      • Anonyymi

        Hellari vapareissa jos käy pääty SYNAGOGALLE alkaa pirut näkyä


    • Anonyymi

      Kuuntelin muuten eilen luomaa ja santapukkia sieltä esikoisten sivuilta 5min jaksoin kuunnella kumpaakin. Hohoijaa siis saman verran ku sitä Nousiaisissa saarnaavaa...krooh pyyh.... puuttuu terä hellää perkeleen evankeliumia synnin rapakossa nukkuville.

      Nousiaisen mies sano että olemme syntyneet jumalanlapsiksi... ihan äidin maidossako se siirty?

      Kyllä minä tiedän monta esikoislestaadiolaista isää ja äitiä jotka eivät todista lapsilleen koskaan syntejä anteeksi niin miten se usko sitten periytyi eli kristityn äidin kohdussako?

      Vois mennä esikoisiin saarnaajaksi. Santapukin seuraksi.

      Mitähän se Santapukki selitti kelasin vähän eteenpäin ja sano jotain (huom.omin sanoin) "että valhe apostolin tunnistaa siitä että laittaa pelastuksen johonkin muuhun kuin Kristukseen!"

      Kyllä asia on aivan totta siveä Santapukki mutta pitää ymmärtää ensiksi se ettei saatana ole Kristus eikä Kristus vihaa Pyhää Henkeä, eli jos sinä sanot Kristuksesta olevasi ja vihaat Pyhää Henkeä niin kuka Kristus on sinun sydämessäsi eli perkele!

      Sillä ei kukaan joka Jumalan Poikaa sydämessänsä kantaa vihaa Pyhää Henkeä eikä myöskään rakasta maailmaa!

      • Anonyymi

        Hieman jatkan tuota viestiä ettei väärinkäsityksiä tule kun siellä on kaksi saarnaajaa eli kysymys kuuluu onko T Reunamolla useinkin tapana keksiä etukäteen saarnat ja saarnata ulkomuistista? Vai kuulinko ihan väärin no jokatapauksessa se ei pidä paikkaansa että joku syntyy jumalanlapseksi siis siinä mielessä mitä hän tarkoitti kyllä jokainen lapsia on armoitettu viattomuutensa takia. Mutta että sanoa se niin eli sillä ajatuksella että syntyneet jumalanlapseksi koska seurakunta on elävä ... Niin ei tommosta jaksa kuunella. Ei armo ole periytyvää. Vaan jos joku saa armon uskoa synnit anteeksi niin sitten hän on jumalanlapsi...ei ole mitään muuta oppia.


      • Anonyymi

        Vaikka ihmiset rypee ei se tarkoita että ne rakastaisi sitä tämä on saatanan vallassa ihmisiä kiusataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman jatkan tuota viestiä ettei väärinkäsityksiä tule kun siellä on kaksi saarnaajaa eli kysymys kuuluu onko T Reunamolla useinkin tapana keksiä etukäteen saarnat ja saarnata ulkomuistista? Vai kuulinko ihan väärin no jokatapauksessa se ei pidä paikkaansa että joku syntyy jumalanlapseksi siis siinä mielessä mitä hän tarkoitti kyllä jokainen lapsia on armoitettu viattomuutensa takia. Mutta että sanoa se niin eli sillä ajatuksella että syntyneet jumalanlapseksi koska seurakunta on elävä ... Niin ei tommosta jaksa kuunella. Ei armo ole periytyvää. Vaan jos joku saa armon uskoa synnit anteeksi niin sitten hän on jumalanlapsi...ei ole mitään muuta oppia.

        Viesti oli sekava siinä mielessä että puhuin siinä luomasta ja santapukista jotka ovat esikoiset rystä ja t reunamosta joka on esikoislaestaadiolaisuudesta mutta kappale jaot kuitenkin eroittavat ne toisistaan ja kun sanoin perkeleen evankeliumia niin sitä en sanonut reunamosta vaan esikoisista, ehkä reunamo kuitenkin vielä on kristitty koska jos hänellä olisi perkele sydämessä niin kuinka hän tulisi Jumalanlasten kokouksiin? Eli eikö perkele vihaa Pyhää Henkeä Eli kyllä perkele taitaa vielä tulla jumalanlasten tykö mutta ei hän taida vihaansa peittää. Tosin Purtsi peitti sen aika hyvin. Henkilökohtaisesti minä kuitenkin uskon ja olen vakuuttunut että H P lankesi vasta sitten kun jätti seurakunnan Eli että hän oli vielä elävässä uskossa seurakunnassa ollessaan. Vaikka en mä sen saarnoja koskaan jaksanu kuunnella mutta olis siitä tullu näkyviin se viha Pyhää Henkeä kohtaa ellei ollut sitten taitava peittämään sitä.

        Perkele vaikka hän kuinka sanoisi itsensä Kristukseksi niin perkeleellä on aina viha Pyhää Henkeä kohtaan!

        Ja sellainen saarnaaja joka keksii saarnansa eli puhuu ulkomuistista hänellä on myöskin viha Pyhää Henkeä kohtaan! Plaaplaaplaa syö sontasi itse järkesi soita sian rapakossa rypevä koira.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viesti oli sekava siinä mielessä että puhuin siinä luomasta ja santapukista jotka ovat esikoiset rystä ja t reunamosta joka on esikoislaestaadiolaisuudesta mutta kappale jaot kuitenkin eroittavat ne toisistaan ja kun sanoin perkeleen evankeliumia niin sitä en sanonut reunamosta vaan esikoisista, ehkä reunamo kuitenkin vielä on kristitty koska jos hänellä olisi perkele sydämessä niin kuinka hän tulisi Jumalanlasten kokouksiin? Eli eikö perkele vihaa Pyhää Henkeä Eli kyllä perkele taitaa vielä tulla jumalanlasten tykö mutta ei hän taida vihaansa peittää. Tosin Purtsi peitti sen aika hyvin. Henkilökohtaisesti minä kuitenkin uskon ja olen vakuuttunut että H P lankesi vasta sitten kun jätti seurakunnan Eli että hän oli vielä elävässä uskossa seurakunnassa ollessaan. Vaikka en mä sen saarnoja koskaan jaksanu kuunnella mutta olis siitä tullu näkyviin se viha Pyhää Henkeä kohtaa ellei ollut sitten taitava peittämään sitä.

        Perkele vaikka hän kuinka sanoisi itsensä Kristukseksi niin perkeleellä on aina viha Pyhää Henkeä kohtaan!

        Ja sellainen saarnaaja joka keksii saarnansa eli puhuu ulkomuistista hänellä on myöskin viha Pyhää Henkeä kohtaan! Plaaplaaplaa syö sontasi itse järkesi soita sian rapakossa rypevä koira.

        "Ja sellainen saarnaaja joka keksii saarnansa eli puhuu ulkomuistista hänellä on myöskin viha Pyhää Henkeä kohtaan! Plaaplaaplaa syö sontasi itse järkesi soita sian rapakossa rypevä koira."

        Tämän minä tosin sanoin kaikille seurakunnille.

        Tosin tuo sana soita muuttui automaattinen tekstinsyöttö muutti sen en tiedä mitä se oli aluksi kun en tallentanut muistiin puhuin vaan ku tuli ajatusta.


    • Anonyymi

      Esikoiset ry laisille pyytäkää tuota T Reunamoa saarnaajaksi teille kokeilkaa mitä se vastaa. Tulkaa kertoo tänne.

      • Anonyymi

        Tosin en mä tiedä mitä se saarnaa ku 2kertaa kuunnella 2-5min kummallakin kertaa...


    • Anonyymi

      Sotketko tarkoituksella avauksiani? Vai etkö ymmärrä mihin vastailet?
      Etkö ymmärrä, että pilkkaat Jumalaa puhuessasi jostakin liikkeestä Jumalan herrana?

      Nämä liikkeet ovat parhaillaakin ainoastaan Kristuksen sanaa julistavia palvelijoita. Jumala on kaikkivaltias ja vain hänellä on tuomarin valtuudet viimeisellä tuomiolla. Kehotan edelleen, tee parannus, rukoile että Kristus kirkastasi sinulle pelastuksen tien.

      Tämä muiden panettelu nimeltä ei sovi tälle palstalle, eikä uskoville ollenkaan. En tiedä esikoislestadiolaisissa yhtään Santapukki nimistä henkilöä! Ja liikkeen saarnaajat saarnaavat siten, kuin uskovat itse.
      Jumala on hän joka tuomitsee niin sinut, minut, kun es.lest. saarnaajat, monet heistä minulle tuttuja, - osa vauvasta asti.

      En hyväksy kaltaisesi henkilön hedelmättömiä, valheellisia ja vihamielisiä kirjoituksia avauksessani. On erikoista ettei toimituksessakaan ole enää kontrollia tällaiselle kirjoittelulle.

      Ovi on auki Jeesuksen Kristuksen eteen saamaan armoa ja anteeksiantamusta. Mistään liikkeistä Jeesusta ei tarvitse alkaa etsimään, hän ilmoittaa itsensä sanassa ja sakramenteissa. Ja lahja on kaikille tasapuolisesti tarjolla. Näiden asioiden kanssa pelleileminen on Jumalan pilkkaamista.

      • Anonyymi

        Siis se luoma ja Santapukki on esikoiset rystä etkö lukenut viestiäni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se luoma ja Santapukki on esikoiset rystä etkö lukenut viestiäni?

        Esikoisten saarnaajia Helsingistä mies omaa eriseuraansa tunne ihme tapaus mahtaakohan Herra olla edes esikoisistakaan vai ihan vaan tavallinen luterilainen?

        Kyl varmaa pitäis oman seurakunnan saarnaajat tuntea?

        Santapukki ja luoma Helsingin eriseurasta... 5min kuuntelin, toista kertaa en kuuntele. Ellen näe tarpeelliseksi alkaa korjaamaan niitä valheita....

        Kristuksesta he paljon puhuivat mutta siinä herää vain vastakysymys eli kuka on teidän Kristus eli minkäkaltainen muoto Hänellä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten saarnaajia Helsingistä mies omaa eriseuraansa tunne ihme tapaus mahtaakohan Herra olla edes esikoisistakaan vai ihan vaan tavallinen luterilainen?

        Kyl varmaa pitäis oman seurakunnan saarnaajat tuntea?

        Santapukki ja luoma Helsingin eriseurasta... 5min kuuntelin, toista kertaa en kuuntele. Ellen näe tarpeelliseksi alkaa korjaamaan niitä valheita....

        Kristuksesta he paljon puhuivat mutta siinä herää vain vastakysymys eli kuka on teidän Kristus eli minkäkaltainen muoto Hänellä on?

        Vanhoilliset esikoiset rauhanyhdistys jne voisitte palauttaa mitä olette luterilaisilta ottanut tavaraa jne lesta LUTTERI ei syntejä sovittanutkaan ihan vaan Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoisten saarnaajia Helsingistä mies omaa eriseuraansa tunne ihme tapaus mahtaakohan Herra olla edes esikoisistakaan vai ihan vaan tavallinen luterilainen?

        Kyl varmaa pitäis oman seurakunnan saarnaajat tuntea?

        Santapukki ja luoma Helsingin eriseurasta... 5min kuuntelin, toista kertaa en kuuntele. Ellen näe tarpeelliseksi alkaa korjaamaan niitä valheita....

        Kristuksesta he paljon puhuivat mutta siinä herää vain vastakysymys eli kuka on teidän Kristus eli minkäkaltainen muoto Hänellä on?

        MIstä muusta kuin Kristuksesta pitäisi puhua? T Reunamo ja kaikki muutkin esikoislestadiolaiset saarnaajat puhuvat "tästä kristillisyydestä". Onko esikoislestadiolaisten "Kristus" "Esikoislestadiolaiset ry"?

        Taitaapa olla? Vai näetkö asian toisin? JA jos, niin oletkohan oikeassa?

        Ajattelen eli otaksun, että olet saanut esikoislestadiolaisen kasvatuksen ja olet keskivertoa melkoisesti älykkäämpi. Joten kuuntelen sinua.


    • Anonyymi

      Kertokaa nyt esikoiset ry laiset (ei esikoislaestaadiolaiset vaan esikoiset ry laiseit)
      Kertokaa minkäkaltainen muoto sillä Kristuksella on jonka päälle te uskotte?

    • Anonyymi

      "Viesti ei kuitenkaan kerro oleellista, - mikä estää."

      Vuosi sitten muistan kun kolmesti sain synnit anteeksi olin 2viikkoa täynnä Pyhää Henkeä(niin uskon ainaki) kiitin useasti Jumalaa mutta ku ei sitä ihan tienny onkohan sitä edes silleen tervetullut enään seuroihin kun no ei sitä koskaan ole ollut siltä ainaki tuntunut vähän joka taholta. Ja vielä joulunakin sai monta kertaa tai saarnat vielä kosketti puol vuotta olin elävässä uskossa. Ainaki. Tai ainaki sen 2viikkoa. Kun jos ei sitä synnit anteeksi juuri saanut ja kokee että olenkohan edes tervetullut niin kuinka paljon enemmän silloin kun on ei oo niin ku synnit anteeksi niin. Siinä on se syy. Ei saarnat enään kosketa mua ehkä mulla meni jo armon ovet kiinni. Mutta Jumalan edessä aina sanon etten koskaan ollu tervetullut sielusta sen luen en usko sanoja luen silmistä ja sielusta sen.

      • Anonyymi

        Vai luuleeko joku saarnaaja tai kristitty että olisin sen 10vuotta ollut niinku käymättä seuroissa jos olisin joskus ollu tervetullut taaskaan en sanoja usko luen silmistä ja sielusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai luuleeko joku saarnaaja tai kristitty että olisin sen 10vuotta ollut niinku käymättä seuroissa jos olisin joskus ollu tervetullut taaskaan en sanoja usko luen silmistä ja sielusta.

        Mutta niinku ei mua niinku silleen ihan yhden tekevää jos Jumala haluaa että näin käy niin sitten käy. Mutta silti puhun Jumalan sanaa jos siltä tuntuu kun ei kovin paljon paina mitkään Säädökset kun haluan jotain sanoa niin sen sanon oli totta tai tarua... Ku silleen vaan asiat menee miesten kesken asiat puhutaan suoraan ja selkeästi joskus ei mene ihan totuuden kanssa rinta rinnan Mutta kovasti on ainaki yritetty jotain emt että mitä. Mutta jotain.

        Ja kun joku puhuu valhetta tietenkin korjaan sen. Mutta jos korjaan valheen toisella valheella niin kumpi meistä on suurempi rikollinen?

        Eikös se ole sitten ihan sama kumpaa valhetta ihmiset uskovat jos kumpikin on valhe?

        Sen tiedän kuitenkin ettei esikoiset ry laiset taida selkeästi kertoa että minkäkaltainen muoto sillä Kristuksella on jonka päälle he uskovat eli köyhä vaiko rikas eli kunniallinen vaiko halveksittu jne...


      • Anonyymi

        Se on ihmeellistä kuinka aina unohdan ne armon merkit Mutta olis ne kyllä saanu olla voimakkaammat sillee et olisin vaikka alkanu lentää tai jotain ku punatulkku tsriip 15m korkeudella sit olisin ehkä enemmän uskonut että nyt varmaan oon niin jumalanlapsi että ehkä saatan olla tervetullut jne..enää en ainakaa oo ku nyt oon jo hengellisesti mädäntynyt saarnatkaan enää kosketa yhtää Ilkan saarna ihan vähän Mutta hyvin vähän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihmeellistä kuinka aina unohdan ne armon merkit Mutta olis ne kyllä saanu olla voimakkaammat sillee et olisin vaikka alkanu lentää tai jotain ku punatulkku tsriip 15m korkeudella sit olisin ehkä enemmän uskonut että nyt varmaan oon niin jumalanlapsi että ehkä saatan olla tervetullut jne..enää en ainakaa oo ku nyt oon jo hengellisesti mädäntynyt saarnatkaan enää kosketa yhtää Ilkan saarna ihan vähän Mutta hyvin vähän...

        "Jumalani Jumalani miksi hylkäsit minut"
        Voisi joku sanoa, kyl aina ku joudun syntiin sanon niin mutta nyt esim ihan hyvä olla. Sain taas sanottua asiat niin ku ne on. Niin hyvähän se on olla sen jälkeen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai luuleeko joku saarnaaja tai kristitty että olisin sen 10vuotta ollut niinku käymättä seuroissa jos olisin joskus ollu tervetullut taaskaan en sanoja usko luen silmistä ja sielusta.

