Kuka on vanhoillislestadiolaisten joukossa suurin?
Kuka on suurin
48
793
Vastaukset
- Anonyymi
Se on ehrottomasti hoitokokouksen kuulustelijat.
- Anonyymi
"Kuka on vanhoillislestadiolaisten joukossa suurin?"
Jeesus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JeesusJeesus erotettiin rykystä 70-luvun hoitokokouksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus erotettiin rykystä 70-luvun hoitokokouksissa.
Siitä asti vl-liikkeessä on ollut vallalla henkien haistelu, vieläkin olen kuullut vl-ihmisen sanovan, etten tiedä uskoiko se aidosti evankeliumin.
Hoitokokouksista se lähti, vl-liikkeessä ei enää ole armosta uskomista vapaana armolapsena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
totta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JeesusNe ku luulee olevansa Paavali tai itse Jeesus tietysti ne jää ulos muutenkin niitä Jeesus ei tunne edes. Hellareissa samoin siellä on vanhan testamentin davidia jobia kaaleppia kuulkaa joka lähtöön sanoo olevansa jotain jopa naisia jotka luulee olevansa mies kuin Mooses tai joku Job tai David Daniel kun on päässä synagoga menee helvettiin nainen miehenä roolihahmoissa.On siellä naispastorit myös.Mutta näitä Debora tyyppejä ei kannata edes lähestyä vapareissakin on niitä jokunen.Aletaan esiintyä kuolleen nimellä ja ennustella.David on kuollut.Nämä oli ennen Jeesuksen syntymää.Sitten on näitä ismaileja jotka on abrahameja ja itään ne karkotettiin silti täällä heiluu.Palestiina on Arabiassa sinne voi muuttaa olemaan mikä tahansa Salomo joka kuoli muissa jumalissa tai David jonka poika kuoli kun se nai toisen vaimoa.Muuttoliike siihen suuntaan on vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei tunne näitä Jeesukseen uskovien syyttäjä kiduttajia ollenkaan.
- Anonyymi
Rikokset kyllä hoidetaan poliisissa se on heidän työtä eikä lahkojen.
- Anonyymi
Kuka on srk:n puheenjohtaja.
- Anonyymi
Antimessias kiduttaa Jeesukseen kastettuja. KATSOKAAS kun siinäkin on ero uudessa testamentissa onko kastettu vai ei.
- Anonyymi
SRK:n johto, sehän niitä hoitokokouksia masinoi, lähtisivät uudestaan siihen hommaan, jos uskaltaisivat.
- Anonyymi
Kuikelot
- Anonyymi
Pienin ja mitättömin? Toisten ihmisten vertailu ei ole rakkautta. Siinä on taas yksi Raamatun kompastuskivistä. Siis vertailu ja arvottaminen.
Suurimmillaan me olemme kun unohdamme kokonaan itsemme ja autamme tarvittaessa muita, mutta se ei tarkoita valtaa ja hierakiaa.- Anonyymi
vedät raamatun peittämään rikoksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vedät raamatun peittämään rikoksia.
Kuinka niin?
- Anonyymi
Hän, joka on kaikkien palvelija on ehdottomasti suurin.
- Anonyymi
Joka itsensä korottaa se alennetaan.
- Anonyymi
Suurin kuspeä?
- Anonyymi
Sinäkö????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö????????
En ole vl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vl.
Voi olla suurin pääkusi.
- Anonyymi
Mulla on suurin: 23 seeäm löysänä.Kovana sitten hiukka enempi.
- Anonyymi
Aika kauhia kampe.
Suurinhan on Welluissa se, jonka vaaka näyttää suurinta lukemaa.
- Anonyymi
Ah vai silleen ajattelet.
Lueppas vuorisaarna.
Mene ry:lle seuroihin.
Ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät; sanoi Jeesus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppas vuorisaarna.
Ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät; sanoi Jeesus.Ei kukaan kuuntele harhaoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan kuuntele harhaoppia.
Pinna puhuu asiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppas vuorisaarna.
Ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät; sanoi Jeesus.Yhyeiskunta usko ei pelasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppas vuorisaarna.
Ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät; sanoi Jeesus.Vuorisaarna olikin sen ajan juutalaisille siellä ja kreikkalaisille kun Jeesus oli vielä ihmisenä maan päällä heidän keskellään ajalta ennen ristiin naulitsemista ja kansa seurasi Jeesusta galileassa vuorilla ja genesaretilla.Lämmin vesi mekin käyty siellä eikä olla helluja velluja.Jeesuksen uskouset ei kannata muita kuin Jeesuksen uskoa.Pojan usko.Onnellisia ne lestojen saatanalle laitetut jotka Jeesuksen tähden tuli kidutetuksi heidän on taivasten valtakunta myös niiden joita Jeesuksen tähden väärin syytellään ja joiden papereita vääristetään työkirjoja tuhotaan tavaroita varastetaan väärin syytellään he ovat autuaita.Niinhän se oli että Jeesuksen uskosta ei auta tahallaan vahingoittaa ja sitähän et anteeksi saa.Älkää tuomitko ettei teitä Mooses älä sano väärää todistusta lähimmäisestä.Kaiken lisäksi hellarivaparilestat esiintyy lampaan onkin susia ja tulevat kirkkoihin keräämään rahaa Jeesuksen omilta samalla haukkumaan kiroamaan.Silmä silmästä kuulkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan kuuntele harhaoppia.
Lestat on eriseura lahko kuin muutkin VAIN ME RYHMÄT ON.Jeesus kutsuu kansoja heimoja ja kaikissa kielissä sekä ei heitä ketään ulos hän ei hylkää ketään kuin te teette hän ei jätä yksin kuin te teette hän ei tuomitse kuten te teette.Ei ihmisen POIKAKAAN tullut maailmaa TUOMITSEMAAN vaan sitä varten että maailma hänen kauttaan pelastuisi eikä tässä lue mitään hellareiden kautta lestojen kautta synagogien kautta juttuja.
Anonyymi kirjoitti:
Yhyeiskunta usko ei pelasta.
Vuorisaarna on Raamatun kuvaama Jeesuksen tunnetuin saarna. Se on kirjattu Matteuksen evankeliumin lukuihin 5–7 ja lyhyemmässä muodossa Luukkaan evankeliumiin lukuun 6. Jotkut tutkijat ovat ajatelleet, että saarna on mahdollisesti pidetty Genesaretinjärven pohjoispuolella sijaitsevalla vuorella, lähellä Kapernaumia.
Määrittelemäsi paikat eivät täsmää UT;hen, ja Jeesus ei saarnannut vuorilla, vaan Veneestä. Ihmiset olivat jyrkällä rannalla.
UT; ei mainitse, että siellä oli myös kreikkalaisia, sillä Jeesuksen tulo veneellä oli spontaani.
Ei kaikki olleet Jeesuksen seuraajia, mutta iso osa teki parannuksen Häneen, jotka eivät vielä tunteneet Jeesusta.
Puheen pituutta ei ole ilmoitettu, mutta saa sen käsityksen, että se kesti iltaan asti. Hän mm toisti serkkunsa Johanneksen keksimän rukouksen, jota Hän opetti myös opetuslapsilleen, heidän pyynnöstä.
Muita tunnettuja sitaatteja ovat muun muassa sellaiset vertaukset kuin "maan suola", "maailman valo", "helmiä sioille" ja "kaita tie".
Loppua en viitsi edes kommentoida.Anonyymi kirjoitti:
Lestat on eriseura lahko kuin muutkin VAIN ME RYHMÄT ON.Jeesus kutsuu kansoja heimoja ja kaikissa kielissä sekä ei heitä ketään ulos hän ei hylkää ketään kuin te teette hän ei jätä yksin kuin te teette hän ei tuomitse kuten te teette.Ei ihmisen POIKAKAAN tullut maailmaa TUOMITSEMAAN vaan sitä varten että maailma hänen kauttaan pelastuisi eikä tässä lue mitään hellareiden kautta lestojen kautta synagogien kautta juttuja.
Wellut ovat Suomen fariseuksia.
- Anonyymi
Ehdottomasti ääni Kuikelolle. Vaikutusvaltaisin ja arvostetuin Wellu.
- Anonyymi
Sinäkö siis olet se vaikutusvaltaisin?????
- Anonyymi
Minulta ääni tälle ihanaiselle suvulle
- Anonyymi
Kenellä on eniten mammonaa on suurin?
- Anonyymi
Olavi Voittonen ilman muuta, hyvänä kakkosena (sanamukaisesti kakkonen) on Aimo Hautamäki. He veivät Lestadiolaisuuden uudelle tasolle pedofiliakeskustelussa. "Tunnen vain yhden tapauksen..." Voi Olavi, minäkin tunnen kolme...