        Mutta nyt ku rupeen miettimään jumalansanaa niin eihän mulla ole ollut oikeuttakaan siihen olla tervetullut olenhan elänyt synnissä itseni kanssa ilman katumusta ja parannusta niin sellaiset tuleekin tuomita seurakunnasta vaikka kyllä minä tiedän että muutkin niitä syntejä tekevät vielä pahemminkin mm huoraavat toisten ihmisten kanssa ja ovat silti tervetulleita vaikka osa niistä ei edes kadu.... Siksi en ole siitä pahoillani. Ihmettelen tosin joskus ku naamastahan sen näkee mitä kukakin tekee vaikka on siellä niitä vanhurskaitakin...En siis koskaan puolustele itseäni kerroin vain sen en yrittänyt sanoa että minun pitäisi olla tervetullut miksi ihmeessä pitäisi? Perkeleen orja olen ollut ja saastuttanut itseäni haureudessa ja ties missä perkeleen ja saatanan liivassa ei tietenkään kuulu minun olla tervetullut vaikka julkisyntejä olen vältellytkin mutta luuletteko että Jumala laittaa sille mitään eroa jos esim tekee syntiä itsensä kanssa tai jonkun toisen kanssa suhteessa tuomioon? Suhteessa armoon se on eri asia, eli ehkä on huokeampi saada armo jos ei ole julkihuorannu koko suomea läpi vrt ihminen joka on itsesaastuttanut vaikka voi huorakin armon saada mutta kun puhutaan tuomiosta niin ei synnillä ole mittaa vaikka ne olisi omasta mielestä kuinka pieniä tai suuria tai tapahtunut pelkästään itsensä kanssa niin kuin minunkin tapauksessa. Ei Jumala katso synnin määrää kun hän tuomitsee vaikka huoruus tosin internetin takia on nykyään niin pitkälle mennyt että käytännössähän se on sama asia huorata toisen kanssa kun katsoa jotain internetistä jotain live kuvaa jostain huorasta niin luuletteko että Jumala suhteessa tuomioon näkee siinä jotain eroa? Niin ei siis tarvitsekaan perkeleen orjan olla tervetullut joka esim harrastaa luvallisesti itsetyydytystä tai katsoo youtubesta ohjelmia tai kiroilee luvallisesti tai lukee aku ankkaa niin niin... Mitähän siinä pitäisi silloin tervetullut olla perkeleen orja palakoot helvetissä se on oikea tuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt ku rupeen miettimään jumalansanaa niin eihän mulla ole ollut oikeuttakaan siihen olla tervetullut olenhan elänyt synnissä itseni kanssa ilman katumusta ja parannusta niin sellaiset tuleekin tuomita seurakunnasta vaikka kyllä minä tiedän että muutkin niitä syntejä tekevät vielä pahemminkin mm huoraavat toisten ihmisten kanssa ja ovat silti tervetulleita vaikka osa niistä ei edes kadu.... Siksi en ole siitä pahoillani. Ihmettelen tosin joskus ku naamastahan sen näkee mitä kukakin tekee vaikka on siellä niitä vanhurskaitakin...En siis koskaan puolustele itseäni kerroin vain sen en yrittänyt sanoa että minun pitäisi olla tervetullut miksi ihmeessä pitäisi? Perkeleen orja olen ollut ja saastuttanut itseäni haureudessa ja ties missä perkeleen ja saatanan liivassa ei tietenkään kuulu minun olla tervetullut vaikka julkisyntejä olen vältellytkin mutta luuletteko että Jumala laittaa sille mitään eroa jos esim tekee syntiä itsensä kanssa tai jonkun toisen kanssa suhteessa tuomioon? Suhteessa armoon se on eri asia, eli ehkä on huokeampi saada armo jos ei ole julkihuorannu koko suomea läpi vrt ihminen joka on itsesaastuttanut vaikka voi huorakin armon saada mutta kun puhutaan tuomiosta niin ei synnillä ole mittaa vaikka ne olisi omasta mielestä kuinka pieniä tai suuria tai tapahtunut pelkästään itsensä kanssa niin kuin minunkin tapauksessa. Ei Jumala katso synnin määrää kun hän tuomitsee vaikka huoruus tosin internetin takia on nykyään niin pitkälle mennyt että käytännössähän se on sama asia huorata toisen kanssa kun katsoa jotain internetistä jotain live kuvaa jostain huorasta niin luuletteko että Jumala suhteessa tuomioon näkee siinä jotain eroa? Niin ei siis tarvitsekaan perkeleen orjan olla tervetullut joka esim harrastaa luvallisesti itsetyydytystä tai katsoo youtubesta ohjelmia tai kiroilee luvallisesti tai lukee aku ankkaa niin niin... Mitähän siinä pitäisi silloin tervetullut olla perkeleen orja palakoot helvetissä se on oikea tuomio.

        Mutta se kaikki lähtee maailman rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se kaikki lähtee maailman rakkaudesta.

        Myös itsetyydytys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalani Jumalani miksi hylkäsit minut"
        Voisi joku sanoa, kyl aina ku joudun syntiin sanon niin mutta nyt esim ihan hyvä olla. Sain taas sanottua asiat niin ku ne on. Niin hyvähän se on olla sen jälkeen..

        Oletko noin sairas päästäsi että kuvittelet olevasi Jeesus ristillä sovittamassa muiden syntejä KYLLÄ TE HULLUJA OLETTE JEESUS KÄRSII SUN SYNTIEN TAKIA YHDEN KERRAN SE ON TEHTY.JEESUS KÄRSI ET SINÄ KÄRSI KUIN OMISTA SYNNEISTÄSI.EHKÄ JONKUN TOISEN JOS TEHNYT PAHOJA.MUTTA SYNTI ON JO SOVITETTU SENTÄÄN KAIKKIEN PUOLESTA EI VAIN SUN TAI LESTOJEN KAIKKIEN PUOLESTA SE ON TEHTY.JEESUS NYT EI HYLKÄÄ KETÄÄN NIINKUIN TE HYLKÄÄTTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös itsetyydytys!

        Jos sä et kokoajan ajattelisi noita itsetyydytyksiä sun olisi helpompi elää miten ajatuksesi liikkuu niissä asioissa yhtenään. Mitä niitä miettii.


    • Anonyymi

      Kun maailma tulee rakkaaksi silloin synti tulee myös rakkaaksi silloin himot täyttävät mielen ja lihan!

      Niin se on ihmeellistä kuinka vähän siitä maailma rakkaudesta saarnataan! Mutta kuinka he saarnaisivat kun he ovat itsekin maailmassa kiinni?

      Mutta huudan silti vaikka ei minulla seurakuntaa ole!

      Mutta kavahtaa sitä maailman rakkautta koska se saattaa paljon pahaa matkaan!

      • Anonyymi

        No jos ei huoraa pahasti eikä käytä huumeita eikä AHMI RUOKAA MÄSSÄÄ niin on jo voiton puolella.


    • Anonyymi

      Erittäin henkilökohtaista pohdiskelua, uskonasioista, kiitos niistä. Toki pitää ymmärtää, että valhetta ehkä saarnataan, jos sanotaan, että vain Esikoislestadiolaiset RY on ainoa pelastava "kristillisyys".

      Niinkö Nousiaisissa tehtiin? Voi olla, että joku saarnaa vahvassa uskossaan niin, että vain Esikoislestadiolaiset rekisteröidyllä yhdistyksellä Suomessa on valta "saarnata" katuvalle syntiselle synnit anteeksi. Jos he eivät sitä tee niin jokainen ilman sitä jäänyt menee helvettiin. Siis näin on asia esitetty.

      Pitää olla aika paljon harhoissa tai sitten tosi paljon "otsaa", kun noin esittää totuutena?

      Olisi todella hyvä jos joku vastaisi! Muukin kuin sinä puhelias ja minutkin ajattelemaan saanut hyvä monipuolinen kirjoittaja!

      • Anonyymi

        Niin se puhui jotain syntymisestä itse puhuin tuosta synnin päästöstä...

        Vaikka asiaa kuitenkin kirjoitit kuin suoraan elävän kristityn suusta:
        että vain Esikoislestadiolaiset RY on ainoa pelastava "kristillisyys".

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se puhui jotain syntymisestä itse puhuin tuosta synnin päästöstä...

        Vaikka asiaa kuitenkin kirjoitit kuin suoraan elävän kristityn suusta:
        että vain Esikoislestadiolaiset RY on ainoa pelastava "kristillisyys".

        Aamen!

        Täällä toistuvasti näkee tuon a i n a k i n sanan väännetyn v a i n sanaksi, MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toistuvasti näkee tuon a i n a k i n sanan väännetyn v a i n sanaksi, MIKSI?

        Juuri siksi koska he eivät saa omantunnon rauhaa muualla eli elävän kristillisyyden ulkopuolella ja eivät he siksi täällä kirjoita ettei heitä kiinnosta vaan juuri siksi että heillä on sisällinen halu tulla osaksi siitä samasta elävydeestä mutta syystä tai toisesta eivät voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toistuvasti näkee tuon a i n a k i n sanan väännetyn v a i n sanaksi, MIKSI?

        Se on siellä saarnoissa VAIN! Jos et sitä kuule, et joko kuule tai et ymmärrä kuulemaasi.

        TAI ymmärrät sen tahallasi, puolustuksesi, väärin... ! Niinkö teet?


    • Anonyymi

      On noilla tekopyhillä otsaa, väittää ettei maailmanrakkaus ja synnin himot HEIDÄN lihassaan asuisikaan.

      Tästähän valheen juuri paljastaa, sormella osoittelusta. Yhdenkään ihmisen liha ei ole vapaa himoista, haluista, lankeemuksista ja heikkouksista. Fariseukset vain valahtelevat itselleen olevansa muita parempia.

      Elävässä uskossa elävä tietää olevansa KOKONAAN syntinen, vailla Herran kirkkautta, siksi hän on paennut Jeesuksen sovintoveren ja Jeesuksen nimen turviin, hän on VANHURSKAUTETTU Kristuksessa Jeesuksessa, - hänellä on lahjavaatteet.

      Omissa rääsyissään yrittävät eli itse itsensä vanhurskauttaneet lentävät pihalle, kuten Raamatusta näemme.

    • Anonyymi

      Tuo on rehellistä puhetta, että muutamat tosiaan saavat rauhan vain tietyssä "kristillisyydessä".

      Syy tähän ei ole Jumalan sanassa, vaan siinä että heidät on johdettu tällaiseen uskoon, että vain tässä joukossa pelastuu. Kysymys on siis puhtaasti ihmisopista.

      Vaarana on, että tällä tavoin uskovasta tulee tienaajapoika/tienaajatyttö. Uskon aineita ei etsitäkkään USKON KAUTTA Jeesuksesta Kristuksesta, hänen kärsimisestään kuolemastaan, kuolleista ylösnousemisesta ja koko maailman syntien sovituksesta, ...

      ... vaan autuutta ja sovitusta etsitään samaan ryhmään kuuluvien henkilöiden suullisista todistuksista.

      Näin esikoislestadiolaisuudessa opetetaankin. Julistuksen keskiössä ovat korostuneina "tämä kristillisyys", "lapinvanhimmat", - selkeitä ihmisoppeja kumpikin. Sovitusta kerjätään itkun kanssa kanssakulkijoilta, vaikka Jeesus Kristus on yhdellä uhrilla jo kaikki sovittanut Golgatalla!

      Tässä uskossa OIKEA kristitty kilvoittelee, että jaksan sekunnista toiseen uskoa kaikki syntini sovitetuiksi ristillä Golgatalla noin 2000 vuotta sitten. Kaikki muu opetus sovinnosta Jumalan kanssa halveksii ja pilkkaa evankeliumia ja korottaa ihmisen katumisia parannuksia ja muita tekemisiä.

      • Tämä vallitseva järjestys on järkevä, mutta kaikki järkevä ei ole kristillistä. Kuuntelin jonkin Roomalaiskaltolisen ihmisen haastattelua. Kun kysyttiin paavin asemasta, niin slitys oli hieno ja järkevä: Kun seurakunnissa ja hiippakunnissa tulee ratkottavia asioita eivätkä kardinaalit pääse yksimielisyyteen ratkaisusta, niin sitten on vielä henkilö, joka voi tutkia asian ja antaa tulkinnan, joka sitten tuo rauhan asiaan. Suurinpiirtein näin, sanamuoto voi olla eri. Olen jollakin tavalla tehnyt havaintoja 70 vuoden ajalta. Alussa Lappiin menivät vain seurakunnan lähettämät vanhat miehet. Mukanaan rakennusvärkkien lisäksi kysymyksiä miten sopii menetellä. Silloin ouluseurat kestivät viikon. Päivittäin oli yksi seuratilaisuus ja muu aika vietettiin keskusteluissa. Kunkin ulkomaan delegaatio kohtasi wanhimmiston kahdenvälisesti ja näin voitiin ottaa paikalliset olosuhteet huomioon monipuolisesti. Sitten tapahtui jotain, joka vaati ottamaan kaikki delegaatiot yhteen ja silloin tapatui valaistuminen: Tämähän tuntuu hyvältä ja debertuaariin tuli vaatimus, samat neuvot kaikissa paikoisssa. Otettiin n-liiton hallintomalli. Loppu onkin legendaa. Viralliselle tiedonkululle tuli sivuvirtoja avioliittojen ym yhteyksien kautta ja hämmennys oli valmis.


    • Anonyymi

      "On noilla tekopyhillä otsaa, väittää ettei maailmanrakkaus ja synnin himot HEIDÄN lihassaan asuisikaan."

      Eihän kukaan ole sellaista väittänytkään, se vain on eri asia annatko sille sijaa sydämessäsi eli annatko linnun lentää pääsi ylitse tai tehdä pesän pääsi päälle!


      Ja jos maailman rakkaus jää yksittäisen ajatuksen sijasta jääkin asumaan sinne sydämeen silloin herää kaikki synnin eli lihan kiusaukset!

      Ja aina niin pitkälle asti että viimein se synnyttää eriseuran!

      Ja se kaikki maailman rakkaudesta ja lopulta se johti eriseuraan!

      • Anonyymi

        Minä kun yritän näillä sanoilla olla avuksi mutta hän lukee ne itselleen tuomioksi eli kuka silloin tuomitsee eli hän itse itsensä!

        Jos minä annan yksinkertaisen sanan että se olisi avuksi saatanan vallan alta ja sinä luet sen niin että minä toisia tuomitsen, niin etkös sinä itse ole se joka tuomion öö täytäntöön panet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun yritän näillä sanoilla olla avuksi mutta hän lukee ne itselleen tuomioksi eli kuka silloin tuomitsee eli hän itse itsensä!

        Jos minä annan yksinkertaisen sanan että se olisi avuksi saatanan vallan alta ja sinä luet sen niin että minä toisia tuomitsen, niin etkös sinä itse ole se joka tuomion öö täytäntöön panet?

        "Juuri siksi koska he eivät saa omantunnon rauhaa muualla eli elävän kristillisyyden ulkopuolella ja eivät he siksi täällä kirjoita ettei heitä kiinnosta vaan juuri siksi että heillä on sisällinen halu tulla osaksi siitä samasta elävydeestä mutta syystä tai toisesta eivät voi."

        Tämän minä sanoin ainoastaan elävän seurakunnan ulkopuolella oleville, että he kirjoittavat täällä koska heillä on sisällinen halu tulla osalliseksi siitä samasta elävyydestä joka esikoislaestaadiolaisilla kristityillä on!


      • Minun havaintojeni mukaan tulkintasi on virheellinen. En tiedä kuka olet, joten ei ole mitään henkilökohtaista. Muistini mukaan jo 80-luvulla oli buumi Esikoislestadiolaisten erkaantumisesta kirkon yhteydestä. Perustelen sen sillä, että jotkut kirkon luottamuselimissä olleet eivät asettuneet enää ehdolle, ettei eroamisen yhteydessä tarvitse selitellä.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minun havaintojeni mukaan tulkintasi on virheellinen. En tiedä kuka olet, joten ei ole mitään henkilökohtaista. Muistini mukaan jo 80-luvulla oli buumi Esikoislestadiolaisten erkaantumisesta kirkon yhteydestä. Perustelen sen sillä, että jotkut kirkon luottamuselimissä olleet eivät asettuneet enää ehdolle, ettei eroamisen yhteydessä tarvitse selitellä.

        En minä puhu mistään kirkosta eroamisesta tai pysymisestä minä puhun siitä että esikoiset ry laisilla on maailman rakkaus kasvanut niin suureksi että viimein se synnytti eriseuran joka on lihan työ ja syntynyt maailman rakkaudesta! Ja sen kuulee myös saarnoista kuinka he eivät koskaan nuhtele synnistä ja maailmasta eli maailman rakkaudesta, liha ja synti on niin rakkaaksi tullut! Ei niin kukaan siitä silleen vapaa olisi, mutta he jotka sitä rakastavat he tahtovat myös niissä elää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä puhu mistään kirkosta eroamisesta tai pysymisestä minä puhun siitä että esikoiset ry laisilla on maailman rakkaus kasvanut niin suureksi että viimein se synnytti eriseuran joka on lihan työ ja syntynyt maailman rakkaudesta! Ja sen kuulee myös saarnoista kuinka he eivät koskaan nuhtele synnistä ja maailmasta eli maailman rakkaudesta, liha ja synti on niin rakkaaksi tullut! Ei niin kukaan siitä silleen vapaa olisi, mutta he jotka sitä rakastavat he tahtovat myös niissä elää!

        Kyllä ne juuret ovat sieltä tähän sakramenttijuttuun. Sitä on turhaa kiistää. Pitäisi nyt sinun lukea Vuorisaarna kokonaan myös kuudes ja seitsemäs luku. Millä mitalla te mittaatte samalla mitalla teille jälleen mitataan. Tuomitsemiskielto on nimenomaan koskeva uskovien välejä. Emme kaikki ole niin kovin pitkälle rakentuneita, mutta Jumalan työtä toisessa ihmisessä ei saa koskaan halveksia, vaikka sitä olisi kuinka vähän.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Kyllä ne juuret ovat sieltä tähän sakramenttijuttuun. Sitä on turhaa kiistää. Pitäisi nyt sinun lukea Vuorisaarna kokonaan myös kuudes ja seitsemäs luku. Millä mitalla te mittaatte samalla mitalla teille jälleen mitataan. Tuomitsemiskielto on nimenomaan koskeva uskovien välejä. Emme kaikki ole niin kovin pitkälle rakentuneita, mutta Jumalan työtä toisessa ihmisessä ei saa koskaan halveksia, vaikka sitä olisi kuinka vähän.

        "Jumalan työtä toisessa ihmisessä ei saa koskaan halveksia, vaikka sitä olisi kuinka vähän."

        Näin on siksi ehdotankin että t reunamon lisäksi pyydätte myös tuota J matikaista saarnaajaksi sinne esikoiset ryhyn.

        Kun ilmeisesti nyt rakastatte kovasti niitä kristityitä joissa Jumalan työ on hyvin vähäistä..

        Mutta niissä joissa se on suurempaa niin niitä on sitten lupa vihata!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan työtä toisessa ihmisessä ei saa koskaan halveksia, vaikka sitä olisi kuinka vähän."

        Näin on siksi ehdotankin että t reunamon lisäksi pyydätte myös tuota J matikaista saarnaajaksi sinne esikoiset ryhyn.

        Kun ilmeisesti nyt rakastatte kovasti niitä kristityitä joissa Jumalan työ on hyvin vähäistä..

        Mutta niissä joissa se on suurempaa niin niitä on sitten lupa vihata!

        Tulkoon nyt selvästi sanotuksi, etten ole sidoksissa kumpaankaan ryhmään. Olen vain seurannut asioita ja tehnyt havaintoja niinkuin sanoin noin 70 vuoden ajalta, joten minulla on selkeä käsitys, mistä tuulee. Vihaava ihminen tunnistaa vihaa ympärillään jokapuolella, vaikka sitä oikeasti ei olisikaan pisaraakaan. Mun puolestani jokainen saa saarnata kuinka paljon lystää, kun pyydetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juuri siksi koska he eivät saa omantunnon rauhaa muualla eli elävän kristillisyyden ulkopuolella ja eivät he siksi täällä kirjoita ettei heitä kiinnosta vaan juuri siksi että heillä on sisällinen halu tulla osaksi siitä samasta elävydeestä mutta syystä tai toisesta eivät voi."

        Tämän minä sanoin ainoastaan elävän seurakunnan ulkopuolella oleville, että he kirjoittavat täällä koska heillä on sisällinen halu tulla osalliseksi siitä samasta elävyydestä joka esikoislaestaadiolaisilla kristityillä on!

        Herra varjelkoon, etten ääneen nauraisi. Etkö oikeasti kykene näkemään mitkä seurakunnat ovat eläviä, ja missä keskitytään seinien (liikkeen imagon) kalkitsemiseen kaikin voimin.

        On selvää, että jos näkö on yhteen yhdistykseen katsovaksi putkinäöksi sementoitu, eri sellaisella ihmisellä ole sitä näköä, mistä Jeesus Kristus, koko maailman syntien sovittaja puhui ihmisenä ollessaan. Ja vielä apostoli Johannekselle ilmestyksessään todisti.

        Tuo hengellinen ylpeys ja sokeus on kyllä aivan käsittämätöntä.
        Kyllä yhden yhdityksen kolpötöörien julistus pitäisi Jeesuksen Kristuksen opista erottaa, - onhan siinä eroa kun yöllä ja päivällä.

        Lukekaa nyt ihan ensimmäiseksi te yhdistyksillänne ylpeilevät, kuka puhuu, hän on kaikkivaltias pyhä Jumala.

        Lukekaa sitten mitä hän sanoo, siinä ei puhu luodut kuolevaiset, vaan itse Jumala. Ei mahtavampaa ilouutista voisi olla syntisille!

        Kuinka kaikkivaltiaan Jumalan sanan voi ohittaa, ylpeilemällä ihmisopeilla ja ihmiskäskyillä kuorrutetun yhdistyksen jäsenyydellä?
        Tätä sokeutta en voi käsittää?

        Herra armossaan johdattakoon - kaikki - autuutta janoavat syntiset tälle lähteelle, josta janoiset saavat juoda vapaasti, ja vapaasti saavat myös kehottaa toisiakin janoisia juomaan ja nälkäisiä syömään.

        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        Ilm. 22:17
        Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
        Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
        Ja joka janoaa, tulkoon,
        ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Tulkoon nyt selvästi sanotuksi, etten ole sidoksissa kumpaankaan ryhmään. Olen vain seurannut asioita ja tehnyt havaintoja niinkuin sanoin noin 70 vuoden ajalta, joten minulla on selkeä käsitys, mistä tuulee. Vihaava ihminen tunnistaa vihaa ympärillään jokapuolella, vaikka sitä oikeasti ei olisikaan pisaraakaan. Mun puolestani jokainen saa saarnata kuinka paljon lystää, kun pyydetään.

        Niin, tämä on käyty täälläkin lävitse todella monta kertaa. Jos todellinen halu on tietää, niin mikään Esikoiset ry:n syntyyn vaikuttanut tekijä ei ole salassa. Eroon liittynyt materiaali DOKUMENTTEINA löytyy koottuna
        http://www.sakramentit.fi/wordpress/ Suomen tullilaitoksen virkailijan kokoamana.

        Jos ainut halu on valehdella mustamaalaamistarkoituksella, jotta voi torjua todelliset syyt, niin hyvin on sekin monilta onnistunut. Ihmisellä on loistava kyky pettää itseään hänellä on myös kyky torjua ne asiat joita hän ei halua kuulla, eikä nähdä.

        Hulluinta tässä kaikessa on, että mielestään parhaat asiatuntijat ovat aina ulkopuolisia. Esim. Ateistit on mielestään parhaat kristinuskon asiantuntijat. Vuosikymmenien elämä liikkeen sisäpuolella antaa paremman kyvyn arvioida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan työtä toisessa ihmisessä ei saa koskaan halveksia, vaikka sitä olisi kuinka vähän."

        Näin on siksi ehdotankin että t reunamon lisäksi pyydätte myös tuota J matikaista saarnaajaksi sinne esikoiset ryhyn.

        Kun ilmeisesti nyt rakastatte kovasti niitä kristityitä joissa Jumalan työ on hyvin vähäistä..

        Mutta niissä joissa se on suurempaa niin niitä on sitten lupa vihata!

        "Näin on siksi ehdotankin että t reunamon lisäksi pyydätte myös tuota J matikaista saarnaajaksi sinne esikoiset ryhyn."

        Mitähän horinaa tuokin on? 💩

        Miksi kirjoittelet asioista joista et tiedä mitään?😱


      • Anonyymi

        Joo meilläkin yhteen aikaan juoksi joka uskontoa osa varasteli osa vaati antamaan heille milloin ruokaa milloin rahaa yhdet vei tavaraa mattokin lähti yksi vei TV yhdet stereot Viron venäläisiä HELLAREITA ja romaneja niin ne vaan vie mutta tuli MOSKEIJAA jehovaa juutalaista budhaa wiccaa ortodoksia käännyttämään tuli vaparia tuli lahkoisia joka lähtöön jokainen on se ainoa oikea ja metodistit babtistit anglikaanit herätysliikkeet lahkojen raamattukoulut kävi kimppuun tuli käytyä yksi siellä oli virolaisia rikollisia muka parannusta teki päin vastoin varasteli vain enemmän.Ei nyt muuten mutta kun on syntymäkristitty kristitty suku rippikoulu käyty ehtoollisella mitä siihen muut tulee sössimään käännyttää johonkin itsesääli Moosekseen SYNAGOGALLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juuri siksi koska he eivät saa omantunnon rauhaa muualla eli elävän kristillisyyden ulkopuolella ja eivät he siksi täällä kirjoita ettei heitä kiinnosta vaan juuri siksi että heillä on sisällinen halu tulla osaksi siitä samasta elävydeestä mutta syystä tai toisesta eivät voi."

        Tämän minä sanoin ainoastaan elävän seurakunnan ulkopuolella oleville, että he kirjoittavat täällä koska heillä on sisällinen halu tulla osalliseksi siitä samasta elävyydestä joka esikoislaestaadiolaisilla kristityillä on!

        Joku lesta tai hellari vei meiltä vihreän ruokaohje kansion voisko palauttaa sen kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä puhu mistään kirkosta eroamisesta tai pysymisestä minä puhun siitä että esikoiset ry laisilla on maailman rakkaus kasvanut niin suureksi että viimein se synnytti eriseuran joka on lihan työ ja syntynyt maailman rakkaudesta! Ja sen kuulee myös saarnoista kuinka he eivät koskaan nuhtele synnistä ja maailmasta eli maailman rakkaudesta, liha ja synti on niin rakkaaksi tullut! Ei niin kukaan siitä silleen vapaa olisi, mutta he jotka sitä rakastavat he tahtovat myös niissä elää!

        Kuule se ihra kasa ei hyväksi tule koskaan se on kuollut synnin tähden se ihmisen liha.Henki pelastuu eikä se ihra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra varjelkoon, etten ääneen nauraisi. Etkö oikeasti kykene näkemään mitkä seurakunnat ovat eläviä, ja missä keskitytään seinien (liikkeen imagon) kalkitsemiseen kaikin voimin.

        On selvää, että jos näkö on yhteen yhdistykseen katsovaksi putkinäöksi sementoitu, eri sellaisella ihmisellä ole sitä näköä, mistä Jeesus Kristus, koko maailman syntien sovittaja puhui ihmisenä ollessaan. Ja vielä apostoli Johannekselle ilmestyksessään todisti.

        Tuo hengellinen ylpeys ja sokeus on kyllä aivan käsittämätöntä.
        Kyllä yhden yhdityksen kolpötöörien julistus pitäisi Jeesuksen Kristuksen opista erottaa, - onhan siinä eroa kun yöllä ja päivällä.

        Lukekaa nyt ihan ensimmäiseksi te yhdistyksillänne ylpeilevät, kuka puhuu, hän on kaikkivaltias pyhä Jumala.

        Lukekaa sitten mitä hän sanoo, siinä ei puhu luodut kuolevaiset, vaan itse Jumala. Ei mahtavampaa ilouutista voisi olla syntisille!

        Kuinka kaikkivaltiaan Jumalan sanan voi ohittaa, ylpeilemällä ihmisopeilla ja ihmiskäskyillä kuorrutetun yhdistyksen jäsenyydellä?
        Tätä sokeutta en voi käsittää?

        Herra armossaan johdattakoon - kaikki - autuutta janoavat syntiset tälle lähteelle, josta janoiset saavat juoda vapaasti, ja vapaasti saavat myös kehottaa toisiakin janoisia juomaan ja nälkäisiä syömään.

        Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
        Ilm. 22:17
        Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
        Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
        Ja joka janoaa, tulkoon,
        ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        Ihan sama kohdat on hellareissa silti ne varastaa huoraa huumeita on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tämä on käyty täälläkin lävitse todella monta kertaa. Jos todellinen halu on tietää, niin mikään Esikoiset ry:n syntyyn vaikuttanut tekijä ei ole salassa. Eroon liittynyt materiaali DOKUMENTTEINA löytyy koottuna
        http://www.sakramentit.fi/wordpress/ Suomen tullilaitoksen virkailijan kokoamana.

        Jos ainut halu on valehdella mustamaalaamistarkoituksella, jotta voi torjua todelliset syyt, niin hyvin on sekin monilta onnistunut. Ihmisellä on loistava kyky pettää itseään hänellä on myös kyky torjua ne asiat joita hän ei halua kuulla, eikä nähdä.

        Hulluinta tässä kaikessa on, että mielestään parhaat asiatuntijat ovat aina ulkopuolisia. Esim. Ateistit on mielestään parhaat kristinuskon asiantuntijat. Vuosikymmenien elämä liikkeen sisäpuolella antaa paremman kyvyn arvioida.

        Esikoislestadiolaisilla saarnaajilla (maallikoita, monet ilman paljoakaan ymmärrystä Kristinuskon perusteista) on kova himo mustamaalata kaikki muut kuin YHDEN MAALLISEN YHDISTYKSEN opit kadotukseen vieviksi opeiksi!

        Hävettää olla esikoislestadiolainen!

        Mistä tuo himo on heille tullut? Niin sanotusta "äITISEURAKUNNASTAKO"?


    • Anonyymi

      Onpa piru taas kateellinen, kuinka kehtaat julkisesti valehdella toistuvasti?

      Lainaus:"En minä puhu mistään kirkosta eroamisesta tai pysymisestä minä puhun siitä että esikoiset ry laisilla on maailman rakkaus kasvanut niin suureksi että viimein se synnytti eriseuran joka on lihan työ ja syntynyt maailman rakkaudesta!"

      Valheisiin sementoitunut henkilö kuulee justiinsa sen, minkä HÄN kateuksissaan tahtookin kuulla. Ei mitään muuta.

      Piru ei ole tyhmä, kun runsaasti kuormittavia muista kristityistä erottavia ihmisoppeja tuodaan valoon, joissa se laiskana loikoilee, kehuen itseään ja kavereitaan, - niin se pakenee valheisiin.

      Halpamaista sontaa tuollainen valehtelu.

      Kyllä siellä valvovat esikoislestadiolaisetkin tietävät olevansa ainoastaan Jumalan armon varassa.

      Muutama änkyräsuku siellä esittelee ylpeydestä mustia kylkiään ja leuhkii jopa netissä itsekurituksilla tienatusta "vahnurskaudestaan.

      Samaa sakkia nämä on, kun aikanaan horisivat puhujalle, että muuten meni hyvin mutta kun ei puhuttu naisten pitkistä housuista. Tässä heidän uskonsa ydin on, omassa vanhurskaudessa.

      Miksi ei kokonaan syntinen ihminen voi tunnustaa olevansa kokonaan syntinen, samoin kun kaikki muutkin ihmiset, ja alistua syntisenä Jumalan armon alle?

      • Anonyymi

        Siis mikä suku minähän olen ensimmäisen polven laestaadiolainen tai epävirallinen koskas nyt viimeksi kävinkään seuroissa....

        Mutta ihmeellinen on se maailman rakkaus mikä paistaa esikoiset ryn seurakunnasta.

        Kyllä se on maailman rakkaus tullut luvalliseksi Jeesuksen Kristuksen armon varjolla! Aikaan eriseuran luvallisuuten asti joka viimeinen lihan luvallisuus ennen kaikkea muuta saastaa joka on luvalliseksi tullut Kristuksen armon varjolla!


      • Anonyymi

        Niin paljon on synnin ja maailman rakkaus saanut muutamien tapakristittyjen sydämissään sijaa että viimein se on vahingollisen eriseuran synnyttänyt vaan vahingollinen ainoastaan niille jotka siihen lankesivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin paljon on synnin ja maailman rakkaus saanut muutamien tapakristittyjen sydämissään sijaa että viimein se on vahingollisen eriseuran synnyttänyt vaan vahingollinen ainoastaan niille jotka siihen lankesivat!

        Ei suinkaan ole eriseura se ensimmäinen lihan työ joka on maailman rakkauden kautta luvalliseksi tullut vaan ennen sitä on ollut jo paljon synnin luvallisuutta maailman rakkauden kautta ja viimein se on johtanut aina eriseuran luvallisuuteen asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole eriseura se ensimmäinen lihan työ joka on maailman rakkauden kautta luvalliseksi tullut vaan ennen sitä on ollut jo paljon synnin luvallisuutta maailman rakkauden kautta ja viimein se on johtanut aina eriseuran luvallisuuteen asti!