- Anonyymi
Ei sellaista olekaan, ei pientä eikä suurta. On vain ihmisiä, joilla on oma elämä elettävänään. Heistä en tunne ainoatakaan.
- Anonyymi
Saatanalle laitetut on tuolla Arabiassa
- Anonyymi
"Ylevyydestä on vain pieni askel naurettavuuteen."
- Anonyymi
Alkoi heti naurattamaan :)
- Anonyymi
Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille hän antaa armon.
- Anonyymi
Pieni lapsi, hän on SUURIN, joka porukassa, jos vain ihmiset huomaisivat tuon asian.
Katso lasta, viatonta, siitä kasvaa tulevaisuus, hyvin hoidettuna, rakastettuna, siunattuna, voi kasvaa empaattinen ihminen ! Pyritään jatkossa kaikki siihen !- Anonyymi
Lapset ovat tärkeimmät, toivottavasti vanhemmat ymmärtävät sen.
- Anonyymi
Tässä on lestaversio taas lihassa Jeesus puhuu aikuisista kuka teistä haluaa olla suurin olkoon pienin tai olkoon kaikkien palvelija joka haluaa olla suurin.Ristillä ei ole mitään ikäluokkaa tai sukupuolta siinä ollaan taas arvoisia kaikki sovituksessa.Tätä ei hellarilestat älyä.Kun Jeesus nousi kuolleista hän lähetti apostolit saarnaamaan ILOsanomaa sovituksesta kaikille luoduille eikä vain lahkolle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on lestaversio taas lihassa Jeesus puhuu aikuisista kuka teistä haluaa olla suurin olkoon pienin tai olkoon kaikkien palvelija joka haluaa olla suurin.Ristillä ei ole mitään ikäluokkaa tai sukupuolta siinä ollaan taas arvoisia kaikki sovituksessa.Tätä ei hellarilestat älyä.Kun Jeesus nousi kuolleista hän lähetti apostolit saarnaamaan ILOsanomaa sovituksesta kaikille luoduille eikä vain lahkolle
Tiesittekö että Ismail karkotettiin arabiaan jordanilta itään Hagar Egyptin kanssa. Nyt Bible
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkudeurakunta tekikin enemmän lähetystä ja omat seuratilisuuksissa kaikki saivat vuoronpeään puhua ja kaikki jaettiin kesken,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkudeurakunta tekikin enemmän lähetystä ja omat seuratilisuuksissa kaikki saivat vuoronpeään puhua ja kaikki jaettiin kesken,
Nykyään uskovaisilla on hienot autot,
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomussalmelaisten nuorten pahoinvointi
Ei voi nuoriso Suomussalmella kovinkaan kummoisesti. On jo saavutus, kun Suomussalmelta elävien kirjoissa ponnistaa maai574212Purra ehdotti hyvätuloisten lapsilisien leikkaamista
Orpo sanoo, että tätä keinoa ei ole hallitusohjelmassa, ja siitä täytyy keskustella. Katsotaan miten käy.349357615 vuotias menehtyi?
Onko tietoa mihin hän menehtyi? Oma kätisesti vai? Aika pelottavalta alkaa Kainuun elämä tuntumaan... Kovasti voimia oma323155Pohdintaa aamukahvin kera
Luin tossa tuota bodycount ketjua ja jäin tas miettimään asiaa, jota olen joskus aiemminkin miettinyt. Mä olen (ikäväkse4812175- 101694
Mikä sua mies mussa oikein kiinnostaa?
Mulla on vaan tarjota sulle pienet rusinarinnat ja pieni pyllerö. Aika tylsäkin oon.651581Purra petti sanansa..
Ennen vaaleja Riikka Purra sanoi sanatarkasti näin : "Köyhiltä ei voi, Eikä saa leikata ".. Ja nyt se juudas leikkaa Köy2341324- 411079
Mulla on ikävä sua
En ole unohtanut. Haaveilen sinusta. En vaan jaksaisi taas aloittaa alusta. En tiedä mitä tekisin joten välttelen. Miehe29917Minä voin kyllä
tehdä sen pelin avauksen. Mutta se kyllä vaatii sen, että sinä pysähdyt mun luona silloin, kun muita ei ole paikalla. M20856