        Ja he jotka eivät langenneet heillä on syntien anteeksi antamus tykönänsä aina miksi he olisivat surullisia? Päinvastoin he ovat masentuneita joilla omatunto sidottu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja he jotka eivät langenneet heillä on syntien anteeksi antamus tykönänsä aina miksi he olisivat surullisia? Päinvastoin he ovat masentuneita joilla omatunto sidottu!

        Siellä eriseurassa siellä on ne masentuneet ei niin etteikö sidottuja voisi olla elävässäkin seurakunnassa mutta sellainen joka on vapaa eli synnit saanut anteeksi uskoa siitä on masennus kauas kaus juossut pois...Mutta sidotut omantunnot vaeltavat masentuneina! Ei paljon auta heitä kuolleen Jeesuksen veri niin minä huudankin teille masentuneille tulkaa elämän veden lähteille sen elävän Jeesuksen Kristuksen silloin teidän masennuksenne pyyhitään pois ja te saatte iloita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä eriseurassa siellä on ne masentuneet ei niin etteikö sidottuja voisi olla elävässäkin seurakunnassa mutta sellainen joka on vapaa eli synnit saanut anteeksi uskoa siitä on masennus kauas kaus juossut pois...Mutta sidotut omantunnot vaeltavat masentuneina! Ei paljon auta heitä kuolleen Jeesuksen veri niin minä huudankin teille masentuneille tulkaa elämän veden lähteille sen elävän Jeesuksen Kristuksen silloin teidän masennuksenne pyyhitään pois ja te saatte iloita!

        Sillä SE ON AIVAN MAHDOTON AJATUS että elävässä uskossa Ja vapaalla omalla tunnolla joku olis masentunut POIS POIS KAIKKI SELLAINEN VALHE JA PETOS meidän keskeltämme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä SE ON AIVAN MAHDOTON AJATUS että elävässä uskossa Ja vapaalla omalla tunnolla joku olis masentunut POIS POIS KAIKKI SELLAINEN VALHE JA PETOS meidän keskeltämme!

        Ja minulla ON meriittejä sanoa tämä, jos joku on ollut masentunut niin ei minusta enemmän kukaan sillä ei päivää eikä yötä ollut kun en itseäni olisi halunnut surmata ja sitä kesti vuosia ja vuosia, ja sen minä todistan Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen edessä ettei yksikään joka vapaalla omallatunnolla ja elävässä uskossa vaeltaa ole masentunut! Ei yksikään. Ja jos masentaa niin sen minä huudan sinulla oi jos minä huudan sanoilla niin tiedä se että taivaallinen Jumala huutaa sinulle sen masennuksen kautta että sinä heräisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulla ON meriittejä sanoa tämä, jos joku on ollut masentunut niin ei minusta enemmän kukaan sillä ei päivää eikä yötä ollut kun en itseäni olisi halunnut surmata ja sitä kesti vuosia ja vuosia, ja sen minä todistan Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen edessä ettei yksikään joka vapaalla omallatunnolla ja elävässä uskossa vaeltaa ole masentunut! Ei yksikään. Ja jos masentaa niin sen minä huudan sinulla oi jos minä huudan sanoilla niin tiedä se että taivaallinen Jumala huutaa sinulle sen masennuksen kautta että sinä heräisit!

        Ja MISTÄ SINUN TULEE HERÄTÄ? Herää synnin unesta! Ja käy Herran Jeesuksen tykö ja älä tästä edes maailmaa rakasta vaan Jumalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikä suku minähän olen ensimmäisen polven laestaadiolainen tai epävirallinen koskas nyt viimeksi kävinkään seuroissa....

        Mutta ihmeellinen on se maailman rakkaus mikä paistaa esikoiset ryn seurakunnasta.

        Kyllä se on maailman rakkaus tullut luvalliseksi Jeesuksen Kristuksen armon varjolla! Aikaan eriseuran luvallisuuten asti joka viimeinen lihan luvallisuus ennen kaikkea muuta saastaa joka on luvalliseksi tullut Kristuksen armon varjolla!

        Koita nyt jo lopettaa toi ITSESÄÄLI kaikki on täällä synnin keskellä tekee töitä sen kanssa hoitajat pesee paskaa poliisit lääkärit ei täällä voi porata kokoajan kaikki täällä joutuu kestämään jo tuollainen asenne ja synnyttää lisää kärsimään tänne ihmisiä laita tulppa emättimeen tai jalat yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole eriseura se ensimmäinen lihan työ joka on maailman rakkauden kautta luvalliseksi tullut vaan ennen sitä on ollut jo paljon synnin luvallisuutta maailman rakkauden kautta ja viimein se on johtanut aina eriseuran luvallisuuteen asti!

        Niin monia raiskattuja kärsii kuin samarialainen se auttoi muut ei vaan auta poraa ja valittaa mutta ei auta toisia yhtään. Samarialainen auttoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä eriseurassa siellä on ne masentuneet ei niin etteikö sidottuja voisi olla elävässäkin seurakunnassa mutta sellainen joka on vapaa eli synnit saanut anteeksi uskoa siitä on masennus kauas kaus juossut pois...Mutta sidotut omantunnot vaeltavat masentuneina! Ei paljon auta heitä kuolleen Jeesuksen veri niin minä huudankin teille masentuneille tulkaa elämän veden lähteille sen elävän Jeesuksen Kristuksen silloin teidän masennuksenne pyyhitään pois ja te saatte iloita!

        Ei kukaan voi nousta kun aina syytetään vaikka miten uskoo tulee lesta poraamaan synneistä juuri kun ne on julistettu anteeksi tulee lesta päälle syyttämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä SE ON AIVAN MAHDOTON AJATUS että elävässä uskossa Ja vapaalla omalla tunnolla joku olis masentunut POIS POIS KAIKKI SELLAINEN VALHE JA PETOS meidän keskeltämme!

        Jeesus sentään ikäänkuin ihmisillä ei olisi surua menetyksiä kuolleita läheisiä mitä ihmettä tämä apina ulisee itsekkäästi taas omia näkemyksiään. Et voi tietää toisten suruja hölmö.


    • Anonyymi

      "On selvää, että jos näkö on yhteen yhdistykseen katsovaksi putkinäöksi sementoitu, eri sellaisella ihmisellä ole sitä näköä, mistä Jeesus Kristus, koko maailman syntien sovittaja puhui ihmisenä ollessaan. Ja vielä apostoli Johannekselle ilmestyksessään todisti."

      Kyllä minä tiedän mitä apostoli Johannes kirjoittaa jaankin muutaman jakeen muistin virkistykseksi maailmaa rakastaville siveille ja kunniallisille tapakristityille!

      Joh.1 kirje 2 luku.
      15. II. Älkäät maailmaa rakastako* eli mitään mitä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, ei hänessä ole Isän rakkaus+.
      16. Sillä kaikki, mitä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus, ei se ole Isästä, vaan se on maailmasta.
      17. Ja maailma katoo* ja hänen himonsa; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy ijankaikkisesti.
      3luku.
      8. Joka syntiä tekee, hän on perkeleestä; sillä perkele tekee syntiä alusta*. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän perkeleen työt särkis.
      9. Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      10. Siitä ilmaantuvat Jumalan lapset ja perkeleen lapset. Jokainen, joka ei tee vanhurskautta, ei se ole Jumalasta, ja joka ei rakasta veljeänsä.

      • Anonyymi

        "eli mitään mitä maailmassa on"

        Tuo on se mitä Jumala haluaa sen masennuksen kautta sinulle sanoa vaikka sinä Jumalanlapsi olisit mutta et sinä voi Jumalaa ja maailmaa kantaa samaan aikaan sydämessäsi! Siksi Jumala kurittaa sinua masennuksen kautta!


      • Anonyymi

        Taas te olette tekemässä tyhjäksi Jeesuksen ristiä syyttämässä toisia te vaan ette osaa lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eli mitään mitä maailmassa on"

        Tuo on se mitä Jumala haluaa sen masennuksen kautta sinulle sanoa vaikka sinä Jumalanlapsi olisit mutta et sinä voi Jumalaa ja maailmaa kantaa samaan aikaan sydämessäsi! Siksi Jumala kurittaa sinua masennuksen kautta!

        Mikä maailmassa on raha Jumala sehän se on. Kyllä masentuneet suree kuolleita rakkaitaan kuule pitkäänkin.


    • Anonyymi

      Se saarnaaja ... mikä sen nimi oli en muista sitä kuka saarnasi Helsingissä tänään niin sen sydän on täynnä maailman rakkautta kuulen sen kaikesta oksettaa koko henkilö ällöttää kuunnella sen limasta ja ylimielistä puhetta. Tee parannus h...a.

    • Anonyymi

      Se tämän päivän Helsingin saarnaaja se yrittää tehdä tapakristillisyyttä se ei ole koskaan edes uudestisyntynyt sen sydän on täynnä huoruutta. Ja täynnä maailman himoa ja rakkautta.

      • Anonyymi

        Minkä päälle siis uudestisyntyminen tapahtuu, eli eikö se ole siinä että saa uskoa synnit anteeksi?

        Kyllä se on siinä, mutta tämä mies tahtoo uskoa synnit anteeksi ja piehtaroida kun sika synnissä samaan aikaan.

        Ei hän ole mikään kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä päälle siis uudestisyntyminen tapahtuu, eli eikö se ole siinä että saa uskoa synnit anteeksi?

        Kyllä se on siinä, mutta tämä mies tahtoo uskoa synnit anteeksi ja piehtaroida kun sika synnissä samaan aikaan.

        Ei hän ole mikään kristitty.

        Parempi olis eroittaa hänet saarnavirasta, ylpeilkööt perkeleistänsä jossain muualla mutta ei seurakunnan edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olis eroittaa hänet saarnavirasta, ylpeilkööt perkeleistänsä jossain muualla mutta ei seurakunnan edessä.

        Ja jos joku syntinen on, olkoot, mutta osoita se jollain sanalla ettet sinä syntiä luvalliseksi tee Kristuksen nimen eli armon varjolla!

        Hän joka tuudittautuu Kristuksen loputtomaan armoon sellainen saarnaaja hän, hän ajattelee ettei Kristus eli Jumala koskaan lue tuomioita synneistä koska hänellä on niin vakaa usko Kristukseen mutta kuuntele nyt sinä "saarnamies" mitä Johannes kirjoittaa maailman rakkaudesta ja niistä jotka syntiä tekevät että he ovat perkeleestä!

        Ja niin ei tule sen vapauden lihalle sijaa antaa!

        Että minä vihaan niitä saarnaajia jotka tahtovat Kristuksesta pahuuden peitteen tehdä eivätkä sanallakaan nuhtele synnistä, omastavanhurskaudesta, lain vanhurskaudesta, maailman rakkaudesta, lihan töistä, perkeleen eksytyksistä yms vaan ainoastaan hellää evankeliumia tahtovat saarnata kuolleen ja mädänneen lihan päälle he ovat en tiedä sanaa mutta saarnaja ei pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos joku syntinen on, olkoot, mutta osoita se jollain sanalla ettet sinä syntiä luvalliseksi tee Kristuksen nimen eli armon varjolla!

        Hän joka tuudittautuu Kristuksen loputtomaan armoon sellainen saarnaaja hän, hän ajattelee ettei Kristus eli Jumala koskaan lue tuomioita synneistä koska hänellä on niin vakaa usko Kristukseen mutta kuuntele nyt sinä "saarnamies" mitä Johannes kirjoittaa maailman rakkaudesta ja niistä jotka syntiä tekevät että he ovat perkeleestä!

        Ja niin ei tule sen vapauden lihalle sijaa antaa!

        Että minä vihaan niitä saarnaajia jotka tahtovat Kristuksesta pahuuden peitteen tehdä eivätkä sanallakaan nuhtele synnistä, omastavanhurskaudesta, lain vanhurskaudesta, maailman rakkaudesta, lihan töistä, perkeleen eksytyksistä yms vaan ainoastaan hellää evankeliumia tahtovat saarnata kuolleen ja mädänneen lihan päälle he ovat en tiedä sanaa mutta saarnaja ei pitäisi olla.

        J matikainen jos luet tämän toivottavasti ymmärrät itse erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J matikainen jos luet tämän toivottavasti ymmärrät itse erota.

        Mykkä koira, mykät koirat hirtetään sanoo kirjoitukset.

        Mykkä koira se hän on, MYKKÄ KOIRA! ÄLÄ SAARNAA EVANKELIUMIA KUOLLEEN LIHAN PÄÄLLE SINÄ VALHE HUORA APOSTOLI!


      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät jonkun sydämen mitä siellä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olis eroittaa hänet saarnavirasta, ylpeilkööt perkeleistänsä jossain muualla mutta ei seurakunnan edessä.

        Siinä on nyt tullut perkelettä huoraa syyttämistä TEIDÄN SUU PUHUU TÄTÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos joku syntinen on, olkoot, mutta osoita se jollain sanalla ettet sinä syntiä luvalliseksi tee Kristuksen nimen eli armon varjolla!

        Hän joka tuudittautuu Kristuksen loputtomaan armoon sellainen saarnaaja hän, hän ajattelee ettei Kristus eli Jumala koskaan lue tuomioita synneistä koska hänellä on niin vakaa usko Kristukseen mutta kuuntele nyt sinä "saarnamies" mitä Johannes kirjoittaa maailman rakkaudesta ja niistä jotka syntiä tekevät että he ovat perkeleestä!

        Ja niin ei tule sen vapauden lihalle sijaa antaa!

        Että minä vihaan niitä saarnaajia jotka tahtovat Kristuksesta pahuuden peitteen tehdä eivätkä sanallakaan nuhtele synnistä, omastavanhurskaudesta, lain vanhurskaudesta, maailman rakkaudesta, lihan töistä, perkeleen eksytyksistä yms vaan ainoastaan hellää evankeliumia tahtovat saarnata kuolleen ja mädänneen lihan päälle he ovat en tiedä sanaa mutta saarnaja ei pitäisi olla.

        No niin siinä tuli vihaaminen mitä Jeesus opetti rakasta lähimmäistä ja vihamiestä pyydä anteeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mykkä koira, mykät koirat hirtetään sanoo kirjoitukset.

        Mykkä koira se hän on, MYKKÄ KOIRA! ÄLÄ SAARNAA EVANKELIUMIA KUOLLEEN LIHAN PÄÄLLE SINÄ VALHE HUORA APOSTOLI!

        HERÄÄ TÄHÄN PÄIVÄÄN!

        "Mykkä koira, mykät koirat hirtetään sanoo kirjoitukset."

        Ajattelen, että esim. T Reunamo saa ajatuksia Laestadiuksen saarnoista.
        Onko hän "HUORA APOSTOLI"?

        Minä en tiedä, voi olla!


    • Anonyymi

      "Hengellinen huora "

      Jokainen joka tahtoo saarnaaja olla niin ymmärrä ensin mitä tuo lause tarkoittaa ja saarnaa sen jälkeen vasta!

      En voi vaan sietää sitä miestä. Se saarnaa niin hellää evankeliumia että varmaan pääsee perkeleetkin taivaaseen ja saatana enkeleidensä kanssa!

      Kukahan sinne Helsinkiin ne saarnaajat valitsee ei ainakaan Pyhä Henki. Varmaan Immosen Tauno valinnut tuonkin hengellisen äpärän sinne saarnaamaan mikä kyllä olis ihme koska Tauno on hyvä saarnaaja, Tauno leikkaa ensin mätä paiseet pois ja vasta sitten saarnaa evankeliumin hän on oikea saarnamies tuo tämänpäiväinen oli kuin jostain baarista missä soi jytämusiikki ja joku ilveilija pelle saarnaa Kristista ja huutaa halleluujaa päälle ja viina valuu poskella samaan aikaan!

      • Anonyymi

        Varmaan tuomitsen itseni näillä puheilla mutta en voi olla sanomatta mutta mua häiritsee se mies ei sen kristillisyyden takia ehkä vaan se miten se saarnaa pelkkää hauskaa evankeliumia. Täysi pelle koko mies. Idiootti.


      • Anonyymi

        Viinan valuminen poskella ei tee kenestäkään parempaa ihmistä, mutta ei myöskään huonompaa ihmistä. Eikä esikoislestadiolaisuutta tarvita taivaaseen pääsemiseen, kysy vaikka Teemu Tastilta!


    • Anonyymi

      Ei siis mitään henkilökohtaista itkien jouduin kirjoittamaan mutta kun se mies tahtoo saarnata toista evankeliumia ja minä en voi sitä hyväksyä. Enkä osaa sitä täydellisesti selittää, jos minä häntä yritän herättää niin siinäkin olen taitamaton ja kuinka sellainen toista herättää joka itse herätystä tarvitsee?

      Mutta hänellä on outo tapa saarnata evankeliumia sinne missä ei evankeliumin tarvetta ole, eli eikös ensin tule tarve herättää ja vasta sen jälkeen evankeliumi saarnata?

      Eli Kuinkas siis saarnaat evankeliumin sinne missä näkyy olevan paljon syntiä ja synnin luvallisuutta ja ei yhtään ymmärrystä eli sydämen särkymistä että ehkä minä tuossa ja tuossa olen väärin tehnyt? Eikös evankeliumi saarnata köyhille eli pienille, Kuinkas sitä rikkaille saarnaat? Eli eikös ensin tule julistaa sellainen herätys saarna synnin unesta että yksi ja toinen tulee köyhäksi sillä eikös se ole kirjoitettu että Jumalan Poika ei tullut hyvien ja hurskaiden tähden vaan syntisten! Mutta ei siellä ole syntisiä missä syntiä ei ole osoitettu eli mainittu nimeltä!

      Jos siis saarnaat evankeliumin sinne missä ei ole syntisiä se on tehdä Kristuksesta pahuuden peite sitä minä vihaan ja en kärsi mutta en minä tahtonut pois leikata mutta olen niin kärsimätön ja en edes käy seuroissa mutta haluan kuitenkin kuunnella elävää Jumalansanaa ja siksi osoitan joskus mieltäni kun ei kaikki sana aina kelpaa kun se on joskus niin hellää että sitä varmaan voisi syödä ne mustat korpitkin mitkä nokkivat niitä siemeniä Laestaadiuksen kuulijoiden korvista mutta kun siemen on tarpeeksi karvainen niin ei se korpeillekkaan kelpaa silloin se ehkä jää paremmin ihmisten sydämiin. Ellei korpit ole sitten sellaisia että ne nokkivat nykyään mistä vain mausta välittämättä... Mutta korpeilla täytyy olla sitten hyvä mahalaukku jos ne kestää niin paljon karvaisia siemeniä kun Johanneskin sanoi batmoksen saarella että se sana karvasteli mahassa niin eikö mustilla korpeilla sitten karvastele mahassa kun nokkivat jumalansana siemeniä kuulijoiden korvista, luulis että perkeleen korpeilla jossain vaiheessa alkaisi vähän karvastelemaan siksi on hyvä ettei siemenet ole sellaisia että mustat korpit niitä ainakaan kovin kevyesti nokkii saakoot edes mahanpuruja niistä ja oksentakoot jonnekkin...

      • Anonyymi

        Jos siis joku saarnaa jotain toista kuin karvasta siementä joka mahassa karvastelee ja maistuu pahalle lihassa niin ei Jumalasta saarnaa vaan perkeleestä hän saarnaa. Elävä jumalansana on lihalle karvaan makuinen mutta Hengen se saattaa lepoon!


    • Anonyymi

      Ja niille totuuden saarnaajille minä joka aina pois juoksen sieltä voin tämän sanoa ja ei kukaan minua paremmin: kun te aina pelkäätte sitä että kun sanotte jostain synnistä yms saarnaatte totuuden että revittekö te jo parannettuja haavoja auki tai työnnättekö pois.

      Niin siitä vaan sen verran, ettei se totuuden saarna työnnä pois vaan se ettei ole tervetullut jos on ns väärässä armon tilassa, kun sinne on tervetulleita ainoastaan oikein armoitetut ja kun ei kaikilla ole aina voimaa tai hyvin harvoin vaikka kerran 2vuodessa tehdä parannusta, niin kyllä he sen itse tietävät ettei omatunto ole puhdas mutta jos ei saa voimaa tai uskalla puhua niin silloin saa kyllä hyvin selvästi kokea sen että sinä et ole oikein armossa jne.. Ja saa tuntea ettei ole tervetullut, ihan kuin sellainen ihminen ei tietäisi sitä itsekin ettei omatunto ole puhdas tai ihan kuin hän tulisi seuroihin jos ei häntä kiinnostaisi sisällinen kristillisyys yhtään. No ehkä muutamat tulevat he jotka tahtovat suloista ja hauskaa evankeliumia kuulla he varmaan ovat aina taivaassa. Kun heillä on suloinen ja armollinen Jeesus joka aina katsoo läpi sormien kaikki heidän ylitekäymisensä ilman että heidän koskaan tarvii itkeä syntejään..

      Mutta palataan asiaan eli ei totuuden saarna työnnä pois vaan se että osoitta sormella että sinä et ole oikein uskomassa sanoo sen vaikka sanattomasti.

      Itse kyllä en sano sitä sanattomasti mielestäni tuo hipsteri fröökykana on valheapostoli voisin vannoa että kyseinen saarnaja kirjoitti sen fröökynä jutun tänne suomi24 seen sillon... metsän lintu... mikäs Herra itse armonvaras... katumaton barabbas huora..Siis hengellinen... saarnaa evankeliumia katumattomille...huora

      • Anonyymi

        Lopeta jo noi sadut taikauskonnot keksitty satuja jo barabbaasta oikeesti.


    • Anonyymi

      Ihmisilläkö sinä omantuntosi puhtaaksi kuuraat? Usko nyt, että ihmisopit on todella vaarallisia, ne avaavat paholaiselle tien pitää sinut epäilyksissä koko ajan syntiesi vuoksi.

      Miksi toistuvasti hylkäät Jeesuksen Kristuksen, joka puhdistaa sekunnissa USKON KAUTTA sinun omantuntosi kaikista synneistä?😱

      • Anonyymi

        Et sinä ole vieläkään kertonut sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot?


    • Anonyymi

      Viime sunnuntaina Helsingissä saarnannut se on joku esikoisten myyrä levittää sitä esikoiset ryn hapatusta. Sitä evankeliumia kuolleen uskon päälle!

      Se J(etunimi) Alko j llä sukunimeä en muista.

      H P n opetuslapsi samaa paskaa se opettaa.

      • Anonyymi

        Kuollut usko? Mitä se on? Onko vain esikoislestadiolaisilla tuo käsitys muiden kristittyjen uskosta?

        Ensimmäinen tutkistelemus: Kuka on nimityksen keksinyt?

        Toinen tutkistelemus: Miksi nimitys on keksitty?

        Kolmas tutkistelemus : Kuka ajattelee hyötyvänsä nimityksestä ja käyttää sitä?


    • Anonyymi

      Sitä H Purtasen paskaa eli omanvahurskauden sontaa sekin mies tahtoo opettaa jotain evankeliumia mikä siirtyy puhelinlankoja pitkin kuolleen uskon päälle... vielä oon armollinen sitä kohtaan enkä vielä sano sitä hengelliseksi äpäräksi jos kerkesin jo sanomaan vedän sen takaisin..toistaiseksi.

      • Eikö vähän vähempikin riittäisi?


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Eikö vähän vähempikin riittäisi?

        Lauri kuuleppa, mahtaako maksaa vaivaa reagoida jonkun heilahtaneen sekoiluun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lauri kuuleppa, mahtaako maksaa vaivaa reagoida jonkun heilahtaneen sekoiluun.

        Minusta tuntuu, että noin reagoivalla ihmisellä on paha olla ja vielä pahemmaksi tulee, kun unestaan herää. Siksi koitin suhdittaa ihan säälistä.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että noin reagoivalla ihmisellä on paha olla ja vielä pahemmaksi tulee, kun unestaan herää. Siksi koitin suhdittaa ihan säälistä.

        no onhan tuo nuinkin ;-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        no onhan tuo nuinkin ;-)

        Tuo henkilö on siis maistanut paskaa ja siten tietää miltä se maistuu


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Tuo henkilö on siis maistanut paskaa ja siten tietää miltä se maistuu

        Kyllä minä tiedän sitä tulee perkeleen sieltä alapäästä parhaiten sitä kuitenkin pääsee maistamaan kun yksi ilveilijä saarnamies alkaa leikkimään Jeesuksen apostolia!

        Esimerkiksi tämä H P.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän sitä tulee perkeleen sieltä alapäästä parhaiten sitä kuitenkin pääsee maistamaan kun yksi ilveilijä saarnamies alkaa leikkimään Jeesuksen apostolia!

        Esimerkiksi tämä H P.

        Yksi omanvanhurskauden sika ja valhe apostoli joka tahtoo omaavanhurskauttaan vahvistaa pääkallo uskolla.

        Hänen hedelmänsä näkyy tänäpäivänäkin esikoislaestaadiolaisessa seurakunnassa ja minä rukoilen ettei minun tarvis niitä saarnamiehiä vastaan julkisesti nousta vaan että tekisivät parannuksen! Koska ei minulle ole ongelma nousta vastaan. Mitähän minä siinä menetän, ei minulla koskaan ole mitään ole ollutkaan seurakunnan kin menentin jo 10 vuotta sitten. Se on ihan sama vaikka luettelisin täällä jokaisen saarnaajan helmasynnin ja minkä Hengen lapsia he ovat! Näitä H Purtasen kuolleen uskon apostoleita ja hellän evankeliumin saarnaajia kuolleen lihan päälle heitä löytyy vieläkin elävästä seurakunnasta! Koskaan he eivät sanallakaan nuhtele perkeleestä, maailmasta, omasta lihasta, eikä mistään mitä rietas tahtoo pystyttää eli siitä varoittaa he ovat sen omanvanhurskauden sian opetuslapsia jotka tahtovat pääkallo uskoa pystyttää ja palvella perkelettä ja omaa lihaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän sitä tulee perkeleen sieltä alapäästä parhaiten sitä kuitenkin pääsee maistamaan kun yksi ilveilijä saarnamies alkaa leikkimään Jeesuksen apostolia!

        Esimerkiksi tämä H P.

        Taas perkele kyllä teidän Jumala on perkele sen nimeä te julistatte.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että noin reagoivalla ihmisellä on paha olla ja vielä pahemmaksi tulee, kun unestaan herää. Siksi koitin suhdittaa ihan säälistä.

        Lauri, mielestäni teit oikein. Tuo sinua torunut taisi olla esikoislestadiolainen, kylmä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no onhan tuo nuinkin ;-)

        Hyvä kun ymmärsit, vaikka oletkohan kuitenkin esikoislestadiolaisuuteen vannoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän sitä tulee perkeleen sieltä alapäästä parhaiten sitä kuitenkin pääsee maistamaan kun yksi ilveilijä saarnamies alkaa leikkimään Jeesuksen apostolia!

        Esimerkiksi tämä H P.

        Harvat näitä lukevat, vielä harvemmat ymmärtävät.

        Ajatuksia monille lukeneille varmasti herää, kiitos ajatuksistasi!


    • Anonyymi

      HP ynnä muut myös muutama elävän seurakunnan sisällä oleva he tahtovat pääkallo uskon kautta vanhurskautetuksi tulla ja puhelinlankoja pitkin siirtyvän evankeliumin kautta, mutta elävässä seurakunnassa ei usko perustu pääkalloon eli järkeen! Vaan elävään sovintovereen joka pesee ja puhdistaa synnistä omantunnon lumivalkeaksi!

      Elävän uskon kautta Kristuksen sovintoveressä on iankaikkinen elämä jokaiselle joka uskoo, mutta se ei ole fariselaisten itsetehtyä pääkallo uskoa vaan Jumalan lahja!

      On siis kahtalaista uskoa:

      Pääkallo eli järkiusko!
      Sitten on Jumalan lahjoittama usko!

      Ja se mikä Jumalasta on, siittää iankaikkiseen elämään ja saattaa vanhurskautetut lepoon ajassa ja iankaikkisuudessa sillä se mikä järjestä on sotii sitä vastaan joka tahtois sielun armahtaa mutta se mikä Jumalasta on se kiiruhtaa Jeesuksen sovintoveren helmaan elävän veden lähteille jotka kuohuu iankaikkiseen elämään!

      Mutta muutamat järkeisoppineet tulevat myös niille lähteille ja eivät saa mitään sieltä, koska Jumala ei heille mitään anna! Järjestä eli pääkallosta ovat he syntyneet ja elämän vesi heitä puhtaiksi tee vaikka he tulevat johanneksen kasteelle niin eivät he löydä rauhaa koska he ovat järjestä syntyneet ja eivät tunne Jumalaa!

      Mutta Jeesuksen oikeat opetuslapset, jotka Jumalasta syntyneet ovat, he löytävät iankaikkisen rauha ja levon elämän veden lähteille koska he ovat Jumalasta syntyneet saattaa Jumala myös heidät lepoon sen veden lähteellä joka kuohuu iankaikkiseen elämään yhden ja toisen kristityn sydämeltä uskosta uskoon mutta ei pääkallosta pääkalloon eli järjestä järkeen! Sellaista järki uskoa tahtovat muutamat kuolleen uskon tunnustajat pystyttää mutta ei sellainen kestä elävän Jumalan edessä mikä on ihmisen omaa!

      Mistä Jumalan lapsi on siis siinnyt ja syntynyt?

      Jumalanlapsi on siinnyt elävästä synnintunnosta ja syntynyt syntien anteeksi saamisen pesolla Pyhän Hengen ja tulen kautta ja saanut elävän uskon joka ei järjessä seiso vaan on Jumalan lahja ja sydämeen painettu ja verinen risti Golgatan mäellä sen vahvistaa ei mikään järjen ajatus, Jeesus vahvistaa, sydän vahvistaa, ja Pyhä Henki vahvistaa, mutta se mikä on järjestä se on kuollutta! Siksi he sanovat ettei eilinen auta, koska he eivät ole koskaan uudestisyntyneet muutoin kuin järjen kautta, ja sen takia heidän täytyy järkensä rakentaa joka päivä uudestaan, mutta joka Jumalasta syntynyt on elää iankaikkisesti koska se mikä Jumalasta on ei taida kuolla ainakaan niin nopeasti kuin se mikä järjestä on. Kyllä varmaan voi elävästä uskosta luopua mutta ei se niin nopeasti tapahdu kuin järkiuskosta luopuminen.

      He jotka järjestä ovat, heidän täytyy jokapäivä järkensä uudestaan asemoida oikeaan tilaan että heidän järkensä heidät autuaaksi saattaisi!

      Mutta elävässä kristillisyydessä syntiset menevät korjauspaikalle ja antavat Jeesuksen veren puhdistaa itsensä jos on syntiä omallatunnolla ei tarvitse pääkallo uskoon turvata. Kun saa ottaa ilmaiseksi vastaan elävän uskon!

      • Anonyymi

        Puhuinko minä nyt tällä sitä vastaan että uskon voimalla panna pois syntiä kun sanoin että ottaa vastaan elävä usko?

        En, vaan päinvastoin se on juuri niin että uskon voimalla tunnustaa syntinsä, mutta se ei kuitenkaan ole samaa elävää uskoa vaikka tietyssä mielessä voimme ymmärtää että sekin on elävää uskoa että uskon voimalla tehdä jotain vaikka ei olisi iloon asti uskonut koska usko mikä kantaa hedelmää on elävää uskoa, mutta kun elävässä kristillisyydessä puhutaan elävästä uskosta niin sillä tarkoitetaan iloon ja rauhaan asti uskomista!

        Eli vaikka sekin on elävää uskoa tietyssä mielessä että uskon voimalla panna pois syntikuormaa niin silti se ei ole iloon ja rauhaan asti uskomista!

        Elävä usko viittaakin juuri tähän iloon ja rauhaan!

        Ja vaikka se usko jonka voimasta synnit tunnustetaan luetaan itsessään vanhurskaaksi koska se kantaa hedelmää niin ei kuitenkaan vielä ole elävää uskoa kuin vasta silloin kuin se kantaa sen ilon rauhan hedelmän sitten vasta on se elävää uskoa!

        Eli elävän uskon tarkoitus ei ole tehdä turhaksi sitä uskoa joka ei vielä iloon ja rauhaan asti usko, vaan päinvastoin elävä usko sanoo sille jolla ei iloa ja rauhaa ole että usko niin paljon että saat voiman nousta ja laittaa pois sitä kuormaa joka omallatunnollasi on että saat uskoa iloon ja rauhaan asti!

        Onko sitten elävä usko suhteessa pelastukseen parempaa kuin se usko joka ei iloon ja rauhaan asti usko mutta kuitenkin uskoo elävän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen päälle ja (pitää murheen synneistään?)

        Tuomiovalta on annettu Jumalalle mutta elävässä kristillisyydessä halutaan johdattaa ihmisiä sinne asti että he pääsevät uskomaan iloon ja rauhaan asti jota kutsutaan eläväksi uskoksi!


    • Anonyymi

      "Pannaan pois syntiä". Yksi harhaoppisten tapa ilmaista tätä omanvanhurskauden harjoitustaan.

      Mitenkäs Herramme Jeesus sitten opettaa ja hänen apostolinsa?

      Hepr. 2:17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

      Hepr. 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.

      1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      1. Joh. 2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

      1. Joh. 3:5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

      Kristinuskossa synnit on sovitettu Jeesuksen Kristuksen ruumiin ja veren uhrilla, ristillä Golgatalla noin 2000 vuotta sitten. Ja tästä syntien sovituksen lahjasta päästään osallisiksi USKON ja KASTEEN kautta.

      Esikoislestadiolaisuudessa katse ja usko on kääntynyt sisäänpäin. Ja sovituskin kerjätään uskonystäviltä osamaksukaupalla jota nimitetään "syntien poispanemiseksi.

      Tällöin käsitys evankeliumista ja kristinuskosta vääristyy runsaasti ihmistekoja (katumuksia parannuksia) sisältäväksi ponnisteluksi, jossa saa aina pohtia riittikö tämä suoritteeni nyt varmasti siihen, että saan uskoa oikeasti KAIKKI syntini anteeksi.

      No eihän se tietenkään riitä, ihmisoppien orjana riiput samassa epäilysten liekanarussa koko ikäsi, ellet tule siihen pisteeseen, että usko tai voimat omanvanhurskauden harjoitukseen loppuvat. Yleensä tulee joku katastrofi, jonka jälkeen kaikki ei menekkään enään kuin "strömsöössä". On pakko myydä kaikki mitä oli omanvanhurskauden harjoituksillaan ansainnut, ja alkaa rukoilemaan armoa ja anteeksiantamusta Kristukselta.

      Kristinuskossa tunnetaan vain YKSI UHRI!!! Hän on Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus Jumalan poika.

      Hepr. 10:14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

      Se on valtava ilo kun tämän käsittää, kannettuaan vuosikymmeniä ihmisoppien ja ihmiskäskyjen taakkoja.

      Autuuteni ei olekkaan siinä, mitä minä olen, - kuten piru opettaa, - vaan siinä, mitä Herrani ja vapahtajani Jeesus Kristus on.

      Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
      Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
      Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

      Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

      Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

      Gal. 2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

      Laki osoittaa, että me olemme Jumalan tahdon rikkomustemme kautta kuolleita.

      Joillekin vaan jää laki sillä tavalla väärien opetusten kautta päähän, ettei ihminen enää erota evankeliumia laista, ihminen jää "syntiensä poispanijaksi" loppuiäkseen.

      Kun pitäisi elää USKOSSA KRISTUKSEEN, Jumalan kanssa sovitettuna. Vanhurskautettuna.

      Kamppailu paholaisen kanssa jatkuu, paholainen maailma ja oma liha on koko ajan kärkkymässä tuota Kristuksessa Jeesuksessa vanhurskautetun osaa pois meiltä, - johdattamassa lain tekojen orjuuteen tienaajapojiksi ja tienaajatytöiksi. Tienaaja ei ymmärrä olevansa kokonaan syntinen, hän on sen sijaan valikoinut ja arvottanut syntinsä eri kokoisiksi ja eri kategorioihin. Esimerkiksi himo ei ole hänelle syntiä, jos hän välttää toteuttamasta tuota himoa, hän onnittelee itseään hyvästä kilvoituksesta. Tätäkö kilvoittelu on, itsensä ja toisten kyttäämistä, joidenkin syntien välttelya tuhansien syntien joukosta? Ei ole, se on syntisen ihmisen kilvoittelua USKOSSA Kristukseen.


      ***) Kol. 2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

      • Anonyymi

        Heb.12
        I. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti*, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta+ siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on§,

        Niin kauan kun sinä et pysty kertomaan sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot niin en minä viitsi edes lukea sinun viestejäsi.


      • Anonyymi

        Et sinä voi kertoa sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot koska oikea Jeesus Nasaretilainen oli köyhä ja halveksittu mutta sinä tahdot uskoa sellaiseen Kristukseen että maailman kunnia säilyy ja itse tehty viisaus. Eli pääkallo järkiusko.

        3. luku
        5. II. Niin kuolettakaat* sentähden teidän jäsenenne, jotka maan päällä ovat, huoruus, saastaisuus, häpiällinen himo, rietas halaus** ja ahneus, joka on epäjumalan palvelus+,
        6. Joidenka tähden Jumalan viha epäuskoisten lasten päälle tulee;
        7. Joissa tekin muinen vaelsitte, kuin te niissä elitte.
        8. Mutta nyt pankaat myös te pois* nämät kaikki, viha, närkästys, pahuus, pilkka, ilkiät sanat, teidän suustanne.
        9. Älkäät valehdelko keskenänne, ja riisukaat pois teistänne vanha ihminen* tekoinensa,
        10. Ja pukekaat päällenne uusi*, joka hänen tuntemiseensa uudistetaan, hänen kuvansa jälkeen+, joka sen luonut on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heb.12
        I. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti*, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on§,

        Niin kauan kun sinä et pysty kertomaan sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot niin en minä viitsi edes lukea sinun viestejäsi.

        Tuohon vielä jatkan että voitko sinä esikoiset ry lainen hieman vielä kertoa mitä tarkoitit sillä että omavanhurskaat panevat pois syntiä kun enhän minä sitä sanonut vaan Jumalan Pyhä Henki se sama Henki joka puhuu tuossa heb 12 luvussa et siis ainoastaan minun henkeäni tuominnut vaan myös tuon raamatun kirjoittajan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon vielä jatkan että voitko sinä esikoiset ry lainen hieman vielä kertoa mitä tarkoitit sillä että omavanhurskaat panevat pois syntiä kun enhän minä sitä sanonut vaan Jumalan Pyhä Henki se sama Henki joka puhuu tuossa heb 12 luvussa et siis ainoastaan minun henkeäni tuominnut vaan myös tuon raamatun kirjoittajan!

        Heb 12

        "niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti"

        Kol. 3

        "Mutta nyt pankaat myös te pois* nämät kaikki, viha, närkästys, pahuus, pilkka, ilkiät sanat, teidän suustanne."

        Sitten esikoiset ry lainen:

        "Pannaan pois syntiä". Yksi harhaoppisten tapa ilmaista tätä omanvanhurskauden harjoitustaan.

        Eli hän opettaa jo ensimmäisiä apostoleita hän oikein suuri mies ja varsin oppinut, mutta minä yhä kysyn sinulta minkäkaltainen on sen Kristuksen muoto jonka päälle sinä uskot?


    • Mieleeni tulee Iisakki Saranpää, hän sanoi joskus: Suu sanankin erreyttää! Emme siis aina kykene ilmaisemaan sanallisesti ajatuksiamme virheettömästi.Jokainen tietää itse, jos tahallisesti puhuu jotain vastoin parempaa tietoa. Toisaalta kuulijaa testaa myös koko ajan toisen ihmisen puheet, kuulenko rakastavin vai vikoilevin korvin.

      • Anonyymi

        Minkäkaltainen on sen Kristuksen muoto jonka päälle sinä uskot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäkaltainen on sen Kristuksen muoto jonka päälle sinä uskot?

        Ja tämän saman kysymyksen kysyn myös siltä saarnaajalta kuka viime Helsingin seuroissa saarnasi se J llä alkava kun sinä seuraavan kerran saarnaat niin vastaa tuohon kysymykseen minkä kaltainen on sen Kristuksen muoto jonka päälle sinä uskot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkäkaltainen on sen Kristuksen muoto jonka päälle sinä uskot?

        Minä uskon lihaan tulleeseen Kristukseen. Hän haluaa tulla jokaisessa uskovassa asuvana ja vaikuttavana Pyhänä Henkelä eli Hän on se Toinen puolustaja, jonka Hän lupasi. Hän ohjaa ja antaa ymmärrystä, mutta ei pakota eikä painosta. En tiedä keneltä kysyit, mutta tuntui hyvältä astata.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minä uskon lihaan tulleeseen Kristukseen. Hän haluaa tulla jokaisessa uskovassa asuvana ja vaikuttavana Pyhänä Henkelä eli Hän on se Toinen puolustaja, jonka Hän lupasi. Hän ohjaa ja antaa ymmärrystä, mutta ei pakota eikä painosta. En tiedä keneltä kysyit, mutta tuntui hyvältä astata.

        Kysyin juuri sinulta ja kysymys ei muutu et siis vastannut siihen vielä!

        Eli uskotko sinä nyt tuntemattomaan Kristukseen eli minkäkaltainen muoto hänellä oli kun hän vaelsi tämän maan päällä?

        En siis kysy ihonväriä vaan adjektiiveja kuvaile sitä Jeesusta millainen Jeesus oli kun hän oli täällä ihmisenä millaiseen Jeesukseen sinä uskot?

        Millainen hän oli eläessään ja millainen hän oli kun hänet ristiinnaulittiin, ja millainen hän oli kun hän kulki se risti selässä sen pienen matkan Golgatan ristille?

        Kuvaile joillakin sanoilla sitä Jeesusta minkäkaltainen hän oli esimerkiksi ihmisten silmissä? Eli minkäkaltaiseen Kristukseen sinä uskot? Millainen on sinun Jeesus? Johon sinä uskot?

        Vai etkö sinä tiedä mihin uskot? Jos tiedät niin kuvaile yksinkertaisesti häntä! Millainen hän oli, johon sinä uskot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin juuri sinulta ja kysymys ei muutu et siis vastannut siihen vielä!

        Eli uskotko sinä nyt tuntemattomaan Kristukseen eli minkäkaltainen muoto hänellä oli kun hän vaelsi tämän maan päällä?

        En siis kysy ihonväriä vaan adjektiiveja kuvaile sitä Jeesusta millainen Jeesus oli kun hän oli täällä ihmisenä millaiseen Jeesukseen sinä uskot?

        Millainen hän oli eläessään ja millainen hän oli kun hänet ristiinnaulittiin, ja millainen hän oli kun hän kulki se risti selässä sen pienen matkan Golgatan ristille?

        Kuvaile joillakin sanoilla sitä Jeesusta minkäkaltainen hän oli esimerkiksi ihmisten silmissä? Eli minkäkaltaiseen Kristukseen sinä uskot? Millainen on sinun Jeesus? Johon sinä uskot?

        Vai etkö sinä tiedä mihin uskot? Jos tiedät niin kuvaile yksinkertaisesti häntä! Millainen hän oli, johon sinä uskot?

        Minä uskon edelleen elävään ja ylösnousseeseen. Historiallisen Jeesuksen voi uskoa kuka tahansa. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Hän asuu puhänä Henkenä minussa!


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minä uskon edelleen elävään ja ylösnousseeseen. Historiallisen Jeesuksen voi uskoa kuka tahansa. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Hän asuu puhänä Henkenä minussa!

        Kuka on sinun Jeesus minkäkaltainen muoto hänellä on?


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minä uskon edelleen elävään ja ylösnousseeseen. Historiallisen Jeesuksen voi uskoa kuka tahansa. Riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Hän asuu puhänä Henkenä minussa!

        Jos sinä sanot että on ylösnoussut mutta et voi sanoa että kuka nousi ylös niin voitko silloin olla varma että se Henki joka sinussa on, on sen jonka luulet sen olevan? Eikö ole ensin hyvä oppia tuntemaan Jeesus ja sitten omistaa?

        Edelleen minä kysyn sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot?

        Vai luuletko sinä raukka ettei saatana taitaisin Jeesusta matkia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä sanot että on ylösnoussut mutta et voi sanoa että kuka nousi ylös niin voitko silloin olla varma että se Henki joka sinussa on, on sen jonka luulet sen olevan? Eikö ole ensin hyvä oppia tuntemaan Jeesus ja sitten omistaa?

        Edelleen minä kysyn sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot?

        Vai luuletko sinä raukka ettei saatana taitaisin Jeesusta matkia?

        Minä kerron teille ystävät rakkaat miksi he eivät kykene vastaamaan tuohon kysymykseen!

        Koska saatana joka heidän sisällään asuu ei voi tunnistaa Jeesuksen muotoa koska minä kysyin sen kysymyksen niin että kerro sen Jeesuksen muoto jonka päälle sinä uskot!

        Ja jos hän nyt olisi kertonut sen, niin hän olisi tunnustanut uskon oikean Jeesuksen päälle, mutta sitä saatana ei voi tehdä, siksi on tärkeätä että kun kysytte heiltä Jeesuksen muotoa niin lisäätte siihen perään jonka päälle uskotte, silloin he eivät voi alkaa puhumaan köyhästä ja ylönkatsotusta koska silloin saatana tunnustaisi uskonsa oikean Jeesuksen päälle! Siksi he vaikenevat ei he vaan saatana heissä vaikenee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä sanot että on ylösnoussut mutta et voi sanoa että kuka nousi ylös niin voitko silloin olla varma että se Henki joka sinussa on, on sen jonka luulet sen olevan? Eikö ole ensin hyvä oppia tuntemaan Jeesus ja sitten omistaa?

        Edelleen minä kysyn sen Jeesuksen muotoa jonka päälle sinä uskot?

        Vai luuletko sinä raukka ettei saatana taitaisin Jeesusta matkia?

        Hyvin osaisi matkia, jos kivutkin lähtevät ja syntitaakka putoaa. En suosittelisi leikkimään tämän asian kanssa enempää!


      • Anonyymi

        Tiedätkö Lauri sitä, että tuon "jos tahallisesti puhuu jotain vastoin parempaa tietoa" ajatuksen ymmärtäminen on aika vaikeaa isolle osalle ihmisistä? Eli eivät monet tiedä sitä, mitä tuo tarkoittaa.

        "Toisaalta kuulijaa testaa myös koko ajan toisen ihmisen puheet, kuulenko rakastavin vai vikoilevin korvin." Tuossa on ajateltavaa!

        Pitäisi kai aina ...... niin opetetaan. Miksi :)!


    • Anonyymi

      Kun juttelette kuolleen uskon tunnustajien kanssa ja tulette siihen kohtaan kun he sanovat minä uskon Jeesukseen niin täsmentäkää hieman; eli sinä uskot siis siihen Jeesus Nasaretilaiseen siihen köyhään, ylönkatsottuun, maailmalta halveksittuun, syljettyyn, ja orjantappura kruunulla kruunattuun Jumalan ainokaiseen Poikaan?

      Mutta en tiedä jos he sen vielä uskovat, niin sitten antakaa olla mutta olen huomannut ettei siihen halpaan Jeesukseen niin moni usko vaikka uskovia nyt näyttää paljon olevan...

      • Anonyymi

        Ei edes elävässä seurakunnassa kovin moni siihen usko siihen halpaan Jeesukseen siihen ainoaan.

        Saatana kyllä tekeytyy Kristukseksi mutta ei kuitenkaan ole Kristus. Mutta tämä yksinkertainen kysymys paljastaa saatanan koska saatana ei voi tunnustaa uskoaan "Jeesus Nasaretilaiseen siihen köyhään, ylönkatsottuun, maailmalta halveksittuun, syljettyyn, ja orjantappura kruunulla kruunattuun Jumalan ainokaiseen Poikaan"


      • Anonyymi

        Ja sinäkö uskot Esiloislestadiolaiset RY:hyn pelastavana voimana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes elävässä seurakunnassa kovin moni siihen usko siihen halpaan Jeesukseen siihen ainoaan.

        Saatana kyllä tekeytyy Kristukseksi mutta ei kuitenkaan ole Kristus. Mutta tämä yksinkertainen kysymys paljastaa saatanan koska saatana ei voi tunnustaa uskoaan "Jeesus Nasaretilaiseen siihen köyhään, ylönkatsottuun, maailmalta halveksittuun, syljettyyn, ja orjantappura kruunulla kruunattuun Jumalan ainokaiseen Poikaan"

        Kuvitteletko niin, että se "elävä seurakunta" on maallinen yhdistys? Nimeä ei tarvitse mainita, koska ymmärrät ja tiedät varmaan itse sen yhdistyksen nimen, johon sinun pitää uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko niin, että se "elävä seurakunta" on maallinen yhdistys? Nimeä ei tarvitse mainita, koska ymmärrät ja tiedät varmaan itse sen yhdistyksen nimen, johon sinun pitää uskoa.

        Minä en tiedä kuin yhden Jeesuksen Kristuksen sen ensimmäisen ja ainoan, ja jos joku tulee minun tyköni ja puhuu muukalaisesta Kristuksesta niin mitä minun pitäisi siihen sanoa eli minään pitämän?

        Kirjoitukset Kristuksesta tosin ovat yksinkertaiset mutta puhutte Kristuksen apostolien kautta jotka tosin tunsivat sen josta puhuivat.

        Mutta jos joku tulee Kristuksen nimeen ja ei kuitenkaan tiedä kenestä puhuu vaan ainoastaan kaukaa luulee ja ei kuitenkaan tiedä ettei eroita sen paremmin saatanaa Kristuksesta kuin maailman hekumaa kristityn elämästä niin ketä silloin pitäisi kuuleman kun tämän tapaiset opettajat tulevat tykömme opettaen siitä jota eivät tunne ja meille tekevät sen Herran teitä tiedettäväksi jota eivät koskaan ole nähneet!

        Niin minä yhä kysyn teiltä jotka muukalaista Kristusta tahdotte meidän tykömme tuoda niin osoitakkaa sen Kristuksen muoto jonka päälle te uskotte tehdäksenne meille tiedettäväksi sen uskonne alkajan olemuksen eli minkäkaltainen teko hän on!

        Ettemme me jotka uskomme köyhään Jeesus Nasaretilaiseen Jumalan ainoaan Poikaan joka orjantappuraisella piikkikruunulla kruunattiin jonka päälle maailma sylki ja kirjanoppineet ruoskivat verille, niin emme tahdo toista Kristusta oppia eli tykömme ottaa vaan sen ainoan joka Marian kautta maailmaan tuli ja oli fariseuksilta ja maailmalta halveksittu ja ylänkatsottu jota kirjanoppineet perkeleeksi kutsuivat sen Kristuksen eli Jeesuksen päälle me uskomme!

        Ja emme me tiedä toista Kristusta eli Jeesusta!

        Jos joku tahtoo toista Kristusta opettaa, puhukoot tuuleen jos taivas hänelle aamenta vastaisi mutta me vastaamme aamenta sille jossa meidän sydämemme riippuu kiinni yhdessä päässä ja ainoassa elävässä ja yhdessä Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa!

        Ja koska te ette halua ymmärtää puheitani niin kysyn yhä teiltä kuka on teidän Kristus jonka päälle te uskotte kuka on se Jeesus josta te puhutte ja jonka päälle te myös uskotte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä kuin yhden Jeesuksen Kristuksen sen ensimmäisen ja ainoan, ja jos joku tulee minun tyköni ja puhuu muukalaisesta Kristuksesta niin mitä minun pitäisi siihen sanoa eli minään pitämän?

        Kirjoitukset Kristuksesta tosin ovat yksinkertaiset mutta puhutte Kristuksen apostolien kautta jotka tosin tunsivat sen josta puhuivat.

        Mutta jos joku tulee Kristuksen nimeen ja ei kuitenkaan tiedä kenestä puhuu vaan ainoastaan kaukaa luulee ja ei kuitenkaan tiedä ettei eroita sen paremmin saatanaa Kristuksesta kuin maailman hekumaa kristityn elämästä niin ketä silloin pitäisi kuuleman kun tämän tapaiset opettajat tulevat tykömme opettaen siitä jota eivät tunne ja meille tekevät sen Herran teitä tiedettäväksi jota eivät koskaan ole nähneet!

        Niin minä yhä kysyn teiltä jotka muukalaista Kristusta tahdotte meidän tykömme tuoda niin osoitakkaa sen Kristuksen muoto jonka päälle te uskotte tehdäksenne meille tiedettäväksi sen uskonne alkajan olemuksen eli minkäkaltainen teko hän on!

        Ettemme me jotka uskomme köyhään Jeesus Nasaretilaiseen Jumalan ainoaan Poikaan joka orjantappuraisella piikkikruunulla kruunattiin jonka päälle maailma sylki ja kirjanoppineet ruoskivat verille, niin emme tahdo toista Kristusta oppia eli tykömme ottaa vaan sen ainoan joka Marian kautta maailmaan tuli ja oli fariseuksilta ja maailmalta halveksittu ja ylänkatsottu jota kirjanoppineet perkeleeksi kutsuivat sen Kristuksen eli Jeesuksen päälle me uskomme!

        Ja emme me tiedä toista Kristusta eli Jeesusta!

        Jos joku tahtoo toista Kristusta opettaa, puhukoot tuuleen jos taivas hänelle aamenta vastaisi mutta me vastaamme aamenta sille jossa meidän sydämemme riippuu kiinni yhdessä päässä ja ainoassa elävässä ja yhdessä Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa!

        Ja koska te ette halua ymmärtää puheitani niin kysyn yhä teiltä kuka on teidän Kristus jonka päälle te uskotte kuka on se Jeesus josta te puhutte ja jonka päälle te myös uskotte?

        Ja eikä siinä ole kysymys siitä että pitäisi kuolleeseen uskoa vaan siihen joka kolmantena päivänä ylös nousi, mutta pitää ymmärtää eli tietää ettei montaa Kristusta ole ylösnoussut.

        Ja siksi minä kysynkin sen Kristuksen muotoa joka ylösnousi ja jonka päälle te uskotte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eikä siinä ole kysymys siitä että pitäisi kuolleeseen uskoa vaan siihen joka kolmantena päivänä ylös nousi, mutta pitää ymmärtää eli tietää ettei montaa Kristusta ole ylösnoussut.

        Ja siksi minä kysynkin sen Kristuksen muotoa joka ylösnousi ja jonka päälle te uskotte!

        Eli sen Jeesuksen muotoa joka ylösnousi jonka päälle te uskotte?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sen Jeesuksen muotoa joka ylösnousi jonka päälle te uskotte?

        On jotenkin kummallista lukea näitä juttuja! Kun Filipin vanginvartija esitti hätääntyneenä kysymyksen: MIehet, veljet mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin? Mitä hänelle vastattiin? Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut! Silloin oli selvää, että jokainen tiesi mistä puhutaan, kun Jeesusta mainitaan. Nyt ilmeisesti ei niin ole. Jokaisella on oma epäjumalansa eli yksilöllinen käsitys pelastuksesta. Apostoli Paavali kehottaa koettelemaan oletteko uskossa. Jos Jeesus ei asu ihmisessä, niin ihminen ei kestä kiusausta. Mikä se nimenomainen kiusaus on? Se on se, kun toinen ihminen kyseenalaistaa sinun tai minun uskon.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        On jotenkin kummallista lukea näitä juttuja! Kun Filipin vanginvartija esitti hätääntyneenä kysymyksen: MIehet, veljet mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin? Mitä hänelle vastattiin? Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut! Silloin oli selvää, että jokainen tiesi mistä puhutaan, kun Jeesusta mainitaan. Nyt ilmeisesti ei niin ole. Jokaisella on oma epäjumalansa eli yksilöllinen käsitys pelastuksesta. Apostoli Paavali kehottaa koettelemaan oletteko uskossa. Jos Jeesus ei asu ihmisessä, niin ihminen ei kestä kiusausta. Mikä se nimenomainen kiusaus on? Se on se, kun toinen ihminen kyseenalaistaa sinun tai minun uskon.

        No kestätkö sen?

        Vieläkään en ole kuullut millainen muoto sillä Jeesuksella on jonka päälle sinä uskot!

        Sana nimenomaan sanoo joka uskoo Jeesukseen jne...

        Se painottaa tuota Jeesusta, ei se pelasta että uskoo johonkin jonka luulee Jeesuksen olevan ja ei kuitenkaan ole!


    • Anonyymi

      Koskahan minä kuulen minkäkaltainen muoto tämän Laurin Jeesuksella on jonka päälle hän uskoo taikka esikoiset ry laisten Jeesuksella jonka päälle he uskovat kun olen sitä jo useamman päivän kysynyt ja en vieläkään ole vastausta saanut?

      • Anonyymi

        Siis sillä Jeesuksella joka ylösnousi ennen ylösnousemusta minkäkakainen muoto hänellä oli eli millainen hän oli?

        Kuka on siis Kristus joka on ylösnoussut jonka päälle te uskotte eli minkäkaltainen muoto hänellä olis?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis sillä Jeesuksella joka ylösnousi ennen ylösnousemusta minkäkakainen muoto hänellä oli eli millainen hän oli?

        Kuka on siis Kristus joka on ylösnoussut jonka päälle te uskotte eli minkäkaltainen muoto hänellä olis?

        Olisiko tinkaajalla aika kertoa omasta äsityksestään? Myönnän, että uskon tunnustaminen oli vaikeaa niin kauan, kun uskon kohteeksi ei riittänyt Jeesus, vaan piti aina sanoa: Olen Esikoislestadiolainen ja useasti ihmiset menivät oudon näköisiksi. Olen kohdannut henkilön, joka oli ottanut siitä niin ison kuorman, että mieli masentui, kun ei kehotuksen eli käskyn mukaan heti ensimmäisenä päivänä tehnyt selväksi seurakuntansa nimeä. Jos jotakin pilkataan lestadiolaisuuden omituisuuksien takian, niin onko se vainoa Jeesuksen nimen tunnustamisen tähden? Jos joku saisi sydämelleen lähetystyön, menisikö hän kyselemään ihmisiltä, minkälaiseen Jeesukseen te uskotte+ Vastaukset olisivat luokkaa kuka mikä en ole kuulutkaan. Jos jollain on pelastus tärkeänä ja haluaisi sitä kertoa toisillekin, niin mitä pitäisi tehdä. Kertoa omasta uskostaan ja osoittaa uskonsa todeksi käytöksellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sillä Jeesuksella joka ylösnousi ennen ylösnousemusta minkäkakainen muoto hänellä oli eli millainen hän oli?

        Kuka on siis Kristus joka on ylösnoussut jonka päälle te uskotte eli minkäkaltainen muoto hänellä olis?

        Pelle on kehitellyt itselleen jo sivukristuksiakin. Ei puutu mielikuvitusta pelleltä, kun yrittää Kristusta riistää heiltä, jotka ovat hänessä autuaiksi tulleet. 😂 - Etkö oikeasti huomaa millaisessa tilassa elät?

        Eihän kenenkään autuus ja pelastus sinun lörpöttelyistäsi miksikään muutu. Pilkkaamalla Kristusta vaikutat ainoastaan siihen, pelastutko sinä vai et.


        Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus,
        - joka uskosta tulee,- sanoo näin:
        "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        Room. 10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.


        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo?

        *) "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        Room. 10:9 Sillä jos sinä
        - tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
        - ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
        - niin sinä pelastut;


        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

        Room. 10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ___________________________________________________________

        Ei ole vaikea asia, ellei suuri ego, ihmisopit ja ihmiskäskyt sitoisi ihmistä
        liekanaruunsa. Ja tuo hengellinen ylpeys, joka pakottaa omanvanhurskauden harjoittajia estämään muita uskomasta Kristukseen, se on pirullinen tauti, totta totisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelle on kehitellyt itselleen jo sivukristuksiakin. Ei puutu mielikuvitusta pelleltä, kun yrittää Kristusta riistää heiltä, jotka ovat hänessä autuaiksi tulleet. 😂 - Etkö oikeasti huomaa millaisessa tilassa elät?

        Eihän kenenkään autuus ja pelastus sinun lörpöttelyistäsi miksikään muutu. Pilkkaamalla Kristusta vaikutat ainoastaan siihen, pelastutko sinä vai et.


        Room. 10:6 Mutta se vanhurskaus,
        - joka uskosta tulee,- sanoo näin:
        "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        Room. 10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.


        Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo?

        *) "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.


        Room. 10:9 Sillä jos sinä
        - tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
        - ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
        - niin sinä pelastut;


        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Room. 10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

        Room. 10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ___________________________________________________________

        Ei ole vaikea asia, ellei suuri ego, ihmisopit ja ihmiskäskyt sitoisi ihmistä
        liekanaruunsa. Ja tuo hengellinen ylpeys, joka pakottaa omanvanhurskauden harjoittajia estämään muita uskomasta Kristukseen, se on pirullinen tauti, totta totisesti.

        "Room. 10:9 Sillä jos sinä
        - tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
        - ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
        - niin sinä pelastut;"

        Vastaan tuohon lyhyesti ja vastaus on yhä sama, niin kuin sana selkeästi sanoo --->Jeesuksen<---- Herraksi jne...

        Eli jos et Jeesusta tunne niin kenet silloin tunnustat Herrakseksi ettet saatanaa Kristuksesta eroita joka saatana myöskin itsensä Kristukseksi nimittää valhetellen?


    • Anonyymi

      Eihän evankeliumi sitä ole, että uskotaan evankelioivaan ihmiseen ja mittaillaan mittatikun kanssa tätä henkilöä?

      Ei sellainen henkilö vielä pelastusta kaipaa, joka ihmisiä mittailee.

      Kun oma syntitaakka painaa helvettiin, - silloin alkaa ilosanoma kristuksesta kelpaamaan, enää ei mittailla häntä, joka kertoo tuosta mahdollisuudesta saada kaikki synnit anteeksi tässä ja nyt!!

      • Anonyymi

        Kysymys on yhä sama kuka on se Jeesus joka ylösnousi eli minkäkaltainen muoto hänellä on jonka päälle sinä uskot?


    • Anonyymi

      No Laurille kirjoitan muutamalla sanalla eli minä kerroin jo sen Jeesuksen muodosta jonka minä tiedän jonka päälle minä myös uskon ja olen useasti siitä puhunut:"
      ...eli sinä uskot siis siihen Jeesus Nasaretilaiseen siihen köyhään, ylönkatsottuun, maailmalta halveksittuun, syljettyyn, ja orjantappura kruunulla kruunattuun Jumalan ainokaiseen Poikaan?"

      "Ettemme me jotka uskomme köyhään Jeesus Nasaretilaiseen Jumalan ainoaan Poikaan joka orjantappuraisella piikkikruunulla kruunattiin jonka päälle maailma sylki ja kirjanoppineet ruoskivat verille, niin emme tahdo toista Kristusta oppia eli tykömme ottaa vaan sen ainoan joka Marian kautta maailmaan tuli ja oli fariseuksilta ja maailmalta halveksittu ja ylänkatsottu jota kirjanoppineet perkeleeksi kutsuivat sen Kristuksen eli Jeesuksen päälle me uskomme!

      Ja emme me tiedä toista Kristusta eli Jeesusta!"


      Siinä on jotain yksinkertaisia sanoja, uskotko sinä myös samaan Jeesuksen eli kuka on se Jeesus joka on ylösnoussut jonka päälle sinä uskot eli minkäkaltainen muoto hänellä on jonka päälle sinä uskot?

      • Anonyymi

        Enkä minä tee evankeliumin työtä nyt kun minä keskustelen 2 kirjanoppinneen kanssa, tehdäkseni teille tiedettäväksi minkä Kristuksen eli Jeesuksen päälle uskovat, jota eivät he vieläkään ole kertoneet vaan jota tietoa he panttaavat!

        Minä kerroin jo minkä Kristuksen eli Jeesuksen päälle minä uskon joka kolmantena päivänä nousi ylös kuolleista..., joka syntyi neitsyt Marian kautta joka enkeliltä Marialle ilmoitettiin, joka opetti Jumalansanaa maailmalle täynnä Jumalan Pyhää Henkeä, ylhäältä voideltuna, jota maailma eli kirjanoppinneet vainosivat ja tahtoivat tappaa ja perkeeleen riivaamaksi kutsuivat ja jotka lopulta Hänet myös verille ruoskivat, sylkivät hänen päälleen ja ristiinnaulitsivat, joka Golgatan ristillä kuoli ja astui alas tuonelaan sovittaakseen meidän syntimme ja nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella jne ja tuomitsee eläviä ja kuolleita... Mutta minä puhun tuosta muodosta joka oli ennen ylösnousemusta että Hän oli maailmalta halveksittu ja vihattu ja vainottu sen Jeesuksen päälle minä uskon sen halvan joka ratsasti sillä aasin tamman varsalla jne... Ja kysyn yhä, uskotteko te samaan Jeesukseen? Vai puhunko minä jostain toisesta Kristuksesta josta apostolit ovat puhuneet? Uskotteko te tähän Jeesukseen Kristukseen josta minä nyt kirjoitin lyhyesti ja yksinkertaisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkä minä tee evankeliumin työtä nyt kun minä keskustelen 2 kirjanoppinneen kanssa, tehdäkseni teille tiedettäväksi minkä Kristuksen eli Jeesuksen päälle uskovat, jota eivät he vieläkään ole kertoneet vaan jota tietoa he panttaavat!

        Minä kerroin jo minkä Kristuksen eli Jeesuksen päälle minä uskon joka kolmantena päivänä nousi ylös kuolleista..., joka syntyi neitsyt Marian kautta joka enkeliltä Marialle ilmoitettiin, joka opetti Jumalansanaa maailmalle täynnä Jumalan Pyhää Henkeä, ylhäältä voideltuna, jota maailma eli kirjanoppinneet vainosivat ja tahtoivat tappaa ja perkeeleen riivaamaksi kutsuivat ja jotka lopulta Hänet myös verille ruoskivat, sylkivät hänen päälleen ja ristiinnaulitsivat, joka Golgatan ristillä kuoli ja astui alas tuonelaan sovittaakseen meidän syntimme ja nousi kolmantena päivänä ylös kuolleista ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella jne ja tuomitsee eläviä ja kuolleita... Mutta minä puhun tuosta muodosta joka oli ennen ylösnousemusta että Hän oli maailmalta halveksittu ja vihattu ja vainottu sen Jeesuksen päälle minä uskon sen halvan joka ratsasti sillä aasin tamman varsalla jne... Ja kysyn yhä, uskotteko te samaan Jeesukseen? Vai puhunko minä jostain toisesta Kristuksesta josta apostolit ovat puhuneet? Uskotteko te tähän Jeesukseen Kristukseen josta minä nyt kirjoitin lyhyesti ja yksinkertaisesti?

        Nyt ei kai ole kyse siitä, ettenkö minä osaisi luetella kaikki tai ainakin melkein kaikki laatusanat mitä Esikoislestadiolaisuudessa olen kuullut vuosikymmenien aikana. Olen kuunnellut myös suviseuroja joskus, olen kuunnellut Uudenheräyksen saarnaajia, Rauhan sanan julistajia Enkä ole välttynyt myös ns"leeviläisen " julistukselta L Koistista arvostan sanankäyttäjänä. Jokainen osa kantaa pientä pätkää Lestadiolaisuuden alku dna:sta. Arvostan kaikkia kilvoittelijoita, jotka ovat nöyrällä mielellä ja tuntevat oman rajallisuutensa. Minä olen ollut oppivinani Raamatusta miten monella tavalla Jumala kutsuu omiaan ja johdattaa yksilöllisesti. Jeesuksen luo tiet voivat olla moninaiset, mutta sitten Hän on ainoa tie, ainoa totuus ja ainoa elämä. Ei kai meillä ole muuta tehtävää kuin rukoilla toistemme puolesta, että illaksi perille kostumme!


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Nyt ei kai ole kyse siitä, ettenkö minä osaisi luetella kaikki tai ainakin melkein kaikki laatusanat mitä Esikoislestadiolaisuudessa olen kuullut vuosikymmenien aikana. Olen kuunnellut myös suviseuroja joskus, olen kuunnellut Uudenheräyksen saarnaajia, Rauhan sanan julistajia Enkä ole välttynyt myös ns"leeviläisen " julistukselta L Koistista arvostan sanankäyttäjänä. Jokainen osa kantaa pientä pätkää Lestadiolaisuuden alku dna:sta. Arvostan kaikkia kilvoittelijoita, jotka ovat nöyrällä mielellä ja tuntevat oman rajallisuutensa. Minä olen ollut oppivinani Raamatusta miten monella tavalla Jumala kutsuu omiaan ja johdattaa yksilöllisesti. Jeesuksen luo tiet voivat olla moninaiset, mutta sitten Hän on ainoa tie, ainoa totuus ja ainoa elämä. Ei kai meillä ole muuta tehtävää kuin rukoilla toistemme puolesta, että illaksi perille kostumme!

        Et sinä taaskaan sinä et vastannut uskotko sinä tuohon Jeesukseen josta minä kirjoitin johon viestiin sinä vastatko uskotko vai etkö usko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä taaskaan sinä et vastannut uskotko sinä tuohon Jeesukseen josta minä kirjoitin johon viestiin sinä vastatko uskotko vai etkö usko?

        Minä uskon Apostolisen uskontunnustuksen kuvaamaan Vapahtajaan.. Miten minulle tulee kiusallisesti mieleen eräs vuosikokous, jossa olin puheenjohtajan ja eräs henkilö katsoi asiakseen kaivaa minusta vanhan aatamin ulos. Puheenvuoropyyntöjä oli varmaan kymmenen siihen nähdenkuin joku muu käytti yhden. Kun on kestokäsi ja kestokysymys eikä mikään vastaus kelpaa, niin ei oltu silloin yhdistyksen asialla eikä nyt olla juurikaan Jumalan asialla. Jos olet kuka oletkin merkinnyt minut kirjaoppineeksi, niin antaa olla. Sanaon kuin VIljo Oksaka kountoutuskaverilleen, joka käytti kirosanoja kovasti Viljo oli sanonut: anna olla sin oot sin ja min oon min! Toivotan hyvää matkaa valisemallasi tiellä, minä nyt lopetan, jos et saa minua suuttumaan, josta Jumala minua varjelkoon.


      • Anonyymi
        lauri.lahtinen kirjoitti:

        Minä uskon Apostolisen uskontunnustuksen kuvaamaan Vapahtajaan.. Miten minulle tulee kiusallisesti mieleen eräs vuosikokous, jossa olin puheenjohtajan ja eräs henkilö katsoi asiakseen kaivaa minusta vanhan aatamin ulos. Puheenvuoropyyntöjä oli varmaan kymmenen siihen nähdenkuin joku muu käytti yhden. Kun on kestokäsi ja kestokysymys eikä mikään vastaus kelpaa, niin ei oltu silloin yhdistyksen asialla eikä nyt olla juurikaan Jumalan asialla. Jos olet kuka oletkin merkinnyt minut kirjaoppineeksi, niin antaa olla. Sanaon kuin VIljo Oksaka kountoutuskaverilleen, joka käytti kirosanoja kovasti Viljo oli sanonut: anna olla sin oot sin ja min oon min! Toivotan hyvää matkaa valisemallasi tiellä, minä nyt lopetan, jos et saa minua suuttumaan, josta Jumala minua varjelkoon.

        Kiitos Lauri, varmasti jokainen joka ketjun lukee ja jotakin edes asiasta ymmärtää voi ainakin jossakin määrin arvostaa kärsivällisyyttäsi. Minä arvostan paljon.


    • Anonyymi

      "Eli jos et Jeesusta tunne niin kenet silloin tunnustat Herrakseksi ettet saatanaa Kristuksesta eroita joka saatana myöskin itsensä Kristukseksi nimittää valhetellen?"

      Taidat olla ainut palstallamme, jolla on monenlaisia kristuksia, ihan oman todistuksesi mukaan.

      Törkeätä sontaa tuotat palstallemme. 💩

    • Anonyymi

      Tässä näette kaikki ystävät rakkaat kuinka he puhuvat uskosta Jeesukseen mutta sitten kun minä kerron siitä Jeesuksesta josta raamatun kirjoitukset todistaa ja kysyn uskotte siihen Jeesukseen niin he eivät usko!

      Ja niin minä neuvon teitä jotka elävät kristityt olette siis saarnaajia esikoislaestaadiolaisessa seurakunnassa kun te puhutte jonkun sanan uskosta Jeesukseen niin antakaa siihen rinnalle myös jokin yksinkertainen sana että kuka Jeesus esimerkiksi mitä hän on tehnyt tai mitä hänelle on tehty että ihmiset ymmärtävät että kenestä Jeesuksesta puhutaan ja kehen pitäisi uskoa!

      Ja tämän minä sanon kuulijoille elävässä seurakunnassa koetelkaa teidän sananpalvelijoitanne jos te epäilette heitä tai muuten vaan ja Kysykää joskus heiltä että kertovat vähän siitä Jeesuksesta johon he uskovat että tulee sellainen luottamuksen side että varmasti uskomme samaan Jeesukseen Mariasta syntyneeseen ja pontius Pilatuksen kautta ristiinnaulittuun ja kolmantena päivänä kuolleista ylösnousseeseen jne.. ei niiden tarvi olla ihmeellisiä sanoja mutta jotain yksinkertaisia sanoja tiedustelkaa joskus heiltä koetelkaa heidän uskoaan kenen Jeesuksen päälle he uskovat!

      • Anonyymi

        Kannattaako uskoa maalliseen yhdistykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaako uskoa maalliseen yhdistykseen?

        Tottakai, siellä saarnataan elävä JumalanSana!


    • Anonyymi

      JO VAIN, TÄÄLLÄHÄN ON OIKEIN VARSINAISET KANSSAPUHEET KÄYNNISSÄ !

      • Anonyymi

        Jo sana "kanssapuhe" todistaa, että jotakin, ehkä vain vähän, ymmärrät aiheesta.

        Oletko vielä uskossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo sana "kanssapuhe" todistaa, että jotakin, ehkä vain vähän, ymmärrät aiheesta.

        Oletko vielä uskossa?

        Lopetin kirjoittamisen tuon viestin jälkeen jotenkin havahduin todellisuuteen että muutkin lukevat näitä, meinaan suomessa ei ole kuin yksi ihminen joka puhuu tuolla tyylillä, viittaan tähän" jo vain" viestiin. Toivottavasti olen väärässä tai ainakin toivon ettei tunnistaminen ole molemmin puolista. Mitään en tuu koskaan tunnustamaan mutta hieman häiritsee. Tietenkin toisten tyyliä voi matkia mutta tuo huuto päälle voisin sanoa että täydellistä imitoimosta meinaan idän miehestä suomen rajojen sisäpuolella...toivottavasti olen väärässä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin kirjoittamisen tuon viestin jälkeen jotenkin havahduin todellisuuteen että muutkin lukevat näitä, meinaan suomessa ei ole kuin yksi ihminen joka puhuu tuolla tyylillä, viittaan tähän" jo vain" viestiin. Toivottavasti olen väärässä tai ainakin toivon ettei tunnistaminen ole molemmin puolista. Mitään en tuu koskaan tunnustamaan mutta hieman häiritsee. Tietenkin toisten tyyliä voi matkia mutta tuo huuto päälle voisin sanoa että täydellistä imitoimosta meinaan idän miehestä suomen rajojen sisäpuolella...toivottavasti olen väärässä...

        ...Minä kun ajattelin että tämä olisi vain minun ja tämän kirjanoppineet välistä keskustelua mutta näköjään tänne mun puhelimeen voi tulla muitakin ihmisiä...

        Niinku tä?


    • Anonyymi

      Mielenterveysongelmat heijastuvat ikävällä tavalla tälle palstalle, jossa pitäisi keskustella maailman tärkeimmästä asiasta. 😢

      Yksi mielenterveysongelmista kärsivä henkilö tuo kymmenissä viesteissään esiin mielikuvituksissaan kehittämäänsä Jeesusta, jolle tyypillistä on kirjoittajan itsensä pelastaminen ja muiden heittäminen helvettiin.

      Tätä heittotouhuun hän on kehittänyt valtavan arsenaalin tyhjiä sanoja ja valheita. Näissä on toki piirteitä kaikista vaikeimpien esikoislestadiolaisten lakihenkisten änkyröiden puhetavoista.

      Mitä hyvänsä todistuksia Raamatusta tuomme, jotka ovat Kristuksen evankeliumista eläville elämän leipää. ne on hänelle tyhjää.

      Hän ei selvästikkään ymmärrä pilkkaavansa Jumalaa, vääntelemällä ja turhentamalla Jumalan sanan muodottomaksi, - tyhjäksi lopinaksi.

      Kaikki avaukset tuhritaan pitkillä viestiketjuilla. Ja tavaraa tulee kun sudelta paskaa. Tämä todistaa sen, ettei henkilö ole mieleltään terve. Välillä mainitaan mustamaalaavissa viesteissä henkilöitä nimeltäkin.
      __________________
      Neuvoni on että lopeta tällainen häiriköiminen ja keskity kuuntelemaan sanomaa Kristuksesta, rukoile parannuksen armoa omalle kohdallesi.

      Parannus ei ole itsensä parantelua, vaan se on KÄÄNTYMISTÄ, parannus on Kristuksen vanhurskauden vastaanottamista uskossa. Sitä kautta saat rauhan ja ilon sydämeesi, eikä tarvitse enää kartella ihmisiä tietokoneen kuvaruudun takana pilkkapuheineen. Jumalan armon käsittämisen kautta asenteet muihin ihmisiin muuttuu, koko maailmankuva muuttuu. Jumalan armon riistäjästä ja valehtelijasta tulee Kristuksen evankeliumin julistaja. Jeesus elää, totisesti hän on noussut ylös kuolleista, - "tule sinäkin"!✝️

      • Anonyymi

        Kyllä minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan joka syntyi neitsyt Marian kautta enkelin ilmoituksen jälkeen, saarnasi parannusta ja syntein anteeksi antamusta alkaen Galileasta ja opetti kansaa Jumalan voiman kautta voideltuna Pyhällä Hengellä opettaen synagogissa ja kaduilla kaikkea kansaa ja oli kirjanoppineilta vainottu ja vihattu, jonka muoto oli halvempi kuin kuninkaalla voisi olla joka ratsasti aasin tamman varsalla ja ei suostunut tämän maailman korskeuteen ja otti päällensä pilkan ja ikeen eli kuorma vaikka olisi voinut Jumalan voimalla tuhatpäisen legioonan enkeleitä kutsua hävittämään pilkkaajansa, kärsi kuitenkin pilkan ja tuli lopulta ristiinnaulituksi syljetyksi ja ruoskituksi verille ja astui alas tuonelaan meidän edestämme jotka Hänen päälleen uskomme ja sovitti meidän rikoksemme ja nousi ylös kolmantena päivänä kuolleista ja istuu nyt Jumalan valtakunnassa siihen minä uskon siihen joka tuomitsee eläviä ja kuolleita ja kuolleitten ylösnousemiseen jotka Kristuksen kanssa ylösnousevat viimeisenä päivänä jne! Mutta uskotko sinä siihen Jeesukseen?

        Eli mihin Jeesukseen sinä uskot kerro omin sanoin tai mitå kirkastuu?


      • Anonyymi

        ...täällä ei todellakaan ole ihan kaikille avautunut, ei sitten millään, mikä näiden palstojen syvin olemus ihan aikuisten oikeasti on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...täällä ei todellakaan ole ihan kaikille avautunut, ei sitten millään, mikä näiden palstojen syvin olemus ihan aikuisten oikeasti on...

        "...täällä ei todellakaan ole ihan kaikille avautunut, ei sitten millään, mikä näiden palstojen syvin olemus ihan aikuisten oikeasti on..."

        Tuollaisesta Jeesuksesta en ole kuullutkaan ainakaan raamatusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...täällä ei todellakaan ole ihan kaikille avautunut, ei sitten millään, mikä näiden palstojen syvin olemus ihan aikuisten oikeasti on...

        Mikähän painos sulla on?

        Meinaan erikoinen Jeesus sulla kun ei sillä ole minkäänmaan muotoa eikä kertomusta laisinkaan?

        Kai siitä Jeesuksesta jotain tuntomerkkejä on ihmetekoja yms että tiedettäisiin edes suuriinpiirtein että minkähänmaahan Jeesukseen siellä uskotaan kun on vieläkin jonkin verran epäselvänä tämä asia, kun oman Jeesuksen uskon minä kerroin jo että kuka on se Jeesus johon minä uskon niin vastavuoroisesti odottaisin jonkin näköistä tarinaa sieltäkin siis kirjaimellisesti "tarinaa"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän painos sulla on?

        Meinaan erikoinen Jeesus sulla kun ei sillä ole minkäänmaan muotoa eikä kertomusta laisinkaan?

        Kai siitä Jeesuksesta jotain tuntomerkkejä on ihmetekoja yms että tiedettäisiin edes suuriinpiirtein että minkähänmaahan Jeesukseen siellä uskotaan kun on vieläkin jonkin verran epäselvänä tämä asia, kun oman Jeesuksen uskon minä kerroin jo että kuka on se Jeesus johon minä uskon niin vastavuoroisesti odottaisin jonkin näköistä tarinaa sieltäkin siis kirjaimellisesti "tarinaa"...

        Tämä "suruton" palsta-arvostelija kaiketi tarkoitti että, palstat ovat 90% hömpänpömppää.


    • Anonyymi

      Sen lisäksi että minä kysyn tätä kysymystä eriseursilta niin minä kysyn myös muutamilta esikoislaestaadiolaisen seurakunnan sisältä että minä tiedän siellä myös muutaman olevan jotka myös käyttävät Jeesuksen nimeä ja sitten eivät kuitenkaan ymmärrä kuka on Jeesus!

      Siksi minä kysynkin teiltä kaikilta;
      Kertokaa siitä Jeesuksesta jonka päälle te uskotte, joku tarina, jonka Pyhä Raamattu vahvistaa!

      Sitten me tiedetään kenestä Jeesuksesta te oikeasti puhutte kun te sanotte Jeesus! Ettei Jeesuksen nimi tule väärinkäytetyksi niin antakaa myös tuntomerkki sille Jeesukselle jonka puhdas Jumalansana vahvistaa että me tietäisimme mikä ja kuka Jeesus ja minkakaltainen teko, että meidän uskomme olis täydellisen päälle yhden elävän joka alusta pantu on, Jumalalta valmistettu ja meille ihmisille tiettäväksi tehty yhden ruumiin kautta, yhden esikuvan kautta, yhden teon kautta, ja yhden elämän kautta, ja yhden kuoleman kautta ja yhden ylösnousemuksen kautta joka on yksi Jeesus Kristus ja ei toista ole ollut, ei ole eikä tule koskaan olemaan!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe